eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اختلالات املایی این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
1_5692786893(1).pdf
2.79M
سرمشق تمام نگاره ها مفید و کاربردی این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
35.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سردار نقدی: اگر امثال «طبری» در وسط بازار تهران شلاق بخورند خیلی از ایمان‌ها متزلزل نمی‌شود. 🔹در مسأله حجاب پیش از آنکه سراغ قوه قضاییه و نیروی انتظامی برویم باید آموزش و پرورش و آموزش عالی و دستگاههای فرهنگی را مواخذه کنیم . ـــــــــــــــــــــــــ این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅ «یکی - ده تایی» و « یکان-دهگان » : جدول یکی - ده تایی از کتاب پایه ی اوّل شروع می شود ، ولی جدول یکان - دهگان از اواسط کتاب پایه ی دوم معرفی می شود. ▪️تفاوت : در جدول یکی - ده تایی ، هر ستون نشان دهنده ی تعداد اشیای یکی است ، که این اشیا ممکن است از نه عدد هم بیشتر باشند و ستون ده تایی ، تعداد دسته های ده تایی را نشان می دهد که باز هم ممکن است تعداد آنها از نه عدد بیشتر باشد . ولی در جدول یکان - دهگان ، هر ستون نشان دهنده ی رقم های یک عدد است . به عبارت دیگر ستون یکان نشان دهنده ی رقم یکان و ستون دهگان ، نشان دهنده ی رقم دهگان است و می دانیم ارقام یک عدد از نه بیشتر نمی شود . ⬅️ دلیل معرفی این دو : جدول یکی - ده تایی برای انجام عمل تفریق باید استفاده شود. به عنوان مثال در تفریق 29-45 باید یک دسته ی ده تایی را باز کرده و آن را از جنس یکی ها کرده و آن ها را کنار یکی ها بگذاریم ، که انجام این کار در جدول یکان - دهگان غلط خواهد بود. ▪️جدول_یکان_دهگان برای انجام عمل جمع باید استفاده شود. می دانیم در این جدول ، جمع « 5 » و « 9 » برابر 14 می شود ، چون در جدول یکان - دهگان نمی توان عدد بیشتر از 9 نوشت ، مجبور می شویم « 4 » را که از جنس یکان است، در ستون یکان نگه داشته و یک را که از جنس دهگان است با دهگان جمع کنیم . اگر این جمع در جدول یکی - ده تایی انجام شود ، دانش آموز می تواند ، در ستون یکی ها « 14 » را بنویسد و غلط نیست. 🛑 معرفی هر دو جدول در پایه های ابتدایی لازم است . این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
⭕️ ظرفیت فرهنگیان هر استان تو کنکور طبق سال های گذشته ✔️آذربایجان شرقی 631 ✔️آذربایجان غربی 496 ✔️اردبیل 163 ✔️اصفهان 1244 ✔️البرز 462 ✔️ایلام 86 ✔️قزوین 198 ✔️بوشهر 207 ✔️تهران 2273 ✔️چهارمحال 473 ✔️خراسان جنوبی 303 ✔️خراسان رضوی 1315 ✔️خراسان شمالی 198 ✔️فارس 764 ✔️خوزستان 1041 ✔️زنجان 200 ✔️سمنان 309 ✔️سیستان بلوچستان 703 ✔️قم 319 ✔️کرمان 362 ✔️گیلان 253 ✔️مازندران 495 ✔️کردستان 217 ✔️کرمانشاه 304 ✔️گلستان 274 ✔️لرستان 244 ✔️مرکزی 218 ✔️همدان 245 ✔️یزد 233 ✔️هرمزگان 218 ➖➖➖➖➖➖➖➖ این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
⭕️مراحل اصلی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان! بعد از ثبت نام و دادن کنکور سراسری👇 ۱: تراز بالای ۶۵۰۰ و معدل کل بالای ۱۴ ۲: انتخاب رشته ۳: دعوت به مصاحبه و معاینات اولیه ۴: نتایج نهایی و بعدش کارنامه نهایی ۵: آزمایشات تخصصی ۶: گرفتن سوء پیشینه از دفاتر قضایی ۷: ثبت نام غیر حضوری ۹: ثبت نام حضوری و دریافت کد دانشجویی ۱۰: شروع کلاس ها ۱۱: تعهد محضری به همراه ضامن ۱۲: بازکردن حساب جاری در بانک ملی با نامه ای از اداره محل خدمت ۱۳: انجام امور بیمه ۱۴: عضویت در کانال معلم یار ➖➖➖➖➖➖➖➖ این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔷اجرای رتبه‌بندی معلمان بازنشسته تا شهریورماه مدیرکل ارزیابی وزارت آموزش و پرورش: 🔹اعمال رتبه‌بندی برای ۱۹۴ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تا قبل از شهریور، رتبه‌بندی معلمان بازنشسته به سرانجام می‌رسد. 🔹در قانون رتبه‌بندی معلمان هزار امتیاز مشخص شده است و افراد در ۴ شایستگی عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه سنجیده می‌شوند و هر کدام از شایستگی‌ها حداقل و حداکثر امتیاز دارد. ـــــــــــــــــــــــــ این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔻 مرحله دوم ثبت‌نام «وام» بازنشستگان تامین اجتماعی از اواخر تیرماه 🔸 مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه طی مرحله اول «وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی» بازنشستگان تامین‌اجتماعی ۴۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند و سهمیه‌ها به طور کامل در این مرحله پر شد، اعلام کرد: تلاش می‌کنیم اواخر تیرماه مرحله دوم ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه باز شود. 🔸 محسن تقیانی بیان کرد: طی مراحل بعدی نیز سهمیه‌هایی برای ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه اعلام و ثبت‌نام انجام خواهد شد. 🔸 مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی درخصوص زمان مراحل بعدی ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین‌اجتماعی توضیح داد: باتوجه به اینکه ارائه وام‌ها به صورت مرحله‌ای با بانک رفاه انجام و بخشی از اعتبارات توسط سازمان تامین اجتماعی و بخشی توسط بانک رفاه تامین می‌شود، این موضوع بستگی به طرفین دارد اما قطعا طی سال ۱۴۰۲، حداقل ۳۰۰ هزار سهمیه برای وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان تامین‌اجتماعی ارائه خواهد شد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💢 پاسخ به برخی سوالات در خصوص بیمه دانا 🔹 داشتن بیمه تکمیلی منوط به داشتن بیمه پایه (سلامت- تامین اجتماعی- نیروهای مسلح و ... )که طبق قانون بیمه درمان همگانی و سایر قوانین و مقررات موظف به ارائه خدمت بیمه درمان پایه باشند، می باشد. 🔹 شرط بیمه نمودن خانواده شرط کل خانوار می باشد و بیمه کردن گزینشی خانواده میسور نخواهد بود. 🔹 محدودیت سنی در مورد بیمه کردن فرزندان وجود ندارد.(عدم ازدواج و اشتغال) 🔹 همکار خانم می تواند: ۱-خود به تنهایی ۲- خود و فرزندان ۳- خود، فرزندان و همسر ۴- خود، فرزندان، همسر و پدر و مادر را بیمه نماید. 🔹 همکار آقا در صورت متاهل بودن، به تنهایی امکان بیمه شدن ندارد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅ اخبار جدید در مورد آزمون عملی تربیت بدنی ❌ضریب تربیت بدنی ١٢ ❌ آزمون مجددی در کار نیست ✅ ٢٨ و ٢٩ تیر آزمون پسران ✅ ٣٠ و ٣١ تیر آزمون دختران این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمونه‌ای از برگزاری کانون ارزیابی شایستگی محور برای حرفه معلمی. (نمونه ای از یک جلسه مصاحبه) ➖➖➖➖➖ این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
هماهنطور که پزشک اطفال داریم بایستی روحانی اطفال نیز داشته باشیم/خاک آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه را باید عوض کرد حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: هماهنطور که برای سلامتی فرزندانمان پزشک اطفال داریم بایستی روحانی اطفال نیز داشته باشیم. وی بیان کرد: روش های سخنرانی باید تغییر کند و متنوع باشد؛ اگر بتوانیم خنده حلال را در سخنرانی قرار دهیم می توانیم میلیون ها جوان را جذب کنیم. وی با بیان اینکه خاک آموزش و پرورش و دانشگاه و حوزه را باید عوض کرد افزود: ارائه مدرک باید همراه با فراگیری مهارتی باشد در حالی که در آموزش های ما مهارتی آموزش داده نمی‌شود؛ حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش باید علمی را آموزش دهد که فایده داشته باشد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
♨️📢 برگزاری آزمون استخدام 3800 نفر از معلولان در دستگاه های اجرایی 📋 علی محمد قادری رییس سازمان بهزیستی کشور: تا پایان سال آزمون مستقلی برای افراد دارای معلولیت در کشور برگزار می‌کنیم که بیش از 3800 نفر براساس کد محل، کد رشته و ظرفیت دستگاه‌ها جذب سیستم خواهند شد. تاریخ برگزاری توسط سازمان اداری و استخدامی اعلام خواهد شد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
ایجاد دسترسی مجدد جهت ثبت میهمانی دانشجویان و تغییر در تقویم میهمانی و انتقال دانشجویان برای سال تحصیلی 1403-1402 به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان معاونت دانشجویی در اطلاعیه شماره 2 خود به اطلاع می رساند؛ با عنایت به تعطیلات تابستانی ابلاغی دانشگاه و تقاضای مکرر استان‌ها و دانشجومعلمان مبنی بر عدم ثبت به‌موقع درخواست ویا عدم ثبت نهایی درخواست میهمانی و ... تقویم زمانی درخواست‌های میهمانی برای سال تحصیلی 1403-1402 به شرح ذیل تغییر می‌یابد. * نظر به اینکه بررسی تقاضای میهمانی و انتقال دانشجومعلمان صرفاً از طریق ثبت در سامانه گلستان خواهد بود، بدیهی است به درخواست‌های اعلام‌شده خارج از سامانه و زمان اعلام‌شده، ترتیب اثر داده نخواهد شد. * با توجه به محدودیت زمانی، امکان ارائه دسترسی مجدد نخواهد بود. * فرایند ثبت درخواست و شیوه نامه میهمانی در پیوست و یا نشانی https://cfu.ac.ir/fa/246611 قابل دریافت است. *در صورت لزوم برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به پردیس‌ها و مراکز محل تحصیل مراجعه نمایید. 🌐 روابط عمومی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 10 اصل_موفقیت_معلم 1️⃣ احاطه‌ي كامل معلم به موضوع درس خود: مهم ترين عامل موفقيت معلم اين كه به تمامي جوانب موضوع مورد تدريس خود بطور كامل مسلط و در درس خود صاحب نظر باشد .در صورتي كه معلم اين شرط اساسي را دارا باشد مي‌توان اميدوار بود كه تمامي نقايص ديگر را برطرف نمايد و يك معلم موفق باشد . اما در صورت فقدان يا نقصان اين شرط اساسي به هيچ وجه نمي‌توان كار تعليم را به سطح مطلوبي رسانيد. لازم به تذكر است كه مطالعه كتاب‌ها و مجلات و مطالب مختلف مربوط به درس وكمك‌گرفتن از معلمين با تجربه اي كه همان درس را قبلا تدريس كرده‌اند مي تواند در اين زمينه بسيار موثر باشد. 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 10 اصل_موفقیت_معلم 2⃣طرح درس :  يك طرح درس خوب و كامل مي‌تواند موجب تفهيم كامل اساسي مطالب هرموضوع درسي باشد . نكاتي كه بايستي در طرح درس مورد توجه قرار گيرند عبارتند از : بيان ساده و روان و قابل فهم بودن براي همه دانش‌آموزان ، اجراي خوب معلم ( از نظر تن صدا و شوخيهاي ميان درس)،  روشن بودن مطالب مهمتر، معين بودن مطالبي كه بايد حفظ شوند و  استفاده از مثال‌هاي ساده و داراي وجه شبه قوي با موضوع درس . طرح درس بايد طوري طراحي و اجراء شود كه كليه شاگردان مطالب اساسي را فرا گيرند و بتوانند آنها را بازگو كنند. ادامه👇👇👇👇👇👇 این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 10 اصل_موفقیت_معلم 3⃣ايجاد تمركز حواس در كلاس : چنانچه دانش آموزان در سر كلاس تمركز حواس نداشته باشند نتيجه مورد نظر از درس گرفته نخواهد شد و مطالب بطور گسيخته در ذهن‌آنان جاي مي گيرد .  راههاي ايجاد تمركز حواس بطورخلاصه عبارتند از: 💠جلوگيري از شلوغي كلاس وبه هم ريختگي كيف ها و كتابها؛ 💠راه رفتن معلم در كلاس وگاهي وقت‌ها نشستن بين بچه ها؛ 💠پرسيدن سووالات كوتاه از شاگردان در وسط درس؛ 💠 ترغيب دانش آموزان به يادداشت برداشتن ؛ 💠 تقسيم كردن نگاه بين كليه دانش‌آموزان ؛ 💠ناتمام گذاشتن افعال بعضي از جملات و تكميل آنها توسط دانش آموزان. ادامه دارد..👇👇👇👇👇👇 این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 10 اصل_موفقیت_معلم 4⃣اقناع همه جانبه دانش‌آموزان :  شاگردان بايد عملا بفهمندكه در روش علمي اثبات هر موضوع احتياج به دليل و رد آن محتاج مثال نقض مي باشد و معلم را  نمونه كامل در بر خورد منطقي با نظرات وپرسشهاي علمي مختلف بيابند. علاوه بر آن معلم بايد بتواند به پرسشهاي دانش آموزان پاسخهاي قانع كننده بدهد. ادامه دارد...👇👇👇👇👇👇 🛑 10 اصل_موفقیت_معلم 5⃣ايجاد تحرك وشور و اشتياق بين دانش‌آموزان و جلب علاقه شديد آنها به درس : اين كار ابتدا با يك طرح درس عالي واجراي موفق آن شروع مي‌شود و آنگاه با مطرح نمودن كاربردهاي درس عجايب مربوط به درس ( بعضي از درسها داراي مطالب قابل توجه وعجيبي هستند كه بيان آنها مي‌تواند موجب بر انگيخته شدن حس كنجكاوي و شگفت زدگي و جلب علاقه دانش آموزان به درس بشود )مطرح نمودن پرسشهاي قابل توجه ودر آخر با دادن تحقيقات در موضوعات مختلف و ارايه كنفرانسها و مقالاتي توسط دانش آموزان ادامه مي يابد .(البته بايد توجه داشت كه در كلاس وقت زيادي به كنفرانس وسوال وجواب و غيره نگذرد بايد از اتلاف وقت به هر صورتي جدا جلوگيري نمود ضمنا تكثير بعضي از مقالات خوب براي تمامي دانش‌آموزان (با درج نام تهيه كننده آن ) كار بسيار مفيدي است. ادامه دارد....👇👇👇👇👇👇 🛑 10اصل_موفقیت_معلم 6⃣وادار كردن دانش آموزان به تفكر :  گاهي اوقات پاسخ ندادن به بعضي از سوالات و بيان پاسخ به نحوي بسيار دقيق مي‌تواند موجب افزايش دقت دانش آموزان و ترغيب آنان به تفكر و مداقه بيشتر در درس گردد و بدين ترتيب قوه ابتكار را در آنان تقويت نمايد. ادامه دارد👇👇👇👇👇 🛑 10 اصل_موفقیت_معلم 7⃣وضع نكردن مقررات دست وپاگير تا جايي كه به اساس تدريس و تفهيم درس لطمه نمي‌زند : مانند سوال نكردن در ميان درس . چگونه تكليف نوشتن ، چگونه تزيين نمودن دفتر ، چگونه يادداشت برداشتن در سر كلاس ، چند برگ بودن دفتر و از همه مهمتر تحميل نمودن جملات راه‌حلها و مثال‌هاي كليشه‌اي و از پيش تعين شده به دانش‌آموزان كه هر نوع‌آوري وابتكار را از بين مي‌برد .(البته مقررات ذكر شده در فوق كلي نيست ودر هر درس نظر خود معلمين نافذ مي‌باشد). 👇👇👇👇 این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 10 اصل_موفقیت_معلم 8⃣كنترل تكاليف :   در اثر كنترل دقيق تكاليف معلم از ميزان علاقه مندي به درس دقت وسليقه در انجام كارها و حتي روحيات دانش‌آموز شناخت بسيار خوبي پيدا مي‌كند . علاوه بر آن كنترل تكاليف موجب قوام يافتن كار تدريس و فهميدن اين مطلب مي شود كه آيا مطالب درس براي دانش آموزان خوب جا افتاده است يا نه همچنين موجب مي‌شود دانش‌آموزان تكاليف را با دقت بيشتري انجام دهند .  كلا كنترل تكاليف به سه طريق انجام مي‌گيرد: ✅كنترل اينكه همه دانش آموزان در كلاس دفترشان را آورده باشند : اين كار در تمامي جلسات درس بايد انجام شود و البته چون در حين قدم زدن معلم در كلاس وانجام شدن كارهاي عادي كلاس (مانند دادن درس ويا حل تمرين ويا پرسش از دانش آموزان )انجام مي‌شود لذا وقت خاصي صرف آن نمي شود . ✅كنترل دقيق تكليف جلسه گذشته : اين كار هر چند جلسه يك بار و بيشتر در مواقعي كه تكاليف مهمتري به شاگردان مي‌دهيم انجام مي پذيرد .در اين روش معلم تكاليف جلسه گذشته تمامي دانش‌آموزان را در سر كلاس ملاحظه مي‌كند. البته معلم معمولا فقط يكي از سوالات ويا تمرين ها را كه از بقيه مهمتر است بعنوان شاخص در نظر مي‌گيرد و جواب آنرا كنترل مي نمايد . آنگاه بدون اينكه شاگردان بدانند كه او فقط همان يك سوال را خوانده است نظر خود را راجع به كل تكليف بيان مي‌كند .يك نكته مهم ودر ظاهر بي اهميت در هنگام ديدن تكاليف به اين روش جلوگيري از شلوغ شدن كلاس است . راه علاج اين موضوع اين است كه ابتدا براي اين زما ن بيكاري شاگردان كاري را در نظر بگيريم مثلا چند تمرين متناسب با زمان ديدن تكليف روي تخته بنويسيم و شاگردان شروع به حل آن كنند يا چند صفحه از متن درس را مشخص كنيم كه آنرا بخوانند و هميشه اين احتمال وجود داشته باشد كه بعد از ديدن تكاليف از آن چند صفحه پرسش كلاسي به عمل آيد .  ✅كنترل كلي دفتر هر يك از دانش‌آموزان از نظر نظم زيبايي و صحيح بودن پاسخها :  هر چند وقت يكبار بايد دفترهاي عده اي از شاگردان را جمع‌آوري كرد و در خارج از كلاس آنها را ملاحظه نمود .هدف اصلي در اين نوع كنترل اين است كه معلم ببيند آيا پاسخهاي پرسش‌ها و تمرينات مهم كه در كلاس قبلا تصحيح شده‌اند در دفترهاي شاگردان نيز تصحيح و تكميل شده اند يا نه .  👇👇👇👇👇 🛑 10اصل_موفقیت_معلم 9⃣پرسشهاي كلاسي:  پرسشهاي عمومي كلاسي كه از مطالب درسي جلسه قبل و يا حداكثر دو جلسه قبل گرفته مي‌شوند در آموزش درس به شاگردان و آشنا نمودن آنها با نوع سوالات امتحاني بسيار موثر است و اضطراب آنها از امتحان را نيز كاهش مي‌دهد . در اينجا فقط به ذكر چند نكته در مورد پرسشهاي كلاسي بسنده مي‌كنيم : 🔸بهتر است زمان پرسش كوتاه باشد؛ 🔸شاگردان از قبل خبر داشته باشند كه پرسش كلاسي دارند؛  🔸يا آسان باشد يا متوسط (هر گز سخت نباشد )؛ 🔸 بيشتر پرسشها از مطالبي باشد كه مرتبط باكتاب است؛ 🔸 حجم درسي كه پرسش از آن به عمل مي‌آيد كم باشد؛  🔸 تعداد سوالات هر پرسش كم و تعداد كلي پرسش‌هاي كلاسي زياد باشد؛ 🔸 پرسش حتما در ابتداي ساعت درس بعمل آيد ؛  🔸 اگر ممكن است پاسخ هاي غلط توسط خود دانش‌آموزان تصحيح شود (منظور پاسخ درست داده شود تا حواس همه جمع شود) ؛ 🔸 حتما به نحوي در نمرات اصلي تاثير داده شود (لازم است كه از اين مطلب دانش‌آموزان مطلع باشند). . 👇👇👇👇👇 این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 10 اصل_موفقیت_معلم 🔟امتحانات رسمي :  امتحان براي تعيين ميزان كوشش دانش‌آموزان و همچنين براي تعيين ميزان موفقيت معلم در تفهيم مطالب درسي برگزارمي شود .يك امتحان خوب مي‌تواند مقدار بسيار زيادي از بار آموزش را نيز به دوش بكشد . در نظر گرفتن نكات زير در امتحانات بسيار موثر خواهد بود : 🖌 مدت زماني را كه معلم مي‌خواهد براي رفع اشكال پس از امتحان اختصاص دهد بهتر است صرف طراحي يك امتحان دقيق وبي اشكال كند؛  🖌سوالات روشن و واضح باشد و ابهامي نداشته باشد، يعني دانش آموز دقيقا بداند كه از او چه خواسته‌ايم تا دچار سردرگمي و اضطراب در جلسه امتحان نشود؛ 🖌توزيع سوالات بين تمامي قسمتهاي درس متعادل باشد واز قسمتهاي مهم سوالات بيشتري بيايد . در ضمن حجم درسي كه از آن امتحان مي‌گيريم كاملا براي شاگردان روشن باشد؛ 🖌 از سوالات خود دانش‌آموزان نيز در امتحان با ذكر نام آنها استفاده شود؛ 🖌تعدادسوالات امتحان كم و بارم هر يك زياد نباشد؛ 🖌 سوالات به ترتيب از ساده به سخت نوشته شوند تا شاگردان روحيه خود را نبازند؛ 🖌تعداد سوالات متناسب با وقت باشد .امتحان نه كوتاه برگزار شود و نه خيلي طولاني؛ 🖌حضور معلم در سر جلسه امتحان موجب دل‌گرمي دانش‌آموزان و گاهي اوقات موجب جلوگيري از اشتباه در فهم بعضي از سوالات ويا اشكالات احتمالي ورقه مي شود؛ 🖌 تصحيح دقيق وسريع ورقه ها در نتيجه كار معلم بسيار موثر است . بايد ورقه ها طوري تصحيح شوند كه شاگردان حق اشكال گرفتن به ورقه را نداشته باشند چون اين كار مضرات زيادي دارد .ضمنا بهتر است كه معلم ورقه ها را شخصا تصحيح نمايد چون در اين صورت شناخت بسيار خوبي از سطح علمي دانش آموزا ن و تواناييهاي فردي آنها به دست خواهد آورد .مثلا ميزان دقت توانايي در جمله سازي و رساندن مطالب ميزان هوش واستعداد وابتكار و كلا نقاط ضعف وقوت تك تك دانش آموزان براي معلم روشن خواهد شد؛ 🖌 بايد امتحانات متوالي طوري طراحي شوند كه شاگردان هميشه بين حالت خوف ورجا باقي بمانند .اين كار با گرفتن امتحانهاي بسيار ساده و مشكل ومتناوب امكان پذير است . البته پرسشهاي كلاسي هم مي‌توانند در اين زمينه كمك شاياني كند؛ 🖌 بعضي از عوارض طرح بد سوالات ويا بد تصحيح شدن اوراق امتحاني به طور خلا صه از اين قرار است : شلوغي بعدي كلاسها، اعتراض وتجري شاگردان، اتلاف وقت براي پاسخگويي به اشكالات، سلب اعتماد شاگردان از معلم و بدبيني آنها نسبت به او،  بدبيني و احساس تنفر نسبت به درس ، احساس حق به جانب بودن وتضييع حق و از همه مهمتر باعث خرابي امتحان مي‌شود. بعد از امتحان و تصحيح اوراق بايستي بررسي دقيق انجام شود وثمره كار مشخص شود .مثلا چنانچه در قسمتهايي از درس بيشتر دانش آموزان ضعيف هستند آن قسمت دوباره تكرار شود. در ضمن بايد توجه داشت كه نمره هاي امتحاني همان طور كه نمايش دهنده چگونگي كاردانش آموزان است نشان‌دهنده كيفيت كار معلمين نيز مي باشد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
👨‍🏫 کارهایی که معلّم انجام می دهد.👇 1. قبل از شروع کلاس هدف خود را از ارائه ی محتوی درس مشخّص ‌سازد. 2. با یک‌ برنامه‌ریزی دقیق و داشتن طرح درس مناسب وارد کلاس شود. 3. دانش آموزان را از هدف آموزشی خود آگاه سازد. 4. از دانسته‌های دانش‌آموزان خود نسبت به محتوای آماده برای تدریس آگاه شود و متناسب با آن تدریس خود را شروع کند. 5. در هنگام ارائه ی مطالب از مباحث جذاب و علمی جهت تفهیم مفاهیم استفاده کند. 6. شیوه ی تدریس خود را متناسب با محتوای مورد نظر انتخاب کند و از یک روش تکراری استفاده نکند. 7. در هنگام تدریس با صدای یکنواخت صحبت نکند و با دانش آموزان تماس چشمی برقرار کند. 8. هنگام تدریس از دانش آموزان سوالاتی جهت کنترل و جلوگیری از حواس پرتی آن ها بپرسد. 9. به شرایط فیزیکی کلاس از نظر( نور، صدا،گرما، چینش صندلی‌ها، ...) توجّه کند و محیطی مناسب و جذّاب و در عین حال آرام فراهم کند. 10. رفتارهای مطلوب را در جمع تشویق کند ولی بیش از اندازه به آن رفتار تاکید نکند. نوع تشویق را بر اساس نوع رفتار، سن، ... انتخاب کند و آن را بلافاصله بعد از رفتار درست ارائه دهد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 مجموعه رفتارهای معلم در تدریس 1: ظاهری مناسب (تمیزی خود و لباسها،مرتب بودن و...) 2: انجام كارهای اولیه(حاضر و غایب،بررسی اوضاع كلاس و...) 3: مروری بر تكالیف قبلی 4: ارزشیابی تشخیصی و ارتباط برقرار كردن بین اطلاعات قبلی و درس جدید 5: اماده كردن و برانگیختن انگیزه فراگیران برای جلب توجه و معرفی درس 6: انتظارهای خود را از فراگیران كه باید در پایان این درس مشاهده كنیم بیان میكنیم 7: شرایطی را بوجود میاوریم كه فراگیر با درس درگیر شود 8: باید فراگیر را در طول تدریس متمركز و فعال نگه داریم 9: روش متناسب تدریس را با توجه به درس را بكار بگیریم 10: گروه بندی كردن فراگیران با توجه به نوع تدریس 11: هدایت و راهنمایی درست گروه ها برای همكاری 12: تدریس را با شركت دادن فراگیران انجام دهیم 13: وقت را بین مراحل مختلف تدریس تنظیم كنیم 14:استفاده از لوازم اموزشی و حواس مختلف 15: استفاده از بازخورد و تشویق برای ادامه كار 16: داشتن اعتماد بنفس و نشاط لازم در هنگام تدریس 17: ایجاد روحیه پرسشگری در فراگیران 18: ارزشیابی پایانی 19:جمع بندی با كمك فراگیران 20: دادن تكالیف موثر و كارامد در زندگی واقعی فراگیرن این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 چهار ستون اموزش و پرورش در قرن بیست و یکم: 1: یادگیری برای دانستن: یادگیری اینکه چگونه یاد بگیریم وچگونه از فرصتها در طول زندگی استفاده کنیم. 2: یادگیری برای انجام دادن: یعنی بدست اوردن مهارتها و دانش لازم برای درگیر شدن با مسائل در زندگی فردی و اجتمایی 3: یادگیری برای با هم زیستن: یعنی درک اینکه زندگی جمعی است وباید به ارزشها به تفکرها به اداب و رسوم دیگران احترام بگذاریم و یکدیگر را درک کنیم 4:یادگیری برای زیستن: یعنی فراهم اوردن شرایط لازم برای شکوفایی استعدادها و و رشد شخصیت فرد در همه ابعاد این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 دانستنیها_در_کلاس_درس 🔆 رنگ درکلاس­های درس : بهتر است دیوارهای کلاس اول ابتدائی صورتی روشن؛ دوم ابتدائی سبز مغز پسته ­ای، سوم ابتدائی نیلی روشن، چهارم و پنجم و ششم ابتدائی سبز روشن باشد. 🔆 لامپ­های کلاس­ها بهتر است هم مهتابی باشد هم آفتابی. 🔆 گل طبیعی در کلاس تاثیر نکویی روی دانش آموزان دارد. 🔱4-اگر متن تخته کلاس، سبز و خط­های زمینه و دور تا دور تخته، زرد باشد، یادگیری بهتر اتفاق می ­افتد. 🔆 رنگ های سبز و زرد قناری تاثیر بسیار خوبی در یادگیری دارند. بهتر است وسایل بچه ها از قبیل کیف، دفترها ونوشت افزار و حتی لباس آن­ها و پرده های اتاق با این رنگ ها تهیه شوند. چون این دو رنگ نیمکره راست مغز را تحریک می­کنند و نیمکره راست، نیمکره چپ مغز را تحریک می­کندو یادگیری در بهترین حالت اتفاق می­افتد. لازم است این دو رنگ همواره در معرض دید دانش­ آموزان باشد. 🔆 قبل از شروع درس اگر زمان کوتاهی را به کارهای نشاط ­آور اختصاص دهید، یاد گیری آسان تر و عمیق ­تر اتفاق می­افتد. مثل: پخش موسیقی- ورزش و نرمش- بازی- خنده و ..... 🔆 حتماً زمانی از وقت کلاس را به حرف زدن دانش ­آموزان اختصاص دهید تا حرف­هایشان را بیرون بریزند. این کار باعث می­شود هم بچه ها گاه و بیگاه حرف نزنند و بدانند که حرف زدن وقتی دارد و هم موقع تدریس آموزگار فکرشان فارغ از حرف­هایی می­شود که مانع از تمرکز کافی آن­ها می­باشد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 علل خستگی معلمان در کلاس درس 💠 نداشتن برنامه و طرح درس مشخص برای یک جلسه آموزشی. 💠 عدم هماهنگی معلمان و کادر  مدرسه در تنبیه و تشویق دانش آموزان و اینکه ممکن است از برخوردهای محبت آمیز  و یا تشویق و تنبیه و روش تدریس  معلم ، سوء استفاده کنند. 💠 این نگرش که ؛ بیش از اندازه فعالیت می کند و کسی قدرش را نمی داند .  💠داشتن این نگرش که کار  وی مهم ، مفید و موثر نیست و نتیجه ای مشهود در دانش آموزندارد. 💠داشتن این نگرش که تاثیر  کار معلم در سطح جامعه چندان مشهود نیست . 🌀 مشکلات شخصی معلم مربوط به خارج مدرسه ، مانند  داشتن فرزند کوچک ، استراحت ناکافی ،مشکلات مادی ،مشکلات جسمی 🌀 انتقال ناخواسته (احتمالی) مشکلات شخصی و عصبانیت ها به کلاس درس توسط معلم. 🌀استفاده از یک روش تدریس یکنواخت مانند روش تدریس سخنرانی صرف که دانش آموزان  به صورت کامل شنونده و منفعل خواهند بود . 🌀 عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی در کلاس ، پس کلاس تنوعی برای دانش آموز نخواهد داشت و ممکن است رغبتی به شنیدن سخنان معلم نداشته  و توجهی به کلاس ننمایند. 🌀تاکید معلم به انضباط خشک کلاسی دانش آموزان ، که ابتدا منجر به کسالت دانش آموز و سپس معلم خواهد شد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔖قوانین سر خوردن را می‌دانند!!! دقت داشته باشیم تا آنجا که امکان دارد، به دلایلی که در شماره‌های قبل گفتیم، برای سلامتی خودمان، ترجیحا استفاده از آسانسور را به آقایان و یا خانم‌های باردار بسپاریم! چند نکته اتیکتی مهم در مورد استفاده از آسانسور: ۱- ابتدا همانند استفاده از مترو کنار می‌ایستیم تا همه خارج شوند. (همیشه حق تقدم با افرادی است که از فضاهای خطرناک و نامطبوع به سمت مکان‌های امن در حرکتند، برای مثال کسانی که از فضای سرویس بهداشتی به داخل سالن کار می‌روند). ۲-وقتی وارد کابین می‌شویم و احتمالا قصد خروج در طبقات بالاتر را داریم، به انتهای کابین می‌رویم و بدین‌ترتیب فضای ورود و خروج را برای دیگر افراد، خلوت نگه می‌داریم. ۳- اگر پس از ورود به کابین آسانسور با انبوهی از جمعیت روبه‌رو شدیم، با عرض پوزش و لبخندی حاکی از مهربانی و اعتمادبه‌نفس برمی‌گردیم و رو به در آسانسور می‌ایستیم. به قول عزیزی، آسانسور آنقدر زندگی پرفراز ونشیبی داشته، که لایق این احترام است! ۴- در فضای آسانسور ترجیحا با افراد غریبه تماس چشمی و کلامی برقرار نمی‌کنیم، هرچند در مباحث پیشرفته گفتمان آسانسوری می‌آموزیم که چگونه در زمان حرکت آسانسور در چند طبقه، شماره رد وبدل کنیم (البته اشتباه نکنید، به منظورشبکه سازی و همکاری‌های آتی!) ۵- در صورت نیاز اشکالی ندارد اگر با فشردن دکمه، در آسانسور را برای شخصی باز نگه داریم تا او هم برسد، اما تا حدی که باعث ناراحتی و آزار دیگران نشویم؛ به هرحال دردسر جاماندن از آسانسور، مقداری کمتر از دردسر جاماندن از پرواز است! ... . 🏷 این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
📍به سه جمله زیر اعتقاد راسخ داشته باشید و بر طبق آن عمل کنید ۱- همه کارها در ساعت معین خودشان انجام می گیرند یا نمی گیرند .کاری برای انجام دادن وجود ندارد. ۲- همه کارها را به خدا می سپارم و تحت هیچ شرایطی نگران نیستم. ۳- هر اتفاقی بیفتد همیشه به نفع من است حال باید این سه جمله را در زندگی پیاده کنید. یعنی تحت هیچ شرایطی نگران نشوید و متوجه سه باور اصلیتان باشید. اگر فردا چک دارید و پول ندارید نباید نگران باشید و مطمئن باشید که همه چیز خوب و به نفع شما پیش خواهد رفت اگر زلزله آمد نباید نگران شوید اگر مریض شدید، اگر ذهن به شما گفت پاشو یه کاری کن اخراجت کردن، نگران نباید شوید اگر فردا امتحان دارید نگران نباید شوید نگران آینده هر چه می خواهد باشد و هرچقد خطرناک و بد به نظر برسد نباشید و به سه باور خود فکر کنید. می خواهید یک کار تازه راه بیندازید نمی دانید که وام بگیرید یا نه؟ نگران نباشید به سادگی بروید بانک اگر وام به شما دادند پس همین به نفع شماست اگر ندادند هم خدا روشکر چون همین به نفع شماست. نگران فرد مورد علاقه اتان برای ازدواج نباید باشید . اگر به شما دادند پس همین درسته اگر ندادن پس همین درسته چون طبق سه باور اصلی هر اتفاقی بیفتد به نفع شماست و شما نباید نگران باشید چون کار را به خدا سپردید. متوجه شدید؟ اگر در عمل مانند جملات بالا عمل کنید همیشه آرامید و لبخند به لب دارید و همیشه معجزه برای شما اتفاق می افتد. این برترین روش موفقیت و شادی است. یک ماه امتحان کنید حداقل و نتایج شگفت انگیز این روش الهی را ببیند. این روش را می توان روش "بی نگرانی" نامید 〰〰〰〰〰〰〰〰 این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔺استعلام‌های ضروری که حتما ممکن است روزانه به آنها نیاز پیدا کنید این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
: ۱- از زدن برچسب هایی نظیر تنبل – مرزی – کودن – و … پرهیز کنیم . ۲- از اعمال فشار – تهدید – سر و صدا – تنبیه و … پرهیز کنید . ۳- از هر گونه مقایسه او با دیگر همسالان پرهیز شود . ۴- استعدادهایش را شناسایی و شکوفا کنید . ۵- آموزش مهارت های شخصی و اساسی زندگی در رأس برنامه های آموزشی آنها قرار بگیرد . ✅ راهکارهای عمومی آموزش : ۱- در جلوی کلاس بنشیند تا هم توجه و تمرکزش بیشتر شود و هم نظارت معلم بر کارهایش بیشتر شود ۲- حجم تکالیف آنها ابتدا کمتر سپس بیشتر شود . استفاده از تقویت کننده ای مناسب کلامی و غیر کلامی توسط معلم نباید فراموش شود . ۳- ارائه مفاهیم به صورت عینی و ملموس ارائه شود و او مجاز باشد با هر ابزاری ۴- از آنجایی که این کودکان دیرآموز دیر یاد می گیرند و زود فراموش می کنند ، تکرار و تمرین مفاهیم درسی به ویژه زمانی که کودک حوصله و انگیزه لازم را دارا باشد یک اصل هم است . ۵- مسائلی که مانع برای یادگیری هستند مثل : لوزه سوم، دندان های نامرتب ، لکنت زبان ، اختلال تولید ، اختلال توجه و تمرکز را رفع کنید . ۶- دادن مسئولیت های خارج از محیط خانه مثل : خرید کردن ، نان گرفتن و … و در داخل مدرسه به افزایش اعتماد به نفس و بهبود مهارت های ارتباطی کمک خواهد کرد . این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
یکی از بزرگترین‌مشکلات فرزندان در بزرگسالی ، نداشتن اعتماد به نفس آنها می باشد. ☑تمرين هاي افزايش اعتماد به نفس:  ♣١ـ هميشه در رديف هاي جلو بنشيند ♣2ـ نگاه كردن به چشمان ديگران را تمرين كنيد. البته خیره شدن ممنوع ♣3ـ سرعت راه رفتنتان را 25%تندتر كنيد.حركات بدن نتيجه واكنش ذهن است. آدمهاي با اعتماد به نفس راه رفتنشان كمي شبيه به دويدن است,انگار به جاي مهمي مي روند و يا كار مهمي دارند. اين تكنيك را بكار ببريدتا نگرش محيط خارجي نسبت به شما تغيير كند. ♣4 ـ بلند و جدي حرف بزنيد. ♣5ـ هنگام دست دادن جدي باشيد. ♣6ـ در جمع نظر بدهيد. ♣7ـ خندان باشيد.لبخند شما بهترين دارو براي كمبود اعتماد به نفس است. ✔توصيه هاي ديگر: ♣1ـ سعي كنيد هميشه بهترين لباسها را بپوشيد. ♣2ـ در هر مكالمه تلفني خود را معرفي كنيد. ♣3ـ در برابر هر كاري كه برايتان انجام مي دهند لفظ متشكرم را بكار ببريد. ♣4ـ مقتدرانه,افراشته و با گامهاي بلند و تند راه برويد. ♣5ـ هيچگاه خود را با ديگران مقايسه نكنيد. ♣6ـ هميشه با زبان مثبت با ديگران هم صحبت شويد... این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌