eitaa logo
رادار انقلاب
28.9هزار دنبال‌کننده
28.4هزار عکس
47.9هزار ویدیو
145 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢آیا با گردنبند یا پلاکی که آیات قرآن داره میشه دستشویی رفت؟ و آیا در صورت تماس با بدن گناه داره؟ : ✅ داشتن گردنبندی که بر روی آن اسم الله یا آیات قرآن حک شده است در دستشویی شخص قصد هتک و بی احترامی را نداشته باشد اشکال ندارد، ولی لمس کردن آن بدون وضو حرام است، از این رو نباید به گونه ای قرار داده شود که طرفی که بر آن کلمه حک شده با بدن تماس داشته باشد و می توانید با روکشی مانند چسب استفاده شود تا موقعی که عذرشرعی داشته باشید و وضو ندارید با بدن تماس نداشته باشد. و ضمنا از نجس شدن آن نیز کنید و اگر ناخواسته نجس شد، لازم است آن را آب و طاهر کنید. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢حقوق از جمهوری اسلامی میگیرند و بعد سرکلاسهای مدرسه و دانشگاه علیه انقلاب حرف میزنند! بعد همین جماعت مدعی میگویند: آزادی نیست! @mobahelegharn_21
💢 در ایران آزادی نیست؟ چند روز پیش جناب #زیباکلام از تهران با دوتن از #مخالفین سرسخت انقلاب و اسلام(بهرام مشیری) در آمریکا آزادانه در مورد نظامِ بعد از #جمهوری_اسلامی به مناظره نشسته است!!!! در کدام دوره #تاریخ ایران چنین چیزی امکان داشته؟ رضاخان دیکتاتور یا محمدرضای مستبد؟ @mobahelegharn_21
4_5868738219146740497.mp3
1.24M
💢وقت نماز! ✅اثر نماز اول وقت در زندگی روزمره @mobahelegharn_21
رادار انقلاب
#مطبوعات_دوره_پهلوی #۵_اردیبهشت_۱۳۴۱ 💢مردم جنوب تهران #سه دسته اند؛ گوال نشین ، خیابان نشین و کاروا
#مطبوعات_دوره_پهلوی #۱_اردیبهشت_۱۳۴۹ 💢 یکم اردیبهشت 1349 #هویدا به خاطر بذل و بخشش #بحرین در #مجلس استیضاح شد و تمام نمایندگان به استثنای 4 نفر به دولت رای اعتماد دادند! اما استدلال هویدا در واگذاری #بحرین‌چه بود؟ روزنامه #اطلاعات در صفحه نخست شماره روز یک اردیبهشت 1349 این گونه گزارش می دهد. هویدا : اقدام ایران برای جلوگیری از خطر جنگ و آشوب و تشنج های تخریبی در ناحیه #خلیج_فارس بود. ✅ روح #شاهان قاجار شاد شد با این نوع وطن فروشی!!! @mobahelegharn_21
💢 تاثیر یک کلمه در به کشیده شدن زنان!!! همین کلمه«اُمُّل» چه بدبخیتهایی به وجود آورده است و چه را از عفاف به گناه کشانده است! اگر از آنها بپرسی معنی این کلمه چیست،نمی‌دانند و همین قدر می‌گویند: اگر این طور بروم بیرون مسخره‌ام می‌کنند و می‌گویند تو عقب مانده و اُمل هستی. این القائات و خصوصا اگر با مسخره کردن همراه باشد، در مردم ساد‌ه دل و بالاخص در طبقه نسوان و نیز در طبقه جوانان به‌طور کلی، فوق العاده اثر دارد. در سوره‌ی مطففین منظره‌ای از کار این مسخره کنندگان را نقل می‌‌کند. 📚آشنایی با قرآن ص۱۷ص http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢عبادت چیست ✅امام حسن عسکری علیه السلام: عبادت در زیاد انجام دادن نماز و روزه نیست؛ بلکه عبادت، و اندیشه در قدرت بى‌منتهاى خداوند در امور مختلف مى‌باشد. 📚تحف العقول ، صفحه ۴۴۸ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢امام صادق(ع): مؤمنان،در نيكى كردن ومهرورزى وهمدردى نسبت به يكديگر،همانند يك پيكرند كه هرگاه[عضوى از آن] به درد آيد،ديگر اعضا را بى خوابى وتب، فرا مى گيرد 📚بحارالانوار ج74ص274 @mobahelegharn_21
رادار انقلاب
#مطبوعات_دوره_پهلوی #۱_اردیبهشت_۱۳۴۹ 💢 یکم اردیبهشت 1349 #هویدا به خاطر بذل و بخشش #بحرین در #مجلس
#مطبوعات_دوره_پهلوی #۱۴_اردیبهشت_۱۳۵۴ 💢 روزنامه اطلاعات: بدنبال #پیام فوری انورسادات(رئیس جمهورمصر) ایران ۱۲۵ میلیون #دلار به مصر کمک کرد! @mobahelegharn_21
💢معنای این سخن امام علی(ع) چیست که می‌فرماید: «من از قضای الهی به سوی قدر می‌گریزم» چیست؟ گریختن از الهی به سوی قدر الهی، مضمون روایتی است که چنین نقل شده است: «روزی امام علی(ع) از کنار دیواری که در حال ریختن بود بلند شد؛ برخی پرسیدند آیا از قضای الهی فرار می‌کنی؟ آن‌حضرت فرمود از الهی به قدر الهی فرار می‌کنم». ظاهراً مفاد این حدیث با قطع نظر از سند، این است که امام می‌خواهد بگوید، اگر به در کنار دیوار در حال خراب شدن ادامه دهم، حادثه قطعی است، ولی خداوند مقدر کرده که اگر با حسن انتخاب خودم از این دیوار فاصله بگیرم، نیز از من دور خواهد شد.  به بیان دیگر، مقصود این است که از امر حتمی خداوند به امری غیر حتمی فرار می‌کنم؛ زیرا قضا به معنای امر حتمی و قطعی است، و قدر به معنای اندازه‌گیری است. البته در مقابل این ، روایت دیگری نیز وجود دارد که آن‌حضرت بر عکس عمل کرده، یعنی در کنار دیوار در حال ریزش نشست و قضاوت شد که در برابر اعتراض برخی که گفتند دیوار در حال فرو ریختن است، حضرت فرمود: اجل هر کسی نگهبان او است؛ یعنی تا اجل فرا نرسد چیزی به وی آسیبی نمی‌رساند و هنگامی‌که حضرت از کنار برخاستند دیوار فرو ریخت. در جمع بین این دو رفتار از امام علی(ع)، برخی از محققان بر این باورند که مفاد اول بر اساس علم عادی و رفتار عقلایی است؛ زیرا دور از شدن از خطر(مثلاً از دیواری که در حال ریختن است) یک امر عقلایی است. امام(ع) این‌جا – مانند رویکردی که در بیشتر رخدادهای زندگی خویش داشتند - بر اساس همین قواعد عقلایی عمل نمودند، اما رفتار ایشان بر طبق روایت دوم بر اساس علم خاص و آگهی از غیب و واقعیت باطنی بود که می‌دانستند دیوار در چه زمانی سقوط می‌کند، به همین جهت به مجرد بلند شدن آن‌حضرت فرو ریخت. 📚کافی کافی، ج 2، ص 58 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59