eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
749 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 نقصان معرفت شناسی 🔹 در بخشی از آیات فرمود: ﴿صُمٌّ بُكْمٌ عُمْی فَهُمْ لاَ یعْقِلُونَ﴾, ﴿فَهُمْ لاَ یرْجِعُونَ﴾. اینها معرفت ‌شناسی شان حسّی و تجربی است یعنی تا چیزی را نبینند باور نمی ‌كنند؛ نظیر همان اسرائیلی ‌ها كه به حضرت موسای كلیم (سلام الله علیه) عرض می ‌كردند: ﴿لَنْ نُؤْمِنَ لَكَ حَتَّی نَرَی اللّهَ جَهْرَةً﴾ یا ﴿أَرِنَا اللّهَ جَهْرَةً﴾. اگر كسی معرفت ‌شناسی او حسّی باشد، این هم است هم است هم ، ﴿صُمٌّ بُكْمٌ عُمْی فَهُمْ لاَ یعْقِلُونَ﴾ است، برای اینكه وحی از غیب می ‌آید، معاد غیب است, مبدأ غیب است، كسی كه است به مقصد می ‌رسد ولی كسی كه فقط در مدار شهادت می گردد و «یحوم حوم الشهادة»، به جایی نمی ‌رسد. 🔹 قرآ‌ن كریم فرمود می‌دانید چرا اینها ﴿لاَ یؤْمِنُونَ﴾؟ برای اینكه توی پیامبر راهی آوردی كه سخن از قیامت است و وحی و نبوّت است و خدا، اینها دیدنی نیست، شنیدنی نیست كه انسان با گوش بشنود, فهمیدنی است و تجریدی است نه تجربه حسّی, ابزار اینها هم چشم و گوش حسّی است، لذا اینها غیب را درك نمی ‌كنند. چنین آدمی نه پیش پا را می ‌بیند نه از گذشته باخبر است نه از آینده باخبر است، این گرفتار همین ﴿إِنْ هِی إِلَّا حَیاتُنَا الدُّنْیا﴾ است. همین معنا در قیامت ظهور می ‌كند: ﴿مَن كَانَ فِی هذِهِ أَعْمَی فَهُوَ فِی الْآخِرَةِ أَعْمَی وَأَضَلُّ سَبِیلاً﴾. 📚 سوره مبارکه @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در شب و روز جمعه، و ای قرائت کنیم و روح مطهرِ همهٔ مؤمنین و مؤمنات را در ثواب آن شریک نماییم. @Quranahlebayt
┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁══❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاىَ يَا صاحِبَ الزَّمانِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ. أَشْهَدُ أَنَّكَ الْإِمامُ الْمَهْدِىُّ قَوْلاً وَفِعْلاً، وَأَنْتَ الَّذِى تَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَعَدْلاً بَعْدَ ما مُلِئَتْ ظُلْماً وَجَوْراً، فَعَجَّلَ اللّٰهُ فَرَجَكَ، وَسَهَّلَ مَخْرَجَكَ؛ وَقَرَّبَ زَمانَكَ، وَكَثَّرَ أَنْصارَكَ وَأَعْوانَكَ، وَأَنْجَزَ لَكَ ما وَعَدَكَ، فَهُوَ أَصْدَقُ الْقائِلِينَ وَ ﴿نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوٰارِثِينَ﴾ سلام بر تو ای سرورم ای صاحب الزامان، سلام بر تو ای فرزند رسول خدا گواهی می‌دهم که همانا تو امام راه یافته در گفتار و کرداری و تویی آن‌که زمین را با عدل و داد پر کنی، پس از آنکه از ستم و جور پر شد، پس خدا در گشایش کارت شتاب ورزد و آمدنت را آسان نماید؛ و زمانت را نزدیک فرماید و بر یاران و یاورانت بیفزاید و به آنچه به تو وعده داده وفا کند که خدا راست‌گوترین گویندگان است که در قرآن فرموده: «ما می خواستیم به آنان که در [آن] سرزمین به زبونی و درماندگی سوقشان دادند نعمتِ [باارزشِ نجات از فرعونیان را] عطا کنیم و آنان را پیشوایان و وارثان [اموال و سرزمین های ستمگران] گردانیم» 📖از دعای «الکامل التام»، استغاثه به امام زمان (ع) ┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁══❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄ @Quranahlebayt
❇️خدا کردن را دوست ندارد 💠إِنَّ اللّهَ لاَ يُحِبُّ مَن كَانَ مُخْتَالًا فَخُورًا ﴿۳۶/نساء﴾الَّذِينَ يَبْخَلُونَ وَيَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبُخْلِ وَيَكْتُمُونَ مَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَأَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِينَ عَذَابًا مُّهِينًا ﴿۳۷/نساء﴾ 🌱فولادوند: خدا كسى را كه متكبر و فخرفروش است دوست نمى‏دارد. همان كسانى كه 1-بخل مى‏ورزند و 2-مردم را به بخل وامى‏دارند و 3-آنچه را خداوند از فضل خويش بدانها ارزانى داشته ، پوشيده مى‏دارند و براى كافران عذابى خواركننده آماده كرده‏ايم. 🌱مکارم: خداوند، كسي را كه متكبر و فخرفروش است، (و از اداي حقوق ديگران سرباز مي‏زند،) دوست نمي‏دارد. آنها كساني هستند كه بخل مي ورزند، و مردم را نيز به بخل دعوت مي كنند و آنچه را كه خداوند از فضل (و رحمت) خود به آنها داده كتمان مي‏نمايند (اين عمل آنها در حقيقت از كفرشان سرچشمه گرفته؛) و ما براي كافران، عذاب خوار كننده‏اي آماده كرده‏ايم. در ترجمه بهرامپور،یکتمون به معنای پنهان کردن اورده شده است. 👈بنابراین همانطور که بخل ورزیدن وتوصیه بان نکوهش شده است،کتمان نعمت وپنهان کردن ان هم نکوهیده است. 🔷✨بر عکس در ایاتی از قران سفارش به استفاده از نعمتها ویاد اوری وبازگویی انها برای دیگران شده است زیرا انچه در اخنیار شماست ،داده هایی از فضل خداست. 👈به عنوان نمونه درایه اخر سوره ضحی،خداوند پس از بیان نعمتهای مختلفی که در طول دوران زندگی بایشان عطاکرده ،اینگونه به پیامبر اعلام میکند: 💠وامابنعمت ربک فحدث 🌱ونعمت و موهبت پروردگارت را باز گو کن. ༻🍃‌🌸🍃༺ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💞 امام على (ع): أفضَلُ الأَدَبِ أن يَقِفَ الإِنسانُ عِندَ حَدِّهِ ولا يَتَعَدّى قَدرَهُ برترين ادب، آن است كه انسان در حدّ خود بايستد و از اندازه ی خويش فراتر نرود. غررالحكم حدیث ۳۲۴۱ @Quranahlebayt
📌در لباس پاسبانى… علامه براى یکى از شاگردان خود حکایتى بدین شرح نقل کرده است: در ایامى که از نجف بازگشته و در تبریز به سر مى‌‌بردم در یکى از روزها از طرف مرحوم زنوزى قاصدى آمد و مرا احضار کرد، چون خدمت ایشان رسیدم فرمود: فلانى ماجرایى پیش آمده که در کم و کیف آن مبهوتم. چند روز در منزل کار بنایى داشتیم. بنّا با شاگردانش مشغول کار بودند، کارهاى دقیق شاگرد توجهم را جلب کرد، مى‌‌دیدم کارهایش را به خوبى انجام مى‌‌دهد و وقت تلف نمى‌‌کند. ظهر که استادش براى صرف ناهار به منزل مى‌‌رفت در همان محل کار مى‌‌ماند و ابتدا تجدید وضو مى‌‌کرد و نمازش را در اول وقت مى‌‌خواند سپس دستمال کوچک خویش را باز مى‌‌نمود و غذاى ساده‌‌اى را که با خود آورده بود مى‌‌خورد و بلند مى‌‌شد و مقدمات کار را فراهم مى‌‌کرد تا استادش برسد و وقتى استاد مى‌‌آمد با تلاش زیادى همراه وى کار را ادامه مى‌‌داد. در یکى از روزها بنّا به وى گفت برو از همسایه نردبانى بگیر و بیاور. جوان رفت ولى برخلاف انتظار دیر آمد و لذا هنگام عصر که استادش به خانه رفت، نزد وى رفته و ضمن احوالپرسى از او پرسیدم درآوردن نردبان انتظار نبود که تأخیر نمایى، چرا دیر کردى؟ جوان کارگر لبخندى زد و گفت: دلیل دیر آمدنم تنگى کوچه بود و اگر مواظبت نمى‌‌کردم ممکن بود دیوارهاى مردم بر اثر برخورد نردبان خراش بردارد! آقاى زنوزى ادامه دادند: از پاسخ قانع کننده این جوان بیش از پیش متعجب شدم از او پرسیدم: آیا مى‌‌شود امام زمان، عجّل‌‌اللَّه‌‌تعالى‌‌فرجه الشریف، را دید؟ بلافاصله با حالتى کاملاً عادى گفت: بلى اتفاقاً این هفته به تبریز تشریف آورده بودند. پرسیدم لباس امام چگونه بود؟ پاسخ داد: به لباس پاسبانى بودند! مشکل مرحوم زنوزى که سبب حیرت او شده بود همین نکته بود و از این جهت علامه طباطبایى را خواسته بود تا از او بپرسد چگونه مى‌‌شود امام زمان به لباس پاسبانى باشند؟ علامه پاسخ مى‌‌دهد: همه عالم از آن حضرت مهدى صلوات الله و سلامه علیه ، است و لذا براى آن حضرت مکان و یا لباس و شبیه اینگونه مسائل مشکلى ایجاد نمى‌‌کند. محمدهادى فقیهى که این داستان را از زبان علامه شنیده است مى‌‌گوید: از معظم‌‌له درباره صحت این داستان نظرخواهى کردم ایشان فرمودند: قرائن به گونه‌‌اى است که قضیه حقیقت داشته و او از جوانانى بود که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، را مى‌‌دیده است. سپس علامه طباطبایى افزود: با توجه به اینکه نشانى آن جوان را داشتم به سراغش رفتم ولى متأسفانه موفق به یافتنش نشدم. 📚 کتاب جرعه‌‌هاى جانبخش، ص۲۷۸، نوشته غلامرضا گلى زواره. @Quranahlebayt