╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
🌸 پست ۲. راهکارهای مقابله با بی احترامی نوجوان به والدین (از بسته ۸۷)
🌺🍃🌸🍃🌼🍃
3️⃣ تلاش نوجوان برای عصبانی کردن تان را نادیده بگیرید.
🔴 بی احترامی کردن، اغلب به این دلیل است که او نمی خواهد کاری را انجام دهد و یا با چیزی مخالف است.
بنابراین، هرچه او بیشتر تلاش کند که شما را وارد بحث و مشاجره زیاوتری بکند، در انجام کاری که از او خواسته اید یا باید انجام دهد، تاخیر بیشتری ایجاد خواهد کرد.
اگر شما در دام او بیفتید و درگیر بحث شوید؛
او می تواند دستوراتی که به او داده اید را کنار بگذارد.
✅ بنابراین گاهی اوقات، نادیده گرفتن رفتار های منفی نوجوان مانند: گِرد کردن چشم و یا غرغر کردن های زیر لب ممکن است، بهترین راه حل باشد.
هنگامی که 👇🏻
☑️ ارتباط چشمی نداشته باشید،
☑️ یا بحث نکنید،
☑️ یا توجه ای به رفتارشان نکنید، ⬇️
به احتمال زیاد این رفتارهای نوجوانتان، متوقف خواهند شد. آنگاه شما می توانید اطمینان حاصل کنید که او دستورهایتان را گوش خواهد داد.
4️⃣ بی دلیل تسلیم نشوید.
دلیل دیگری که نوجوانان با داد و بی داد حرف خود را پیش می برند؛ آن است که فکر می کنند می توانند ذهن والدین را نسبت به خود، تغییر دهند.
⚠️ هر زمانی که هر کاری انجام می دهید و نوجوانتان با بی احترامی پاسخ می دهد، جای تسلیم شدن.
⭕اگر بدون دلیل موجه و منطقی کوتاه بیایید، با این کار، رفتار ناپسند او را تقویت خواهید کرد. و او یاد می گیرد که *یک ابزار مناسب را برای کسب هر آنچه که می خواهد، بدست آورده است.
⚠️ هنگامی که شما در موضوعی بسیار درستی "نه" گفته اید، اجازه ندهید که نوجوانتان ذهن شما را تغییر دهد.
حتی زمانی که او می گوید:
شما بدترین پدر و مادر جهان هستید، یا تلاش می کند که متقاعدتان سازد که شما باعث خراب شدن زندگی او، هستید.
👈 فقط به قوانینی که قبلا وضع یا تفاهم کرده اید، پایبند باشید.
🍁🌻🍁🌻🍁🌻🍁
ادامه در پست بعدی⬅️
🌸 پست ۳. (ادامه) راهکارهای مقابله با بی احترامی نوجوان به والدین (از بسته ۸۷)
🌺🍃🌸🍃🌼🍃
5️⃣ به او هشدار دهید.
⚠️ اگر نوجوانتان از دستورالعمل هایی منطقی که وضع شده و یا شما به او داده اید، سرپیچی کرده* یا اینکه همچنان بی ادبی می کند، به او یک تذکر توام با محبت بدهید. بگویید که اگر این رفتارش را متوقف نکند، پیامدهای بدی برایش به همراه خواهد داشت.
⭕ هشدار را تکرار نکنید.
در عوض، اگر او رفتارش را تغییر نداد، یک هشدار به او دهید و به دنبال نتایج هشدارتان، نه اينکه آن را تکرار نمابید.
6️⃣ به دنبال یک نتیجه گیری باشید.
🔶 اگر نوجوانتان یک قانون را نقض کرد، زمانی که به او هشدار دادید، اما رفتار خود را تغییر نداد، از رفتارهای او برای خود نتیجه گیری کنید.
⬅️ شما می توانید در صورتِ لزوم، امتیازات و امکاناتی که در اختیار دارد را کم و حذف کنید و یا مسئولیت های اضافی به او اختصاص دهید.
اما در هرصورت نوجوانتان احساس نکند که شما دارید با وی لج می کشید، و باید همواره متانت، صبوری و اخلاق مداری را در تعامل با وی از دست ندهید.
7️⃣ مشکل را با یکدیگر حل کنید.
🔶 اگر بی حرمتی کردن در خانه ی شما به یک مسئله رایج تبدیل شده است، از این فرصت به عنوان راهی برای آموزش مهارتهای حل مسئله استفاده کنید.
✅ صبر کنید تا همه احساسات، فروکش کند، آنگاه با کمک همدیگر مشکل را حل کنید.
✅ بنشینید و درباره ی نگرانی هایی که از بی احترامی کردن دارید، صحبت کنید.
✅ از نوجوان خود بخواهید که ایده و راه حل هایی را درباره ی چگونگی برخورد با این نوع رفتار ارائه دهد.
✅ برای آنها روشن کنید که همه ی افراد در خانه باید به یکدیگر احترام بگذارند.
✅ نشان دهید که مایل هستید تغییراتی را اعمال کنید.
به عنوان مثال: وقتی نوجوان می گوید: دلیل حاضر جوابی هایش وقتی که به او می گویید اتاقش را تمیز کند، این است که درست هنگام دیدن برنامه ی مورد علاقه اش، از او چنین درخواستی دارید، به دنبال راه حل مناسب بگردید.
👈 با یک طرح پیشگیرانه و استوار، این نوع رفتار نادرست می تواند، بهتر شود.
✅ یادگیری نحوه ارتباط با دیگران، بدون بی ادبی، یک مهارت حیاتی مهم است که به نوجوان، کمک می کند تا در آینده به خوبی رفتار کند.
🍁🌻🍁🌻🍁🌻🍁
🌺منتظر بسته های بعدی ما باشید 🌺
003.mp3
1.58M
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
🤝 رابطه صحیح زن و شوهر
بخش سوم
⭕️ چرا داخل خانواده در مقابل ما، مقاومت شکل میگیرد؟
🎙 #دکتر_حبشی
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
تقدیمی اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
004.mp3
2.01M
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
🤝 رابطه صحیح زن و شوهر
بخش چهارم
⭕️ ظرف روان اطرافیان را پر نکنیم!
🎙 #دکتر_حبشی
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
تقدیمی اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
╭━━⊰✨﷽✨⊱━━╮
@Quran124
╰━━•⊰ ❀ 🌸 ❀ ⊱•━━╯
↔️ ادامه بسته دویست و بیست و ششم قرآنی
📖 پیام سه
نکات تفسیری سورههای مبارکه «هود»صفحه ۲۲۶ قرآن مجید [۱]
✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨
1️⃣ آنها که نزد خدا آبرو دارند نباید طرد شوند.
«مٰا أَنَا بِطٰارِدِ الَّذِینَ آمَنُوا»
🌸✨
2️⃣ یاد قیامت، به موضع گیریهای دنیوی جهت صحیح میدهد.
«مُلاٰقُوا رَبِّهِمْ»
✨🌸
3️⃣ تحقیر مؤمنان به خاطر فقرشان، نشانهی بیخردی است.
«قَوْماً تَجْهَلُونَ»
🌸✨
4️⃣ رضای مخلوق را با غضب خالق معامله نکنیم.
«مَنْ یَنْصُرُنِی مِنَ اللّٰهِ إِنْ طَرَدْتُهُمْ»
✨🌸
5️⃣ نسبت به اولیای خداوند غلوّ نکنیم.
« وَ لاٰ أَقُولُ لَکُمْ عِنْدِی خَزٰائِنُ اللّٰهِ وَ لاٰ... وَ لاٰ...»
🌸✨
6️⃣ الطاف خداوند نصیب مؤمنان گمنام و ضعیف خواهد شد و کاری به خیال و وهم ما ندارد.
«تَزْدَرِی أَعْیُنُکُمْ لَنْ یُؤْتِیَهُمُ اللّٰهُ خَیْراً اللّٰهُ أَعْلَمُ بِمٰا فِی أَنْفُسِهِمْ»
✨🌸
7️⃣ مهلت خداوند را نشانهی درستی راهمان ندانیم.
«فَأْتِنٰا بِمٰا تَعِدُنٰا»
🌸✨
8️⃣ اراده خداوند، غالب بر تمام اراده هاست.
«وَ لاٰ یَنْفَعُکُمْ نُصْحِی... إِنْ کٰانَ اللّٰهُ یُرِیدُ أَنْ یُغْوِیَکُمْ» (حتّی تأثیر سوز و سخن و نصیحت پیامبر، به خواست اوست)
✨🌸
9️⃣ برفرض در دنیا مجازات نشویم؛ سر و کار ما در قیامت با خداوند است.
«هُوَ رَبُّکُمْ وَ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ»
🌸✨
🔟 هر کس مسئول عمل خویش است.
«إِنِ افْتَرَیْتُهُ فَعَلَیَّ إِجْرٰامِی»
✨🌸
1️⃣1️⃣ خداوند اخبار آینده را در اختیار انبیا قرار میدهد.
«أُوحِیَ إِلیٰ
نُوحٍ أَنَّهُ لَنْ یُؤْمِنَ»
🌸✨
2️⃣1️⃣ توجّه به حضور خداوند، به انسان نشاط و دلگرمی میدهد و او را در برابر ناگواریها مقاوم میکند.
«وَ اصْنَعِ الْفُلْکَ بِأَعْیُنِنٰا»
پاورقی _________________
۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی
✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨
تقدیمی👆 اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی"
══✨✧🌸✧✨══
↔️ ادامه قسمت اول
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
👌از سقوط امام محله به امام محراب تا شورش نوجوانان محله در بلوار شهر (قسمت ۲)
✍ مهدی جمشیدی
📝 ویراستاری: اتاق فکر اندیشکده [☆]
➡️... ثانیاً، با وجود اینکه ظرفیّتهای انسانی و مالیِ در این مسجد، گسترده هستند، امّا از این توانمندیها، برای فعّالیّت فرهنگی استفاده نمیشود و بخشهای مختلف مسجد، دچار "توقف" یا "کمکاریِ محسوس" شدهاند.
ثالثاً، امام جماعت – بخوانید پیشنماز – نه اهل "کار فرهنگی در محله" است و از "برنامهریزیِ فرهنگی" خبر دارد و نه "میدان واقعی" در اختیار جوانِ مؤمنِ انقلابی قرار میدهد و نه دو دهه "تذکّر" و "امربهمعروف" نسبت به ایشان اثری داشته است.
یک مسجد با "امکانها و قوّههای فراوان" از یک سو، و یک محلۀ "تشنه" و "رهاشده" از سوی دیگر.
3⃣ ما انتقاد خویش را به نزد "نهادهای فرهنگی" بردیم و گزارش دادیم که در این مسجد، چه میگذرد، از جمله به "مرکز رسیدگی به امور مساجد" مراجعه کردیم و ماجرای تلخِ "رهاشدگیِ فرهنگیِ محله" را شرح دادیم. رئیس این مرکز با گزارش جمعیِ ما در این مرحله و مراحل بعد، دریافت که امام جماعت این مسجد، سخت گرفتار "سستی" و "بیعملی" و "بیبرنامهگی" است و ازاینرو، نتوانست از وی دفاع کند و وعدۀ تغییر داد، اما نتوانست به وعدۀ خود عمل کند. بعدها استدلال شد که چنانچه به مطالبۀ شما پاسخ مثبت بدهیم، "موجِ مطالبهگری" در مساجد دیگر نیز به راه خواهد افتاد، چنانکه هماکنون نیز در برخی از مساجد محله، جوانانِ انقلابی، برانگیخته و منتقد شدهاند و خواهان "تحوّل" هستند.
بههرحال، کار به اینجا رسید که بعد از یکسال مبارزه و مطالبه و تحوّلخواهیِ جوانانِ انقلابی، ...، ما را به مسجد فراخواند و جلسهای با حضور دو طرف تشکیل داد و محترمانه و ملایم، جوانان را تهدید کرد که چنانچه به مطالبهگریِ خویش در مسجد ادامه بدهید، ناچارم که با شما "برخورد" کنم. در نهایت، جمع ما فروپاشید و پرچم به زمین افتاد.
4⃣ اغتشاشهای اخیر، افزون بر سطحهای خارجی و ملّی، "بافت محلی" نیز داشت و بر فریبخوردگیِ عدّهای از "نوجوانان" و "جوانان" تکیه داشت.
حالآنکه چنانچه "مساجد"، بافت محلهها را در اختیار خویش گرفته بودند و بر محله، تسلّط داشتند و در اثر کار فرهنگیِ در طول دهههای گذشته، "هویّتسازی" و "مصونسازی" کرده بودند، هیچگاه به این حجم از کار امنیتی و نظامی و ... حاجت نبود.
اغتشاش اخیر، حاکی از "عفونتهای فرهنگی" بود که در پیکر محلهها، نشست کرده بود. این عفونتها، ریشه در "کمکاری و رهاشدگیِ مساجد" نیز دارد.
ما "مسجد" را باختهایم و در امتداد آن، "محله" و "مدرسه" و "گروههای خودجوشِ فرهنگی" را.
مسجد، "قطبِ فرهنگیِ محله" بود و اینک، "نمازخانه" است. و "امام جماعت" نیز "پیشنماز". "امام جماعتِ غیرمیدانی"، هرچه که انقلاب به ما داده بود را یکجا از ما گرفت.
ما دیروز این دردها را دریافتیم و برخاستیم و هشدار دادیم، امّا ملامت و طرد شدیم، و امروز، "دُملهای چرکین"، سر بر افراشتهاند. یک طرف، گیسوپراکنی است و سوی دیگر، عمامهپرانی.
آن "اهمالکاریها" و "سستیها" و "محافظهکاریها"، این "ریزشها" و "هنجارشکنیها" و "ارزشستیزیها" را به دنبال داشت.
5⃣ اغتشاش، تمام شد. آن پیشنماز نیز، همچنان در مسجد ... حضور دارد. نشان داد که قدرتِ سیاسیاش از جوانانِ مؤمنِ انقلابی، بسیار بیشتر است و با تکیه بر پشتوانههای نامرئیِ خویش، ماندنیست. در عین حال، مسجد ... نیز همچنان "منفعل" و "بریده از میدان محله" و "غافل از صحنۀ جنگ نرم" است... .
ادامه قسمت بعد ⏮
↔️ ادامه قسمت دوم
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
👌از سقوط امام محله به امام محراب تا شورش نوجوانان محله در بلوار شهر (قسمت ۳ و پایانی)
✍ مهدی جمشیدی
📝 ویراستاری: اتاق فکر اندیشکده [۱]
5⃣ سخن حاجقاسم دربارۀ اینکه باید امام جماعت، «امام محله» باشد و نهفقط «امام محراب»، و او باید دایره و دامنۀ کنشگریِ خود را «محله» تعریف کند و نهتنها «شبستانِ مسجد»، سخن پخته و دقیقی بود.
او در این گفته، تجربۀ خود را در «جنگ نظامی»، مبنا قرار داد و از آن زاویه به «مسجد» بهمثابه «قرارگاه فرهنگی» نگریست. چه در «جنگ نظامی» و چه در «جنگ فرهنگی»، ما محتاج «امام» هستیم و امام، کسی است که تنها در «محراب» نمینشیند، بلکه در «میدان» میایستد. و هرچه که میدانِ خویش را گستردهتر تعریف کند، فتوحات و توفیقاتش نیز بیشتر خواهد شد.
این امر، وابسته به «افقِ فکریِ امام» است؛ اگر امام جماعت، کوتهنگر و سطحی و اداری باشد، در همان محراب مینشیند و فاصلۀ میان دفتر و محراب را طی میکند و فقط به آنانی که برای مصافحه و سئوال و طلب دعا و استخاره «نزد او» میآیند، نظر میکند.
در مقابل، «امامِ میدانی»، همچون «طبیب دوّار» است؛ یعنی «محلهگرد» است و میرود تا دردهای معنوی و رنجهای فرهنگی را علاج کند.
6⃣ «امامِ میدانی» نمینشیند تا به نزدش بیایند، بلکه میرود تا به مسجد بیایند؛ یعنی میکوشد با «تعاملهای عینی» و «ارتباطهای میدانیِ» خویش، ظرفیّت انسانی برای مسجد پدید بیاورد و از مسجد، یک «پاتوقِ قدسی» و «چهارراه انقلابی» بسازد.
او باید «نقطۀ آغاز» باشد و نه نوجوانان و جوانان. او باید به سراغ آنان برود و خود را عرضه کند و آنچنان جذابیّتی بیافریند که این آهوانِ گریزپا، صیدِ مسجد شوند. اگر چنین نباشد، هیچ اتّفاقِ تازهای در مسجد روی نخواهد داد و همچنان، حضور نوجوانان و جوانان در مسجد، به «روندهای نامنظم» و «مناسبات غیرساختاری»، محدود خواهد شد.
«منطقِ جذب» باید از چهارچوبهای از پیش طرّاحیشده تبعیّت کند و این منطق، جز با «حضورِ ساختاریافته» و «فاعلیّتِ هوشمندانۀ» امام جماعت در صحنۀ میدانِ محله، تحقّق نمییابد. وضع شبستانِ مسجد، نمایانگرِ کنشگریِ امام جماعت در عرصۀ محله است و تلاشهای بیرونی و مجاهدتهای میدانی او را روایت میکند.
هر اندازه که او در میدان محله، توفیق کسی کند، حاصل آن را در مسجد مشاهده خواهد کرد. پس انتخاب در معرکۀ دوگانۀ «محراب/ محله»، نشان میدهد که ما با «امام» مواجه هستیم یا «پیشنماز».
7⃣ این خصوصیّتِ عامّۀ مردم است که سخت، دلبستۀ «مواجهههای عینی» و «ارتباطهای مستقیم» هستند و از این نوع تعامل، اثر جدّی میپذیرند.
مردم باید «مشاهده» و «حس» کنند که امام جماعت در میان آنها و در کنارشان است. مردم باید «زندگیِ روزمرّۀ امام جماعت» را لمس کنند و بسنجند که دعاوی و خطبهها و منبرها و مواعظ او، چه اندازه در واقعیّت زندگیِ خودش، متجلّی است؛ اگر تطابق ببینند و بیابند، شیفته و دلداده خواهند شد و او را بهراستی و در مقام عمل، امامِ محلۀ خویش خواهند دانست.
پس امامت محله، حاصل یک «اتّفاقِ طبیعی» و «انتخاب خودجوش» است و نه «انتصاب رسمی» و «حکم قانونی».
کسیکه نتواند در متن محله، مقبولیّت به دست آورد و دلها را مجذوب خویش سازد و در عمق باورهای مردم نفوذ کند، از جانب مردم بهعنوان امام، پذیرفته نشده است. مردمان محله باید به این جمعبندی دست یابند که او، شایستۀ «پیشتازیِ معنوی» و «جلوداریِ اخلاقی» است. این «جمعبندیِ اجتماعی» نیز، از «چگونگیِ ارتباطها»ی امام جماعت با محله برمیخیزد و «سفارشی» و «دستوری» نیست.
ازاینرو، همۀ این واقعیّتهای فرهنگی، فرع بر آن است که امام جماعت، «میدانی» و «مواجههای» باشد و از «محراب» و «شبستان»، پا فراتر بنهد و قدرت قدسی و اقتدار ایمانیِ خویش را در پهنۀ محله بگستراند.
8⃣ تجویزهای پیشگفته، مبالغهآمیز و آرمانی نیستند، بلکه حاصل تجربۀ تاریخیِ روحانیّت شیعه است. در دورههای گذشته، روحانیّت به معنای واقعی کلمه، «در میان مردم» بود و هیچ «گسست» و «فاصله»ای احساس نمیشد.
ازاینرو، روحانیّت، فقط منبر و محراب را در اختیار نداشت، بلکه چون امام محله بود، در تمام شئون و ساحات زندگیِ روزمرّۀ مردم، حضور داشت. این حضور، حاصل یک انتخاب طبیعی و مهندسینشده بود و به پارهای از فرهنگ و هویّتِ جمعیِ ایرانیان تبدیل شده بود. حضورِ «همهجایی» و «همهگیرِ» روحانیّت، او را به «نیروی پیشرانِ اجتماعی» تبدیل کرده بود که از سطح خُرد و حریم خصوصی زندگیِ مردم تا سطح کلان و ساختارهای اجتماعی، «حیات کارکردی» داشت.
🕌به سوی مسجد طراز انقلاب اسلامی
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
۱. اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
005.mp3
1.99M
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
🤝 رابطه صحیح زن و شوهر
بخش پنجم
⭕️ پر شدن ظرف روان خانمها موجب میشود که خانمها بیشتر به بیرون بودن تمایل پیدا کنند!
🎙 #دکتر_حبشی
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
تقدیمی اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
006.mp3
1.61M
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
🤝 رابطه صحیح زن و شوهر
بخش ششم
⭕️ پر کردن ظرف روان انسانها، مهمترین عامل دوری اعضای خانواده از یکدیگر
🎙 #دکتر_حبشی
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
تقدیمی اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
جِـفـری و "سَربار زدن" دختران زیبای بی پناه ایرانی
✍️ #نـذیـر
عجب مارمولکی 🦎 بوده لا مذهب 😂
«این خبر در سال ۲۰۰۸ خــــیـلی داغ شد»📣
جِفری اپستین، سرمایه دار میلیاردر آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به جرم قاچاق انسان زندانی شد و در زندان خودکشی کرد.
تو فکر بودم
ایشون که حدود سی سال، با کار شریف خرید و فروش دختران و روزی حلال ارتزاق میکرد، چرا پس از بازداشت بعلت عذاب وجدان خودکشی کرد؟!😜
قصه این بوده👇
اقا جِفری، هر وقت دختر بار می زده، چند تا از دخترای گل سرسبد اسیایی مخصوصا ایرانیهای عشق خارج را، جداگانه روی سَرِ بار میگذاشته و پیشکش مقامات بزرگ اروپایی آمریکایی،
مث ترامپ و شاه چارلز انگلیس شوهر هیلاری کلینتون و ...می کرده و پول قُلمبه می گرفته!
البته دختران جاسوس بودن و از مقامات اطلاعات می گرفتن، به
اقا جِفری می دادن، او هم به موساد
می داده و بازم پول می گرفته!
اخر کار هم آقا جِفری، از مقامات
حق السکوت جدا گانه هم می گرفته!
وقتی مقامات آمریکایی فهمیدن جِفری خان زیر ابی رفته، پولشون که رفته، آبرو شونم می ره، سرشو زیر آب کردن! 😂
چجوری؟!
اینجوری👇
اقاجفری را نه بعلت جاسوسی و اخاذی از مقامات، بلکه به جرم قاچاق انسان به زندان انداختن، همینکه اب خُنک زندان را
خورد و مُرد و گفتن او از عذاب وجدان خودکشی کرده!
مکاران غربی با یه تیر چند تا نشان زدن✌️✌️
اول، به دنیا نشان بدهند که با قاچاق انسان مخالفن!
دوم،نشان بدهند ما قانون اعدام نداریم!
سوم، دیگه کسی نیست که اونا را لو بده!
چهارم، به مردم دنیا میگن: ببینید چقدر غربیها مهربونن، خلاف که می کنند، خودشونو می کُشن!
میگن روی سنگ قبرش نوشتن:
یه بار جَستی، جِفری جون!
دوباره جَستی، جِفری جون!
نگفتی به چنگت میاریم؟!😂
تقدیمی اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
╭━━⊰✨﷽✨⊱━━╮
@Quran124
╰━━•⊰ ❀ 🌸 ❀ ⊱•━━╯
↔️ ادامه بسته دویست و بیست و هفتم قرآنی
📖 پیام سه
نکات تفسیری سورههای مبارکه «هود»صفحه ۲۲۷ قرآن مجید [۱]
✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨
1️⃣ در دعاها از کلمه «رَبِّ» غفلت نکنیم.
«رَبِّ إِنِّی أَعُوذُ...»
🌸✨
2️⃣ استعاذه و پناه بردن به خداوند، بهترین راه بیمهی انسان در گرفتاریهاست.
«رَبِّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ»
✨🌸
3️⃣ خسارت واقعی، بخشیده نشدن است.
«وَ إِلاّٰ تَغْفِرْ لِی... أَکُنْ مِنَ الْخٰاسِرِینَ»
🌸✨
4️⃣ آنچه مؤمن از نعمتهای الهی دریافت میکند؛ سلامت و برکت است؛ ولی دریافت کافر از نعمتها جنبهی متاع بودن آن است؛
پس هر متاع و کامیابی، نعمت و برکت نیست؛ بلکه نعمت، آن دریافتی است که عاقبت خوب هم داشته باشد.
«بِسَلاٰمٍ مِنّٰا وَ بَرَکٰاتٍ»
✨🌸
5️⃣ خداوند متاع دنیا را از کفّار دریغ نمیکند.
«سَنُمَتِّعُهُمْ ثُمَّ یَمَسُّهُمْ»
🌸✨
6️⃣ این سنّت خداوندی است که ابتدا نعمت و مهلت میدهد؛ سپس به پاداش یا کیفر میرساند.
«سَنُمَتِّعُهُمْ ثُمَّ یَمَسُّهُمْ»
✨🌸
7️⃣ میزان علم غیب انبیا علیهم السلام به همان مقداری است که خداوند در اختیار آنان قرار داده است.
«أَنْبٰاءِ الْغَیْبِ نُوحِیهٰا إِلَیْکَ»
🌸✨
8️⃣ صبر و تقوی هر دو لازم و شرط پیروزی است.
«فَاصْبِرْ إِنَّ الْعاقِبَةَ لِلْمُتَّقِینَ، » به جای«فاصبر انّ العاقبة للصابرین»
✨🌸
9️⃣ سر انجام، حقّ پیروز و باطل رفتنی است.
«إِنَّ الْعاقِبَةَ لِلْمُتَّقِینَ»
🌸✨
🔟 توحید عملی، بر اساس توحید اعتقادی است.
«اُعْبُدُوا اللّٰهَ... مٰا لَکُمْ مِنْ إِلٰهٍ غَیْرُهُ»
✨🌸
1️⃣1️⃣ توجّه به خالقیّت خداوند، زمینهی اخلاص است.
«عَلَی الَّذِی فَطَرَنِی»
🌸✨
2️⃣1️⃣ استغفار از گناهان، مقدّمهی بازگشت به سوی خداست.
« اِسْتَغْفِرُوا... ثُمَّ تُوبُوا»
✨🌸
3️⃣1️⃣ اعمال و عقاید، در رویدادهای طبیعی مؤثّرند.
« تُوبُوا... » یُرْسِلِ (قوم عاد به خاطر شرک و گناه، به کمبود و خشکسالی گرفتار شده بودند.)
🌸✨
1️⃣4️⃣ گمان نکنیم که ایمان به خدا و توجّه به او، به معنای دور شدن از مال و سرمایه است.
«تُوبُوا... یُرْسِلِ السَّمٰاءَ... یَزِدْکُمْ قُوَّةً» (اگر ایمان بیاوریم؛ نه تنها از اموال ما چیزی مطالبه نمیشود؛ بلکه به آنها افزوده نیز میگردد. «یَزِدْکُمْ»)
پاورقی _________________
۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی
✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨
تقدیمی👆 اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی"
══✨✧🌸✧✨══