دعای روز جمعه
آدرس ما در ایتا
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
https://eitaa.com/h_emamrezaa
┗━━━🍂━
زیارت حضرت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در روزهای جمعه
آدرس ما در ایتا
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
https://eitaa.com/h_emamrezaa
┗━━━🍂━
☆★🔴➰➰➰🔅➰➰➰
آدرس ما در ایتا
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
https://eitaa.com/h_emamrezaa
┗━━━🍂━
📌 وزیران امام زمان(علیه السلام) چه کسانی هستند:
💭 قال علی ع: وزراء المهدی من الاعاجم. ما فیهم عربی یتکلمون العربیة و هم أخلص الوزراء و أفضل الوزراء.
وزیران حضرت مهدی(ع) از عجم ها هستند. در میان آنها عربی نباشد که با زبان عربی صحبت کند. در حالیکه آنها خالص ترین وزراء و با فضیلت ترین وزیرانند.
📕 ینابیع المودة ص۱۳۳/۳. اسعاف الراغبین ص۱۴۴. الامام المهدی ص۳۴۴.
آدرس ما در ایتا
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
https://eitaa.com/h_emamrezaa
┗━━━🍂━
سوال
ایا این تناقض نیست که شیعیان بهش مبتلا شدن از یه طرف میگن علی تو نماز اون قدر حضور قلب داشت که تیرو از پاش کشیدن از طرف دیگه میگید تو نماز به فقیر صدقه داد وایه ولایت نازل شد
✅پاسخ:
ایت الله مکارم شیرازی چنین پاسخ میدهند:
"آنها که این ایراد را می کنند از این نکته غفلت دارند که شنیدن صدای سائل وبه کمک او پرداختن توجه به خویشتن نیست بلکه عین توجه به خداست، علی در حال نماز از خود بیگانه بود نه از خدا ومی دانیم بیگانگی از خلق خدا بیگانگی از خدا است
❗به تعبیر روشنتر:
پرداختن زکات در نماز انجام عبادت در ضمن عبادت است نه انجام یک عمل مباح در ضمن عبادت
❗وباز به تعبیر دیگر:
"آنچه با روح عبادت سازگار نیست توجه به مسایل مربوط به زندگی مادی وشخصی است واما توجه به آنچه در مسیر رضای خدا است کاملا با روح عبادت سازگار است وآن را تاکید میکند
❗ذکر این نکته نیز لازم است که معنی غرق شدن در توجه به خدا این نیست که انسان بی اختیار احساس خودرا از دست بدهد بلکه با اراده خویش توجه خودرا در راه خدا وبرای خدا نیست بر میگیرد"
📚تفسیر نمونه،ج4 ص428
❗معظم له در کتابی دیگر اضافه میکند:
"این خرده گیری در واقع ایراد بر قرآن مجید است چرا که خداوند دادن زکات در حال رکوع نماز توسط علی را مورد تکریم وتمجید قرار داده است واگر این عمل نشانه غفلت وبی خبری از خدا بود نباید به عنوان یک صفت والا وبا ارزش فوق العاده روی آن تکیه شود"
📚پیام قرآن،ج9 ص203
❗معظم له در کتابی دیگر اضافه میکند:
"مگر ماموم در نماز جماعت صدای مکبر با امام را نمی شنود واز او تبعیت نمیکند؟
اگر نمیشنود چگونه می تواند به همراه او نماز را اقامه کند؟
واگر می شنود پس در هیچ نمازی حضور قلب وجود ندارد
📚آیات ولایت در قرآن،ص90
بسم الله الرحمن الرحیم
آدرس ما در ایتا
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
https://eitaa.com/h_emamrezaa
┗━━━🍂━
۞ منقبت امیرالمومنین علیه السلام ۞
روزی عُمر ، به امیرالمومنین علی علیه السلام گفت: یا ابا الحسن، از این تعجب نمی کنم که به تمامی مسائل پاسخ می گویی، بلکه متعجبم که چگونه بی درنگ و بدون تفکر به آنها پاسخ می دهی! حضرت علی علیه السلام در پاسخ او دست مبارک خود را باز کرد و فرمود: این چند تاست؟ عمر بلافاصله گفت: پنج تا. حضرت فرمود: چرا در نظر دادن عجله کردی؟ عمر گفت: این مساله نیاز به تفکر نداشت. حضرت لبخندی زد و فرمود: تمام علوم در نظر من، مانند همین مساله جزیی است در نزد تو !
📚بحارالانوار، جلد ۴۰ صفحه ۱۴۷
🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷🔷
آدرس ما در ایتا
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
https://eitaa.com/h_emamrezaa
┗━━━🍂━
🍃🌸امام صادق (علیه السلام)
💫سه دعاست که از پروردگار در حجاب نمیماند و قطعاً مستجاب میگردد:
1⃣دعای پدر و مادر در حق فرزندی که نسبت به والدین خود نیکوکار باشد؛ و دعای ایشان آنگاه که در حق فرزند نفرین نماید.
2⃣نفرین مظلوم نسبت به ظالم، و دعای او (مظلوم) در حق کسی که انتقام وی را از ستمگر بستاند
3⃣دعای مومن آنگاه که دعای مرد مؤمن در حق برادر مؤمن خود که به خاطر ما، او را کمک مالی کرده باشد و نفرین او در حق برادرش که به وی محتاج شده و او می توانسته است نیازش را برطرف سازد و نکرده است
📚شیخ طوسی، امالی، ص280؛ شیخ حرّ عاملی، وسائل الشیعه،
✳️♦️✳️♦️✳️
آدرس ما در ایتا
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
https://eitaa.com/h_emamrezaa
┗━━━🍂━
حاج اسماعیل دولابی(ره):
پدر و مادرت را نگاه کن.
نگاه کردن به جمال مادرت خودش عبادته
فرمان مادر را ببر،
ببین که چه بر سر تو خواهد آمد. هرچه مادرت سخت گیر تر باشد فرمانش را ببر ...
اگر مادرت تند باشد فرمان بردن از او اثرش بیشتر است.
فرمان مادرِ خوش اخلاق را که همه می برند.
اگر به غریبه هم بگوید اینجا بیا، خواهد گفت خانم چه می گویید،
چشم! کارش را رها می کند و بار او را بر میدارد و یا راه او را باز می کند.
اگر مادر و پدر تندی دارید تا فرمان او را بردید آن وقت می فهمید چه کرده اید.
خداوند متعال نشانت خواهد داد که ببین چه کرده ای، کار بزرگان را انجام دادی،
با ما رفیق و انیس و مونس شدی.
آدرس ما در ایتا
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
https://eitaa.com/h_emamrezaa
┗━━━🍂━
نهج البلاغه ،حكمت ١٣٣
وَ قَالَ امير المومنين عليه السلام :الدُّنْيَا دَارُ مَمَرٍّ لَا دَارُ مَقَرٍّ وَ النَّاسُ فِيهَا رَجُلَانِ رَجُلٌ بَاعَ فِيهَا نَفْسَهُ فَأَوْبَقَهَا وَ رَجُلٌ ابْتَاعَ نَفْسَهُ فَأَعْتَقَهَا.
و آن حضرت فرمودند:
دنيا خانه گذر است نه جاى ماندن،
و مردم در آن دو گونه اند:
مردى كه وجودش را به گناه فروخت و خود را تباه كرد
و مردى كه خود را به طاعت خريد و آزاد نمود.
آدرس ما در ایتا
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
https://eitaa.com/h_emamrezaa
┗━━━🍂━
گاهی گذشت میکنم.
گاهی گذر....
معنای این دو فرق میکند.
بخشیدن دیگران دلیل ضعیف بودن من نیست.
آنها را می بخشم چون انقدر قوی هستم.
که می دانم آدم ها اشتباه می کنند.
بزرگترین هدیه گذشت به ما
آرامش داشتن خود ماست...
آدرس ما در ایتا
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
https://eitaa.com/h_emamrezaa
┗━━━🍂━
یاعلی
💠بَنی آدَم اعضای یکدیگرند
💠که خوبان آن نوکَر حِیدَرند
💠همان ها که بر"عِشق" نوکَر شدند
💠زِ حور و پَری و مَلَک برتَرند
💠بُوَد نوکَری بر دَرَش افتِخار
💠که خاک رَهَش مِیثَم و قَنبَرند
💠مُحِبّان حِیدَر عَلی طینَت اَند
💠که در آفَرینِش زِ یک گوهَرند
💠چو عُضوی به درد آوَرَد روزِگار
💠مَدَد گیرد از صاحِب ذوالفَقار
💠عَلی بی بدیل است و مثل عَلی
💠نَزایَد دِگـر مادَر روزِگار
💠اِهانَت کُنَد گر کَسی بر وَلی
💠دِگر عُضوها را نَمانَد قَرار
💠تو کَز مِحنَت دیگران بی غَمی
💠مَزَن لافِ عِشقِ عَلی را دمَی
💠عَلی بوده غَمخوار درماندِگان
💠عَلی بوده بر زَخمِ دین مَرهَمی
💠اگر یار بیچاره ای "یا عَلی"
💠و گر غِیر اینَست "نامَحرَمي"
💠تو گر مُنکِر مُرتِضی بوده ای
💠نَشایَد که نامَت نَهَند آدمی...
آدرس ما در ایتا
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
https://eitaa.com/h_emamrezaa
┗━━━🍂━
💦 مهـــــدے جان...
💙 خجالت ميكشم آقا بگویم یارتان هستم
که میدانی و میدانم فقط سربارتان هستم
💙 و با این بـی وفایـی ها و این توبه شکستن ها
حلالم کن که عمری موجب آزارتان هستم
💙 هزاران جمعه رفت و بودم و اما نبودی تو
خودم میدانم آقا "من" گره در کارتان هستم
💙 نشانت در دلم بود و منِ بيچاره همواره
میان شهر، آواره پــی آثارتان هستم...
✨ اللّهم عجل لولیک الفرج ✨
آدرس ما در ایتا
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
https://eitaa.com/h_emamrezaa
┗━━━🍂━
راه جذب جوانان
💠 امام خامنهای نقل میکنند:
🖊 در مسجدی که بنده نماز میخواندم، بین نماز مغرب و عشا هیچ وقت داخل مسجد جا نبود؛ همیشه بیرون مسجد هم جمعیت متراکم بود؛ هشتاد درصد جمعیت هم قشر جوان بودند؛ برای خاطر اینکه با جوان تماس میگرفتیم. در همان سالها پوستین وارونه مد شده بود و جوانانِ اهل مد آن را میپوشیدند؛ یک روز دیدم جوانی که از این پوستینهای وارونه پوشیده، صف اول نماز در پشت سجاده من نشسته است؛ یک حاجی محترم بازاری هم که مرد خیلی فهمیدهای بود و من خیلی خوشم میآمد که او در صف اول مینشست، در کنار این جوان نشسته بود. دیدم رویش را به این جوان کرد و چیزی در گوشش گفت و این جوان یکباره مضطرب شد. برگشتم به آن حاجی محترم گفتم چه گفتی؟ به جای او، جوان گفت چیزی نیست. فهمیدم که این آقا به او گفته که مناسب نیست شما با این لباس در صف اول بنشینید! گفتم: نه آقا، اتفاقا مناسب است شما همینجا بنشینید و تکان نخورید! گفتم: حاجی! چرا میگویی این جوان عقب برود؟ بگذار بدانند که جوان با لباسی از جنس پوستین وارونه هم میتواند به ما اقتدا کند و نمازجماعت بخواند. برادران! اگر پول و امکانات هنری نداریم، اگر فعلا ترجمهی قرآن به زبان سعدی زمانه را نداریم، اخلاق که میتوانیم داشته باشیم؛《فی صفة المؤمن بشره فی وجهه و حزنه فی قلبه》.با اخلاق سراغ این جوانان و دلها و روحها و ورای قالبهایشان بروید؛ آن وقت تبلیغ انجام خواهد شد.
🗓 ۱۳۷۶/۰۳/۲۶
___________
هدایت شده از مسجدالمهدی کن
🔴 شناخت امام در یک نگاه
♦️ نام:سید روح الله نام خانوادگی: مصطفوی
♦️سلسله نسب:موسوی خمینی
♦️نام پدر:سیدمصطفی نام مادر:هاجر
♦️تاریخ تولد:یکم مهرماه ۱۲۸۱
♦️محل تولد:خمین
♦️سال ازدواج:۲۷ سالگی/۱۳۰۸
♦️همسر:بانوخدیجه-دختر آیت الله میرزا محمدثقفی
♦️فرزندان:۲پسر-۵دختر (مصطفی.صدیقه.فریده.سعیده.لطیفه.فهیمه.احمد)
♦️ تحصیلات حوزوی: اجتهاد
♦️تخصص:فقه و اصول. فلسفه. عرفان.اخلاق. کلام.سیاست.
♦️مشاغل:مدرس حوزه علمیه قم.مرجع تقلید.رهبری انقلاب اسلامی و ولی مسلمین و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران
♦️قیام خونین ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲: ۶۱ سالگی
♦️ تبعیدبه ترکیه ۱۳۴۳: به دلیل مخالفت با موضوع کاپیتولاسیون
♦️ مهاجرت به نجف ۱۳۴۴: سیزده سال در نجف
♦️شهادت فرزندش سیدمصطفی ۱۳۵۶: سرآغاز حرکت های اعتراض جدید
♦️مهاجرت به کویت ۱۳۵۷: کویت اجازه ورود نداد
♦️مهاجرت به فرانسه مهرماه ۱۳۵۷: حدود ۴ماه
♦️بازگشت به ایران: بعد از۱۵ سال تبعید
♦️۲۲ بهمن ۱۳۵۷: پیروزی انقلاب اسلامی
رهبری حکیمانه انقلاب و نظام: ده سال و جهارماه
♦️نگارش وصیت نامه و ارایه یک نسخه به امانت نزد خبرگان: ۲۶ بهمن ۱۳۶۱
♦️بازنگری در وصیت نامه ۵ سال بعد و قرار دادن یک نسخه در آستان قدس و یک نسخه نزد خبرگان: ۲۹ آذر ۱۳۶۶
خوانش وصیت نامه ۱۵ خرداد ۱۳۶۸: یک روز پس از عروج ملکوتی
♦️مراسم تشییع ۱۷ خرداد ۱۳۶۸: بزرگ ترین رخداد تاریخ معاصر
♦️تاریخ رحلت: ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ / ۸۷ سالگی
♦️محل خاک سپاری: تهران- بهشت زهرا
♦️ مهمترین تالیفات فرهنگی:
صحیفه امام -22 جلد
دیوان اشعار
شرح دعای سحر
شرح ۴۰ حدیث
شرح حدیث جنود عقل و جهل عرفانی
تعلیقه بر فواید الرضویه
تعلیقات علی شرح فصوص الحکم و مصباح الانس
مصباح الهدایه الی الخلافه و الولایه
سر الصلاة
معراج السالکین و صلوة العارفین
آداب الصلوة
مناهج الوصول الی علم الاصول
رسایل- دوجلد
تعلیقة علی العروة الوثقی
الطهارة - سه جلد
مکاسب محرمه- دوجلد
تعلیقة علی وسیلة النجاة
تحریر الوسیله- دوجلد
البیع- پنج جلد