فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دیروز آتیش، امروز غربت
فردا اما میرسه منتقم زهرا...
🎙مداحی زیبای حاج مهدی رسولی به مناسبت ایام فاطمیه سلام الله علیها
فلسفه قیام حضرت زهرا در حکمت 374 سال 7-11-98.mp3
11.61M
🔈سخنرانی #ویژه
✅ فلسفه قیام حضرت زهرا سلام الله علیها درحکمت۳۷۴ #نهج_البلاغه
✅اگر در سقیفه ۴۰ نفر پای امیرالمومنین می ایستادند، و ازحق دفاع میکردند،کار به کربلا نمیرسید!!
✅ مبغوضترین فرد نزد خدا بدعت گذار است( خطبه۱۷) و وظیفه واجب دانایان در مقابل بدعت گذار روشنگری است!
✅چطور یکانتخاب ناآگاهانه موجب انحراف دین خواهد شد؟!
🔷حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
🔶هیات فاطمیون قم ۷/بهمن/۹۸
8.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️اشکهای رهبر انقلاب در محفل شعرخوانی برای شهادت حضرت زهرا (س)
دیر آمدم!
در داشت میسوخت...
زهرا در آتش بود، حیدر داشت میسوخت..
آیات کوثر داشت میسوخت...
Mehdi Rasooli - Sobhe Rooze 3shanbe (128).mp3
3.24M
🔘 انگار نه انگار.... دیروز همینجا یکی خورد به دیوار...
🌷 انگار نه انگار... دیروز یه زن رو زدند بین انظار...
🔘 انگار نه انگار.... دیروز یه بچه شهید شد با مسمار....😭
حاج مهدی رسولی
🔶🔹 درس هایی از شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
1- ما باید تا اونجا که میتونیم قدرت روحی خودمون رو بالا ببریم و اون کاری که درست هست رو انجام بدیم حتی اگه همه مردم با ما مخالف بودند و حتی اگه مجبور شدیم از آبرو و جایگاه اجتماعی خودمون بگذریم...
❇️ حضرت زهرا سلام الله علیه میتونستند توی خونه بشینند و جایگاه اجتماعی شون به عنوان دختر پیغمبر حفظ بشه ولی خودشون رو به آب و آتیش زدند تا اسلام ناب در طول تاریخ باقی بمونه...
2- ما باید سعی و تلاشمون رو برای اقامه حق انجام بدیم حتی اگه به ظاهر شکست هم خوردیم اما باز هم به کارمون ادامه بدیم. حتما خداوند متعال اجر همه تلاش هامون رو خواهد داد.🌷
3- انسان مومن، زودرنج و لوس نیست و در راه دفاع از حق بی نهایت صبور و اهل تحمل درد هست.
💢 توی زندگی شخصمون نباید تا ذره ای سختی بهمون رسید آه و ناله مون بلند بشه و از زمین و زمان شکایت کنیم.
⭕️ گاهی گرانی و مشکلات اقتصادی و ظلم های اطرافیان و برخی مشکلات موجب میشه که آدم دهان به ناسپاسی و ناشکری باز کنه که این اصلا با مکتب حضرت زهرا سلام الله علیها سازگار نیست.
4- خانم ها اگرچه ظاهرا از نظر بدنی ضعیف تر از مرد ها هستند ولی واقعیت اینه که بزرگ ترین اتفاقات تاریخ رو خانم ها رقم زدند.
🌷 سخت ترین و تلخ ترین لحظات بعد از شهادت پیامبر به یک بانوی 18 ساله رسید و ایشون صبورانه و عالمانه این سختی ها رو تحمل کردند و به شهادت رسیدند...
💢 بنابراین خانم ها اصلا نباید خودشون رو دست کم بگیرند و نباید از خودشون توقع و انتظار کمی داشته باشند.
خانم ها هم در فرزندآوری و تربیت فرزند و شوهرداری و هم در صحنه های اجتماعی و سیاسی میتونن مهم ترین نقش ها رو داشته باشند. هیچ کسی نباید به حد کمی از رشد و پیشرفت قانع باشه.
5- در زمینه های سیاسی خیلی وقت ها مردم متوجه نیستند که اثر انتخاب یک آدم بد چقدر گسترده هست و چقدر ولایت به خاطر انتخاب های بد مردم اذیت میشه.
🔺 این قاعده رو باید بدونیم که یک گناه توسط یه آدم معمولی اگه یک درجه بد باشه همون گناه توسط یک آدم مسئول یک میلیون برابر بد هست... حساسیت ما به گناهان شخصی افراد باید یک هزارم حساسیت ما به تصمیمات بد سیاسی باشه.
💢 در مسائل سیاسی ذره ای بی تقوایی افراد باید تمام مردم رو بهم بریزه. مردم نباید مسئولان بد جامعه رو دست کم بگیرند.
💢 ما باید بدونیم که نتیجه برخی انتخاب ها اگرچه به ظاهر ممکنه زیاد مهم نباشه ولی اون انتخاب ممکنه کار رو به جایی برسونه که فرزند پیامبر در کربلا با فجیع ترین وضع ممکن به شهادت برسه...
🔻جرم مردم مدینه بعد از پیامبر این بود که حاضر نشدند زندگی عادی خود را تغییر بدهند!
🔻آیا ما حاضریم بهخاطر اقتصاد مقاومتی یا فرزندآوری، مدل زندگیمان را تغییر دهیم؟
➖ گاهی دین از ما میخواهد به اقتضای نیاز روز، وضع عادی زندگیمان را تغییر دهیم
➖ خیلی از دینداران حاضر نیستند دین تمام شئون زندگیشان را در بر بگیرد
➖مصائب فاطمیه را نباید صرفاً به دو سه نفر منتسب کرد. مشکل اصلی این بود که مردم در صحنۀ «ابتلا» پای کار نیامدند.
➖ گاهی در صحنۀ «ابتلا» لازم است عمل اجتماعی خاصی انجام دهیم که جزو واجب یا حرامهای مشخص نیست
➖ سکولار نبودن یعنی اینکه بر اساس دین و به اقتضای نیاز روز، زندگی خودمان را تغییر بدهیم
🔘 مسئلۀ معنویت و بندگی خدا از جانب اکثر انسانها بهعنوان یک امر فرعی در زندگی بشر تلقی میشود و مردم معمولاً بندگی خدا را در متن زندگی خودشان قرار نمیدهند بلکه در حاشیه زندگی قرار میدهند. «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَعْبُدُ اللهَ عَلى حَرْفٍ»
🔘 مردم غالباً زندگی خود را بر اساس نیازهای غریزی و منافع و مضار فوری تنظیم میکنند و حتی بسیاری از دینداران هم حاضر نیستند اجازه بدهند که دین، تمام شئون زندگی آنها را در بر بگیرد.
🔘 بلافاصله بعد از رسول خدا(ص) تفکرات سکولار در جامعه حاکم شد. البته بسیاری از مناسک و عقاید دین را حفظ کردند اما وقتی دین میخواست به صورت جدی وارد زندگی مردم بشود و معادلات قدرت و اقتصاد را شکل بدهد، همانجا در مقابل دین ایستادند.
🔘 قبل از بعثت نبوی هم، علت مخالفت با پیامبر(ص) بیشتر از همین جنس مخالفتها بود؛ مشکل آنها این بود که دین میخواست بیاید در مناسبات اجتماعی و در معادلات قدرت قرار بگیرد.
🔘 مصائب فاطمیه را نباید صرفاً به دو سه نفر منتسب کنیم. مشکل اصلی در فاطمیه این بود که مردم در صحنۀ ابتلا و امتحان، پای کار نیامدند. مسئله اصلی، مذهبیهایی هستند که نمیگذارند دین در تمام شئون زندگی و مناسبات اجتماعیِ آنها نفوذ کند و اثرات خود را نشان بدهد.
🔘 در دین، یکسری حلالها و حرامهای بَیّن وجود دارد که بسیاری از دینداران حاضرند رعایت کنند، ولی دین، فقط اینها را از ما نمیخواهد، بلکه دین در صحنۀ «ابتلا» یک وظایفی را برای ما تعیین میکند.
🔘 مثلاً شما در شرایط عادی، هفتهای یکبار به پدر و مادرت سر میزنی، ولی اگر آنها به یک بیماری خاص مبتلا بشوند، در این صحنۀ ابتلاء دیگر کافی نیست که هفتهای یکبار به آنها سر بزنی و شاید لازم باشد هر روز از آنها مراقبت کنی.
🔘 «ابتلا» یعنی تکلیف خاص در موقعیت خاص. یک نمونهاش همان جملۀ امام(ره) است که فرمود حفظ نظام از نماز واجب تر است...
🔘 گاهی در صحنۀ ابتلا لازم است یک عمل اجتماعی خاص را انجام بدهیم که جزو کارهای واجب یا حرامِ خیلی مشخص(مثل نماز) نباشد. اما خیلیها چون این ابتلا، جزو واجباتِ مشخص نیست، راحت آن را پشت گوش میاندازند و انجام نمیدهند.
🔘 فرزندآوری یکی از مسائل مهم جامعۀ امروز است. آیا ما حاضریم به خاطر این مسئله مهم، فرم زندگی عادی خود را تغییر بدهیم؟ کمااینکه رسولخدا(ص) بعد از بعثت، و بعد از هجرت، وضع زندگی عادیِ مردم را تغییر داد.
🔘 گاهی دین از ما میخواهد به اقتضای نیاز روز جامعه، وضع عادی زندگی خود را تغییر بدهیم. مردم مدینه هم بعد از رحلت پیامبر(ص) جرمشان این بود که حاضر نشدند زندگی عادی خود را تغییر بدهند.
🔘 سکولار نبودن یعنی اینکه بر اساس دین و به اقتضای نیاز روز، زندگی خودمان را تغییر بدهیم. مثلاً رهبر جامعه دینی تعیین میکند که مرز جهاد با دشمن در عرصۀ اقتصاد است و ضرورت «اقتصاد مقاومتی» را مطرح میکند و اقتصاد مقاومتی هم بدون مشارکت مردم شکل نمیگیرد.
🔘 آیا ما برای اقتصاد مقاومتی، کار و زندگی عادی خودمان را تغییر دادیم و برای رونق تولید، سراغ ایجاد تعاونی و تولیدی رفتیم؟ آیا ما هیئتیها و مسجدیها و بسیجیها، از کار کارمندی دست کشیدیم و سراغ فعالیتهای مولّد رفتیم؟ آیا همۀ ما سرمایههای خودمان را در این عرصه آوردهایم؟
🔘 حالا که این کارها را نکردهایم، آیا خودمان را مقصر میدانیم و فکر میکنیم جنایت کردهایم؟ نه! خُب مردم مدینه هم میگفتند «ما که جنایت نکردیم، فقط در خانه نشستیم و کاری انجام ندادیم!»
👤علیرضا پناهیان
🚩 دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی - ۱۴۰۰.۰۹.۲۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در آخر الزمان دین نگهداشتن مثل آتش کف دست است
👌 از غربال آخر الزمان رد شو و دست بغل دستیتو بگیر رد شه
👤 استاد رائفی پور
15.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ وظیفہی اصلے ما
⚠️ روایت داریم که ...
🔰هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلیت مرده است.🔥
⁉️اما منظور از «شناخت امام زمان» چیست؟!🤔
👤پاسخ از زبان استاد علیاکبر رائفیپور
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج 🤲
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️کلیپ
📲 ؛استوری
⁉️ ممکن است هیچ کدام از علائم ظهور، محقق نشوند، اما ظهور اتفاق بیفتد؟
👤 استاد پناهیان
👤 استاد شجاعی
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج 🤲