eitaa logo
تنهامسیریهای قم
1.9هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
5.6هزار ویدیو
120 فایل
به تنها مسیر آرامش قم خوش آمدید❤ آیدی نظرات و پیشنهادات 👇 @Mahdiar140
مشاهده در ایتا
دانلود
تنهامسیریهای قم
#خلاصه_کتاب_انتظار_عامیانه_عالمانه_عارفانه #چهارده_صحفه_اول 💢نگاه عامیانه یک نگاه سطحی به مفاهیم
2⃣ 🔵 بعضی تصور عامیانه ای دارند که حکومت امام زمان(عج) متکی به شمشیر است و حضرت با شمشیر(سلاح) همه مسائل را حل می کند. ◾️البته نباید شمشیر را از قیام منجی حذف کرد. اما هم مقدمات بسیاری می خواهد و هم با لوازم و شرایطی همراه است. ✔️ ✅از شرایط لازم در این مورد اتمام حجت و روشن بینی مردم است که در زمان حکومت حضرت به قدر کافی موجود است. ❌بیان بهره گیری از شمشیر بدون توجه به قواعدش باعث ایجاد تصوری در ذهن مردم می شود که دشمنان امام زمان(عج) به جهان ارائه کرده اند و مردم را از ایشان می ترسانند. قبل از اقبال اخیری که به امام زمان(عج) و موضوع انتظار ایجاد شده است تصور برخی از مردم از امام زمان کسی بود که همه گناهکاران را گردن خواهد زد‼️ و این موضوع باعث نگرانی و ترس مردم از ظهور شده بود. ❕ 🔶البته شمشیر نقش مهمی در احقاق حق و اقامه دین خواهد داشت:👇 🔹باعث تامین امنیت جامعه می شود. 🔹مستکبران که زبانی جز زور نمی فهمند را می ترساند. ✨در جریان ظهور همه چیز در اوج شفافیت تبیین می شود تا دیگر جایی برای مماشات باقی نماند.✔️ بدین سبب اجرای حکم توسط حضرت سبب آرامش مردم و تمکین و تسلیم ظالمان خواهد شد.👌 🔵 یکی دیگر از ویژگی ها و شرایط ظهور مطلب مشهور «ظهور عدل بعد از فراگیری ظلم و جور» است. نگاه عوامانه به این حقیقت این است که👇 فکر کنیم صرف به ستوه آمدن مردم و فراگیری جور برای تحقق فرج کافی است. ❗️ ✅ ولی علاوه بر خسته شدن مردم از ظلم، پذیرش و تحمل عدالت توسط آنها نیز در تشکیل حکومت عادلانه و دوام و ماندگاری آن بسیار موثر است. 💯همانطور که اگر مردم صدر اسلام تحمل عدالت را داشتند ▪️ حضرت علی (ع) بعد از ۲۵ سال دوران غربت از پذیرش خواست مردم امتناع نمی ورزیدند ▪️و پس از پذیرفتن رهبری حکومت، این قدر شکنجه نمی شدند. 💢 هر چند درک ظلم هم، مرحله ایست که باید، جامعه پس از رشد به آن برسد و بسیاری از ظلم هایی را که تاکنون درک نمی کرده اند را درک و احساس کنند و دردمند عدالت شوند. ☘اما باید درک صحیح از عدالت هم پدید بیاید. اجرای عدالت به معنای واقعی، مستلزم فراگیر و پایدار بودن آن است. ☑️ فراگیر بودن عدالت سبب : 👇 🔻دشمنی منفعت طلبان و ظالمان کلان و عناد کسانی که تحمل از دست دادن منافع اندک خود را ندارندمی شود. ❌اجرای عدالت به تنهایی در بخشی از امور، تنها به روشن شدن آدرس عدالت طلبان حقیقی و قرار گرفتن آنها در مقابل حملات ناجوانمردانه ظالمان می انجامد. ( حادثه کربلا که انتقامی بود از عدل علی علیه السلام) ✅ شرط ظهور= ظلم فراگیر+ آمادگی پذیرش عدالت+ شناخت ریشه های ظلم 🔹ریشه های مظالم را هم هرچند به صورت اجمالی باید شناخت. در این صورت موجی از اقبال به سوی امام بوجود خواهد آمد و مردم دنیا از ایشان تبعیت کرده و حکومت حق به سهولت در جهان مستقر خواهد شد.✅ اما نگاه عامیانه اینست که تصور می شود تشدید ظلم موجی را در اقبال به حضرت ایجاد خواهد کرد و حکومت آن حضرت تنها بر آن موج سوار می شود. ❌ خداوند برای تحکیم ایمانها امواج گذرا را با امتحانات سهمگین در هم میشکند💥 💢 در اواخر عمر پیامبر موج بزرگی از گرایش به اسلام بوجود آمد اما پس از رحلت آن حضرت خداوند امتحان زمان امیرالمومنین (ع) را مانند سدی در مقابل این موج قرارداد تا مومنین راستین با عقیده محکم باقی بمانند.❗️ در اواخر خلافت امیرالمومنین نیز موج گرایش به حضرت بوجود آمد ولی خداوند باز سد شهادت حضرت علی (ع) و به امامت رسیدن امام حسن (ع) را مقابل این موج قرار داد‼️ زیرا کسانی که واقعا ولایت پذیر شده اند باید ولایت وصیش را نیز بپذیرند.❤️ ✅خدا می خواهد مردم از آگاهی و اعتقاد طرفدار امام زمان(عج) شوند و نه از روی جوزدگی. ✅ ✨اساسا دنبال حقّ خود بودن یک چیز است طرفدار حق و عدالت بودن چیز دیگری است. ✨ ⚜کلام آیه ا... بهجت در آشکار شدن مفهوم، کمک شایانی میکند: ▫️" اشخاصی را میخواهند که تنها برای آن حضرت باشند. کسانی منتظر فرج هستند که برای خدا و در راه خدا منتظر آن حضرت باشند، نه برای برآوردن حاجات شخصی خود."▫️ جهت مطالعه کتاب کلیک کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
֎📋 ۱۶۩֍ 🌹استغفار هفتاد بند امیر المومنین🌹 ❤️❤️ ۱۶- اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ عَیَّرْتُ بِهِ أَحَداً مِنْ خَلْقِکَ أَوْ قَبَّحْتُهُ مِنْ فِعْلِ أَحَدٍ مِنْ بَرِیَّتِکَ ثُمَّ تَقَحَّمْتُ عَلَیْهِ وَ انْتَهَکْتُهُ جُرْأَهً مِنِّی عَلَى مَعْصِیَتِکَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ. 📝ترجمه ی بند شانزدهم بار خدایا ❗️ از تو آمرزش میطلبم 🙏🏻 برای هر گناهی که کسی از بندگانت را به آن سرزنش کردم😔؛ یا در فعل کسی از مخلوقاتت آن گناه را تقبیح کردم، اما پس از آن خودم وارد آن گناه شدم و مرتکب گشتم🍂 به خاطر جرأتی که از من بر عصیانت سر زد پس بر محمد و آل محمد و آل محمد🌷 درود فرست و این گونه گناهم را بر بیامرز ای بهترین آمرزندگان!🍃 @Qomtanhamasiri
سلام مولای عزیزم.🌺 به دست یاری شما بسیار بسیار نیازمندیم .آقای ما رهایمان نکن 😔 🔹 وَ انْصُرْهُ وَ انْتَصِرْ بِهِ وَ انْصُرْهُ نَصْرا عَزِیزا 🔆 خدایا امام زمان را یاری کن و به دیگران از سوى او یارى بده...🤲 🌺 @Qomtanhamasiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5872853265967745209.mp3
4.06M
🔊 تلاوت جزء یازدهم قرآن کریم 🔹 از آیه 93 سوره «توبه» تا آیه 5 سوره «هود» @Qomtanhamasiri
۱۱ 💰💸 انفاق غرامت نیست که موجب قرب و نزدیکی به خداست (۹۸_۹۹ )توبه. 💸❤️ با پرداخت واجبات مالی جان خود را پاک و نورانی کنید (۱۰۳) توبه 🌬🕳 چیزی از دید خدا و رسولش و نیز شاهدن اعمال مخفی نیست( ۱۰۵) توبه 👨‍💻👳‍♂ واجب است عده‌ای بروند و درس دین بخوانند و برگردند (۱۲۲ )توبه. 👈👉 هرچه کنی به خود کنی (۲۳) یونس. 😈😡 خدا به کسی ظلم نمی کند اگر ظلم ای هست ساخته و پرداخته خود ماست (۴۴) یونس. 💌👌 نجات مومنین و عده حتمی خداست (۱۰۳) یونس. تنها مسیری شوید 👇 🌐 http://eitaa.com/joinchat/2469462048C8101468026
🔰سلام خدای مهربان مهربانم دوباره قرآن و دوباره آیه ای که مرا غرق می کند گویی بعضی از آیاتت مستقیم قلبم را نشانه می گیرند👇👇 ⚜ای مردم ستمهای شما به زیان خود شماست ⚜ 👆👆 معلوم است که ستمهای من زیانی به بزرگی کبریائیت نمی رساند 💯 اما تحمل باور اینکه همه اشتباهاتم روزی بر علیه من ورود کنند سخت است 😱 😓نگران آن لحظه ای هستم که نفسم را شاهد بگیری ⬇️ نفسی که کل زندگی مرا به اشتباه می انداخت نفسی که با منیت و انانیت مرا بر علیه پروردگارم تحریک می کرد 👈همان نفس نابکار 👉 در آن روز مثل یک جاسوس که از جزئیات درون من مطلع است در مقابل خداوند بایستد و بر علیه من شهادت دهد 😰 خدایا ظلمها و ستمهایم در آن روز همچون زلزله ای بر من فرود خواهند آمد و من پناهی جز تو ندارم 😭 مرا دریاب 🤲 🌐 http://eitaa.com/joinchat/2469462048C8101468026 ✍ صالحه کشاورز معتمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
970306-Panahian-Ofogh-RamezanMaheOmidBarayeZohoor-11-128k.mp3
14.89M
🤲📿🤲📿 📌شرحی بر نکات کلیدی فایل صوتی ⬇️ 📌در روایات داریم که ذکر علی ابن ابی طالب علیه السلام عبادت است، انسان وقتی مرور میکنه خوبی های اولیاء خدا رو انگار داره مرور میکنه یاد خدارو. 📌کسی که بخاطر نیاز های فوری و گرفتاری هاش میره در خونه خدا و اتفاقا مخلصانه هم خدا رو صدا میزنه او اهل ذکر نیست، او اینجا مجبور شده به یاد خدا افتاده. 📌اهل ذکر کسانی هستن که دوست دارن این رو یادآوری کنن برای خودشون، دوست دارن از خدا حرف بزنن و این یک لذت برای اونهاست. 📌ذکر مصیبت یه ذکر منفی نیست(ذکر زیبایی های اولیاء خداست) و انقدر آدم از حماسه عاشورا لذت میبره، از زیبایی های معنوی اهل بیت پشت سر این مظلومیت انسان به نشاط میرسه، کسانی که میرن مجلسه روضه واقعا با نشاط بیرون میان از جلسه. 📌مقام ذکر، مقام عادت کردن روح به یادآوری زیبایی های عالم معناست، یادآوری اسماء حسناست. 📌پس از اینکه کسی اهل ذکر خدا شد، اهل ذکر اولیاء خدا هم خواهد شد. 📌ذکر امام زمان ارواحنافداه در بین اذکار دیگه ای که برای اولیاء خدا هست یه حلاوت دیگه ای داره. 📌ذکر یک استعداد هست در انسان و یک قدرت و یک عادت رفتاریست که انسان رو به یک سلسله یادآوری ها وادار میکنه که باید مدیریت بشه. 📌« اقم اصلاة لذکری » نماز رو بخون که در فضای ذکر من قرار بگیری. 📌بعد از اینکه اهل ذکر شدیم، به ذکر علاقه پیدا میکنیم و این علاقه موجب میشه که ما اهل ذکر اولیاء خدا هم بشیم. 🌐http://eitaa.com/joinchat/2469462048C8101468026