eitaa logo
فعالیت های مدارس ناحیه یک
3.1هزار دنبال‌کننده
62.5هزار عکس
25.6هزار ویدیو
333 فایل
💠 کانال انعکاس فعالیت های شاخص مدارس ناحیه یک در زمینه های : 🔻 آموزشی 🔻 پرورشی 🔻 موفقیت ها و افتخارات 🔻 نوآوری ها و خلاقیت ها
مشاهده در ایتا
دانلود
دلها شهادتت مبارک نقاشی با موضوع حاج قاسم سلیمانی دختر خوبم معصومه سادات موسوی نجفی کلاس ششم
42115138719897.mp3
151.3K
دلها شهادتت مبارک سخنرانی حاج قاسم سلیمانی دختر خوبم فاطمه رمضانی متین کلاس ششم
42105125354288.mp3
102.3K
دلها شهادتت مبارک نامه با موضوع حاج قاسم سلیمانی دختر خوبم حسنا شریفی کلاس ششم
40315329200728.mp3
1.1M
دلها شهادتت مبارک کلیپ با موضوع حاج قاسم سلیمانی دختر خوبم فاطمه حیدری راد کلاس ششم
دلها شهادتت مبارک نقاشی با موضوع حاج قاسم سلیمانی دختر خوبم زینب حیدری خواه کلاس ششم
✔ تلفیق علوم و هنر _ مبحث سنگ ها ✔ پایه‌ی چهارم _ دبستان پیروزی ۱ ✔ باتشکر از آموزگارمحترم خانم اسماعیلی ✔مدیریت دبستان : خانم خوش گفتار
از چه می‌دانید؟! مرکزی گمنام در قلب شهر قم، در کنار (س) : طبق اساسنامه پژوهش‌سراها می‌توان این مراکز را این گونه تعریف کرد: پژوهش‌سرای دانش آموزی، مرکزی علمی_پژوهشی است که زیر نظر آموزش و پرورش و به منظور شناسایی و فراهم آوردن زمینه رشد و هدایت استعدادها و پرورش خلّاقیت‌های فردی و گروهی دانش آموزان و گسترش فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش در بین آنان ایجاد و فعالیت می‌کنند. : ۱) تقویت و تعمیق فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش‌های فردی و گروهی در بین دانش‌آموزان ۲) شناسایی، جذب و هدایت دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند متناسب با نیازهای کشور ۳) تلفیق دانش نظری و فعالیت‌های عملی و کاربردی ۴) تسهیل دستیابی دانش‌آموزان به یافته‌های جدید علمی، پژوهشی و فناوری ۵) پرورش خلاقیت و تقویت بنیه علمی و پژوهشی دانش‌آموزان و معلمان ۶) حمایت از دانش آموزان و هنر جویان پژوهشگر برتر و کارآفرین ۷) ایجاد زمینه و تقویت انگیزه حضور مؤثر دانش‌آموزان مستعد در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و فناوری در سطح ملی و بین المللی (جشنواره‌ها، المپیادها و…) برای رسیدن به اهداف فوق پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در چارچوب اهداف و وظایف آموزش و پرورش و در زمینه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فناوری به شرح زیر فعالیت می‌کنند: ۱) آموزش روش‌های مبتنی بر پژوهش ۲) طراحی و انجام پروژه‌های تحقیقی، پژوهشی و فناوری دانش آموزی ۳) برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات علمی و پژوهشی و فناوری ۴) حمایت مالی و معنوی از دانش آموزان برای حضور در جشنواره‌ها و برنامه‌های علمی و پژوهشی داخلی و خارجی ۵) آزمایش و تجربه ایده‌های پژوهشی دانش آموزی ۶) حمایت از کاربست و تولید ایده‌ها و یافته‌های علمی و پژوهشی و تجاری سازی آنها ۷) تعامل اثربخش با مدارس و ارائه خدمات به آنها در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری ۸‌ تعامل اثربخش با پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، تحقیقاتی و دانشگاهی و جلب حمایت آنها همه دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند جهت شکوفایی استعدادهای خود از خدمات علمی، پژوهشی و آموزشی این مرکز استفاده نمایند. در این مرکز از چند طریق به شرح زیر صورت می گیرد: ۱) تشکیل انجمن‌های علمی–پژوهشی دانش آموزی در محل مدرسه ( طبق آیین نامه اجرایی ماده ۱۰۱ تا ۱۰۴ کلیه مدارس موظف هستند جهت ارتباط نظام‌مند و زمینه سازی بروز استعدادهای دانش آموزی رابط پژوهشی را به پژوهش سرا معرفی نمایند و پس از معرفی رابط ، کمیته پژوهشی مدرسه متشکل از مدیر، معاون آموزشی، رابط پژوهشی، نماینده پژوهش‌سرا و دو معلم پژوهشگر تشکیل شود. سپس بر اساس شیوه نامه‌های اجرایی و شناختی که معلمان، سابقه قبلی حضور دانش آموزان در رویدادهای علمی و گزارش والدین احصا می‌گردد، تعداد انجمن بر اساس توانمندی مدرسه، علاقه دانش آموزان شکل می‌گیرد. این بخش مهمترین و اصلی ترین بخش فرآیند کشف استعدادها می‌باشد. دانش آموزان عضو در محل مدرسه زیر نظر یکی از دبیران راهنما فعالیت‌های علمی پژوهشی و ترویجی خود را آغاز می‌کنند. فعالیت‌های انجمن شامل: پژوهش علمی، کارگاه‌های علمی، برگزاری نمایشگاه‌ها، برگزاری پویش‌ها ، مسابقات علمی–پژوهشی، تورهای علمی آموزشی، معرفی کتابها و سایت‌های تخصصی، معرفی دانشمندان و دستاوردهای رشته تخصصی انجمن و …. . ضمناً هر انجمن بایستی کارپوشه‌ای داشته باشند که کلیه جلسات، مصوبات، فعالیت‌های انحام شده و شرح وظایف هر یک از اعضای انجمن را به ریز در آن ثبت گردد. این کارپوشه همواره جهت بازدید سفیران پژوهش‌سرا در دسترس باشد و در پایان هر ماه گزارشی تفصیلی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط انجمن‌های تخصصی مدارس به پژوهش‌سرا ارسال شود. ۲) برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، همایش‌های دانش آموزی و نمایشگاه‌های تخصصی: این رویدادها به صورت تخصصی علاقمندی دانش آموزان را هدف قرار داده و برگزیده‌های این رویدادها به عنوان استعداد در آن رشته معرفی می‌شوند. ۳) برگزاری دوره‌های مهارتی بر اساس فراخوان‌های عمومی: با توجه به اهداف هر ساله فراخوان‌های عمومی جهت ثبت نام در رشته های علمی رباتیک، نجوم، نانو و … با هدف ایجاد بستر شناسایی استعداد دانش آموزان فراهم و برگزار می‌شوند و عزیزانی که علاقه آنان در این دوره‌ها تثبیت شود در سطوح بالاتر آموزش هایی را دریافت تا آموزش تبدیل مهارت و سپس ایجاد خلاقیت در افراد شود. در هر صورت استعدادهایی که یکی از این مراحل شناسایی و معرفی می‌شوند بایستی در سه سطح زیر توانمندهایی را کسب تا به نقطه اوج شکوفایی و خلاقیت و نوآوری دست یابند. @zarineqbal
فرآیند رشد در پژوهش‌سرا چگونه است؟ سطح ۱ ترویج () : انجمن‌های علمی پژوهشی، معرفی رشته‌ها و زمینه‌های علمی پژوهشی در کارگاه‌ها و همایش‌های عمومی، استعدادیابی (کارگاه‌های دانش افزایی، تورهای علمی بازدید از پژوهش سرا، همایش‌های دانش آموزی، جشنواره ها و … در راستای این هدف برگزار می‌شوند.) سطح ۲ آموزش (): حضور در دوره‌های آموزشی و دانش افزایی، آموزش مهارت‌های مطالعه و کارهای عملی و کارگاهی، تولید محتواهای آموزشی و مدل‌سازی (برگزاری دوره‌های علمی‌–پژوهشی رباتیک، کدنویسی، مهارت‌های کامپیوتر، نجوم، نانو، آزمایشگاه علوم تجربی و … با همین هدف در پژوهش‌سرا برگزار می‌شوند.) سطح ۳ پژوهش (): انتخاب استاد راهنما، تصویب پروژه در پژوهش‌سرا، حضور درکارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، انجام تحقیقات میدانی و کتابخانه‌ای، انجام پروژه پژوهشی (در این بخش پس از طی آموزش‌های لازم دانش آموزان یک پروژه عملی را زیر نظر اساتید راهنما تا رسیدن به حصول نتیجه و ارائه گزارش علمی از آن پژوهش انجام می‌دهند. در این بخش دانش آموزان با چارچوب علمی تحقیق و ارائه مقاله آشنا می‌شوند و می‌آموزند چگونه یک مشکل را پیدا و برای حل آن راه کار ارائه نمایند. سطح ۴ کارآفرینی : مستندسازی و ثبت اختراع پژوهش، تولید نمونه آزمایشگاهی و صنعتی، معرفی به مراکز رشد، تجاری سازی (در این سطح دانش آموزان مهارت‌های‌ کارآفرینی، خودآگاهی و بوم کسب و کار را به صورت عملی می‌آموزند و برای ورود به بازار کار در آینده و طراحی کسب و کار خود آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند. در این بخش دانش آموزان ایده‌های خود را تبدیل به محصولات و خدمات تجاری نموده و تا مرحله ثبت اختراع پیش می‌روند. @zarineqbal
🔰 با عنایت به تصمیم استانداری قم و ابلاغیه اداره کل آموزش و پرورش استان، در راستای مدیریت بهینه مصرف گاز، فعالیت اداره ناحیه یک از مورخ ۱۷ دی ماه لغایت پایان دی ماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۴:۳۰ خواهد بود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💢 روابط عمومی ناحیه ۱ 🆔 @ettelaresani_roozamad ╚══════🍃🌺🍃═════╝
📣 مدارس قم شنبه 17 دیماه 1401 دایر است و تمامی فعالیت ها حضوری خواهد بود 🔰 با توجه به سؤالات مکرر همکاران محترم، اولیای ارجمند و دانش آموزان عزیز مبنی بر چگونگی فعالیت مدارس استان قم در روز شنبه 17دیماه 1401 به اطلاع می رساند کلیه فعالیت های مدارس به صورت حضوری خواهد بود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💢 روابط عمومی ناحیه ۱ 🆔 @ettelaresani_roozamad ╚══════🍃🌺🍃═════╝