eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
769 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روی دستان امام عسکری ماه ما امروز نماید دلبری می‌گذارد پا به چشمان زمین وعده حق بر دل مستضعفین هدیه‌ای از حی سرمد می‌رسد قائم آل محمد می‌رسد او می‌آید با نوای همدلی بر لبش ذکر قشنگ یا علی آخرین دانه ز تسبیح آن ولی ابن ولی ابن ولی پا به دنیا می‌گذارد تا زمین پر شود از نغمه پر شور دین ماه شعبان موسم خوش عهدی است ماه میلاد امام المهدی است آن مبارک بنده ارض و سماء حاصل عمر تمام انبیاء نیمه شعبان به دنیا آمده چون مهی تابان به دنیا آمده غم مخور ای شیعه ثابت قدم رو به پایان می‌رسد هر درد و غم خواهد آمد آن یل حیدر نشان تا بگیرد گردن گردن کشان وعده قرآن محقق می‌شود دور دور لشکر حق می‌شود میلاد مسعود یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود صاحب عصر و زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بر تمام شیعیان جهان مبارک باد 🌹 ‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️آگاهی خداوند از قلبهای کننده نعمت یا 💠إِنْ تَکْفُرُوا فَإِنَّ اللّهَ غَنِیٌّ عَنْکُمْ وَ لا یَرْضی لِعِبادِهِ الْکُفْرَ وَ إِنْ تَشْکُرُوا یَرْضَهُ لَکُمْ وَ لا تَزِرُ وازِرَهٌ وِزْرَ أُخْری ثُمَّ إِلی رَبِّکُمْ مَرْجِعُکُمْ فَیُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ إِنَّهُ عَلِیمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ«7/زمر» 🌱 اگر کفران کنید،پس(بدانید)خداوند از شما بی نیاز است و برای بندگانش کفران را نمی پسندد.و اگر شکرگزار باشید آن را برای شما می پسندد و هیچ گناهکاری بار(گناه)دیگری را بر نمی دارد، سپس بازگشت شما به سوی پروردگارتان است، پس شما را به آن چه عمل می کردید خبر خواهد داد،همانا او به آن چه در سینه هاست بس آگاه است. 🔹در این آیه سخن از وظیفه ی انسان در شکرگزاری از این نعمت هاست. 🔹مراد از کفر در این آیه،کفران نعمت است،به دلیل آن که در مقابل آن،از تشکّر سخن به میان آمده است. 🔹خداوند ما را بیش از خودمان دوست دارد،او کفران و ناسپاسی را برای ما نمی پسندد ولی ما برای خود می پسندیم. 🔹چون در آیه مطرح شده که هر کس مسئول کار خویش است و محل رسیدگی به امور قیامت است،آیه با جمله ی «إِنَّهُ عَلِیمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ» پایان پذیرفت تا بگوید:داورِ آن روز همه ی چیزها را می داند. 💬پیام ها 🔹فرمان عبادت،نشانه ی نیاز خداوند به ما نیست. «إِنْ تَکْفُرُوا فَإِنَّ اللّهَ غَنِیٌّ» (همان گونه که دستور خانه سازی رو به خورشید،نشانه ی نیاز خورشید به ما نیست.خداوند نه تنها به ما،بلکه به هیچ چیزی نیاز ندارد. 🔹کفر و انحراف خود را به مشیّت و اراده ی الهی نسبت ندهید. 🔹خداوند منحرفان را نیز بنده ی خود می داند. «لِعِبادِهِ الْکُفْرَ» 🔹شکر،کلید رضایت خداست. 🔹در شیوه ی دعوت،گام به گام پیش رویم. 🔹خداوند عادل است و هر کس جزای کار خودش را می بیند. 🔹هر کس مسئول کار خویش است و نمی توان گناه کسی را به دوش دیگری انداخت. «وَ لا تَزِرُ وازِرَهٌ وِزْرَ أُخْری» 🔹در تهدید کسانی که گناهشان قطعی نیست ،راه عفو را باز گذارید.👉👉 🔹خداوند نیّت ها و انگیزه های اعمال را می داند. 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زیارتنامه حضرت مهدی(عج) السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ، السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ، السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ، السَّلامُ عَلَیْکَ، صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ، السَّلامُ عَلَیْکَ، عَجَّلَ اللَّهُ لَکَ مَا وَعَدَکَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلایَ، أَنَا مَوْلاکَ عَارِفٌ بِأُولاکَ وَ أُخْرَاکَ، أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِکَ وَ بِآلِ بَیْتِکَ، وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَکَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْکَ.وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَکَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَکَ عَلَى أَعْدَائِکَ، وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْکَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِکَ، یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ، صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِکَ، هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُکَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُکَ، وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْکَ، وَ قَتْلُ الْکَافِرِینَ بِسَیْفِکَ، وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُکَ وَ جَارُکَ، وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ کَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْکِرَامِ، وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ، فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِکَ الطَّاهِرِینَ؛ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیشب مسجد جامع جمکران ارسالی از طرف یکی از دوستان ⬆️
💠ادعای بی‌نیازی از امام زمان در صوفیه در بین صوفیان، عده‌ای از سران آنان نسبت به جایگاه امام معصوم، خصوصا حضرت ولیعصر(علیه‌السلام) خدشه وارد کرده و در زمان غیبت امام، وجود قطب در صوفیه را در حکم امام معصوم و حتی کافی از او دانسته‌اند. چنان‌چه صفی علیشاه در مقدمه دیوانش به این مطلب اشاره کرده و گفته: «مطلب دوم – درمعرفت قطب . صاحب این مقام باید درعلم و قدرت و وسایر اوصاف الهی سرآمد اهل عالم باشد به قسمی که در زمان غیبت امام، وجودش کافی از وجود امام باشد »[1] این عقیده فاسد و باطل صوفیه نسبت به حضرت ولیعصر(علیه‌السلام)، کاملا با اعتقادات شیعیان، که وجود امام معصوم را در هر زمان واجب دانسته، در تضاد بوده و حتی با ادعای تشیع این افراد، که خود را از شیعیان و محبین اهل‌بیت(علیهم‌السلام) می‌دانند، مخالفت دارد، که این عقیده‌ی بی‌نیازی از امام معصوم، نشان از ضلالت و عدم تشیع این فرقه انحرافی می‌دهد. 📚پی‌نوشت 1. صفی علیشاه ،میرزا حسن ، دیوان صفی علیشاه ،به کوشش منصورمشفق ،تهران ،انتشارات صفیعلیشاه ، 1379 هـ ش ، چاپ اول ، ص 26. @Quranahlebayt
📌 ▫️ تولد پدرمان است، اما هنوز از بی‌مهری ما در زندان غیبت به‌ سر می‌برد... این است «وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْسانا»؟! 🔅 اللهم عجل لولیک الفرج @Quranahlebayt