eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20.1هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
1_4634453890.xlsx
12.7K
✅ منتخبین مرحله منطقه ای جشنواره خط تحریری شهرستان سلماس ✅ سالتحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۱ این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✳️بخشنامه بیمه سلامت به ادارات ارسال گردید و اهم موارد این بخشنامه: 1-لغو قانون همسران شاغل از اول فروردین ۱۴۰۲ (یعنی از همکاران زوجین فرهنگی به صورت جداگانه از هردو همکار حق بیمه کسر خواهد گردید که قبلا فقط از همکار آقا کسر میگردید) 2-تغییر نرخ تبعی ۲ از مبلغ ۹۲۰/۰۰۰ ریال به ۱/۱۹۶/۰۰۰ ریال 3-تغییر کل تبعی ۳ ها به تبعی ۲ این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
آموزش و پرورش کمبود شدید مشاور دارد تجلی‌نیا : یکی از مسائلی که وجود دارد کمبود شدید نیروی مشاور در آموزش و پرورش است، در حال حاضر تنها یک چهارم نیروی مورد نیاز مشاور را در اختیار داریم و در حال تعامل با سازمان امور استخدامی برای جذب و استخدام تعدادی از مشاوران در آموزش و پرورش هستیم.  این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✍اطلاعیه فوری ♦️نظر به ابلاغ شیوه نامه کارگروه رسیدگی به اعتراضات موارد خاص اجرای طرح رتبه بندی معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش، همکارانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت اعتراض ننموده و یا درخواست ویرایش اعتراض خود را دارند می توانند از تاریخ 1402/02/26 تا 1402/02/29 درخواست خود را جهت بررسی توسط کارگروه مذکور در سامانه my.medu.ir ثبت نمایند. ♦️بدیهی است مهلت مذکور قابل تمدید نمی باشد. ⏬ جدول زمابندی اعلام شده: 1- مهلت ثبت درخواست معترضین در سامانه my.medu.ir: ♦️از 1402/02/26 تا 1402/02/29 2- رسیدگی به درخواست ها و اعلام نظر کارگروه و هیئت ممیزه: ♦️از 1402/02/30 تا 1402/03/03 3- اجازه ثبت اعتراض یا بارگذاری مدارک در ویرایش اعتراض برای درخواست های تایید شده: ♦️پس از تایید کارگروه، حداکثر تا ساعت 24 روز یک شنبه مورخ 1402/03/07 ➖➖➖〰➖➖➖ این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅ نقش والدين در فصل امتحانات دانش آموزان👇👇👇 به يقين در هر سال تحصيلي ، زمان برگزاري امتحانات ، پرفرازو نشيب ترين ايام براي دانش آموزان ونيز والدين آنان به شمار مي رود و به همين دليل ، اين زمان از حساسيت ويژه اي برخوردار است . فصل امتحان به مثابه فصل برداشت محصول تلاش و فعاليت دانش آموز است اين دوره همواره براي اكثر آنان با بيم و اضطراب فزاینده اي توأم مي گردد .بنابراين شيوه هايي كه اوليا جهت كسب موفقيت فرزندان خود به كارمي برند بسيار مهم است . بي شك اگر پدران و مادران دلسوز و آگاه ، روش هاي درست و مؤثر كاهش اضطراب زمان امتحان و افزايش ميزان موفقيت فرزندان خودرا كانون توجه خويش قرار دهند نتايج حاصل در گستره ي وسيعي از جامعه و كشور عزيز ما ايران به دست خواهد آمد . ❇️وظائف والدين هنگام برگزاري امتحانات: اوليا درايام برگزاري آزمون ها ، نقش و وظائف ويژه اي به عهده دارند و چنانچه بتوانند وظيفه ي خود را به نحو شايسته و مؤثري به انجام برسانند ، به يقين شاهد موفقيت ، پويايي و رشد بيشتري در پيشرفت تحصيلي فرزندان خويش خواهند بود . در اينجا به چند مورد از آنها اشاره مي كنيم . 1-ايجاد جوي آرام در خانواده : * ضروري است اعضاي خانواده به ويژه پدر و مادر ، ملايمت ، شكيبايي و اصل احترام متقابل را در ارتباط با يكديگر و فرزندانشان رعايت نمايند . *والدين خصوصاً در زمان امتحانات محبت نسبت به يكديگر را در مقابل فرزندان خود افزايش دهند . * از طرح مسائل و مشكلات اقتصادي و غيره كه موجب هرگونه فشار روحي بر دانش آموزان مي گردد خودداري شود . * حفظ خونسردي و تلاش در كاهش دادن نگراني هاي مربوط به اين دوره از اهم وظائف اوليا به شمار مي رود . 2- فراهم كردن وسايل و ديگر امكانات آموزشي و كمك آموزشي منظم نمودن كتب درسي و دفاتر و جزوات آموزشي بر اساس برنامه امتحانات، نظم و آرامش بيشتري به دانش آموزان خواهد داد . بسيار اتفاق افتاده دانش آموز در فرصت پاياني از گم شدن دفاتر و كتب درسي خود شكايت داشته است . بهتراست از قبل از شروع فصل امتحان اين نظم دهي انجام شود . چنانچه امكانات آموزشي و كمك آموزشي مورد نياز دانش آموز است براي آنان فراهم كنيم . 3- تغذيه مناسب : سفارش متخصصان تغذيه بر آن است كه در اين زمان از تهيه غذاهاي صرفاً پر حجم كه تنها معده را پر مي كند پرهيز شود . و خصوصاً در فصل برگزاري آزمون ها ي مختلف غذاهاي مغذي و مقوي تهيه كنيد . 4- محدوديت در برگزاري ميهماني ها : مكرر مشاهده شده كه افت تحصيلي و كسب نتايج نامطلوب امتحاني ، ماحصل ديدو بازديدهاي بسيار خانوادگي و عدم استقرار در مكاني واحد است بنابراين برپايي مجالس و محافل خانوادگي در ايام امتحانات يك نوع فرصت سوزي است. 5- فضا سازي : پدر و مادر و اعضاي خانواده در طول مدت امتحانات بايستي فضا و محيطي شبيه كتابخانه را براي فرزندان خود فراهم نمايند يعني همان گونه كه افراد بسياري در يك كتابخانه در يك زمان مشخص ، بدون هر گونه سرو صدايي مشغول مطالعه هستند ، دانش آموز نيز در فضاي خانه با همان شرايط مطلوب به درس خواندن بپردازد . استفاده بي رويه از تلويزيون و ديگر ابزارهاي ارتباطي فضاي مطالعه را مخدوش مي نمايد . هماهنگي و رعايت حال فرزندان توصيه مي گردد. 6- اعتماد بخشي: يكي از مطلوبترين روش هاي برخورد فرزندان در ايام امتحانات بالا بردن حس اعتماد به نفس در آنهاست . والدين بايستي با برخوردهاي منطقي و آرامش بخش و ذكر توانمنديهاي فرزند اعتماد را در وي افزايش دهند . زماني كه دانش آموز خود را باور كند به راحتي مي تواند از عهده سخت ترين امتحان با موفقيت برآيد. 7- ايجاد فرصت و تخصيص آن به استراحت : يكي ديگر از روش هاي مفيد آن است كه دانش آموز در فاصله ي امتحان ها با يكديگر ، حتماً استراحت نمايد ، حتي اگر اين فرصت زماني بسيار كم باشد . خصوصاً در شب امتحان ايجاد فرصت و فراغت براي استراحت دانش آموز باعث مي شود ، مطالبي را كه مطالعه كرده است درست طبقه بندي نمايد و آن ها را از حافظه كوتاه مدت خود به حافظه بلند مدت منتقل نمايد . 8- نظارت بر برنامه ريزي دانش آموز : وظائف اوليا نظارت بر برنامه ريزي دانش آموز مي باشد برنامه اي كه قبلاً براي طول مدت امتحانات تدوين شده را بايد براي انجامش نظارت كرد . 9- بزرگ نمايي نكردن در مورد امتحانات : والديني كه عادي ( نه بي تفاوت ) با دانش آموز خود برخورد مي كنند و ضمن گفتگو با وي به او اميد مي بخشند و امتحان را در نظر او عادي جلوه مي دهند ، از حساسيت امتحان مي كاهند و از كاربرد اين روش مطلوب بهره مي گيرند . امتناع از به كار بردن هشدارهاي مكرر با سخن خشن مانند مگر نمي داني كه امتحان داري ؟ حساسيت امتحان براي دانش آموز از سوي اوليا بيشتر جلوه مي نمايد و اضطراب او را افزايش داده و موجب فراموشي دروس مي گردد. مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔖پاسخ به سوال همکاران 📌تفاوت صدا، نشانه و حرف 👈هر آنچه که با دهان، لب ها و حنجره تولید می شود و با گوش ها شنیده می شود صدا یا صوت نام دارد. در زبان فارسی ۲۹ صدا داریم: مصوت ها: اَ اِ اُ آ ای او صامت ها: ب پ (ت=ط) (ث=س=ص) ج چ (ح=ه) خ د (ذ= ز=ض=ظ) ر ژ ش (ع=ء) (غ=ق) ف ک گ ل م ن و ی 📌توجه شود که مخرج صداها در نشانه هایی مانند غ و ق در زبان فارسی معیار یکسان است. 📌آموزش در پایه اول از صوت آموزی آغاز می شود سپس نماد نوشتاری آموزش داده می شود و سپس با آموزش نشانه های دو نام الفبایی حروف نیز آموزش داده می شود. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔖پاسخ به سوال همکاران 📌تفاوت صدا، نشانه و حرف 👈شکل یا نماد نوشتاری هر صدا نشانه نام دارد. 📌در زبان فارسی ۴۳ نشانه یا نماد نوشتاری داریم که ۴۰ نشانه در پایه ی اول و سه نشانه ی الف مقصوره، همزه و تنوین در پایه ی دوم آموزش داده می شود. 📌توجه شود که تشدید، اُ استثنا و خوا استثنا جز نشانه های نوشتاری هستند ولی صدای جدیدی ندارند. 📌برخی صداها دارای چند نشانه ی نوشتاری هستند. مثلا صدای (ز) دارای چهار نماد نوشتاری (ز ذ ض ظ) است. 📌 برخی نمادهای نوشتاری با توجه به کلمه دارای چند صدا هستند. مثلا نماد (و) در کلمات دوست ورزش خورشید خواهر صداهای متفاوتی دارد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔖پاسخ به سوال همکاران 📌تفاوت صدا، نشانه و حرف 📌در پایه ی اول به دلیل این که آموزش از صوت آغاز شده و سپس نماد نوشتاری آموزش داده می شود، صدا کشی یا تجزیه ی کلمه، یکی از تمرینات بنیادین برای تشخیص صدا و نماد نوشتاری است. 📌به دلیل ایجاد سردرگمی در کودک استثناها صدا کشی نمی شوند. 📌هجی کردن می تواند پس از یادگیری نام الفبایی نشانه ها، در پایان سال به عنوان تمرینی برای تقویت حافظه، املا و نیز یادگیری نام الفبا به کار رود. 📌در هجی کردن، صدا ملاک کار نیست بلکه نام الفبایی نشانه ها مد نظر است. تمام کلمات حتی کلمات استثنا نیز می توانند هجی شوند. 📌تفاوت صدا کشی و هجی کردن ایران= صداکشی: ای+ر+ا+ن ۴ صدا ایران= هجی: الف یِ رِ الف نون ۵ حرف خواهر= صداکشی: خ+ ا+ ه+ َ +ر ۵ صدا خواهر= هجی: خِ واو الف هِ رِ ۵ حرف بنّا= صداکشی: ب+ َ+ ن+ ن+ ا ۵ صدا بنّا= هجی: بِ نون الف 📌توجه: کلمات استثنا برای دانش آموزان صداکشی نمی شود ولی هجی کردن مانعی ندارد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
فرصت دوباره برای ویرایش اطلاعات رتبه‌بندی معلمان و بارگذاری مجدد به معلمانی که یکی از شرایط زیر را دارند: 1. عدم دسترسی به شبکه اینترنت در مناطق عشایری و مرزی با تأیید رئیس هیئت ممیزه منطقه. 2. فوت بستگان درجه یک در بازه زمانی ثبت اعتراض با ارائه گواهی فوت معتبر. 3. بیماری حاد فرد و بستگان درجه یک وی با ارائه گواهی بستری و پذیرش بیمارستان یا واحد درمانی. 4. مسافرت‌های از پیش تعیین شده به خارج از کشور با ارائه گذرنامه دارای مهر خروج و ورود از مرزهای قانونی. 5. بروز اشتباهات موثر در تشخیص فرایندها به دلایل موجه و اسناد قابل قبول در چارچوب قانون و آیین‌نامه اجرای رتبه‌بندی معلمان با تأیید رئیس هیئت ممیزه منطقه. 6. معاذیر قانونی انتظامی یا قضایی. کارگروه مذکور ضمن بررسی مستندات و دلایل در صورت احراز شرایط عذر موجه فرد با تصویب هیئت ممیزه ذیربط می‌تواند نسبت به ایجاد فرصت اعتراض و ویرایش آن صرفاً برای یک نوبت و حداکثر برای مدت زمان معین (48 ساعت) از زمان صدور اجازه کارگروه موارد خاص طبق زمان‌بندی جدول زیر تصمیم‌گیری کند. مدت زمان ویرایش اطلاعات مطابق جدول فوق است و این مهلت به هیچ وجه قابل تمدید نیست و سامانه در ساعت 24 روز یکشنبه 7 خرداد 1402 بسته خواهد شد. فرآیند رسیدگی به اعتراض رتبه‌بندی صرفاً از طریق my.medu.ir قابلیت اجرا دارد. افرادی که به یکی از دلایل بالا قصد اعتراض مجدد و بارگذاری مدارک رتبه بندی را دارند از روز ۲۶ اردیبهشت وارد سامانه رتبه بندی شوند و درخواست خود را ثبت نمایند پس از آن کارگروه اداره محل خدمت که دبیر آن کارشناس ارزیابی و عملکرد می باشد شواهد را بررسی و در صورت تایید امکان بارگذاری مدارک فعال می گردد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔴فرآیند گزینش پذیرفته‌شدگان آموزگار ابتدایی و استثنایی بلافاصله بعد از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش آغاز می‌شود. سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در خصوص فرآیند گزینش پذیرفته‌شدگان خاطرنشان کرد: «منتظر اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش آموزش کشور هستیم و به محض اینکه نتایج به وزارت آموزش و پرورش اعلام شود، دوره‌های مختلفی تحت عنوان ارزیابی حرفه‌ای را با مشارکت کانون‌های ارزیابی در سطح استان‌ها خواهیم داشت. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
زمان و سامانه مشمولان معترض رتبه ( اضطراری) اطلاع رسانی به همکاران از طریق ارسال بخشنامه به کلیه سطوح دستگاه و صدور اطلاعیه در گروه های رسمی معلمان در شاد یا فضای مجازی و رسانه های سطح استان و مناطق انجام می شود. مدت زمان ویرایش اطلاعات مطابق جدول می باشد و این مهلت به هیچ وجه قابل تمدید نمی باشد. بدیهی است سامانه در ساعت ۲۴ روز یکشنبه مورخ ۲/۰۳/۰۷ بسته خواهد شد. سامانه فرآیند رسیدگی به اعتراض رتبه بندی صرفاً از طریق سامانه my.medu.ir قابلیت اجرا دارد. مسئولیت نظارت بر حسن اجرای فرآیند رسیدگی به اعتراض رتبه بندی در کلیه سطوح بر عهده مدیر کل محترم آموزش وپرورش استان میباشد. کانال پیگیری مطالبات فرهنگیان ✅مرجع اخبار رسمی  ✍جدیدترین و آخرین اخبار حوزه آ_پ ✍پیگیری  مطالبات فرهنگیان در همه بخش ها  این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
📝 📌 تأثیر قطعی سوابق تحصیلی لغو شد 🔹 براساس طرح مجلس، این تأثیر در کنکور ۱۴۰۳ به میزان ۲۵٪ به صورت مثبت خواهد بود! 🎙 احمدحسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش 🔹مصوبه کمیسیون آموزش درباره کنکور به آزمون امسال نمی‌رسد و در صورت تصویب در صحن مجلس و تأیید شورای نگهبان از کنکور سراسری ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد. ❗️ در مصوبه کمیسیون برگزاری دومرحله‌ای [دو نوبته] کنکور پذیرفته شده و به تصویب رسیده و تأثیر معدل بر کنکور نیز مثبت تلقی شده است. بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش درباره نحوه برگزاری کنکور تأثیر معدل در کنکور ۲۵ درصد خواهد بود. ِ🔹اگه این اتفاق بیفته دیگه بحث ترمیم معدل عملا بی فایده میشه چون دیگه نمرات مدرسه و معدل تاثیری در قبولی داوطلب نداره مثل سال های قبل کنکور ۱۴۰۲ 🔹نکته ی بعدی اینه که هنوز مشخص نشده که دروس عمومی به کنکور برمیگرده یا نه که با این تاثیر مثبت احتمالش خیلی زیاده که برگرده درکل باید سنجش در قالب یه اطلاعیه شرایط جدید کنکور ۱۴۰۳ رو مشخص کنه ـــــــــــــــــــــــــ این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98