موفقیت در جایی که همهچیز مطابق میل است، هنر نیست. پیامبران در شرایطی کار کردند که همهچیز علیهشان بود. دل و گوشمان با او باشد، حرفهای بقیه ناراحتمان نمیکند و انرژیمان را هدر نمیدهد. روابط شخصی باشد، یا اجتماعی و شغلی.
فَلَا يَحزُنكَ قَولُهُم ۘ إنَّا نَعلَمُ مَا يُسِرُّونَ و ما يُعلِنُونَ (۷۶ یس)
💌 پس سخنانشان غمگینت نکند، ما آنچه را پنهان میدارند و آنچه را آشکار میکنند میدانیم!
قرآن جیبی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ بِسْمِ اللَّه، با علامت الله خودم را، علامت میگذارم. الرَّح
اگر قرار باشد سراغ کسی برویم، سراغ خدای «رحیم» که چیزی از آدمیّتمان کم نمیکند میرویم یا سراغ بعضیها، بعضی خواستهها و کارها میرویم که ظرفیت، فرصت و آدمیّتمان را کم میکنند؟
... آتَانِي مِنهُ رَحمَةً ... فَما تَزِيدونَنِي غَيرَ تَخسِير (۶۳ هود)
💌 از طرف پروردگارم رحمتى به من داده شده ... [در صورتی که خواستههای بیجایتان را بپذیرم] چیزی جز خسارت و کم شدن، بر من نمیافزایید.
#ذکر #اربعین #قرآن
🔻همین اذکار و اربعینهایی که گرفته میشود، هیچ مشکلی نیست که برای حلشدن، راه درمان از اربعین و ریاضت در تکرار اسماء نداشته باشد. حتّی از خیلی آیات قرآنی میتوان به دست آورد که من این مشکل را دارم و نمونهی این مشکل من در قرآن کجاست، چه کسی آن مشکل را داشته، خداوند با چه زبانی بیان کرده و راه درمانش را خداوند چه فرموده است؟ هیچ مشکلی نیست که راه درمان نداشته باشد؛ منتها یک وقت است من هنوز مستعدّ این معنا نیستم یا رزق من نیست.
ادامه دارد...
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
@nasery_ir
ادامه مطلب قبل...
#ذکر
🔻مثلا یکی از اذکاری که برای حلّ مشکلات مادی و معنوی بسیار مفید است و انسان مورد عنایت خدا قرار میگیرد، ذکر «یا غفورُ یا رحیم» است؛ ولی گاهی هست که این ذکر با یک ذکر دیگر ارتباط دارد که باید در قرآن آن را پیدا کرد؛ مثلاً خداوند میفرماید: اِنَّ رَبَّک مِنْ بَعْدِها لَغَفُورٌ رَحیمٌ؛
درباره ذکر «غفور و رحیم» و اذکار مربوط به این دو اسم، میتوان تمام مواردی که این دو اسم در قرآن آمده را پیدا کرد، بعد ببینیم چه اسمایی در کنار آن ذکر آمده است. چه بسا اسم «ربّ» با این دو اسم مربوط باشد با توجّه به آیه ی «إِنَّ رَبَّک مِنْ بَعْدِها لَغَفُورٌ رَحیمٌ» یا بعضی از اسماء دیگر که این ذکر به آنها مربوط میشود و خداوند آنها را آورده است. بنابراین اسم «ربّ» را باید قبل از «غفور و رحیم» گفت یا بعد از «غفور و رحیم»؟ اینگونه کارکردن در أسماءاللّه، شاید جدید باشد. من ندیدم در کتب اینگونه کار کرده باشند. این، فتح بابی برای درمان میشود؛ اگر هر اسمی از اسماء را اینگونه نگاه کنیم، قضیّه فرق میکند. شاید نگاه ما خیلی سطحی و بیفایده باشد.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
@nasery_ir
آدمهای مریض با پخش شایعه به دنبال ایجاد تنش در جامعهاند. عدهای هم نادانسته هر خبری را سریع پخش میکنند.
💌 اگر منافقان و كسانى كه در دلهايشان مرضى هست و شايعهافكنان که دنبال تنش در مدينه هستند، باز نايستند، تو را سخت بر آنان مسلط مىكنيم تا جز [مدتى] اندك در همسايگى تو نپايند. (۶۰ احزاب)
💌 و چون خبرى [حاكى] از ايمنى يا وحشت به آنان برسد، انتشارش دهند. (۸۳ نساء)
دل بخاطر غفلت و گناه، مثل سنگ میشود. کوه و سنگهای سخت یا از درون، بخاطر آب شکاف میخورند یا چیزهایی که از بیرون رویشان اثر میکند. دل هم یا با مواعظ بیرونی نرم میشود یا با تفکر درونی.
💌 سپس دلهاى شما بعد از اين سخت شد، مثل سنگ يا سختتر از آن، چرا كه از برخى سنگها، جويهايى بيرون مىزند، و پارهاى از آنها مىشكافد و آب از آن خارج مىشود، و برخى از آنها از بيم خدا فرو مىريزد ... (۷۴ بقره)
هنگام طوفانِ شکها، دل جایی بند نباشد کوچکترین تردیدی با خود میبرد و غرق میکند. گوشهای ایستادن و کنارهگیری کردن هم دردی را دوا نمیکند.
💌 و آن کشتی، آنها را از میان امواجی همچون کوهها حرکت میداد؛ نوح فرزندش را که در گوشهای بود صدا زد: پسرم! همراه ما سوار شو، و با کافران نباش.
پیامبر: مَثَل اهل بیتم در میانتان مثل کشتی نوح است، هر کس سوارش شود نجات مییابد، و هر که سوار نشود، غرق میشود.