ارزشیابی فارسی
نوبت دوم
#نگارش
پایه اول
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
4_5776073264648423299.pdf
393K
فارسی
نوبت دوم
#ارزشیابی
#نگارش
پایه اول
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
4_5776073264648423300.pdf
451.3K
ریاضی
نوبت دوم
#ارزشیابی
پایه اول
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
استان:آذربایجان غربی
شهر/روستا:سلماس/روستای سیلاب
دبستان: خدیجه کبری(س)
✅️مدیر: خانم رقیه ماکویی
✅️آموزگار: خانم احمدی
✅️دانش آموزان:پایه ششم ۲
موضوع:فعالیت درس بیستم(تحقیق درباره همسایگان ایران)
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
استان:آذربایجان غربی
شهر/روستا:سلماس/روستای سیلاب
دبستان: خدیجه کبری(س)
✅️مدیر: خانم رقیه ماکویی
✅️آموزگار: خانم احمدی
✅️دانش آموزان:پایه ششم ۲
موضوع:فعالیتِ کاروفناوری دوخت جامدادی بانمد
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استان:آذربایجان غربی
شهر/روستا:سلماس/روستای سیلاب
دبستان: خدیجه کبری(س)
✅️مدیر: خانم رقیه ماکویی
✅️آموزگار: خانم احمدی
✅️دانش آموزان:پایه ششم ۲
موضوع:فعالیت درس بیستم(تحقیق درباره همسایگان ایران)
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
استان:آذربایجان غربی
شهر/روستا:سلماس/روستای سیلاب
دبستان: خدیجه کبری(س)
✅️مدیر: خانم رقیه ماکویی
✅️آموزگار: خانم احمدی
✅️دانش آموزان:پایه ششم ۲
موضوع:فعالیت درس بیستم(تحقیق درباره همسایگان ایران)
موضوع:فصل پنجم ریاضی
تدریس زاویه ها با دست سازه ها
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
پیک فروردین.pdf
330.5K
پیک فروردین ماه
پایه اول ابتدایی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 قابل توجه معلمین «پایه اول»
اطلاعیه شماره 1
🛑 ریاضی پایه اول (تم ۱ و ۲)
دانش آموز من در پایان سال تحصیلی باید در درس ریاضی، به چه مهارت ها و توانایی هایی رسیده باشد؟
✅ تشخيص تفاوت ها و شباهت ها در شکل های مثل هم
✅ زمينه سازی برای شمارش گوشه ها و ضلع های اشکال هندسی.
✅ استفاده از نمودار ستونی جهت سرشماری، نمايش ومقايسه ی تعداد اشياء.
✅ شناخت اوليه اشکال هندسی و بيان شباهت ها و تفاوت های آن ها.
✅ تشخيص الگوهايی که در محيط اطراف وجود دارند و بيان قانون آن الگو
✅ شمردن تا عدد ۵ و برقراری تناظر يک به يک بين دو دسته.
✅ تشخيص تساوی دو مجموعه به تعداد مساوی.
✅ چگونگی استفاده از ابزار خط کش.
✅ برقراری تناظر بين دسته هايی که عدد آن ها يکی است.
✅ تکميل مربع شگفت انگيز با رنگ کردن
✅ ارائه نمايش های مختلف يک عدد( کمتر از ۵) با استفاده ازانگشتان دست.
✅ تشخيص جهت های راست و چپ و توجه به شکل انگشتان از روبه رو و يا پشت در دو دست
✅ بيان عدد يک مجموعه بدون شمارش و تعيين عدد بعدی بدون شمارش از ابتدا.
✅ آشنايی با طراحی يک شکل با استفاده از رنگ کردن خانه های صفحه شطرنجی.
✅ آشنايی اوليه با مفهوم قبل و بعد (درک واژه اضافه کردن)
✅ آشنايی اوليه با مفهوم صفر.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 قابل توجه معلمین« پایه اول»
اطلاعیه شماره 1
🛑 فارسی پایه اول، بخش اول(نگاره ها)
دانش آموز من در پایان سال تحصیلی در درس فارسی، باید به چه مهارت ها و توانایی هایی رسیده باشد؟
✅ آموزش مفاهيم متناسب با برنامه درسی زبان
فارسی و همسو با برنامه درسی ملی
✅ يافتن واژه مناسب برای تمرين بيشتر و تقويت توانايی تشخيص شکل نوشتاری و آوايی
✅ گسترش گنجينه واژگانی با تکيه بر تصويرخوانی و تعميق مفاهيم اصلی
✅ آموزش راست به چپ و بالا و پايين (شناخت جهت ها)
✅ تقويت مهارت های زبانی(مهارت خوب ديدن،خوب گوش دادن و خوب سخن گفتن)
✅ تأکيد بر سه مفهوم آغاز، ميانه و پايان در نقل وقايع، حوادث و داستان ها
✅ تقويت خوب ديدن، پرورش قوه تميز و تشخيص
رشد توانايی تبديل ديده ها به گفتار
✅ تقويت فرايندهای ذهنی، مهارت گسترش مفهوم اصلی، مهارت های حسی،حرکتی
✅ انطباق واژه های شنيداری با اجزای تصوير
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 قابل توجه معلمین« پایه اول»
اطلاعیه شماره 1
🛑 قرآن پایه اول
دانش آموز من در پایان سال تحصیلی در درس قرآن، باید به چه مهارت ها و توانایی هایی رسیده باشد؟
✅ آشنایى با قرآن کریم به عنوان کلام الهى و کتاب آسمانى
✅ تقویت انس و علاقه به قرآن کریم و یادگیرى آن
✅ توانایى روخوانى قرآن به صورت شمرده و آرام از روى مصحف با رسم الخط آموزشى
✅ توانایى خواندن آیات کتاب درسى به صورت روان یا آهنگین
✅ آشنایى با قواعد ضرورى روخوانى قرآن
✅ حفظ برخى از سوره هاى کوتاه کتاب درسى
✅ آشنایى با برخى از داستان هاى قرآن کریم
فراگیرى معناى برخى از کلمات ساده و عبارات کوتاه قرآن
✅ ایجاد و تقویت علاقه به شنیدن، خواندن و فهم معناى آیات قرآن کریم
✅ آشنایى با مفهوم برخى از پیام هاى قرآن
✅ شناخت و تقویت استعدادهاى دانش آموزان، در گرایش هاى مختلف آموزش قرآن
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 قابل توجه معلمین «پایه اول»
اطلاعیه شماره 1
🛑 علوم پایه اول
دانش آموز من در پایان سال تحصیلی در درس علوم، باید به چه مهارت ها و توانایی هایی رسیده باشد؟
✅ در برخورد با پديده های آشنا در محيط اطراف پرسش هايی مرتبط طرح می کنند اما به دنبال پاسخ پرسش ها نيستند.
✅ با به کارگيری حواس، اشياء، گياهان، جانوران، و محيط اطراف خود را با دقت مشاهده کرده و ويژگی های ظاهری(شکل، اندازه، جنس، رنگ، صدا، بو، مزه و...) و نظاير آن ها را بيان کنند.
✅ موارد محدودی از عوامل مؤثر بر سلامتی را فهرست و برخی موارد سالم و ناسالم را در آن شناسايی کرده، وجدول هفتگی که شامل برخی محورها است را تنظيم، اجرا و گزارش کنند.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
فوايد نقاشي كشيدن:
💠1- نقاشی به هماهنگی چشم ها و دست های کودک کمک می کند.
💠2- نقاشی کشیدن کودکان ، راهی عالی برای تقویت ماهیچه های کوچک دستان بچه هاست که در سنین مدرسه و از اول ابتدایی در مهارت نوشتن کودکان نقش مهمی دارد.
💠3- در نقاشی کشیدن؛ هم نیم کرده چپ مغز که محل فعالیتهای تحلیلی و منطقی است و هم نیم کرده راست که محل فعالیتهای خلاقانه و احساسی است ، فعالیت می کند.
💠 4 - هماهنگی و فعالیت دو نیم کرده، اهمیت زیادی در قدرت حل مسائل پیچیده دارد که نقش مهمی در موفقیتهای افراد بازی می کند.
💠 5 - نقاشی کردن کودکان به آن ها اجازه تفکر خلاق ، تصمیم گیری و حل مسئله را در محیطی امن فراهم می کند.
💠 6 - نقاشی کشیدن برای بچه ها فرصتهای زیادی برای آموزش و یادگیری فراهم می کند که یادگیری رنگ ها و اشکال هندسی ، بیان ایده ها ، ترکیب رنگها و آزمایش آن ها از آن جمله است.
💠 7 - نقاشی کردن کودکان، فرصتی برای تمرین خلاقیت باز است ، در نقاشی فقط یک راه درست وجود ندارد و برای بیان ایده های و استفاده از خلاقیت آزادیم!
💠 8 - نقاشی کشیدن راهی خوب برای کسب آرامش است و به رها شدن از استرس و به کاهش تنشها در گذر از دوران و موقعیت های سخت زندگی کنند.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
قابل توجه همکاران محترم
ضمن قبول تمام انتقادات بر نحوه اجرای رتبه بندی و قول مساعد وزارت مبنی بر بررسی اعتراضات
لازم است برای حفظ شأن و حرمت فرهنگیان از مراجعه احتمالی به دفتر امام جمعه محترم، نهادها و ادارات از قبیل کمیته امداد امام و بهزیستی و .... برای دریافت گواهی جهت بارگزاری در سامانه مای مدیو خودداری شود.
مدیران محترم این پیام را به اطلاع همه همکاران برسانند.
مدیریت آموزش و پرورش سلماس
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️آزمایش(ص۵۲) اصطکاک روی سطح پرزدار و صاف
🔸️پایه : ششم
🔸️آموزشگاه : ۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️آشنایی و شناخت با برگ های پهن 🍀🍁و باریک 🌾و سوزنی و گیاهان مخروط دار
🔸️پایه: سوم
🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️آشنایی و شناخت دانش آموزان، با دانه های یک قسمتی🌾 و دو قسمتی 🫘
🔸️پایه: سوم
🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️آزمایش مقایسه فرو رفتگی آب در خاک ماسه و خاک رس
🔸️پایه : سوم
🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم : خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️تلفیق هنر با ریاضی ساخت دست سازه مربوط به مبحث اندازه گیری (اشکال هندسی و تبدیل واحد )
🔸️پایه : ششم
🔸️آموزشگاه : ۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️طراحی و ساخت انواع جاکلیدی توسط دانش آموزان
🔸️پایه :ششم
🔸️آموزشگاه : ۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️بررسی اثر نیرو
🔸️پایه :ششم
🔸️آموزشگاه : ۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار: پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️تلفیق هنر با علوم (شناخت محل زندگی جانوران و طبقه بندی آنها )
🔸️پایه:سوم
🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️تلفیق هنر با ریاضی
🔸️پایه:سوم
🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
کلیه مدیران و مدیرآموزگاران مدارس ابتدایی سلماس
با سلام و دعای خیر :
احتراما ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و مدیرآموزگاران محترمی که فرم برآورد مدارس خود را تکمیل و تحویل مقطع داده اند و اظهار تاسف برای همکارانی که در موعد مقرر فرم مذکور را ارسال ننموده اند؛ مقتضی است همکاران محترم نهایتا تا آخر وقت اداری روز پنجشنبه مورخه 1402/01/31 نسبت به تکمیل و ارسال فرم اقدام و بصورت دستی تحویل کارشناسی آموزش ابتدایی نمایند.
⬅️ اسامی مدارسی که تا مورخه 1402/01/28 فرم را تحویل نداده اند به شرح ذیل می باشد:
آفتاب،
سارا،
ستایش،
مرکز اختلالات،
هدف،
قاصدک،
مکتبالصادق،
شهید کلانتری،
شهید سلمان اخیان،
استاد برازی،
درماندریک،
معلم جاندار،
شهید دهقان درشک،
شهدای دلزی،
شهید مختار نژاد آخته خانه،
آفاق دوستان،
🛑شهید محمدی عیان،
مشاور آغبلاغ،
🛑شهید پورجعفر سوره،
فجر شیروانی،
اسلام ستونرش،
نبی حاج جفان،
۱۵ خرداد مافیکندی،
امین گزیک،
شریعت جنگهسر،
رهبر سوسن آباد،
رستگار برقزن،
🛑 اخلاق یونجهلیق،
اصول هشتراک،
شهید نظری خاندام،
پیوند دیرعلی،
جامع اسبشه،
هدف دریک،
طلوع سیوهدر،
تمر آباد ،
تربیت لک آباد،
شهید حاج علیلو یوشانلو،
شهید عبدله زاده مغول،
کشاورز چهریق،
🛑شهید کریم پور بخشکندی،
شهید محمدزاده خانتختی،
ایمان سیدآباد
شهید نجفیان،
حقیقت زنگو،
دولتی خورخورا،
رضوان شیرهنی،
شکور قزلکند،
شهید امراهی ،
شهید خلیفه زاده،
شهید درگاهی زریندره،
شهید رحمتی،
شهید عظیمی آغاسمعیل،
شهید فتحعلی زاده ۱ ،
شهید کلشمامدی،
شهید میرزایی تمر،
شهید میهندوست سنجی،
فتح المبین باغچهجیک،
فقیه دشوان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
جدول حق شغل
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
کلیه مدیران و مدیرآموزگاران مدارس ابتدایی سلماس
با سلام و دعای خیر :
احتراما ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و مدیرآموزگاران محترمی که فرم برآورد مدارس خود را تکمیل و تحویل مقطع داده اند و اظهار تاسف برای همکارانی که در موعد مقرر فرم مذکور را ارسال ننموده اند؛ مقتضی است همکاران محترم نهایتا تا آخر وقت اداری روز پنجشنبه مورخه 1402/01/31 نسبت به تکمیل و ارسال فرم اقدام و بصورت دستی تحویل کارشناسی آموزش ابتدایی نمایند.
⬅️ اسامی مدارسی که تا مورخه 1402/01/28 فرم را تحویل نداده اند به شرح ذیل می باشد:
آفتاب،
سارا،
ستایش،
مرکز اختلالات،
هدف،
قاصدک،
مکتبالصادق،
شهید کلانتری،
شهید سلمان اخیان،
استاد برازی،
درماندریک،
معلم جاندار،
شهید دهقان درشک،
شهدای دلزی،
شهید مختار نژاد آخته خانه،
آفاق دوستان،
🛑شهید محمدی عیان،
مشاور آغبلاغ،
🛑شهید پورجعفر سوره،
فجر شیروانی،
اسلام ستونرش،
نبی حاج جفان،
۱۵ خرداد مافیکندی،
امین گزیک،
شریعت جنگهسر،
رهبر سوسن آباد،
رستگار برقزن،
🛑 اخلاق یونجهلیق،
اصول هشتراک،
شهید نظری خاندام،
پیوند دیرعلی،
جامع اسبشه،
هدف دریک،
طلوع سیوهدر،
تمر آباد ،
تربیت لک آباد،
شهید حاج علیلو یوشانلو،
شهید عبدله زاده مغول،
کشاورز چهریق،
🛑شهید کریم پور بخشکندی،
شهید محمدزاده خانتختی،
ایمان سیدآباد
شهید نجفیان،
حقیقت زنگو،
دولتی خورخورا،
رضوان شیرهنی،
شکور قزلکند،
شهید امراهی ،
شهید خلیفه زاده،
شهید درگاهی زریندره،
شهید رحمتی،
شهید عظیمی آغاسمعیل،
شهید فتحعلی زاده ۱ ،
شهید کلشمامدی،
شهید میرزایی تمر،
شهید میهندوست سنجی،
فتح المبین باغچهجیک،
فقیه دشوان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
1_2969259023.pdf
12.21M
#کاربرگ_کل_کتاب_فارسی
# پایه اول ابتدایی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
1_4223034942.pdf
330.5K
#پیک_فروردین
# پایه اول ابتدایی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#پایه_ششم
❇️فصل ششم ریاضی
💠 مفهوم تقریب
🔶 ارسالی از : خانم ماه پی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔻۲۷ #هرگز که هرگز نباید فراموش کنیم
• هرگز در موقعیتی که خود در آن نبودهاید کسی را قضاوت نکنید
• هرگز تحت کنترل و تاثیر ۳ چیز قرار نگیر: گذشته، پول و مردم
• هرگز ۳ چیز را فدای هیچ چیز نکن: احساس، صداقت و خانواده
• هرگز برای خالی کردن خودت دیگری را لبریز نکن
• هرگز هیچ حادثه اداری را در آن اداره برای کسی تحلیل نکن
• هرگز در یک زمان دنبال دو خرگوش نرو
• هرگز برای سنجش عمق یک رودخانه با هر دو پا وارد نشو
• هرگز فرصت کم را با سرعت زیاد جبران نکن
• هرگز با مشت گره کرده نمیتوان به کسی دست داد
• هرگز با انگشت کثیف به عیوب دیگران اشاره نکن
• هرگز در حضور نفر سوم کسی را نصیحت نکن
• هرگز بدون اطلاع قبلی به خانه یا محل کار کسی نرو
• هرگز برای کودکان اسباب بازی جنگی هدیه نبر
• هرگز دریای آرام از کسی ناخدای قهار نمیسازد
• هرگز نگذار آگاهی از عیب هایت تو را بترساند ‹حدیثی از امام علی «ع»›
• هرگز نگرانی امروز مشکل فردا را حل نمیکند؛
فقط شادی امروزت را از بین میبرد
• هرگز تا پایان انجام کاری از موفقیت در مورد آن با هیچکس صحبت نکن
• هرگز در مورد همسر کسی - چه مثبت و چه منفی - اظهار نظر نکن
• هرگز با انسان وقیح و بی حیا بحث و جدل نکن؛
چون او چیزی برای از دست دادن ندارد و فقط تو را ضایع میکند
• هرگز ۳ نفر را در زندگی فراموش نکن:
- کسی که در سختیها رهایت کرد
- کسی که در سختیها یاریات کرد
- کسی که در سختیها گرفتارترت کرد
• هرگز از کسی که همواره با تو موافق است چیزی یاد نمیگیری
• هرگز به دختری که ۲ بار قاطعانه به تو جواب رد داده،
امید ازدواج موفق نداشته باش
• هرگز به پسری که میگوید با من باش تا ببینیم چه میشود،
امید ازدواج موفق نداشته باش
• هرگز به پسری که میگوید مادرم با تو مخالف است،
امید ازدواج موفق نداشته باش
• هرگز از کسی بت نساز؛
زیرا کوچیکترین خطای او بزرگترین آسیب را به روح ما وارد خواهدکرد
• هرگز با جعبه ابزار دین خودت نمیتوانی انسان دیگری را با دین دیگری متقاعد کنی، مگر با جعبه ابزار دین خودش
• هرگز از جلو به یک گاو، از عقب به یک خر و از هیچ طرفی به یک احمق نزدیک نشو
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98