Recording ۱۲۳۹۵۵-۰۷۱۶۲۴.mp3
37.29M
🏴 حسین(ع)، الگوی جاودانه
🎤علی غلامی دهقی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سخنرانی در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) اصفهان( دهق فریدن )
۱۰ محرّم الحرام ۱۴۴۶
۲۶ تیر ۱۴۰۳
http://eitaa.Com/Rahevasat
6.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹آزادی و آگاهی در عاشورا
http://eitaa.Com/Rahevasat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹با شعارهای احساسی علیه این و آن مخالفم.
http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۲۰۰۰۰۷-۰۷۲۲۲۴.mp3
40.68M
🌹لغزشگاه های دینداری در دوران معاصر
✅جلسه اوّل: شکّ
🎤علی غلامی دهقی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱ مرداد ۱۴۰۳
۱۶ محرم الحرام ۱۴۴۶
http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۲۰۰۳۳۲-۰۷۲۳۲۴.mp3
42.69M
🌹لغزشگاه های دینداری در دوران معاصر
✅جلسه دوّم: شکّ و شرک
🎤علی غلامی دهقی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۲ مرداد ۱۴۰۳
۱۷ محرم الحرام ۱۴۴۶
http://eitaa.Com/Rahevasat
🏴 امامان شیعه و سیاه پوشی در سوگ امام حسین (ع)
✍ علی غلامی دهقی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پرسش:
✅ آیا امامان شیعه (ع) در سوگ امام حسین (ع) سیاه می پوشیدند؟
دیروز یکی از متدینین از طریق ایتا از بنده پرسیده است: امامان شیعه (ع) چند روز برای امام حسین (ع) لباس سیاه می پوشیدند؟
پاسخ :
❇️ در این که امامان شیعه و به پیروی از آنها، شیعیان در سوگ امامان (ع)، بخصوص سالار شهیدان امام حسین (ع)، سیاه می پوشیدند، تردیدی نیست. شواهد تاریخی فراوانی نشانگر سیاه پوشی در سوگ امامان شیعه است. نمونه را می توان به سیاه پوشیدن امام حسن (ع) پس از شهادت امیرمؤمنان علی (ع)) و سیاه پوشیدن زنان بنی هاشم و پیروان آنها در مدینه و همراهی امام سجاد (ع) با آنان در عزای سیدالشهدا (ع)، اشاره کرد. (ابن ابی الحدید معتزلی، شرح نهج البلاغه، ج 16، ص 22؛ مجلسی، بحار الانوار، ج 45، ص 188)
امّا اظهارنظر در باره شمار روزهای سیاه پوشی مشکل است. به نظر می رسد شمار روزهای سیاه پوشی و عزاداری، به عرف جامعه و سنّت های سوگواری در هر منطقه جغرافیایی بستگی دارد.
جهت آگاهی بیشتر به کتاب « سیاه پوشی در سوگ ائمه نور (ع)» نوشته تاریخنگار معاصر زنده یاد علی ابوالحسنی (منذر) مراجعه فرمائید.
شایان یادآوری است که سیاهپوشی در میان ایرانیان در سوگ از دست رفتگان همانند دیگر ملل جهان، پیشینه ای دراز دارد. فردوسی در باره کشته شدن رستم این گونه سروده است:
به یک سال در سیستان سوگ بود
همه جامه هاشان، سیاه و کبود.
۳ مرداد ۱۴۰۳
۱۸ محرّم الحرام ۱۴۴۶
http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۲۰۰۳۲۹-۰۷۲۴۲۴.mp3
47.07M
🌹لغزشگاه های دینداری در دوران معاصر
✅جلسه سوّم: جانبداری بی منطق( حمیّت و تعصّب)
🎤علی غلامی دهقی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۳ مرداد ۱۴۰۳
۱۸ محرم الحرام ۱۴۴۶
http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۲۰۰۰۵۲-۰۷۲۵۲۴.mp3
49.52M
🌹لغزشگاه های دینداری در دوران معاصر
✅جلسه چهارم: خشم و غضب
❇️ (راهکارهای رهایی از پیامدهای خشم)
🎤علی غلامی دهقی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۴ مرداد ۱۴۰۳
۱۹ محرم الحرام ۱۴۴۶
http://eitaa.Com/Rahevasat
🌹از تبلیغ خطابی تا زیست مشترک
🟡دوست عزیز و دانشمندم جناب حجتالاسلام استاد احمد اولیائی، مطلب بسیار ارزشمندی تحت عنوان «اشتباهی که باید جبران شود» منتشر کرده است که مطالعه و دقت در آن و مطالبه بیشتر آن از اولیای تبلیغ دینی میتواند فصل جدیدی از فعالیتهای تبلیغی را شکل دهد:
🔹ما یک خطای راهبردی در تبلیغ داشتیم؛ «تبلیغ خطابی» به جای «زیست مشترک».
یعنی گزارههای دینی را دائما از شبکههای تلویزیون و منبر و ... مستقیماً و مکرراً بیان کردیم؛ اما «زیست مشترک» یعنی همزیستی اخلاقی بلند مدت در زندگی روزمره در کنار مردم را فراموش کردیم.
شما الان تلویزیون را ببین ...
سمت خدا، محفل، معلی، عموروحانی، سخنرانیهای صبحگاهی، شبکه قرآن
در کنار اعزام مبلغ
رادیو معارف
تریبونهای نماز جمعه
و... (همه بیان دین به صورت لخت و مستقیم)
اما قدم زدن روزمره یک روحانی در محله و سلام کردن به کسبه و ...، اثر دیگری دارد.
🔸سفری که به روسیه داشتم، یک امام جماعت در بزرگترین مسجد سن پترزبورگ توجه ما را به خود جلب کرد. اصالتا تاجیکی بود.
دو ساعت با او بودیم. یک گزاره دینی بیان نکرد! فقط ادب و متانت و تواضع و پذیرائی و ...
نهایتاً او را به حرف آوردیم. گفت ایران با این شکل و شیوه تبلیغی به سمت سکولاریسم میرود!
گفتیم: چرا؟
گفت: «شما گزارههای دینی را دائماً به مردم میگویید. در حالی که پیامبر فقط روز جمعه خطبهای داشت؛ اما در طول هفته با مردم زندگی میکرد.»
🖌 احمد حسین شریفی (ریاست دانشگاه قم)
@Ahmadhoseinsharifi
🗳 جهش ایران |
@jahesheiran
http://eitaa.Com/Rahevasat
Recording ۱۹۵۷۲۷-۰۷۲۶۲۴.mp3
43.33M
🌹لغزشگاه های دینداری در دوران معاصر
✅جلسه پنجم: حسد، ریشه ها و نشانه ها
❇️ (راهکارهای درمان حسد)
🎤علی غلامی دهقی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۵ مرداد ۱۴۰۳
۲۰ محرم الحرام ۱۴۴۶
http://eitaa.Com/Rahevasat
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹واکنش یکی از استادان حوزه به شعارهای من درآوردی یک مدّاح
ضمن احترام فراوان به برادر عزیزم حاج حسین طاهری و تشکر بابت مداحیهای حماسی و انقلابی و پرمغز ایشان و آرزوی موفقیت بیش از پیش برای این عزیز دلم، از ایشان هرگز انتظار چنین تفاسیر «سلیقهای» و «مندرآوردی» و «بیمبنایی» را برای شعائر حسینی نداشتم.
#عاشورا
@Ahmadhoseinsharifi
http://eitaa.Com/Rahevasat
#احکام شرعی | حکم ریا کردن در عزاداری
🔹 آیتاللهالعظمی خامنهای به استفتائی پیرامون «حکم ریا کردن در عزاداری» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان میگردد.
❓سوال: برخی اعتقاد دارند در عزاداری اهل بیت (علیهمالسلام) ریا کردن اشکال ندارد، آیا این حرف شرعاً صحیح است؟
✍️ جواب: آشکار و علنی بودن عزاداری اهل بیت علیهمالسلام مطلوب است، اما ترتب ثواب منوط به اخلاص در عمل و ترک ریا است.
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
http://eitaa.Com/Rahevasat