eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.6هزار دنبال‌کننده
20.3هزار عکس
9.8هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
📣📣📣اطلاعیه 📣📣📣 📺((مدرسه تلویزیونی ایران)) 📺          🗓جدول شماره ۱۴۱   🔊❄روز یک شنبه ۵بهمن ❄🔊 🌸🌸❄️❄️🌸🌸❄️❄️🌸🌸 پایه ابتدایی 🕖ساعت۱۰:۳۰ تا ١١:۰٠ بازی و ریاضی پایه اول 🕖ساعت ١١:۰٠ تا۱۱:۳۰ فارسی و نگارش پایه دوم  🕖ساعت ۱۱:۳۰تا ۱۲:۰۰ فارسی و نگارش پایه سوم 🕖ساعت۱۲:۰۰تا۱۲:۳ علوم تجربی و تفکر پایه چهارم 🕖ساعت ۱۲:۳۰تا۱۳:۰۰ مطالعات و مهارت های اجتماعی پایه پنجم   🕖ساعت۱۳:۰۰تا۱۳:۳۰ مطالعات و مهارت های اجتماعی پایه ششم 🕖ساعت ۱۳:۳۰تا۱۳:۵۰ آموزش نوآموزان پیش دبستانی  🌸🌸❄️❄️🌸🌸❄️❄️🌸🌸 🌷❄یکشنبه  ۵بهمن❄🌷 شبکه قران ومعارف  سیما   🌸ساعت۱۱ آموزش قرآن سوم دبستان 🌸ساعت۱۱:۳۰ هدیه های آسمانی دوم دبستان 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌸برخی از مواردمهم نگارشی درپایه اوّل که دانش آموزان در نوشتن املای آنها دچار اشکال میشوند🌸 ۱🍀-🌺نوشتن ( -ِ )ربط یا نشانه ی اضافی( ترکیبی یا وصفی) به صورت(ﻪ - ه): اکثر دانش آموزان نه تنها در کلاس اوّل بلکه پایه های بالاتر نیز (-ِ )نشانه ی اضافه را به صورت(ﻪ - ه)می گذارند. (-ِ)اضافه نشانه ای است که در زیر حرف آخر اسم جهت ربط یااضافه نمودن اسم به اسم یا صفت بعدی گذاشته می شود وجزءاصلی کلمه نیست(ترکیب مضاف ومضاف الیه- موصوف وصفت) .در صورتی که مصوت « ﻪ - ه » در پایان کلمات جزء اصلی کلمه است وبا حذف آن کلمه آسیب می بیندو شکل ومعنای خود راازدست می دهد.برای دانش آموزان توضیح دهید( ﻪ آخر چسبان و ه آخر تنها) صدای آخر کلمه است که اگر آن رابرداریم کلمه غلط می شود. ببینید: دانه ← داﻨ نَرده ← نَرد سِتاره ← ستار · بنابرااین توصیه می شود،در هنگام گفتن املا کلماتی که با(-ِ)ربط می آیند ؛ حتماًبا هم گفته شوند .چون اگرشما کلمه ی اوّل راگفتید وتأخیر کردید ،دانش آموزدر پایان کلمه به محض شنیدن (-ِ)آن رامی خواهدبه شکل ﻪ - ه بنویسد. مدادِ سَبز دوست ِبابا سَبدِتوت ۲–🌺 🍀نوشتن کلمه هایی مثل ( زیاد، میان، بسیار ، بیابان و...): وقتی در کلمه ابتدامصوت (ﻴ)وسپس صامت(ﻴ) آمده باشد. فقط یکی از نشانه ها نوشته می شود. در کلاس درس اغلب مشاهده می کنیم دانش آموزان هر دو شکل را می نویسند. امّا چنانچه در کلمه ابتدا صامت(ﻴ) وبعدمصوت(ﻴ) بیاید ؛هر دو شکل نوشته می شود.مثل:می آییم، تغییر،پاییز · برای نوشتن وتدریس اینگونه کلمه ها صداهای کلمه رایکی یکی می نویسیم وضمن اینکه دانش آموزان می خوانندتوضیحات بالا را با زبان ساده برای دانش آموزان بیان می کنیم. ویادمان با شد درکلمه ی مثلاً(زیاد) خودمان یک(ﻴ) بگذاریم. به دانش آموزان توصیه می کنیم این کلمه ها را بخش وصداکشی نکنند. مثال : ز ← زﻴ ← زیا ← زیاد ﻣ ← ﻣﻴ ← ﻣیا ← ﻣیان ﺴﻴ ← ﺴﻴا ← ﺴﻴاه می آییم می شوییم پاییز پایین تغییر ۳-🌺 تشخیص مصوت « ﻪ - ه » وصامت« ﻪ - ه »در کلمه ها: · ✅🌸 در صورتی که قبل از« ﻪ - ه » صامت باشد، این نشانه ها مصوت «اِ- -ِ ﻪ - ه » هستند. · ✅🌸 در صورتی که قبل از« ﻪ - ه » مصوت( ا،و،ی ،-ُ) باشد، این نشانه هاصامت «ﻫ-ﻬ- ﻪ - ه » هستند. ✅مصوت اِ -ِ « ﻪ - ه ✅ نرده شیشه دسته آمده میوه مدرسه ✅صامت ﻫ ﻬ « ﻪ - ه »✅ ماه روباه کوه تنبیه توجّه گیاه 🎈🐥 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🔴 1-سنگ ها در کجا ها یافت می شوند؟ :در همه جا مخصوصا در مناطق کوهستانی و معدن ها – بناها و ساختمان های خیلی قدیمی 2-سنگ ها چه تفاوت هایی باهم دارند؟ : از نظر شکل - رنگ - اندازه و سختی با هم فرق دارند. 3-آیا می توانیم از سنگ شکل های گوناگون درست کنیم؟ : بلی 4-از سنگ چه استفاده هایی می کنیم؟ : در ساختن خانه - نمای ساختمان - سنگ فرش خیابان ها و راه آهن از آن استفاده می شود. ظروف سنگی –جواهرات و وسایل تزیینی – مجسمه ها – کابینت آشپز خانه -5چرا در ساختن پل از سنگ استفاده می کنیم؟ : چون محکم و با دوام است. -6چرا سنگ های کنار رودخانه ها ساییده شده اند؟ : در اثر غلطیده شدن در کف رودخانه ها به وسیله ی آب -7آیا از سنگ مجسمه می سازند؟ :بلی -8چرا بناها و آثار تاریخی بسیار قدیمی تا به حال باقی مانده اند ؟ : چون در ساختن آن ها از سنگ استفاده شده است -9بسیاری از کارخانه ها از سنگ چه استفاده هایی می کنند ؟ :از سنگ ها در تهیه ی سیمان – بتون –شن و ماسه - پودر سنگ در ساختمان سازی استفاده ی فراوان می کنند -10انسان چگونه سنگ ها را تغییر می دهد ؟ :انسان ها با انفجار کوه ها سنگ ها را می برند و با شکاف در دل کوه ها تونل می زنند و جاده می سازند .هم چنین در ساختن بناها و جاهای زیارتی – نمای ساختمان ها -سنگ های زینتی و ظروف سنگی به شکل های مختلفی سنگها را درست کرده و از آن استفاده می کنند. ⬅️ علوم پایه اول 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
1137377008_60612.pdf
180.3K
کاربرگ تقسیم عدد بر اعشار 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5974492915408307333.pdf
256.4K
جزوه 💵💸 💡 🏮 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
♦️ : آشنایی دانش آموزان با صفت تفضیلی تر و ترین برای تدریس این قسمت ابتدا این جمله را روی تابلو مینویسم من زیبا هستم خوب بچه ها این جمله فقط درمورد خودم هست وبا کسی مقایسه نشدم سپس این جمله را مینویسم من زیباتر از سارا هستم بچه ها در این جمله من با یک نفر یعنی سارا مقایسه شدم وتر بکاربردم و این جمله را مینویسم من زیباترین دانش آموز هستم دراین جمله من با خیلی ها مقایسه شدم وبه ترین اشاره میکنیم چند مثال دیگر هم براشون میزنیم که خودشون بتوانن از تر وترین بجا استفاده کنند ♦️ : این دو جمله را روی تخته مینویسیم : ۱ - سال گذشته با پدر ومادر به مشهد رفته بودم ۲ - من دیروز کتاب به کتابخانه بردم خوب بچه ها این دو جمله کِی و چه وقت اتفاق افتاده ؟ میگن گذشته بله بچه ها هردوی آنها در گذشته اتفاق افتاده ولی در جمله اولی گذشته خیلی دور ودر جمله دومی گذشته نزدیک اتفاق افتاده خوب سارا جان یه جمله بگو که در گذشته نزدیک اتفاق افتاده باشد. من صبح زود کتاب را به کتابخانه بردم. ♦️ ( تر) و عالی( ترین): من با مداد های رنگی کوتاه و بلند کار میکنم و همین طور با مقوا شکل های هندسی (دایره ،مربع ،مستطیل )رو در سه سایز کوچک متوسط و بزرگ درست کردم و به وسیله اونها آموزش دادم. 📒 🐤🐥🐣 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
304300510254.pdf
1.86M
✍جزوه جامع و کامل 📣 👌نسخه قابل چاپ 👌50 صفحه مفید🔍 👌♓ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
1_447849333.pdf
19.78M
🔮 🔥 📒 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
1579156243776gam-be-game-ejtemai6+karbarg.pdf
50.75M
گام به گام ⭐ 🔮 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_895920217916440858.pdf
363.6K
✅جزوه آموزشی تدریس هم خانواده ها و نمونه سوال✖️✖️✖️✖️ پایه ✅پایه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)