eitaa logo
رادار انقلاب
29هزار دنبال‌کننده
28.3هزار عکس
47.6هزار ویدیو
145 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢آیا کسی که نام پیامبر(ص) را بشنود، ولی نفرستد، کرده است؟ معنای روایت پیامبر(ص) که فرمود: «هر کس نام من را بشنود ولی نفرستد، است»، چیست؟! ✅پاسخ روایات متعددی در نکوهش افرادی وارد شده است که نام پیامبر(ص) را بشنوند، ولی صلوات نفرستند: 1. پیامبر(ص): «شقی کسی است که نام من در نزد او برده شود، ولی بر من درود نفرستد». 2. پیامبر(ص): «کسی که نام من در نزد او برده شود، ولی بر من درود نفرستد، راه بهشت را گم کرده است». 3. پیامبر(ص): «جفاکارترین مردم کسی است که نام من در نزد او برده شود، اما بر من درود نفرستد». 4. پیامبر(ص): «بخیل کسى است که نام من نزد او برده شود و او بر من درود نفرستد». هم‌چنین آن‌حضرت(ص) فرمود: «بخیل به تمام معنا کسى است که هر گاه نام من نزد او برده شود، ولی بر من درود نفرستد». 5. پیامبر(ص): «کسی که نام من در نزد او برده شود، ولی بر من درود نفرستد، در جهنم وارد شده است». 6. پیامبر(ص): «کسی که نام من در نزد او برده شود، ولی بر من درود نفرستد، خداوند او را نمی‌بخشد». این روایات پیامبر(ص) در واقع، تفسیر آیه 56 سوره احزاب بوده و تبیین کننده دستور خدا است، نه خواهشی نفسانی و شخصی؛ لذا هر فردی که به هر توصیه خدا - از جمله توصیه موجود در این آیه - عمل نمی‌کند، دل پیامبر(ص) که شاهد و ناظر بر اعمال امت است را آزرده کرده و از این‌راه به او جفا و ستم، می‌کند و راه بهشت را گم می‌کند و به جهنم وارد می‌شود. ✅گفتنی است که این روایات بیشتر شامل کسانی می‌شود که از روی عناد و دشمنی با آن‌حضرت(ص) صلوات را رها می‌کنند، اما کسانی که احترامشان به پیامبر اسلام(ص) واضح است، اما از روی اشتباه و یا فراموشی این ذکر را ترک کنند، مشمول این روایات نمی‌شوند؛ از این‌رو با وجود چنین روایاتی، هیچ‌کدام از فقها چنین حکمی نداده‌اند که با هربار شنیدن نام پیامبر اسلام(ص) بر همه مکلفان واجب است که صلوات بفرستند و گرنه مرتکب گناه شده‌اند. 📚جامع الاخبار، ص 59 📚الامالی، ص 145 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢چرا دعایم را اجابت نمی کنی؟! ✅امام صادق(ع): عابدی از بنی اسرائیل، سه سال-پیوسته- دعا می کرد ولی به خود نمی رسید. روزی به ستوه آمد و عرض کرد: خدایا ! چرا را اجابت نمی کنی؟! در جواب به او گفتند: سه سال است که خداوند را با زبانی که آلوده به و ناسزاست می خوانی. اگر می خواهی که دعایت مستجاب شود، فحاشی را رها کن، را از آلودگی پاک و نیت خود را نیکو کن. او چنان کرد و مستجاب شد. 📚اصول کافی ج۲ ،ص ۳۲۵ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢انسان حریص امام باقر(ع): انسانِ حریص به مال دنیا، همانند کرم ابریشمی است که هرچه به دور خود بیشتر بپیچد، خارج شدنش از آن تارها سخت تر گردد تا آن حد که بمیرد. 📚المحجّة البیضاء، ج 5، ص 366 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 علی(ع)، در نامه خود به‌ حسن(ع) او را از و قرار دادن باز میدارد، چگونه است که شیعیان امروز برخلاف علی(ع) مدعی توسل و شفاعت هستند؟ ✅مسئله شفاعت از شیعه و برگرفته از نص قرآن کریم است. بنابراین، با توجه به ادله شفاعت، نفی شفاعت امکان ندارد و اگر آیات یا روایاتی در نفی آمده است، باید آن‌را با در نظر گرفتن دیگر آیات و روایات معنا کرد. اما این‌که مراد امام علی(ع) از این عبارت که «خداوند تو را مجبور به برگزیدن شفیع نکرده است» چیست؟ چند در معنای کلام حضرت وجود دارد که به برخی از آنها، اشاره می‌شود: 1. منظور از شفیعی که در این‌جا نفی شده است؛ است که در شفاعت، مستقل است. 2. احتمال دیگر این است که امام علی(ع) از نفی شفیع، شفیعی است که حاجب و مانع از ارتباط مستقیم انسان با باشد. 3. احتمال نیز وجود دارد که برخی مطرح کردند و آن این‌که ممکن است مراد حضرت(ع) نفی لزوم و ضرورت پناه بردن به است. 📚تحریر تمهید القواعد، ص 195- 209 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: گناهان شخصی که در خلوت انجام می‌گیرد و ربطی به امور اجتماعی ندارد، استحقاق جهنم را دارد، مگر اینکه بعد از آن توبه‌ای مناسب حال، انجام گیرد. [حال آن‌که] عواقب گناهان اجتماعی که موجب تغییرات در جامعه و اختلال نظام و انحلال آن، و یا تحریم حلال و ترک واجب و یا مصادرۀ اموال، هتک حرمت و قتل نفوس زکیه و ریختن خون مسلمانان و حکم به ناحق و... می‌شود، چگونه خواهد بود؟ 📚 در محضر بهجت، ج١، ص٨٩ @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢ماجرای تخریب ویلاهای غیرقانونی رحمانی فضلی و دختر وزیر سابق! @mobahelegharn_21
💢حقوق کارمندان سال ۹۸ چقدر افزایش می‌یابد؟ @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢مکالمه ی تلفنی مُحبعلی، داماد نعمت زاده (وزیر سابق) و شوهر شبنم نعمت زاده صاحب ملک غیر قانونی لواسان رو با یک خبرنگار میشنوید: برو گُم شو بابا ... @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 واکنش رشیدپور به تخریب ویلای لواسان دختر نعمت‌زاده! آقای رشیدپور شما خودتان از کسانی بودید که امثال آقای نعمت زاده را به قدرت رساندید، حالا هم از این اقدام حمایت کنید. از اجرای عدالت و قدرت افکار عمومی... این روند ادامه دارد‌. @mobahelegharn_21
رادار انقلاب
💢 واکنش رشیدپور به تخریب ویلای لواسان دختر نعمت‌زاده! آقای رشیدپور شما خودتان از کسانی بودید که ام
💢سیره رسول الله در برخورد با دانه‌درشت‌ها ✅زنی از قبیله مشهور "بنی مخزوم" مرتکب سرقت شد. خاندان آن زن که از اشراف ثروتمند بودند، به تکاپو افتادند تا رسول خدا را از مجازات منصرف کنند؛ ولی رنگ رسول‌الله از خشم برافروخته شد و فرمود: «چه جای شفاعت است؟! مگر قانون خدا را می توان به خاطر جایگاه افراد تعطیل کرد؟ اقوام و ملل پیشین، به این دلیل سقوط کردند که در اجرای قانون خدا تبعیض می‌کردند؛ و هر گاه یکی از بزرگان و اشراف دزدی می‌کرد، رهایش می‌کردند ولی اگر شخص ضعیف و ناتوانی دزدی می‌کرد مجازات می‌شد. سوگند به خدا در اجرای عدالت در باره هیچ‌کس سُستی نمی‌کنم حتی اگر از نزدیک‌ترین خویشاوندانم باشد.» 📚مستدرک الوسائل ، ج ۱۸ ، ص ۷ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢ان شاء الله درست است يا انشاء الله؟ : ✅1. عبارت "ايشاالله" در عربي معنايي ندارد و ترجمه به خاک سپردن صحيح نيست! 2. تلفظ اشتباه بعضي الفاظ موجب تغيير معنا مي شود، اما مثال مقايسه "ان شاء الله" و "انشاء الله" صحيح نيست! 3. در گفتار، أنشأ بايد به فتح همزه اول و ضم همزه آخر تلفظ شود تا معناي «ايجاد کردم» بدهد! ضمن اينکه در فعل أنشأ يک همزه در آخر کلمه وجود دارد که از نظر معنا، تلفظ و نوشتار با کلمه إنشاء الله متفاوت است. 4. حتي اگر انشاء را مصدر فرض کنيم، به ترجمه مبهم "ايجاد خدا يا ايجاد کردن خدا" مي رسيم که عبارتي ناقص است و در هر حال معناي ادعا شده دريافت نمي شود. 5. هر دو صورت متصل "إنشاء الله" و منفصل "إن شاء الله"، به يک شکل تلفظ مي شود و تغييري در معنا ايجاد نمي شود. اگرچه رعايت قواعد درست نويسي و جدا نوشتن "ان شاء الله" لازم است. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59