eitaa logo
رادار انقلاب
29.2هزار دنبال‌کننده
27.6هزار عکس
45.8هزار ویدیو
141 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢چرا و بنا بر چه علی(ع) علیه و قیام نکرد؟ ✅پس كه اگر اسلام و طرفدارانش را ياري نكنم، رخنه اي در آن بينم يا شاهد نابودي آن باشم، كه آن بر من سخت تر از رها كردن حكومت بر شماست، كه كالاي روزه دنياست و به زودي ايّام آن مي گذرد چنانكه سراب ناپديد شود، يا چونان پاره هاي ابر كه زود پراكنده مي گردد. پس در ميان آن آشوب و غوغا بپا خاستم تا آن كه باطل از ميان رفت، و استقرار يافته، و آرام شد. 📚نهج البلاغه صبحي صالح، ص451، نامه 62؛ http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#قبل_انقلاب 💢 چی بودیم! چی شدیم! 53 سال عمر حکومت پهلوی 40 سال عمر جمهوری اسلامی با آمار و براساس واقعیت میزان راهسازی در شهر و روستا را مقایسه کنید. @mobahelegharn_21
💢 آیا نهم ربیع روز خلیفه دوم است؟ "این متن بدنبال دفاع از نیست؛ بلکه هدف رفع یک داستان تخیلی در بین است" ✅تاریخِ قتل عُمَر بن خطاب به دست ابولولو : طبق منابع تاریخی شیعه و سنی ، عمر بن الخطاب ( خلیفه دوم ) در بیست وششم ذی الحجه ترور شد و بعد از حدود سه روز درگذشت. بنابراین وی در آخر ذیحجه یا اول محرم درگذشته است. این مطلب را همه‌ ی مورخان اعم از شیعه و سنی در آثار خود آورده اند. بنابراین اقلیت قلیلی که در نهم ربیع الاول مراسم عمرکشان ( عید الزهرا یا فرحة الزهراء ) برگزار می کنند اساسا حدود هفتاد روز تأخیر می کنند و کارشان حتی اگر توجیه شرعی و عقلی دشته باشد ، دستکم از نظر تاریخی دچار اشکال است. ✅برای اطمینان می توانید به منابع تاریخی زیر مراجعه فرمایید که همگی آخر ذی الحجه را به عنوان تاریخ قتل عُمَر بیان کرده اند: ✅منابع تاریخی یا متمایل به تشیع : ۱. تاریخ ‏الیعقوبى ، یعقوبی، ج‏۲ ، ص۱۵۹ ، قرن سوم ، مولف آن شیعه است. همچنین تاریخ ‏یعقوبى/ ترجمه فارسی آیتی ، ج‏۲ ، ص۴۹ ۲. التنبیه ‏و الإشراف ، مسعودی ، ص۲۵۰ ، قرن چهارم ، مؤلف آن شیعه یا متمایل به تشیع است ۳. مروج ‏الذهب ، مسعودی ، ج‏۲ ص۳۰۴ و ص۳۲۱ ، قرن چهارم ، مولف آن شیعه یا متمایل به تشیع است. ۴. الفتوح ، ابن اعثم کوفی ، ج‏۲ ، ص۳۲۳ ، قرن چهارم ، مولف متمایل به تشیع است. ۵. مَسارّ الشیعه ، ص42 ، مؤلف: شیخ مفید (ره) پیشوای بزرگ شیعیان در اوایل قرن پنجم که خوشبختانه نسخه خطی اصلی این کتاب با دستخط مؤلف موجود است. در این کتاب نیز مرگ عمر در ذیحجه ذکر شده است. می دانیم که شیخ مفید(ره) از نظر عظمت علمی و تقوایی در حد عالی هستند تا جایی که برخی بر این باورند که به دریافت توقیع ( نامه ) از امام عصر (عج) مشرف شده اند. ✅برخی دیگر از تاریخی: ۶. الإمامة و السیاسة ، مولف ناشناس، ج‏۱ ص۳۹ ، قرن سوم ، مذهب مولف: نامعلوم ۷. المعارف ، ابن قتیبه، ص ۱۸۳ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی ۸. أنساب‏ الأشراف، بلاذری، ج‏۱۰، ص۴۱۷ ، قرن: سوم ، مذهبِ مولف: سنی ۹. الطبقات‏ الکبرى، محمد بن سعد، ج‏۳ ، ص:۲۵۸ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی ۱۰. تاریخ ‏الطبری، طبری، ج‏۴، ص:۱۹۱ ، قرن چهارم ، مذهب مولف: سنی ✅بد نیست بدانیم که قدیم ما شیعیان درباره اینکه « عمر در ذیحجه کشته شده » اتفاق نظر داشته اند و حتی مرحوم علامه مجلسی(ره) نیز به این موضوع اعتراف کرده است 📚بحارالانوار، ج‏۳۱، ص ۱۱۸ ✅البته مجلسی(ره) خود سعی کرده به هر قیمت شده ربیع الاول را تایید کند!! بعید نیست ایشان که در عصر صفوی می زیست از سوی حکومت یا جو جامعه تحت فشار بوده اند و از این رو به روایتی که از نظر سندی ضعیف است و از نظر متن نیز با مسلمات تاریخی و روایی در تعارض است استناد کرده اند! روایتی که مجلسی به آن استناد کرده از طریق دو راوی مجهول الهویه به احمد بن اسحاق قمی(ره) منسوب شده که سند و متن آن بسیارِ ضیعف است. ✅کفعمی از ابن ادریس حلی (صاحب کتاب السرائر) نقل کرده که درباره تاریخ نهم ربیع گفته است: " مَنْ زَعَمَ أَنَّ عُمَرَ قُتِلَ فِیهِ فَقَدْ أَخْطَأَ بِإِجْمَاعِ أَهْلِ التَّوَارِیخِ وَ السِّیَرِ " ترجمه: « هر کس بپندارد عمر در نهم ربیع کشته شده به اجماع صاحبان کتب تاریخ و سیره در اشتباه است». سپس خود کفعمی تاریخ ذیحجه را صحیح دانسته می افزاید: « الإجماعُ حاصلٌ مِن الشیعةِ و أهلِ السنّةِ على ذلک» یعنی «شیعه و سنی بر این موضوع اتفاق نظر دارند» 📚کفعمی، مصباح الکفعمی = جنة الأمان الواقیة ، ص: 511 و مجلسی، بحارالانوار، ج‏۳۱، ص ۱۱۹ 👇 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢به درد مبتلاییم یعنی که یک فرد به اصطلاح شیعه، حتی آیه قرآن یا روایت نبوی حفظ نباشد تا ولایت علی(ع) را به مخالفان ثابت کند اما صدها روایت و داستان ساختگی (غیرمعتبر) برای و و ... حفظ باشد. 👇 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢میزان پذیرش مسلمانان در بین ۳۴ کشور اروپایی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ ✅بالاترین پذیرش مربوط به هلند با 88 درصد و پایین ترین سطح مربوط به جمهوری چک با 12 درصد 📚موسسه پیو نکته جالب #اینجاست بیشترین‌میزان توهین و تمسخر نسبت به پیامبراسلام در همین کشور #هلند و #دانمارک در جریان بوده است! @mobahelegharn_21
💢هرکس (ع) نداشته باشد است؟ ✅متاسفانه در فضای احساسی و شعر گونه غالب افرادی که هیچ سوادی در این زمینه ها ندارند در هیاتهای مذهبی در قالب مداح(البته شان واقعی اهل بیت اجل از این مباحث است) را برای مردم به تبدیل میکنند. 🔵درباره مساله و نداشتن‌محبت امام علی(ع) چند مساله قابل ذکر است: ✅ در در روایات ما سه دسته معرفی شده اند که میتوانند از اهل بیت باشند؛ دقت بفرمایید (بغض داشته) باشند، لزوما کسی که به اهل بیت علاقه نداشته باشد به معنای دشمن بودن با اهل بیت نیست آن سه دسته عبارتند از: ۱_منافق (به المستدرک حاکم ۳/۱۲۷ مراجعه شود) ۲_حرام زاده (أمالي الصدوق ص71 ح6) ۳_ولد حیض (روضة الواعظين: 270) ✅توجه فرمایید این موارد نقل احادیث است و ما فعلا به سندیت و اعتبار آنها کاری نداریم، با فرض اینکه هر سه دسته روایت کاملا صحیح السند باشند باز هم باید توجه داشت: برای فهم و درست درباره این دسته از روایات باید به نکاتی توجه شود؛ از جمله این‌که؛ حرام‌زاده بودن موجب سلب اختیار انسان نشده و علّت تامّه ارتکاب گناه و دوری از محبت و دوستی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نمی‌شود؛ لذا فرزند زنا نیز مثل دیگر افراد بشر مختار بوده و سرنوشت خود را در دست اختیار خود دارد؛ و می‌تواند با اعتقاد حق و انجام اعمال نیک و پسندیده این نقص روحی و معنوی خود را برطرف کرده و از مؤمنان و محبّان ائمه اطهار(ع) شود. و هیچ دلیل عقلی یا نقلی وجود ندارد که اثبات کند زنازاده لزوماً اهل جهنّم می‌شوند؛ همان‌طور ‌که هیچ دلیلی نیست که اثبات کند هر و مسلمان‌زاده‌ای وارد بهشت می‌شود. بنابر این، روایات ظاهراً حکمی غالبی را بیان می‌کنند نه حکمی کلّی را؛ یعنی اغلب چنین است که زنازاده دشمن اهل بیت می‌شود نه همیشه. نکته دیگر آن‌که تمام دشمنان اهل بیت حرام‌زاده به معنای فرزند حاصل از روابط نامشروع نیستند، بلکه دلایل دیگری چون نیز می تواند در این دشمنی، تأثیرگذار باشد. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
⭕️ #اطلاعیه_ویژه 💠 #جسور_ترین 💠 #بزرگترین 💠 #صریح_ترین 🔻 کانال #حامیان_امام_خامنه ای در ایتا آغاز به کار کرد🔻 🔻شما هم به جمع ۳۷ هزار نفری حامیان امام خامنه ای بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/1564672000C862dbe03c9 نکاتی که باید درباره امام و انقلاب بدانید
.... تلگرام اقتصاد کشور را ورشکسته کرده😱 💠در یک کلیپ ۵ دقیقه ای تمام پشت پرده ها اقتصاد تلگرام را ببینید👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1564672000C862dbe03c9
💢 ۶۶ درصد #زنان ایرانی با #خشونت مواجهند @mobahelegharn_21
رادار انقلاب
💢 ۶۶ درصد #زنان ایرانی با #خشونت مواجهند @mobahelegharn_21
💢 ۶۶ درصد ایرانی با مواجهند ✅پیامبر اکرم(ص): هر زنی که شوهر خود را بیازارد، خداوند هیچ و عوض و کار نیکی را نمی پذیرد تا او را کند، حتی اگر روزها روزه بگیرد و شبها به عبادت بگذراند. چنین اولین کسی است که وارد آتش خواهد شد، و همچنین است اگر مرد به ستم روا دارد. 📚وسائل الشیعه ج20 ص211 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢افرادی که در دستگاه اهل بیت نشوند با این آبروی اهل بیت را میبرند. یک مشت که با شعر احساسی دنبال جمع کردن‌....هستن @mobahelegharn_21
💢آیا است زن و شوهر، مخفیانه یکدیگر را، وارسی کنند؟ حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی): جایز نیست. حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی (مد ظله العالی): تصرف در اموال دیگری و تجسس در عیوب دیگری جایز نیست، مگر در فرض خوف معصیت مهم یا معرضیت نوعیه برای معصیت مهم. حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی): تصرف بوده و بدون رضایت صاحب آن جایز نیست. ✅تلفن همراه، جزو خصوصی افراد بوده و تصرف در آن بدون رضایت مالکش، نیست و بیشتر فقها معتقدند که هرگز نباید از ظن و گمان به عنوان مجوزی برای در حریم خصوصی همسر بهره‌برداری شود، بلکه لازم است مطلقاً از بدگمانی پرهیز شود http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 مهربان‌تر از مادر روایتی از رنج‌های امام زمان(عج) به خاطر شیعیان @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 رهبر انقلاب: یک عده خیال میکنند تشیع به گفتن به سنی هاست ! @mobahelegharn_21
💢 یازده #استاندار بازنشسته به دلیل وضع قانون خوب در مجلس از سمت خود #کنارگیری کردند. عده ای میگفتند: نمیشود! نمیکنن! سرکاریه! تنها را #اصلاح کشور اجرای کامل قانون است! @mobahelegharn_21
💢 دروغ و امام علی(ع): لا یجد عبد طعم الایمان حتی یترك الكذب هزله و جده هیچ بنده ای ایمان را نمی چشد، مگر این كه را چه و چه ترك كند. 📚اصول کافی، ج۴، باب الکذب، ح۱۱. ✅ یکی از کسب‌های حرام، کسب از طریق کذب و است. در گذشته اکتساب از راه کذب، کمتر وجود داشت. امّا در زمان ما این وجود دارد. امروزه عده‌ای در دنیا از طریق دروغ گفتن می‌خورند!  ✅ با دروغ گفتن تفاوت دارد. در که براحتی افراد دروغ میگویند؛ جایگاه و اثری ندارد. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#فکر_کردن_درد_دارد 💢سید بهاء #طلبه عراقی برای جذب جوانان عراقی به قهوه خانه ها میرود. در ایران چندتا #طلبه اینجوری داریم؟ @mobahelegharn_21
💢بیچاره ترین مردم در کیست؟ ✅روايت داريم در برزخ انسان را مي كند مثلا يك سوم فشار قبر متعلق به است. در روايتی دیگر هست كه خداوند بر روي پل صراط كمينی قرار داده كه هر كس حق الناس بر گردن دارد، از آنجا به بعد حق عبور ندارد. ✅رسول اكرم (ص) فرمودند: بيچاره ترين مردم كسی است كه با اعمال خوب وارد صحراي شود مثلا در نماز، حج و ... مشكلی نداشته باشد و جز يمين قرار گيرد اما زماني كه قصد ورود به بهشت می كند گروهی از مردم مانع می شوند. علت را جويا مي شود و می شنوند كه آنها را پايمال كرده است. ✅در آن لحظه از فرشتگان كمك می طلبند و آنها می گويند: حلاليت بگير، يعنی قسمتی از اعمال خوب خود را به آنها بده تا كنند وقتی اين كار را می كنند متوجه می شوند ديگر هيچ چيز ندارند و نامه را به دست چپ می دهند كه از نظر بيچاره ترين بنده ها هستند. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢مومن باید در بین جمع باشد ✅خدای متعال می ‌دارد مردمی را که وقتی در جمع دیگران می ‌نشینند عبوس نمی ‌کنند، بلکه با مردم خوش و بش می ‌کنند، می ‌کنند، به اصطلاحِ دیگر "ادخال سرور" در قلب مؤمنین می ‌کنند. ✅می ‌دانیم که بعضی از مؤمنینِ معمولی ما جزء آدابشان این است که کأنه یک نوع بر همه مردم دارند که ما مؤمن هستیم و چنان، به اینکه همیشه عبوس کنند، چهره ‌شان را بگیرند، به مردم بی ‌اعتنایی کنند، یعنی همه شما اهل جهنم هستید، همه شما مورد خدا هستید و مورد خشم من؛ در صورتی که این برخلاف دستور اسلام است... ✅[در روایت است که] خدا دوست دارد مؤمنی را که وقتی در میان است، برای اینکه دیگران را کند سخنان خوشحال ‌کننده می ‌گوید ولی وقتی که تنها می ‌ماند به فکر و فرو می ‌رود ... و عبرتها به نظرش می ‌آید. 📚آشنایی با قرآن، ج10، ص39 👇 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
💢مومن باید در بین جمع باشد ✅خدای متعال می ‌دارد مردمی را که وقتی در جمع دیگران می ‌نشینند عبوس نمی ‌کنند، بلکه با مردم خوش و بش می ‌کنند، می ‌کنند، به اصطلاحِ دیگر "ادخال سرور" در قلب مؤمنین می ‌کنند. ✅می ‌دانیم که بعضی از مؤمنینِ معمولی ما جزء آدابشان این است که کأنه یک نوع بر همه مردم دارند که ما مؤمن هستیم و چنان، به اینکه همیشه عبوس کنند، چهره ‌شان را بگیرند، به مردم بی ‌اعتنایی کنند، یعنی همه شما اهل جهنم هستید، همه شما مورد خدا هستید و مورد خشم من؛ در صورتی که این برخلاف دستور اسلام است... ✅[در روایت است که] خدا دوست دارد مؤمنی را که وقتی در میان است، برای اینکه دیگران را کند سخنان خوشحال ‌کننده می ‌گوید ولی وقتی که تنها می ‌ماند به فکر و فرو می ‌رود ... و عبرتها به نظرش می ‌آید. 📚آشنایی با قرآن، ج10، ص39 👇 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢سالروز ازدواج (ص) و حضرت خدیجه(س) ✅ملاک حضرت خدیجه برای ازدواج @mobahelegharn_21
💢چه كسي عقد حضرت خديجه و رسول خدا (ص) را خواند؟ ✅نکته اول: 1⃣طبق روايات شيعه و سني ، حضرت ابو طالب عليه السلام، به خديجه رفت و خود آن حضرت عقد را جاري كرد ✅نکته دوم 2⃣منابع در این باره چه میگوید؟ بسياري از علماي اهل تسنن نيز خطبه خواندن ابي طالب عليه السلام را نقل كرده اند؛ از جمله آلوسي در تفسير خود مي نويسد: 🔵تفسير الآلوسي ، الآلوسي ، ج 18 ، ص 51 اين مطلب صحت دارد كه ابوطالب (ع) در روز نكاح پيامبر (ص) در حضور رؤساء قبيله مضر و قريش اين خطبه را خواند : ... . 3⃣زمخشري، مفسر و مشهور اهل سنت مي نويسد: ابوطالب (ع) در هنگام رسول خدا و حضرت خديجه (س) حضور داشت ؛ در حالي كه بني هاشم و رؤساء مكه با وي همراه بودند ، ابو طالب گفت : سپاس خدايي را كه ما را از ابراهيم قرار داد. ربيع الأبرار ، ج1 ، ص467 ✅منابع شیعیان 4⃣شيخ صدوق در كتاب من لا يحضره الفقيه مي نويسد: هنگامي كه رسول خدا صلّي اللَّه عليه و آله در جلسه خواستگاري خديجه دختر خويلد، رحمها اللَّه ، با پدر يا عموي او صحبت مي كرد، أبو طالب در اجتماع قريش حضور يافت و در حالي كه دو طرف در حجره را گرفته بود خطبه عقد را اين چنين آغاز كرد  من لا يحضره الفقيه، ج 3، ص: 398 👇 http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
#حتما_بخوانید 💢هزار تومان #بدهکارم! طرف را پیدا کنید! شهیدی که در #وصیت_نامه به هزار تومان بدهکاری خود اشاره میکند، و #اختلاسگران بیت المالی که سیر نمیشوند @mobahelegharn_21