eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.6هزار دنبال‌کننده
20.2هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
📌قابل توجه مدیران محترم ✅ویرایشات صورت گرفته در دفتر آمار بدین شرح می باشند: - تنظیم محل امضا - تنظیم حاشیه کنار صفحه - مرتب کردن تیترها تا در وسط قرار بگیرند. - نگارش صفحه اول ☑️مراحل جهت مشاهده و چاپ دفتر آمار ⬅️ ورود به سیدا و انتخاب سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ⬅️ گزارشات ⬅️ دفتر آمار مرکز توسعه آموزش مجازی، امنیت و فناوری اطلاعات این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
9.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☀️آغاز اجرای راهنمای ورود به my.medu.ir و پاسخگویی به سوالات آزمون های مشاوره ای این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️راهنمای فرم نظر سنجی والدین و دانش آموزان این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
فرم 16 اموال.docx
14.3K
🔹 فرم ۱۶ اموال مدرسه این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
مشکلات آموزشی : کدام اِ : ( -ِ ) یا ( ـه ) بسیاری از دانش آموزان در نوشتن صدای ( اِ ) در انتهای کلمه دچار مشکل می شوند یعنی واژه های( اصحاب ِ ، دیدن ِ ، سال ِ ، نام ِ ، برای ِ ، پای ِ ) را به صورت ( اصحابه ، دیدنه ، ساله ، نامه ، برایه ، پایه )    می نویسند و بر عکس واژه های ( نامه ، بنده ، خسته ، پرده ، رفته ، دانه ) را به صورت ( نامِ ، بندِ ، خستِ،   پردِ ، رفتِ ، دانِ ) می نویسند . بسیاری از آموزگاران سعی می کنند با بیان و شرح و توصیف « اِ » مالکیت،صاحبی، مضاف و مضاف الیه ، نسبت،صفت و موصوف و امثال آن ، به دانش آموزان نوشتن درست آن واژه ها را آموزش دهند . این روش ها ، دانش آموزان را  بیشتر سرگردان می کند . زیرا رشد ذهنی آنان هنوز به درجه ای نرسیده است که مفاهیم یاد شده را درک کنند و تفاوت آن اصطلاحات را در یابند و به هنگام نوشتن دیکته به کار برند . تجربه های زیادی که برای رفع این اشکال صورت گرفته ، نشان داده است که روش زیر سریع تر از هر روشی ، کودکان را به درست نویسی سوق می دهد . به هرحال روشی پیشنهادی است ‌که می‌توان به‌کار برد ابتدا با لحنی خوب و صمیمی از کودکان می خواهیم که به ما گوش کنند . سپس بدین طریق عمل می کنیم : بچه ها ببینید من برای شما کلماتی را نام می برم بعضی از این کلمه ها طوریست که وقتی من کلمه را بیان کردم شما منتظر کلمه ی دیگری نمی مانید مثلا می گویم ( نامه ، خامه ، خانه ، شانه ) شما متوجه می شوید اسامی چیزهایی گفتم . اما گاهی نیز کلماتی را می گویم ولی شما منتظر می مانید که ادامه دهم . زیرا آن کلمه به تنهایی ، مقصود مرا نمی رساند . مثل ( مدادِ ، قندان ِ ، کفشِ ، دانش آموزِ ، آموزگار ِ ) . در این گونه کلمات شما منتظرید که من ادامه دهم . مثلا ( مدادِ حسن ، قندانِ سفید ، کفشِ قرمز ، دانش آموزِ خوب ،آموزگار ِکلاس اول). حالا این دو دسته کلمات را مخلوط به کارمی برم .هر وقت بعد از گفتن کلمه ام، منتظر کلمه دیگری بودید دستهایتان را بالا ببرید و اگر نیاز نبود که منتظر کلمه ی دیگری بمانید دستهایتان پایین باشد . خوب حالا کلمات را می گوییم . آماده اید : ( کلاس ِ ، معلم ِ ، مدیر ِ، زن ِ، ساده ، مداد ِ ، خامه ، دانه ، کتاب ِ رنگ ِ ، چاله و .... ) کفشِ قرمز ، دانش آموزِ خوب ،آموزگار ِکلاس اول). بعد از یکی دو جلسه این بازی را انجام دادیم به آنها فقط یک قاعده را آموزش می دهیم .  می گوییم هر وقت بعد از تلفظ کلمه شما منتظر کلمه ی دیگری بودید با این « ــِ » آن را  می‌نویسیم و اگرمنتظرکلمه ی دیگری نبودید با «‌ ه یا ـه » ،آن را بنویسید . البته می توان برای آن اسمی انتخاب کنیم . چون دو کلمه را به همدیگر ربط می دهد . آن را « ــِ » ربط می نامیم. برای به یاد سپاری بهتر ، می توان چند ترکیب را روی برگه ای‌نوشت و برای مدتی روی دیوار کلاس نصب کرد . و در هنگام گرفتن املا ، هر وقت به« ــِ  » ربط رسیدیم دست را بالا ببریم . با این روش می توان مشکل دانش آموزان را در این مورد رفع نمود و کمتر معلم خسته می شود . منبع :1- درمان اختلالات دیکته نویسی ، نوشته مصطفی تبریزی ، تهران ، انتشارات فراروان 1376 این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔴 قابل توجه همکاران محترم : ☀️صدور احکام رتبه بندی برخی همکاران در مناطق به تاریخ صدور ۲۲ و ۲۳ آبان ۴۰۲ ✅رتبه ها از سامانه رتبه بندی به مرور دریافت و به سیستم پرسنل اموراداری جهت صدور حکم انتقال می یابند. همکاران از طریق سامانه my.medu.ir می توانند احکام خود را در صورت صدور مشاهده کنند. 🔹توجه داشته باشید بعد از صدور حکم جدید فوق العاده رتبه بندی در قسمت رتبه معلم با عنوان ( آموزشیار معلم_مربی معلم _استادیار معلم_دانشیار معلم _استاد معلم ) قابل مشاهده می‌باشد. 🔹 احکام رتبه به تاریخ اجرای 1400.06.31 صادر می گردد تا سال 1402 که 2 سال گذشته برای هر کدام از همکاران بین 6 تا 10 حکم صادر شده که نیاز به اصلاحیه دارد. به عنوان مثال : اگر برای 10 نفر از همکاران حکم رتبه صادر کنیم باید 60 تا 90 اصلاحیه صادر کنیم لذا همکاران محترم صبور باشند. چون زمان بر هست ؛ همکاران اموراداری علاوه بر وقت اداری بصورت شبانه روزی مشغول صدور و اصلاح احکام می باشند. 🔹چنانچه حکم همکاری در سامانه مای مدیو تغییر نیافته به این معنی است که رتبه او در سیستم پرسنل انتقال نشده و این فرآیند توسط وزارت طی روزهای آینده انجام می‌شود که به محض دریافت رتبه جدید همکار در سیستم پرسنل، حکم جدید صادر می شود. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
کنکور تربیت معلم و بلاتکلیفی داوطلبان/ «سابقه تحصیلی» و«سن» ورود به دانشگاه فرهنگیان چقدر شد؟ 🔹 از سال آینده برای اولین بار جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی از طریق برگزاری آزمون اختصاصی «تربیت معلم» و مجزا از کنکور سراسری انجام می‌شود. 🔹 از ۵ آذرماه تا ۱۱ آذرماه از طریق سایت سازمان سنجش برای شرکت در کنکور «تربیت معلم» ثبت‌نام صورت می گیرد. 🔹 درحالی ثبت‌نام برای شرکت در این کنکور اختصاصی از دو هفته دیگر آغاز می‌شود که هنوز تکلیف برخی مسائل مهم نظیر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان، سهم سابقه تحصیلی در این آزمون و ضرایب دروس مورد امتحان مشخص نیست و داوطلبان نمی‌دانند دست آخر شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان حداکثر ۲۴ شد یا ۴۰ سال! 🔹 تا زمانی که شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به تصویب نرسد، ضوابط قبلی حاکم است. برای اعمال ضوابط قبلی نیز باید رای دیوان عدالت اداری را ملاک عمل قرار داد و این رای لازم الاجراست. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💢آغاز «هدایت تحصیلی» نهمی‌ها از ۲۵ آبان / تحلیل نتایج به صورت بر خط 👤معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: ▫️در راستای ارزیابی ویژگی‌های شخصیتی دانش آموزان در گام اول فرآیند هدایت تحصیلی، اجرای آزمون‌های رغبت و توانایی برای دانش آموزان پایه نهم از۲۵ آبان ماه در سراسر کشور آغاز خواهد شد و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. ▫️تمامی دانش آموزان پایه نهم از ۲۵ آبان ماه می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir در قسمت برنامه‌های پرورشی وارد ماژول هدایت تحصیلی شوند و نسبت به تکمیل پرسشنامه‌های رغبت و توانایی اقدام کنند. در صورت وجود سوال، خط ملی ۱۵۷۰ از ۸ صبح تا ۸ شب پاسخگوی دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان است. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
165_52527542486850.pdf
3.86M
📌برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان 💢راهنماي رزرو و نوبت گيري نوآموزان بدو ورود به دبستان و پيش دبستان سال ١۴٠٣_١۴٠٢ مرکز توسعه آموزش مجازی، امنیت و فناوری اطلاعات این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
218_52533551047684.docx
17.4K
👆👆👆👆 کلیه مدارس ابتدایی سلماس موضوع: فرم گزارش حق التدریس مقطع ابتدایی با سلام و دعای خیر : احتـراماً به پیوست یک برگ فرم گـزارش حق التدریس مقطع ابتدایی به حضور ارسال می گردد. لازم است مدیران و مدیرآموزگاران محترم مدارس گزارش مربوط به همکاران شاغل (بیست سال به بالا) و بازنشستگان بکارگیری شده را تکمیل و پس از امضاء و مُهر از 23 لغایت 25 هر ماه به کارشناسی آموزش ابتدایی ارسال نمایند. مسئولیت عدم اقدام به موقع و تضییع حق همکار متوجه شخص مدیر یا مدیرآموزگار محترم می باشد. نکات مهم: 1⃣ گزارش مربوط به ماه های مهر و آبان را حداکثر تا روز دوشنبه مورخه 29‏/08‏/1402 تحویل نمائید. 2⃣ در تکمیل فرم ( تعداد ساعات هفتگی تدریس و روزهای هفته در فرم ) دقت کافی را مبذول نمائید. 3⃣ در قسمت نوع تدریس، بسته به تدریس همکاران حتما یکی از عبارات بیست سال به بالا و بازنشسته درج گردد. 4⃣ از ارسال فرم از طریق پیام اتوماسیون خودداری نمائید. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
یک پنجره برای من کافی است. یک پنجره به لحظه‌ی آگاهی و نگاه و سکوت ۲۴ آبان، روز کتاب و کتاب‌خوانی این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✍ درس را با سوال آغاز کنید نه با جواب! صرف حفظ کردن اطلاعات خسته کننده است. به جای اینکه درس را با دادن اطلاعات آغاز کنید، یک سوال خلاقانه و چالش انگیز بپرسید و به دانش آموزان در یافتن پاسخ آن کمک کنید وقتی ذهن دانش آموزان درگیر یک سوال خوب باشد، یادگیری برای آنها لذت بخش و ارزشمند می شود می توانید چند تمرین کلاسی به دانش آموزان بدهید و به آنها بگوئید تنها کسانی که 100% حل مسئله را درست انجام دهند، می توانند مشق شب نداشته باشند بنابراین اگر تنها یک غلط هم داشته باشند باید مشق شب بگیرند. بیش از آنکه بخواهید همه تکالیف را تصحیح کنید و نمره بدهید، از آنها بخواهید راه حل مسئله را توضیح دهند. مهم این است که دانش آموزان متوجه مسئله و راه حل آن شده باشند بنابراین می توانید جلسه بعدی کلاس را با تمرین پای تخته و توضیح در مورد تکالیف قبلی، برای کل کلاس شروع کنید و از بچه ها بخواهید کار خود را خودشان تصحیح کنند. ▪️چه کسی نیاز به تمرین بیشتر دارد؟ قبل از تمام شدن کلاس، چند دقیقه ای را صرف گرفتن یک امتحان کوچک از دانش آموزان کنید. مبحث درسی را در قالب یک یا دو مسئله مطرح کنید و از دانش آموزان بخواهید در یک ورق کاغذ یا در تخته سفید کوچک خود، آنها را حل کنند. در این صورت به سرعت می توانید در مورد اینکه چه کسانی درس را تمام و کمال آموخته و چه کسانی نیاز به تمرین بیشتر دارند، تصمیم بگیرید. فراموش نکنید مشق شب تنها باید مختص کسانی باشد که واقعا به آن نیاز دارند. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98