eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
745 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
✍این روزگار آخـــــــرالزمانی، روزگار تقابل حق با باطل است تمام ساحران و کذابان به میدان آمدند با تمام قوا، آمریکای جنایتکار، اروپا، اسرائیل کودک‌کش، منافقین، کفار، مشرکین، ضدانقلاب، و... 🔹اما علمدار در میدان حاضر است، در این روزگار آخـــــــرالزمانی خیلی از یاران سیدعلی شهید شده اند... و بعضی از یاران بی وفا، دنیاپرست و عاقبت بخیر نشدند. اما همچنان هستند یارانی بسیار، چون کوه استوار و مانند پولاد مقاوم و چشم انتظار ظهور مهدی فاطمه... ایران کربلای زمان، قبل از ظهور است... برای علمدار نگران نیستم، او خدا را دارد، ان معی ربی... پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد ان شاءالله همه ما عاقبت‌به‌خیر شویم -------------------- اللﮩـم عجل لولیڪ الفـــرج @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 285 🌹الفائزون بكرامته🌹 🤲🏻زیارت جامعه کبیره 🔸ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ صلوات الله علیه و آله می‌فرماید: "ﺍَﻧَﺎ ﺍﻟﺸَّﺠَﺮَﺓ": ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻦ ﯾﮏ ﺭﻭﺯﯼ ﺑﺬﺭ ﺑﻮﺩﻡ ﺩﺭ ﮐﻤﻨﺪ ﺣﻖ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻢ ﺍﻵ‌ﻥ ﺷﺪﻡ ﺩﺭﺧﺖ ﻭ ﻋﺎﻟﻢ ﺯﯾﺮ ﺳﺎﯾﻪ‌ﯼ ﺭﺣﻤﺖ ﻣﻦ ﻧﺸﺴﺘﻪ است. 🔹ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﯾﻦ ﻫﻢ ﺑﻪ ﮐﺮﺍﻣﺖ خداست. ﺗﺎ ﮐﺮﺍﻣﺖ و ﻟﻄﻒ ﺧﺪﺍ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﻓﺎﺋﺰ و ﻣﻔﻠﺢ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺣﺘﯽ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ. 🔹ﺍﺗﻔﺎﻗﺎ ﺍﺣﺘﯿﺎﺝ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﻣﺮﺍﺗﺐ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﻗﺪﺭ ﮐﻪ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﺣﺘﯿﺎﺝ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻣﺎ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ. ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﯾﮏ ﮔﯿﺎﻩ ﻭ ﯾﮏ ﺩﺭﺧﺖ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺑﻪ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﻣﺤﺘﺎجند ﺍﻣﺎ ﺍﺣﺘﯿﺎﺝ ﺩﺭﺧﺖ ﺑﻪ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ. ﺁﻧﺎﻥ ﮐﻪ ﻏﻨﯽ ﺗﺮﻧﺪ ﻣﺤﺘﺎﺝ ﺗﺮﻧﺪ... 🔸ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﻣﯽ‌ﻓﺮﻣﻮﺩ ﺍَﻟﻠّﻬُﻢَ ﻻ‌ ﺗَﮑِﻠﻨﯽ ﺍِﻟﯽ ﻧَﻔﺴﯽ ﻃَﺮﻓَﺔَ ﻋَﯿﻦِ ﺍَﺑَﺪﺍً (ﺑﺤﺎﺭﺍﻻ‌ﻧﻮﺍﺭ، ﺝ ۱۶، ﺹ۲۱۷) ﺣﺘﯽ ﯾﮏ ﭼﺸﻢ ﺑﺮ ﻫﻢ ﺯﺩﻥ ﻣﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﻡ ﻭﺍ ﻧﮕﺬﺍﺭ. یعنی اگر ﻭﺍ بگذاری کار من ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪﻩ. 🔹ﺩﺭ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺩﺍﺭﯾﻢ حضرت ﯾﻮﻧﺲ ﻓﻘﻂ ﯾﮏ ﻟﺤﻈﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺁﻥ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺍﻓﺘﺎﺩ. ﭘﺲ ﺍﮔﺮ اهل بیت ﻓﺎﺋﺰ ﺷﺪﻧﺪ ﺑﻪ ﮐﺮﺍﻣﺖ ﻭ ﻟﻄﻒ ﺧﺪﺍ ﺑﻮﺩﻩ. 🔸ﺍﮔﺮ اهل بیت ﻓﺎﺋﺰ ﺷﺪﻧﺪ ﺑﻪ ﮐﺮﺍﻣﺖ ﻭ ﻟﻄﻒ ﺧﺪﺍ ﺑﻮﺩﻩ. ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﻫﺮﮐﺴﯽ ﮐﺮﺍﻣﺖ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ. ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻻ‌ﯾﻖ ﺍﯾﻦ ﮐﺮﺍﻣﺖ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﺮﺍﻣﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﺭﺍ ﺑﻠﻨﺪ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﺪ. 🔹ﺧﻮﺩ ما وقتی فرزندمان ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﮐﺜﯿﻒ و ﻧﺠﺲ می کند و ﺩﺳﺖ ﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ‌ ﻣﯽ‌ﺑﺮﺩ و ﮔﺮﯾﻪ ﻫﻢ می کند که بغلش کنیم، بغلش نمی کنیم. ﻧﻬﯿﺐ ﻣﯽ‌ زنیم ﺍﺯ ﻣﻦ ﺩﻭﺭ ﺑﺸﻮ! 🔸ﮐﯽ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻐﻞ ﻣﯽ‌کنیم و ﺑﺎ ﻣﺤﺒﺖ ﺑﺎﻻ‌ ﻣﯽ‌ﺑﺮیم؟ ﻭﻗﺘﯽ ﭘﺎﮎ ﻭ ﺗﻤﯿﺰ ﺑﺎﺷﺪ و ﻋﻄﺮ ﻭ ﺑﻮﯼ ﺧﻮﺷﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﻃﻬﺎﺭﺕ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. 🔹ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﺩﻭ ﺩﺳﺖ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ‌ ﻣﯽ‌ﺑﺮیم. ﯾﻌﻨﯽ ﺧﺪﺍﯾﺎ بغلم کن و بالا ببر. ﻧﻤﺎﺯ ﻣﮕﺮ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﻧﯿﺴﺖ؟ ﯾﻌﻨﯽ ﺧﺪﺍﯾﺎ ﻣﻦ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ‌ ﺑﺒﺮ. ﺧﺪﺍ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ‌ ﻣﯽ‌ﺑﺮﺩ؟! ﮐﺴﯽ ﺳﺮ ﺗﺎ ﭘﺎ ﻏﺮﻭﺭ و ﻏﯿﺒﺖ و ﺗﻬﻤﺖ و ﺣﺴﺎﺩﺕ و ﻧﺨﻮﺕ ﻭ ﺗﮑﺒﺮ ﺍﺳﺖ؟ 🔸ﺳﺮ ﻇﻬﺮ ﻫﻢ ﯾﮏ ﻭﺿﻮﯾﯽ ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﻧﻤﺎﺯﯼ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ. ﺩﻭ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﺎﻻ‌ ﻣﯽ‌ﺑﺮﺩ ﺧﺪﺍ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻫﯿﭻ ﻭﻗﺖ ﺑﺎﻻ‌ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﺮﺩ. ﮐﺮﺍﻣﺖ ﺧﺪﺍ ﻧﺼﯿﺐ ﭼﻨﯿﻦ ﮐﺴﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺍﮔﺮ ﻣﯽ‌بینیم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺭﺍ ﺍﯾﻦ ﻗﺪﺭ ﺑﺎﻻ‌ ﺑﺮﺩ، ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻃﻬﺎﺭﺗﺸﺎﻥ است... 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 286 🌹ﺍﺻْﻄَﻔَﺎﻛُﻢْ ﺑِﻌِﻠْﻤِﻪِ🌹 📖زیارت جامعه کبیره 🔸ﻫﯿﭻ ﮔﺎﻩ ﻋﻄﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮐﻮﺯﻩ مسی ﻧﻤﯽ‌ﺭﯾﺰند. ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻇﺮﻓﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ. ﻇﺮﻑ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﺪ. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﻢ ﺩﺍﻧﺶ و ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ. ﻣﯽ‌ﮔﺮﺩﺩ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻇﺮﻑ ﺧﻮﺩﺵ. 🔹ﺧﺪﺍ ﮔﺸﺖ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻋﺎﻟﻢ و ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﺮﯾﻦ ﻇﺮﻑ ﺭﺍ اهل بیت ﺩﯾﺪ.یعنی ایشان ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﺮﺩ ﺑﺮﺍﯼ ۵ ﻋﻠﻢ ﺧﻮﺩﺵ. ﺍﯾﻦ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻫﺮ ﭼﻪ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻋﻠﻢ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﺍﻟﻬﯽ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ. 🔸علم ﭼﻪ در ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺎﺷﺪ و ﭼﻪ ﺣﺪﯾﺚ، ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻧﯿﺴﺖ. ﺩﺍﻧﺶ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ. ﻓﺮﻕ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺣﺪﯾﺚ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ در ﺣﺪﯾﺚ، ﻣﻌﻨﺎ ﺭﺍ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﻗﻠﺐ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺍﻟﻘﺎ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ و ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻟﻔﻈﯽ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﯽ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺑﮕﺬﺍﺭ. 🔹ﻣﺜﻞ ﯾﮏ ﻣﺮﺑﯽ. ﺑﻪ ﻭﻟﯽ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ ﺑﺒﯿﻦ ﺑﭽﻪ‌ﯼ ﺷﻤﺎ ﺩﻭ ﺳﻪ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺧﻮﺏ ﺑﻔﻬﻤﺪ. ﻣﻦ ﻧﻤﯽ‌ﺩﺍﻧﻢ! ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺳﻪ ﻣﺴﺌﻠﻪ‌ﺍﯼ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻢ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺯﺑﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﻠﺪ ﻫﺴﺘﯽ به او ﺣﺎﻟﯽ ﺑﮑﻦ! 🔸ﯾﮏ ﻭﻗﺖ ﻧﻪ ﻣﺮﺑﯽ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ ﺑﺒﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺒﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻢ ﺑﺎ ﻫﻤﯿﻦ ﻋﺒﺎﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻢ، ﻧﻪ ﮐﻢ ﺑﮑﻦ و ﻧﻪ ﺯﯾﺎﺩ ﺑﮑﻦ و به او بگو. ﻗﺮﺁﻥ ﺍﯾﻦ ﻃﻮﺭﯼ ﺍﺳﺖ. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﯾﮏ ﻭﻗﺖ ﺑﻪ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﻣﺤﺘﻮﺍﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻢ ﺑﺎ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺑﮕﻮ «ﻗُﻞْ ﻫُﻮَ ﺍﻟﻠَّـﻪُ ﺃَﺣَﺪٌ» (ﺗﻮﺣﯿﺪ/۱) 🔹ﺩﺭ ﻫﺮ ﺻﻮﺭﺕ ﻗﺮﺁﻥ و ﺣﺪﯾﺚ ﻣﻌﻨﺎ ﻭ ﻣﺤﺘﻮﺍﯾﺶ ﺩﺍﻧﺶ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ. ﻣﻨﺘﻬﺎ ﻟﻔﻆ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﺎﻝ ﺧﻮﺩ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﻋﺠﺎﺯ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺍﻣﺎ ﻟﻔﻆ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺎﻝ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻟﺬﺍ ﻟﻔﻆ ﺍﻋﺠﺎﺯ ﺩﺍﺭﺩ... و هر دو نزد اهل بیت علیهم السلام است. 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @Quranahlebayt
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
🔵 (آب جوشیده ولرم) 🍃چه افرادی صبح‌ها ناشتا آب جوشیده ولرم بنوشند⁉👇 ↫افرادی که کمردرد دارند ↫افرادی که زود عصبانی میشوند ↫افرادی که بیماریهای عفونی دارند ↫افرادی که استرس بیش از حد دارند 💦 خواص نوشیدن در صبح: 💧روده بزرگ را پاک میکند 💧خون جدید تولید میکند 💧وزن بدن در افراد چاق کم میشود 💧چهره را صاف و شفاف میکند 💧جلوگیری از سکته قلبی @Quranahlebayt
💠حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🔹این قرآنی که شما تلاوت میکنید، کتاب هدایت است: اِنَّ هٰذَا القُرآنَ یَهدی لِلَّتی‌ هِیَ اَقوَم؛ کتاب ذکر است فرمود: وَ لَقَد یَسَّرنَا القُرآنَ لِلذِّکرِ فَهَل مِن مُدَّکِر. قرآن کتاب انذار است: وَ اوحِیَ اِلَیَّ هٰذَا القُرآنُ لِاُنذِرَکُم بِه؛ .قرآن کتاب درمان دردهای بشر است؛ وَ نُنَزِّلُ مِنَ القُرآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحمَةٌ لِلمُؤمِنین. 📚قرآن کتاب حکمت است: یس وَ القُرآنِ الحَکیم؛ قرآن کتاب تبیین و رفع ابهامها و جهالتها است، مکرّر هم «تِلکَ آیاتُ الکِتابِ المُبین» در قرآن تکرار شده است. کتاب مجید است، کتاب کریم است، کتاب نور است، کتاب برهان است؛ این قرآن است. اینها توصیف قرآن در خود قرآن است؛ قرآن را خود قرآن به ما معرّفی میکند و توصیف میکند قرآن را. 🔸متأسّفانه در خود دنیای اسلام، یک عدّه‌ای بودند و هستند که تصوّر میکنند و باور کرده‌اند که قرآن فقط برای دلها است، برای کنج معابد است و انسانها برای نیازها و ارتباطات شخصی‌شان با خدا به قرآن احتیاج دارند؛ اسلامِ پاسخگوی به نیازهای جوامع را قبول ندارند، اسلام سیاسی را قبول ندارند، اسلام سازنده‌ی نظام اجتماعی را قبول ندارند. این درست نقطه‌ی مقابل آن چیزی است که خود قرآن از خود تبیین میکند. ۱۴۰۲/۱۲/۰۳ @Quranahlebayt
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحيم إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ 1) لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا كَاذِبَةٌ (2) خَافِضَةٌ رَّافِعَةٌ (3) إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجّاً (4) وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسّاً (5) فَكَانَتْ هَبَاء مُّنبَثّاً (6) وَكُنتُمْ أَزْوَاجاً ثَلَاثَةً (7) فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ (8) وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ (9) وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ (10) أُوْلَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ (11) فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ (12) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (13) وَقَلِيلٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (14) عَلَى سُرُرٍ مَّوْضُونَةٍ (15) مُتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ (16)‏ يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُّخَلَّدُونَ (17) بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِّن مَّعِينٍ (18) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنزِفُونَ (19) وَفَاكِهَةٍ مِّمَّا يَتَخَيَّرُونَ (20) وَلَحْمِ طَيْرٍ مِّمَّا يَشْتَهُونَ (21) وَحُورٌ عِينٌ (22) كَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ (23) جَزَاء بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (24) لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْواً وَلَا تَأْثِيماً (25) إِلَّا قِيلاً سَلَاماً سَلَاماً (26) وَأَصْحَابُ الْيَمِينِ مَا أَصْحَابُ الْيَمِينِ (27) فِي سِدْرٍ مَّخْضُودٍ (28) وَطَلْحٍ مَّنضُودٍ (29) وَظِلٍّ مَّمْدُودٍ (30) وَمَاء مَّسْكُوبٍ (31) وَفَاكِهَةٍ كَثِيرَةٍ (32) لَّا مَقْطُوعَةٍ وَلَا مَمْنُوعَةٍ (33) وَفُرُشٍ مَّرْفُوعَةٍ (34) إِنَّا أَنشَأْنَاهُنَّ إِنشَاء (35) فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْكَاراً (36) عُرُباً أَتْرَاباً (37) لِّأَصْحَابِ الْيَمِينِ (38) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (39) وَثُلَّةٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (40) وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ (41) فِي سَمُومٍ وَحَمِيمٍ (42) وَظِلٍّ مِّن يَحْمُومٍ (43) لَّا بَارِدٍ وَلَا كَرِيمٍ (44) إِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذَلِكَ مُتْرَفِينَ (45) وَكَانُوا يُصِرُّونَ عَلَى الْحِنثِ الْعَظِيمِ (46) وَكَانُوا يَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَاباً وَعِظَاماً أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ (47) أَوَ آبَاؤُنَا الْأَوَّلُونَ (48) قُلْ إِنَّ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ (49) لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِيقَاتِ يَوْمٍ مَّعْلُومٍ (50)‏ ثُمَّ إِنَّكُمْ أَيُّهَا الضَّالُّونَ الْمُكَذِّبُونَ (51) لَآكِلُونَ مِن شَجَرٍ مِّن زَقُّومٍ (52) فَمَالِؤُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ (53) فَشَارِبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْحَمِيمِ (54) فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِيمِ (55) هَذَا نُزُلُهُمْ يَوْمَ الدِّينِ (56) نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ (57) أَفَرَأَيْتُم مَّا تُمْنُونَ (58) أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ (59) نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ (60) عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ (61) وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذكَّرُونَ (62) أَفَرَأَيْتُم مَّا تَحْرُثُونَ (63) أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ (64) لَوْ نَشَاء لَجَعَلْنَاهُ حُطَاماً فَظَلْتُمْ تَفَكَّهُونَ (65) إِنَّا لَمُغْرَمُونَ (66) بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ (67) أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاء الَّذِي تَشْرَبُونَ (68) أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ (69) لَوْ نَشَاء جَعَلْنَاهُ أُجَاجاً فَلَوْلَا تَشْكُرُونَ (70) أَفَرَأَيْتُمُ النَّارَ الَّتِي تُورُونَ (71) أَأَنتُمْ أَنشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنشِؤُونَ (72) نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْكِرَةً وَمَتَاعاً لِّلْمُقْوِينَ (73) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ (74) فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ (75) وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ (76)‏ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ (77) فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ (78) لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ (79) تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ (80) أَفَبِهَذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ (81) وَتَجْعَلُونَ رِزْقَكُمْ أَنَّكُمْ تُكَذِّبُونَ (82) فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ (83) وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ (84) وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَكِن لَّا تُبْصِرُونَ (85) فَلَوْلَا إِن كُنتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ (86) تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ (87) فَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ (88) فَرَوْحٌ وَرَيْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِيمٍ (89) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (90) فَسَلَامٌ لَّكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (91) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الضَّالِّينَ (92) فَنُزُلٌ مِّنْ حَمِيمٍ (93) وَتَصْلِيَةُ جَحِيمٍ (94) إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ (95) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ @Quranahlebayt
🎾 🔖 مزاج شلغم گرم و تر است و غذاییت دارد؛ یعنی موجب رشد بدن می‌شود، شخص را سیر می‌کند و می‌تواند جای وعده غذای اصلی را بگیرد ⬅️ کسانی که دنبال رژیم‌های لاغری هستند می‌توانند از آن بهره ببرند و آن را جایگزین برنج، نان و گوشت کنند 🎾 اصولا مواد غذایی که گرم و تر رو به اعتدال هستند، برای همه مزاج‌ها قابل استفاده بوده و مزاج شخص را به هم نمی‌زند 🎾 به صورت پخته  برای رفع به کار می‌رود؛ همچنین لینت بخش است و برای یبوست مفید است 🎾 نرم کننده گلو و حنجره است و در فصول سرد که گرفتگی و التهاب حلق و حنجره شایع‌تر است، بسیار کمک کننده می‌باشد 🎾 و مقوی قوای جنسی بوده، هچنین مدر (ادرارآور)می‌باشد؛ ⬅️ لذا موجب شستشوی مجاری ادراری شده و برای کسانی که مشکلاتی چون سنگ‌های کلیه و مثانه دارند نیز می‌تواند مفید باشد @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ 🌤صبح ها را به سلامی به تو پیوند زنم... ✨ای سر آغازترین روز خدا صبح بخیر... ✨به امیدی که جوابی ز شما می آید... ✨گفتم از دور سلامی به شما، صبح بخیر... 💔😭 @Quranahlebayt