eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
738 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
هنگامی که برادران یوسف می‌خواستند او را به چاه بیفکنند، وی خندید. برادرانش تعجب کردند و گفتند: برای چه می‌خندی؟ یوسف گفت: فراموش نمی‌کنم روزی را که به شما برادران نیرومندم نظر افکندم و خوشحال شدم و گفتم: کسی که این همه یار و یاور نیرومند دارد از حوادث سخت چه غمی خواهد داشت. روزی به بازوان شما دل بستم، اما اکنون در چنگال شما گرفتارم و به شما پناه می‌برم... خدا شما را بر من مسلط ساخت تا بیاموزم که به غیر او حتی بر برادرانم تکیه نکنم... 📒هزار و یک عبرت👇👇👇 به خدا وصل که شوی آرامش وجودت را فرا می گیرد، آرامش نصیب دلهایی می‌شود که با خدا هستند @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 344 و 345 🌹و آیات الله لدیکم و عزائمه فیکم🌹 ◀️قسمت دوم 📖زیارت جامعه کبیره 🔸ﻭﻗﺘﯽ ﻣﺎ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺷﺪﯾﻢ ﺍﺋﻤﻪ ﻣﻘﺎﻣﺸﺎﻥ ﻃﻮﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﯾﺎﺕ ﺍﻟﻬﯽ ﻧﺰﺩﺷﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﭘﺲ ﺭﺟﻮﻉ ﺑﻪ ایشان ﺭﺟﻮﻉ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺣﻖ ﺍﺳﺖ. 🔹ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ: "ﻭَ ﻟﻠﻪِ ﺍﻻ‌َﺳﻤَﺎﺀُﺍﻟﺤُﺴﻨﯽ ﻓَﺎﺩﻋُﻮﻩُ ﺑِﻬَﺎ" ﺧﺪﺍ ﺍﺳﻤﺎﺀ ﺣﺴﻨﺎﯾﯽ ﺩﺍﺭﺩ، ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺍﺳﻤﺎﺀ ﺑﺨﻮﺍﻧﯿﺪ. ﺍﺯ ﻃﺮﻓﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ (ﻉ)ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ: «ﻣﺎ ﺍﺳﻤﺎﺀ ﺣﺴﻨﺎ ﻫﺴﺘﯿﻢ»؛ﭘﺲ ﻣﯿﻔﻬﻤﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺍﺳﺘﯿﻢ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﻨﯿﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺍﻫﻞ ﺍﻟﺒﯿﺖ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﻨﯿﻢ. 🔸ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭﯾﮑﻪ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺭﺍ ﺑﺪﻟﯿﻞ ﻧﻮﺭ ﺷﺪﯾﺪﺵ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﯿﻢ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﯿﻢ، ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﺏ ﻫﻢ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﯿﻢ؛ ﭼﻮﻥ ﺍﻭﻻ‌ ﻫﯿﭻ ﮔﺎﻩ ﻏﺮﻭﺑﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻫﺴﺖ ﻭ ﻧﯿﺴﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﻔﻬﻤﯿﻢ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺯ ﺑﺲ ﻫﺴﺖ ﺁﻧﺮﺍ ﻧﻤﯿﺒﯿﻨﯿﻢ، ﺛﺎﻧﯿﺎ ﺁﻥ ﻗﺪﺭ ﺷﺪﯾﺪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﻢ؛ 🔹ﭘﺲ ﻓﻘﻂ ﺑﺎ ﺟﻤﺎﻝ ﺍﻫﻞ ﺍﻟﺒﯿﺖ ﮐﻪ ﺁﯾﺎﺕ ﺍﻟﻬﯽ ﻧﺰﺩﺷﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﯿﻢ ﺑﺎ ﺻﺎﺣﺐ ﺁﯾﺎﺕ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺷﻮﯾﻢ. این جاست که به ضرورت ظهور امام زمان و ارتباط با ایشان پی می بریم. 🔸ﻋﺰﻳﻤﺖ‌ﻫﺎی ﺍﻭ (آیات الله) ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺷﻤﺎست. ﻋﺰﺍﺋﻢ ﺟﻤﻊ ﻋﺰیمت‌هاﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎی ﺗﺼﻤﻴﻢ قطعی ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺑﺮﺍی ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﻥ ﻛﺎﺭی ﺍﺳﺖ. 🔹ﺷﻤﺎ وقتی ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻛﺮﺩﻳﺪ ﻛﻪ ﻛﺎﺭی ﺭﺍ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺣﺘﻢ ﻭ ﻗﻄﻊ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﻫﻴﺪ، ﺁﻥ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻭ ﺗﺼﻤﻴﻢ قطعی ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻋﺰیمت می‌ﮔﻮﻳﻨﺪ. ﺩﺭ ﺍﺻﻄﻼ‌ﺡ ﻓﻘﻬﺎ، ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺣﻜﺎﻡ شرعی ﻧﻴﺰ ﻋﺰﻳﻤﺖ ﻭ ﺭﺧﺼﺖ ﺗﻌﺒﻴﺮ میﺷﻮﺩ. ﺍﺯ ﻭﺍﺟﺒﺎﺕ، ﻛﻪ ﺷﺨﺺ ﻣﻜﻠّﻒ ﻣﻮﻇّﻒ ﺍﺳﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺣﺘﻤﺎً ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﻫﺪ ﻭ ﺗﺮﻙ ﺁﻥ ﺟﺎﻳﺰ ﻧﻴﺴﺖ، ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺍﺯ ﻣﺤﺮّﻣﺎﺕ، ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺣﺘﻤﺎً ﺗﺮک ﻛﻨﺪ ﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﻥ ﺁﻥ ﺟﺎﻳﺰ ﻧﻴﺴﺖ، ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺑﻪ ﻋﺰﻳﻤﺖ میﺷﻮﺩ. 🔸ولی ﺍﺯ ﻣﺴﺘﺤﺒّﺎﺕ ﻭ ﻣﺒﺎﺣﺎﺕ ﻛﻪ ﻣﻜﻠّﻒ، ﻣﺮﺧّﺺ ﺩﺭ ﻓﻌﻞ ﻭ ﺗﺮک ﺁﻥ ﺍﺳﺖ، ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺑﻪ ﺭﺧﺼﺖ میﮔﺮﺩﺩ. ﭼﻬﺎﺭ ﺳﻮﺭﻩ ﺍﺯ ﺳﻮﺭﻩ‌ ﻫﺎی ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﻴﺪ ﻛﻪ ﺳﺠﺪﻩ‌ﻱ ﻭﺍﺟﺐ ﺩﺍﺭند، ﺳُﻮَﺭ ﻋﺰﺍئم ناﻣﻴﺪﻩ میﺷﻮﻧﺪ. 🔸"عزائمه فیکم" یعنی ﻓﺮﻣﺎﻥ‌ﻫﺎی ﻻ‌ﺯﻡ ‌ﺍﻻ‌ﺟﺮﺍ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺶ ﺭﺳﻴﺪﻩ ﻭ ﺳﻬﻞ ﺍﻧﮕﺎﺭی ﻭ ﺭﺧﺼﺖ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺭﻭﺍ ﻧﺪﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺗﻤﺎﻣﺎً ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺷﻤﺎ ﻣﻘﺮّﺑﺎﻥ ﺩﺭﮔﺎﻩ ﺧﻮﺩﺵ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﺍﻩ، ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭ ﻣﺤﺒّﺖ ﺷﻤﺎ ﻭ ﭘﻴﺮﻭی ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﺍ ﺧﻮﺍﻧﺪ. 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 346 و 347 🌹ﻭَ ﻧُﻮﺭُﻩُ ﻭَ ﺑُﺮْﻫَﺎﻧُﻪُ ﻋِﻨْﺪَﻛُﻢ🌹 📖زیارت جامعه کبیره 🔸ﻧﻮﺭ ﺧﺪﺍی ﺳﺒﺤﺎﻥ ﻭ ﺣﺠّﺖ و برهان ﺧﺪﺍ ﻧﺰﺩ ﺷﻤﺎ ﻣﻌﺼﻮﻣﻴﻦ ﺍﺳﺖ. ❓ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﻧﻮﺭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﺍﺣﺘﻤﺎﻻ‌ﺕ  ﻣﺨﺘﻠﻔﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﻦ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ: 1⃣ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﻧﻮﺭ، ﻋﻠﻢ ﺍﺳﺖ. ﺯﻳﺮﺍ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ «ﺍﻟﻌﻠﻢ ﻧﻮﺭ» ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺳﺒﺤﺎﻥ ﻣﺨﺰﻥ ﻋﻠﻢ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﻌﺼﻮﻣﻴﻦ(ﻉ) ﺍﻣﺎﻧﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ. 2⃣ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﻧﻮﺭ، ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﻃﺒﻖ ﺁﻳﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ می‌ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ:‌ «ﻭَ ﺃَﻧْﺰَﻟْﻨﺎ ﺇِﻟَﻴْﻜُﻢْ ﻧُﻮﺭﺍً ﻣُﺒﻴﻨﺎ» «ﻭ ﻧﻮﺭ ﺁﺷﻜﺎﺭی ﺑﻪ ﺳﻮی ﺷﻤﺎ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻳﻢ.» یعنی ﻣﺎ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻗﺮﺁﻧی ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﻧﻮﺭی ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺍﺳﺖ. 3⃣ ﺩﺭ یک ﻣﻌﻨﺎی ﺩﻳﮕﺮ ﻧﻮﺭ ﻧﻤﺎﺩ ﺟﻠﻮﻩ‌ﮔﺮی ﺧﺪﺍی ﺳﺒﺤﺎﻥ می‌ﺑﺎﺷﺪ. ﺟﻠﻮﻩ‌ﮔﺮی ﺣﻖ ﻧﺰﺩ ﺷﻤﺎ ﻣﻌﺼﻮﻣﻴﻦ ﺍﺳﺖ. ﺯﺍﺋﺮ ﻇﺎﻫﺮﺍً‌ ﺯﺍﺋﺮ ﻣﻌﺼﻮﻣﻴﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﻣّﺎ ﺑﺎﻃﻨﺎً‌ ﺷﺎﻫﺪ  ﺟﻠﻮﻩ‌ﮔﺮی ﺣﻖ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻣﻪ ﻭ ﻛﻤﺎﻟﻪ ﺩﺭ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﻣﻌﺼﻮﻣﻴﻦ(ﻉ)‌ ﺍﺳﺖ. ﭘﺬﻳﺮﺍیی ﻣﻌﺼﻮﻣﻴﻦ ﺍﺯ ﺯﺍﺋﺮ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﺪﺍیی ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺭﺍ ﺑﺮﺍی ﺯﺍﺋﺮ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ می‌ﮔﺬﺍﺭﻧﺪ. ﺍﻳﻦ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﺑﻨﺪگی ﺑﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺯﺍﺋﺮ ﺑﺎ ﺑﻨﺪﮔﻲِ ﺩﺭ ﻣﺤﻀﺮ ﺣﻖ، ﺷﺎﻫﺪ ﺭﺑﻮﺑﻴﺖ  ﺣﻀﺮﺕ ﺣﻖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. 4⃣ ﺑﻪ ﮔﻔﺘﻪ بعضی، ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﻧﻮﺭ، ﻭﻻ‌ﻳﺖ ﺍﺳﺖ. ﺧﺪﺍی ﺳﺒﺤﺎﻥ ﻭﻻ‌ﻳﺘﺶ ﺭﺍ ﻧﺰﺩ ﺷﻤﺎ  ﻣﻌﺼﻮﻣﻴﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ۲۵۷ ﺳﻮﺭﻩ ﻣﺒﺎﺭﻛﻪ ﺑﻘﺮﻩ ﺁﻣﺪﻩ: «ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻭَﻟِﻲُ ﺍﻟَّﺬﻳﻦَ ﺁﻣَﻨُﻮﺍ ﻳُﺨْﺮِﺟُﻬُﻢْ ﻣِﻦَ ﺍﻟﻈُّﻠُﻤﺎﺕِ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟﻨُّﻮﺭ» «ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﻭلی ﻭ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﻛﺴﺎنی ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ‌ﺍﻧﺪ؛ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ظلمت‌ها، ﺑﻪ ﺳﻮی ﻧﻮﺭ ﺑﻴﺮﻭﻥ می‌ﺑﺮﺩ.» ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺯ ﻇﻠﻤﺎﺕ ﺑﻪ ﺳﻮی ﻧﻮﺭ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﻌﺼﻮﻣﻴﻦ(ﻉ) ﺻﻮﺭﺕ می‌‌ﮔﻴﺮﺩ. ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺯ ﺟﻬﻞ ﺑﻪ ﺳﻮی ﻋﻠﻢ، ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺯ ﻣﺎﺩﻳﺎﺕ ﺑﻪ ﺳﻮی ﻣﻌﻨﻮﻳﺎﺕ، ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺯ ﻣﻌﺼﻴﺖ ﺑﻪ ﺳﻮی ﻃﺎﻋﺖ ﻭ... ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﺒﺎﺭک ﺣﻀﺮﺍﺕ ﻣﻌﺼﻮﻣﻴﻦ(ﻉ) ﺍﺳﺖ. 🔹امام زمان ﻧﻮﺭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻧﻮﺭ ﺧﺪﺍ ﺍﻧﺤﺼﺎﺭ ﺑﻪ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﺎﺩﻩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ  ﺗﻤﺎﻡ ﻋﻮﺍﻟﻢ ﺭﺍ ﻣﻨّﻮﺭ میﻛﻨﺪ. ﺑﺎ پیروی از ایشان ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﺎﺩﻩ‌ﻣﺎﻥ  ﻧﻮﺭﺍنی میﺷﻮﺩ ﺑﻠﻜﻪ ﺑﺮﺯﺥ ﻭ ﻗﻴﺎﻣﺖ‌ﻣﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﻣﻨّﻮﺭ میﮔﺮﺩﺩ. ✨ﻧﻮﺭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻧﺰﺩ ایشان ﺍﺳﺖ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ  ﻣﺎ ﺍﺯ ﻫﻴﭻ ﻃﺮﻳﻖ ﺩﻳﮕﺮی نمیﺗﻮﺍﻧﻴﻢ ﺁﻥ ﻧﻮﺭ ﺭﺍ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻛﻨﻴﻢ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺭﺍﻩ ﻭﺻﻮﻝ ﺑﻪ  ﺁﻥ ﻧﻮﺭ، ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﺑﻪ امام ﺍﺳﺖ. 👈 .... 🌤اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌤 @Quranahlebayt
❤ سـاعت عاشقی ❤ ساعت هشت به وقت امام هشتم صلوات خاصه امام رضا علیه السلام اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ خدایا رحمت فرست بر علی بن موسی الرضا امام با تقوا و پاک و حجت تو بر هر که روی زمین است و هر که زیر خاک، رحمت بسیار و تمام با برکت و پیوسته و پیاپی و دنبال هم چنان بهترین رحمتی که بر یکی از اولیائت فرستادی. التماس دعا🙏 @Quranahlebayt
بسم الله الرحمن الرحيم إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ 1) لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا كَاذِبَةٌ (2) خَافِضَةٌ رَّافِعَةٌ (3) إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجّاً (4) وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسّاً (5) فَكَانَتْ هَبَاء مُّنبَثّاً (6) وَكُنتُمْ أَزْوَاجاً ثَلَاثَةً (7) فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ (8) وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ (9) وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ (10) أُوْلَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ (11) فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ (12) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (13) وَقَلِيلٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (14) عَلَى سُرُرٍ مَّوْضُونَةٍ (15) مُتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ (16)‏ يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُّخَلَّدُونَ (17) بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِّن مَّعِينٍ (18) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنزِفُونَ (19) وَفَاكِهَةٍ مِّمَّا يَتَخَيَّرُونَ (20) وَلَحْمِ طَيْرٍ مِّمَّا يَشْتَهُونَ (21) وَحُورٌ عِينٌ (22) كَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ (23) جَزَاء بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (24) لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْواً وَلَا تَأْثِيماً (25) إِلَّا قِيلاً سَلَاماً سَلَاماً (26) وَأَصْحَابُ الْيَمِينِ مَا أَصْحَابُ الْيَمِينِ (27) فِي سِدْرٍ مَّخْضُودٍ (28) وَطَلْحٍ مَّنضُودٍ (29) وَظِلٍّ مَّمْدُودٍ (30) وَمَاء مَّسْكُوبٍ (31) وَفَاكِهَةٍ كَثِيرَةٍ (32) لَّا مَقْطُوعَةٍ وَلَا مَمْنُوعَةٍ (33) وَفُرُشٍ مَّرْفُوعَةٍ (34) إِنَّا أَنشَأْنَاهُنَّ إِنشَاء (35) فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْكَاراً (36) عُرُباً أَتْرَاباً (37) لِّأَصْحَابِ الْيَمِينِ (38) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (39) وَثُلَّةٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (40) وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ (41) فِي سَمُومٍ وَحَمِيمٍ (42) وَظِلٍّ مِّن يَحْمُومٍ (43) لَّا بَارِدٍ وَلَا كَرِيمٍ (44) إِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذَلِكَ مُتْرَفِينَ (45) وَكَانُوا يُصِرُّونَ عَلَى الْحِنثِ الْعَظِيمِ (46) وَكَانُوا يَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَاباً وَعِظَاماً أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ (47) أَوَ آبَاؤُنَا الْأَوَّلُونَ (48) قُلْ إِنَّ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ (49) لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِيقَاتِ يَوْمٍ مَّعْلُومٍ (50)‏ ثُمَّ إِنَّكُمْ أَيُّهَا الضَّالُّونَ الْمُكَذِّبُونَ (51) لَآكِلُونَ مِن شَجَرٍ مِّن زَقُّومٍ (52) فَمَالِؤُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ (53) فَشَارِبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْحَمِيمِ (54) فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِيمِ (55) هَذَا نُزُلُهُمْ يَوْمَ الدِّينِ (56) نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ (57) أَفَرَأَيْتُم مَّا تُمْنُونَ (58) أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ (59) نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ (60) عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ (61) وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذكَّرُونَ (62) أَفَرَأَيْتُم مَّا تَحْرُثُونَ (63) أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ (64) لَوْ نَشَاء لَجَعَلْنَاهُ حُطَاماً فَظَلْتُمْ تَفَكَّهُونَ (65) إِنَّا لَمُغْرَمُونَ (66) بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ (67) أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاء الَّذِي تَشْرَبُونَ (68) أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ (69) لَوْ نَشَاء جَعَلْنَاهُ أُجَاجاً فَلَوْلَا تَشْكُرُونَ (70) أَفَرَأَيْتُمُ النَّارَ الَّتِي تُورُونَ (71) أَأَنتُمْ أَنشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنشِؤُونَ (72) نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْكِرَةً وَمَتَاعاً لِّلْمُقْوِينَ (73) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ (74) فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ (75) وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ (76)‏ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ (77) فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ (78) لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ (79) تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ (80) أَفَبِهَذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ (81) وَتَجْعَلُونَ رِزْقَكُمْ أَنَّكُمْ تُكَذِّبُونَ (82) فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ (83) وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ (84) وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَكِن لَّا تُبْصِرُونَ (85) فَلَوْلَا إِن كُنتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ (86) تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ (87) فَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ (88) فَرَوْحٌ وَرَيْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِيمٍ (89) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (90) فَسَلَامٌ لَّكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (91) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الضَّالِّينَ (92) فَنُزُلٌ مِّنْ حَمِيمٍ (93) وَتَصْلِيَةُ جَحِيمٍ (94) إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ (95) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 3⃣ ☢️ اولین مرحله برای مدیریت روابط در فضای حقیقی و مجازی اینه که آدم فکر نکنه با این ارتباط ها واقعا به لذت میرسه. 🔹 بله درسته در ابتدا یه مقدار لذت سطحی داره ولی این لذت خیلی زود تبدیل به انواع رنج ها خواهد شد. 💢 اولین اثرش اینه که آبروی انسان پیش خداوند متعال میریزه و این بدترین اتفاق زندگی انسان هست... بعد هم با این کار، تمام موجودات عالم با انسان دشمن میشن و کارهای آدم رو گره میزنن. همیشه به در بسته میخوری... 😒 ⭕️ ارتباط با نامحرم چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی باعث میشه که آبروی آدم خیلی زود پیش اطرافیانش هم بره. هر چقدر هم طرف بخواد زیرابی بره و روابطش رو پنهان کنه آخرش روزگار کاری میکنه که سر بزنگاه مچش گرفته بشه! خلاصه کسی از این موضوع نمیتونه فرار کنه و آخرش گرفتار خواهد شد. رهایی_از_رابطه_حرام 4⃣ قسمت چهارم ⭕️ یکی دیگه از اثرات این ارتباط ها اینه که آدم خیلی زود دچار خواهد شد🥀 💢 بله درسته که اولین روزهای ارتباط با نامحرم ظاهرا شیرین هست ولی چون این شیرینی چیزی از جنس هوای نفسه خیلی زود تبدیل به "تکراری شدن و دلزدگی و حتی نفرت" خواهد شد💔. 👈🏼 به طور کلی دنیا طوری خلق شده که هر لذت سطحی که آدم میبره رو کوفتش میکنه!😐 آدم عاقل میگه بی خیال! نخواستیم این لذت رو...😒 🚫 در واقع هر نوع اطاعت از هوای نفس باعث افسردگی و بی نشاطی آدم میشه و بعد از مدتی دیگه از هیچ چیزی لذت نخواهد برد.... اصلا "قدرت لذت بردن آدم از بین میره". 🔸 از نظر طبی هم هر موقع انسان گناه کنه بدنش دچار غلبه سودا میشه و بیماری های روحی و فکری پیدا خواهد کرد. رهایی_از_رابطه_حرام 5⃣ قسمت پنجم ☢️ گفته شد که شهوترانی در ابتدا لذت داره ولی هر کسی گرفتارش بشه واقعا بدبخت و بی آبرو خواهد شد.... در همین زمینه امیرمومنان علی(ع) میفرماید: آغاز شهوت، لذت است و پایانش نابودی... أوَّلُ الشَّهوَةِ طَرَبٌ ، وآخِرُها عَطَبٌ 🔹 غررالحکم، ح۳۱۳۳ 🔶 نکته بعدی در مورد رابطه با نامحرم اینه که این "یه امتحان عمومی" هست. در واقع هر کسی در هر سن و جایگاهی باشه حتما با شهوت امتحان خواهد شد. 🚫 شما چه آدم مذهبی باشی چه نباشی، چه زن یا مرد باشی، چه مسن باشی یا جوان و.... در هر صورت دنیا برات شرایطی رو پیش میاره که با شهوت امتحان بشی.☝️🏻 🔵 بنابراین هییییچ کسی نباید خودش رو از این امتحان در امان بدونه. اگه بسیجی هستی یا طلبه یا سپاهی یا امام جمعه یا آیت الله و.... بالاتر یا پایین تر در هر صورت باید خودت رو برای امتحان شهوت آماده کنی✋🏻 🚸 امتحانی که بسیااااار ریز و پنهان و آروم سراغ انسان میاد..💥 @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ 🔅 السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَ تُكَبِّرُ... 🌱سلام بر تو آن هنگام که بر کبریایی پروردگار تکبیر می گویی! 🌱و سلام بر شهادت گفتن تو بر وحدانیت او که تمام بُت ها را سرنگون می کند! 📚زیارت آل یاسین_مفاتیح الجنان @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
30.Room.37.mp3
3.56M
🔹سوره روم سوره ۳۰ قرآن کریم استاد قرائتی تفسیرنور ⚘تفسیر آیه ۳۷ سوره روم⚘ @Quranahlebayt