eitaa logo
رادار انقلاب
29.2هزار دنبال‌کننده
26.6هزار عکس
43.8هزار ویدیو
107 فایل
گلچین مطالب انقلابی ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢آیا امکان دارد کسی از خود تمجید و تجلیل کند؟ پس چرا علی(ع) در خطبه ۲۲۸ از عُمر ستایش کرده است؟ با این حال او را زهرا(س) میدانید؟ 📚حضرت علي حضرت عمر رضي الله عنهما را به بهترين وجه ممكن ستوده است، حضرت علي رضي الله عنه در مدح عمر بن الخطاب و بنا به قولي، ابوبكر فرموده است:«لله بلاء فلان... » در روايتي آمده: «لله بلاد فلان». 🔵ابتدا اصل خطبه 228نهج البلاغه را مطالعه بفرمایید: ✅خدا شهرهاي فلان را بركت دهد و نگاه دارد كه (خدا او را در آنچه آزمايش كرد پاداش خير دهد كه) كجي ها را راست، و بيماري ها را درمان، و سنّت پيامبر صلّي اللّه عليه و آله را به پاداشت، و فتنه ها را پشت سر گذاشت. ✅با دامن پاك، و عيبي اندك، درگذشت، به نيكي هاي دنيا رسيده و از بدي هاي آن رهايي يافت، وظائف خود نسبت به پروردگارش را انجام داد، و چنانكه بايد از كيفر الهي مي ترسيد. خود رفت و مردم را پراكنده بر جاي گذاشت، كه نه گمراه، راه خويش شناخت، و نه هدايت شده به يقين رسيد. ✅همان طور كه ملاحظه مي شود، آن چه در نهج البلاغه آمده كلمه «فلان» است؛ اما اين كه مقصود از اين «فلان» چه كسي است، از خود نهج البلاغه استفاده نمي شود. ✅اين ديدگاه كه مقصود از «فلان» خليفه دوم باشد، هرگز نمي توان آن را پذيرفت؛ زيرا اولاً: هيچ دليلي براي آن وجود ندارد و سخن ابن أبي الحديد و محمد عبده براي شيعيان اعتبار ندارد؛ ثانياً: با واقعيت هاي تاريخي و ديگر سخنان قطعي امير مؤمنان عليه السلام كه در كتاب هاي شيعه و سني وارد شده، در تضاد است. ✅تنها نظري كه مي تواند مورد تأييد شيعه قرار گيرد، نظر مرحوم قطب راوندي است؛ زيرا كلام يك شيعه است و در كتاب خود ايشان نيز موجود است - يعني مانند نظر اول نيست كه منسوب به شيعه باشد؛ و فردي سني آن را نقل كرده باشد. ✅و همانطور كه گفته شد، وي با نظرهاي سيد رضي بيش از ديگران آشنايي داشته است؛ به ويژه كه برخي عالمان اهل سنت نيز اين نظر را پذيرفته اند. به این کانال بیایید، باهم کنیم http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢استدلال علامه امینی در مورد امیر المومنین(ع) در حضور علمای اهل سنت و سوالی که ماند زمانی علمای اهل تسنن مرحوم علامه امینی (صاحب کتاب الغدیر) را برای صرف شام دعوت می کنند. اما علامه امینی امتناع می ورزد و قبول نمی کند . آنها اصرار می کنند که علامه امینی را به مجلس خود ببرند. به علت اصرار زیاد علامه امینی دعوت را می پذیرد و شرط می گذارد که فقط صرف شام باشد وهیچ گونه بحثی صورت نگیرد آنها نیز می پذیرند. پس از صرف شام یکی از علمای اهل سنت که در آن جمع زیادی از علما نشسته بود (حدود 70 الی 80 نفر) می خواست بحث را شروع کند که علامه امینی گفت : قرار ما این بود که بحثی صورت نگیرد اما باز آنها گفتند : پس برای متبرک شدن جلسه از همین جا هر نفر یک نقل کند تا مجلس گردد. ضمناً تمام حضار درجلسه بودند و حافظ حدیث به کسی گفته می شود که صد هزار حدیث حفظ باشد. آنان شروع کردند یکی یکی حدیث نقل کردند تا اینکه نوبت به رسید . علامه به آنها گفت شرطم بر گفتن حدیث این است که ابتدا همگی بر بودن یا نبودن سند حدیث کنید . همه قبول کردند . سپس علامه امینی فرمود : 👇👇👇 قال رسول الله (صلوات الله علیه ) : من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است . سپس از تک تک حضار در جلسه در رابطه با معتبر بودن حدیث اقرار گرفت و تایید_کردند . سپس گفت حال که همه حدیث را تایید کردید یک از شما دارم ، بعد از کل جمع پرسید : 👇👇 آیا فاطمه الزهرا ( سلام الله علیها ) امام زمان خود را می شناخت یا نمی شناخت ... ؟ اگر می شناخت ، امام زمان فاطمه ( سلام الله علیها ) چه کسی بود ؟ تمام حضار مجلس به مدت ربع ساعت ، بیست دقیقه و سرشان را به زیر انداختند و چون جوابی برای گفتن نداشتند یکی یکی جلسه را ترک کردند و با خود می گفتند 🔹اگر بگوییم نمیشناخت ، پس باید بگوییم که فاطمه ( سلام الله علیها ) کافر از دنیا رفته است و حاشا که سیده نساء العالمین کافر از دنیا رفته باشد 🔹اگر بگوییم می شناخت چگونه بگوییم امام زمانش ابوبکر بوده ؟ در حالی که بخاری ( از سرشناس ترین علمای اهل سنت ) گفته : ماتت و هی ساخطه علیهما - فاطمه ( سلام الله علیها ) در حالی از دنیا رفت که به سختی از ابوبکر غضبناک بود و چون مجبور می شدند بر و علی بن ابیطالب (علیه السلام ) اقرار بورزند کرده و جلسه را با ترک کردند. @mobahelegharn_21
💢زود مردم را نکنید عده ای در کار و جذب مردم به زود ناامید شده و دست از کار میکشند. گمان میکنند زمانه تغییر کرده و مردم دیگر پذیرای دین نیستند. با این بهانه ها تلاش را میکنند. ✅ اما به پیامبر(ص) نگاه کنید پیامبر برای هدایت و نجات مردم از عذاب الهی آنقدر میخورد که در چند نوبت صریح نازل شد ✅ جان دادن پیامبر برای هدایت مردم  «لَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ أَلاَّ یَکُونُوا مُؤْمِنین»؛شاید می‌خواهى خود را  از شدّت اندوه از دست دهى، به خاطر این‌که آنها ایمان نمی‌آورند. 📚سوره مبارکه شعراء آیه ۳ ✅اگر و عشق به هدایت مردم نسبت به دین باشد، با دیدن ظواهر احساس شکست بوجود نخواهد آمد @mobahelegharn_21
💢آیا حدیثى موجود است که بگوید اگر زنى بزند و مرد بوى او را استشمام کند، براى آن زن در حکم است؟ ✅روایاتی در نکوهش عطر زدن زن در برابر مرد نامحرم وجود دارد که در این زمینه می‌توانید به «وسائل الشیعة»، ج 20، ص 160 مراجعه کنید. ✅اما مبنی بر این‌که چنین عطر زدنی در حکم زنا است در منابع معتبر روایی شیعی وجود ندارد، اما در برخی کتب و برخی منابع ثانویه شیعی به نقل از آنها روایت ناظر به موضوع پرسش را می‌توان یافت. در این منظور از عمل جنسی نیست بلکه در روایات برای هر عضو، زِنایی را در نظر گرفته است و به عنوان نمونه، چشم را نگاه حرام می‌داند. این روایت نیز ناظر به ارتکاب این نوع گناه می‌باشد، نه آن‌که عطر زدن، گناهی معادل با زنا و معروفی داشته باشد که انجام دهنده آن، مستحق حد شرعی است. @mobahelegharn_21
#زندگی_مجازی 💢 امام علی(ع): از بین برددن #فرصت، موجب #غصه است. 📚غرر الحکم ۱۰۸۳ @mobahelegharn_21
#عملیات_فریب 💢 من کاری به این ندارم که #عملیات_فریب بود یا اصلی! کاری ندارم که عده ای زمان جنگ به دانشگاههای انگلستان گریخته بودند در کافه های لندن قهوه تلخ میخوردند و حالا با #توییت_کردن خودشان را مدافع شهدا میدانند. به انگیزه محسن رضایی هم کاری ندارم. اما نسل جوان باید از خود بپرسد، معمولا در #جنگ چگونه عملیاتها لو میرفت؟ نقش سازمان منافقین و #مسعود_رجوی چه بود؟ همانهایی که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته برایشان اشک تمساح ریختند. فکر میکنم، خیریت این توییت جنجالی این بود که نسل جوان بار دیگر با خیانتهای سازمان منافقین آشنا شود. #علیرضا_زادبر @mobahelegharn_21
💢بعد از حضرت (ع) و قبل از حضرت (ص) چه کسی بر روی زمین حجت بود؟ : ✅حضرت علی (ع) می فرمایند: «اللَّهُمَّ بَلَى لَا یَخْلُو الْأَرْضُ مِنْ قَائِمٍ لِلَّهِ بِحُجَّةٍ إِمَّا ظَاهِراً مَشْهُوراً أَوْ خَائِفاً مَغْمُوراً؛[۱] زمین هیچ گاه از حجتهاى خدا خالى نمى ‏ماند، خواه آشكار و مشهور باشد یا بیمناك و مستور.» همچنین حضرت در توصیف زمان بعثت رسول اکرم (ص) می فرمایند: خدا پیامبر اسلام را هنگامى مبعوث فرمود كه از زمان بعثت پیامبران پیشین مدّت‏ها گذشته، و ملّت‏ها در خواب عمیقى فرو خفته بودند. از کنار هم گذاشتن این دو کلام می توانیم نتیجه بگیریم که در زمانی که بین عروج حضرت عیسی (ع)، تا زمان بعثت رسول اکرم بوده ، دوره هایی وجود داشته که یا رسولی در آن نبوده و حجت الهی غیر رسول بوده (مثل اوصیای پیامبران) یا اینکه حجت الهی، فرد مشهور و آشکاری نبوده است. اما شناخت بعضی از حجت های الهی در این دوره ممکن است. مثلا طبق نظر بعضی از مفسران، یاران حضرت عیسی (ع) بعد از عروج ایشان صاحب ماموریت هایی شده اند و حجت الهی بوده اند: «إِذْ أَرْسَلْنا إِلَیْهِمُ اثْنَیْنِ فَكَذَّبُوهُما فَعَزَّزْنا بِثالِثٍ فَقالُوا إِنَّا إِلَیْكُمْ مُرْسَلُونَ[یس/۱۴] هنگامى كه دو نفر از رسولان را بسوى آنها فرستادیم، امّا آنان رسولان (ما) را تكذیب كردند پس براى تقویت آن دو، شخص سوّمى فرستادیم، آنها همگى گفتند: «ما فرستادگان (خدا) به سوى شما هستیم!» در تفسیر نمونه، ج‏۱۸، ص: ۳۴۱ آمده « در اینكه این رسولان چه كسانى بودند در میان مفسران گفتگو است، جمعى گفته‏ اند: نام آن دو نفر" شمعون" و" یوحنا" بود و نام سومین" بولس" و بعضى نامهاى دیگرى براى آنها ذكر كرده‏ اند. و نیز در اینكه آنها پیامبران و رسولان خداوند بودند و یا فرستادگان حضرت مسیح ع (و اگر خداوند مى‏ فرماید ما آنها را فرستادیم به خاطر آنست كه رسولان مسیح هم رسولان او هستند) باز در میان مفسران گفتگو است، هر چند ظاهر آیات فوق موافق تفسیر اول است.» در بیان جزئی تر دو دوره متفاوت، حدیثی از امام صادق (ع) نقل شده است که: مردم بعد از عیسى (ع) ۲۵۰ سال بدون امام ظاهرى گذراندند ... میان عیسى و محمد (ص) پانصد سال فاصله بود كه در ۲۵۰ سالش پیغمبر و عالمى در میان مردم ظاهر و با نفوذ نبود یعقوب ابن شعیب راوى حدیث گوید عرض كردم مردم در دین دارى خود چه میكردند فرمود به دین عیسى (ع) عمل میكردند عرض كردم چه حالى داشتند فرمود مؤمن بودند سپس فرمود زمین همیشه داراى یك عالم و رهبر دینى است كه اهل ایمان مى توانند از او استفاده كنند. از دیگر حجت هایی که برای این دوره نام برده شده، می توان به اسامی زیر اشاره کرد (شمعون)، (ملیخا)، (انشوا)، (دسیخا)، (نسطورس)، (مرعیدا) و (بحیراى راهب) 📚تحف العقول ص ۱۷۱. 📚خطبه ۸۹ نهج البلاغه. 📚كمال الدین و تمام النعمة، ج‏۱، ص: ۱۶۱. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢مگه آشغال ریختن کف خیابونا فقط کار ایرانیا و محرم و اربعین نبود!؟ اینا که با فرهنگ و متمدن بودن! چرا جشن سال نو شون اینجوری شد پس!؟ ✅ تنها یاد گرفته ایم در فضای مجازی خودمان را #تحقیر کنیم. @mobahelegharn_21
#فوری 💢 سرکار گذاشتن صفحه بی بی سی فارسی توسط یکی از شهروندان ایرانی یکی از شهروندان تصاویر سال گذشته تهران را با عنوان تجمع مردم در دی ماه سال ۹۷ در اختیار این شبکه قرار داده است و بی بی سی هم دستپاچه تر از همیشه آن را منتشر میکند. اکنون صفحه رسمی بی بی سی بخاطر این گاف رسما عذرخواهی کرده است. @mobahelegharn_21
💢 هیچ عملی در این دنیا، گم نمی‌شود 🔸پیغمبر اکرم(ص) فرمود: «دنیا مزرعه آخرت است». هرکسی آن درَود عاقبت کار که کشت. هیچ عملی در این جهان گم نمی‌شود و از بین نمی‌رود؛ نه تنها گم نمی‌شود و از بین نمی‌رود، بلکه آن عمل در زمین روح خود ما و در زمین اجتماع ما و بالاخره در زمین مساعد جهان -که محفوف به هزارها عوامل است- فرو می‌رود و پس از مدتی می‌دمد و خود را بروز می‌دهد. 📚حکمت‌ها و اندرزها، ج1، ص54 @mobahelegharn_21
#اخلاق_مومنانه 💢زنده به امید باشید نه آرزو @mobahelegharn_21
4_6050784569811010184.mp3
3.06M
💢 تأثیر پیش از ازدواج بر زندگی زناشویی @mobahelegharn_21
💢مهربان باشیم؛ با همه ✅حضرت محمد (ص) فرمودند: «سوگند به خدا ، وارد بهشت نمی‌شوید مگر اینکه به همدیگر رحم کنید.» یکی از اصحاب گفت: «ای رسول خدا! همه ما دلرحم و مهربانیم.» رسول الله فرمودند: «نه اینکه به یک فرد خاص رحم کنید؛ بلکه به عموم مردم رحم کنید. با همه مردم مهربان باشید» 📚المستدرک علی الصحیحین، ج ۴،ص۱۶۸ @mobahelegharn_21
💢در غرب آقای #اوباما کلاه بابانوئل بر سر میگذارد، تا کودکان آمریکایی #شاد شوند. در #یمن پدرها جنازه های کودکان را که با جنگده های آمریکایی #کشته شده اند را روی #دست میگیرند. اما #روشنفکران ما برای اوباما کف میزنند! چشم هایشان بر جنایت بسته است. #علیرضا_زادبر @mobahelegharn_21
💢نظم، پایۀ نماز کدام دبستان مثل یک کارخانۀ ورشکسته است؟ ما، بچه‌های ما را منظم بار بیاورند بهتر است از اینکه بخواهند آنها را وادار کنند به نماز خواندن، پایۀ نماز، نظم است. وقتی بچه روحیه نظم نداشته باشد، مدتی با مدرسه نماز می‌خواند، بعد آن را کنار می‌گذارد . نه اینکه نظم مهم‌تر از نماز باشد بلکه نظم در مسیر تربیت، پایه است و انسان اول پایه را می‌گذارد. مثل ساختمان که اول اسکلت‌ها و پایه‌ها گذاشته می‌شود. بعد سقف را میگذارند. دبستانی که فرزند منظم تحویل جامعه ندهد، مثل کارخانه ورشکسته است که نتوانسته محصول خوب ارائه دهد. @monahelegharn_21
💢امام علی(ع): آنچه از دنیا گذشته است، برای خبر دادن از آینده آن کافی است. 🔸کَفَی مُخبِرا عَمّا بَقِیَ مِنَ الدّنیا ما مَضی مِنها 📚غرر الحکم، شماره ۷۰۵۷ @mobahelegharn_21
💢برخی میگویند: اول خدا، دوم فلانی، این نمونه ای از است. @mobahelegharn_21
💢دلیل اينکه هنگام تولد بدون نماز ميگوييم ولي موقع نماز ميخوانيم چيست؟ : ✅دليل اصلي اذان گفتن در گوش کودکي که به تازگي در يک خانواده مسلمان به دنيا آمده، اين است که نخستين صدايي که گوش او دريافت مي کند، اذان و اقامه باشد که شامل توصيف عظمت و بزرگي خداوند متعال است. چون انسان با شهادت دادن به يگانگي خدا، رسالت پيامبر(ص) و امامت حضرت علي(ع) وارد دايره اسلام و مذهب تشيع مي شود. به همين دليل است که به محض تولد يک مسلمان، شعار اسلام در گوش او خوانده و به او تلقين مي شود؛ همان طور که در زمان مرگ و خروج او از دنيا نيز يگانگي خدا و جمله توحيد که ذکر «لااله الاا...» است به او تلقين خواهد شد. نکته قابل توجه اين است که هر چند کودک تازه متولد شده جملات اذان و اقامه و مفهوم آن را درک نمي کند اما خواندن همين ذکرها بر روح و جسم او اثر مي گذارد و روحيه مسلماني او را تقويت خواهد کرد. به همين دليل لازم است پدران و مادران اين سنت مهم و زيباي اسلامي را که از پيامبر (ص) آموخته ايم مورد توجه داشته باشند . همان‌گونه احترام به مسلمان زنده واجب است، لازم است مرده او نيز مورد تکريم و احترام قرار گيرد؛ لذا در شرع اسلام احکامي؛ مانند غسل، کفن و دفن و خواندن نماز بر بدن او واجب شده است. در ارتباط با فلسفه نماز ميت، امام رضا(ع) مي‌فرمايد: «اگر کسي بپرسد؛ چرا مأموريم که بر مردگان خود نماز بخوانيم، گفته مي‌شود؛ براى اين‌که به درگاه خدا شفيع ميت شويم و آمرزش او را از خداوند بخواهيم؛ زيرا که هيچ وقتى از اوقات، ميت محتاج‌تر از لحظه پس از مرگ نيست که شفاعت شود و از براى او طلب مغفرت و آمرزش کنند». بنابر اين، طلب آمرزش و دعا براي کسي که از دنيا، به سوي عالم برزخ و سراي آخرت راهي شده، دليل تشريع نماز ميت مي‌باشد. از همين رو است که نمازگزاران پس از تکبير سوم براى مردان و زنان مؤمن دعا کرده و بعد از تکبير چهارم بويژه براى ميّت دعا مي‌کنند. 📚عيون اخبار الرضا(ع)، 2، ص 113 @mobahelegharn_21
#شبهات_وهابیت #منابع_اهل_سنت 💢آیا قسم خوردن شرک است؟ قسم خوردن پیامبر به #پدر یکی از صحابه! آیا پیامبر ص نمیدانست که #قسم به غیر خدا #شرک است؟!! @mobahelegharn_21
💢در کدام ایران زندگی میکنیم؟ ایرانی که صدا و سیما گل و بلبل نشان میدهد یا ایرانِ اینستاگرام که سراسر سیاهی و تباهی است!؟ هر دو آینه جامعه حقیقی ما نیست، با تصور از رفاه، رفاه ایجاد نمیشود همانطور که با تصور از سیاهی و تباهی همه چیز نابود نخواهد شد. جامعه حقیقی، مشکلات حقیقی دارند که با تصویرسازی های رسانه ای فعلی امکان حل آنها وجود ندارد درست مثل پزشکی که بیماری را تشخیص نداده است اما نسخه ای طولانی پیچده، این نسخه درمان آن درد نیست. @mobahelegharn_21
💢 آداب معامله رسول خدا (ص) فرمودند: هر کس که خرید و فروش می‌کند، باید پنج چیز را رعایت کند و الا با او معامله نکند. ۱. ربا در کارش نباشد. ۲. قسم نخورد. ۳. چیزی را که می‌فروشد عیبش را بگوید. ۴. اگر چیزی را می‌فروشد، آن را تعریف نکند. ۵. اگر می‌خرد، آن را مذمت نکند. 📚مکاسب به زبان ساده و روان صفحه ۲۲. @mobahelegharn_21
💢خداوند در کدام آيه از قرآن مي فرمايند به خدا نخوريد؟ : ✅و لا تَجْعَلُوا اللَّهَ عُرْضَةً لِأَيْمانِكُمْ أَنْ تَبَرُّوا وَ تَتَّقُوا وَ تُصْلِحُوا بَيْنَ النَّاسِ وَ اللَّهُ سَميعٌ عَليمٌ (۲۲۴) بقره و خدا را دستاويز سوگندهاى خود قرار مدهيد، تا [بدين بهانه] از نيكوكارى و پرهيزگارى و دادن ميان مردم [باز ايستيد]، و خدا شنواى داناست. بايد توجه داشت که ياد كردن جز در مواردى كه هدف مهمى در كار باشد عمل نامطلوب است اين موضوع در زيادى نيز به چشم مى خورد، از جمله اينكه در حديثى امام صادق ع مى فرمايد: و لا تحلفوا باللَّه و لا كاذبين فان اللَّه سبحانه يقول وَ لا تَجْعَلُوا اللَّهَ عُرْضَةً لِأَيْمانِكُمْ: " هيچ گاه سوگند به خدا ياد نكنيد چه راستگو باشيد، چه دروغگو، زيرا خداوند سبحان میفرمايد: خدا را در معرض سوگندهاى خود قرار ندهيد" در امور خيلي مهم مانند شهادت در دادگاه و دفاع از مظلوم و ... سوگند اشکالي ندارد و نبايد براي امور جزئي و روزمره زندگي خورد. @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 پاسخ به یک سوال کلیدی: اول درونم را اصلاح کنم تا رفتارم درست بشه؟ یا اول رفتارم را اصلاح کنم تا درونم درست بشه؟ نکته ای که صهیونیست‌ها خوب فهمیدند! @mobahelegharn_21
#اخلاق_مومنانه 💢امام علی(ع): شنونده غیبت، مانند غیبت کننده است. 📚میزان الحکمه ج۸ ص ۶۰۵ @mobahelegharn_21
#استاد_اخلاق 💢با خدا در راه نمی مانیم @mobahelegharn_21