eitaa logo
اندیشکده قرآن، عرفان، اخلاق و سیاست
1.3هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
3.4هزار ویدیو
28 فایل
کانال عمومی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @Quran124 ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ ❌ رئیس‌جمهور را از قبل، نظام مشخص کرده: رأی ما نمایشیه ❌ (پاسخ: استاد مرتضی کهرمی ) ‌‌┄┅═✧❁💐❁✧═┅┄ 🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان-قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
╭═••⊰🌸﷽🍃⊱••═╮ @atrgolenarges313 ╰═••⊰🍃⊱○⊰🌸⊱••═╯ 📜 گل افشانی عید قربان ✍️ شاعر: استاد غلامرضا سازگار 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 عید قربان است؛ ای یاران گل افشانی کنید در مِنای دل، وقوف از حج روحانی کنید تا نیفتاده است جان، در پنجة گرگ هوا گوسفند نفس را، گیرید و قربانی کنید سنگ‌ها از مشعر وصل الهی کرده جمع جنگ با شیطان و ترک فعل شیطانی کنید بانگ لبیک از درون آرید بیرون تا به تن حلة الاحرام، از انوار ربانی کنید در مسیر وجه ربّک، پای جان بگذاشته گام اول در هوالهو، خویش را فانی کنید پای تا سر، ذکر حق گردیده در عین سکوت گفتگو با ذات پاک حی سبحانی کنید از سر من، موی بتراشید و محو هو شوید تا همه لبریز از نور جمال او شوید شستشو کن روح را در چشمه عین الیقین حلة الاحرام پوش از شهپر روح الامین پاک کن آیینه را، از زنگ تزویر و ریا تا شوی سر تا قدم، آیینة حق الیقین گردن تسلیم اسماعیل را در زیر تیغ تیغ ابراهیم را بر حلق اسماعیل بین تیغ از الماس، در دست پدر، برنده تر ای عجب نازک تر از گل، آن گلوی نازنین نه گلو بشکافت؛ نه آن کارد، حنجر را برید هم پسر گردید محزون، هم پدر شد؛ خشمگین پای تا سر شعله شد؛ فریاد زد: کای تیغ تیز از چه کندی می کنی در امر رب العالمین؟ تیغ گفتا: کای سراپا گشته از محبوب پر تو به من گویی ببر؛ اما خدا گوید نبر ناگهان آمد؛ ندا از جانب رب جلیل مرحبا ای عزم تو اخلاص و صدقت را دلیل تا بماند نور ختم المرسلین در صلب تو فدیه آورده است بر فرزند پاکت جبرییل ما پذیرفتیم از تو، ذبح فرزند تو را تو خلیلی، تو خلیلی، تو خلیلی، تو خلیل ما تو را در بوته اخلاص، کردیم امتحان ما تو را دادیم؛ تا صبح جزا اجر جزیل هم تو بیرون آمدی از آزمایش رو سفید هم جلال و عزت تو کرد؛ شیطان را ذلیل کشتن فرزند با دست پدر سخت است سخت چون جمال دوست دیدی این بلا آمد جمیل تا ز چشم ابر آید بارش رحمت فرود بر تو و بر هاجر و فرزند دلبندت درود ای خلیل الله، اسماعیل تو از آن ماست تا قیامت، زنده این سنت به صحرای مِناست غم مخور، گر زنده برگردید اسماعیل تو مقتل ذبح عظیم ما، مِنای کربلاست فرق‌ها دارند با هم این ذبیح و آن ذبیح این سرش بر سینه تو، او سرش بر نیزه هاست حلق اسماعیل تو دارد؛ خراش از خنجری حنجر او پاره پاره، از دم تیغ جفاست جسم اسماعیل تو؛ چون روح در آغوش تو پیکر مجروح او، از سم اسبان توتیاست ذبح تو سیراب بود و مثل گل شاداب بود ذبح زهرا با لب عطشان، سرش از تن جداست ای خلیل ما بود تا سیل اشکت در دو عین آب شو چون شمع سوزان گریه کن بهر حسین کیستی؟ تو مروه و سعی و صفایی یا حسین بیت و رکن و مشعر و خیف و مِنایی یا حسین تو طوافی، تو مطافی، تو نمازی، تو دعا تو ذبیحی، تو ذبیحاً بالقفایی یا حسین آب زمزم، تشنه لعل لب خشکیده ات تو هزاران خضر را آب بقایی یا حسین خون تو جاری است در رگ‌های احکام خدا بلکه خود خون خدا، خون خدایی یا حسین تو حسینی، تو حسینِ کل خلق عالمی تو شهیدی، تو شهید کربلایی یا حسین تو تمام مصحفی، آیات، زخم پیکرت تو کتاب انبیا و اولیایی یا حسین آفتابا بر سر خلق دو عالم سایه‌ای نخل "میثم" از کتاب زخم هایت آیه‌ای / ویژه عید بندگی، عید اضحی، عید قربان ✨ ࿐❁❒🍃◌🍃❒❁࿐ @atrgolenarges313 ⬆️ در «کانال رسمی اندیشکده عطر گل نرگس»، با موضوع «مهدوی مناسبتی» مقدم تمام عزیزان گرامی ❀━┅═❒ 🌸 ❒═┅━❀ کانال پستهای مناسبتی
16.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @Quran124 ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ عرب فهمیده تر از ایشان،☝️معرفی کنید و جایزه بگیرید🤣 ⭕️ کارشناس عمانی: ایرانی‌ها از هر نظر این توانایی را دارند که کشورهای حاشیه خلیج فارس را از روی زمین محو کنند. ┄┅═✧❁ 💐❁✧═┅ 🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان، قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @Quran124 ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🎥 به جهنم که اپوزسيون سرخورده و ناامید شده😂 دیپلماسی اقتدار؛ سرخوردگی و ناامیدی اپوزیسیون از دولت‌های غربی، همچنان بحث داغ رسانه‌های ضدانقلاب! ┄┅═✧❁ 💐❁✧═┅ 🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان، قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»
❀۞⊱﴿🌹 ﷽🌹 ﴾⊰۞❀ عید قربان ✍️ استاد غلامرضا صادق‌زاده ┄┄┄┄┅✧❁🌹❁✧┅┄┄┄ عید قربان، عید قربانی شدن و اهل قرب شدن است و به قرب راه پیدا نمی‌کند؛ مگر کسی که آماده‌ی قربانی شدن باشد. 🤔 راهِ تقرّب قربان شدن است. اگر کسی می‌خواهد به دوست راه بَرد؛ باید آماده‌ی قربان شدن در راه دوست باشد؛ باید همه‌ی وجودش را در طبق خلاص نهد و آرزومندِ این باشد که این پیشکش و هدیه‌ی ناقابلی را که به آستان دوست تقدیم می‌کند؛ از او بپذیرد. عیدقربان، عید قرب و نزدیک شدن از راه قربان شدن است. لذا مستحبّ است وقتی حاجی خودش گوسفند را سر می‌برد یا اگر خودش ذبح بلد نیست و ذبح را نیابتاً به کسی می‌سپرد؛ دستش را روی دست کسی که گوسفند را ذبح می‌کند بگذارد و نیّت کند که نفس خود را ذبح می‌کند؛ انّیّت و انانیّت خود را ذبح می‌کند. از این پس منی در وجودم نیست؛ هر چه بارقه‌ای از من در وجودم بود همه رفت. لذا در روایات داریم ⬅️ به ازای هر عضو قربانی، یک عضو قربانی‌کننده از آتش دوزخ نجات پیدا می‌کند. پس گویا، قربانی خود اوست و نفسِ امّاره‌ی فرد است که در پیشگاه الهی سر بریده می‌شود. دیگر منی ندارد؛ داعیه‌ای ندارد؛ خطّی به دور خویشتن نکشیده است که او را از گستره‌ی هستی متمایز کند. تمام تعیّنات را با قربان کردن فرو می‌ریزد. این خطّی که به دور خود کشیده‌ایم که ما را تعریف می‌کند؛ اسم من چیست؛ فامیلی‌ام چیست؛ فرزندان چه کسی هستم؛ اهل کجا هستم؛ چه تحصیلاتی دارم؛ چه شغلی دارم؛ چه عنوان اجتماعی‌یی دارم؛ و ... اینها همان خطّی است که به دور خود کشیده‌ایم؛ یک خطّ وهمی که اگر پاک شود؛ به بی‌کرانه‌ی هستی متّصل می‌شویم.؛ مثل یک دایره که با گچ روی تخته‌‌ سیاه کشیده شده باشد. آنچه سطح این دایره را از کلّ تخته‌ سیاه متمایز کرده است؛ خطّ سفیدی است که به شکل دایره کشیده‌ایم. اگر این خط را پاک کنیم؛ آن دایره به کلّ تخته ‌سیاه متّصل است. پس اگر بتوانیم خطّی را که به دور خود کشیده‌ایم پاک کنیم؛ خود را از تعیّنات وهمی نجات دهیم؛ به بی‌کرانه‌ی هستی وصل می‌شویم. قربان شدن یعنی این؛ یعنی همه‌ی تعیّنات خویش را سر بریدن؛ آثاری از انّیّت و انانیّت برجا نماندن. حاجی، قاصد، سالک، سائر الی الله اگر به این سه کار موفّق شد؛ یعنی هم با شیطان که دشمن قسم خورده است و بر قسم خود جدّی و استوار ایستاده است؛ «عَدُوٍّ لَکُمْ» ، «اِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ» ‏ اگر این دشمن قسم‌خورده را به دشمنی شناخت و با همه‌ی وجود در برابر او ایستاد و مقاومت کرد؛ از سوی دیگر، نقطه‌ی آسیب‌پذیری که بعضی از مکاتب به آن «چاکرا» می‌گویند و نقطه‌ی نفوذ شیطان است که در شخص وجود دارد؛ از بین برد. اصل این نقطه‌ انانیّت ماست. 🔻 مادر بت‌ها، بت نفس شماست چون که آن بت مار و این بت اژدهاست اگر توانست نفس را از پا درآورَد؛ یعنی اگر از بیرون، شیطانِ حمله‌ور و از درون، نقطه‌ی نفوذ و آسیب‌پذیر وجودش را از بین برد؛ موجود رویین‌تنی می‌شود که هیچ دشمنی بر او قدرت غلبه و پیروزی ندارد. پست ویژه عید قربان ✨ عید سعید قربان، عید تقرب جستن فی سبیل‌الله مبارک ❁🍃🌹🍃❁ کانال‌ رسمی اندیشکده عطر گل نرگس کانال تلگرامی اندیشکده عطر گل نرگس ◍⃟🌹◍⃟🌹 ‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‎‎‎◍⃟🌹◍⃟🌹◍⃟🌹◍⃟🌹
❀۞⊱﴿🌹 ﷽🌹 ﴾⊰۞❀ عید قربان ✍️ استاد غلامرضا صادق‌زاده ┄┄┄┄┅✧❁🌹❁✧┅┄┄┄ عید قربان، عید قربانی شدن و اهل قرب شدن است و به قرب راه پیدا نمی‌کند؛ مگر کسی که آماده‌ی قربانی شدن باشد. 🤔 راهِ تقرّب قربان شدن است. اگر کسی می‌خواهد به دوست راه بَرد؛ باید آماده‌ی قربان شدن در راه دوست باشد؛ باید همه‌ی وجودش را در طبق خلاص نهد و آرزومندِ این باشد که این پیشکش و هدیه‌ی ناقابلی را که به آستان دوست تقدیم می‌کند؛ از او بپذیرد. عیدقربان، عید قرب و نزدیک شدن از راه قربان شدن است. لذا مستحبّ است وقتی حاجی خودش گوسفند را سر می‌برد یا اگر خودش ذبح بلد نیست و ذبح را نیابتاً به کسی می‌سپرد؛ دستش را روی دست کسی که گوسفند را ذبح می‌کند بگذارد و نیّت کند که نفس خود را ذبح می‌کند؛ انّیّت و انانیّت خود را ذبح می‌کند. از این پس منی در وجودم نیست؛ هر چه بارقه‌ای از من در وجودم بود همه رفت. لذا در روایات داریم ⬅️ به ازای هر عضو قربانی، یک عضو قربانی‌کننده از آتش دوزخ نجات پیدا می‌کند. پس گویا، قربانی خود اوست و نفسِ امّاره‌ی فرد است که در پیشگاه الهی سر بریده می‌شود. دیگر منی ندارد؛ داعیه‌ای ندارد؛ خطّی به دور خویشتن نکشیده است که او را از گستره‌ی هستی متمایز کند. تمام تعیّنات را با قربان کردن فرو می‌ریزد. این خطّی که به دور خود کشیده‌ایم که ما را تعریف می‌کند؛ اسم من چیست؛ فامیلی‌ام چیست؛ فرزندان چه کسی هستم؛ اهل کجا هستم؛ چه تحصیلاتی دارم؛ چه شغلی دارم؛ چه عنوان اجتماعی‌یی دارم؛ و ... اینها همان خطّی است که به دور خود کشیده‌ایم؛ یک خطّ وهمی که اگر پاک شود؛ به بی‌کرانه‌ی هستی متّصل می‌شویم.؛ مثل یک دایره که با گچ روی تخته‌‌ سیاه کشیده شده باشد. آنچه سطح این دایره را از کلّ تخته‌ سیاه متمایز کرده است؛ خطّ سفیدی است که به شکل دایره کشیده‌ایم. اگر این خط را پاک کنیم؛ آن دایره به کلّ تخته ‌سیاه متّصل است. پس اگر بتوانیم خطّی را که به دور خود کشیده‌ایم پاک کنیم؛ خود را از تعیّنات وهمی نجات دهیم؛ به بی‌کرانه‌ی هستی وصل می‌شویم. قربان شدن یعنی این؛ یعنی همه‌ی تعیّنات خویش را سر بریدن؛ آثاری از انّیّت و انانیّت برجا نماندن. حاجی، قاصد، سالک، سائر الی الله اگر به این سه کار موفّق شد؛ یعنی هم با شیطان که دشمن قسم خورده است و بر قسم خود جدّی و استوار ایستاده است؛ «عَدُوٍّ لَکُمْ» ، «اِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ» ‏ اگر این دشمن قسم‌خورده را به دشمنی شناخت و با همه‌ی وجود در برابر او ایستاد و مقاومت کرد؛ از سوی دیگر، نقطه‌ی آسیب‌پذیری که بعضی از مکاتب به آن «چاکرا» می‌گویند و نقطه‌ی نفوذ شیطان است که در شخص وجود دارد؛ از بین برد. اصل این نقطه‌ انانیّت ماست. 🔻 مادر بت‌ها، بت نفس شماست چون که آن بت مار و این بت اژدهاست اگر توانست نفس را از پا درآورَد؛ یعنی اگر از بیرون، شیطانِ حمله‌ور و از درون، نقطه‌ی نفوذ و آسیب‌پذیر وجودش را از بین برد؛ موجود رویین‌تنی می‌شود که هیچ دشمنی بر او قدرت غلبه و پیروزی ندارد. پست ویژه عید قربان ✨ عید سعید قربان، عید تقرب جستن فی سبیل‌الله مبارک ❁🍃🌹🍃❁ کانال‌ رسمی اندیشکده عطر گل نرگس کانال تلگرامی اندیشکده عطر گل نرگس ◍⃟🌹◍⃟🌹 ‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‎‎‎◍⃟🌹◍⃟🌹◍⃟🌹◍⃟🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @Quran124 ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ بازیگر تلویزیون گفته': 🔺بجای قربانی کردن وحشیانه گوسفندان، درخت بکاریم. ⛔️چرا برای عید و جشن خود باید خون گوسفندان را بریزیم. ┄┅═✧❁ 💐❁✧═┅ 🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان، قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»