با عرض سلام و ادب و تبریک سال نو
⏪⏪⏪لطفا اطلاع رسانی گردد ⏩⏩⏩
بدینوسیله به اطلاع همکاران محترم می رساند با توجه به شیوه نامه بیستمین جشنواره الگوهای تدریس برتر در موضوع ساخت کلیپ آموزشی درس انسان و محیط زیست، عنوان زمین لرزه به اشتباه ذکر شده و حذف میگردد و به جای آن، عنوان تنوع زیستی( فصل ۶ کتاب انسان و محیط زیست ) اضافه میگردد همچنین عنوان سوخت های فسیلی حذف و عنوان انرژی های پاک( فصل ۴ کتاب انسان و محیط زیست ) اضافه می شود.
به طور خلاصه عناوین ساخت کلیپ آموزشی برای درس انسان و محیط زیست به قرار ذیل است.
۱. فرونشست ( فصل ۱ کتاب )
۲. ردپای محیط زیستی ( فصل ۴ کتاب )
۳. انرژی های پاک ( فصل ۴ کتاب )
۴. تنوع زیستی ( فصل ۶ کتاب )
با تشکر
دبیرخانه راهبری کشوری دروس زمین شناسی و انسان و محیط زیست مستقر در استان قزوین
اداره تکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
10.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😔«یار و یاور نداریم ...»
✨روشنگری امام مجتبی علیهالسلام، پیرامون علّت آتش بس با معاویه لعنةاللهعلیه
👌یکی از علل غیبت امام زمان ارواحنافداه، نداشتن یار و یاور است.
🤲اللهم عجل لولیک الفرج💐
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
🆔 @QomTechnology
بیستمین جشنواره الگوهای تدریس برتر دوره دوم آموزش متوسطه نظری.pdf
2.88M
شیوه نامه بیستمین جشنواره الگوهای تدریس برتر دوره دوم آموزش متوسطه نظری سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲
ابلاغ شد .
دبیران علاقمند دوره دوم متوسطه به شرکت در جشنواره مطالعه بفرمایید .
اداره تکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
سامانه دسترسی به آثار برتر مرحله کشوری
بخش غیر حضوری نوزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر👇👇👇
http://montakhab.apasoft.ir/
ادارهتکنولوژی،گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
✅ لینک کانال جشنواره الگوهای تدریس برتر در شاد👇
@olgu_gam2
ادارهتکنولوژی،گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
ShiveName1402-3Edite06.pdf
1.03M
شیوه نامه اجرایی هشتمین دوره جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری دوره اول آموزش متوسطه سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲
ابلاغ شد .
دبیران علاقمند دوره اول متوسطه به شرکت در جشنواره مطالعه بفرمایید .
اداره تکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
آثار برگزیدگان کشوری هفتمین دوره از جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری
محور دست سازه (الف):
رتبه اول، ریاضی
تهران: طاهره مقدس، سهیلا تربتی
https://www.aparat.com/v/nyVUW
رتبه دوم، ریاضی
البرز: شهلا امامی، مریم هاشمی
https://www.aparat.com/v/FZlgB
رتبه سوم: علوم تجربی
خراسان رضوی: محبوبه شمسی، مهری حجتی پور
https://www.aparat.com/v/aiOXy
محور دست سازه (ب):
رتبه اول، عربی
سیستان و بلوچستان: پرویز کیانی، فریبا رضایی
https://www.aparat.com/v/73wqe
رتبه دوم، زبان انگلیسی
شهرستانهای استان تهران: زهرا سادات قاسمی، نسرین آسودی
https://www.aparat.com/v/yhBWC
رتبه سوم، ادبیات فارسی
خراسان جنوبی: شهین دخت مخمل باف، مسلم قوی
https://www.aparat.com/v/Tnd0r
محور دست سازه (پ):
رتبه اول، مطالعات اجتماعی
خراسان شمالی: مهین صدقی، سمیه آزادوار
https://www.aparat.com/v/xgNGB
رتبه دوم، مطالعات اجتماعی
سیستان و بلوچستان: سمیه آهار، فاطمه دروهی
https://www.aparat.com/v/JfUHv
رتبه سوم، قرآن
اردبیل: ملک اکبرزاده، فریبا زاویه کرد
https://www.aparat.com/v/3h4SF
رتبه سوم، مطالعات اجتماعی
کرمانشاه: تیمور عزیزی، فاطمه جهانبانی
https://www.aparat.com/v/fojUg
محور دست سازه (ت):
رتبه اول، فرهنگ و هنر
هرمزگان: شکوفه بارانی، سکینه محمدزاده
https://www.aparat.com/v/igv7y
رتبه دوم، فرهنگ و هنر
خوزستان: معصومه حسین پور، مریم قطب الدین
https://www.aparat.com/v/BVYKz
رتبه سوم، فرهنگ و هنر
کرمان: زهرا سیف الهی، بتول توکلی
https://www.aparat.com/v/fZ3Kz
رتبه سوم، کار و فناوری
تهران: الهه قناعت زاده، مریم محسنی
https://www.aparat.com/v/Curhe
محور اپلیکیشن:
رتبه اول، زبان انگلیسی
شهرستانهای استان تهران: ابوالفضل قنبری، سمیه فروزش نیا
https://www.aparat.com/v/eoqER
رتبه دوم، علوم تجربی
خراسان جنوبی: فاطمه زلفی، مطهره غلامی
https://www.aparat.com/v/xUThA
رتبه سوم، ریاضی
کرمانشاه: مهناز فارغیان، ندا نکویی فر
https://www.aparat.com/v/EGLgQ
محور آزمایشگاه علوم تجربی:
رتبه اول، علوم تجربی
کردستان: فرزانه دانه زن، مرضیه رشیدی
https://www.aparat.com/v/2tKqI
رتبه دوم، علوم تجربی
البرز: مرتضی سیروس، بهمن عباسپور
https://www.aparat.com/v/6Gdnb
رتبه سوم، علوم تجربی
چهارمحال و بختیاری: نسرین عالی پور، طاهره پندار
https://www.aparat.com/v/xbfaU
محور آزمایشگاه ریاضی:
رتبه اول، ریاضی
گیلان: یاسر برشبان، محمود نصوری
https://www.aparat.com/v/MAOqL
رتبه دوم، ریاضی
البرز: کیمیا مهری، فائزه نظری
https://www.aparat.com/v/m1u6M
رتبه سوم، ریاضی
شهرستانهای استان تهران: مجید حیدری، سوسن روشن ضمیر
https://www.aparat.com/v/Z3jAl
محور کارگاه کار و فناوری:
رتبه اول، کار و فناوری
البرز: محمدحسن قدسی، سیدمرتضی حسینی
https://www.aparat.com/v/jO3il
رتبه دوم، کار و فناوری
خراسان رضوی: الهه لطفی نیا، مرضیه باقری
https://www.aparat.com/v/aMp9P
رتبه سوم، کار و فناوری
چهارمحال و بختیاری: نرگس ابراهیمی، گلشن سلیمانی
https://www.aparat.com/v/49Dbh
محور کارگاه فرهنگ و هنر:
رتبه اول، فرهنگ و هنر
قزوین: محمدجواد آیتی، فاطمه باقری
https://www.aparat.com/v/BALoH
رتبه دوم، فرهنگ و هنر
شهرستانهای استان تهران: حسین پاکزادیان، سیدجواد پورسجادی
https://www.aparat.com/v/6WZ0h
رتبه سوم، فرهنگ و هنر
کرمانشاه: فاطمه پیرو، صفورا ترکمنی
https://www.aparat.com/v/oUweX
محور استیم:
رتبه اول، ریاضی
کهگیلویه و بویراحمد: فرزانه خلیلی، فاطمه مرادیان، سمیرا جورابلی
https://www.aparat.com/v/0E7n3
رتبه دوم، علوم تجربی
بوشهر: زهرا سعدآبادی، فاطمه سلیمی، احمد بحرینی
https://www.aparat.com/v/6agTr
رتبه سوم، علوم تجربی
خراسان رضوی: بهرام فرهادی مقدم، یاسر فقهی، حمید جامی الاحمدی
https://www.aparat.com/v/pNdJq
آبان 1402 - قزوین
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
⭕️سلسله نشست های بررسی *نسخه ترمیم سندتحول بنیادین از منظر برنامه ریزی آموزشی*
📅زمان: ۸،۷ و ۹ فروردین ماه بصورت حضوری و مجازی
🔺جهت شرکت در نشست نام، نام خانوادگی و شماره تماس خود را به نشانی @rahsepar76 در پیامرسان بله ارسال کنید.
🇮🇷ایران فردا؛ مرکز بسیج فرهنگیان
✏️ https://shad.ir/iran_farda
ادارهتکنولوژی،گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
۱۵ دوره امتحانات نهایی پایه دوازدهم
تهیه و تنظیم: دبیرستان صلاحالدین ایوبی
📚ریاضی۳ تجربی
https://drive.google.com/file/d/1XdmyiFeJwdXrz1X7VdPn9Gc6b1UziN8G/view?usp=drivesdk
📚شیمی ۳
https://drive.google.com/file/d/1XrcU9lmZeEHa5JhpTc2ozooARdOCwuk-/view?usp=drivesdk
📚فیزیک ۳
https://drive.google.com/file/d/1Xt943As-2XCgEQJPRK-ORS85v96nfDAG/view?usp=drivesdk
📚زیست شناسی ۳
https://drive.google.com/file/d/1XtqgPfYRy_8tFbMj7My2_K_ZXdrxB3pa/view?usp=drivesdk
📚عربی و زبان قرآن ۳ تجربی و ریاضی
https://drive.google.com/file/d/1OMIhaLEwoTo2EL7kWh5liM29FbluCZEd/view?usp=drivesdk
📚دین و زندگی ۳تجربی و ریاضی
https://drive.google.com/file/d/1OPmKjLwyFdIuFNvOwWfKsXlUj-nsDtU5/view?usp=drivesdk
📚زبان انگلیسی۳ تمام رشتهها
https://drive.google.com/file/d/1O_BSE0J4HtmeC7U3jBlKkPKc1_h5Uqxj/view?usp=drivesdk
📚فارسی ۳ تمام رشتهها
https://drive.google.com/file/d/1OfLqlx8XIWHVH4BbWGOQBlXJHzU8f01r/view?usp=drivesdk
📚سلامت و بهداشت تمام رشتهها
https://drive.google.com/file/d/1Orsv1IcMZINhSEIkhixwXceve15cS_b4/view?usp=drivesdk
📚علوم اجتماعی رشته ریاضی و تجربی
https://drive.google.com/file/d/1P6y033U1Ph4zy5sL-o36ReVxL_EJQEYD/view?usp=drivesdk
📚فلسفه۲ پایه دوازدهم رشته انسانی
https://drive.google.com/file/d/1P7RMQ0_Ik8VwbJ2S6QQKVVF4LtYssVRu/view?usp=drivesdk
📚ریاضی و آمار ۳ رشته انسانی
https://drive.google.com/file/d/1PAqiDI1DsNyMwaXV3RCBzZeXbmS1YR-Z/view?usp=drivesdk
📚تاریخ ۳ رشته انسانی
https://drive.google.com/file/d/1PFPwEFnwSF9M-WdHhuJO3taneMRCknob/view?usp=drivesdk
📚جامعهشناسی۳ انسانی
https://drive.google.com/file/d/1PKbeudVejRvd-1nVqCrZcvMQzSztdbe2/view?usp=drivesdk
📚علوم و فنون ادبی۳
https://drive.google.com/file/d/1PNkgCWoh7PVYbhVT4isR3vFO1Si7YE9F/view?usp=drivesdk
📚عربی و زبان قرآن۳ رشته انسانی
https://drive.google.com/file/d/1POG37qX0OtvP4lhpXvvpsdQvsBMWdi88/view?usp=drivesdk
📚جغرافیا۳ رشته انسانی
https://drive.google.com/file/d/1PfabbfdodoTg_LbgAj69krqus1FV1zo7/view?usp=drivesdk
📚فیزیک دوازدهم رشته ریاضی
https://drive.google.com/file/d/1Pi8lNmGGG_qcF6MPaX7mRogMHSooZ5km/view?usp=drivesdk
📚حسابان پایه دوازدهم رشته ریاضی
https://drive.google.com/file/d/1PjlIsKib6F0loU4D6YAmF9WxTZ2EMzj8/view?usp=drivesdk
📚هندسه پایه دوازدهم رشته ریاضی
https://drive.google.com/file/d/1PqMNQFNrfwKYQMZpyyydnlxp7-IiRDJ2/view?usp=drivesdk
📚ریاضیات گسسته پایه دوازدهم
https://drive.google.com/file/d/1PrI4uXDayJpYqVNGY7qhCqpw6AMbDVdX/view?usp=drivesdk
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی و محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
16.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام فرمودند :
معلمی شغل انبیاست
ارائه دهنده : دکتر سجاد صدیقی
دوره شبکه فعالین تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی
🇮🇷ایران فردا؛ مرکز بسیج فرهنگیان
✏️ https://shad.ir/iran_farda
ادارهتکنولوژی،گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
# متن ابلاغیه برگزاری امتحانات شبه نهایی در قالب طرح کشوری سه نما
✳️ بهاستحضار میرساند در پاسخ به استعلام این استان از وزارت متبوع در خصوص اجرای بند 2-7 برنامه عملیاتی دبیرخانه کشوری مدیران دبیرستانهای دوره دوم متوسطه نظری در سال تحصیلی 1403-1402 با عنوان طرح سهنما (امتحانات شبهنهایی)، دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری در تاریخ 26/12/1402 طی نامه شماره 287505/420 ضمن ارسال الگوی طراحی سوالات مفهومی و استاندارد( که به پیوست ارسال می شود)، با رعایت شرایط زیر، مجوز اجرای این طرح کشوری را فقط در پایه های دهم و یازدهم، برای دبیرخانه کشوری مدیران صادرکرده است. بر این اساس برنامه زمانی اجرای این امتحانات که به صورت هماهنگ کشوری در هفته چهارم فروردین و هفته اول اردیبهشت 1403 اجرا خواهند شد، به پیوست تقدیم میگردد و مقتضی است اطلاع رسانی لازم در سطح وسیع و گسترده به دانشآموزان و اولیای آنها و دبیران دروس مربوطه به هر طریق ممکن در اسرع وقت صورت پذیرد تا دانشآموزان بتوانند با طراحی برنامه مطالعاتی هدفمند ومطلوب، از تعطیلات نوروز حداکثر استفاده را ببرند.
1️⃣ توصیه میشود با هدف آشنایی دانشآموزان با نمونهای از سوالات امتحانات استاندارد و مفهومی، زمینه شرکت تمامی دانشآموزان پایه های دهم و یازدهم در این امتحانات فراهم شود.
2️⃣ تأمین هزینه برگزاری امتحانات شبهنهایی از محل مشارکتهای مردمی، به شرط رعایت قوانین و مقررات و در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی خانوادهها، بلامانع میباشد.
3️⃣ بودجهبندی طراحی سوالات امتحانی از 90 درصد حجم اولیه کتب درسی مربوطه میباشد.
4️⃣ مسئولیت طرح سوالات این امتحانات (سهنما/شبه نهایی) با مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش وزارت متبوع و در چارچوب ضوابط طرح سوالات امتحانات نهایی و الگوی طراحی سوالات استاندارد و مفهومی میباشد.
5️⃣ برگزاری امتحانات مشابه و هماهنگ توسط استان ها و مناطق، مجوزی ندارد.
6️⃣ لازم است بلافاصله پس از برگزاری هر امتحان، تصحیح اوراق توسط دبیران مربوطه و بر اساس راهنمای تصحیح ارسالی انجام و پس از تحلیل نتایج، برنامه آموزشهای جبرانی- تکمیلی توسط شورای مدرسه تنظیم و در فرصت باقیمانده تا شروع امتحانات نهایی خردادماه، اجرا و گزارش اقدامات صورت گرفته به ادارات انجام شود.
- انتظار است ادارات کل و مناطق، با توجه به امکانات، ظرفیتها و توان ( نیروی انسانی/ تجهیزات و فضا) حداکثر جدیت و اهتمام لازم را جهت مطلوبیت و ارتقای کیفی طرح سهنما از نظر مشابهت با امتحانات نهایی در مراحل اجرا / تصحیح / تحلیل و اقدامات آموزشی جبرانی- تقویتی داشته باشند.
7️⃣ نحوه ارسال فایل سوالات به ادارات کل استانها، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
🔸️دبیرخانه کشوری مدیران دبیرستانهای دوره دوم متوسطه نظری
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
📋 کاربرگ دوم: نوجوانی دوره تولد معنوی انسان
✅ سوره لقمان به دورۀ نوجوانی (یعنی حدود سیزده سالگی تا هجده سالگی) نگاه ویژهای دارد. دورۀ نوجوانی دورۀ تولد معنوی انسان است.
✅ نتیجهی دوره نوجوانی باید رسیدن به استواء و تعادل باشد. یعنی نوجوان در فکر و رفتار خود دچار ثباتی میشود که در برابر دوستان بد و محیطهای نامناسب و لغزشگاهها میتواند خود را از آسیب دیدگی حفظ کند.
📲 یکی از جاهایی که نوجوان باید در آن به خودکنترلی برسد، فضای مجازی است.
#مهمانی_خدا
📌 باران | تربیت رسانهای برای نوجوان
🔗 @Baran
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology