#سردار دلها شهادتت مبارک
نقاشی با موضوع حاج قاسم سلیمانی
دختر خوبم معصومه سادات موسوی نجفی
کلاس ششم
#استان_قم
#دبستان_ناصر_دیوان_یک
#حوزه_یک_دانش_آموزی_خواهر
#جان_فدا
#نسل_سلیمانی
42115138719897.mp3
151.3K
#سردار دلها شهادتت مبارک
سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
دختر خوبم فاطمه رمضانی متین
کلاس ششم
#استان_قم
#دبستان_ناصر_دیوان_یک
#حوزه_یک_دانش_آموزی_خواهر
#جان_فدا
#نسل_سلیمانی
42105125354288.mp3
102.3K
#سردار دلها شهادتت مبارک
نامه با موضوع حاج قاسم سلیمانی
دختر خوبم حسنا شریفی
کلاس ششم
#استان_قم
#دبستان_ناصر_دیوان_یک
#حوزه_یک_دانش_آموزی_خواهر
#جان_فدا
#نسل_سلیمانی
40315329200728.mp3
1.1M
#سردار دلها شهادتت مبارک
کلیپ با موضوع حاج قاسم سلیمانی
دختر خوبم فاطمه حیدری راد
کلاس ششم
#استان_قم
#دبستان_ناصر_دیوان_یک
#حوزه_یک_دانش_آموزی_خواهر
#جان_فدا
#نسل_سلیمانی
#سردار دلها شهادتت مبارک
نقاشی با موضوع حاج قاسم سلیمانی
دختر خوبم زینب حیدری خواه
کلاس ششم
#استان_قم
#دبستان_ناصر_دیوان_یک
#حوزه_یک_دانش_آموزی_خواهر
#جان_فدا
#نسل_سلیمانی
از #پژوهشسرای_زریناقبال چه میدانید؟!
مرکزی گمنام در قلب شهر قم، در کنار #بیتالنور_حضرت_معصومه(س)
#تعریف: طبق اساسنامه پژوهشسراها میتوان این مراکز را این گونه تعریف کرد:
پژوهشسرای دانش آموزی، مرکزی علمی_پژوهشی است که زیر نظر آموزش و پرورش و به منظور شناسایی و فراهم آوردن زمینه رشد و هدایت استعدادها و پرورش خلّاقیتهای فردی و گروهی دانش آموزان و گسترش فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش در بین آنان ایجاد و فعالیت میکنند.
#اهداف_پژوهشسراها:
۱) تقویت و تعمیق فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهشهای فردی و گروهی در بین دانشآموزان
۲) شناسایی، جذب و هدایت دانشآموزان مستعد و علاقهمند متناسب با نیازهای کشور
۳) تلفیق دانش نظری و فعالیتهای عملی و کاربردی
۴) تسهیل دستیابی دانشآموزان به یافتههای جدید علمی، پژوهشی و فناوری
۵) پرورش خلاقیت و تقویت بنیه علمی و پژوهشی دانشآموزان و معلمان
۶) حمایت از دانش آموزان و هنر جویان پژوهشگر برتر و کارآفرین
۷) ایجاد زمینه و تقویت انگیزه حضور مؤثر دانشآموزان مستعد در عرصههای علمی، فرهنگی، هنری و فناوری در سطح ملی و بین المللی (جشنوارهها، المپیادها و…) برای رسیدن به اهداف فوق
#شرح_فعالیت
پژوهشسراهای دانشآموزی در چارچوب اهداف و وظایف آموزش و پرورش و در زمینههای علمی، پژوهشی، آموزشی و فناوری به شرح زیر فعالیت میکنند:
۱) آموزش روشهای مبتنی بر پژوهش
۲) طراحی و انجام پروژههای تحقیقی، پژوهشی و فناوری دانش آموزی
۳) برگزاری جشنوارهها و مسابقات علمی و پژوهشی و فناوری
۴) حمایت مالی و معنوی از دانش آموزان برای حضور در جشنوارهها و برنامههای علمی و پژوهشی داخلی و خارجی
۵) آزمایش و تجربه ایدههای پژوهشی دانش آموزی
۶) حمایت از کاربست و تولید ایدهها و یافتههای علمی و پژوهشی و تجاری سازی آنها
۷) تعامل اثربخش با مدارس و ارائه خدمات به آنها در زمینههای علمی، پژوهشی و فناوری
۸ تعامل اثربخش با پارکهای علم و فناوری، مراکز رشد، تحقیقاتی و دانشگاهی و جلب حمایت آنها
همه دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی میتوانند جهت شکوفایی استعدادهای خود از خدمات علمی، پژوهشی و آموزشی این مرکز استفاده نمایند.
#فرآیند_کشف_استعدادها در این مرکز از چند طریق به شرح زیر صورت می گیرد:
۱) تشکیل انجمنهای علمی–پژوهشی دانش آموزی در محل مدرسه ( طبق آیین نامه اجرایی ماده ۱۰۱ تا ۱۰۴ کلیه مدارس موظف هستند جهت ارتباط نظاممند و زمینه سازی بروز استعدادهای دانش آموزی رابط پژوهشی را به پژوهش سرا معرفی نمایند و پس از معرفی رابط ، کمیته پژوهشی مدرسه متشکل از مدیر، معاون آموزشی، رابط پژوهشی، نماینده پژوهشسرا و دو معلم پژوهشگر تشکیل شود. سپس بر اساس شیوه نامههای اجرایی و شناختی که معلمان، سابقه قبلی حضور دانش آموزان در رویدادهای علمی و گزارش والدین احصا میگردد، تعداد انجمن بر اساس توانمندی مدرسه، علاقه دانش آموزان شکل میگیرد. این بخش مهمترین و اصلی ترین بخش فرآیند کشف استعدادها میباشد.
دانش آموزان عضو #انجمن_علمی در محل مدرسه زیر نظر یکی از دبیران راهنما فعالیتهای علمی پژوهشی و ترویجی خود را آغاز میکنند.
فعالیتهای انجمن شامل: پژوهش علمی، کارگاههای علمی، برگزاری نمایشگاهها، برگزاری پویشها ، مسابقات علمی–پژوهشی، تورهای علمی آموزشی، معرفی کتابها و سایتهای تخصصی، معرفی دانشمندان و دستاوردهای رشته تخصصی انجمن و …. .
ضمناً هر انجمن بایستی کارپوشهای داشته باشند که کلیه جلسات، مصوبات، فعالیتهای انحام شده و شرح وظایف هر یک از اعضای انجمن را به ریز در آن ثبت گردد. این کارپوشه همواره جهت بازدید سفیران پژوهشسرا در دسترس باشد و در پایان هر ماه گزارشی تفصیلی از فعالیتهای صورت گرفته توسط انجمنهای تخصصی مدارس به پژوهشسرا ارسال شود.
۲) برگزاری مسابقات، جشنوارهها، همایشهای دانش آموزی و نمایشگاههای تخصصی:
این رویدادها به صورت تخصصی علاقمندی دانش آموزان را هدف قرار داده و برگزیدههای این رویدادها به عنوان استعداد در آن رشته معرفی میشوند.
۳) برگزاری دورههای مهارتی بر اساس فراخوانهای عمومی: با توجه به اهداف هر ساله فراخوانهای عمومی جهت ثبت نام در رشته های علمی رباتیک، نجوم، نانو و … با هدف ایجاد بستر شناسایی استعداد دانش آموزان فراهم و برگزار میشوند و عزیزانی که علاقه آنان در این دورهها تثبیت شود در سطوح بالاتر آموزش هایی را دریافت تا آموزش تبدیل مهارت و سپس ایجاد خلاقیت در افراد شود.
در هر صورت استعدادهایی که یکی از این مراحل شناسایی و معرفی میشوند بایستی در سه سطح زیر توانمندهایی را کسب تا به نقطه اوج شکوفایی و خلاقیت و نوآوری دست یابند.
@zarineqbal
فرآیند رشد در پژوهشسرا چگونه است؟
سطح ۱ ترویج (#پژوهشگر_عادی) : انجمنهای علمی پژوهشی، معرفی رشتهها و زمینههای علمی پژوهشی در کارگاهها و همایشهای عمومی، استعدادیابی
(کارگاههای دانش افزایی، تورهای علمی بازدید از پژوهش سرا، همایشهای دانش آموزی، جشنواره ها و … در راستای این هدف برگزار میشوند.)
سطح ۲ آموزش (#پژوهشگر_فعال): حضور در دورههای آموزشی و دانش افزایی، آموزش مهارتهای مطالعه و کارهای عملی و کارگاهی، تولید محتواهای آموزشی و مدلسازی (برگزاری دورههای علمی–پژوهشی رباتیک، کدنویسی، مهارتهای کامپیوتر، نجوم، نانو، آزمایشگاه علوم تجربی و … با همین هدف در پژوهشسرا برگزار میشوند.)
سطح ۳ پژوهش (#پژوهشگر_حرفهای): انتخاب استاد راهنما، تصویب پروژه در پژوهشسرا، حضور درکارگاهها و آزمایشگاهها، انجام تحقیقات میدانی و کتابخانهای، انجام پروژه پژوهشی (در این بخش پس از طی آموزشهای لازم دانش آموزان یک پروژه عملی را زیر نظر اساتید راهنما تا رسیدن به حصول نتیجه و ارائه گزارش علمی از آن پژوهش انجام میدهند. در این بخش دانش آموزان با چارچوب علمی تحقیق و ارائه مقاله آشنا میشوند و میآموزند چگونه یک مشکل را پیدا و برای حل آن راه کار ارائه نمایند.
سطح ۴ کارآفرینی : مستندسازی و ثبت اختراع پژوهش، تولید نمونه آزمایشگاهی و صنعتی، معرفی به مراکز رشد، تجاری سازی (در این سطح دانش آموزان مهارتهای کارآفرینی، خودآگاهی و بوم کسب و کار را به صورت عملی میآموزند و برای ورود به بازار کار در آینده و طراحی کسب و کار خود آموزشهای لازم را فرا میگیرند. در این بخش دانش آموزان ایدههای خود را تبدیل به محصولات و خدمات تجاری نموده و تا مرحله ثبت اختراع پیش میروند.
@zarineqbal
هدایت شده از اطلاع رسانی روزآمد(رواق ناحیه یک قم)
🔰 با عنایت به تصمیم استانداری قم و ابلاغیه اداره کل آموزش و پرورش استان، در راستای مدیریت بهینه مصرف گاز، فعالیت اداره ناحیه یک از مورخ ۱۷ دی ماه لغایت پایان دی ماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۴:۳۰ خواهد بود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💢 روابط عمومی ناحیه ۱
🆔 @ettelaresani_roozamad
╚══════🍃🌺🍃═════╝
هدایت شده از اطلاع رسانی روزآمد(رواق ناحیه یک قم)
📣 مدارس قم شنبه 17 دیماه 1401 دایر است و تمامی فعالیت ها حضوری خواهد بود
🔰 با توجه به سؤالات مکرر همکاران محترم، اولیای ارجمند و دانش آموزان عزیز مبنی بر چگونگی فعالیت مدارس استان قم در روز شنبه 17دیماه 1401 به اطلاع می رساند کلیه فعالیت های مدارس به صورت حضوری خواهد بود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💢 روابط عمومی ناحیه ۱
🆔 @ettelaresani_roozamad
╚══════🍃🌺🍃═════╝