بیستمین جشنواره الگوهای تدریس برتر دوره دوم آموزش متوسطه نظری.pdf
2.88M
شیوه نامه بیستمین جشنواره الگوهای تدریس برتر دوره دوم آموزش متوسطه نظری سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲
ابلاغ شد .
دبیران علاقمند دوره دوم متوسطه به شرکت در جشنواره مطالعه بفرمایید .
اداره تکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
سامانه دسترسی به آثار برتر مرحله کشوری
بخش غیر حضوری نوزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر👇👇👇
http://montakhab.apasoft.ir/
ادارهتکنولوژی،گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
✅ لینک کانال جشنواره الگوهای تدریس برتر در شاد👇
@olgu_gam2
ادارهتکنولوژی،گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
ShiveName1402-3Edite06.pdf
1.03M
شیوه نامه اجرایی هشتمین دوره جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری دوره اول آموزش متوسطه سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲
ابلاغ شد .
دبیران علاقمند دوره اول متوسطه به شرکت در جشنواره مطالعه بفرمایید .
اداره تکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
آثار برگزیدگان کشوری هفتمین دوره از جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری
محور دست سازه (الف):
رتبه اول، ریاضی
تهران: طاهره مقدس، سهیلا تربتی
https://www.aparat.com/v/nyVUW
رتبه دوم، ریاضی
البرز: شهلا امامی، مریم هاشمی
https://www.aparat.com/v/FZlgB
رتبه سوم: علوم تجربی
خراسان رضوی: محبوبه شمسی، مهری حجتی پور
https://www.aparat.com/v/aiOXy
محور دست سازه (ب):
رتبه اول، عربی
سیستان و بلوچستان: پرویز کیانی، فریبا رضایی
https://www.aparat.com/v/73wqe
رتبه دوم، زبان انگلیسی
شهرستانهای استان تهران: زهرا سادات قاسمی، نسرین آسودی
https://www.aparat.com/v/yhBWC
رتبه سوم، ادبیات فارسی
خراسان جنوبی: شهین دخت مخمل باف، مسلم قوی
https://www.aparat.com/v/Tnd0r
محور دست سازه (پ):
رتبه اول، مطالعات اجتماعی
خراسان شمالی: مهین صدقی، سمیه آزادوار
https://www.aparat.com/v/xgNGB
رتبه دوم، مطالعات اجتماعی
سیستان و بلوچستان: سمیه آهار، فاطمه دروهی
https://www.aparat.com/v/JfUHv
رتبه سوم، قرآن
اردبیل: ملک اکبرزاده، فریبا زاویه کرد
https://www.aparat.com/v/3h4SF
رتبه سوم، مطالعات اجتماعی
کرمانشاه: تیمور عزیزی، فاطمه جهانبانی
https://www.aparat.com/v/fojUg
محور دست سازه (ت):
رتبه اول، فرهنگ و هنر
هرمزگان: شکوفه بارانی، سکینه محمدزاده
https://www.aparat.com/v/igv7y
رتبه دوم، فرهنگ و هنر
خوزستان: معصومه حسین پور، مریم قطب الدین
https://www.aparat.com/v/BVYKz
رتبه سوم، فرهنگ و هنر
کرمان: زهرا سیف الهی، بتول توکلی
https://www.aparat.com/v/fZ3Kz
رتبه سوم، کار و فناوری
تهران: الهه قناعت زاده، مریم محسنی
https://www.aparat.com/v/Curhe
محور اپلیکیشن:
رتبه اول، زبان انگلیسی
شهرستانهای استان تهران: ابوالفضل قنبری، سمیه فروزش نیا
https://www.aparat.com/v/eoqER
رتبه دوم، علوم تجربی
خراسان جنوبی: فاطمه زلفی، مطهره غلامی
https://www.aparat.com/v/xUThA
رتبه سوم، ریاضی
کرمانشاه: مهناز فارغیان، ندا نکویی فر
https://www.aparat.com/v/EGLgQ
محور آزمایشگاه علوم تجربی:
رتبه اول، علوم تجربی
کردستان: فرزانه دانه زن، مرضیه رشیدی
https://www.aparat.com/v/2tKqI
رتبه دوم، علوم تجربی
البرز: مرتضی سیروس، بهمن عباسپور
https://www.aparat.com/v/6Gdnb
رتبه سوم، علوم تجربی
چهارمحال و بختیاری: نسرین عالی پور، طاهره پندار
https://www.aparat.com/v/xbfaU
محور آزمایشگاه ریاضی:
رتبه اول، ریاضی
گیلان: یاسر برشبان، محمود نصوری
https://www.aparat.com/v/MAOqL
رتبه دوم، ریاضی
البرز: کیمیا مهری، فائزه نظری
https://www.aparat.com/v/m1u6M
رتبه سوم، ریاضی
شهرستانهای استان تهران: مجید حیدری، سوسن روشن ضمیر
https://www.aparat.com/v/Z3jAl
محور کارگاه کار و فناوری:
رتبه اول، کار و فناوری
البرز: محمدحسن قدسی، سیدمرتضی حسینی
https://www.aparat.com/v/jO3il
رتبه دوم، کار و فناوری
خراسان رضوی: الهه لطفی نیا، مرضیه باقری
https://www.aparat.com/v/aMp9P
رتبه سوم، کار و فناوری
چهارمحال و بختیاری: نرگس ابراهیمی، گلشن سلیمانی
https://www.aparat.com/v/49Dbh
محور کارگاه فرهنگ و هنر:
رتبه اول، فرهنگ و هنر
قزوین: محمدجواد آیتی، فاطمه باقری
https://www.aparat.com/v/BALoH
رتبه دوم، فرهنگ و هنر
شهرستانهای استان تهران: حسین پاکزادیان، سیدجواد پورسجادی
https://www.aparat.com/v/6WZ0h
رتبه سوم، فرهنگ و هنر
کرمانشاه: فاطمه پیرو، صفورا ترکمنی
https://www.aparat.com/v/oUweX
محور استیم:
رتبه اول، ریاضی
کهگیلویه و بویراحمد: فرزانه خلیلی، فاطمه مرادیان، سمیرا جورابلی
https://www.aparat.com/v/0E7n3
رتبه دوم، علوم تجربی
بوشهر: زهرا سعدآبادی، فاطمه سلیمی، احمد بحرینی
https://www.aparat.com/v/6agTr
رتبه سوم، علوم تجربی
خراسان رضوی: بهرام فرهادی مقدم، یاسر فقهی، حمید جامی الاحمدی
https://www.aparat.com/v/pNdJq
آبان 1402 - قزوین
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
⭕️سلسله نشست های بررسی *نسخه ترمیم سندتحول بنیادین از منظر برنامه ریزی آموزشی*
📅زمان: ۸،۷ و ۹ فروردین ماه بصورت حضوری و مجازی
🔺جهت شرکت در نشست نام، نام خانوادگی و شماره تماس خود را به نشانی @rahsepar76 در پیامرسان بله ارسال کنید.
🇮🇷ایران فردا؛ مرکز بسیج فرهنگیان
✏️ https://shad.ir/iran_farda
ادارهتکنولوژی،گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
۱۵ دوره امتحانات نهایی پایه دوازدهم
تهیه و تنظیم: دبیرستان صلاحالدین ایوبی
📚ریاضی۳ تجربی
https://drive.google.com/file/d/1XdmyiFeJwdXrz1X7VdPn9Gc6b1UziN8G/view?usp=drivesdk
📚شیمی ۳
https://drive.google.com/file/d/1XrcU9lmZeEHa5JhpTc2ozooARdOCwuk-/view?usp=drivesdk
📚فیزیک ۳
https://drive.google.com/file/d/1Xt943As-2XCgEQJPRK-ORS85v96nfDAG/view?usp=drivesdk
📚زیست شناسی ۳
https://drive.google.com/file/d/1XtqgPfYRy_8tFbMj7My2_K_ZXdrxB3pa/view?usp=drivesdk
📚عربی و زبان قرآن ۳ تجربی و ریاضی
https://drive.google.com/file/d/1OMIhaLEwoTo2EL7kWh5liM29FbluCZEd/view?usp=drivesdk
📚دین و زندگی ۳تجربی و ریاضی
https://drive.google.com/file/d/1OPmKjLwyFdIuFNvOwWfKsXlUj-nsDtU5/view?usp=drivesdk
📚زبان انگلیسی۳ تمام رشتهها
https://drive.google.com/file/d/1O_BSE0J4HtmeC7U3jBlKkPKc1_h5Uqxj/view?usp=drivesdk
📚فارسی ۳ تمام رشتهها
https://drive.google.com/file/d/1OfLqlx8XIWHVH4BbWGOQBlXJHzU8f01r/view?usp=drivesdk
📚سلامت و بهداشت تمام رشتهها
https://drive.google.com/file/d/1Orsv1IcMZINhSEIkhixwXceve15cS_b4/view?usp=drivesdk
📚علوم اجتماعی رشته ریاضی و تجربی
https://drive.google.com/file/d/1P6y033U1Ph4zy5sL-o36ReVxL_EJQEYD/view?usp=drivesdk
📚فلسفه۲ پایه دوازدهم رشته انسانی
https://drive.google.com/file/d/1P7RMQ0_Ik8VwbJ2S6QQKVVF4LtYssVRu/view?usp=drivesdk
📚ریاضی و آمار ۳ رشته انسانی
https://drive.google.com/file/d/1PAqiDI1DsNyMwaXV3RCBzZeXbmS1YR-Z/view?usp=drivesdk
📚تاریخ ۳ رشته انسانی
https://drive.google.com/file/d/1PFPwEFnwSF9M-WdHhuJO3taneMRCknob/view?usp=drivesdk
📚جامعهشناسی۳ انسانی
https://drive.google.com/file/d/1PKbeudVejRvd-1nVqCrZcvMQzSztdbe2/view?usp=drivesdk
📚علوم و فنون ادبی۳
https://drive.google.com/file/d/1PNkgCWoh7PVYbhVT4isR3vFO1Si7YE9F/view?usp=drivesdk
📚عربی و زبان قرآن۳ رشته انسانی
https://drive.google.com/file/d/1POG37qX0OtvP4lhpXvvpsdQvsBMWdi88/view?usp=drivesdk
📚جغرافیا۳ رشته انسانی
https://drive.google.com/file/d/1PfabbfdodoTg_LbgAj69krqus1FV1zo7/view?usp=drivesdk
📚فیزیک دوازدهم رشته ریاضی
https://drive.google.com/file/d/1Pi8lNmGGG_qcF6MPaX7mRogMHSooZ5km/view?usp=drivesdk
📚حسابان پایه دوازدهم رشته ریاضی
https://drive.google.com/file/d/1PjlIsKib6F0loU4D6YAmF9WxTZ2EMzj8/view?usp=drivesdk
📚هندسه پایه دوازدهم رشته ریاضی
https://drive.google.com/file/d/1PqMNQFNrfwKYQMZpyyydnlxp7-IiRDJ2/view?usp=drivesdk
📚ریاضیات گسسته پایه دوازدهم
https://drive.google.com/file/d/1PrI4uXDayJpYqVNGY7qhCqpw6AMbDVdX/view?usp=drivesdk
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی و محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
16.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام فرمودند :
معلمی شغل انبیاست
ارائه دهنده : دکتر سجاد صدیقی
دوره شبکه فعالین تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی
🇮🇷ایران فردا؛ مرکز بسیج فرهنگیان
✏️ https://shad.ir/iran_farda
ادارهتکنولوژی،گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
# متن ابلاغیه برگزاری امتحانات شبه نهایی در قالب طرح کشوری سه نما
✳️ بهاستحضار میرساند در پاسخ به استعلام این استان از وزارت متبوع در خصوص اجرای بند 2-7 برنامه عملیاتی دبیرخانه کشوری مدیران دبیرستانهای دوره دوم متوسطه نظری در سال تحصیلی 1403-1402 با عنوان طرح سهنما (امتحانات شبهنهایی)، دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری در تاریخ 26/12/1402 طی نامه شماره 287505/420 ضمن ارسال الگوی طراحی سوالات مفهومی و استاندارد( که به پیوست ارسال می شود)، با رعایت شرایط زیر، مجوز اجرای این طرح کشوری را فقط در پایه های دهم و یازدهم، برای دبیرخانه کشوری مدیران صادرکرده است. بر این اساس برنامه زمانی اجرای این امتحانات که به صورت هماهنگ کشوری در هفته چهارم فروردین و هفته اول اردیبهشت 1403 اجرا خواهند شد، به پیوست تقدیم میگردد و مقتضی است اطلاع رسانی لازم در سطح وسیع و گسترده به دانشآموزان و اولیای آنها و دبیران دروس مربوطه به هر طریق ممکن در اسرع وقت صورت پذیرد تا دانشآموزان بتوانند با طراحی برنامه مطالعاتی هدفمند ومطلوب، از تعطیلات نوروز حداکثر استفاده را ببرند.
1️⃣ توصیه میشود با هدف آشنایی دانشآموزان با نمونهای از سوالات امتحانات استاندارد و مفهومی، زمینه شرکت تمامی دانشآموزان پایه های دهم و یازدهم در این امتحانات فراهم شود.
2️⃣ تأمین هزینه برگزاری امتحانات شبهنهایی از محل مشارکتهای مردمی، به شرط رعایت قوانین و مقررات و در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی خانوادهها، بلامانع میباشد.
3️⃣ بودجهبندی طراحی سوالات امتحانی از 90 درصد حجم اولیه کتب درسی مربوطه میباشد.
4️⃣ مسئولیت طرح سوالات این امتحانات (سهنما/شبه نهایی) با مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش وزارت متبوع و در چارچوب ضوابط طرح سوالات امتحانات نهایی و الگوی طراحی سوالات استاندارد و مفهومی میباشد.
5️⃣ برگزاری امتحانات مشابه و هماهنگ توسط استان ها و مناطق، مجوزی ندارد.
6️⃣ لازم است بلافاصله پس از برگزاری هر امتحان، تصحیح اوراق توسط دبیران مربوطه و بر اساس راهنمای تصحیح ارسالی انجام و پس از تحلیل نتایج، برنامه آموزشهای جبرانی- تکمیلی توسط شورای مدرسه تنظیم و در فرصت باقیمانده تا شروع امتحانات نهایی خردادماه، اجرا و گزارش اقدامات صورت گرفته به ادارات انجام شود.
- انتظار است ادارات کل و مناطق، با توجه به امکانات، ظرفیتها و توان ( نیروی انسانی/ تجهیزات و فضا) حداکثر جدیت و اهتمام لازم را جهت مطلوبیت و ارتقای کیفی طرح سهنما از نظر مشابهت با امتحانات نهایی در مراحل اجرا / تصحیح / تحلیل و اقدامات آموزشی جبرانی- تقویتی داشته باشند.
7️⃣ نحوه ارسال فایل سوالات به ادارات کل استانها، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
🔸️دبیرخانه کشوری مدیران دبیرستانهای دوره دوم متوسطه نظری
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
📋 کاربرگ دوم: نوجوانی دوره تولد معنوی انسان
✅ سوره لقمان به دورۀ نوجوانی (یعنی حدود سیزده سالگی تا هجده سالگی) نگاه ویژهای دارد. دورۀ نوجوانی دورۀ تولد معنوی انسان است.
✅ نتیجهی دوره نوجوانی باید رسیدن به استواء و تعادل باشد. یعنی نوجوان در فکر و رفتار خود دچار ثباتی میشود که در برابر دوستان بد و محیطهای نامناسب و لغزشگاهها میتواند خود را از آسیب دیدگی حفظ کند.
📲 یکی از جاهایی که نوجوان باید در آن به خودکنترلی برسد، فضای مجازی است.
#مهمانی_خدا
📌 باران | تربیت رسانهای برای نوجوان
🔗 @Baran
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
🔸سخنرانی رهبری در ارتباط تصویری با مدیران آموزش و پرورش
۱_ انسان سازی : در نظام آموزش و پرورش ،هیچ عنصری به قدر معلم تاثیر ندارد
۲_ سند تحول : لزوم ترمیم ، بروزرسانی و تبیین سند تحول برای مدیران ، کارکنان و معلمین
۳_ صیانت از شأن معلم : صیانت از شأن و نقش معلم توسط؛ خود معلم ، حمایتی آموزش و پرورش و فرهنگسازی و توسط دستگاه های تبلیغاتی
۴_ اهتمام به فعالیتهای پرورشی متاسفانه در این زمینه بسیار ضعیف بوده ایم و باید توجه ویژه بشود
۵_توجه به دانشگاه فرهنگیان: تنها مسیر ورود معلم به آموزش پرورش
۶_ مراقبت از فضای مجازی: شناسایی و رفع آفات و زیانهای احتمالی در آموزش و پرورش
اداره تکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
32.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آشنایی با تجربیات برتر اولین رویداد الفتا
#تجربه_نوردی
مدرسه حضرت اسماعیل استان کهگیلویه و بویراحمد
🔺بررسی #تجربیات_برتر به شما در ایدهپردازی برای حل مسائل آموزشی و تربیتی کمک خواهد کرد.
#الفتا
#هم_یادگیری اداره تکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
شیوه نامه دوره توانمندسازی دبیران آمادگی دفاعی.pdf
288K
دبیرخانه راهبری کشوری درس آمادگی دفاعی مستقر در استان کرمان برگزار مینماید:
دوره توانمندسازی کشوری ویژه دبیران درس آمادگی دفاعی(طرح شهید دیالمه)
لینک ثبت نام:
B2n.ir/a08101
مهلت ثبتنام: ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳
مخاطبین: کلیه دبیران درس آمادگی دفاعی دوره اول و دوم متوسطه نظری سراسر کشور
لینک ورود به کلاس:
http://a.himeet.ir/dfa
به شرکت کنندگانی که در آزمون پایان دوره نمره قبولی را کسب نمایند گواهی متعبر اعطا خواهد شد. اداره تکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
سواد رسانه ای انواع کلاهبرداری های اینترنتی
اداره تکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
https://eitaa.com/QomTechnology/2002
جهت اطلاع از نخستین جشنواره تجارب و ایدههای
سنجش کلاسی به لینک خبر👆مراجعه فرمایید.
اداره تکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
به کویت گر چنین آشفته میگردم، مکن منعم
دلی گم کردم آنجا و میجویم نشانش را...
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)
✅ ما را بس است وقت عبور از پل صراط؛
از تار و پود بیرق تو دستگیره ای...
التماس دعا 🤲
#شب_زیارتی
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
🌿
"هجدهم" شد قلب من حتی تکانی هم نخورد
چشم دارم بر شبِ قدرت "علی جان" رحمتی...
السلام علیک یا امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب علیهالسلام
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
🌱قطرهچونرودشود
راهبهجاییببرد
بهدعایفرججمع، اثرنزدیکاست...🌱
﷽
✨اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَهِ وَفی کُلِّ ساعَهٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
اللهم عجل لولیک الفرج
❤️حوّل حالَنا بظُهور الحجّة
#امام_زمان
#دعای_تعجیل
اداره تکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#زندگی_با_آیه_ها
🌙 مسابقه زندگی با آیه ها روز هجدهم
🔹 در کدام آیه خداوند متعال اطاعت پیامبر در کنار اطاعت از خود را واجب کرده است؟
۱) آیه ۴۶ سوره سبا
۲) آیه ۴۱ سوره عنکبوت
۳) آیه ۵۹ سوره نسا ء
۴) آیه ۳۶ سوره نحل
🔻 لطفاً عدد گزینه مورد نظر را به سامانه پیامکی 30001588 ارسال فرمایید.
🎁هر روز پنج جایزه یک میلیونی تومانی در انتظار شماست🎁
🔴 مهلت پاسخگویی تا ساعت ۱۲ شب🔴
#زندگی_با_آیهها
#امور_بانوان_اداره_کل_تبلیغات_اسلامی_استان_قم
@SzmnTbliqat_Banovan
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سر وجان و نفسی هست اگر، قربان نجف
کل انبیا آمدند برای عرض تسلیت، روبروي ایوان نجف
السلام علیک یا امیرالمومنین😭
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
🌹دعاهای ده شب آخر رمضان🌹
🌹شبهای قدر🌹
١- اللَّهُمَّ إِنَّكَ عَفُوٌّ تُحِبُّ الْعَفْوَ فَاعْفُ عَنِّي
٢- اللَّهُمَّ حَاسِبْنِي حِسَابَاً يَسِيرَاً
٣- يَا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّت قَلْبِي عَلَى دِينِكَ
٤- اللهُم إرزقني توبةً نصوحا قبل الموت
٥- اللهم إني أسألك حسن الخاتمة
٦- اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْبَرَصِ، وَالْجُنُونِ، وَالْجُذَامِ، وَمِنْ سَيِّئِ الأَسْقَامِ
٧- اللَّهمَّ إنِّي أعوذُ بكَ مِن المَأثمِ والمَغرمِ
٨- اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي، وَارْحَمْنِي، وَاهْدِنِي، وَعَافِنِي، وَارْزُقْنِي
٩- اللَّهُمَّ إنِّي أَعُوذُ بِكَ مِن عَذَابِ جَهَنَّمَ، وَمِنْ عَذَابِ القَبْرِ، وَمِنْ فِتْنَةِ المَحْيَا وَالْمَمَاتِ، وَمِنْ شَرِّ فِتْنَةِ المَسِيحِ الدَّجَّالِ
١٠- اللَّهُمَّ رَبَّ النَّاسِ أَذْهِبْ الْبَاسَ اشْفِهِ وَأَنْتَ الشَّافِي لَا شِفَاءَ إِلَّا شِفَاؤُكَ شِفَاءً لَا يُغَادِرُ سَقَمًا
١١- اللهم اشف مرضانا ، وارحم موتانا ، وعاف مبتلانا ، وفك أسرانا ، واجبر كسرانا
١٢- اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ عِلْمًا نَافِعًا، وَرِزْقًا طَيِّبًا، وَعَمَلًا مُتَقَبَّلًا
١٣- رَبِّ لَا تَذَرْنِي فَرْدًا وَأَنتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ
١٤- لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
١٥- رَبَّي أَنِّي مَسَّنِيَ الضُّرُّ وَأَنتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ
١٦- اللَّهُمَّ أَعِنِّي عَلَى ذِكْرِكَ، وَشُكْرِكَ، وَحُسْنِ عِبَادَتِكَ
١٧-اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ الْجَنَّةَ وَأَعُوذُ بِكَ مِنَ النَّارِ
١٨- اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْهَمِّ وَالْحَزَنِ، وَالْعَجْزِ وَالْكَسَلِ، وَالْبُخْلِ وَالْجُبْنِ ، وَضَلَعِ الدَّيْنِ، وَغَلَبَةِ الرِّجَالِ
١٩- رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ
٢٠- اللَّهُمَّ إنِّي أَسْأَلُك مِنْ فَضْلِكَ وَرَحْمَتِكَ، فَإِنَّهُ لاَ يَمْلِكُهَا إِلاَّ أَنْتَ
٢١-أَللَّهُ أَللَّهُ رَبِّي لَا أُشْرِكُ بِهِ شَيْئًا
٢٢- رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ
۲۳-رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ
۲۴-رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِلْقَوْمِ الظَّالِمِينَ وَنَجِّنَا بِرَحْمَتِكَ مِنَ الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ
۲۵-رَبَّنَا اصْرِفْ عَنَّا عَذَابَ جَهَنَّمَ إِنَّ عَذَابَهَا كَانَ غَرَامًا إِنَّهَا سَاءَتْ مُسْتَقَرًّا وَمُقَامًا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
پژوهشکده ادبیات تحلیلی و تطبیقی إسراء
باشگاه حافظان قرآن کریم
@bashgah_hafezan
ادارهتکنولوژی،گروههایآموزشیوبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
✅ چند نکته برای موفقیت در آزمون تشریحی:
1⃣ نکته اول: اهمیت کتاب درسی
⬅ بسیاری از دانش آموزان با وجود مطالعه بسیار زیاد کتابهای کمک آموزشی و جزوات مختلف باز هم نتیجه دلخواهشان را نمیگیرند. یکی از اصلیترین دلایل این مشکل نخواندن کتاب درسی است. ممکن است شما در طول سال تحصیلی با خواندن جزوات دبیران مختلف و کتابهای متفرقه نتایج بسیار عالی گرفته باشید. اما در امتحانات تشریحی وضع فرق میکند و کتاب درسی حرف اول را میزند. پس در وهله اول باید کامل بر کتاب درسی مسلط باشید. باید تک تک مسائل، فعالیتها و … را در کتاب بررسی کنید. مطمئن باشید بخش عمده ای از سوالات امتحانات از همین سوالات کتابهای درسی طرح میشود و حتی طراحان بسیاری از سوالات را عینا از کتاب طرح میکنند.
2⃣ نکته دوم: مرور سوالات سالهای گذشته
⬅ تجربه ثابت کرده که مرور سوالات سال گذشته سود بسیار مهم برای دانش آموز دارد. اول اینکه یاد میگیرد از کتاب چطور سوال طرح میکنند و این باعث میشود که با دید بهتری مطالعه کند و قطعا آمادگی بیشتری برای آزمون دارد و دوم اینکه گاهی دیده شده بسیاری از سوالات امتحانات، از آرشیو سالهای پیش انتخاب میشوند. پس مرور سوالات سالهای گذشته و بررسی دقیق آنها امری است که حتما باید با وسواس و دقت فراوانی انجام گیرد.
3⃣ نکته سوم: خودتان را خوب بشناسید
⬅ این نکته بسیار اهمیت دارد که شما بتوانید نیازهای درسی خودتان را به خوبی بررسی و تواناییهایتان را درست ارزیابی کنید. مثلا کاملا شناخت داشته باشید که:
• در کدام مباحث قوی هستید
• چه مباحثی نقطه ضعف شما هستند
• با تلاش بیشتر چه مباحثی را میتوانید به راحتی به نقطه قوت تبدیل کنید و …
✅ این سوالات را از خودتان داشته باشید و با توجه به این سوالات شما میتوانید یک دید کلی نسبت به خودتان و به پایه علمیتان در آن درس داشته باشید و این بسیار کمک میکند بتوانید با اصول برنامه ریزی درست، بسیار خوب از پس امتحانات بربیایید.
4⃣ نکته چهارم: یادداشت برداری کنید
⬅ یادداشت برداری معجزه ای است که بیشتر دانش آموزان از آن غافل می شوند. اگر هنگام مطالعه درس ها درست یادداشت برداری کنید میتوانید بسیار راحت تر به مرور آن درس بپردازید. حتی هنگام خلاصه نویسی این مطالب همزمان در ذهن شما دسته بندی می شوند. شما با مرور یادداشت هایتان عملا یک بار دیگر کل آن مباحث را مرور کرده اید و این یعنی با این کار میتوانید چندین بار مطالب را مرور کنید و دسته بندی ذهنتان را گسترش دهید.
5⃣ نکته پنجم: اولویت بندی کنید
⬅ مباحث یک درس خاص دو حالت بیشتر ندارند یا اینکه مستقل هستند و یا اینکه مطلب آنها به فصل یا فصولی مرتبط است. شما باید بتوانید اولویت بندی کنید. یعنی طبق بارمی که ارائه میشود بررسی کنید که کدام فصل اهمیت بیشتری دارد و در امتحانات تشریحی بیشتر مطرح میشود. سپس آن فصل خاص را مطالعه کنید. توجه داشته باشید مباحث مرتبط را حتما باید همزمان بخوانید و پیوستگی میان مطالعه آنها بسیار حائز اهمیت است.
6⃣ نکته آخر: مرور خلاصه ها
⬅ در این مرحله شما باید به مرور نکات و خلاصه های خودتان بپردازید. سعی کنید وقتی هر نکته یا فرمولی را مرور میکنید یک مثال از آن را در ذهنتان بسازید. با چند بار مرور اینگونه، کاملا بر مطالب مسلط خواهید شد و جای هیچگونه نگرانی برای آزمون اصلی نخواهید داشت.
اداره تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
✅ دانستیهای امتحانات نهایی
1⃣ روش مطالعه و طراحی سوالات:
سوالات آزمون نهایی دانش آموزان بیشتر مفهومی و از کتاب درسی است. پس در نظر داشته باشید در هر واحد مطالعاتی نمونه سوال تشریحی کارکردن را هم داشته باشید.
2⃣ چرا باید تشریحی خواندن را جدی بگیریم؟
زیرا رقابت برای کسب نمرات بالا در امتحانات نهایی همانند کنکور بسیار زیاد است. بهتراست نمرات تان در امتحانات نهایی بالای ۱۹ باشد. بنابراین کار شما ساده نخواهد بود. ممکن است در سالهای قبل فقط با خواندن در شب و روز قبل از امتحان نمرات خوبی کسب کرده باشید، اما امسال نمی توان این ریسک را کرد، و باید امتحانات نهایی را جدی بگیرید و از حالا برای کسب نمره مطلوب برنامه ریزی کنید. سعی کنید برای داشتن یک برنامه خوب از مشاور کمک بگیرید.
3⃣ اهمیت دروس عمومی در امتحانات نهایی:
درست است دروس عمومی در کنکور حذف شدند اما همچنان با قدرت در عملکرد علمی دانش آموز نقش و حضور دارند. تنها فرصتی که می توان از حضور این درس ها بهره مند شد، کسب نمره مطلوب از آنها در امتحان نهایی است. از ۵۰ درصد سوابق تحصیلی، ۲۸ درصد آن مربوط به دروس عمومی است. پس این دروس را با اهمیت بدانید.
اداره تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
بودجه بندی و بارم امتحانات سه نما دهم و یازدهم.pdf
291.5K
# طرح سه نما
# بودجه بندی امتحانات شبه نهایی
◀ مراحل طرح و توزیع سوالات این امتحانات که در 4 عنوان درسی برای هر رشته در پایه های دهم و یازدهم متوسطه نظری برگزار خواهند شد، توسط مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش و با همکاری دفتر آموزش متوسطه نظری و دبیرخانه های کشوری راهبری دروس و دبیرخانه مدیران انجام می شود.
◀ مسئولیت اجرای این امتحانات با معاونت آموزش متوسطه استان ها و مناطق در سراسر کشور و با همکاری مدیران مدارس مجری طرح میباشد.
◀ تصحیح اوراق امتحانی را دبیران دروس مربوطه در مناطق و شهرستانها و طبق مصوبه کارگروه کیفیت بخشی منطقه انجام خواهند داد.
اداره تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology
🔴 ١١۰۰ ختم قرآن به نیت امیرالمؤمنین
میخوایم تو ایامشهادت امیرالمؤمنین و شبهای قدر ١١٠٠تا ختم قرآن به نیت حضرت انجام بدیم. با خوندن تک آیه تک آیه. تا الان با همین یک آیه یک آیه ١٧٣١ ختم انجام شده باید تو این چندروز برسونیمش به ٢٨٣٠ ختم
هرچند دقیقه روی لینک کلیک کنید ختم قرآن جدید شروع میشه شرکت کنید تو ختمهای بیشتری شریک میشید.
بسمالله 👇
https://leageketab.ir/khatme-quran
پیام رو برای دوستانتون بفرستید در رسیدن به هزاروصد ختم یاری بدن
#یک_آیه_یک_ختم
جهتاطلاع از ختمهای روزانه عضوکانالشید👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
#یک_آیه_یک_ختم
ادارهتکنولوژی،گروههای آموزشی وبررسی محتوای متوسطه استان قم
@QomTechnology