فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@Quran124
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
🌺 آزادی در آنجا کجا، در ایران کجا؟
❌️چون گفته خدا دوجنس خلق کرده زن و مرد از مدرسه اخراج شده و پلیس هم دستگیرش کرده انگاری یه جانی رو گرفته!
👈🏻انگار کانادا اوضاعش از امریکا هم در قضیه تحمیل برنامهی LGBTQ بدتره.
به همین خاطره که صدای اکثر مردم مخصوصاً مسیحیان معتقد دراومده.
✍️🏻بفرست برا اون هایی که فکر می کنند:
"همه جا آزادی هست، جز اینجا"
┄┅═✧❁ 💐❁✧═┅
🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان-قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@Quran124
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
❌ چرا در جمهوری اسلامی اینقدر اختلاس زیاده
⛔️ از خبر اختلاس باید شاد بشیم⁉️
🔺از چای دبش و خاوری چخبر🔺
🎙توسط: استادمرتضی کهرمی
#شبهات_سیاسی #کهرمی #اختلاس
┄┅═✧❁ 💐❁✧═┅
🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان-قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
هدیه نخریدن سوم.m4a
5.4M
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
🎁 علت هدیه ندادن آقایون 🧔♂
(بخش_سوم)
🎙علی_بورقانی_مدرس_دانشگاه
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
🧕 درباره مفهومِ استقلال زن
یادداشت اول: تعریف و مختصات مفهوم
✍دکتر ابوالفضل اقبالی پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده
✳️ یکی از سرفصلهای پرتکرار این روزها درباره مبحث الگوی سوم، موضوع «استقلال زن» است. صرفنظر از کیفیتِ طرح چنین مفهومی از سوی برخی دوستان، معنای محقق شده حول این مفهوم نزد مخاطبانِ این مباحث(دانشجویان و دنبالکنندگان صفحات فعالان زنان در شبکههای اجتماعی) بسیار دور از حقیقت آن در ادبیات دینی و انقلاب اسلامی است. لذا با توجه به اهمیت این بحث برآن شدم تا چند سطری پیرامون آن بنگارم.
✳️ پرسش اول و مهم ناظر به تعریف «استقلال» است. استقلال را وقتی با مفهوم متضاد آن توضیح بدهیم، فهم آن بسیار ساده خواهد بود. مفهوم مقابل استقلال چیست؟ وابستگی، تبعیت، سایهنشینی، طفیلی بودن و... تمام این مفاهیم به عنوان متضادهای مفهوم استقلال، دلالت بر عدمِ امکانِ ارادهورزی، انتخابگری و عاملیت داشتن است. برای روشن شدن تعریف و سهولت درک آن ناگزیر از ذکر مثال هستم.
آمار طلاق به انتخاب زنان در برخی از مناطق کشور به نسبت کلانشهرهایی چون تهران بسیار پایین است. آیا این آمار به تنهایی حاکی از تمایل بیشتر زنان آن مناطق به زندگی خانوادگی است؟ نه لزوما! در آن مناطق زنان غالبا تابعِ مردان خانواده بوده و اراده و انتخاب آنها ذیل ارادهی پدر، برادر، شوهر و یا حتی عمو و دایی است و آنها استقلالی برای محقق کردن انتخاب و اراده خود ندارند. در شهرهای بزرگ به دلیل تحول روابط خویشاوندی، سهم عاملیت و استقلال زنان افزایش یافته است.
✳️ پس میتوان استقلال را در یک صورتبندی ساده به معنای امکانِ ارادهورزی تعریف نمود. اساسا انقلاب مردمِ ایران در سال ۵۷ در راستای تحققِ این امکان در مقیاس ملی و اراده جمعی بود. مردم ایران از سایهنشینی و تفوّق اراده بیگانگان بر اراده جمعی خود به ستوه آمده بودند و به شعار «استقلال» که امام خمینی(ره) سر داد متمایل شدند. استقلال به این معنا یک مطالبه فطری و جهانشمول است. حال باید پرسید آنچه که مراد انقلاب اسلامی و رهبران آن از مفهوم استقلالِ زن است، دقیقا به چه معناست؟
✳️ در نظریه جنسیتیِ انقلاب اسلامی اعتقاد بر این است که باید سهمِ ظرفیت و استعداد زنان برای حرکت جامعه را لحاظ و محقق نمود. یعنی مادامی که زنانگی امتداد اجتماعی پیدا نکند و محصور در چارچوبهای خانه بماند، تحول اجتماعی در مسیر تمدن اسلامی به نحو مطلوبی رقم نخواهد خورد.
امتدادِ اجتماعی زنانگی یعنی زنان امکانِ ارادهورزی و تحققِ عاملیت خود را در عرصههای مختلف اجتماعی داشته باشند و انتخابهای آنها در مقیاس جمعیِ زنان ذیل و حاشیهی اراده دیگران نباشد.
✳️ این تعریف از استقلال زن، چیزی غیر از تعاون و همافزاییِ زن و مرد در جامعه و خانواده است. تعاون و همکاری در تحقق اهداف جامعه امری مسلّم و به جای خود. اما بسترسازی و ایجاد مسیری برای ارادهورزی زنان در سیاست، در هنر، در علم، در اقتصاد و... چیزی بیش از معاونتِ زنان ذیلِ سازههای مردانه است. تألیفِ مستقل یک اثر فرهنگی، هنری و اجتماعی معنای تامّ ارادهورزی و عاملیت است. وگرنه در طول تاریخ، همواره زنان با مردان در تحقق اهداف مشترک خود همافزایی داشتهاند.
✳️ استقلالِ انسانی در تعریف انقلاب اسلامی یک قید مهم و تعیینکننده نیز دارد و آن امکانِ ارادهورزی انسان ذیل اراده خداوند و ولایتِ امتدادیافته اوست. در نگاهِ توحیدی، استقلال و عاملیت انسان ذیل اراده خداوند تعریف میگردد و هرگونه عاملیتی خارج از چارچوب اراده الهی، تمنّای طاغوت است.
چه ارادهی فمینیستیِ زنانه و چه مردسالاری عرفی و تاریخی. ◀️هم گفتارِ خانهنشینی زن خروج از چارچوبِ اراده الهیست و◀️ هم باور به «فرزندآوری مانع پیشرفت است». هردو ناقضِ استقلالِ حقیقیِ زن هستند.
✳️ تفاوت نگاهِ انقلاب اسلامی درباره استقلال زن با گفتارهای فمینیستیِ مشابه در کجاست؟ چرا تلقیِ برخی از دوستانِ مدعی گفتمان الگوی سوم از استقلال زن، در ساحتِ بینالاذهانیِ مخاطبان با رویکردهای فمینیستی مشابه قلمداد شده است؟ چرا از این نحوه طرح مفهوم استقلالِ انسانی به عنوان بنیادیترین باور در جهانبینی توحیدی، نوعی صنفیگری استشمام میگردد؟ در یادداشت بعدی پاسخ این چراها را خواهم داد.
✳️ همچنین باید درباره این بیشتر بحث کرد که تالیِ باورِ توحیدی به استقلال زن در ساحت حکمرانی چیست؟ حکمرانیِ انقلاب اسلامی در تمامی عرصهها براساس اعتقاد به استقلالِ انسانی و بهویژه استقلال زن دستخوشِ چه تغییرات رویکردی و ساختاری خواهد شد؟ و پرسشهای مهم دیگری که انشالله درباره آن بیشتر خواهم نوشت.
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
🧕 درباره مفهومِ استقلال زن
یادداشت دوم: غیریتها و سوءبرداشتها
✍دکتر ابوالفضل اقبالی پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده
👤 مخاطب این یادداشت کسانی هستند که در اتمسفر الگوی سوم زیست میکنند.
✳️ در یادداشت اول به تعریف مفهوم استقلال زن در نگاه انقلاب اسلامی پرداختم و در این یادداشت سعی دارم مرز میان این تعریف با دیگریهای آن را روشن کنم.
در حالت کلی کاربرد صفت استقلال برای انسان از دو حالت خارج نیست. گاه استقلال صفتی برای فرد است یعنی در مقام توصیف امر جزئی قرار دارد. مثلا «فلانی فرد مستقلیست» و گاهی استقلال قرار است وصف امر کلی باشد. مثل «استقلال ملت ایران در برابر بیگانگان» این دو مقام توصیف دارای تفاوتهای دقیقی هستند که باید لحاظ شوند.
✳️ «استقلال زن» آنگاه که در مقام توصیف امرِ کلیست، طرحی ناظر به اراده جمعی دارد که به لحاظ تاریخی بسیار مهم است. بگذارید یک مثال بزنم:
موضع حضرت آقا درباره ۷ اکتبر چه بود؟ اینکه طوفانالاقصی یک عملیات کاملا فلسطینی بود. یعنی به رسمیت شناختنِ استقلال ملت فلسطین و حماس در تحقق «اراده جمعی» خود. استقلال زن نیز به این معنا، توجه به امکانِ تحقق «زنانگی» و ارادهی برخاسته از آن در جامعه دارد. ارادهای که فقدِ تاریخی جوامع بشری محسوب میگردد.
✳️ استقلال زن بهمثابه زمینه و پیشنیازِ ارادهورزیِ زنانه، در گفتمانهای زن شرقی و زن غربی یا غایب است یا مقلوب(قلب شده). تحجر با تصغیرِ زن و اعتبارزدایی از اراده و انتخاب او و فمینیسم با استحاله یا هضم اراده او در نظمِ کورجنسِ مدرن، هر دو متهمان اصلیِ غیبتِ اراده زن در صحنهی تاریخسازی و جامعهپردازی به شمار میروند. تنها الگوی سوم و نگاه اصیل انقلاب اسلامی به جامعه، تاریخ و جنسیت است که استعدادِ پردازش چنین نظام معنایی حول مفهوم «استقلال انسانی» را دارد.
✳️ اما آنجا که استقلال در مقامِ توصیف امر جزئیست، هیچ تفاوتی میان «زنِ مستقل» و «مردِ مستقل» وجود ندارد. اینجا موصوف انسان است. فردِ انسانی در جهانبینی اسلامی دارای استقلال و اراده است و چارچوب انتخابهای او را «حدودالله» تعیین میکند و اراده هیچ فرد دیگری بر او تفوق ندارد. اما واضح است که ما در جوامع انسانی صرفا با افراد و ارادههای فردی طرف نیستیم بلکه با «موقعیت»های اجتماعی نیز مواجهایم. موقعیتهایی نظیر رئیس و مرؤوس، استاد و دانشجو، پزشک و بیمار، پدر و فرزند و...
✳️ مناسبات حاکم بر موقعیتهای اجتماعی دارای منطق متفاوتی با نسبتهای فردیست. احمد و سعید در مقام فردی دارای دو حیثِ ارادی مستقل و در عرض یکدیگر هستند اما اراده سعید در موقعیتِ پدر بر اراده احمد در جایگاه فرزند تفوق و برتری دارد. نسبت میان این دو در محیط کار ممکن است کاملا برعکس باشد. یعنی اینجا اراده احمد(فرزند) به عنوان رئیس به اراده سعید(پدر) در جایگاه کارمند، در چارچوب مناسبات اداره تفوق دارد. اینها اقتضائات زندگی اجتماعیست و دلالت بر نفی استقلال فردی ندارد.
✳️ در جهانبینی اسلامی تمام این مناسبات در چارچوب حدود الهی معتبر هستند. بر همین اساس، فرزندی که باید نزد والدین خاکسار و مطیعِ محض باشد، درباره اطاعت از امر والدین در معصیتِ خدا «استقلال» دارد. یا کارمندی که در چارچوب مقررات اداره باید تابع رئیس باشد درباره امر رئیس به رشوه گرفتن استقلال دارد. یعنی نه فرزند میتواند دستور پدر را توجیهی برای معصیت خدا بداند و نه کارمند دستور رئیس را. اساسا انسان دارای اراده و و مستقل خلق شده که در محضر خداوند پاسخگو باشد.
✳️ لذا در این مقام وقتی سخن از استقلال زن میکنیم ناظر به این معنا نیست◀️ که ما در مناسبات خانواده با دو اراده در عرض هم مواجهایم. اراده مرد و اراده زن. خیر! این دو اراده در مناسبات خانواده در طول یکدیگر و در نسبتی متکامل با هم قرار دارند. گاه اراده مرد بر اراده زن تفوق مییابد و گاه اراده زن است که اراده مرد را معیّن میکند و این اقتضای زندگی خانوادگی و التزام به مصالح آن است. اینجا لازم است به نکته مهمی متذکر شویم. «استقلال زن» در مقیاس امر جزئی، گاهی غلطانداز است.
✳️ یعنی آنجا که استقلال زن به مثابه وصف فرد یا موقعیتی خاص استعمال میشود، بسیار در مظان سوءتفاهم و غلتیدن در قلمرو معناییِ گفتمان زن غربی یا فمینیستی است. استقلال زن در این معنا که اساسا دالِّ تهی گفتمان زن شرقی محسوب میشود. لذا الگوی سوم در این موقف صرفا با فمینیسم نقطه تلاقی دارد. مفهوم استقلال زن در نظام معنایی فمینیستی تمهیدی برای «تقابل» و دوئیتِ زن و مرد است و اسم رمزی برای تعمیقِ شکافهای موقعیتی در خانواده و تخاصمات صنفی در جامعه به شمار میرود. حال آنکه این مفهوم در ادبیات الگوی سوم ارمغانی جز «اتحاد هویتی» به همراه ندارد.
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@Quran124
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
امروز #مخرج_مشترک_با دشمن، ملاک است.
سوپر انقلابی های، دیروز مخالفان امروز، بس الگوی گرانبها هستند، برای ما مدعیان انقلابیگری
┄┅═✧❁ 💐❁✧═┅
🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان-قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
35.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
@Quran124
❤️سزاوار تسبیح این ویژگی ها را دارد.
🌻تسبیح گویان آسمان،مقدّم بر زمینیان هستند. سَبَّحَ لِلّهِ ما فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ
☘قدرتی ارزش دارد که اعمال آن حکیمانه باشد.هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ
🌻خدایی که صاحب عزّت،حکمت،حاکمیّت و قدرت و مرگ و زندگی موجودات به دست اوست،سزاوار تسبیح و تقدیس است.الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ ، لَهُ مُلْکُ ، قَدِیرٌ یُحْیِی وَ یُمِیتُ
☘مهم تر از خلقت حکیمانه و مالکیت مقتدرانه،علم ونظارت دائمی خداوند است. وَ هُوَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ
🌻با اینکه قدرت او بی نهایت است ومی تواند در یک لحظه همه چیز را بیافریند، ولی حکمت او اقتضا دارد که آفرینش تدریجی باشد.خَلَقَ ،فِی سِتَّهِ أَیّامٍ
☘خداوند بر تمام هستی و آفریده های خود سلطه کامل دارد. خَلَقَ، ثُمَّ اسْتَوی عَلَی الْعَرْشِ
🌻همه در محضر خداییم.وَ هُوَ مَعَکُمْ
☘علم خداوند حضوری است. هُوَ مَعَکُمْ
🌻خداوند،هم آفریننده هستی است،هم مدیر و مدبّر امور هستی. خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ، لَهُ مُلْکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ
☘خداوند،نه در آفریدن شریک دارد، هُوَ الَّذِی خَلَقَ ...،نه در اداره کردن نیازمند شریک است. «لَهُ مُلْکُ السَّماواتِ»
🌻خداوند،سرچشمه هستی است، «هُوَ الْأَوَّلُ» و پایان هستی به او باز می گردد.وَ إِلَی اللّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ
☘گردش شب و روز و کوتاه و بلند شدن ایام،نمونه ای از تدبیر الهی است. لَهُ مُلْکُ السَّماواتِ، یُولِجُ اللَّیْلَ
🌻خداوند هم به کردار ما آگاه است، «بِما تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» و هم به افکار و نیّات ما.«عَلِیمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ»
تلاوت تصویری سوره حدید۱تا۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
🎥 🔹 «نکات مربوط به تغذیه»
(نکته سوم: بهترین زمان برای صرف شام)
🌼 دقایقی_پای_نکات_تربیتی
🎙 استاد: تراشیون
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
با فرزند خندیدن نشان از این دارد که شما از نقش یک والد همیشه سختگیر خارج شده و لحظات خوشی را با او و در کنارش دارید.
-سعی کنید فضای خندیدن را در محیط خانه به وجود بیاورید.
♨️اینکه مدام در آشپزخانه اید، یا در حال ديدن اخبار، شما را از فرزندتان دورتر و دورتر میکند و او به ناچار به دنیای بازی های رایانه ای پناه می برد.
🔹با کودک خندیدن کار مشکلی نیست، ولی با این کار چیزی را به او هدیه میدهید که در تمام عمر به دردش میخورد؛ یعنی شاد بودن...
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@Quran124
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
💔 انیمیشن "بیگناه" 💔
🇪🇭 کودکان غزه مظلومتر از همیشه 🇪🇭
🇪🇭👼 فرشتههای مقاومت 👼🇪🇭
🎬 نذر هنری / نشر با شما
روایتی کوتاه از سرگذشت کودکان بی پناه غزه
┄┅═✧❁ 💐❁✧═┅
🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان-قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@Quran124
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
شفیق ترین رفیق علامه مصباح(ره)
آیت الله جوادی آملی:
بنده از شب رحلت ایشان تا همین دیشب، هیچ شبی نشده است که علامه مصباح یزدی را فراموش کنم؛ هیچ شبی!
۱۴۰۰/۹/۹
┄┅═✧❁ 💐❁✧═┅
🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان-قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
آراستگی.mp3
3.74M
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
این ویس هم آقایون گوش کنند و هم خانمها 🌹🌹🌹
🌺 آراستگی
🎙علی بورقانی:مدرس_دانشگاه
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@Quran124
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
🌹ستون های استوار یقین، حق هدایت دارند.
#ترجمهخطبه۲نهجالبلاغه(قسمتششم)
جايگاه آل محمّد (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم )
🌸 كسى را با خاندان رسالت نمى شود مقايسه كرد و آنان كه پرورده نعمت هدايت، اهل بيت پيامبرند با آنان برابر نخواهند بود.
#عترت پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم ) أساس دين، و ستون هاى استوار يقين مى باشند.
شتاب كننده، بايد به آنان بازگردد و عقب مانده بايد به آنان بپيوندد.
زيرا ويژگى هاى حقّ ولايت به آنها اختصاص دارد و وصيّت پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم ) نسبت به خلافت مسلمين و ميراث رسالت، به آنها تعلّق دارد.
هم اكنون (كه خلافت را به من سپرديد) #حق به اهل آن بازگشت، و دوباره به جايگاهى كه از آن دور مانده بود، باز گردانده شد.
ادامه در خطبه سوم ⬅️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
🎥 🔹 «نکات مربوط به تغذیه»
(نکته چهارم: شام خوردن خوب، مقدمهی صبحانه خوردن خوب)
🌼 دقایقی_پای_نکات_تربیتی
🎙 استاد: تراشیون
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@Quran124
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
🗒 #وصیت_نامه آسمانی شهیدحاجقاسم سلیمانی
💖«#قسمت_دوم»
🌴💫🌴💫🌴
🌸 #پروردگارا! تو را سپاس که مرا با بهترین بندگانت در هم آمیختی و درک بوسه بر گونههای بهشتی آنان و استشمام بوی عطر الهی آنان را یعنی مجاهدین و شهدای این راه به من ارزانی داشتی🤲🌿
💖 #خداوندا! ای قادر عزیز و ای رحمان رزّاق، پیشانی شُکر شرم بر آستانت میسایم که مرا در مسیر فاطمه اطهر و فرزندانش در مذهب تشیّع عطر حقیقی اسلام قرار دادی
#و مرا از اشک بر فرزندان علی بن ابیطالب و فاطمه اطهر بهرهمند نمودی؛😭
🌷 #چه نعمت عظمایی که بالاترین و ارزشمندترین نعمتهایت است؛
نعمتی که در آن «نور» است، معنویت، بی قراری که در درون خود بالاترین قرارها را دارد، غمی که آرامش و معنویت دارد.
🍃🌅❣
▪️#خداوندا!
تو را سپاس که مرا از پدر و مادر فقیر، اما متدیّن و عاشق اهل بیت و پیوسته در مسیر پاکی بهرهمند نمودی❤️
#از تو عاجزانه میخواهم آنها را در بهشتت و با اولیائت قرین کنی و مرا در عالم آخرت از درک محضرشان بهرهمند فرما.🤲
▪️#خدایا!
به عفو تو امید دارم ای خدای عزیز و ای خالق حکیم بی همتا!
🍂 #دستم خالی است و کوله پشتی سفرم خالی، من بدون برگ و توشهای به امید ضیافتِ عفو و کرم تو می آیم. من توشهای برنگرفته ام؛ چون فقیر را در نزد کریم چه حاجتی است به توشه و برگ؟!🍀🍃.
#مکتب_حاج_قاسم
#سردار_دلها
┄┅═✧❁ 💐❁✧═┅
🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان-قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
Sheydaei_Sadeghatashi.mp3
11.1M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@Quran124
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
🌹مصداق اخلاص در عمل و صداقت در گفتار
🎥 آخرین روضه شهید عادل رضایی😭
🔹 او مداح گلزار شهدای کرمان بود که ساعاتی بعد از مداحی به شهادت رسید
┄┅═✧❁ 💐❁✧═┅
🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان-قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
آیا میتونم جبران کنم .MP3
4.26M
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
🌺 اگر در تربیت بچه هام کوتاهی کرده باشم آیا میتونم جبران کنم ؟؟؟
🎙علی بورقانی: مدرس_دانشگاه
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
اگر کودک محبت بین والدینش را
ببیند قطعا در یک محیط امن پرورش
پیدا می کند واز روحیه و شخصیت سالمتری برخوردار می شود.
این بچه ها به راحتی می توانند از
رفتار والدینشان الگوبرداری کنند.
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@khanvadtarbiat
╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
🎥 🔹 «نکات مربوط به تغذیه»
(نکته پنجم: صبحانه، مهمترین وعدهی غذایی)
🌼 دقایقی_پای_نکات_تربیتی
🎙استاد: تراشیون
┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
💠 اندیشکده «خانواده، تربیت و اصلاح سبک زندگی» سبک زندگی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@Quran124
╰━•⊰ ❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
📖 اندیشکده مجازی علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" بسته سیصد و سی و ششم را تقدیم میکند: ⏬
📖 پیام یک
صوت صفحه ۳۳۶ قرآن کریم «سوره حجّ»
✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨
📋 ترجمه صوتی و نکات تفسیری را نیز در پیام دوم و سوم میبینیم. ⬇️
═✨✧🌸✧✨═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮
@quran124
╰━•⊰ ❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯
↔️ ادامه بسته سیصد و سی و ششم قرآنی
📖 پیام دو
ترجمه صوتی صفحه ۳۳۶ قرآن کریم «سوره حجّ»
📋 نکات تفسیری را در پیام سوم میبینیم. ⬅️
✨🌸✧🌸✧🌸✨
👆 تقدیمی اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی"
═✨✧🌸✧✨═
╭━━⊰✨﷽✨⊱━━╮
@Quran124
╰━━•⊰ ❀ 🌸 ❀ ⊱•━━╯
↔️ ادامه بسته سیصد و سی و ششم قرآنی
📖 پیام سه
نکات تفسیری سوره مبارکه «حجّ» صفحه ۳۳۶ قرآن مجید [۱] و [۲]
✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨
1️⃣ جز خدا به هر قدرتی وصل شویم؛ پایانش سقوط است؛ حتّی ابرقدرت ها.
«وَ مَنْ یُشْرِکْ... خَرَّ مِنَ السَّمٰاءِ»
🌸✨
2️⃣ میان جدا شدن از خدا و سقوط کردن و طعمه صیّادان شدن، لحظهای فاصله نیست.
«فَتَخْطَفُهُ» (حرف فاء و کلمه ی«خطف»)
✨🌸
3️⃣ هنگام قربانی، نام خدا را باید به زبان آورد.
«لِیَذْکُرُوا»
🌸✨
4️⃣ نام خداوند به قدری ارزش دارد که اگر هنگام ذبح حیوان بر زبان جاری شود؛ گوشت آن حیوان حلال، و گرنه حرام خواهد بود.
«لِیَذْکُرُوا اسْمَ اللّٰهِ»
✨🌸
5️⃣ غذای انسانهای خداپرست نیز باید رنگ الهی داشته باشد.
«لِیَذْکُرُوا اسْمَ اللّٰهِ»
🌸✨
6️⃣ بشارتهای الهی، مخصوص کسانی است که متواضع و تسلیم خدا هستند.
«بَشِّرِ الْمُخْبِتِینَ»
✨🌸
7️⃣ رابطه با خدا، از رابطه با محرومان جدا نیست.
«وَ الْمُقِیمِی الصَّلاٰةِ - یُنْفِقُونَ»
🌸✨
8️⃣ بخشش، مخصوص مال نیست؛ از علم و آبرو و هنر نیز میتوان انفاق کرد.
«مِمّٰا رَزَقْنٰاهُمْ»
✨🌸
9️⃣ در انفاق نیز اعتدال و میانه روی لازم است.
«وَ مِمّٰا...»
🌸✨
🔟 در اسلام، هر جا مسأله خوردن مطرح است؛ در کنارش وظیفه دیگری نیز ذکر شده است:
۱. «کُلُوا... وَ لاٰ تُسْرِفُوا »
بخورید ولی اسراف نکنید.
۲. «فَکُلُوا... وَ أَطْعِمُوا»
بخورید و به دیگران بخورانید.
۳. «کُلُوا... وَ اعْمَلُوا »
بخورید و عمل صالح انجام دهید.
۴. کُلُوا... وَ اشْکُرُوا »
بخورید و سپاس گزارید.
✨🌸
1️⃣1️⃣ در بزرگداشت شعائر الهی، سخاوتمندانه خرج کنید.
«وَ الْبُدْنَ» («بدن»به معنای شتر چاق است)
🌸✨
2️⃣1️⃣ در مکتب تربیتی اسلام، در تغذیه نیز خدا مطرح است.
«فَاذْکُرُوا اسْمَ اللّٰهِ»
✨🌸
3️⃣1️⃣ تا جان در بدن حیوان هست؛ مصرف گوشتش ممنوع است.
«فَإِذٰا وَجَبَتْ جُنُوبُهٰا فَکُلُوا»
🌸✨
1️⃣4️⃣ گوشت قربانی باید تقسیم شود. (بین خود و دیگران)
«فَکُلُوا - أَطْعِمُوا»
✨🌸
1️⃣5️⃣ مؤمنان، از حریم خدا دفاع میکنند و خدا از حریم مؤمنان.
«یُدٰافِعُ»، نه «یُدٰافِعُ»
🌸✨
1️⃣6️⃣ بدتر از خیانت، خیانت پیشگی؛ «خَوّٰانٍ»
بدتر از کفر، کفرپیشگی است.
«کَفُورٍ»
پاورقی ________________
۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی
۲. ویراستاران: خانمها حمیدیان و شوندی
✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨
تقدیمی👆 اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی"
══✨✧🌸✧✨══