#تا_عید_غدیر
💢چرا #ابوتراب لقب امام علی(ع) بود؟
عباية بن ربعى گويد: به عبد الله بن عباس گفتم:
رسول خدا (ص) از چه رو على عليه السلام را #ابو_تراب ناميد؟
گفت: از آن رو كه على عليه السلام صاحب زمين و #حجت خدا بر اهل آن پس از رسول خداست ، و بقاى زمين و آرامش آن به او است ، و از رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم شنيدم
مى فرمود : چون روز قيامت شود و شخص كافر پاداش و نزديكى و كرامتى را كه #خداى متعال براى شيعيان على آماده نموده ببيند گويد : ( اى كاش من ترابى بودم ) يعنى كاش از شيعيان على ( ابو تراب ) بودم . و اين است #معناى اين آيه كه كافر گويد : كاش من تراب ( خاك ) بودم .
📚علل الشرائع ج 1 - ص 156 .
#کمپین_سراسری_نذر_نان
اطلاعات بیشتر👇
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
4_6050688358248613076.mp3
5.12M
#شبهای_پیشاور
#کتاب_صوتی
#مناظره مرحوم سلطان الواعظین شیرازی، با دو نفر از علمای اهل سنت
#شب_سوم
#غدیر
شیعه باید از امامش دفاع کند
@mobahelegharn_21
#حدیث_امروز
💢 فرياد شيطان در غدير
امام باقر(ع):
ابليس #چهار مرتبه فرياد بلند كشيده است: روزى كه مورد #لعن خداوند قرار گرفت، روزى كه از #آسمانها به زمين فرستاده شد، روزى كه پيامبر صلى اللَّه عليه و آله مبعوث شد، روز #غدير_خم "كه اميرالمؤمنين عليه السلام منصوب شد"
📚بحارالأنوار: ج 37 ص 121
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#تا_عید_غدیر
💢آنچه که تاکنون در مورد #غدیر_خم نخوانده اید
در طول سه روز #توقف در غدير، پس از ايراد خطابه چند جريان به عنوان تأكيد و به نشانه #اهميت غدير به وقوع پيوست كه شرح آن چنين است:
پيامبر (ص) در اين #مراسم، #عمامه خود را ـ كه «سحاب» نام داشت به عنوان افتخار بر سر اميرالمؤمنين (ع) قرار دادند.
حسان بن ثابت از #پيامبر (ص) درخواست كرد تا در مورد غدير شعرى بگويد، و با اجازه حضرت اولين شعر غدير را سرود.
#پی_نوشت
یعنی سه روز پیامبر اون همه جمعیت و سران و خواص #جهان اسلام رو جمع کردن تا همه شون رو توجیه کنن!
بعد زدن زیر حرفشون!!!!
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
4_5767003955871613834.mp3
6.91M
#شبهای_پیشاور
#کتاب_صوتی
#مناظره مرحوم سلطان الواعظین شیرازی، با دو نفر از علمای اهل سنت
#شب_پنجم
#غدیر
شیعه باید از امامش دفاع کند
@mobahelegharn_21
💢 صفِ بانک و فساد
یکی از آن جاهایی که #همیشه از رفتن به سمت آن #تنفر دارم، همین بانک است. چه دولتی چه خصوصی!
متصدی بانک البته نه همه، انگار #منت برسر ما میگذارند و کارمان را انجام میدهند، انگار نه انگار وظیفه شان است. اصلا #حقوق میگیرند که کار کنند، اصلا متوجه نمیشوم مردمی را که تا کمر خممیشوند تا آن آقا برایشان فیش واریز کند.
او ذاتا وظیفه دارد، جناب کارمند حقوقش از #مالیات ماست پس نه تنها منتی نیست بلکه باید ممنون باشند که بانک آنها را انتخاب کرده ایم.
از طرف دیگر، کار هرکس را بخواهند، خارج نوبت پیش میبرند، بخصوص اگر #مشتری پولدار باشد.
پیرزنی برای پرداخت اقساط وام آمده بود، به سختی سرپا ایستاد، اما آن متصدی که روی صندلی زیرکولر نشسته، کار مشتری پولدار را خارج از نوبت انجام داد، این حق الناس است، #فساد است، ظلم است.
همین آقای کارمند بانک، شب که به منزل میرسد، گوشی را برمیدارد و در تلگرام از فساد و اختلاس در ایران میگوید!! و ژست روشنفکری به خود میگیرد، حال آنکه فساد از خود اوست.
بقیه اداراتپیشکش، امان از صفِ بانک
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#روشنفکران_دو_رو
💢انتقاد شریعتی به #روشنفکران دور از واقعیت جامعه
دکتر شریعتی:
آدمهائی که همیشه با کتاب و فکر و… تماس دارند، در معرض این خطرند که کمکم از واقعیتهای نسلشان و زمانشان و جامعهشان دور بشوند، بریده شوند، ذهنی بشوند، و فقط با کلمات و خیالات کتابهایشان آمیزش داشته باشند، و بعد اندک اندک زبانشان، احساسشان، دردهاشان، و بینششان، از آنچه در پیرامون و محیطشان میگذرد، فاصله بگیرد..."
اینها با کتاب و نظریات سرکار دارند و از واقعیت جامعه دورند و فقط از جملات قلنبه سلنبه استفاده میکنند.
📚مجموعه آثار ۲ / خودسازی انقلابی / ص ۱۵
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢به رکوع و سجود طولانی نگاه نکنید
#شهید_مطهری
✅در روايت آمده است: لاتَنْظُروا الى طولِ رُكوعِ الرَّجُلِ وَ سُجودِهِ هيچ وقت به طول دادن ركوع و سجود شخص نگاه نكنيد؛ يعنى ركوعهاى طولانى و سجودهاى طولانى شما را گول نزند، ممكن است اين از روى عادت باشد و اگر ترک كند وحشت كند. اگر مىخواهيد بفهميد اين شخص چگونه آدمى است، در راستی ها و امانتها امتحانش كنيد چون امين بودن عادت بردار نيست، راست گفتن عادت بردار نيست برخلاف نماز خواندن.
📚اسلام و نیازهای زمان، ج1، ص211
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#فکر_کردن_درد_دارد
#بدون_تعارف
💢مساله ما حجاب نیست
نباید مساله را از حجاب یا بدحجابی شروع کرد
مساله اولیه، حجاب نیست!
فقط، حجاب دختران و زنان هم نیست
همانقدری که #لباس_تنگ یا مانتوی #ساپورت برای یک پسر(مرد مجرد یا متاهل) تحریک کننده است
پوشش پسران که در #بدنسازی برای خودشان اندامی ساخته اند و در معرض میگذارند و یا فلان آرایش را دارند، برای #دختران محرک و پسندیده است.
یک زمانی در دهه هفتاد، دختران، مانتوهای بلند با سرشانه #اپل_دار می پوشیدند
بعد مساله چند #تار مو شد
بعد به مانتو تنگ و کوتاه
بعد...
اما امروز مساله اصلا اینها نیست،
یعنی در واقع تمام شدنی نیست.
تنوع، و میل به نشان دادن هر روز یک #تیپ جدید را در جامعه تبلیغ میکند.
امروز، غلظت آرایشها هم مساله نیست، یک خبرنگار زن آمریکایی که در انتخابات88 به ایران آماده بود، در گزارشش از بالای شهر تهران گفته بود: میزان غلظت آرایش دختران در اینجا از ستارهای....بیشتر است و چند برابر آنها #آرایش میکنند.
خب مساله چیست؟
روی چه چیزی باید بحث کرد؟
آیا شما میتوانی آن کسی که #ساپورت می پوشد را #چادری کنی؟
مسلما، خیر!
میشود همه را #یکدست کرد؟
بدون تردید شدنی و عقلانی نیست
پس مساله چیست؟
مساله این است که ابتدا باید بجای حجاب، روی #عفت و #غیرت کار کرد.
حجاب، روبناست
عفت و غیرت زیربنای جامعه اند
این دو اصل در جامعه ما دچار آسیب شده اند.
این به بدین معنا نیست، که هرکس در حجاب سهل انگار بود پس بی عفت یا بی غیرت است.
صدها دلیل وجود دارد.
چه عواملی در جامعه #عفت و #غیرت را سست کرده اند؟
#ادامه_دارد
#مباهله_قرن_21
http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 مشایی و دار و دسته بهاری ها همیشه مدعی #دادگاه علنی بودند، حالا که دادگاه علنی برپا شده، با انواع بهانه ها #شانتاژ میکنند!
@mobahelegharn_21
4_5767003955871613944.mp3
9.64M
#شبهای_پیشاور
#کتاب_صوتی
#مناظره مرحوم سلطان الواعظین شیرازی، با دو نفر از علمای اهل سنت
#شب_ششم
#غدیر
شیعه باید از امامش دفاع کند
@mobahelegharn_21