43.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐بچه های مکتب اسلامی
❖ قـــــم مقــدّس ➺ خاستگاه انقلاب
@qom_moqadas
استقلال به وزارت اقتصاد رسید، پرسپولیس به وزارت ورزش
🔹باشگاه استقلال در اختیار وزارت اقتصاد قرار گرفته و ریاست مجمع باشگاه پرسپولیس هم در اختیار وزارت ورزش و جوانان است.
پ.ن: بیت المال مسلمین در اختیار جماعت ولخرج و مفت خور
❖ قـــــم مقــدّس ➺ خاستگاه انقلاب
@qom_moqadas
🔥لزوم به کارگیری متخصصین بیگ دیتا در تیم مشاوران رییس جمهور
🔸متاسفانه علی رغم مواضع انقلابی رییس جمهور محترم موضع گیری های ایشان در حوزه فضای مجازی ضعیف بوده و به نظر می رسد اطلاعات اولیه ای که باید در مورد خطر امنیتی، اقتصادی خروج «کلان داده» کشور به ایشان داده شود، به دست ایشان نمی رسد.
▪️تیم مشاورین قادر به رساندن خطری که با یک جستجوی ساده قابل فهم است به رییس جمهور نیست.
▪️دولت پیشین منتفع از این خطر امنیتی و ضربه به کشور بود و لذا آن را نادیده می گرفت. ولی دولت آقای رییسی با داعیه انقلابی نباید همان مسیر را پیش بگیرد.
▪️لذا به شدت لازم است ایشان از چند متخصص حوزه بیگ دیتا به عنوان مشاور در کنار خود استفاده کنند.
❖ قـــــم مقــدّس ➺ خاستگاه انقلاب
@qom_moqadas
قم مقدس 🇵🇸
استقلال به وزارت اقتصاد رسید، پرسپولیس به وزارت ورزش 🔹باشگاه استقلال در اختیار وزارت اقتصاد قرار گر
⚠️کاش زمین فوتبالهارو شخم بزنن گندم و جو بکارن
جو رو میدی گوسفند میخوره اقلا مفیده
گندمم ک چار تا آدم و بیچاره میخورن
ولی این فوتبال هیییییییییچ عایدی برا مردم نداره جز اتلاف وقت
❖ قـــــم مقــدّس ➺ خاستگاه انقلاب
@qom_moqadas
🚫 جنبش دانشجویی تا کی می خواهد نزد رهبری علیه خصوصی سازی سخن بگوید⁉️
• دوگانه "پیشرفت(رشد اقتصادی)_عدالت" مساله مهم مکاتب اقتصادی است. با اتاق جنگ اقتصادی دشمن و تحریم ها، برای انقلاب اسلامی جدی تر هم شده است.
• رهبر انقلاب سال۸۴ ایندو را از جمله منظورهای سیاستهای کلی اصل۴۴ اعلام کردند:
- شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی
- گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی.
• در بند ب این سیاستها این دو منظور، چنین تعقیب شد:
- افزایش سهم بخش تعاونی تا ۲۵٪ اقتصاد کشور تا پایان برنامه پنجم
- اقدام موثر دولت در ایجاد تعاونی ها برای بیکاران در جهت #اشتغال_مولد
- رفع محدودیت ازحضور تعاونی ها در تمام عرصه های اقتصادی از جمله بانک و بیمه
- تاسیس تعاونی های #فراگیر_ملی برای تحت پوشش قرار دادن سه دهک اول جامعه به منظور فقر زدایی
- و... ⬅️ از این تعاونی ها، رشد اقتصادی(اشتغال مولد) و هم عدالت اجتماعی(مالکیت فراگیر) را قصد کرده بودند.
• اما با گذر قریب ۱۸سال این قسمت سیاستها محقق نشد!
کل تعاونی ها در کشور به ۱۰٪ نمی رسد و تعاونی های فراگیر هم محقق نشد.
بند ج سیاستها (خصوصی سازی) و واگذاری به نهادهای حاکمیتی غیر دولتی عملا سهم بر اصلی منابع دولتی اصل۴۴ شدند! ⬅️ لذا آن دو منظور -بخصوص گسترش مالکیت در سطح عموم مردم و عدالت اجتماعی- محقق نشد!
• مجمع تشخیص (بعنوان ناظر سیاستهای کلی) هم در عدم تحقق متوازن سیاست های کلی اصل۴۴ دخالت موثری نکرد!
• پس از قریب ۱۸سال شخص رهبر انقلاب نیز در سخنرانی اول فروردین۱۴۰۲ به منظور مشارکت عموم و آحاد مردم در اقتصاد از مسئولین و صاحبنظران #طلب_نقشه و راهکار کرد!
بر تحقق و انجام کامل بند ب سیاستها -مثل سالهای قبل- اشاره و اصراری نکرد! بجای تعاونی های بیکاران و فراگیر، از شرکت های کوچک (آن هم بعنوان تجربه ناموفق) گفتند! (پیش از این ۱فروردین۹۵ از شرکت ها و کارگاه های کوچک برای اقتصاد مقاومتی و تامین آن دو منظور گفته بودند که اینبار با وصف تجربه ناموفق از آن یاد کردند)
❓ آیا اهمال ۱۸ساله این بند در کنار تحقق فی الجمله واگذاری به بخش خصوصی و حاکمیتیِ غیر دولتی به معنی انصراف و لغو این بخش سیاستهاست؟!
❓سراغ گرفتن از راههای مشارکت عموم مردم و نام نیاوردن از راه های مصرح در سیاستهای قبلی به معنای تعقیب رشد اقتصادی و عدالت در طرق دیگری غیر از بند ب سیاستهای اصل۴۴ است؟!
⬅️ پژوهشگران و #جنبش_دانشجویی خوب است بجای تکرار مکرر اشکال به خصوصی سازی و شنیدن جواب مکرر و یکنواخت از آن، بر سر عدم تحقق این ضلع دیگر سیاستهای واگذاری، تحقیق و مطالبه کنند!
❗️ اگر "بند ب" به هر دلیل قابل انجام نیست؛ مطالبه اخیر رهبری را بر حرفهای کلیشه شده و بی ثمر ترجیح دهند. کارهای اندیشکده ایِ شدنی برای "مشارکت عموم مردم" در اقتصاد انجام دهند تا از این تحقق کاریکاتوری جلوگیری و رشد واقعی اقتصادی را همراه با عدالت محقق کنند.
قطعا تحلیل دقیق نشدن ها و تجارب ناموفقِ قبل و توجه به #اقتصاد_سیاسی آن جزئی از طرح ها و نقشه های مطلوب است.
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۲/۲
❖ قـــــم مقــدّس ➺ خاستگاه انقلاب
@qom_moqadas
پرفسور درخشان:
علتالعلل مشکلات اقتصادی لیبرالسرمایهداری است.
دکتر غنینژاد:
علت مشکلات، اصول اقتصادی قانون اساسی است
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
دکتر غنینژاد: ریشه بدبختی ما اصول قانون اساسی و مخالفت با سرمایهداری و رفتن به سمت خودکفایی است.
چقدر خوب که دکتر درخشان کفر ایشان را درآورده است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
پرفسور درخشان:
لیبرالیسم با انقلاب مخالف است.
دکتر غنینژاد: بله
دکتر غنینژاد: من لیبرالم
نتیجه با شما 😂
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
دکتر غنینژاد: لیبرالیسم یعنی بندگی خدا و بعد از آن "قواعد کلی" حاکمند بر جامعه و آزادی!
این دقیقا تعریف سکولاریسمه.
خدا فقط هست!
ولی در قانون دخالتی ندارد!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
دکتر غنینژاد:
ماتریالیسم در مقابل مکتب الهی نیست.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
پرفسور درخشان به نقل از آقا: دنیا تقسیمشده به کشورهای سلطهگر و سلطهپذیر
دکتر غنینژاد: این حرف غلط است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
❖ قـــــم مقــدّس ➺ خاستگاه انقلاب
@qom_moqadas
این آقای غنی نژاد که به صراحت گفت من لیبرال هستم و آقا و امام را به عنوان راهبر در اقتصاد کشور قبول ندارند، سالها استاد، دکتر آخوندی بودند و در دوره وزارت آخوندی مشاور ایشان بود و در دوره وزارت اخوندی اعتقادی به ساخت مسکن توسط دولت نداشتند و نساختند.
@sspadam
❖ قـــــم مقــدّس ➺ خاستگاه انقلاب
@qom_moqadas
مناظره امشب تک مضراب های فراوانی داشت.
قطعا ژورنالیست های لیبرال مانع شنیده شدن این تک مضراب ها خواهند شد.
غنی نژاد بسیار لخت و عریان از لیبرالیسم دفاع کرد تا اتمام حجت شود که چه کسانی لیبرال هستند و لیبرالیسم چیست.
لیبرالیسم ایرانی نه می داند که مخالف سرمایه داری است نه می داند که موافق آن است.
لیبرالیسم ایرانی در عین حالی که مدافع لا ادری گری است، لیبرالیسم را در بندگی خدا می داند!
لیبرالیسم ایرانی اقتصاد اسلامی را قبول ندارد و در عین حال که خود را صالح می داند که در مورد اقتصاد اسلامی نظر بدهد، امام و رهبری را صالح نمی داند که در این زمینه اظهار نظر کند.
لیبرالیسم ایرانی در عین حال که هایک و میزس و میل و کانت را قبول دارد، خود را تابع آرای آنها نمی داند.
لیبرالیسم ایرانی بانک دولتی را سرمایه داری رفاقتی می داند اما بانک خصوصی را سرمایه داری رقابتی میخواند!
لیبرالیسم ایرانی هایک را قبول دارد اما معتقد به تأثیرپذیری هایک از پشتیبانانش نیست.
لیبرالیسم ایرانی امام را مخالف کمونیسم و موافق لیبرالیسم می داند در عین حال معتقد است امام در اقتصاد قابل اعتنا نیست.
لیبرالیسم ایرانی آمریکا را از این حیث که سرمایه داری مذهبی است امپریالیست می داند اما از این حیث که بازار آزاد! دارد می ستاید.
لیبرالیسم ایرانی معتقد است که آمریکا امپریالیست است اما نباید با او مخالفت کرد.
لیبرالیسم ایرانی مخالف انقلاب است.
لیبرالیسم ایرانی دشمنی با آمریکا را شعاری و غلط می داند اما می گوید من با امام موافقم!
سطح نقد لیبرالیسم ایرانی به هایک، در حد نقد به قبول نداشتن مطلوبیت خواهی و مطلوبیت جویی اجتماعی است. یعنی پناه بردن به خوی حیوانی فرماندار نئولیبرالیستی
این ها تنها بعضی از تک مضراب های لیبرالیسم ایرانی بود.
از این به بعد بدانیم که لیبرالیسم کاملا شناسنامه دار است. هم حرف هایش مشخص است و هم منادیانش.
از این به بعد بدانیم کسی که میگوید که لیبرالیسم وجود ندارد و تنها یک برچسب است، یا بی سواد است یا مغرض.
از این به بعد بدانیم که لیبرال انقلابی، یک واژه پارادوکسیکال است و افراد ناچارند تکلیفشان را با این واژه روشن کنند. نمی توانند هم خود را انقلابی بدانند و هم از منویات لیبرالیسم دفاع کنند.
مراقب باشیم جریان های رسانه ای با برجسته سازی برخی از بگو مگوهای کم اهمیت، این مناظره را کم اهمیت جلوه ندهند.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
❖ قـــــم مقــدّس ➺ خاستگاه انقلاب
@qom_moqadas
✅ نکاتی در باب مناظره
🔹بحث لیبرالیسم اقتصادی و رقابت آزاد خواستگاهش انگلستان بود، انگلیسی ها چون زودتر از دیگران به انقلاب صنعتی رسیدند ایده رقابت بازار آزاد را مطرح کردند، وقتی ایده آنها به آلمان رسید، فردریش لیست در پارلمان آلمان گفت ما رقابت آزاد را وقتی قبول داریم که مانند انگلیسی ها تولید کننده شویم ولی تا تولید کننده نشدیم در رقابت آزاد حرفی برای گفتن نداریم.
🔸نکته اینکه نسخه ای واحد برای همه دوران ها وجود ندارد، ما باید بر اساس مسائلمان بهترین راه حلها را پیاده کنیم. لذا ما عبد هیچ نظریه ای نیستیم اما از هر نظریه ای استفاده ابزاری میکنیم.
🔹یکی از واقعیات مهم دنیای امروز آمریکاست، دکتر درخشان به درستی بر آمریکا تاکید داشتند، آیا با وجود آمریکای انحصار طلب و تحریم گر میتوان به رقابت آزاد اعتماد کرد، پس تحریم گری برای ما مسئله است و باید پاسخ متناسب به آن بدهیم.
🔸اما از طرفی این نکته دکتر غنی نژاد هم درست بود که ما دچار یک سرمایه داری دولتی و رفاقتی و رانتی شده ایم، این کاملا درست است. شما ببینید چندین سال است که یک طرح مالیات برعایدی سرمایه در کشور پیش نمیرود، اما تعجب اینکه چرا خود ایشان و شاگردشان آقای آخوندی هم در دوره مسئولیتشان حرکتی در این راستا انجام ندادند و این تناقضات در اعمال ایشان دیده میشود.
🔹خلاصه اینکه باید پاسخ ما در اقتصاد ناظر به مسائلمان باشد، همانکه دکتر درخشان گفتند، تنظیم امور مسلمین به نحوی که قاعده نفی سبیل در آن تصمیم تبلور داشته باشد، مثلا اگر خام فروش باشیم دشمن راحت تر بر ما مسلط میشود یا فرآورده فروش؟ خب پس باید تمام تصمیمات کشور در راستای حداقل شدن خام فروشی باشد، که انجام نشد در کشور ما و در خاطرات حضرت آقا هست که ما گفتیم خام فروشی کم شود، به ما لبخند انکار زدند، دولت هایی که دوستان همین آقای غنی نژاد بودند و میخواستند مملکت را بر اساس حسابداری مدیریت کنند نه استراتژی.
✍دکتر سیدسجاد پادام
❖ قـــــم مقــدّس ➺ خاستگاه انقلاب
@qom_moqadas
مناظره اقتصاد لیبرال با اقتصاد اسلامی
مسعود درخشان با غنی نژاد
❖ قـــــم مقــدّس ➺ خاستگاه انقلاب
@qom_moqadas
#دکتر_درخشان نیامده بود که از اقتصاداسلامی بگوید آمده بود تا ذات لیبرالهای حاکم در اقتصاد ما را نمایان کند
او به خوبی از غنینژاد اعتراف گرفت که لیبرالیسم مخالف اسلام، انقلاب و امام است و اعتقادی به پایبندی به خدا و وحی ندارد.
تمام.
@hzamanim
❖ قـــــم مقــدّس ➺ خاستگاه انقلاب
@qom_moqadas
جسارتا استاد عزیز مطلب زیر به نظرم لازم است تبیین شود لذا برای شما فرستادم.
در خصوص مناظره دکتر درخشان و آقای غنی نژاد: (اگر صلاح دونستید منتشر کنید. هرطور خواستید هم ویرایش کنید. اگر اشتباه میکنم لطفا اصلاح کنید)👇
سفسطه غنی نژادی ها:
"اصل ۴۳ قانون اساسی که در پی حمایت اقتصادی از نقش آفرینی مستضعفین و آحاد جامعه است مبتنی بر اندیشه کمونیستی است چون طرفدار طبقه کارگر است."
سفسطه اینجاست که اسلام ۱۴۰۰ سال پیش با به رسمیت شناختن وجود طبقه مترفین (مرفهین بی درد یا همان لیبرال سرمایه داران امروزی) و طبقه مستضعف، سعی در حمایت از طبقه مستضعف داشته و اصول موضوعه ای در این خصوص وضع کرده.
حال ۱۴۰۰ سال بعد کمونیسم هم به دنبال احقاق حقوق همین طبقه مستضعف (به تعبیری کارگر) شعارهایی داده و البته روشهای آن برای این کار اساسا ضد روشهای اسلام بوده (یک فقره از تضاد اساسی آنها، به رسمیت شناختن مالکیت خصوصی در اسلام برخلاف کمونیسم است)
این تشابه ظاهری برخی شعارها در اسلام و کمونیسم بدون توجه به تفاوت ماهیتی و روشی آنها مستمسک لیبرالها از همان اول انقلاب بوده و با نفی وجود دیدگاه اقتصادی در اسلام هر گونه دفاع از مستضعفین را بر چسب کمونیستی بودن می زنند.
از یک استاد دانشگاه و یک مثلا دانشمند بعید است چنین سطح از سفسطه.
گویا اینها اصلا هیچ شانی برای اسلام به مثابه روش حاکمیت و جامعه سازی و دیدگاه اقتصادی و اجتماعی آن قائل نیستند یعنی اسلام فقط برایشان عبادات فردی است (مثل مسیحیت) و در نتیجه هرگونه بحثی در دفاع از مستضعف را فقط در قالب کمونیسم می فهمند. این کج فهمی شان را باید آشکار شود.
#مخاطبین
اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
❖ قـــــم مقــدّس ➺ خاستگاه انقلاب
@qom_moqadas
هدایت شده از جهان آرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻خیانت بزرگ لیبرالها در انکار ارزشهای دینی
🔸دکتر مسعود درخشان (اقتصاددان):
🔹لیبرالیستها برای اینکه دخالت دولت سرمایهداری را در اقتصاد توجیه کنند، بزرگترین خیانت را به مردم کردند و ارزشهای دینی و اخلاقی را انکار کردند.
🔹شک کردن به بدیهیاتی همچون عدالت اجتماعی، راهکار این طیف از لیبرالیستهاست.
⏰ «جهان آرا»؛ شنبه و دوشنبه هر هفته ساعت ٢٢
🆔 @ofogh_tv
🆔 @jahanara_ofogh
جالب است که در آخر مناظره بحث آقای دکتر غنی نژاد گفت: وقتی فقها و امام و رهبری در پزشکی کارشناس نیستند پس در اقتصاد هم حق نظر دادن ندارند
یعنی در واقع فقها باید نظام کارشناسی خودشان را در علم سلامت و طب، اسلامی کنند تا اجازه داشته باشند در بقیه علوم هم نظر کارشناسی داشته باشند .
❖ قـــــم مقــدّس ➺ خاستگاه انقلاب
@qom_moqadas
قم مقدس 🇵🇸
جالب است که در آخر مناظره بحث آقای دکتر غنی نژاد گفت: وقتی فقها و امام و رهبری در پزشکی کارشناس نیست
ولی فقیه جهت گیری ها را تصحیح میکند... اینان که میگویند نظر کارشناسی....
گیج هستند
فهم جهت گیری علوم بحث فلسفی دارد... لازمه اش دخالت در جزییات نیست
❖ قـــــم مقــدّس ➺ خاستگاه انقلاب
@qom_moqadas