eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
806 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 راهکارهای عملی سلوک مراقبه بر انجام واجبات و ترک محرمات 🔹امام علی علیه السلام می‌فرمایند : سزاوار است اینکه انسان بر نفس خویش تسلط داشته مراقب قلبش باشد. البته این مراقبت با محاسبه ی از نفس کامل می‌شود که خاصیت آن را حضرت چنین می‌فرماید: کسی که از خویش حساب کشد بر عیب‌های خود واقف شده و به گناهانش احاطه می‌یابد و به دنبال توبه از گناهانش می‌رود و عیب‌های خویش را اصلاح می‌کند. ◀️ بنابراین ویژگی محاسبه ، پی بردن به نواقص عملی و اخلاقی است و تا انسان به نواقص خویش پی نبرد به دنبال اصلاح و رفع نقص نفسش نمی‌رود و همواره در خیال کمال جویی و کامل بودن به سر می‌برد. لذا امام علی ع می‌فرماید: کسی که از نفس خویش حساب کشد سود برده و کسی که از آن غافل باشد خسارت و زیان دیده کرده است. • بحارالانوار ج ۷۰ ،ص ۷۳ 📌 ادامه دارد... ▪️ سیروسلوک | سفر إلی الله @Quranahlebayt
دنیا را مذمت کردن برهان علمی ندارد / هر کس به جایی رسیده از درست رفتاری، درست گفتاری و درست کرداری خود در دنیا بوده است 🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی روز چهارشنبه در محل مسجد اعظم قم به صورت حضوری و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید. 🔸 در کلمه 131 وجود مبارک حضرت امیر(سلام الله علیه) آمده است که در آن کلمه وجود مبارک حضرت فرمودند که یک عده ای دنیا را مذمت می کنند و من درباره دنیا و احکام و حِکَم دنیا باید با شما سخن بگویم... . آیا دنیا را مذمت می کنی در حالی که تو به دنیا مغرور شدی و از مواعظ دنیا بهره ای نبردی. 🔸 حرف محققانه آن است که زمان و مکان ظرف هستند، یک؛ ظرف فقط منتظر است که شما در چه مظروفی کار می کنید؟ آن نحس و سعد حساب عالمانه و محققانه خاص خودش را دارد که آن هم در روایات آمده است. 🔸 پس روزگار از آن جهت که ظرف است مشکلی ندارد و از آن جهت هم که ظرف است خیلی نباید از آن با جلال و شکوه یاد کرد؛ لذا نمی توان گفت آخرت جای بدی است، نخیر، آخرت جای بدی نیست، خود آدم است... . 🔸 هر کس از این دنیا می تواند ره توشه برای آخرت بگیرد اینجا مرکز درآمد و اقتصاد است، چون هر کس به جایی رسیده است از و و خود در دنیا به آنجا رسیده است. «وَ دَارُ غِنًى لِمَنْ تَزَوَّدَ مِنْهَا» امیرالمونین فرمود: این زاد و توشه را از همین جا باید گرفت. 🔸 هر کسی کار خیر کرد به شهادت رسید یا جانباز شد به نظام خدمت کرد به انقلاب خدمت کرد به جنگ خدمت کرد نتیجه خودش را می بیند. به مراکز علمی خدمت کرد، فرهنگی خدمت کرد، خدماتی ارائه کرد، به خودش خدمت می کند. خدمت، علم، معارف در دنیا ظرف است برای همان ها و ظرف خوبی هم هست برای آنها. 🔸 دنیا از آن جهت که مخلوق ذات اقدس الهی است، مورد احترام است. آخرت از آن جهت که مخلوق است، مورد احترام است. انسان باید تمام تلاش و کوشش را بکند، یک؛ بیراهه نرود، دو: راه کسی را نبندد. 📚 درس اخلاق @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏝هر کجای زندگی را که نگاه می‌کنم، هر صفحه‌ی عمرم را که ورق می‌زنم، هر گوشه‌ی دلم را که سرک می‌کشم... جای معطر شما خالیست انگار همیشه، میان تمام دلخوشی‌ها، بغضی مدام گلوی شادی‌هایم را می‌فشرده است... انگار، نبودنتان هرگز نمی‌گذارد که این دم، نوش شود بیایید و مثل عطر بهارنارنج، کام جان‌ها را مصفا کنید🏝 ❣الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌🕊❣ «» «» @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حال و روزش با نوای عشق بهتر می‌شود هر که چشمش در میان روضه ها تر می‌شود این دل سنگم که جای خود، شنیدم از کسی ریگـهای دشت با نام تو گوهر می‌شود نوکری پستم ولیکن دلخوشم از اینکه من روزگارم با غلامی شما سر می‌شود از شما دورم ولی شبهای جمعه این دلم می‌پرد تا صحن تو، مثل کبوتر می‌شود با نوای و ذکر شور دل اسیر نامـهـای دو برادر می‌شود کاروان را باز گردان ای عزیز در همین جا قلب زینب زار و مضطر می‌شود بازگـرد آقـا کـه با دست پلید حرمله غنچه‌ی شش‌ماهه‌ی باغ تو پرپر می‌شود : کـربلا و شبِ جمعــه حرمِ حضرتِ عشـق در  کجا  بوده چنین بخت میسّـــــر باشد در حرم  روضه ی مقتل چقدر می چسبد چه شود مرثیه خوان حضرتِ مادر باشد سلام عليكم و رحمة الله، صبحتون بخير، . @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پنج شنبه: لا الهَ الا الله المَلكُ الحَقُّ المُبين (۱۰۰مرتبه) بِسمِ الله الرَّحمَن الرَّحِیم خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ عفو را پيشه كن و به نيكى فرمان ده و از جاهلان اعراض كن. (۱۹۹ اعراف) قَالَ الامیرالمُومِنین الامَام علی عَلیه السَّلام شَيئانِ لا يوزَنُ ثَوابُهُما: العَفوُ وَالعَدلُ دو چيز است که پاداش آنها وزن نمى شود: گذشت و دادگرى (دانشنامه قرآن وحديث ج ۱۸ ص،۲۳۸) شب جمعه شادی روح شهدای اسلام و مومنین ومومنات ومُسلِمین ومُسلِمات بالاخص والدین صَلوات اللَّهُُم صََلی علی مُحَمد و آل مُحمَّد و عَجِّل فَرجَه الشَّریف یاعلی دعاءخیردرحق خواهران وبرادران ایمانی رافراموش نفرمایید @Quranahlebayt
♦️" انسان میان دو بی‌نهایت! " در قرآن کریم . در آیاتی ، انسان، ظلوم و جهول و عجول و نفسانی و تحت سیطره انواع خواهش‌ها و آرزوها دیده می‌شود ، و در آیاتی، خلیفه خدا و سمیع و بصیر و صاحب اختیار و شایسته‌ی بهشت و لایق ملاقات الهی معرفی می‌شود. ♦️، حقیقت آن است که چون آدمی در بند نفس و در زندان تاریک ذهن و قضاوتهایش بسر برَد ، جز موجودی مفلوک و اسیر و ظلمانی نخواهد بود. افسرده و بیمار و مهجور. ♦️ و چنانچه همچون سالکی پاکباخته روی سوی "مطلق" کند و قدم در راه حریّت و آزادگی گذارد و بندهای تعلقات اسارت بار را از خویش بزداید ، لایق سجده‌ی ملائکه و اشرف مخلوقات است. خلیفه خدا هر انسانی نیست، آن را گویند که واصِل به حق است، خالی از منیّت و تسلیم محض است ، بی‌طرحی است که طرحِ الهی را پذیرفته است ، کسی است که نگاهش به مخلوقات خدا، مهربانانه و خدمتگزارانه است. چنین کسی اراده‌اش فنا گشته و جز به اراده‌ی خدا بقا ندارد. پس ، از تاریکی خود رَسته و به نور او جَسته است. 🔺 بِدان ، آدمی بین دو بی‌نهایت قرار گرفته است؛ جهل و تاریکی محض از یک سو، و نور و آگاهی محض از سوی دیگر. هر کدام از اینان ، دارای اصحاب خود ، و برخوردار از سرنوشت محتوم خویش‌اند (((  این به تو بستگی دارد که قدم بر راه تاریکی گذاری ، یا دل به حیاتِ نورانی سپاری  ) @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گاهی این گریه از طرف شیطان می‌شود، سجاده‌ای را پهن می‌کند و نماز شب می‌خواند و حال و هوایی دارد، بعد هم به گریه می‌افتد، اما نمی‌داند شیطان او را به گریه انداخته بود. اگر بعد از آن گریه احساس ذلت کردیم و آگاهی عمیق‌تر به عیب‌هایمان پیدا کردیم و در محضر خدا بیش‌تر شکسته شدیم، طوری‌که امتیازاتمان از چشم ما ریخت و از قبولی عمل نگرانی داشتیم... از این حالت معلوم می‌شود که رحمانی بوده است. اما اگر پشت سر آن عُجب و امتیازی آمد و گناهان فراموش شد، یا این‌که صبح همه را زیر ذره‌بین گرفتم که فلانی فلان کار غلط را انجام داد، خدا را شکر من آن کار را انجام نمی‌دهم، معلوم می‌شود از طرف شیطان است که به‌وسیله این گناه نامرئی و تقریباً غیرقابل‌تشخیص درونی، می‌خواهد مرا بکوبد. کسی‌که گناهان ظاهر را انجام داده است، سرافکنده است و شکسته، اما کسی‌که گناهان ظاهر را نکرده، شیطان او را از طریق عُجب به زمین می‌کوبد. @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا