🛑 قابل توجه معلمین« پایه اول»
اطلاعیه شماره 1
🛑 قرآن پایه اول
دانش آموز من در پایان سال تحصیلی در درس قرآن، باید به چه مهارت ها و توانایی هایی رسیده باشد؟
✅ آشنایى با قرآن کریم به عنوان کلام الهى و کتاب آسمانى
✅ تقویت انس و علاقه به قرآن کریم و یادگیرى آن
✅ توانایى روخوانى قرآن به صورت شمرده و آرام از روى مصحف با رسم الخط آموزشى
✅ توانایى خواندن آیات کتاب درسى به صورت روان یا آهنگین
✅ آشنایى با قواعد ضرورى روخوانى قرآن
✅ حفظ برخى از سوره هاى کوتاه کتاب درسى
✅ آشنایى با برخى از داستان هاى قرآن کریم
فراگیرى معناى برخى از کلمات ساده و عبارات کوتاه قرآن
✅ ایجاد و تقویت علاقه به شنیدن، خواندن و فهم معناى آیات قرآن کریم
✅ آشنایى با مفهوم برخى از پیام هاى قرآن
✅ شناخت و تقویت استعدادهاى دانش آموزان، در گرایش هاى مختلف آموزش قرآن
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 قابل توجه معلمین «پایه اول»
اطلاعیه شماره 1
🛑 علوم پایه اول
دانش آموز من در پایان سال تحصیلی در درس علوم، باید به چه مهارت ها و توانایی هایی رسیده باشد؟
✅ در برخورد با پديده های آشنا در محيط اطراف پرسش هايی مرتبط طرح می کنند اما به دنبال پاسخ پرسش ها نيستند.
✅ با به کارگيری حواس، اشياء، گياهان، جانوران، و محيط اطراف خود را با دقت مشاهده کرده و ويژگی های ظاهری(شکل، اندازه، جنس، رنگ، صدا، بو، مزه و...) و نظاير آن ها را بيان کنند.
✅ موارد محدودی از عوامل مؤثر بر سلامتی را فهرست و برخی موارد سالم و ناسالم را در آن شناسايی کرده، وجدول هفتگی که شامل برخی محورها است را تنظيم، اجرا و گزارش کنند.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
فوايد نقاشي كشيدن:
💠1- نقاشی به هماهنگی چشم ها و دست های کودک کمک می کند.
💠2- نقاشی کشیدن کودکان ، راهی عالی برای تقویت ماهیچه های کوچک دستان بچه هاست که در سنین مدرسه و از اول ابتدایی در مهارت نوشتن کودکان نقش مهمی دارد.
💠3- در نقاشی کشیدن؛ هم نیم کرده چپ مغز که محل فعالیتهای تحلیلی و منطقی است و هم نیم کرده راست که محل فعالیتهای خلاقانه و احساسی است ، فعالیت می کند.
💠 4 - هماهنگی و فعالیت دو نیم کرده، اهمیت زیادی در قدرت حل مسائل پیچیده دارد که نقش مهمی در موفقیتهای افراد بازی می کند.
💠 5 - نقاشی کردن کودکان به آن ها اجازه تفکر خلاق ، تصمیم گیری و حل مسئله را در محیطی امن فراهم می کند.
💠 6 - نقاشی کشیدن برای بچه ها فرصتهای زیادی برای آموزش و یادگیری فراهم می کند که یادگیری رنگ ها و اشکال هندسی ، بیان ایده ها ، ترکیب رنگها و آزمایش آن ها از آن جمله است.
💠 7 - نقاشی کردن کودکان، فرصتی برای تمرین خلاقیت باز است ، در نقاشی فقط یک راه درست وجود ندارد و برای بیان ایده های و استفاده از خلاقیت آزادیم!
💠 8 - نقاشی کشیدن راهی خوب برای کسب آرامش است و به رها شدن از استرس و به کاهش تنشها در گذر از دوران و موقعیت های سخت زندگی کنند.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
قابل توجه همکاران محترم
ضمن قبول تمام انتقادات بر نحوه اجرای رتبه بندی و قول مساعد وزارت مبنی بر بررسی اعتراضات
لازم است برای حفظ شأن و حرمت فرهنگیان از مراجعه احتمالی به دفتر امام جمعه محترم، نهادها و ادارات از قبیل کمیته امداد امام و بهزیستی و .... برای دریافت گواهی جهت بارگزاری در سامانه مای مدیو خودداری شود.
مدیران محترم این پیام را به اطلاع همه همکاران برسانند.
مدیریت آموزش و پرورش سلماس
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️آزمایش(ص۵۲) اصطکاک روی سطح پرزدار و صاف
🔸️پایه : ششم
🔸️آموزشگاه : ۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️آشنایی و شناخت با برگ های پهن 🍀🍁و باریک 🌾و سوزنی و گیاهان مخروط دار
🔸️پایه: سوم
🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️آشنایی و شناخت دانش آموزان، با دانه های یک قسمتی🌾 و دو قسمتی 🫘
🔸️پایه: سوم
🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️آزمایش مقایسه فرو رفتگی آب در خاک ماسه و خاک رس
🔸️پایه : سوم
🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم : خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️تلفیق هنر با ریاضی ساخت دست سازه مربوط به مبحث اندازه گیری (اشکال هندسی و تبدیل واحد )
🔸️پایه : ششم
🔸️آموزشگاه : ۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️طراحی و ساخت انواع جاکلیدی توسط دانش آموزان
🔸️پایه :ششم
🔸️آموزشگاه : ۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️بررسی اثر نیرو
🔸️پایه :ششم
🔸️آموزشگاه : ۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار: پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️تلفیق هنر با علوم (شناخت محل زندگی جانوران و طبقه بندی آنها )
🔸️پایه:سوم
🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️تلفیق هنر با ریاضی
🔸️پایه:سوم
🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی
🔸️آموزگار :پریوش لک عیان
🔸️مدیر محترم :سولماز ابوطالبی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
کلیه مدیران و مدیرآموزگاران مدارس ابتدایی سلماس
با سلام و دعای خیر :
احتراما ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و مدیرآموزگاران محترمی که فرم برآورد مدارس خود را تکمیل و تحویل مقطع داده اند و اظهار تاسف برای همکارانی که در موعد مقرر فرم مذکور را ارسال ننموده اند؛ مقتضی است همکاران محترم نهایتا تا آخر وقت اداری روز پنجشنبه مورخه 1402/01/31 نسبت به تکمیل و ارسال فرم اقدام و بصورت دستی تحویل کارشناسی آموزش ابتدایی نمایند.
⬅️ اسامی مدارسی که تا مورخه 1402/01/28 فرم را تحویل نداده اند به شرح ذیل می باشد:
آفتاب،
سارا،
ستایش،
مرکز اختلالات،
هدف،
قاصدک،
مکتبالصادق،
شهید کلانتری،
شهید سلمان اخیان،
استاد برازی،
درماندریک،
معلم جاندار،
شهید دهقان درشک،
شهدای دلزی،
شهید مختار نژاد آخته خانه،
آفاق دوستان،
🛑شهید محمدی عیان،
مشاور آغبلاغ،
🛑شهید پورجعفر سوره،
فجر شیروانی،
اسلام ستونرش،
نبی حاج جفان،
۱۵ خرداد مافیکندی،
امین گزیک،
شریعت جنگهسر،
رهبر سوسن آباد،
رستگار برقزن،
🛑 اخلاق یونجهلیق،
اصول هشتراک،
شهید نظری خاندام،
پیوند دیرعلی،
جامع اسبشه،
هدف دریک،
طلوع سیوهدر،
تمر آباد ،
تربیت لک آباد،
شهید حاج علیلو یوشانلو،
شهید عبدله زاده مغول،
کشاورز چهریق،
🛑شهید کریم پور بخشکندی،
شهید محمدزاده خانتختی،
ایمان سیدآباد
شهید نجفیان،
حقیقت زنگو،
دولتی خورخورا،
رضوان شیرهنی،
شکور قزلکند،
شهید امراهی ،
شهید خلیفه زاده،
شهید درگاهی زریندره،
شهید رحمتی،
شهید عظیمی آغاسمعیل،
شهید فتحعلی زاده ۱ ،
شهید کلشمامدی،
شهید میرزایی تمر،
شهید میهندوست سنجی،
فتح المبین باغچهجیک،
فقیه دشوان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
جدول حق شغل
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
کلیه مدیران و مدیرآموزگاران مدارس ابتدایی سلماس
با سلام و دعای خیر :
احتراما ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و مدیرآموزگاران محترمی که فرم برآورد مدارس خود را تکمیل و تحویل مقطع داده اند و اظهار تاسف برای همکارانی که در موعد مقرر فرم مذکور را ارسال ننموده اند؛ مقتضی است همکاران محترم نهایتا تا آخر وقت اداری روز پنجشنبه مورخه 1402/01/31 نسبت به تکمیل و ارسال فرم اقدام و بصورت دستی تحویل کارشناسی آموزش ابتدایی نمایند.
⬅️ اسامی مدارسی که تا مورخه 1402/01/28 فرم را تحویل نداده اند به شرح ذیل می باشد:
آفتاب،
سارا،
ستایش،
مرکز اختلالات،
هدف،
قاصدک،
مکتبالصادق،
شهید کلانتری،
شهید سلمان اخیان،
استاد برازی،
درماندریک،
معلم جاندار،
شهید دهقان درشک،
شهدای دلزی،
شهید مختار نژاد آخته خانه،
آفاق دوستان،
🛑شهید محمدی عیان،
مشاور آغبلاغ،
🛑شهید پورجعفر سوره،
فجر شیروانی،
اسلام ستونرش،
نبی حاج جفان،
۱۵ خرداد مافیکندی،
امین گزیک،
شریعت جنگهسر،
رهبر سوسن آباد،
رستگار برقزن،
🛑 اخلاق یونجهلیق،
اصول هشتراک،
شهید نظری خاندام،
پیوند دیرعلی،
جامع اسبشه،
هدف دریک،
طلوع سیوهدر،
تمر آباد ،
تربیت لک آباد،
شهید حاج علیلو یوشانلو،
شهید عبدله زاده مغول،
کشاورز چهریق،
🛑شهید کریم پور بخشکندی،
شهید محمدزاده خانتختی،
ایمان سیدآباد
شهید نجفیان،
حقیقت زنگو،
دولتی خورخورا،
رضوان شیرهنی،
شکور قزلکند،
شهید امراهی ،
شهید خلیفه زاده،
شهید درگاهی زریندره،
شهید رحمتی،
شهید عظیمی آغاسمعیل،
شهید فتحعلی زاده ۱ ،
شهید کلشمامدی،
شهید میرزایی تمر،
شهید میهندوست سنجی،
فتح المبین باغچهجیک،
فقیه دشوان
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
1_2969259023.pdf
12.21M
#کاربرگ_کل_کتاب_فارسی
# پایه اول ابتدایی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
1_4223034942.pdf
330.5K
#پیک_فروردین
# پایه اول ابتدایی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#پایه_ششم
❇️فصل ششم ریاضی
💠 مفهوم تقریب
🔶 ارسالی از : خانم ماه پی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔻۲۷ #هرگز که هرگز نباید فراموش کنیم
• هرگز در موقعیتی که خود در آن نبودهاید کسی را قضاوت نکنید
• هرگز تحت کنترل و تاثیر ۳ چیز قرار نگیر: گذشته، پول و مردم
• هرگز ۳ چیز را فدای هیچ چیز نکن: احساس، صداقت و خانواده
• هرگز برای خالی کردن خودت دیگری را لبریز نکن
• هرگز هیچ حادثه اداری را در آن اداره برای کسی تحلیل نکن
• هرگز در یک زمان دنبال دو خرگوش نرو
• هرگز برای سنجش عمق یک رودخانه با هر دو پا وارد نشو
• هرگز فرصت کم را با سرعت زیاد جبران نکن
• هرگز با مشت گره کرده نمیتوان به کسی دست داد
• هرگز با انگشت کثیف به عیوب دیگران اشاره نکن
• هرگز در حضور نفر سوم کسی را نصیحت نکن
• هرگز بدون اطلاع قبلی به خانه یا محل کار کسی نرو
• هرگز برای کودکان اسباب بازی جنگی هدیه نبر
• هرگز دریای آرام از کسی ناخدای قهار نمیسازد
• هرگز نگذار آگاهی از عیب هایت تو را بترساند ‹حدیثی از امام علی «ع»›
• هرگز نگرانی امروز مشکل فردا را حل نمیکند؛
فقط شادی امروزت را از بین میبرد
• هرگز تا پایان انجام کاری از موفقیت در مورد آن با هیچکس صحبت نکن
• هرگز در مورد همسر کسی - چه مثبت و چه منفی - اظهار نظر نکن
• هرگز با انسان وقیح و بی حیا بحث و جدل نکن؛
چون او چیزی برای از دست دادن ندارد و فقط تو را ضایع میکند
• هرگز ۳ نفر را در زندگی فراموش نکن:
- کسی که در سختیها رهایت کرد
- کسی که در سختیها یاریات کرد
- کسی که در سختیها گرفتارترت کرد
• هرگز از کسی که همواره با تو موافق است چیزی یاد نمیگیری
• هرگز به دختری که ۲ بار قاطعانه به تو جواب رد داده،
امید ازدواج موفق نداشته باش
• هرگز به پسری که میگوید با من باش تا ببینیم چه میشود،
امید ازدواج موفق نداشته باش
• هرگز به پسری که میگوید مادرم با تو مخالف است،
امید ازدواج موفق نداشته باش
• هرگز از کسی بت نساز؛
زیرا کوچیکترین خطای او بزرگترین آسیب را به روح ما وارد خواهدکرد
• هرگز با جعبه ابزار دین خودت نمیتوانی انسان دیگری را با دین دیگری متقاعد کنی، مگر با جعبه ابزار دین خودش
• هرگز از جلو به یک گاو، از عقب به یک خر و از هیچ طرفی به یک احمق نزدیک نشو
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
مدیران محترم کلیه مدارس ابتدایی شهروحومه
با سلام و احترام
ضمن آرزوی سلامتی و توفیقات روزافزون الهی ، به استحضار می رساند ، کارگاه آموزشی توان افزایی با رویکرد ارتقاء مهارت های شغلی وحرفه ای برای ورودی های جدید استخدام 1401 ( مختص خواهران ) روز پنجشنبه مورخه 31/1/1402 راس ساعت 10 صبح در محل هنرستان فنی و حرفه ای آمنه (علامه جعفری سابق) واقع در خیابان رازی مابین سینا و امیرکبیر برگزار خواهد شد. مقتضی است مدیران محترم نسبت به اطلاع رسانی وحضوردرکارگاه اقدامات لازم را مبذول نمایند. لازم به ذکر است برای همکاران شرکت کننده گواهی حضور درکارگاه صادرخواهد شد
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢💢💢
اطلاعیه ی مهم وفوری
باسلام وآرزوی قبولی طاعات وعبادات
موضوع:
اهم فعالیت های واحد ابتدایی ازنیمه ی دوم فروردین تا پایان اردیبهشت ماه سال تحصیلی1402-1401
1- برگزاری جلسات توجیهی مدیران با کادر آموزشی درخصوص استفاده از زمان
باقی مانده به عنوان فرصت طلایی
2- تشکیل جلسات مدیران و آموزگاران با اولیاء دانش آموزان، با اولویت تشریح
نحوه ی ارزشیابی توصیفی (پیشرفت تحصیلی – تربیتی)
3- تشکیل شورای معلمان با موضوع ارزشیابی ( پیشرفت تحصیلی تربیتی) نوبت دوم و
برنامه ریزی جهت تشکیل کلاس های فوق برنامه برای دانش آموزان لازم التوجه
4- نظارت دقیق بر کلاس ها درجهت اتمام کتاب های درسی به ویژه نشانه های فارسی درپایه ی اول و سوادآموزی و مهارت آموزی درپایه های بالاتر
5- تاکید برتلاش و کوشش مستمر درجهت تقویت مهارت های زبانی و آداب و
مهارت های زندگی
6- نظارت بر روند مرور مجدد محتوای کتاب ها وتاکید برمفاهیم پایه، با هدف تسلط بر محتوای کتاب ها و آمادگی ورود به پایه ی بالاتر
7- نظارت مستمر بر روند برقرار بودن فرایند آموزش تا پایان اردیبهشت ماه 1402
8- تقدیر وتشکر از مدیران و همکاران تلاشگرجهت ایجاد انگیزه
9- نظارت بر تکمیل پوشه کار دانش آموزان
10-برای ثبت ارزشیابی درکارنامه به تمام ابزارهای ارزشیابی (مشاهده، انواع آزمون، پوشه کار، چک لیست، دفترشاخص ) و...توجه شود.
شیوه ی ارزشیابی:
براساس آیین نامه ی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ی ابتدایی مصوبه ی مجلس 20793/5/88
ماده 2: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی در دوره ی ابتدایی به صورت تکوینی در طول سال تحصیلی بر اساس اهداف برنامه ی درسی هرپایه انجام می پذیرد که دراین ارزشیابی، معلم ومربی با استفاده از ابزارهای مختلف ازجمله آزمون های عملکردی، کارپوشه ی مشاهدات، درس پژوهی و پروژه در زمینه ی فعالیت های داخل وخارج از کلاس و مدرسه و مراکز مکمل مدرسه از دانش آموزان اعم از فردی و گروهی، جمع آوری می کند تا بازخورد به موقع و مناسب به ایشان ارائه نماید.
درخصوص پایه ی ششم براساس مصوبه ی جلسه ی 859 شورای عالی آپ اجرای آزمون به صورت هماهنگ منطقه ای ( برای دو شیفت دو نمونه سوال )
درجایی که دو مقطع در یک مدرسه هستند، زمان برگزاری آزمون برای متوسطه 10 تا 8
و برای ابتدایی 12 تا 10 می باشد.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💠 اطلاعیه شماره ۲ 💠
علوم پایه سوم
قابل توجه معلمان پایه سوم
دانش آموزان در پایان سال تحصیلی در درس های اول و دوم علوم به این اهداف رسیده باشند.
✅پرسش های مورد نظر خود را تنظیم و منابع و ابزارهای جمع آوری اطلاعات را برای پاسخگویی به آن شناسایی می نماید.
✅ با توجه به مسئله یا موضوع مورد مطالعه چند منبع مختلف را شناسایی نموده و ابزار متناسب با منابع مورد نظر را تهیه میکند.
✅ گزارشی که بیانگر پاسخ های مستندی به پرسش های مورد نظر است را تنظیم نماید و در گزارش تنظیم شده هماهنگی ابزار و منابع را رعایت می کند.
✅ اطلاعات جمع آوری شده را به صورت منسجم و در راستای پرسش های اولیه گزارش می کند.
✅ساختار مورد انتظار در تنظیم گزارش ها را رعایت می نمایند.
✅ غذاهایی که در وعده های غذایی روزانه مصرف می شود را در قالب گروه های چهارگانه طبقه بندی می کند.
✅ با توجه به محل زندگی خود در مورد مواد غذایی که بیشتر از آنها تغذیه می کند، اطلاعات جمع آوری می کند .
✅فهرستی از منابع مواد غذایی را که برای بدن مضر هستند تهیه می کند.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💠 اطلاعیه شماره ۲💠
هدیه های آسمان پایه سوم
قابل توجه معلمان پایه سوم:
دانش آموزان در پایان سال تحصیلی در
درس های اول و دوم درس هدیه های آسمان باید به این اهداف رسیده باشند:
✅ آشنایی با بخشندگی خداوند از طریق توجه به نعمت های او
✅ تقویت احساس نیازِ همراه با علاقه به خداوند
✅ شکرگزاری نسبت به نعمت های بی شمار خداوند، به شیوه ای مناسب
✅ بررسی و بیان نعمت های فراوان خدا توسط دانش آموزان
✅ بیان نعمت هایی که خداوند در وجودش به ودیعه نهاده( توجه به حیطه خودشناسی)
✅ آشنایی با دعا به عنوان راه گفت وگو با خداوند و بیان خواسته های ما با او
✅ تمایل به دعا کردن و گفت وگو با خداوند
✅ آشنایی با نیازمندی انسان به نعمت های الهی
✅ بیان خواسته ها و آرزوهای خود با خداوند در قالب یک دعای ساده
✅ شکرگزاری نسبت به نعمت های بی شمار خداوند، به شیوه ای مناسب.
✅ آشنایی با پیام های قرآنی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💠اطلاعیه شماره ۲💠
قابل توجه آموزگاران پایه سوم
مطالعات اجتماعی پایه سوم
دانش آموزان در پایان سال تحصیلی در فصل اول مطالعات اجتماعی(درس ۱ و ۲ و ۳) به این اهداف و توانایی ها رسیده باشند.
✅ کاربردهای شناسنامه و تفاوت ها و شباهت های خود با همکلاسی هایش را بیان می کند.
✅ فرم مربوط به مشخصات شناسنامه و ویژگی های فردی خود را تکمیل می کند.
✅ خود و دوستانش را در جمع به صورت مطلوب معرفی می کند.
✅ در مورد تغییرات خود و خانواده اطلاعات متنوعی جمع آوری می کند.
✅رویداد ها را روی خط زمان مرتب ترسیم و تکمیل می کند.
✅ آینده ی خود را مجسم کرده،آن را به صورت نقاشی یا نوشتاری و ... بیان می کند.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💠اطلاعیه شماره(۱)💠
قابل توجه آموزگاران پایه سوم
ریاضی پایه سوم ، فصل اول
دانش آموزان در پایان سال تحصیلی در درس ریاضی( فصل اول) به این اهداف و توانایی ها رسیده باشند:
رابطه ی بین شکل ها و عدد ها را کشف کرده و الگو را ادامه میدهد.
الگوهای عددی و هندسی را به یکدیگر تبدیل می کند.
انواع الگو را در مسائل روزمره کشف می کند.
یک عدد یا مقدار ثابت را به تعدادی عدد اضافه یا کم می کند.
مکعب و مکعب مستطیل را در محیط پیرامون خود تشخیص داده و ویژگی آنها را می داند .
با الگوی شمارش در ساعت آشنا می شود.
کاربرد خواندن ساعت با مفهوم قبل از ظهر و بعد از ظهر را در زندگی روزمره می داند.
نمونه هایی از اشیای پیرامون خود را که خاصیت تقارن دارند، نام می برد.
نصف دیگر شکل ناقص بر روی صفحه شطرنجی را نسبت به خط تقارن رسم می کند و تمیز رنگ می زند.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💠اطلاعیه شماره(۱)💠
قابل توجه آموزگاران پایه سوم
فارسی پایه سوم ، فصل اول ( درس اول و دوم)
دانش آموز باید در پایان سال تحصیلی در درس فارسی به این اهداف و توانایی ها رسیده باشد:
با محله به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای اجتماعی و وظایف خود در خصوص محل زندگی آشنا می شوند.
با تک واژه های جمع (ها ان و ات )آشنا شده و می تواند کلماتی با معنای مناسب بنویسد و در جمله به کار ببرد.
رفتارهای غیرکلامی و افزایش دقت بصری
دانش آموزان تقویت شود.
_دانش آموزان با استخر به عنوان یک نهاد ورزشی -اجتماعی آشنا میشوند و به فواید ورزش شنا پی می برند.
توانایی ایجاد تطابق بین شخص و شمار را کسب کند.
در روخوانی و روانخوانی متن درس های کتاب فارسی مهارت دارد
متن را اعم از شعر یا نثر درست و روان با لحن و آهنگ مناسب می خوانند و توانایی حفظ شعر را دارند.
کاربرد ضرب المثل در گفته ها و نوشته ها را
می داند و به درستی به کار می برد.
املای صحیح واژه های کتاب را تشخیص
می دهند، درست و زیبا می نویسد فعالیت های املایی را به درستی انجام می دهد.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#مهارتهای ده گانه زندگی:( ادامه)
✅ #مهارت_مدیریت_هیجان:
هر انسانی که در زندگی خود با هیجانات گوناگونی از جمله غم، خشم، ترس، خوشحالی، لذت و موارد دیگر مواجه است که همه این هیجانات بر زندگی او تاثیر میگذارد. شناخت و مهار این هیجانات، همان مدیریت هیجان است. برای کسب این مهارت فرد به طور کامل باید بتواند احساسات و هیجانات دیگران را نیز درک و به نوعی این هیجانات را مهار کند.
✅ #مهارت_حل_مسئله:
زندگی سرشار از مسائل ساده و پیچیده است. با کسب این مهارت بهتر میتوانیم مشکلات و مسائلی را که هر روز در زندگی برایمان رخ میدهند، از سر راه زندگیمان برداریم.
✅ #مهارت_تصمیمگیری:
برای برداشتن هر قدمی در زندگی باید تصمیمگیری کنیم، مسیر زندگی انسان را تصمیمگیریهای او مشخص میکند. با آموختن این مهارت اهداف خود را واقع بینانه تعیین و از میان راهحلهای موجود بهترین را انتخاب میکنیم و مسئولیت عواقب آن را نیز به عهده میگیریم.
✅ #مهارت_تفکر_خلاق:
تفکر یکی از مهمترین مهارتهای زندگی است. مهارت تفکر خلاق، همان قدرت کشف، نوآوری و خلق ایدهای جدید است تا در موارد گوناگون بتوانیم راهی جدید و موثر بیابیم. با آموختن تفکر خلاق، هنگام مواجهه با مشکلات و دشواریها احساسات منفی را به احساسات مثبت تبدیل میکنیم. هنگامی که تفکر خلاق را میآموزیم دیگر مشکلات زندگی مزاحم ما نیستند، بلکه هر کدام فرصتی هستند تا راهحلهای جدید بیابیم و مشکلات را به گونهای حل کنیم که کسی تاکنون این کار را نکرده باشد.
✅ #مهارت_تفکر_نقادانه:
این مهارت موجب میشود هر چیزی را به سادگی قبول یا رد نکنیم و پیش از آن، موضوع مورد نظر را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم و پس از آن، در مورد رد یا پذیرش آن تصمیم گیری کنیم. با آموختن تفکر نقادانه فریب دیگران را نمیخوریم و به عاقبت امور به خوبی فکر میکنیم و دقیق و درست تصمیم میگیریم و ارتباطات درستی برقرار می کنیم
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
مهارتهای ده گانه زندگی برای داشتن زندگی فردی و اجتماعی
موفق:
1️⃣ مهارت خودآگاهی
2️⃣ مهارت همدلی
3️⃣ مهارت روابط بین فردی
4️⃣ مهارت ارتباط موثر
5️⃣ مهارت مقابله با استرس
6️⃣ مهارت مدیریت هیجان
7️⃣ مهارت حل مسئله
8️⃣ مهارتت تصمیم گیری
9️⃣ مهارت تفکر خلاق
🔟 مهارت تفکر نقادانه
✅ #مهارت_خودآگاهی:
توانایی شناخت نقاط ضعف و قوت و یافتن تصویری واقعبینانه از خود. شناخت نیازها و تمایلات فردی برای آشنایی با حقوق و مسئولیت های فردی و اجتماعی
✅ #مهارت_همدلی:
درک کردن دیگران و مشکلاتشان در هر شرایطی. این مهارت به دوست داشتن و دوست داشته شدن و در نتیجه روابط اجتماعی بهترِ افراد با یکدیگر میانجامد.
✅ #مهارت_روابط_بین_فردی:
مشارکت و همکاری با دیگران، همراه با اعتماد واقع بینانه، که در کنار تقویت دوستیها، دوستیهای ناسالم را خاتمه میدهد تا کسی از چنین روابطی آسیب نبیند.
✅ #مهارت_ارتباط_موثر:
درک بهتر نیازها و احساسات دیگران، به شیوهای که فرد بتواند نیازها و احساسات خودش را نیز در میان بگذارد. تا ارتباطی رضایت بخش شکل گیرد.
✅ #مهارت_مقابله_با_فشار_عصبی:
با آموختن این مهارت افراد هیجانهای مثبت و منفی را در خود و دیگران میشناسند و سعی میکنند واکنشی نشان دهند که این عوامل مشکلی برای آنها ایجاد نکنند.
ادامه دارد👇🏻
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢روش تدریس اکتشافی💢
در روش تدریس اکتشافی، هدف این است که دانش آموز به صورت مستقل تنها با دریافت راهنماییهایی از سوی آموزگار خود یا حتی بدون هیچ راهنمایی مطلب مدنظر را طی مراحلی کشف کند.
اینکه آیا لازم است به دانشآموز راهنماییهایی داده شود و این راهنماییها تا چه میزان باشد، به سطح توانایی دانشآموز، مادهی درسی، دشواری درس و مواردی از این قبیل وابسته است که تشخیص آن تماما به آموزگار واگذار میگردد. بر این اساس چهار مدل کلی برای روش تدریس اکتشافی در دبستان معرفی میشود
🔻🔻🔻🔻🔻
🔸بیان اصول و راه حلهای مسئله
در این روش پایینترین میزان خلاقیت و تدریس فعال وجود دارد که معمولا برای دانشآموزان ضعیف توصیه میشود. تنها نکتهی قابل کشف برای دانشآموز، پاسخ نهایی مسئله است.
🔸بیان اصول
در این روش، دشواری و پیچیدگی یک سطح ارتقا مییابد. آموزگار تنها اصولی را بیان میکند و کشف راه حل و پاسخ نهایی به عهدهی دانشآموزان است.
🔸بیان راه حل
این نیز روشی تقریبا نزدیک به روش بیان اصول در تدریس اکتشافی است با این تفاوت که به جای بیان اصول، تنها به گفتن راه حل اکتفا میشود. شاید دانشآموز بتواند در خلال کاربرد راه حل، خود اصول را نیز کشف کند.
🔸یادگیری راهنمایی نشده
در این روش تدریس اکتشافی، دشواری به حداکثر خود میرسد زیرا آموزگار بنا به صلاحدید خود و درکی که از توانایی دانشآموزان دارد، هیچگونه راهنمایی ارائه نمیدهد و مسیر کشف را تمام و کمال به خود آنان میسپارد.
✅روش تدریس اکتشافی به دلیل اتکا به دانشآموزان، نیازمند وقت، صبوری و حوصلهی بیشتری از سوی آموزگاران است اما به دلیل تأثیر ماندگاری که در یادگیری دارد، در پارهای از مطالب درسی توصیه میشود.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98