🔴 دفاع متقابل
🔵 اگر انتظار داریم که امام زمان علیه السلام در مقابل حوادث و اتفاقات از ما دفاع کند؛ در مقابل ما هم برای دفاع از امام زمان باید اماده باشیم
مانند شهدا که به راستی از ولایت دفاع کردند
«وَ الذّابّينَ عَنْهُ... وَ المُحامينَ عَنْهُ»
🟢 گرچه امام زمان همواره مدافع ما بوده و هست و بسیاری از ما تاکنون هیچ گونه اقدامی برای امام خود انجام نداده ایم.
@Rahe_Behesht_59
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
https://eitaa.com/joinchat/1551696168Cb46a380120
لطفا مارا به دوستانتان معرفی کنید🌹
5.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 شرط حضور در جبهه #امام_زمان
🔵 همین الان هم میتونی توی صفین شمشیر بزنی.
🎙 #استاد_عالی
#کلیپ_مهدوی
@Rahe_Behesht_59
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
https://eitaa.com/joinchat/1551696168Cb46a380120
لطفا مارا به دوستانتان معرفی کنید 🌹
https://eitaa.com/joinchat/1551696168Cb46a380120
لطفا مارا به دوستانتان معرفی کنید 🌹
🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸
🌹#آیه_2_سوره_حمد
🔸الحمد لله رب العالمین (2)🔸
{ترجمه آیه:سپاس مخصوص خدایی است که پروردگار جهانیان است}
سوره حمد آیـ🦋ـه (2)
الحمد = حمد و ستايش و سپاس
لله = براي خداست
رب العالمين = پرورش دهنده جهانيان
@Rahe_Behesht_59
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
https://eitaa.com/joinchat/1551696168Cb46a380120
#تفسیر_آیه_2_حمد
حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره حمد - آیه دوم
«ربّ» به کسى گفته مىشود که هم مالک وصاحب چیزى است و هم در رشد و پرورش آن نقش دارد.
خداوند هم صاحب حقیقى عالم است و هم مدبّر و پروردگار آن. پس همه هستى حرکت تکاملى دارد و در مسیرى که خداوند معیّن کرده، هدایت مىشود.
علاوه بر سوره حمد، چهار سوره انعام، کهف، سبأ وفاطر نیز با جمله «الحمدللّه» آغاز گردیده، ولى فقط در سوره حمد بعد از آن «ربّ العالمین» آمده است.
مفهوم حمد، ترکیبى از مفهوم مدح و شکر است. انسان در برابر جمال و کمال و زیبایى، زبان به ستایش و در برابر نعمت و خدمت واحسان دیگران، زبان به تشکّر مىگشاید. خداوند متعال به خاطر کمال و جمالش، شایسته ستایش وبه خاطر احسانها و نعمتهایش، لایق شکرگزارى است.
«الحمدللّه»، بهترین نوع تشکّر از خداوند است. هر کس در هرجا، با هر زبانى، هرگونه ستایشى از هر کمال و زیبایى دارد، در حقیقت سرچشمه آن را ستایش مىکند. البتّه حمد خداوند منافاتى با سپاسگزارى از مخلوق ندارد، به شرط آنکه به امر خداوند و در خط و مسیر او باشد.
خداوند، پروردگار همه آفریده هاست. «و هو ربّ کلّ شىء» آنچه در آسمانها و زمین و میان آنهاست، پروردگارشان اوست. «ربّ السّموات والارض و مابینهما» حضرت على علیه السلام مىفرماید: «من الجمادات والحیوانات»؛ او پروردگار جاندار و بىجان است. «له الخلق والامر تبارکاللّه ربّ العالمین» هم آفرینش از اوست و هم اداره آن، و او مربى و پرورش دهنده همه است.
مراد از «عالَمین» یا فقط انسانها هستند، مانند آیه ۷۰ سوره حجر که قوم لوط به حضرت لوط گفتند: «أوَ لم ننهک عن العالمین» آیا ما تو را از ملاقات با مردم نهى نکردیم؟ و یا مراد همهى عوالم هستى است. «عالَم» به معناى مخلوقات و «عالَمین» به معناى تمام مخلوقات نیز استعمال شده است. از این آیه فهمیده مىشود که تمام هستى یک پروردگار دارد و آنچه در جاهلیت و در میان بعضى از ملّتها اعتقاد داشتند که براى هر نوع از پدیده ها خدایى است و آن را مدبّر و ربّ النّوع آن مىپنداشتند، باطل است.
@Rahe_Behesht_59
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
https://eitaa.com/joinchat/1551696168Cb46a380120
لطفا مارا به دوستانتان معرفی کنید 🌹
🌹سلام علیکم ✋
⛱این غلطه عزیز من؛
خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو
اگر بخواهی همرنگ این مردم دم دمی مزاج بشوی باید تغییر ماهیت دهی و آفتاب پرست شوی☺️
همـرنگ دیـگران نبـاش
#خودت باش و بهترین در نوع خودت
چراکه:لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم
@Rahe_Behesht_59
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
https://eitaa.com/joinchat/1551696168Cb46a380120
لطفا مارا به دوستانتان معرفی کنید 🌹
🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸