eitaa logo
اندیشکده قرآن، عرفان، اخلاق و سیاست
1.3هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
3.4هزار ویدیو
28 فایل
کانال عمومی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 اسلام در دنیای دیجیتال؛ موضوعی که ۴ میلیون یورو خرج روی دست اتحادیه اروپا گذاشت! (کلیپ مرتبط) ما شاهد ظهور چیزی هستیم که از جنبه‌های بسیار مهم اساساً یک دین جدید است. دیجیتالی‌شدن و جهانی‌شدن نه تنها بر عملکردها و سازمان‌های اجتماعی و سیاسی، بلکه بر باورها و اعمال مذهبی نیز تأثیر گذاشته است. این رویکرد جدید، یادآور تأثیر دستگاه چاپ بر کلیسای کاتولیک در قرن شانزدهم و نقش آن در جنبش اصلاحات است. تأثیر نوآوری‌های تکنولوژیک امروزی بر توسعه اسلام مستلزم ارزیابی فوری است. 💫این توضیح گرنتی است که شبکه آموزش نوآورانه(ITN) اتحادیه اروپا، برای اعطای بورسیه دکتری مکانیسم‌های ارتباطات اسلامی در عصر دیجیتال قرار داده بود. اسلام در میانۀ عصر دیجیتال Mediating Islam in the Digital Age(MIDA)، نام این گرنت بین‎رشته‎ای است. 💫این پروژه ۴ میلیون یورویی، از تلاقی رشته‌ها در زمینۀ علوم اجتماعی و علوم انسانی، برای درک میزان تأثیر دیجیتالی شدن و توسعه فناوری بر مسائل مربوط به اسلام(یعنی باورها، اعمال، نهادهای سیاسی و اجتماعی و دیدگاه‌ها)، به ویژه بعد از بهار عربی، استفاده می‌کند. 💫کنسرسیوم MIDA متشکل از دوازده دانشگاه و مرکز تحقیقاتی اروپایی، با همکاری سیزده شرکت، نهاد و سازمان‌های غیردولتی؛ از شش کشور: آلمان، بلژیک، قطر، اسپانیا، فرانسه و هلند است و به طور مرکزی توسط سازمان Centre National de la Recherche Scientifique (CNRS) در پاریس هماهنگ می‌شود. 💫پروژۀ MIDA آموزش‌های تخصصی برای تربیت 15 محقق دکترا و پیش‌دکترای خلاق، کارآفرین و مبتکر در یک دوره سه ساله از طریق یک برنامه تحقیقاتی میان‌رشته‌ای است که اهداف اصلی آن درک تأثیر شگرفی است که دیجیتالی شدن و نوآوری‌های فناوری بر اسلام دارد. 💫این پروژه قصد پاسخگویی به سه سوال اساسی دارد: دیجیتالی‌شدن، چگونه: 1️⃣ اسلام را شکل می‌دهد؟ 2️⃣ رابطه مسلمانان با گذشته‌شان را تغییر می‌دهد؟ 3️⃣ مطالعه و پژوهش در مورد اسلام را تغییر می‌دهد و سازماندهی می‌کند؟ 💫 چند عنوان از گزارش‌های منتشر شده پروژه MIDA: ☑️ چه می‎پوشید، چه می‎خورید و چه کسانی را دوست دارید؟ (تأملاتی در مورد چرخش به سوی زیست غیرمذهبی) ☑️ عزاداری دیجیتالی: عزاداری شیعیان هلندی در ماه محرم ☑️ تصویر اسلام در اتاق های پژواک و در رسانه‌‏های اجتماعی ☑️ ثبت تغییر: ایران از دریچه عکاسی پژوهش و ترجمه: مجله مدار مَن نامَ لَم یُنَم عَنه https://eitaa.com/atrgolenarges313 تقدیمی کانال رسمی اندیشکده عطر گل نرگس 📠📠📠📠📠📠📠📠
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @Quran124 ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ ؟ احمدی نژاد هرچه بود و کرد تماما، تمام شد. مقدمه اخیرا مکتوبه هایی اندر وصف آقای احمدی نژاد، در مجازی در حال نشر است، بصورت کوتاه باید گفت:👇 احمدی نژاد امروز، خود در برابر هرآنچه بوده و هرآنچه کرده، و با تمامی داشته ها و سرمایه های خود سخت ایستاده و امکان اینکه این ایستادگی وی در مقابل خودش، از وی گرفته شود، به صفر رسیده است. آنانكه ديروز و قبل از آن، احمدی نژاد را احمدی نژاد کرده اند، نیز امروز در مقابل ديروزشان، سخت در حال نبرد و ایستادگی هستند. چنانچه احمدی نژاد در مقابل دیروزش در حال نبردی سخت و سهمگین است. احمدی نژاد در این را تنها نیست، احمدی نژادهای این نبرد فراوان هستند، گرچه اندازه های کوچک، متوسط و بزرگ دارد، مرحومین مننظری، هاشمی و...، بزرگ بودند، کروبی، خاتمی، میرحسین، مهدی نصیری و...، متوسط. احمدی نژادهای کوچک هم که کم نیستند که با خود در این نبردند، گرچه ممکن است یکی باشد و جسارتا گذشته ای نداشته باشند. . ‎ ┄┅═✧❁💐❁✧═┅┄ 🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان، قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
. ꧁💐°•﷽•°💐꧂ 💐 ۳ مهر ۱۴۰۰هجری شمسی ✨ سالروز عروج ملکوتی حضرت علامه ذوالفنون حسن‌زاده آملی رضوان الله تعالی علیه گرامی باد راهشان مستدام و علمشان جوشان 😭😢😭😢 خداوند سعه‌ی وجودی درک دقیق مسیر علمی ایشان را به تشنگان معرفتی عنایت بفرمایند ✍️ متنی برگرفته از کتابهای ایشان: ✨« الهی! قربان لب و دهانم بروم که به ذکر تو گویایند. الهی! ثمره درس و بحث و فکر و ذکرم این شد؛ که جهان را جهانبانی است و جان را جانانی. الهی! تاکنون از این و آن به سویت راه می‌‌یافتم؛ اینک از تو به این و آن آشنا می‌شوم. الهی! در شگفتم از آنکه دَر غربت از یاد وطن شکفته می‌شود و در دنیا از یاد آخرت گرفته. الهی! کجا سرّ دوست از دوست مستور است؟ چگونه حسن دعوی دوستی کند؛ که مهجور است؟» 📚 الهی‌نامه حضرت علامه حسن‌زاده آملی رضوان الله ┄┄┅✾✦💐✦✾┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭━━⊰✨✨⊱━━╮ @Quran124 ╰━━•⊰ ❀ 🌸 ❀ ⊱•━━╯ ↔️ ادامه بسته چهارصد و بیست و پنجم قرآنی 📖 پیام سوّم نکات تفسیری سوره‌‌ مبارکه «احزاب» صفحه ۴۲۵ قرآن مجید [۱] و [۲](قسمت اول) ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 1️⃣ چشم همسر به دو چیز روشن می‌شود: یکی نداشتن غم و دیگری رضایت قلبی. «تَقَرَّ أَعْیُنُهُنَّ وَ لاٰ یَحْزَنَّ وَ یَرْضَیْنَ» 🌸✨ 2️⃣ راضی کردن همسر نباید مخصوص روزهای اول زندگی باشد؛ بلکه باید همواره چنین باشد. «وَ یَرْضَیْنَ» ✨🌸 3️⃣ جلب رضایت صد در صد چند همسر، محال عادّی است؛ ولی باید چنان برنامه ریزی کرد که به این امر نزدیک باشد. «أَدْنیٰ أَنْ... یَرْضَیْنَ» 🌸✨ 4️⃣ مرد باید در صدد راضی کردن تمام همسران خود باشد. «کُلُّهُنَّ» ✨🌸 5️⃣ احکام الهی برای برقراری عدالت و حفظ حقوق خانواده است؛ گرچه در دلها توقّع چیز دیگری باشد. «وَ اللّٰهُ یَعْلَمُ مٰا فِی قُلُوبِکُمْ» 🌸✨ 6️⃣ احکام خانواده در اسلام، از سرچشمه‌ی علم الهی است. «کٰانَ اللّٰهُ عَلِیماً حَلِیماً» ✨🌸 7️⃣ در قرآن، احکام ثابت و متغیّر وجود دارد. «لاٰ یَحِلُّ.. مِنْ بَعْدُ» آری، عنصر زمان، می‌تواند در اجرای احکام مؤثّر باشد. 🌸✨ 8️⃣ خداوند مراقب کسانی است که به خاطر زیبایی، زنی را جایگزین همسر اول خود می‌نمایند. «رَقِیباً» ✨🌸 9️⃣ در آیه ۵۳ قسمت‌هایی از آداب مهمانی مطرح شده، و در آیات دیگر بخش‌های دیگری از آن آمده است: ۱. هنگام ورود، سلام کنید. «فَسَلِّمُوا» ۲. اگر جواب ردّ دادند ناراحت نشوید و برگردید. «إِنْ قِیلَ لَکُمُ ارْجِعُوا فَارْجِعُوا» ۳. نوع پذیرایی به خصوص اگر دعوت کرده‌اید، خوب باشد. «جٰاءَ بِعِجْلٍ حَنِیذٍ» ۴. سفره را نزد مهمان ببرید؛ نه آنکه مهمان را به محل پذیرایی ببرید. «فَقَرَّبَهُ إِلَیْهِمْ» 🌸✨ 🔟 ایمان، مستلزم رعایت ادب و آداب اجتماعی است. «یٰا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاٰ تَدْخُلُوا...» ✨🌸 1️⃣1️⃣ بهتر آن است که مهمانی در منزل باشد. (نه در مهمانسرا و هتل) « بُیُوتَ النَّبِیِّ...إِلیٰ طَعٰامٍ » 🌸✨ 2️⃣1️⃣ صاحب خانه حقّ دارد؛ به کسی اذن ورود ندهد. «إِلاّٰ أَنْ یُؤْذَنَ لَکُمْ» ✨🌸 3️⃣1️⃣ اصل مهمانی مهم است؛ نه نوع غذا. «إِلیٰ طَعٰامٍ... دُعِیتُمْ» پاورقی __________________________ ۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی ۲. ویراستاران: خانمها حمیدیان و شوندی ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ تقدیمی👆 اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ══✨✧🌸✧✨══
╭━━⊰✨✨⊱━━╮ @Quran124 ╰━━•⊰ ❀ 🌸 ❀ ⊱•━━╯ ↔️ ادامه بسته چهارصد و بیست و پنجم قرآنی 📖 پیام چهارم نکات تفسیری سوره‌‌ مبارکه «احزاب» صفحه ۴۲۵ قرآن مجید [۱] و [۲](قسمت دوم) ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 1️⃣ بی دعوت به مهمانی نروید. «إِذٰا دُعِیتُمْ» 🌸✨ 2️⃣ اذیّت کردن میزبان ممنوع است. «یُؤْذِی النَّبِیَّ» (گرچه با بردن فرزندان و یا همراهان باشد. تحقیر غذا و ناچیز شمردن آن نیز مصداق اذیّت میزبان است. ) ✨🌸 3️⃣ صاحبخانه را در بن بست و رودربایستی قرار ندهید. «فَیَسْتَحْیِی مِنْکُمْ» 🌸✨ 4️⃣ سکوتی که بر اساس حیا و رودربایستی باشد؛ علامت رضایت نیست. «فَیَسْتَحْیِی مِنْکُمْ» ✨🌸 5️⃣ اگر به دلیلی، شخصی از روی حیا سکوت کرد؛ دیگران سکوت را بشکنند و حقّ را بیان کنند و بار خجالت را از دوش او بردارند. «وَ اللّٰهُ لاٰ یَسْتَحْیِی مِنَ الْحَقِّ» 🌸✨ 6️⃣ ارتباط با دیگران و داد و ستد زنان، با حفظ حجاب مانعی ندارد. «فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَرٰاءِ حِجٰابٍ» ✨🌸 7️⃣ در نحوه‌ی ارتباط زنان و مردان، باید محور کارها تقوا و پاکدلی باشد. «أَطْهَرُ لِقُلُوبِکُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ» 🌸✨ 8️⃣ نگاه نامحرمان به یکدیگر، در دل آنان تأثیر گذار است. «فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَرٰاءِ حِجٰابٍ ذٰلِکُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِکُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ» ز دست دیده و دل هر دو فریاد هر آنچه دیده بیند دل کند یاد ✨🌸 9️⃣ حجاب به نفع زن و مرد هر دو است. «أَطْهَرُ لِقُلُوبِکُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ» 🌸✨ 🔟 رابطه با نامحرم بدون حفظ حجاب، سبب رنجاندن رسول اکرم صلی الله علیه و آله است. «وَ مٰا کٰانَ لَکُمْ أَنْ تُؤْذُوا رَسُولَ اللّٰهِ» ✨🌸 1️⃣1️⃣ خداوند، نه تنها به اعمال ما، بلکه به همه چیز آگاه است. «فَإِنَّ اللّٰهَ کٰانَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیماً» 🌸✨ 2️⃣1️⃣ اگر بدانیم همه چیز برای او روشن است، ریا و نفاق چرا؟ «بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیماً» ✨🌸 3️⃣1️⃣ حفظ حجاب ظاهری و برقرای رابطه‌ی پنهانی، نشانه‌ی بی ایمانی به علم خداست. «تُبْدُوا شَیْئاً أَوْ تُخْفُوهُ فَإِنَّ اللّٰهَ... عَلِیماً » پاورقی __________________________ ۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی ۲. ویراستاران: خانمها حمیدیان و شوندی ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ تقدیمی👆 اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ══✨✧🌸✧✨══ بسته‌های قرآنی رو در کانال پیگیری نمایید
روحی فداک🤲🍃🌸🍃امام خامنه ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بحقیقت نگفته ای الله.mp3
14.17M
. 🔰 پیرامون علم اخلاق قرآنی و عرفانی بیانات عرشی حضرت علامه حسن زاده آملی (رضوان الله تعالی علیه ) به حقیقت بگو: خدا الله الله الله ... 💫🌟💫🌟💫🌟💫🌟💫 https://eitaa.com/atrgolenarges313 ................................ هر هفته عیدی بگیرید؛ عیدانه جمعه 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
. ࿐჻ᭂ᪥•✨﷽✨•᪥჻ᭂ࿐ سخنرانی در جمع نیروی سپاه استان اصفهان ( سال ۱۳۶۵) ‌‌ امروز در عالم دو ولایت مطرح است: «ولایت اهل‌بیت(ع) نسبت به مسلمانان خالص» و «ولایت یهود برای مسلمانان ناخالص» هر دوی این ولایت‌ها درحال رشد هستند و باید هم رشد کنند. ببینید چه می‌خواهم بگویم! در این‌طرف، ولایت امام دارد سر بلند می‌کند. در آن طرف هم ولایت اسرائیل دارد سر بلند می‌کند. در این وسط، کسانی هستند که باید یا جذب این بشوند یا جذب آن بشوند. اگر هنوز جذب نشده‌اند، به‌خاطر این است که این دو ولایت هنوز به اندازۀ کافی به رشد نهایی خودشان نرسیده‌اند. اسرائیل هنوز به رشد نهایی خودش نرسیده است. نهضت امام هم هنوز به رشد نهایی خودش نرسیده است. کسانی که با امام مخالفت می‌کنند، این‌ها می‌مانند تا اینکه بالاخره از زیر پرچم اسرائیل سر دربیاورند! چون در عالم، دو ولایت بیشتر نخواهد بود، منتها این دو ولایت، هنوز به حد کافی بزرگ نشده‌اند. در آینده، وقتی این دو کاملاً رشد بکنند، با یکدیگر رودررو خواهند شد. یعنی دیگر هیچ مملکتی، بین [نهضت] امام و اسرائیل واسطه و فاصله نخواهد بود. الان سوریه و لبنان واسطه هستند. در آینده، حکومت اسلامی و اسرائیل [ مستقیماً ] با هم اصطکاک پیدا خواهند کرد؛ یعنی ولایت اهل‌بیت(ع) یک طرف، یهود هم یک طرف! تمام کسانی که نمی‌توانند زیر بار یهود بروند، می‌بینند که چاره‌ای جز قبول ولایت اهل‌بیت(ع) ندارند. آن‌وقت، اهل‌بیت(ع) رشد می‌کنند. در این وضعیت است که تمام جوامع، جز یهودی صفتان، سراغ امام زمان(عج) می‌آیند و این مقدمۀ ظهور امام زمان(عج) خواهد شد. شما می‌پرسید: «چرا یهود، قطب مقابل ولایت اهل‌بیت(ع) است؟» در روایت داریم کسانی که با اهل‌بیت(ع) مخالفت کنند و بغض ایشان را داشته باشند یهود این امت‌اند. زینب کبری(ع) در همین ایام محرم و صفر، در کوفه صحبت کرد. حضرت به اهل کوفه گفت: «ضربت علیکم الذلة و المسکنة»! یعنی همان‌چیزی را که قرآن به یهود نسبت داده، حضرت خطاب به کوفیان می‌گوید! اینجا مقصود از کوفیان، تنها اهل کوفه نیست. کوفه در آن روز، نمونه‌ای بوده برای تمام کسانی که امام حسین(ع) را ترک کردند. قرآن به یهود گفت: (ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَ الْمَسْكَنَةُ وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ) و زینب کبری هم خطاب به کسانی که امام حسین(ع) را تنها گذاشتند، چنین گفت. امروزه هم، ولایت فقیه، همان تجلّی ولایت اهل‌بیت(ع) است؛ آن‌هایی که ولایت فقیه را نپذیرفتند، ولایتشان به ولایت یهود منتهی خواهد شد! به این قسمت از سخنان ویژه تر نگاه کنید👇 سرنوشت این انقلاب را برایتان گفتم تا اگر سختی‌ها و فشارهایی پیش آمد، بدانید کسی که بناست در صف اهل‌بیت(ع) باشد را تحت فشار قرار می‌دهند. این شخص اگر به درد اهل‌بیت(ع) نخورد، به صف دشمنان ایشان ملحق خواهد شد. در مقابل هم، بسیاری افراد از صف دشمنان بیرون می‌آیند و به صف شما می‌پیوندند. بدانید که صف انقلاب، این است و این مشکلات را دارد تا زمانی که جلوه پیدا بکند / / / / / ⬅️ •┈┈┈•⚘🇵🇸•✿•🇵🇸⚘┈┈┈• کانال رسمی اندیشکده عطر گل نرگس https://eitaa.com/atrgolenarges313 گروه ارتباطی کانال‌های اندیشکده عطر گل نرگس https://eitaa.com/joinchat/4032037217C00d2fa7cf1 •┈┈┈•⚘🇮🇷⚘•✿• ⚘🇮🇷⚘┈┈┈• بقیه پستهای را در کانال پیگیری نمایید
جلسه ۱۰ قسمت۱.mp3
15.02M
╭━━⊰✨ ✨⊱━━╮ @Quran124 ╰━━•⊰ ❀ 🌸 ❀ ⊱•━━╯ 🔈 🔰 فصل پنجم؛ فجر متقین، فجور مترفین/ جلسه دهم ( قسمت اول) 🎙استاد: امینی خواه 📝تفکیک و ... :اتاق فکر اندیشکده [۱] ↔️ ↩️ مسئول تراز در افق نگاه امیرالمومنین علی علیه‌السلام چه ویژگی‌هایی دارد؟ ادامه بررسی نامه ۴۵ نهج‌البلاغه ↩️ لزوم مراقبت بیشتر مسئولین، حتی در مال شبهه‌ناک ↩️ ساده‌زیستی عجیب رهبر معظم انقلاب ↩️ سختی‌های زندگی رهبر معظم انقلاب در روزهای مبارزه ↩️ اویس قرنی؛ دلداده‌ای که پیامبر ص را ندیده بود و تنها امیر المومنین علی ع را شب شهادتش دید! ↩️ امیرالمومنین علی ع خطاب به عثمان‌بن‌حنیف؛ امام تو به قرصی نان و یک دست لباس اکتفا نموده است. ↩️ تلخی طعم دنیا در کام امیرالمومنین علی ع ↩️ امام خمینی رحمه‌الله؛ ‏‏تنها آنهایى تا آخر خط با ما هستند که درد فقر را چشیده باشند‏. ⏮ ⏰ مدت زمان: ۳۱:۱۵ 📅 ۱۴۰۲/۰۶/۰۴ 📆 نهم صفر ۱۴۴۵ ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ 💠 ۱. اندیشکده "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید"