eitaa logo
قرآن و امام حسین ع
917 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
770 ویدیو
369 فایل
مطالب کانال: ارتباط امام حسین ع با قران در موارد مختلف عاشوراء آیات الولایه : آیاتی که در قرآن درباره ی 14 معصوم آمده است. علوم قرانی برای تحکیم ایمان و اعتقاد تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  کلیپ و تصاویر کربلاء
❖﷽❖ آیه وَ إِنْ نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا في دينِكُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَيْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ و اگر پيمان‌هاى خود را پس از عهد خويش بشكنند، و آيين شما را مورد طعن [و تمسخر] قرار دهند، با پيشوايان كفر پيكار كنيد، چراكه پيمان آن‌ها اعتبارى ندارد، شايد [با شدّت عمل] دست بردارند. (توبه/ ۱۲) ✨✨✨✨✨✨ 📜أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- فِی تَفْسِیرِ الْقُمِی بِسَنَدِهِ عَنِ الْإِمَامِ السَّجَادِ (علیه السلام) فِی قَوْلِهِ: وَ إِنْ نَکَثُوا أَیْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا فی دینِکُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ الْآیَهًَْ فَإِنَّهَا نَزَلَتْ فِی أَصْحَابِ الْجَمَلِ، وَ قَالَ أَمِیرُالْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) یَوْمَ الْجَمَلِ وَ اللَّهِ مَا قَاتَلْتُ هَذِهِ الْفِئَهًَْ النَّاکِثَهًَْ إِلَّا بِآیَهًٍْ مِنْ کِتَابِ اللَّهِ، یَقُولُ اللَّهُ وَ إِنْ نَکَثُوا أَیْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا فِی دِینِکُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ. 📝امام علی (علیه السلام)- در کتاب تفسیر قمی آمده است: امام سجّاد (علیه السلام) درباره‌ی این کلام خداوند: وَ إِنْ نَکَثُوا ایمانهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا فی دینِکُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا ایمان لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ، فرمود: «درباره‌ی اصحاب جمل نازل شد. امیرالمؤمنین (علیه السلام) درجنگ جمل فرمود: «به خدا سوگند! فقط براساس آیه ای از قرآن، بااین گروه پیمان شکن جنگیدم. خداوند می فرماید: وَ إِنْ نَکَثُوا ایمانهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا فِی دِینِکُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا ایمان لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۴۶ بحار الأنوار، ج۲۹ 📜الصّادق (علیه السلام)- مَنْ طَعَنَ فِی دِینِکُمْ هَذَا فَقَدْ کَفَرَ قَالَ اللَّهُ تَعَالَی وَ طَعَنُوا فِی دِینِکُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ. 🔺امام صادق (علیه السلام)- هرکس در دین شما طعنه بزند، کافر است. خداوند تبارک‌وتعالی فرمود: طَعَنُوا فِی دِینِکُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۴۸ وسایل الشیعهًْ، ج۲۸، ص۳۵۲ کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
هدایت شده از  کلیپ و تصاویر کربلاء
❖﷽❖ وَ أَطيعُوا اللهَ‌ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ريحُكُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللهَ‌ مَعَ الصَّابِرينَ و از خدا و پيامبرش اطاعت نماييد و با يكديگر نزاع نكنيد، كه سست مى‌شويد و قدرت [و شوكت] شما از ميان مى‌رود! و صبر و استقامت كنيد كه خداوند با صابران است. (انفال/ ۴۶) ✨✨✨✨✨✨ 📜الصّادق (علیه السلام)- وَ مَنْ عَرَفَ قَدْرَ الصَّبْرِ لَا یَصْبِرُ عَمَّا مِنْهُ الصَّبْرُ قَالَ اللَّهُ تَعَالَی فِی قِصَّهًِْ مُوسَی بْنِ عِمْرَانَ (علیه السلام) وَ خَضِرٍ (علیه السلام) وَ کَیْفَ تَصْبِرُ عَلی ما لَمْ تُحِطْ بِهِ خُبْراً فَمَنْ صَبَرَ کُرْهاً وَ لَمْ یَشْکُ إِلَی الْخَلْقِ وَ لَمْ یَجْزَعْ بِهَتْکِ سِتْرِهِ فَهُوَ مِنَ الْعَامِّ وَ نَصِیبُهُ مَا قَالَ اللَّهُ عَزَّ‌وَ‌جَلَ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ أَیْ بِالْجَنَّهًِْ وَ الْمَغْفِرَهًِْ وَ مَنِ اسْتَقْبَلَ الْبَلَاءَ بِالرُّحْبِ وَ صَبَرَ عَلَی سَکِینَهًٍْ وَ وَقَارٍ فَهُوَ مِنَ الْخَاصِّ وَ نَصِیبُهُ مَا قَالَ تَعَالَی إِنَّ اللهَ مَعَ الصَّابِرِین. 📝امام صادق (- کسی که جایگاه صبر را شناخت، از مقدّمات و موجبات صبر خودداری و دوری نمی‌کند، [چنان‌که] خداوند عزّوجلّ در داستان حضرت موسی (و حضرت خضر ([به نقل از حضرت خضر (] فرموده است: و چگونه می‌توانی در برابر چیزی که از رموزش آگاه نیستی شکیبا باشی؟! (کهف/۶۸) آن‌کس که از روی ناچاری، صبر پیشه کرده و [درعین‌حال، مراقبت نماید که] اظهار اندوه و شکایت نزد مردم نکرده و با آشکارکردن سرّش [نزد دیگران] اظهار بی‌تابی نکند چنین شخصی از عمومِ صبرکنندگان به شمار رفته و بهره‌اش این کلام الهی خواهد بود که می‌فرماید: و بشارت ده به استقامت‌کنندگان. (بقره/۱۵۵) یعنی [بشارتشان ده به] بهشت و مغفرت الهی. امّا آنکه از جان و دل به استقبال بلا رفته و با آرامش و بردباری، صبر پیشه‌سازد از صابرانِ برگزیده محسوب شده و بهره‌اش این کلام الهی خواهد بود که می‌فرماید: إِنَّ اللهَ مَعَ الصَّابِرِینَ. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۶۰۰ مسکن الفؤاد، ص۵۳ کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 💠فراز دوازدهم الْحَمْدُ لِلَّهِ‌ الَّذِي لَيْسَ‌ لَهُ‌ مُنَازِعٌ‌ يُعَادِلُهُ‌ وَ لَا شَبِيهٌ‌ يُشَاكِلُهُ‌ وَ لَا ظَهِيرٌ يُعَاضِدُهُ‌ قَهَرَ بِعِزَّتِهِ‌ الْأَعِزَّاءَ وَ تَوَاضَعَ‌ لِعَظَمَتِهِ‌ الْعُظَمَاءُ فَبَلَغَ‌ بِقُدْرَتِهِ‌ مَا يَشَاءُ سپاس خداى را كه براى او نزاع كننده‌اى كه با او برابرى كند نيست، و براى او شبيهى نيست كه شكل او را داشته باشد، و براى او كمك‌كارى نيست كه يارى‌اش كند. تمام نيرومندان در برابر قدرت الهى، بدون هيچ مقاومتى خوارند. هر بزرگى در برابر بزرگى خداوند، افتادگى مى‌كند. پس او با قدرت خويش به هر چه مى‌خواهد مى‌رسد. 🕊🌤🕊🌤🕊🌤 🔰نكته‌ها 💢 «مُنازِع» به معنى كسى است كه اراده ريشه‌كن كردن ديگرى را دارد. واژه «يعادلُُهُ‌» از «معادِلِه» گرفته شده و در بردارنده معنى «مساوات» است. هيچ موجودى توان ريشه‌كنى خداى متعال را ندارد. 🔅 ( لَيْسَ‌ لَهُ‌ مُنَازِعٌ‌ يُعَادِلُهُ‌) 💢 اگر همتايى در ذات و جنس دو چيز برقرار باشد، واژه «مِثل» به كارمى‌رود؛ اما اگر همتايى فقط‍‌ در صورت و شكل ظاهرى باشد، واژه «شِبه» استفاده مى‌شود و آن دو چيز را «شبيه» مى‌گويند. همان‌طور كه خداى هستى‌بخش در ذات همتايى ندارد، در ظاهر نيز مانند و شبيهى ندارد. 🔅( لَا شَبِيهٌ‌ يُشَاكِلُهُ‌) 💢 در توان و قدرت خداى متعال، هيچ نقصى نيست؛ از اين رو، به كمك‌كار و ياور نيازى ندارد. 🔅( وَ لَا ظَهِيرٌ يُعَاضِدُهُ‌) 💢 كلمه «قهر» به نوعى از غلبه گفته مى‌شود كه مقهور در برابر قاهر، ذليل شده باشد و هيچ گونه مقاومتى نتواند از خود نشان دهد. 🔅(قَهَرَ بِعِزَّتِهِ‌ الْأَعِزَّاءَ) 💢 فاء در «فَبَلَغَ‌» براى تفريع است؛ يعنى اگر بپذيريم كه خداى متعال منازعى ندارد كه به مصاف او بيايد، شبيهى ندارد كه همانندش باشد، محتاج كمك‌كارى نيست كه يارى‌اش كند، تمام نيرومندان دربرابرش ذليل‌اند و همه بزرگان مقابلش فروتنى مى‌كنند، پس بى‌گمان، اين نكته را خواهيم پذيرفت كه آنچه را خدا بخواهد انجام مى‌شود. 🔅( فَبَلَغَ‌ بِقُدْرَتِهِ‌ مَا يَشَاءُ) 📝پيام‌ها 🌠١. دشمنان راه خدا كارى از پيش نمى‌برند. ✨ ( لَيْسَ‌ لَهُ‌ مُنَازِعٌ‌ يُعَادِلُهُ‌) 🌠٢. شايد خيلى از نيروهاى مادى، ظاهرى شكست ناپذير داشته باشند، ولى حق اين است كه در برابر خداى قاهر، توانايى هيچ گونه مقاومتى را نداشته و خوار و ذليل هستند. پس چه بهتر كه انسان به قدرت خداى عزيز تكيه داشته باشد. ✨ ( قَهَرَ بِعِزَّتِهِ‌ الْأَعِزَّاءَ) 🌠٣. اگر به عظمت و بزرگى خداوند ايمان داشته باشيم، از فروتنى در برابر او فرار نمى‌كنيم. ✨ ( تَوَاضَعَ‌ لِعَظَمَتِهِ‌ الْعُظَمَاءُ) 🌠٤. هر مقدار هم كه بزرگ باشيم، در برابر عظمت و بزرگى خداوند كوچك هستيم. ✨( تَوَاضَعَ‌ لِعَظَمَتِهِ‌ الْعُظَمَاءُ) 🌠٥. در برابر خواست الهى تسليم باشيم؛ چراكه آنچه را كه خداوند بخواهد محقق مى‌شود. ✨( فَبَلَغَ‌ بِقُدْرَتِهِ‌ مَا يَشَاءُ) 📚شرح دعای شریف افتتاح حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتى کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
Page024.mp3
796.9K
صفحه ی " 24 " سوره ی بقره جزء یکم به جمع ما بپیوندید👇👇👇 تلگرام @qoranvamamhoosein ایتا 🌙 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
قرآن و امام حسین ع
#ترتیل صفحه ی " 24 " سوره ی بقره جزء یکم #تلاوت به جمع ما بپیوندید👇👇👇 تلگرام @qoranvamamhoosein
✨ «157» أُولئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ‌ 👈 آنانند كه برايشان از طرف پروردگارشان، درودها و رحمت‌هايى است و همانها هدايت يافتگانند. 1⃣ خداوند، صابران را غرق در رحمت خاصّ خود مى‌كند. «عَلَيْهِمْ صَلَواتٌ» 2⃣ تشويق صابران از طرف خداوند، به ما مى‌آموزد كه بايد ايثارگران و صابران و مجاهدان، در جامعه از كرامت واحترام خاصّى برخوردار باشند. «عَلَيْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ ...» 3⃣ تشويق، از شئون ربوبيّت و لازمه تربيت است. «صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ» 4⃣ هدايت صابران، قطعى و مسلّم است. با آنكه در قرآن، هدايت يافتن بسيارى از انسان‌ها، تنها يك آرزو است؛ «لَعَلَّهُمْ يَهْتَدُونَ»* ولى در مورد صابران، هدايت آنان قطعى تلقّى شده است. «أُولئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ» 5⃣ هدايت، مراحلى دارد. با اينكه گويندگانِ «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ‌» مؤمنان و هدايت‌شدگان هستند، ولى مرحله بالاتر را بعد از صبر و دريافت صلوات و رحمت الهى كسب مى‌كنند. «أُولئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ» 📚 تفسیر نور به جمع ما بپیوندید👇👇👇 تلگرام @qoranvamamhoosein ایتا 🌙 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
Page025.mp3
787.2K
صفحه ی " 25 " سوره ی بقره جزء یکم به جمع ما بپیوندید👇👇👇 تلگرام @qoranvamamhoosein ایتا 🌙 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
قرآن و امام حسین ع
#ترتیل صفحه ی " 25 " سوره ی بقره جزء یکم #تلاوت به جمع ما بپیوندید👇👇👇 تلگرام @qoranvamamhoosein
✨ «166» إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا مِنَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا وَ رَأَوُا الْعَذابَ وَ تَقَطَّعَتْ بِهِمُ الْأَسْبابُ‌ 👈 در آن هنگام كه عذاب را مشاهده كنند و پيوند ميانشان بريده (و دستشان از همه چيز قطع) گردد، پيشوايان (كفر)، از پيروان خود بيزارى جويند. 1⃣ هر عشق و علاقه و محبّتى كه مايه‌اى از عقل وفطرت نداشته باشد، دير يا زود به سردى گرائيده و يا به دشمنى كشيده مى‌شود. «يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ ... تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا» 2⃣ محبّت، زمينه‌ى تبعيّت است. «يُحِبُّونَهُمْ ... اتُّبِعُوا» 3⃣ آينده‌نگرى لازمه‌ى عقل است. به كسى عشق و محبّت بورزيم كه قدرت داشته باشد و در روز خطر، ما را حمايت كند. «إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا» 4⃣ معيار اصالت يا بى‌اصل بودن علاقه‌ها و محبّت‌ها، ديدن عذاب در روزهاى خطرناك است. «رَأَوُا الْعَذابَ» 📚 تفسیر نور به جمع ما بپیوندید👇👇👇 تلگرام @qoranvamamhoosein ایتا 🌙 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin