eitaa logo
قرآن و امام حسین ع
899 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
756 ویدیو
369 فایل
مطالب کانال: ارتباط امام حسین ع با قران در موارد مختلف عاشوراء آیات الولایه : آیاتی که در قرآن درباره ی 14 معصوم آمده است. علوم قرانی برای تحکیم ایمان و اعتقاد تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#ترجمه #صفحه_197 سوره مبارکه #توبه #سوره_9 #جزء_10 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
#متن #صفحه_197 سوره مبارکه #توبه #سوره_9 #جزء_10 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
197_Page.MP3
839K
#ترتیل #صفحه_197 سوره مبارکه #توبه #سوره_9 #جزء_10 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
#تفسیر #صفحه_197 سوره مبارکه #توبه #سوره_9 #جزء_10 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
صفحه 197 (منافقان) برای اغفال و خشنود کردن شما مؤمنان به نام خدا سوگند می‌خورند در صورتی که اگر ایمان داشتند سزاوارتر این بود که خدا و رسول را از خود خشنود کنند. (۶۲) آیا ندانسته‌اند که هر کس با خدا و رسولش به عداوت برخیزد آتش دوزخ کیفر دائمی اوست؟ و این به حقیقت ذلت و خواری بزرگ است. (۶۳) منافقان از آن روزی می‌ترسند که خدا سوره‌ای بفرستد که آنها را از آنچه در درون آنهاست آگاه کند. بگو: اکنون تمسخر کنید، خدا آنچه را که از آن می‌ترسید آشکار خواهد ساخت. (۶۴) و اگر از آنها بپرسی (که چرا سخریه و استهزاء می‌کنید؟) پاسخ دهند که ما به مزاح و مطایبه سخن می‌راندیم. بگو: آیا با خدا و آیات و رسول او تمسخر می‌کردید؟! (۶۵) عذر نیاورید، که شما بعد از ایمان کافر شدید، اگر از برخی (نادانان و ساده لوحان) شما درگذریم گروهی (فتنه‌گر) را نیز عذاب خواهیم کرد که مردمی بسیار زشتکار بوده‌اند. (۶۶) مردان و زنان منافق، متّفق با همدیگر و طرفدار یکدیگرند، مردم را به کار بد وا می‌دارند و از کار نیکو منع می‌کنند و دست خود را (از انفاق در راه خدا) می‌بندند، و چون خدا را فراموش کردند خدا نیز آنها را فراموش کرد (یعنی به خود واگذاشت تا از هر سعادت محروم شوند)، در حقیقت منافقان بدترین زشتکاران عالمند. (۶۷) خدا مرد و زن از منافقان و کافران را وعده آتش دوزخ و خلود در آن داده، همان دوزخ برای (کیفر) آنها کافی است و خدا آنها را لعن کرده و عذابی ابدی دارند. (۶۸)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 🔰خطبه حضرت زینب(س) در مجلس یزید: 📜فَقَامَتْ‌ زَيْنَبُ‌ بِنْتُ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي طَالِبٍ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فَقَالَتْ‌ «اَلْحَمْدُ لِلّهِ‌ رَبِّ‌ الْعالَمِينَ‌» وَ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَى رَسُولِهِ‌ وَ آلِهِ‌ أَجْمَعِينَ‌ صَدَقَ‌ اللَّهُ‌ سُبْحَانَهُ‌ كَذَلِكَ‌ يَقُولُ‌ ✨«ثُمَّ‌ كانَ‌ عاقِبَةَ‌ الَّذِينَ‌ أَساؤُا السُّواى‌ أَنْ‌ كَذَّبُوا بِآياتِ‌ اللّهِ‌ وَ كانُوا بِها يَسْتَهْزِؤُنَ‌ »(روم/10) أَ ظَنَنْتَ‌ يَا يَزِيدُ حَيْثُ‌ أَخَذْتَ‌ عَلَيْنَا أَقْطَارَ الْأَرْضِ‌ وَ آفَاقَ‌ السَّمَاءِ فَأَصْبَحْنَا نُسَاقُ‌ كَمَا تُسَاقُ‌ الْأُسَرَاءُ أَنَّ‌ بِنَا هَوَاناً عَلَيْهِ‌ وَ بِكَ‌ عَلَيْهِ‌ كَرَامَةً‌ وَ أَنَّ‌ ذَلِكَ‌ لِعِظَمِ‌ خَطَرِكَ‌ عِنْدَهُ‌ فَشَمَخْتَ‌ بِأَنْفِكَ‌ وَ نَظَرْتَ‌ فِي عِطْفِكَ‌ جَذْلاَنَ‌ مَسْرُوراً حَيْثُ‌ رَأَيْتَ‌ الدُّنْيَا لَكَ‌ مُسْتَوْثِقَةً‌ وَ الْأُمُورَ مُتَّسِقَةً‌ وَ حِينَ‌ صَفَا لَكَ‌ مُلْكُنَا وَ سُلْطَانُنَا فَمَهْلاً مَهْلاً أَ نَسِيتَ‌ قَوْلَ‌ اللَّهِ‌ تَعَالَى ✨«وَ لا يَحْسَبَنَّ‌ الَّذِينَ‌ كَفَرُوا أَنَّما نُمْلِي لَهُمْ‌ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ‌ إِنَّما نُمْلِي لَهُمْ‌ لِيَزْدادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ‌ عَذابٌ‌ مُهِينٌ‌» (ال عمران/178) أَ مِنَ‌ الْعَدْلِ‌ يَا ابْنَ‌ الطُّلَقَاءِ تَخْدِيرُكَ‌ حَرَائِرَكَ‌ وَ إِمَاءَكَ‌ وَ سَوْقُكَ‌ بَنَاتِ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌سَبَايَا قَدْ هَتَكْتَ‌ سُتُورَهُنَّ‌ وَ أَبْدَيْتَ‌ وُجُوهَهُنَّ‌ تَحْدُو بِهِنَّ‌ الْأَعْدَاءُ مِنْ‌ بَلَدٍ إِلَى بَلَدٍ وَ يَسْتَشْرِفُهُنَّ‌ أَهْلُ‌ الْمَنَاهِلِ‌ وَ الْمَنَاقِلِ‌ وَ يَتَصَفَّحُ‌ وُجُوهَهُنَّ‌ الْقَرِيبُ‌ وَ الْبَعِيدُ وَ الدَّنِيُّ‌ وَ الشَّرِيفُ‌ لَيْسَ‌ مَعَهُنَّ‌ مِنْ‌ رِجَالِهِنَّ‌ وَلِيٌّ‌ وَ لاَ مِنْ‌ حُمَاتِهِنَّ‌ حَمِيٌّ‌ وَ كَيْفَ‌ يُرْتَجَى مُرَاقَبَةُ‌ مَنْ‌ لَفَظَ‍‌ فُوهُ‌ أَكْبَادَ الْأَزْكِيَاءِ وَ نَبَتَ‌ لَحْمُهُ‌ مِنْ‌ديده دِمَاءِ الشُّهَدَاءِ وَ كَيْفَ‌ يَسْتَبْطِئُ‌ فِي بُغْضِنَا أَهْلَ‌ الْبَيْتِ‌ مَنْ‌ نَظَرَ إِلَيْنَا بِالشَّنَفِ‌ وَ الشَّنَئَانِ‌ وَ الْإِحَنِ‌ وَ الْأَضْغَانِ‌ ثُمَّ‌ تَقُولُ‌ غَيْرَ مُتَأَثِّمٍ‌ وَ لاَ مُسْتَعْظِمٍ‌ - لَأَهَلُّوا وَ اسْتَهَلُّوا فَرَحاً ثُمَّ‌ قَالُوا يَا يَزِيدُ لاَ تُشَلَّ‌ مُنْتَحِياً عَلَى ثَنَايَا أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ سَيِّدِ شَبَابِ‌ أَهْلِ‌ اَلْجَنَّةِ‌ تَنْكُتُهَا بِمِخْصَرَتِكَ‌ وَ كَيْفَ‌ لاَ تَقُولُ‌ ذَلِكَ‌ وَ قَدْ نَكَأْتَ‌ الْقَرْحَةَ‌ وَ اسْتَأْصَلْتَ‌ الشَّافَةَ‌ بِإِرَاقَتِكَ‌ دِمَاءَ ذُرِّيَّةِ‌ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ وَ نُجُومِ‌ الْأَرْضِ‌ مِنْ‌ آلِ‌ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ‌ وَ تَهْتِفُ‌ بِأَشْيَاخِكَ‌ زَعَمْتَ‌ أَنَّكَ‌ تُنَادِيهِمْ‌ فَلَتَرِدَنَّ‌ وَشِيكاً مَوْرِدَهُمْ‌ وَ لَتَوَدَّنَّ‌ أَنَّكَ‌ شَلَلْتَ‌ وَ بَكِمْتَ‌ وَ لَمْ‌ تَكُنْ‌ قُلْتَ‌ مَا قُلْتَ‌ وَ فَعَلْتَ‌ مَا فَعَلْتَ‌ اللَّهُمَّ‌ خُذْ لَنَا بِحَقِّنَا وَ انْتَقِمْ‌ مِنْ‌ ظَالِمِنَا وَ أَحْلِلْ‌ غَضَبَكَ‌ بِمَنْ‌ سَفَكَ‌ دِمَاءَنَا وَ قَتَلَ‌ حُمَاتَنَا فَوَ اللَّهِ‌ مَا فَرَيْتَ‌ إِلاَّ جِلْدَكَ‌ وَ لاَانتظار حَزَزْتَ‌ إِلاَّ لَحْمَكَ‌ وَ لَتَرِدَنَّ‌ عَلَى رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ بِمَا تَحَمَّلْتَ‌ مِنْ‌ سَفْكِ‌ دِمَاءِ ذُرِّيَّتِهِ‌ وَ انْتَهَكْتَ‌ مِنْ‌ حُرْمَتِهِ‌ فِي عِتْرَتِهِ‌ وَ لُحْمَتِهِ‌ حَيْثُ‌ يَجْمَعُ‌ اللَّهُ‌ شَمْلَهُمْ‌ وَ يَلُمُّ‌ شَعَثَهُمْ‌ وَ يَأْخُذُ بِحَقِّهِمْ‌ «وَ لا تَحْسَبَنَّ‌ الَّذِينَ‌ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ‌ اللّهِ‌ أَمْواتاً بَلْ‌ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ‌ يُرْزَقُونَ‌» وَ حَسْبُكَ‌ بِاللَّهِ‌ حَاكِماً وَ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ خَصِيماً وَ بِجَبْرَئِيلَ‌ ظَهِيراً وَ سَيَعْلَمُ‌ مَنْ‌ سَوَّلَ‌ لَكَ‌ وَ مَكَّنَكَ‌ مِنْ‌ رِقَابِ‌ اَلْمُسْلِمِينَ‌ ✨«بِئْسَ‌ لِلظّالِمِينَ‌ بَدَلاً» وَ أَيُّكُمْ‌ «شَرٌّ مَكاناً وَ أَضْعَفُ‌ جُنْداً»(مریم/75) وَ لَئِنْ‌ جَرَّتْ‌ عَلَيَّ‌ الدَّوَاهِي مُخَاطَبَتَكَ‌ إِنِّي لَأَسْتَصْغِرُ قَدْرَكَ‌ وَ أَسْتَعْظِمُ‌ تَقْرِيعَكَ‌ وَ أَسْتَكْثِرُ تَوْبِيخَكَ‌ لَكِنَّ‌ الْعُيُونَ‌ عبْرَى وَ الصُّدُورَ حَرَّى أَلاَ فَالْعَجَبُ‌ كُلُّ‌ الْعَجَبِ‌ لِقَتْلِ‌ حِزْبِ‌ اللَّهِ‌ النُّجَبَاءِ بِحِزْبِ‌ اَلشَّيْطَانِ‌ الطُّلَقَاءِ فَهَذِهِ‌ الْأَيْدِي تَنْطِفُ‌ مِنْ‌ دِمَائِنَا وَ الْأَفْوَاهُ‌ تَتَحَلَّبُ‌ مِنْ‌ لُحُومِنَا ادامه مطلب👇👇 @qoranvamamhoosein
وَ تِلْكَ‌ الْجُثَثُ‌ الطَّوَاهِرُ الزَّوَاكِي تَنْتَابُهَا الْعَوَاسِلُ‌ وَ تُعَفِّرُهَا أُمَّهَاتُ‌ الْفَرَاعِلِ‌ وَ لَئِنِ‌ اتَّخَذْتَنَا مَغْنَماً لَتَجِدَنَّا وَشِيكاً مَغْرَماً حِينَ‌ لاَ تَجِدُ إِلاَّ مَا قَدَّمَتْ‌ يَدَاكَ‌ ✨ «وَ ما رَبُّكَ‌ بِظَلاّمٍ‌ لِلْعَبِيدِ» فَإِلَى اللَّهِ‌ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْهِ‌ الْمُعَوَّلُ‌ فَكِدْ كَيْدَكَ‌ وَ اسْعَ‌ سَعْيَكَ‌ وَ نَاصِبْ‌ جُهْدَكَ‌ فَوَ اللَّهِ‌ لاَ تَمْحُو ذِكْرَنَا وَ لاَ تُمِيتُ‌ وَحْيَنَا وَ لاَ تُدْرِكُ‌ أَمَدَنَا وَ لاَ تَرْحَضُ‌ عَنْكَ‌ عَارَهَا وَ هَلْ‌ رَأْيُكَ‌ إِلاَّ فَنَدٌ وَ أَيَّامُكَ‌ إِلاَّ عَدَدٌ وَ جَمْعُكَ‌ إِلاَّ بَدَدٌ يَوْمَ‌ يُنَادِي الْمُنَادِي ✨«أَلا لَعْنَةُ‌ اللّهِ‌ عَلَى الظّالِمِينَ‌» فَ‍‌ «اَلْحَمْدُ لِلّهِ‌ رَبِّ‌ الْعالَمِينَ‌» الَّذِي خَتَمَ‌ لِأَوَّلِنَا بِالسَّعَادَةِ‌ وَ الْمَغْفِرَةِ‌ وَ لِآخِرِنَا بِالشَّهَادَةِ‌ وَ الرَّحْمَةِ‌ وَ نَسْأَلُ‌ اللَّهَ‌ أَنْ‌ يُكْمِلَ‌ لَهُمُ‌ الثَّوَابَ‌ وَ يُوجِبَ‌ لَهُمُ‌ الْمَزِيدَ وَ يُحْسِنَ‌ عَلَيْنَا الْخِلاَفَةَ‌ إِنَّهُ‌ رَحِيمٌ‌ وَدُودٌ وَ ✨«حَسْبُنَا اللّهُ‌ وَ نِعْمَ‌ الْوَكِيلُ‌».(ال عمران/173) 📝راوى گفت: زينب دختر علىّ‌ بن ابى طالب بپا خاست و گفت: سپاس خداى را كه پروردگار عالميان است و درود بر پيغمبر و همۀ فرزندانش خداى سبحان سخن بر است فرمود كه چنين فرمايد: 🔅 پايان كار آنان كه بسيار كار زشت كردند اين است كه آيات الهى را دروغ پنداشته و آنها را مسخره ميكنند اى يزيد تو كه زمين و آسمان را از هر طرف بر ما تنگ گرفتى و ما را مانند كنيزان به اسيرى مى‌كشند، به گمانت كه اين خوارى ما است در پيشگاه خداوند و تو را در نزد خدا احترامى است‌؟ و اين از آن است كه قدر تو در نزد خداوند بزرگ است‌؟ كه اين چنين باد در بينى انداختى و متكبّرانه نگاه ميكنى شاد و خرّمى كه پايه‌هاى دنيا را به سود خود محكم ديده و رشتۀ كارها را بهم پيوسته مشاهده نموده و حكومت و قدرتى را كه از آن ما بود بدون مزاحم بدست آورده‌اى، آرام، آرام، مگر فرمودۀ خدا را فراموش كرده‌اى‌؟ 🔅كه كافران گمان نبرند مهلتى را كه ما بآنان ميدهيم بخير آنان است مهلت ما فقط‍‌ به آن منظور است كه گناهشان فزونتر گردد و شكنجه‌اى ذلّت بخش براى آنان آماده است اى فرزند آزادشدگان اين رسم عدالت است‌؟ كه زنان و كنيزان خود را پشت پرده جاى داده‌اى ولى دختران رسول خدا اسير و دست بسته در برابرت، پرده‌هاى احترامشان هتك شده و صورت‌هايشان نمايان، آنان را دشمنان، شهر به شهر ميگردانند و در مقابل ديدگان مردم بيابانى و كوهستانى و در چشم انداز هر نزديك و دور و هر پست و شريف نه از مردانشان سرپرستى دارند و نه از يارانشان حمايت‌كننده‌اى، چه چشم داشت از كسى كه دهانش جگرهاى پاكان را بيرون انداخت (و جويدن نتوانست) و گوشتش از خون شهيدان روئيد و چه در تأخير دشمنى ما اهل بيت از كسى كه با ديدۀ بغض و دشمنى و توهين و كينه‌جوئى بر ما نگريست و پس از اين همه، بدون اينكه خود را گنهكار ببينى و بزرگى اين عمل را درك كنى ميگوئى كاش بودند بگفتندى شاد دست تو درد مبيناد يزيد در حالى كه با چوب دستى اشاره به دندانهاى ابى عبد اللّه سرور جوانان اهل بهشت ميكنى و با چوب دستى خويش دندانهاى حضرت را ميزنى چرا چنين نگوئى‌؟ تو كه پوست از زخم دل ما برداشتى و ريشۀ ما را درآوردى با اين خونى كه از خاندان محمّد صلّى اللّه عليه و آله و ستارگان درخشان روى زمين از اولاد عبد المطّلب ريختى يزيد، پدرانت را بانگ ميزنى به گمانت كه صدايت به گوششان ميرسد به همين زودى بجائى كه آنان هستند خواهى رفت و آن وقت آرزو خواهى كرد كه اى كاش دستت چلاق بود و زبانت لال و چنين حرفى نميزدى و كارى كه كرده‌اى نميكردى بار الها حقّ‌ ما را باز گير و از آنكه به ما ستم كرد انتقام بگير و خشم خود را بر كسى كه خونهاى ما را ريخت و ياران ما را كشت فرود آر، يزيد بخدا قسم ندريدى مگر پوست خود را و نبريدى مگر گوشت خود را و مسلّما با همين بارى كه از ريختن خون ذرّيّۀ رسول خدا و هتك احترام او در خاندان و خويشانش بر دوش دارى به رسول خدا وارد خواهى شد هنگامى كه خداوند همه را جمع مينمايد و پراكندگى آنان را گردآورد و حقّ‌ آنان را بازگيرد 🔅آنانى را كه در راه خدا كشته شده‌اند مرده مپندار بلكه زندگانند و در نزد پروردگارشان از روزيها برخوردار، ادامه مطلب👇👇 @qoranvamamhoosein
و همين تو را بس كه خداوند حاكم است و محمّد طرف دعوا و جبرئيل پشتيبان او و بهمين زودى آنكه فريبت داد و تو را بر گردن مسلمانان سوار كرد 🔅خواهد فهميد كه ستمكاران را عوض بدى نصيب است و كدام يك از شما جايگاهش بدتر و سپاهش ناتوان‌تر است و اگر چه پيش آمدهاى ناگوار روزگار، مرا بسخن گفتن با تو كشانده ولى در عين حال ارزش‌ات از نظر من ناچيز و سرزنشت بزرگ و ملامتت بسيار است چه كنم كه چشمها پر اشك و سينه‌ها سوزان است هان كه شگفت آور است و بسى مايۀ شگفتى است كه افراد نجيب حزب خدا در جنگ با احزاب شيطان كه برده‌گان آزاد شده بودند كشته شوند و اين دستها است كه خون ما از آن‌ها ميچكد و اين دهن‌ها است كه از گوشت ما پر آب شده و اين پيكرهاى پاك و پاكيزه كه پى در پى خوراك گرگهاى درنده گشته و در زير چنگال بچّه كفتارها بخاك آلوده شده است و اگر امروز ما را براى خود غنيمتى مى‌پندارى بهمين زودى خواهى ديد كه مايۀ زيانت بوده‌ايم و آن هنگامى است كه هر چه از پيش فرستاده‌اى خواهى ديد و پروردگار تو بر بندگان ستم روا نميدارد من شكايت بنزد خدا برم و توكّلم باو است هر نيرنگى كه خواهى بزن و هر اقدامى كه توانى بكن و هر كوششى كه دارى دريغ مدار كه بخدا قسم كه نه نام ما را توانى محو كردن و نه نور وحى ما را خاموش كردن و به ما نخواهى رسيد و اين ننگ از دامن تو شسته نخواهد گشت مگر نه اين است كه رأى تو دروغ است و روزهاى قدرتت انگشت شمار و اجتماعت پراكنده، روزى ميرسد كه منادى ندا ميكند هان لعنت خدا بر ستمكاران باد پس سپاس پروردگار جهانيان را كه اوّل ما را با خوشبختى و مغفرت و آخر ما را با شهادت و رحمت پايان داد و از خدا ميخواهم كه پاداش آنان را بطور كامل و هر چه بيشتر عطا فرمايد و ما را بازماندگان نيكى گرداند كه او مهربان و با محبّت است و خداوند ما را بس است و وكيل نيكوئى است. 📚اللهوف علی قتلی الطفوف، صفحه 186 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖ 📜[٣٤٦] عن أبي جعفر محمّد بن عليّ‌ بن الحسين بن بابويه القمّي - رحمه اللّه - قال: حدّثني محمّد بن إبراهيم بن إسحاق الطالقاني قال: كنت عند الشّيخ أبي القاسم الحسين بن روح رضي اللّه عنه مع جماعة منهم علي بن عيسى القصري، فقام إليه رجل فقال له: إنّي أريد أن أسألك عن شيء، فقال له: سل عمّا بدالك. فقال الرجل: أخبرني عن الحسين بن علي عليهما السّلام أ هو وليّ‌ اللّه‌؟ قال: نعم. قال: أخبرني عن قاتله لعنه اللّه أ هو عدو اللّه‌؟ قال: نعم. قال الرجل: فهل يجوز أن يسلط‍‌ اللّه عزّ و جلّ‌ عدوه على وليّه‌؟ فقال له أبو القاسم قدّس اللّه روحه: إفهم عني ما أقول لك! إعلم أنّ‌ اللّه تعالى لا يخاطب النّاس بمشاهدة العيان، و لا يشافههم بالكلام، و لكنّه جلّت عظمته يبعث إليهم من أجناسهم و أصنافهم بشرا مثلهم، و لو بعث إليهم رسلا من غير صنفهم و صورهم لنفروا عنهم، و لم يقبلوا منهم، فلمّا جاءوهم و كانوا من جنسهم يأكلون الطعام و يمشون في الأسواق، قالوا لهم: أنتم مثلنا لا نقبل منكم حتّى تأتونا بشيء نعجز عن أن نأتي بمثله، فنعلم أنّكم مخصوصون دوننا بما لا نقدر عليه، فجعل اللّه عزّ و جلّ‌ لهم المعجزات التي يعجز الخلق عنها. فمنهم: من جاء بالطوفان بعد الإعذار و الإنذار فغرق جميع من طغى و تمرّد.و منهم: من ألقي في النّار فكانت عليه بردا و سلاما. و منهم: من أخرج من الحجر الصلد النّاقة ، و أجرى من ضرعها لبنا. و منهم: من فلق له البحر و فجر له من العيون، و جعل له العصا اليابسة ثعبانا تلقف ما يأفكون. و منهم: من أبرأ الأكمه و الأبرص و أحيى الموتى بإذن اللّه، و أنبأهم بما يأكلون و ما يدّخرون في بيوتهم. و منهم: من انشق له القمر و كلّمته البهائم، مثل البعير و الذئب و غير ذلك. فلمّا أتوا بمثل ذلك و عجز الخلق من أممهم عن أن يأتوا بمثله، كان من تقدير اللّه جلّ‌ جلاله و لطفه بعباده و حكمته أن جعل أنبياءه مع هذه المعجزات في حال غالبين و أخرى مغلوبين، و في حال قاهرين و أخرى مقهورين، و لو جعلهم اللّه في جميع أحوالهم غالبين و قاهرين، و لم يبتلهم و لم يمتحنهم لاتّخذهم النّاس آلهة من دون اللّه عزّ و جلّ‌، و لما عرف فضل صبرهم على البلاء و المحن و الاختبار، و لكنّه جعل أحوالهم في ذلك كأحوال غيرهم، ليكونوا في حال المحنة و البلوى صابرين و في حال العافية و الظهور على الأعداء شاكرين، و يكونوا في جميع أحوالهم متواضعين غير شامخين و لا متجبّرين، و ليعلم العباد أنّ‌ لهم عليهم السّلام إلها هو خالقهم و مدبرهم فيعبدوه و يطيعوا رسله، و تكون حجّة اللّه ثابتة على من تجاوز الحد فيهم، و ادّعى لهم الربوبية، أو عاند و خالف، و عصى و جحد، بما أتت به الأنبياء و الرسل، و ليهلك من هلك عن بيّنة، و يحيا من حيّ‌ عن بيّنة. قال محمّد بن إبراهيم بن إسحاق رضى اللّه عنه: فعدت إلى الشيخ أبي القاسم الحسين بن روح رضي اللّه عنه في الغد و أنا أقول في نفسي: أ تراه ذكر لنا ما ذكر يوم أمس من عند نفسه‌؟ فابتدأني و قال: يا محمّد بن إبراهيم! لئن أخرّ من السّماء فتختطفني الطير أو تهوي بي الريح في مكان سحيق أحبّ‌ إليّ‌ من أن أقول في دين اللّه برأيي، و من عند نفسي؛ بل ذلك عن الأصل، و مسموع من الحجّة صلوات اللّه عليه و سلامه. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇 @qoranvamamhoosein