eitaa logo
قرآن و امام حسین ع
917 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
770 ویدیو
369 فایل
مطالب کانال: ارتباط امام حسین ع با قران در موارد مختلف عاشوراء آیات الولایه : آیاتی که در قرآن درباره ی 14 معصوم آمده است. علوم قرانی برای تحکیم ایمان و اعتقاد تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ تقوی يَا بَنِي آدَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِي سَوْآتِكُمْ وَرِيشًا ✨وَلِبَاسُ التَّقْوَىٰ ذَٰلِكَ خَيْرٌ ذَٰلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ ﺍﻱ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺁﺩم ! ﻣﺎ ﻟﺒﺎﺳﻲ ﻛﻪ ﺷﺮﻣﮕﺎﻫﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻰ ﭘﻮﺷﺎﻧﺪ ، ﻭ ﻟﺒﺎﺳﻲ ﻓﺎﺧﺮ ﻭ ﮔﺮﺍﻥ ﻛﻪ ﻣﺎﻳﻪ ﺯﻳﻨﺖ ﻭ ﺟﻤﺎﻝ ﺍﺳﺖ ، ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻳﻢ ; ✨ﻭ ﻟﺒﺎﺱ ﺗﻘﻮﺍ [ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﻫﺎﻱ ﻇﺎﻫﺮ ﻭ ﺑﺎﻃﻦ ﺑﺎﺯﻣﻰ ﺩﺍﺭﺩ ] ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ، ﻭ ﺍﻳﻦ [ ﻟﺒﺎﺱ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺍﺑﺪﻱ ﻣﻰ ﺭﺳﺪ ] ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺧﺪﺍﺳﺖ ، ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﻣﺘﺬﻛّﺮ [ ﺍﻳﻦ ﺣﻘﻴﻘﺖ ]ﺷﻮﻧﺪ .(٢٦) سوره اعراف کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
02.Baqara.029.mp3
2.27M
#تفسیر_قرآن #تفسیر_سوره_بقره #آیه_۲۹ #حجت_الاسلام_محسن_قرائتی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
۲۹ ⬅️ هُوَ الَّذِی خَلَقَ لَکُمْ ما فِی الْأَرْضِ جَمِیعاً ثُمَّ اسْتَوی إِلَی السَّماءِ فَسَوّاهُنَّ سَبْعَ سَماواتٍ وَ هُوَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ(۲۹) اوست آن کس که آنچه در زمین است،همه را برای شما آفریده،سپس به آفرینش آسمان پرداخت و آنها را به صورت هفت آسمان،استوار نمود و او بر هر چیزی آگاه است. نکته ها: * کلمه«سماء»در زبان عربی به معنی بالاست.گاهی به چند متری بالاتر از سطح زمین، مانند شاخه های درخت که در ارتفاع کمی قرار دارند،گفته شده است: «وَ فَرْعُها فِی السَّماءِ» و گاهی به ارتفاع ابرها که از آن باران می بارد؛ «وَ نَزَّلْنا مِنَ السَّماءِ ماءً» و گاهی به جوّ اطراف زمین اطلاق شده است. «جَعَلْنَا السَّماءَ سَقْفاً مَحْفُوظاً» پیام ها: ۱- کفر به خداوند بخشنده ی توانا وبرطرف کننده نیازها،شگفت انگیز است. «کَیْفَ تَکْفُرُونَ... هُوَ الَّذِی...» ۲- هستی،برای بشر آفریده شده است. «خَلَقَ لَکُمْ ما فِی الْأَرْضِ جَمِیعاً» ۳- نظام هستی،هدفدار است و در آفرینش جهان،تدبیر و طرح حکیمانه مطرح بوده است. «خَلَقَ لَکُمْ» ۴- هیچ آفریده ای در طبیعت بیهوده نیست،هر چند ما راه استفاده از آن را ندانیم. «خَلَقَ لَکُمْ» 5-اصل آن است که همه چیز برای انسان مباح است،مگر دلیل مخصوصی آن را ردّ کند. «خَلَقَ لَکُمْ ما فِی الْأَرْضِ جَمِیعاً» ۶- دنیا برای انسان است،نه انسان برای دنیا. «خَلَقَ لَکُمْ» ۷- انسان می تواند از نظر علمی،به جایی برسد که از تمام مواهب طبیعی بهره برداری و آن را تسخیر کند. «لَکُمْ» ۸- بهره گیری از مواهب زمین،برای همه است. «خَلَقَ لَکُمْ ما فِی الْأَرْضِ» ۹- آسمان های متعدد جهان،دارای اعتدال و بدون کمترین اعوجاج و ناهماهنگی است. «فَسَوّاهُنَّ سَبْعَ سَماواتٍ» ۱۰- آفرینش آسمان ها و زمین،همه بر اساس علم الهی است. «خَلَقَ لَکُمْ... عَلِیمٌ» ۱۱- آفرینش زمین و آسمان های هفتگانه،دلیل توانایی خدا بر زنده کردن مردگان است که در آیه قبل آمده . «ثُمَّ یُحْیِیکُمْ... هُوَ الَّذِی» http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
. ✍امام صادق عليه السلام : 💠خانه اى كه در آن قرآن خوانده نمى شود و از خدا ياد نمى گردد، سه گرفتاری در آن خانه بوجود می آید: ۱-بركتش كم شده، ۲- فرشتگان آن را ترك مى كنند ۳- و شياطين در آن حضور مى يابند. (مجادلات و اختلافها را شیاطین در خانه ها ایجاد میکنند) 📚اصول كافى، ج 2، ص 499، http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بســــــــــم الله الرحمـــــــــن الرحیـــــــــــم (((( درس 6 )))) یاء مدی(کسره کشیده) ‌ کسره + دو برابر مقدار کشش = یاء مدی(کسره کشیده). هرگاه بعد از کسره، یاء ساکن(یْ) بیاید، کسره را باید بیشتر کشید(دو برابر) مثال : ⬅ قِیْل َ ( در این کلمه حرف «قِ» که کسره داره، بعدش یاء ساکن«یْ» آمده) پس اینجا باید کسره زیر «سِ» رابیشتر کشیده(میشود یاء مدی) ‌ .............................................................. ★یاء مدی(کسره کشیده)،همان کسره بوده فقط دو برابر بیشتر کشیده میشود، و از لحاظ کیفیت هیچ تفاوتی با هم ندارند. تفاوت آنها فقط در مقدار کشش آنهاست. ‌. . بخوانید حروف الفبا همراه با یاء مدی(کسره کشیده)⬇ ‌ ‌ اِیْ بِیْ تِیْ ثِیْ جِیْ حِیْ خِیْ دِیْ ‌ ذِیْ رِیْ زِیْ سِیْ شِیْ صِیْ ضِیْ طِیْ ظِیْ عِیْ غِیْ فِیْ قِیْ کِیْ لِیْ مِیْ ‌ نِیْ وِیْ هِیْ یِیْ ‌ کسره که زیر حروف الفباء قرار گرفته ⬆ دو برابر بیشتر کشیده میشود،چون بعدش یاء ساکن «یْ» آمده. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ « تمرین » کلمات زیر را بخوانید و بر تلفظ یاء مدی(کسره کشیده) دقت کنید.⬇ ‌ خَبِیْرُ ـ بَصِیْرَ ـ لَطِیْفَ ـ قَلِیْلُ ـ رَحِیْمِ ـ خَالِدِیْنَ ـ ‌ فَاتِحِیْنَ ـ شَافِعِیْنَ ـ نَاصِرِیْنَ ـ خَبِیْرَا ـ مُنَافِقِیْنَ ـ ‌ سَبِیْلَا ـ مُنِیْبِیْنَ ـ صَعِیْدَا ـ عَزِیْزِ ـ یُعِیْدُ ‌ ‌ ـ مُحَافِظِیْنَ ـ سَعِیْرَا ـ عَالَمِیْنَ ـ کَاذِبِیْنَ ـ حَکِیْمَا ‌ ‌ ـ حَرِیْرَا ـ قَوَارِیْرَا ـ یَقِیْنُ ـ طَوِیِلَا ـ یُعِیْدُکُمُ ـ ‌ عِزِیْنَ ـ صَالِحِیْنَ ـ قَرِیْبَا ـ کَاتِبِیْنَ ‌ در بعضی از کلمات الف مدی نیز آمده است، پس دقت شود که الف مدی نیز به نحو صحیح اداء شود🙏💐🙏
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بســـــــــــم الله الرحمــــــــــــن الرحیـــــــــم (((( درس 7 )))) واو مدی(ضمه کشیده) ‌ واو مدی(ضمه کشیده) همان ضمه بوده فقط مقداری بیشتر کشیده میشود(دو برابر).⬇ ضمه + دو برابر مقدار کشش = واو مدی(ضمه کشیده). ..................................... هرگاه بعد از ضمه،یک واو ساکن«وْ» بیاید، ضمه را باید بیشتر کشید(تبدیل به واو مدی میشود)⬅ مثال: سُوْءَ (در این کلمه،حرف «سُ» که حرکت ضمه دارد، بعدش یک واو ساکنه «وْ» آمده) پس اینجا باید ضمه ی حرف «س»ُ را بیشتر کشید(میشود واو مدی) ‌ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ★ واو مدی(ضمه کشیده)، همان ضمه بوده فقط دو برابر بیشتر کشیده میشود، و از لحاظ کیفیت هیچ تفاوتی با هم ندارند(لبها غنچه میشوند). تفاوت آنها فقط در مقدار کشش آنهاست. ‌ ‌ بخوانید حروف الفباء همراه با واو مدی(ضمه کشیده)⬇ ‌ اٌوْ بُوْ تُوْ ثُوْ جُوْ حُوْ خُوْ دُوْ ذُوْ رُوْ ‌ زُوْ سُوْ شُوْ صُوْ ضُوْ طُوْ ظُوْ عُوْ غُوْ ‌ فُوْ قُوْ کُوْ لُوْ مُوْ نُوْ وُو ْ هُوْ یُوْ ‌ ضمه ای که روی حروف الفباء قرار گرفته⬆ بیشتر کشیده میشود، چون بعدش واو ساکن «وْ» آمده. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ « تمرین » کلمات زیر را با صدای بلند بخوانید و بر تلفظ واو مدی(ضمه کشیده) دقت کنید.⬇ ‌ ثَمُوْدَ ـ یُوْصَلَ ـ خَالِدُوْنَ ـ تُوْرُوْنَ ـ سَاهُوْنَ ـ ‌ نُوْحِیْهَا ـ لَــٰعِنُوْنَ ـ یُوْقِنُوْنَ ـ سَیَکُوْنُ ـ تَقُوْلُوْنَ ـ ‌ ‌ قُلُوْبُنَا ـ ظَلَمُوْنَا ـ یُخَــٰدِعُوْنَ ـ یُقِیْمُوْنَ ـ خَاسِرُوْنَ ‌ ‌ وَقُوْدُهَا ـ یُرَاءُوْنَ ـ یُقَاتِلُُوْنَ ـ فَذَبَحُوْهَا ـ قَادِرُوْنَ ‌ ‌ ـ لَایَخَافُوْنَ ‌ ⬆در بعضی از کلمات علاوه بر واو مدی ، الف مدی و یاء مدی نیز آمده است.🙏🙏
‌ بســـــــــــم الله الرحمــــــــــــن الرحیــــــــــم (((( درس 8 )))) آموزش علامت سکون ـــــْــ ‌ سکون یعنی مکث نمودن بر روی حرف، البته مکثی کوتاه. ★به حرفی که هیچ حرکتی نداشته باشد،ساکن میگویند. ★ حرف ساکن به تنهایی و یا در اول کلمات خوانده نمیشود، بلکه به کمک حرف ماقبلش خوانده میشود. علامت سکون ⬅ ـــــْـــ این علامت بر روی حرف نوشته میشود. بر روی حرفی که دارای این علامت هست،باید مقداری مکث کرد و دقت شود که باید آنرا بدون جنبش و یا حرکت اداء کرد. مثال: أَنْتَ ـ أَنْتُمْ ................................................................ ‌ ‌ ــــــْــــ ‌ ‌ ‌ ‌ ⬆⬆⬆ ما ناچارا از این علامت بعنوان علامت سکون استفاده میکنیم، و گرنه در رسم الخط و کتابت قرآن کریم علامت سکون به شکل دیگری آمده است، که شکل آن را میتوانید در تصویر پائین درس مشاهده کنید. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ‌« تمرین » کلمات زیر را بخوانید و دقت داشته باشید حروفی را که علامت سکون دارند بدون جنبش و حرکت اداء کنید⬇ ‌ إِنْْ ـ مِنْ ـ هَلْ ـ بَلْ ـ سَلْ ـ قُلْ ـ لَنْ ـ مَنْ ـ هَبْ ـ ‌ لَکُمْ ـ غَیْرِ ـ سُبْحَــٰنَکَ ـ سَأَلْتُمْ ـ مُفْلِحُوْنَ ـ تَنْسَوْنَ ـ ‌ تُبْدُوْنَ ـ یُفْسِدُوْنَ ـ سَمْعِهِمْ ـ فَأَخْرَجَ ـ أَجْرَهُمْ ـ مُحْسِنِیْنَ ‌ تَشْکُرُوْنَ ـ تُنْذِرْهُمْ ـ فَأَحْیَاکُمْ ـ أَبْنَاءَکُمْ ـ نَغْفِرْلَکُمْ ـ وَ أَنْذِرْهُمْ ‌ ⬆ در این کلمات، بعضی از حروف ساکن جنبش مختصری«قلقله» خواهند داشت که ان شاءالله در جای خود(درس های آتی)به این موضوع خواهیم پرداخت. ................................................................ آیات و عبارات قرآنی زیر را بخوانید⬇ ‌ ءَأَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ ـــــ فَمَا رَبِحَتْ تِجَــٰرَتُهُمْ ‌ وَ إِذْ أَخَذْنَا مِیْثَاقَکُمْ وَ رَفَعْنَا فَوْقَکُمْ ‌ وَ لَهُمْ فِیْهَا مَنَــٰفِعُ وَ مَشَارِبُ أَفَلَا یَشْکُرُوْنَ ‌ إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِکُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا ‌ وَ إِذْ أَخَذْنَا مِیْثَــٰقَکُمْ لَا تَسْفِکُوْنَ دِمَاءَکُمْ ‌ وَ لَا تُخْرِجُوْنَ أَنْفُسَکُمْ مِنْ دِیَــٰرِکُمْ ‌ اِذْهَبْ أَنْتَ وَ أَخُوْکَ بِــَٔایَاتِیْ وَ لَا تَنِیَا فِیْ ذِکْرِیْ🙏💐🙏
❖﷽❖ 🌊مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ ﺩﻭ ﺩﺭﻳﺎﻱ [ ﺷﻴﺮﻳﻦ ﻭ ﺷﻮﺭ ] ﺭﺍ ﺭﻭﺍﻥ ﺳﺎﺧﺖ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﺎﻫﻢ ﺗﻠﺎﻗﻲ ﻭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ;(19) 🌊بَيْنَهُمَا بَرْزَخٌ لَّا يَبْغِيَانِ [ ﻭﻟﻲ ] ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺣﺎﻳﻠﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﻢ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﻨﺪ [ ﺩﺭﻧﺘﻴﺠﻪ ﺑﺎﻫﻢ ﻣﺨﻠﻮﻁ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﻧﺪ ! ](20) 💫فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ ﭘﺲ ﻛﺪﺍﻣﻴﻚ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ؟(21) 💎يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَالْمَرْجَانُ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺩﺭﻳﺎ ﻟﺆﻟﺆ ﻭ ﻣﺮﺟﺎﻥ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ .(22) 💫فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ ﭘﺲ ﻛﺪﺍﻣﻴﻚ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ؟(23) ✨سوره الرحمن ⬅️رسول الله(ص) در تفسير این ایات فرمودند: 🌊دو دريـا عـلى و فـاطـمـه عـليـه السـلام 💎و لؤلؤ و مـرجان حسن و حسين عليه السلام اند . ✅و در الدر المـنثور است كه : ابن مردويه از ابن عباس روايت كرده كه در تفسير آيه (مرج البـحـريـن يلتقيان ) گفته : 🌊 منظور از دو دريا على و فاطمه است، ❇️و منظور از برزخ و حـائل ميان آن دو رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم) است، 💎و در تفسير آيه (يخرج منهما اللولو و المرجان ) گفته است : منظور از لولو و مرجان حسن و حسين است. ✔️مؤلف: نـظير اين حديث را الدر المنثور از ابن مردويه از انس بن مالك و نيز صاحب مجمع البـيـان از سلمان فارسى و سعيد بن جبير و سفيان ثورى روايت كرده اند. ⬅️چيزى كه هست بـايـد دانـسـت كـه ايـن تـفـسـيـر، تـفسير به باطن است نه اين كه بخواهد بفرمايد: معناى بحرين و برزخ و لولو و مرجان است. 📚برگرفته از تفسیر المیزان http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖ 📚ایات سوره نور با موضوع تهمت به زنان پاکدامن: ✅مومنان باید نسبت به یکدیگر حسن ظن داشته باشند: لَّوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بِأَنفُسِهِمْ خَيْرًا وَقَالُوا هَٰذَا إِفْكٌ مُّبِينٌ ﭼﺮﺍ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺁﻥ [ ﺗﻬﻤﺖ ﺑﺰﺭﮒ ]ﺭﺍ ﺷﻨﻴﺪﻳﺪ ، ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻭ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺆﻣﻦ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﮔﻤﺎﻥ ﻧﻴﻚ ﻧﺒﺮﺩﻧﺪ [ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺗﻬﻤﺖ ﻛﺎﺭ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻧﻴﺴﺖ ] ﻭ ﻧﮕﻔﺘﻨﺪ: ﺍﻳﻦ ﺗﻬﻤﺘﻲ ﺁﺷﻜﺎﺭ [ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﻣﻨﺎﻓﻘﺎﻥ ] ﺍﺳﺖ؟! [ ﻛﻪ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻓﺘﻨﻪ ﻭ ﺁﺷﻮﺏ ﻭ ﺑﺪﺑﻴﻨﻲ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻛﻨﻨﺪ ](١٢) ⛔️این گونه سخنان در نزد خداوند بسیار سنگین است: إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَتَقُولُونَ بِأَفْوَاهِكُم مَّا لَيْسَ لَكُم بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبُونَهُ هَيِّنًا وَهُوَ عِندَ اللَّهِ عَظِيمٌ ﭼﻮﻥ [ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺗﻬﻤﺖ ﺑﺰﺭﮒ ﺭﺍ ] ﺯﺑﺎﻥ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻣﻰ ﮔﺮﻓﺘﻴﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺩﻫﺎﻥ ﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﭼﻴﺰﻱ ﻣﻰ ﮔﻔﺘﻴﺪ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭ ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻧﺪﺍﺷﺘﻴﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ [ ﻋﻤﻠﻲ ] ﻧﺎﭼﻴﺰ ﻭ ﺳﺒﻚ ﻣﻰ ﭘﻨﺪﺍﺷﺘﻴﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﻮﺩ .(١٥) ⚠️مومنان باید از گفتن چنین سخنانی واهمه داشته باشند: وَلَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ قُلْتُم مَّا يَكُونُ لَنَا أَن نَّتَكَلَّمَ بِهَٰذَا سُبْحَانَكَ هَٰذَا بُهْتَانٌ عَظِيمٌ ﻭ ﭼﺮﺍ ﻭﻗﺘﻲ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺷﻨﻴﺪﻳﺪ ﻧﮕﻔﺘﻴﺪ : ﻣﺎ ﺭﺍ ﻧﺴﺰﺩ [ ﻭ ﻫﻴﭻ ﺟﺎﻳﺰ ﻧﻴﺴﺖ ] ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺗﻬﻤﺖ ﺑﺰﺭﮒ ﺯﺑﺎﻥ ﺑﮕﺸﺎﻳﻴﻢ ، ﺷﮕﻔﺘﺎ ! ﺍﻳﻦ ﺑﻬﺘﺎﻧﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ .(١٦) ❌چنین سخنانی هرگز تکرار نشود: يَعِظُكُمُ اللَّهُ أَن تَعُودُوا لِمِثْلِهِ أَبَدًا إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ﺧﺪﺍ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﻧﺪﺭﺯ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻳﺪ ، ﻫﺮﮔﺰ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻥ ﺭﺍ [ ﺩﺭ ﺣﻖّ ﻛﺴﻲ ]ﺗﻜﺮﺍﺭ ﻧﻜﻨﻴﺪ .(١٧) ⚠️عذاب دنیوی و اخروی درانتظار بهتان زنندگان: إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﺷﺖ [ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺁﻥ ﺗﻬﻤﺖ ﺑﺰﺭﮒ ]ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺷﺎﻳﻊ ﺷﻮﺩ ، ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺩﺭﺩﻧﺎﻙ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺷﺖ ، ﻭ ﺧﺪﺍ [ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ]ﻣﻰ ﺷﻨﺎﺳﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﻰ ﺷﻨﺎﺳﻴﺪ .(١٩) http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖ در قران مجید: ⬅️وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ ✨وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً ✨وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ ⬅️ﻭ ﻣﺎ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﺳﺘﻴﻢ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﻧﺎﺗﻮﺍﻧﻲ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ، ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺑﺎﺍﺭﺯﺵ ﺩﻫﻴﻢ ، ✨ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻥ ﻣﺮﺩم ✨ﻭ ﻭﺍﺭﺛﺎﻥ زمین ﮔﺮﺩﺍﻧﻴﻢ . 💫ایه (٥) سوره قصص http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
✍حجت الاسـلام پناهیان: بیایید با خدا زندگی کنیم نه اینکه گاهی به او سـر بزنیم تا با کسی زندگی نڪنی نمیـــتوانی او را بشـناسی و با او انس بگـیری. اگر مدتی شب و روز با کسی زندگی کنی به او انس خواهی گرفت اگر با خدا انـس پیدا کنی شــدیدا به او علاقــمند میـــشوی. 👌خدا تنها انیسی است که مأنوس خــود را هرگز تـنها نمیگـذارد.
#لااقل_از_خوبی_های_دنیوی_خود #را_محروم_نسازیم ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: راه اهل‌بیت علیهم‌السلام، راه نجات و سعادت و امان و مایه‌ی سلامت دارَین دنیا و آخرت است. 📚 در محضر بهجت، ج۳، ص۲۴۵ ما در اثر متابعت نکردن از ائمه اطهار علیهم‌السلام از خیلی چیزهای دنیوی هم محروم شده‌ایم. 📚 در محضر بهجت ، ص۲۷۲