eitaa logo
رادار انقلاب
28.8هزار دنبال‌کننده
28.5هزار عکس
48.4هزار ویدیو
146 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢این موتوری #مزاحم است!!! مزاحم بی تفاوتی ما نسبت به وضعیت دیگران. مزاحم بی خیالی و بی مرامی ماست #خوبی_ها_را_منتشر_کنیم @mobahelegharn_21
💢پوسیدگی انقلاب انقلاب اسلامی برای و‌ دوری از به سه عنصر اساسی نیاز دارد که باید باز تولید شوند: ۱- بنیان اندیشه‌ای و فکری (شهید مطهری) ۲- مدیریت و کار تشکیلاتی ( شهید بهشتی) ۳- خلاقیت و زبان هنری (شهید آوینی) و رعایت در هر سه مستتر و پیش فرض است. اما بدون بازتولید این سه عنصر، انقلاب اسلامی دچار بحران تکرار و عقب ماندگی از نیازهای جامعه می‌شود، براستی حوزه و توان این بازتولید را دارند؟ ربوی، اقتصاد ناسالم، بحران‌های جنسی و جنسیتی... مطهری‌ها، بهشتی‌ها و آوینی‌های جدید می‌طلبد! http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢گاهی کم میاریم که چی بگیم... فقط اینو می‌دونیم که آه این زبون بسته‌ها می‌گیره... @mobahelegharn_21
رادار انقلاب
💢گاهی کم میاریم که چی بگیم... فقط اینو می‌دونیم که آه این زبون بسته‌ها می‌گیره... @mobahelegharn_21
💢گاهی کم میاریم که چی بگیم... فقط اینو می‌دونیم که آه این زبون بسته‌ها می‌گیره! روزی امام حسین(ع)، برده‌ای را در باغی دیدند که به یک غذا می‌داد. آن برده به امام حسین گفت: «ای فرزند رسول خدا! من اندوهگین هستم و می‌خواهم با مهربانی به این سگ و شادکردنش شوم. صاحب من یک یهودی است و دوست‌دارم آزاد شوم.» امام حسین(ع) به خریداری غلام، نزد صاحبش رفتند و پیشنهاد دادند که به دویست دینار، را به او بفروشند. مرد که از حضور فرزند رسول‌الله شادمان شده بود گفت: « این غلام، باغ و دویست دینار را به شما بخشیدم.»  امام حسین(ع) به فرمودند: « من نیز تو را آزاد می کنم و دویست دینار و باغ را به تو می‌بخشم.»  آن مرد یهودی و با مشاهده اخلاق امام حسین(ع) مسلمان شدند. 📚بحار الانوار، ج ۴۴، ص ۱۹۴ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢چگونه دیگران را جذب دین کنیم؟ ✅در حدیث است: مردم را به سوی خیر و نیکی بخوانید ولی به‌وسیله غیر زبان، یعنی به‌وسیله و پیش‌قدم‌شدن. ✅در اطراف حق و و انصاف و کرم و و گذشت و فداکاری و حرّیت و آزادی، سخن زیاد گفته شده و از این جهت کم و کسری وجود ندارد؛ به هر شکل و به هر صورتی که بخواهیم سخنانی در این زمینه موجود است. چیزی که کمتر یافت می‌شود عمل به حق و طبق عدالت و است. آنچه کمتر یافت می‌شود خودِ کرم و تقواست. چیزی که کیمیاست فداکاری و گذشت است. اکسیر نایاب، یک روح حرّ و آزاد است. ✅از این روست که بشر کمتر به سخن و گفتار وقعی می‌گذارد اما در مقابل عمل سر فرود می‌آورد؛ یعنی آنجا که با شخصیتی روبه‌رو می‌شود که حقیقتاً از حق و منحرف نمی‌شود و تقوا و پرهیزکاری را پیشه می‌سازد و روحی حرّ و آزاد دارد، خود به خود خاضع و علاقه‌مند می‌شود. 📚حکمت‌ها و اندرزها، ج1، ص200-198 👇 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 روزی از خدا ✅شخصی از امام صادق(ع) درخواست کرد که دعا کنید خدا روزی مان را کند. امام فرمود: دنبال برو، تلاش هم بکن از که کمتر نیستی که روزی اش را از خدا میخواهد ولی میکند. ✅در زندگی دینی را از خدا میخواهیم اما پیش شرط آن: تلاش است 👇 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢 كيفيت زندگی شما را دو چيز تعيين می‌كند، #كتابهايی كه می‌خوانيد، و انسانهايی كه ملاقات می‌كنيد...! @mobahelegharn_21
💢دستور می دهم مرحوم آقای اسلامی تربتی که همسایه در قم بود، نقل می کرد: روزی با امام در حال‌ ‌رفتن به درس مرحوم آقای شاه آبادی بودیم، فصل بسیار سردی بود از کنار‌ ‌مدرسه حجتیه عبور می کردیم، دیدیم خانمی کنار رودخانه نشسته و دارد پارچه ها و‌ ‌کهنه هایی را می شوید. نمی دانم مال خودش بود یا کلفت بود. می دیدیم که یخ های‌ ‌رودخانه را می شکست و کهنه می شست، بعد دستش را از آب بیرون می آورد و مقداری‌ ‌با دمای بدنش گرم می کرد و دوباره لباس می شست. امام قدری به او نگاه کرد بعد به من‌ ‌فرمود: «شما بروید بعد من می آیم». عرض کردم چه کاری دارید؟ اگر امری هست‌ ‌بفرمایید. گفتند: «نه، شما بروید» و خودشان ایستادند و به کمک آن خانم و کنار گذاشتند و چیزی هم یادداشت کردند که بعد معلوم شد آدرس آن را از او گرفته بودند. هرچه از ایشان پرسیدم قضیه چه بود فرمودند: «چیزی‌ ‌نبود». بعد معلوم شد به آن خانم گفته اند: «شما بیایید منزل، من می دهم آب گرم‌ ‌کنند و دیگر شما اینجا نیایید. با آب گرم لباس بشویید و خود من هم کمک تان می کنم» 📚 منبع: کتاب "برداشتهایی از سیره امام خمینی (س)"، گردآورنده غلامعلی رجایی، ج1، ص 212 امام واقعی را به معرفی کنیم http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢اینجا پیاده رویی توی شهر نانت فرانسه است برای اینکه #خانمها راحت‌تر باشن و کسی مزاحمشون نشه، طرح مسیر #مستقل رو برای هر جنس اجرا کردن! @mobahelegharn_21
‍ 💢 اگر ملاک ایرانی بودن بودن باشد اکثر ایرانیان را باید غیر ایرانی بدانیم! فعلا در ملتی وجود ندارد که از نظر خون و نژاد از سایر ملل جدا باشد. مثلا ما ایرانی‌ها که سابقه تاریخی نیز داریم و از لحاظ حکومت و قوانین دارای وضع خاصی هستیم، آیا از لحاظ خون و نژاد از سایر ملل مجاور جدا هستیم؟ مثلا ما که خود را از نژاد آریا و اعراب را از نژاد سامی می‌دانیم، آیا واقعا همین‌طور است یا دیگر پس از این‌همه اختلاط‌ها و امتزاج‌ها، از نژادها اثری باقی نمانده است؟ آنچه به نام فعلا وجود دارد این است که ما فعلا مردمی هستیم که در یک سرزمین و در زیر یک پرچم و با یک رژیم و با قوانین خاصی زندگی می‌کنیم، اما اینکه نیاکان و اجداد ما هم حتما ایرانی بوده‌اند یا یونانی یا عرب یا مغول یا چیز دیگر، نمی‌دانیم. اگر ما بخواهیم بر اساس نژاد قضاوت کنیم و کسانی را ایرانی بدانیم که نژاد آریا داشته باشند، بیشتر ملت ایران را باید غیرایرانی بدانیم و بسیاری از مفاخر خود را از دست بدهیم؛ یعنی از این راه بزرگ‌ترین ضربت را بر ایرانی زده‌ایم. الان در ایران قوم‌ها و قبایلی زندگی می‌کنند که نه فارسی است و نه خود را از نژاد آریا می‌دانند. به هر حال در عصر حاضر دم زدن از استقلال خونی و نژادی خرافه‌ای بیش نیست. 📚 استاد مطهری، خدمات متقابل اسلام و ایران، ص۵۶-۵۵ (با تلخیص) http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢نصب حفاظ جدید آهنی و شیشه‌ای ضد گلوله در اطراف برج ایفل در پاریس به منظور جلوگیری از حملات تروریستی #امنیت_اتفاقی_نیست @mobahelegharn_21
💢 چرا اسلام تنها به تعلق ندارد و یک جهانی است؟ در قرآن هست که از مفاد آنها یک نوع «تعزّز» و اظهار بی‌اعتنایی به مردم عرب از نظر قبول دین اسلام می‌شود. مفاد آن آیات این است که اسلام نیازی به شما ندارد، فرضاً شما اسلام را نپذیرید اقوام دیگری در جهان هستند که آنها از دل و جان اسلام را خواهند پذیرفت. بلکه از مجموع این آیات استنباط می‌شود که قرآن کریم روحیه آن اقوام دیگر را از قوم عرب برای مناسب‌تر و آماده‌تر می‌داند. این آیات به خوبی جهانی بودن اسلام را می‌رساند. در انعام، آیه 89 می‌فرماید: «فَانْ یکفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَکلْنا بِها قَوْماً لَیسوا بِها بِکافِرینَ» اگر اینان (اعراب) به قرآن شوند، همانا ما کسانی را خواهیم گمارد که قدر آن را بدانند و به آن مؤمن باشند. نیز در محمد(ص)، آیه 38 می‌فرماید: «وَ انْ تَتَوَلَّوْا یسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیرَکمْ ثُمَّ لایکونوا امْثالَکمْ» اگر شما به قرآن پشت کنید، دیگر جای شما را خواهند گرفت که مانند شما نباشند. از نظر قوم عرب و غیر عرب از نظر قبول یا رد اسلام مساوی بودند، و حتی عرب‌ها به خاطر بی‌اعتنایی‌هایی که به می‌کردند کراراً مورد سرزنش واقع می‌شدند. اسلام می‌خواهد به اعراب بفهماند که آنها چه بیاورند و چه نیاورند، این دین پیشرفت خواهد کرد زیرا دینی نیست که تنها برای قوم مخصوصی آمده باشد. 📚استاد مطهری، خدمات متقابل اسلام و ایران، ص64-63 (با تلخیص) http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59