فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استان:آذربایجان غربی
شهر/روستا:سلماس/روستای سیلاب
دبستان: خدیجه کبری(س)
✅️مدیر: خانم رقیه ماکویی
✅️آموزگار: خانم احمدی
✅️دانش آموزان:پایه ششم ۲
موضوع:فعالیت درس بیستم(تحقیق درباره همسایگان ایران)
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
استان:آذربایجان غربی
شهر/روستا:سلماس/روستای سیلاب
دبستان: خدیجه کبری(س)
✅️مدیر: خانم رقیه ماکویی
✅️آموزگار: خانم احمدی
✅️دانش آموزان:پایه ششم ۲
موضوع:فعالیت درس بیستم(تحقیق درباره همسایگان ایران)
موضوع:فصل پنجم ریاضی
تدریس زاویه ها با دست سازه ها
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
پیک فروردین.pdf
330.5K
پیک فروردین ماه
پایه اول ابتدایی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 قابل توجه معلمین «پایه اول»
اطلاعیه شماره 1
🛑 ریاضی پایه اول (تم ۱ و ۲)
دانش آموز من در پایان سال تحصیلی باید در درس ریاضی، به چه مهارت ها و توانایی هایی رسیده باشد؟
✅ تشخيص تفاوت ها و شباهت ها در شکل های مثل هم
✅ زمينه سازی برای شمارش گوشه ها و ضلع های اشکال هندسی.
✅ استفاده از نمودار ستونی جهت سرشماری، نمايش ومقايسه ی تعداد اشياء.
✅ شناخت اوليه اشکال هندسی و بيان شباهت ها و تفاوت های آن ها.
✅ تشخيص الگوهايی که در محيط اطراف وجود دارند و بيان قانون آن الگو
✅ شمردن تا عدد ۵ و برقراری تناظر يک به يک بين دو دسته.
✅ تشخيص تساوی دو مجموعه به تعداد مساوی.
✅ چگونگی استفاده از ابزار خط کش.
✅ برقراری تناظر بين دسته هايی که عدد آن ها يکی است.
✅ تکميل مربع شگفت انگيز با رنگ کردن
✅ ارائه نمايش های مختلف يک عدد( کمتر از ۵) با استفاده ازانگشتان دست.
✅ تشخيص جهت های راست و چپ و توجه به شکل انگشتان از روبه رو و يا پشت در دو دست
✅ بيان عدد يک مجموعه بدون شمارش و تعيين عدد بعدی بدون شمارش از ابتدا.
✅ آشنايی با طراحی يک شکل با استفاده از رنگ کردن خانه های صفحه شطرنجی.
✅ آشنايی اوليه با مفهوم قبل و بعد (درک واژه اضافه کردن)
✅ آشنايی اوليه با مفهوم صفر.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 قابل توجه معلمین« پایه اول»
اطلاعیه شماره 1
🛑 فارسی پایه اول، بخش اول(نگاره ها)
دانش آموز من در پایان سال تحصیلی در درس فارسی، باید به چه مهارت ها و توانایی هایی رسیده باشد؟
✅ آموزش مفاهيم متناسب با برنامه درسی زبان
فارسی و همسو با برنامه درسی ملی
✅ يافتن واژه مناسب برای تمرين بيشتر و تقويت توانايی تشخيص شکل نوشتاری و آوايی
✅ گسترش گنجينه واژگانی با تکيه بر تصويرخوانی و تعميق مفاهيم اصلی
✅ آموزش راست به چپ و بالا و پايين (شناخت جهت ها)
✅ تقويت مهارت های زبانی(مهارت خوب ديدن،خوب گوش دادن و خوب سخن گفتن)
✅ تأکيد بر سه مفهوم آغاز، ميانه و پايان در نقل وقايع، حوادث و داستان ها
✅ تقويت خوب ديدن، پرورش قوه تميز و تشخيص
رشد توانايی تبديل ديده ها به گفتار
✅ تقويت فرايندهای ذهنی، مهارت گسترش مفهوم اصلی، مهارت های حسی،حرکتی
✅ انطباق واژه های شنيداری با اجزای تصوير
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 قابل توجه معلمین« پایه اول»
اطلاعیه شماره 1
🛑 قرآن پایه اول
دانش آموز من در پایان سال تحصیلی در درس قرآن، باید به چه مهارت ها و توانایی هایی رسیده باشد؟
✅ آشنایى با قرآن کریم به عنوان کلام الهى و کتاب آسمانى
✅ تقویت انس و علاقه به قرآن کریم و یادگیرى آن
✅ توانایى روخوانى قرآن به صورت شمرده و آرام از روى مصحف با رسم الخط آموزشى
✅ توانایى خواندن آیات کتاب درسى به صورت روان یا آهنگین
✅ آشنایى با قواعد ضرورى روخوانى قرآن
✅ حفظ برخى از سوره هاى کوتاه کتاب درسى
✅ آشنایى با برخى از داستان هاى قرآن کریم
فراگیرى معناى برخى از کلمات ساده و عبارات کوتاه قرآن
✅ ایجاد و تقویت علاقه به شنیدن، خواندن و فهم معناى آیات قرآن کریم
✅ آشنایى با مفهوم برخى از پیام هاى قرآن
✅ شناخت و تقویت استعدادهاى دانش آموزان، در گرایش هاى مختلف آموزش قرآن
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 قابل توجه معلمین «پایه اول»
اطلاعیه شماره 1
🛑 علوم پایه اول
دانش آموز من در پایان سال تحصیلی در درس علوم، باید به چه مهارت ها و توانایی هایی رسیده باشد؟
✅ در برخورد با پديده های آشنا در محيط اطراف پرسش هايی مرتبط طرح می کنند اما به دنبال پاسخ پرسش ها نيستند.
✅ با به کارگيری حواس، اشياء، گياهان، جانوران، و محيط اطراف خود را با دقت مشاهده کرده و ويژگی های ظاهری(شکل، اندازه، جنس، رنگ، صدا، بو، مزه و...) و نظاير آن ها را بيان کنند.
✅ موارد محدودی از عوامل مؤثر بر سلامتی را فهرست و برخی موارد سالم و ناسالم را در آن شناسايی کرده، وجدول هفتگی که شامل برخی محورها است را تنظيم، اجرا و گزارش کنند.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
فوايد نقاشي كشيدن:
💠1- نقاشی به هماهنگی چشم ها و دست های کودک کمک می کند.
💠2- نقاشی کشیدن کودکان ، راهی عالی برای تقویت ماهیچه های کوچک دستان بچه هاست که در سنین مدرسه و از اول ابتدایی در مهارت نوشتن کودکان نقش مهمی دارد.
💠3- در نقاشی کشیدن؛ هم نیم کرده چپ مغز که محل فعالیتهای تحلیلی و منطقی است و هم نیم کرده راست که محل فعالیتهای خلاقانه و احساسی است ، فعالیت می کند.
💠 4 - هماهنگی و فعالیت دو نیم کرده، اهمیت زیادی در قدرت حل مسائل پیچیده دارد که نقش مهمی در موفقیتهای افراد بازی می کند.
💠 5 - نقاشی کردن کودکان به آن ها اجازه تفکر خلاق ، تصمیم گیری و حل مسئله را در محیطی امن فراهم می کند.
💠 6 - نقاشی کشیدن برای بچه ها فرصتهای زیادی برای آموزش و یادگیری فراهم می کند که یادگیری رنگ ها و اشکال هندسی ، بیان ایده ها ، ترکیب رنگها و آزمایش آن ها از آن جمله است.
💠 7 - نقاشی کردن کودکان، فرصتی برای تمرین خلاقیت باز است ، در نقاشی فقط یک راه درست وجود ندارد و برای بیان ایده های و استفاده از خلاقیت آزادیم!
💠 8 - نقاشی کشیدن راهی خوب برای کسب آرامش است و به رها شدن از استرس و به کاهش تنشها در گذر از دوران و موقعیت های سخت زندگی کنند.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
قابل توجه همکاران محترم
ضمن قبول تمام انتقادات بر نحوه اجرای رتبه بندی و قول مساعد وزارت مبنی بر بررسی اعتراضات
لازم است برای حفظ شأن و حرمت فرهنگیان از مراجعه احتمالی به دفتر امام جمعه محترم، نهادها و ادارات از قبیل کمیته امداد امام و بهزیستی و .... برای دریافت گواهی جهت بارگزاری در سامانه مای مدیو خودداری شود.
مدیران محترم این پیام را به اطلاع همه همکاران برسانند.
مدیریت آموزش و پرورش سلماس
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️آزمایش(ص۵۲) اصطکاک روی سطح پرزدار و صاف
🔸️پایه : ششم
🔸️آموزشگاه : ۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️آشنایی و شناخت با برگ های پهن 🍀🍁و باریک 🌾و سوزنی و گیاهان مخروط دار
🔸️پایه: سوم
🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️آشنایی و شناخت دانش آموزان، با دانه های یک قسمتی🌾 و دو قسمتی 🫘
🔸️پایه: سوم
🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️آزمایش مقایسه فرو رفتگی آب در خاک ماسه و خاک رس
🔸️پایه : سوم
🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم : خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️تلفیق هنر با ریاضی ساخت دست سازه مربوط به مبحث اندازه گیری (اشکال هندسی و تبدیل واحد )
🔸️پایه : ششم
🔸️آموزشگاه : ۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️طراحی و ساخت انواع جاکلیدی توسط دانش آموزان
🔸️پایه :ششم
🔸️آموزشگاه : ۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️بررسی اثر نیرو
🔸️پایه :ششم
🔸️آموزشگاه : ۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار: پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️تلفیق هنر با علوم (شناخت محل زندگی جانوران و طبقه بندی آنها )
🔸️پایه:سوم
🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️تلفیق هنر با ریاضی
🔸️پایه:سوم
🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
کلیه مدیران و مدیرآموزگاران مدارس ابتدایی سلماس
با سلام و دعای خیر :
احتراما ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و مدیرآموزگاران محترمی که فرم برآورد مدارس خود را تکمیل و تحویل مقطع داده اند و اظهار تاسف برای همکارانی که در موعد مقرر فرم مذکور را ارسال ننموده اند؛ مقتضی است همکاران محترم نهایتا تا آخر وقت اداری روز پنجشنبه مورخه 1402/01/31 نسبت به تکمیل و ارسال فرم اقدام و بصورت دستی تحویل کارشناسی آموزش ابتدایی نمایند.
⬅️ اسامی مدارسی که تا مورخه 1402/01/28 فرم را تحویل نداده اند به شرح ذیل می باشد:
آفتاب،
سارا،
ستایش،
مرکز اختلالات،
هدف،
قاصدک،
مکتبالصادق،
شهید کلانتری،
شهید سلمان اخیان،
استاد برازی،
درماندریک،
معلم جاندار،
شهید دهقان درشک،
شهدای دلزی،
شهید مختار نژاد آخته خانه،
آفاق دوستان،
🛑شهید محمدی عیان،
مشاور آغبلاغ،
🛑شهید پورجعفر سوره،
فجر شیروانی،
اسلام ستونرش،
نبی حاج جفان،
۱۵ خرداد مافیکندی،
امین گزیک،
شریعت جنگهسر،
رهبر سوسن آباد،
رستگار برقزن،
🛑 اخلاق یونجهلیق،
اصول هشتراک،
شهید نظری خاندام،
پیوند دیرعلی،
جامع اسبشه،
هدف دریک،
طلوع سیوهدر،
تمر آباد ،
تربیت لک آباد،
شهید حاج علیلو یوشانلو،
شهید عبدله زاده مغول،
کشاورز چهریق،
🛑شهید کریم پور بخشکندی،
شهید محمدزاده خانتختی،
ایمان سیدآباد
شهید نجفیان،
حقیقت زنگو،
دولتی خورخورا،
رضوان شیرهنی،
شکور قزلکند،
شهید امراهی ،
شهید خلیفه زاده،
شهید درگاهی زریندره،
شهید رحمتی،
شهید عظیمی آغاسمعیل،
شهید فتحعلی زاده ۱ ،
شهید کلشمامدی،
شهید میرزایی تمر،
شهید میهندوست سنجی،
فتح المبین باغچهجیک،
فقیه دشوان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
جدول حق شغل
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
کلیه مدیران و مدیرآموزگاران مدارس ابتدایی سلماس
با سلام و دعای خیر :
احتراما ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و مدیرآموزگاران محترمی که فرم برآورد مدارس خود را تکمیل و تحویل مقطع داده اند و اظهار تاسف برای همکارانی که در موعد مقرر فرم مذکور را ارسال ننموده اند؛ مقتضی است همکاران محترم نهایتا تا آخر وقت اداری روز پنجشنبه مورخه 1402/01/31 نسبت به تکمیل و ارسال فرم اقدام و بصورت دستی تحویل کارشناسی آموزش ابتدایی نمایند.
⬅️ اسامی مدارسی که تا مورخه 1402/01/28 فرم را تحویل نداده اند به شرح ذیل می باشد:
آفتاب،
سارا،
ستایش،
مرکز اختلالات،
هدف،
قاصدک،
مکتبالصادق،
شهید کلانتری،
شهید سلمان اخیان،
استاد برازی،
درماندریک،
معلم جاندار،
شهید دهقان درشک،
شهدای دلزی،
شهید مختار نژاد آخته خانه،
آفاق دوستان،
🛑شهید محمدی عیان،
مشاور آغبلاغ،
🛑شهید پورجعفر سوره،
فجر شیروانی،
اسلام ستونرش،
نبی حاج جفان،
۱۵ خرداد مافیکندی،
امین گزیک،
شریعت جنگهسر،
رهبر سوسن آباد،
رستگار برقزن،
🛑 اخلاق یونجهلیق،
اصول هشتراک،
شهید نظری خاندام،
پیوند دیرعلی،
جامع اسبشه،
هدف دریک،
طلوع سیوهدر،
تمر آباد ،
تربیت لک آباد،
شهید حاج علیلو یوشانلو،
شهید عبدله زاده مغول،
کشاورز چهریق،
🛑شهید کریم پور بخشکندی،
شهید محمدزاده خانتختی،
ایمان سیدآباد
شهید نجفیان،
حقیقت زنگو،
دولتی خورخورا،
رضوان شیرهنی،
شکور قزلکند،
شهید امراهی ،
شهید خلیفه زاده،
شهید درگاهی زریندره،
شهید رحمتی،
شهید عظیمی آغاسمعیل،
شهید فتحعلی زاده ۱ ،
شهید کلشمامدی،
شهید میرزایی تمر،
شهید میهندوست سنجی،
فتح المبین باغچهجیک،
فقیه دشوان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
1_2969259023.pdf
12.21M
#کاربرگ_کل_کتاب_فارسی
# پایه اول ابتدایی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
1_4223034942.pdf
330.5K
#پیک_فروردین
# پایه اول ابتدایی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#پایه_ششم
❇️فصل ششم ریاضی
💠 مفهوم تقریب
🔶 ارسالی از : خانم ماه پی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔻۲۷ #هرگز که هرگز نباید فراموش کنیم
• هرگز در موقعیتی که خود در آن نبودهاید کسی را قضاوت نکنید
• هرگز تحت کنترل و تاثیر ۳ چیز قرار نگیر: گذشته، پول و مردم
• هرگز ۳ چیز را فدای هیچ چیز نکن: احساس، صداقت و خانواده
• هرگز برای خالی کردن خودت دیگری را لبریز نکن
• هرگز هیچ حادثه اداری را در آن اداره برای کسی تحلیل نکن
• هرگز در یک زمان دنبال دو خرگوش نرو
• هرگز برای سنجش عمق یک رودخانه با هر دو پا وارد نشو
• هرگز فرصت کم را با سرعت زیاد جبران نکن
• هرگز با مشت گره کرده نمیتوان به کسی دست داد
• هرگز با انگشت کثیف به عیوب دیگران اشاره نکن
• هرگز در حضور نفر سوم کسی را نصیحت نکن
• هرگز بدون اطلاع قبلی به خانه یا محل کار کسی نرو
• هرگز برای کودکان اسباب بازی جنگی هدیه نبر
• هرگز دریای آرام از کسی ناخدای قهار نمیسازد
• هرگز نگذار آگاهی از عیب هایت تو را بترساند ‹حدیثی از امام علی «ع»›
• هرگز نگرانی امروز مشکل فردا را حل نمیکند؛
فقط شادی امروزت را از بین میبرد
• هرگز تا پایان انجام کاری از موفقیت در مورد آن با هیچکس صحبت نکن
• هرگز در مورد همسر کسی - چه مثبت و چه منفی - اظهار نظر نکن
• هرگز با انسان وقیح و بی حیا بحث و جدل نکن؛
چون او چیزی برای از دست دادن ندارد و فقط تو را ضایع میکند
• هرگز ۳ نفر را در زندگی فراموش نکن:
- کسی که در سختیها رهایت کرد
- کسی که در سختیها یاریات کرد
- کسی که در سختیها گرفتارترت کرد
• هرگز از کسی که همواره با تو موافق است چیزی یاد نمیگیری
• هرگز به دختری که ۲ بار قاطعانه به تو جواب رد داده،
امید ازدواج موفق نداشته باش
• هرگز به پسری که میگوید با من باش تا ببینیم چه میشود،
امید ازدواج موفق نداشته باش
• هرگز به پسری که میگوید مادرم با تو مخالف است،
امید ازدواج موفق نداشته باش
• هرگز از کسی بت نساز؛
زیرا کوچیکترین خطای او بزرگترین آسیب را به روح ما وارد خواهدکرد
• هرگز با جعبه ابزار دین خودت نمیتوانی انسان دیگری را با دین دیگری متقاعد کنی، مگر با جعبه ابزار دین خودش
• هرگز از جلو به یک گاو، از عقب به یک خر و از هیچ طرفی به یک احمق نزدیک نشو
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
مدیران محترم کلیه مدارس ابتدایی شهروحومه
با سلام و احترام
ضمن آرزوی سلامتی و توفیقات روزافزون الهی ، به استحضار می رساند ، کارگاه آموزشی توان افزایی با رویکرد ارتقاء مهارت های شغلی وحرفه ای برای ورودی های جدید استخدام 1401 ( مختص خواهران ) روز پنجشنبه مورخه 31/1/1402 راس ساعت 10 صبح در محل هنرستان فنی و حرفه ای آمنه (علامه جعفری سابق) واقع در خیابان رازی مابین سینا و امیرکبیر برگزار خواهد شد. مقتضی است مدیران محترم نسبت به اطلاع رسانی وحضوردرکارگاه اقدامات لازم را مبذول نمایند. لازم به ذکر است برای همکاران شرکت کننده گواهی حضور درکارگاه صادرخواهد شد
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢💢💢
اطلاعیه ی مهم وفوری
باسلام وآرزوی قبولی طاعات وعبادات
موضوع:
اهم فعالیت های واحد ابتدایی ازنیمه ی دوم فروردین تا پایان اردیبهشت ماه سال تحصیلی1402-1401
1- برگزاری جلسات توجیهی مدیران با کادر آموزشی درخصوص استفاده از زمان
باقی مانده به عنوان فرصت طلایی
2- تشکیل جلسات مدیران و آموزگاران با اولیاء دانش آموزان، با اولویت تشریح
نحوه ی ارزشیابی توصیفی (پیشرفت تحصیلی – تربیتی)
3- تشکیل شورای معلمان با موضوع ارزشیابی ( پیشرفت تحصیلی تربیتی) نوبت دوم و
برنامه ریزی جهت تشکیل کلاس های فوق برنامه برای دانش آموزان لازم التوجه
4- نظارت دقیق بر کلاس ها درجهت اتمام کتاب های درسی به ویژه نشانه های فارسی درپایه ی اول و سوادآموزی و مهارت آموزی درپایه های بالاتر
5- تاکید برتلاش و کوشش مستمر درجهت تقویت مهارت های زبانی و آداب و
مهارت های زندگی
6- نظارت بر روند مرور مجدد محتوای کتاب ها وتاکید برمفاهیم پایه، با هدف تسلط بر محتوای کتاب ها و آمادگی ورود به پایه ی بالاتر
7- نظارت مستمر بر روند برقرار بودن فرایند آموزش تا پایان اردیبهشت ماه 1402
8- تقدیر وتشکر از مدیران و همکاران تلاشگرجهت ایجاد انگیزه
9- نظارت بر تکمیل پوشه کار دانش آموزان
10-برای ثبت ارزشیابی درکارنامه به تمام ابزارهای ارزشیابی (مشاهده، انواع آزمون، پوشه کار، چک لیست، دفترشاخص ) و...توجه شود.
شیوه ی ارزشیابی:
براساس آیین نامه ی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ی ابتدایی مصوبه ی مجلس 20793/5/88
ماده 2: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی در دوره ی ابتدایی به صورت تکوینی در طول سال تحصیلی بر اساس اهداف برنامه ی درسی هرپایه انجام می پذیرد که دراین ارزشیابی، معلم ومربی با استفاده از ابزارهای مختلف ازجمله آزمون های عملکردی، کارپوشه ی مشاهدات، درس پژوهی و پروژه در زمینه ی فعالیت های داخل وخارج از کلاس و مدرسه و مراکز مکمل مدرسه از دانش آموزان اعم از فردی و گروهی، جمع آوری می کند تا بازخورد به موقع و مناسب به ایشان ارائه نماید.
درخصوص پایه ی ششم براساس مصوبه ی جلسه ی 859 شورای عالی آپ اجرای آزمون به صورت هماهنگ منطقه ای ( برای دو شیفت دو نمونه سوال )
درجایی که دو مقطع در یک مدرسه هستند، زمان برگزاری آزمون برای متوسطه 10 تا 8
و برای ابتدایی 12 تا 10 می باشد.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💠 اطلاعیه شماره ۲ 💠
علوم پایه سوم
قابل توجه معلمان پایه سوم
دانش آموزان در پایان سال تحصیلی در درس های اول و دوم علوم به این اهداف رسیده باشند.
✅پرسش های مورد نظر خود را تنظیم و منابع و ابزارهای جمع آوری اطلاعات را برای پاسخگویی به آن شناسایی می نماید.
✅ با توجه به مسئله یا موضوع مورد مطالعه چند منبع مختلف را شناسایی نموده و ابزار متناسب با منابع مورد نظر را تهیه میکند.
✅ گزارشی که بیانگر پاسخ های مستندی به پرسش های مورد نظر است را تنظیم نماید و در گزارش تنظیم شده هماهنگی ابزار و منابع را رعایت می کند.
✅ اطلاعات جمع آوری شده را به صورت منسجم و در راستای پرسش های اولیه گزارش می کند.
✅ساختار مورد انتظار در تنظیم گزارش ها را رعایت می نمایند.
✅ غذاهایی که در وعده های غذایی روزانه مصرف می شود را در قالب گروه های چهارگانه طبقه بندی می کند.
✅ با توجه به محل زندگی خود در مورد مواد غذایی که بیشتر از آنها تغذیه می کند، اطلاعات جمع آوری می کند .
✅فهرستی از منابع مواد غذایی را که برای بدن مضر هستند تهیه می کند.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💠 اطلاعیه شماره ۲💠
هدیه های آسمان پایه سوم
قابل توجه معلمان پایه سوم:
دانش آموزان در پایان سال تحصیلی در
درس های اول و دوم درس هدیه های آسمان باید به این اهداف رسیده باشند:
✅ آشنایی با بخشندگی خداوند از طریق توجه به نعمت های او
✅ تقویت احساس نیازِ همراه با علاقه به خداوند
✅ شکرگزاری نسبت به نعمت های بی شمار خداوند، به شیوه ای مناسب
✅ بررسی و بیان نعمت های فراوان خدا توسط دانش آموزان
✅ بیان نعمت هایی که خداوند در وجودش به ودیعه نهاده( توجه به حیطه خودشناسی)
✅ آشنایی با دعا به عنوان راه گفت وگو با خداوند و بیان خواسته های ما با او
✅ تمایل به دعا کردن و گفت وگو با خداوند
✅ آشنایی با نیازمندی انسان به نعمت های الهی
✅ بیان خواسته ها و آرزوهای خود با خداوند در قالب یک دعای ساده
✅ شکرگزاری نسبت به نعمت های بی شمار خداوند، به شیوه ای مناسب.
✅ آشنایی با پیام های قرآنی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💠اطلاعیه شماره ۲💠
قابل توجه آموزگاران پایه سوم
مطالعات اجتماعی پایه سوم
دانش آموزان در پایان سال تحصیلی در فصل اول مطالعات اجتماعی(درس ۱ و ۲ و ۳) به این اهداف و توانایی ها رسیده باشند.
✅ کاربردهای شناسنامه و تفاوت ها و شباهت های خود با همکلاسی هایش را بیان می کند.
✅ فرم مربوط به مشخصات شناسنامه و ویژگی های فردی خود را تکمیل می کند.
✅ خود و دوستانش را در جمع به صورت مطلوب معرفی می کند.
✅ در مورد تغییرات خود و خانواده اطلاعات متنوعی جمع آوری می کند.
✅رویداد ها را روی خط زمان مرتب ترسیم و تکمیل می کند.
✅ آینده ی خود را مجسم کرده،آن را به صورت نقاشی یا نوشتاری و ... بیان می کند.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98