eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
751 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
❣ 📖 السَّلامُ عَلی الْمُدَّخَرِ لِکَرامَةِ اَوْلِیآءِ اللَّهِ وَ بَوارِ اَعْدآئِهِ... 🌱سلام بر مولایی که با آمدنش دوستان خدا سربلند می شوند و دشمنان خدا سر به نیست. 🌱سلام بر او و بر روزی که خدا در انتظار آن است. 📚 بحار الأنوار، ج‏99، ص 117. 🌹🍃🌹🍃 @Quranahlebayt
💫: « ایهاالنَّاسُ، مَنْ اَوْلی بِکُمْ مِنْ اَنْفُسِکُمْ ؟ قالوا: الله و رَسُولُهُ . فَقالَ: اَلا من کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلی مَوْلاهُ، اللهمَّ والِ مَنْ والاهُ و عادِ مَنْ عاداهُ وَانْصُرْمَنْ نَصَرَهُ واخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ 💞: مردمان! کیست سزاوارتر از شما به شما؟ گفتند خداوند و پیامبر او! سپس فرمود آگاه باشید! آن که من سرپرست اویم، پس این علی سرپرست اوست! 🤲خداوندا دوست بدار آن را که سرپرستی او را بپذیرد و دشمن بدار هر آن که او را دشمن دارد و یاری کن یار او را؛ و تنها گذار آن را که او را تنها بگذارد. 💫فرازی از علامه امینی، الغدیر، ج ۱ ص ۱۲-۱۵۱ و ۲۹۴-۳۲۲». @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ بازخوانی پیام مهم آیت الله حائری شیرازی خطاب به اصولگرایان 🔸 و همدلی، موجب یک جریان سیاسی است🔸 بسم الله الرحمن الرحیم در جریان انتخابات گذشته و عبرت نگرفتن از آنچه گذشت، مطلبی به نظر حقیر می رسد و آن این که: عزیزان، اهمیت رعایت مسئلۀ و را جدی نگرفتند و فرصت‌های طلایی از دست رفت. مصادیق محکم و متشابه در رویش و ریزش جریان‌های اجتماعی مورد غفلت واقع شده است. آنچه ضرورت آن حتمی است، محکمات است و آنچه در حد آن نیست، باید مثل متشابهات در حاشیه بماند تا وضعش روشن شود. آنچه از همۀ ضرورت‌ها حتمی‌تر است «» است. این «نما» است که رویش یک جریان فکری را به ارمغان می‌آورد و متولیان آن جریان فکری را به کرسی می‌نشاند؛ همانطور که در سال 92 اتفاق افتاد. آنچه در همان جریان، رقیب را به حاشیه برد نمای چنددستگی و کنار نگرفتن از دعاوی شخصی به نفع مسائل تیمی و جمعی بود. آنچه آراء را از یک طرف گرفت و به طرف دیگر بخشید، مسألۀ وحدت کاندیدا بود. جای تأسف است که به یک نامزد می‌گویند «اگر تا آخر نایستادی خیانت کرده‌ای» چون آرائت بر آراء رقیب افزوده شده و در مرحلۀ اول پیروز می‌شود. اینکه چند رأی جابجا شود از متشابهات است. اما اینکه برچسب «عدم توجه به پیروزی تیم» و «عدم التفات به نمای وحدت»، جریانی را زیر سؤال برد، از محکمات است. ایمان راسخ دارم که التفات به جایگاه محکمات و حفظ نمای وحدت، تأثیر عمیقی در احیای آبروی جریان اصول‌گرا دارد. آنچه آبروی افراد را حفظ می‌کند، رسیدن به وحدت کاندیدا است و آنچه مرگ سیاسی افراد را بدنبال خواهد داشت، ماندن تا آخر و شاهد شکستِ در نتیجۀ عدم گذشت است. والسلام محی الدین حائری شیرازی 14 اردیبهشت ۱۳۹۶ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️موج حمایت علما از دکتر سعید جلیلی آیت الله اراکی حفظه‌الله: همه جوانب را بررسی کردیم، آقای جلیلی اصلح است وظیفه جهاد تبینی خود می‌دانستیم و می‌دانیم و مدت‌ها بررسی کرده‌ایم همه جوانب امر را و به این نتیجه رسیده‌ایم که جناب اقای سعید جلیلی شخصی است که برای ریاست جمهوری اسلامی آینده ایران اصلح است و این اصلحیت در ایشان متعین است. @Quranahlebayt
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
💠 تأثیر یک رأی گاهی یک رأی مؤثر است؛ هیچکس نگوید رأی من تنها چه تأثیری دارد. گاهی یک رأی یا چند رأی، در سرنوشت یک کشور اثر میگذارد. @Quranahlebayt
👆خدا خیرتون بده اینو نشر بدین حتی به یک نفر @Quranahlebayt
نگاه خدا بدرقهٔ راهتون 🌹 🍃🌸منظور از «لقاءالله» در قرآن: آیه ۴۶ بقره ( صفحه۷) الَّذِينَ‌ يَظُنُّونَ‌ أَنَّهُمْ‌ مُلاَقُو رَبِّهِمْ‌ وَ أَنَّهُمْ‌ إِلَيْهِ‌ رَاجِعُونَ‌ کسانی (خاشعین)که یقین دارند به لقای پروردگارشان می‌رسند و بازگردنده به سوی او هستند 🔷« » در لغت به معناى حضور دونفر در كنار يكديگر است اكنون بايد ديد كه ملاقات با پروردگار چه معنايى دارد؟ گفته شده كه منظور از ملاقات پروردگار مبعوث شدن در روز قيامت و منظور حضور در پيشگاه خدا جهت دادرسى و حسابرسى است.و آيات مربوط به لقاءالله با اين نظريه قابل تطبيق است بخصوص اينكه يكى از نامهاى روز قيامت «يوم التلاق» يعنى روز ملاقات مى باشد. 🔶بديهى است منظور از «لقاء»و ملاقات خداوند ملاقات حسى ، مانند ملاقات افراد بشر با يكديگر نيست ، چه اينكه خداوند نه جسم است و نه رنگ و مكان دارد كه با چشم ظاهر ديده شود، بلكه منظور يا مشاهده آثار قدرت او در صحنه قيامت و پاداشها و كيفرها و نعمتها و عذابهاى او است، (چنانكه گروهى از مفسران گفته اند)، و يا به معنى يك نوع شهود باطنى و قلبى است. (زيرا انسان گاه به جائى مى رسد كه گوئى خدا را با چشم دل در برابر خود مشاهده مى كند، به طورى كه هيچگونه شك و ترديدى براى او باقى نمى ماند.همانطور که حضرت علی فرمودند آيا خدائى را كه نبينم پرستش كنم ؟! و در توضیح مطلب گفتند :چشمهاى ظاهر هرگز او را مشاهده نكنند، بلكه قلبها بوسيله نور ايمان او را درك مى نمايند). اين حالت شهود باطنى در قيامت براى همگان پيدا مى شود، چرا كه آثار عظمت و قدرت خدا در آنجا آنچنان آشكار است كه هر كوردلى هم ايمان قطعى پيدا مى كند. 🔷تصور مى كنيم كه منظور از ملاقات پرودگار، نوعى وصول و رسيدن به خداست كه با مرگ انسان و جدايى روح از بدن حاصل مى شود و تا روز قيامت و بعد از آن هم باقى مى ماند البته اين نوعى حضور در پيشگاه خداوند است كه از كيفيت و نحوه آن آگاهى نداريم و همين قدر مى دانيم كه تا انسان زنده است قابليت چنين حضور و ملاقاتى را ندارد با اينكه در حال حيات هم همواره در محضر پرودگار است ولى حضورى كه پس از مرگ و پياده شدن روح از مركب بدن و شكستن قفس تن و ورود در عالم مجردات حاصل مى شود، با اين حضور متفاوت است. در واقع انسان با مردن به اصل خويش برمى گردد. انسان از خداست و به سوى او بازمى گردد. خدا هم مبدء است و هم مقصد، هم اول است و هم آخر. 🔶مى توانيم چنين تشبيه كنيم كه حركت و سير انسان مانند حركت يك نقطه بر روى دايره است كه از هر كجا حركت را آغاز كند پس از سير فراوان بالاخره به همان نقطه آغازين مى رسد و آن نقطه كه آغاز او بود پايان او نيزمى شود.يا چنين بگوييم همانگونه كه خداوند علت فاعلى انسان است علت غايى او نيز هست و اين درست مضمون آيه«انالله و انا اليه راجعون» است که، در آيات متعددى از قرآن كريم با تعبيرهاى گوناگون آمده است از جمله : «ولله ملك السموات و الارض والى الله المصير» (۴۲نور) و براى خداست ملك آسمانها و زمين و بازگشت به سوى خداست. «و ان الى ربك المنتهى»(۴۲نجم) بازگشت و پايان همه به سوى پروردگار توست. «ان الى ربك الرجعى» (۸طارق) بازگشت به سوى پروردگار توست. «اليه مرجعكم جميعا وعدالله حقا انه يبدء الخلق ثم يعيده» (۴يونس) بازگشت همه شما به سوى خداست وعده حقى كه خدا داد، همانا او خلق را آغاز مى كند و سپس بر مى گرداند. 🔷با توجه به اين آيات و مطالبى كه گفته شد منظور از ملاقات پروردگار 👈🏻وصول به حق و حضور در پيشگاه پروردگار است و اين ملاقات مخصوص مؤمنان نيست بلكه همه انسانها چنين ملاقاتى را دارند و طبق آيه۷۷ توبه، حتى منافقان نيز با خداى خود ملاقات مى كنند:👈🏻«فاعقبهم نفاقا فى قلوبهم الى يوم يلقونه» نفاق را در دلهاى آنها قرار داد تا روزى كه خدا را ملاقات كنند. 🔶بنابراين همه انسانها چه مؤمن چه كافر با مرگ خود خدا را ملاقات مى كنند ولى كسانى كه اهل ايمان بوده اند در پيشگاه خدا سرافرازند اما آنها كه به دستورات الهى عمل نكرده اند و با كفر و نفاق و معصيت از دنيا رفته اند، در ملاقات با پروردگار شرمنده و خجل خواهند بود و سرخجلت به پيش خواهند افكند:👈🏻«ولو ترى اذالمجرمون ناكسوا رؤسهم عندربهم» (۱۲سجده) @Quranahlebayt 🌸🍃🌸🍃🌸