لوگوی بیستمین جشنواره الگوی تدریس
برای استفاده شرکت کنندگان ☝️☝️
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
🔻🔻🔻🔻
#جشنواره_الگو_های_تدریس_برتر
#الف_تا
قابل توجه سرگروههای محترم دروس متوسطه نظری
✳️پاسخ به برخی سؤالات همکاران در ارتباط با «بیستمین جشنواره الگوهای تدریس برنر»
🔷 بخش حضوری:
1⃣ همکاران باید حتماً به صورت گروهی شرکت کنند.
(حداقل ۲ و حداکثر ۳ نفر)
2⃣ در بخش حضوری نیاز به بارگذاری مستندات توسط تیم شرکت کننده در سامانه نیست.
(در هر مرحله تمامی مستندات لازم باید به اداراه تکنولوژی مربوطه تحویل داده شود.)
3⃣ در مورد درس مدیریت خانواده، تمامی همکارانی که در سال تحصیلی جاری ابلاغ دین و زندگی دارند یا طی دو سال اخیر ابلاغ مدیریت خانواده داشتهاند، میتوانند شرکت کنند.
4⃣هر یک از افراد گروه شرکتکننده، باید جداگانه در سامانه ثبتنام و پروفایلشان را تکمیل کرده و شماره همراه همگروهیشان را در قسمت مربوطه وارد نمایند.
5⃣ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ باید از هر مدرسه یک گروه منتخب برای مرحله منطقهای، معرفی شود.
6⃣سرگروههای منطقه و استان مجاز به شرکت در بخش «حضوری» جشنواره نیستند.
7⃣برای تمام دروس و مباحث مشخصشده در درس ریاضی، ابلاغ کلی با عنوان ریاضی کفایت میکند.
——————————•—
✳️ بخش غیر حضوری:
1⃣برای شرکت در محور مربوط به هر درس، ابلاغ آن درس لازم است.
2⃣اگر همکاری در دو محور مجزا ابلاغ تدریس داشته باشد، میتواند در هر دو محور ثبتنام و اثر ارسال کند.
3⃣همکارانی که ابلاغ تدریس دروس (شیمی، زمینشناسی، فیزیک، زیستشناسی) دارند میتوانند ، در محور «اینفوگرافیک» مربوط به آزمایشگاه علوم (رشته تدریسشان) شرکت کنند.
4⃣ جدول مربوط به مباحث و موضوعات محور کلیپ - درس
«انسان و محیط زیست»
اصلاحاتی داشته است که با هماهنگی با دبیرخانه زمینشناسی و طبق اطلاعیهای از طرف دفتر آموزش متوسطه وزارت اطلاعرسانی خواهد شد.
5⃣همکاران محترم شرکتکننده در محور تولید رسانه
(پوستر، اینفوگراف و …)
توجه داشته باشند قبل از بارگذاری اثر، لوگوی مربوط به رویداد «الفتا و جشنواره» را در اثرشان درج نمایند.
6⃣ فایل لوگوی جشنواره پس از ابلاغ و تأیید دبیرخانه کشوری فناوری و متعاقباً در اختیار همکاران شرکتکننده قرار خواهد گرفت.
7⃣ همکار شرکت کننده باید فایل اثر را با رعایت تمام شرایطی که در شیوهنامه ذکر شده است تنظیم کرده و همراه مستندات مربوطه در منوی مربوطه در پروفایل خودش در سامانه بارگذاری نماید.
8⃣ همکاران مشاور در صورت داشتن ابلاغ تدریس میتوانند در محور روانشناسی شرکت کنند.
9⃣سرگروههای مناطق در صورت تمایل میتوانند فقط در محور غیرحضوری جشنواره شرکت کرده و اثر ارسال نمایند.
🔟هر همکار در صورت داشتن ابلاغ، حداکثر میتواند در دو محور شرکت کند.
1⃣1⃣تمهیدات لازم جهت تمدید مهلت ارسال آثار (فقط محور غیرحضوری) تا ۲۰ /۲ /۱۴۰۳ انجام شده است و طی یکی دو روز آینده از طرف دفتر متوسطه رسماً ابلاغ خواهد شد.
2⃣1⃣ همکاران معاون که تدریس هم دارند میتوانند در صورت داشتن ابلاغ ( حتی به صورت انشایی و تایید شده توسط مدیر مدرسه)، در محور درس مربوطه شرکت کنند.
3⃣1⃣ ساعت ابلاغ مهم نیست ، اگر همکاری در درس مورد نظر، ۲ ساعت یا ۴ ساعت یا ۶ ساعت ابلاغ داشته باشد میتواند در محور آن درس شرکت کند.
—-—-—-—-—-—-—-—-
📣📣تذکر مهم: سرگروه درسی (منطقه) که در هر یک از محورهای غیرحضوری جشنواره الگوهای تدریس، ارسالِ اثر داشته باشد، حق داوری در هیچ یک از مراحل جشنواره را نخواهد داشت.
🪴🪴🪴🪴🪴🪴
گروه فناوری آموزشی استان قم
https://eitaa.com/qom_fanavari_motevasete2
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
هدایت شده از ضامنی
🎉بیستمین جشنواره الگوهای تدریس برتر
بخش غیر حضوری، طراحی بازی آموزشی
♨️شیمی
💎مشخصات آثار شرکتکننده در جشنواره
🏡دبیرخانه راهبری کشوری شیمی، مستقر در استان اصفهان
@info_shimi
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
هدایت شده از ضامنی
🔴 نکات وبینار جشنواره الگوی تدریس در بخش غیر حضوری شیمی🌹
✅ شرکت دبیران انفرادی است و دانش آموزان شرکت کننده در فرایند فیلم فردی یا گروهی است.
✅تمامی دبیران که ابلاغ درس شیمی دارند اعم از دبیران رسمی و نیروهای آزاد میتوانند در جشنواره شرکت کنند.
✅جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار میشود در مرحله استانی حداقل ۳ اثر انتخاب شده و به مرحله کشوری راه می یابند.
✅ برای بازی آموزشی باید سناریو نوشته شود که باید حداکثر سه صفحه باشددر سناریو دقیقاً مرحله به مرحله اقداماتی که انجام میشود ذکر شود چون مسابقه غیر حضوری است و هنگام داور همکار حضور فیزیکی ندارد.
✅ نحوه اجرای بازی در کلاس شامل یک دبیر و یک دانش آموز یا گروه های سه یا چهار نفره دانش آموزان در کلاس درس باشد.
✅ در مورد موضوع بازی محدودیت وجود ندارد ولی باید از مفاهیم کتاب درسی باشد و واضح و ساده و مشخص و قابل اجرا باشد و برای دانش آموز ایجاد علاقه و انگیزه کند و دانش آموزان شرکت فعال داشته باشند.
✅ بازی ابداعی باشد و کپی نباشد.
خلاقیت و نوآوری در بازی بالاترین امتیاز را دارد و در سطح متوسطه باشد.
✅ بازی رایانه ای و نرم افزاری میتواند باشد و فیلم به گونه ای باشد که محیط بازی خوب معلوم باشد و نرم افزار به طور کامل تعریف شود.
نوع سیستم و لینک بازی ارسال شود.
✅ فیلم حداکثر ۱۵ دقیقه با فرمت mp4 و ۱۵۰ مگا بایت باشد.
✅ مشکل سایت در فرایند ثبت نام حل شده است. ارسال اثر تا ۲۰ اردیبهشت و احتمالا تمدید خواهد شد.
با سپاس از خانم اسکندری بزرگوار
هدایت شده از ضامنی
🔴بخش غیر حضوری جشنواره الگوهای تدریس برتر( درس شیمی)
طراحی بازی آموزشی: راهنمای گام به گام
بازیهای آموزشی ابزاری قدرتمند برای تسهیل یادگیری و افزایش تعامل و علاقهمندی در کودکان و بزرگسالان هستند. در این مطلب، به بررسی مراحل گام به گام طراحی یک بازی آموزشی اثربخش میپردازیم:
۱- انتخاب موضوع و هدف:
موضوع: چه موضوعی را میخواهید با بازی آموزش دهید؟ مفاهیم علمی، مهارتهای زبانی، یا موضوعات اجتماعی؟
هدف: هدف شما از طراحی بازی چیست؟ افزایش دانش، ارتقای مهارت، یا تغییر نگرش؟
۲- تعیین مخاطبان:
سن: بازی برای چه گروه سنی طراحی میشود؟
سطح دانش: مخاطبان بازی چه مقدار دانش و مهارت در مورد موضوع مورد نظر دارند؟
علاقهمندیها: چه نوع بازیهایی برای مخاطبان جذاب خواهد بود؟
۳- انتخاب نوع بازی:
بازیهای رومیزی: این نوع بازیها برای گروههای کوچک مناسب هستند و نیاز به تجهیزات خاصی ندارند.
بازیهای کارتی: این نوع بازیها تنوع زیادی دارند و میتوانند برای آموزش مفاهیم مختلف به کار روند.
بازی های پازلی: این نوع بازیها به تقویت تفکر منطقی و حل مسئله کمک میکنند.
بازیهای دیجیتال: این نوع بازیها جذابیت بالایی دارند و میتوانند برای آموزش مفاهیم پیچیده به کار روند.
۴-طراحی عناصر بازی:
داستان و شخصیتها: داستانی جذاب و شخصیتهای دوستداشتنی میتوانند به افزایش تعامل مخاطبان با بازی کمک کنند.
قوانین و چالشها: قوانین بازی باید ساده و قابل فهم باشند و چالشهای متناسب با سطح مخاطبان طراحی شوند.
سیستم پاداش: پاداشها میتوانند انگیزه مخاطبان برای ادامه بازی را افزایش دهند.
۵ - نمونهسازی و آزمایش:
قبل از نهایی کردن بازی، نمونهای از آن را بسازید و با مخاطبان مورد نظر خود آزمایش کنید.
از بازخورد مخاطبان برای بهبود و ارتقای بازی استفاده کنید.
۶- تولید و انتشار:
پس از نهایی شدن بازی، آن را به تعداد مورد نظر تولید کنید.
برای انتشار بازی میتوانید از روشهای مختلفی مانند فروش، اهدا یا انتشار آنلاین استفاده کنید.
نکات کلیدی:
خلاقیت: در طراحی بازی خلاق باشید و از ایدههای جدید و نو استفاده کنید.
جذابیت: بازی باید برای مخاطبان جذاب باشد و آنها را سرگرم کند.
سادگی: قوانین و چالشهای بازی باید ساده و قابل فهم باشند.
ارزیابی: بازی را به طور مداوم ارزیابی و بهبود دهید.
ادارهتکنولوژی،گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
✅ بیستمین جشنواره الگوهای تدریس برتر
🔵 محور مربوط به درس زیست شناسی : موشن گرافی
🕰 مهلت ثبت نام و ارسال مستندات : ۲۰ اردیبهشت
ثبت نام از طریق سامانه alefta.ir
جهت اطلاع از شیوه نامه
https://eitaa.com/13858466/2033
💐 لطفا حضور حداکثری داشته باشید💐
گروه زیست شناسی و سلامت و بهداشت استان قم
@ https://eitaa.com/joinchat/1990328531Cfb9ec43ecb
🔸️🔸️🔸️ برگزاری کارگاه آموزشی مرور وبررسی محتوای کتابهای درسی عربی . جلسه دوم 🔸️🔸️🔸️
از تمامی دبیران محترم عربی دعوت بعمل می آید تا در این کارگاه آموزشی شرکت کنند .
💢استاد: سرکار خانم بخشعلی زاده
💢تاریخ برگزاری: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
ساعت برگزاری : ۱۱ صبح
سالن اجتماعات شهید سلیمانی . اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ قم
آدرس محل برگزاری :
خیابان ۲۰ متری شهید بهشتی . خیابان ۲۴ متری شهید مطهری. اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ قم .
سالن اجتماعات شهید قاسم سلیمانی
توجه :
همکاران محترمی که با وسیله شخصی تشریف می آورند می توانند وسایل شخصی خود را در حیاط گروههای آموزشی قرار دهند .
💢 برگزاری در سطح استان
➖️➖️➖️➖️➖️➖️➖️➖️➖️
اداره تکنولوژی و گروه های آموزش متوسطه
https://eitaa.com/QomTechnology
📣📣📣📣
فرم ثبت اطلاعات متقاضیان همکاری(سرگروهی) با ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
اداره تکنولوژی،گروه های آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم، ازدبیران و هنرآموزان علاقمند ،توانمند ،خلاق و واجد صلاحیت عمومی و اختصاصی(دروس دوره اول،دوم متوسطه و هنرآموزان فحک استان قم )در جهت ارتقای کیفیت بخشی آموزشی و مهارت های حرفه ای دبیران دعوت به همکاری می نماید .
علاقمندان می توانند جهت ثبت نام به صفحه اصلی سایت Qomgt.ir مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل نمایند .
تذکر:این ثبت نام به منزله دریافت اطلاعات اولیه است ودر صورت لزوم در ادامه مراحل ،بررسی مستندات و مصاحبه حضوری انجام خواهد شد .
ثبت نام نهایی در سامانه ،منوط به تکمیل فرم و تایید اطلاعات ارسالی ودریافت پیام " مشخصات شما با موفقیت ارسال شد "پس از تایید نهایی می باشد .
مهلت ثبت نام تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
لطفا باز نشر حداکثری
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
🔴دبیرخانه راهبری کشوری آزمایشگاه علوم
با همکاری گروه آزمایشگاه استان خوزستان
وبینار 5⃣
🟢بیستمین جشنواره الگوهای تدریس برتر
آزمایشهای فیزیک و شیمی آزمایشگاه علوم
🔶مدرس: آقای سلمانی پور- سرکار خانم کامروا
🔷زمان: دوشنبه ۳ردیبهشت ماه۱۴۰۳، ساعت ۱۸
🔺مخاطبین:دبیران آزمایشگاه علوم تجربی، دبیران علومپایه، دبیران شاغل در پژوهشسراهای دانش آموزی
🔷لینک وبینار(ادوبی کانکت)
http://a.himeet.ir/azmayesh
🔶پخش زنده در
@dabirkhaneaz_ilam
@QomTechnology
قابل توجه دبیران ادبیات دوره اول متوسطه
ثبت نام در جشنواره از طریق تارنمای alefta.ir
اطلاع از شیوه نامه از طریق لینک https://eitaa.com/QomTechnology/2141
آدرس فیلم ضبط شده وبینار «تبیین جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری » در کانال دبیرخانه ادبیات
https://www.aparat.com/v/19GJK
مدرس: دکتر سید یوسف سواعدی
تاریخ برگزاری: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
🔮 دبیرخانه ملی راهبری ادبیات فارسی دوره اول متوسطه مستقر در استان بوشهر
Http:// shad.ir/lit_gam1
@QomTechnology
🔶🔹 اطلاعیه🔹🔶
گروه آموزشی زبان انگلیسی استان قم برگزار میکند:
🔷 موضوع کارگاه:
Applying AI in Teaching and Testing
مدرس: خانم غزاله سابیزا
🗓 چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
⏰ ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۰۰
🔶 مخاطبین: ☑️دبیران زبان انگلیسی استان قم
🕚 حضور همکاران محترم در رأس ساعت اعلام شده موجب امتنان خواهد بود.
✅ پیش نیاز:
گوشی همراه و بسته اینترنت
📍آدرس:
خیابان ساحلی، خانه معلم شماره یک
اداره تکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology