eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶️آشنایی و شناخت دانش آموزان، با دانه های یک قسمتی🌾 و دو قسمتی 🫘 🔸️پایه: سوم 🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی 🔸️آموزگار :پریوش لک عیان 🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️آزمایش مقایسه فرو رفتگی آب در خاک ماسه و خاک رس 🔸️پایه : سوم 🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی 🔸️آموزگار :پریوش لک عیان 🔸️مدیر محترم : خانم سولماز ابوطالبی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️تلفیق هنر با ریاضی ساخت دست سازه مربوط به مبحث اندازه گیری (اشکال هندسی و تبدیل واحد ) 🔸️پایه : ششم 🔸️آموزشگاه : ۱۵ خرداد مافی کندی 🔸️آموزگار :پریوش لک عیان 🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️طراحی و ساخت انواع جاکلیدی توسط دانش آموزان 🔸️پایه :ششم 🔸️آموزشگاه : ۱۵ خرداد مافی کندی 🔸️آموزگار :پریوش لک عیان 🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️بررسی اثر نیرو 🔸️پایه :ششم 🔸️آموزشگاه : ۱۵ خرداد مافی کندی 🔸️آموزگار: پریوش لک عیان 🔸️مدیر محترم :خانم سولماز ابوطالبی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️تلفیق هنر با علوم (شناخت محل زندگی جانوران و طبقه بندی آنها ) 🔸️پایه:سوم 🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی 🔸️آموزگار :پریوش لک عیان 🔸️مدیر محترم :سولماز ابوطالبی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔶️تلفیق هنر با ریاضی 🔸️پایه:سوم 🔸️آموزشگاه :۱۵ خرداد مافی کندی 🔸️آموزگار :پریوش لک عیان 🔸️مدیر محترم :سولماز ابوطالبی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
کلیه مدیران و مدیرآموزگاران مدارس ابتدایی سلماس با سلام و دعای خیر : احتراما ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و مدیرآموزگاران محترمی که فرم برآورد مدارس خود را تکمیل و تحویل مقطع داده اند و اظهار تاسف برای همکارانی که در موعد مقرر فرم مذکور را ارسال ننموده اند؛ مقتضی است همکاران محترم نهایتا تا آخر وقت اداری روز پنجشنبه مورخه 1402/01/31 نسبت به تکمیل و ارسال فرم اقدام و بصورت دستی تحویل کارشناسی آموزش ابتدایی نمایند. ⬅️ اسامی مدارسی که تا مورخه 1402/01/28 فرم را تحویل نداده اند به شرح ذیل می باشد: آفتاب، سارا، ستایش، مرکز اختلالات، هدف، قاصدک، مکتب‌الصادق، شهید کلانتری، شهید سلمان اخیان، استاد برازی، درماندریک، معلم جاندار، شهید دهقان درشک، شهدای دلزی، شهید مختار نژاد آخته خانه، آفاق دوستان، 🛑شهید محمدی عیان، مشاور آغبلاغ، 🛑شهید پورجعفر سوره، فجر شیروانی، اسلام ستونرش، نبی حاج جفان، ۱۵ خرداد مافی‌کندی، امین گزیک، شریعت جنگه‌سر، رهبر سوسن آباد، رستگار برقزن، 🛑 اخلاق یونجه‌لیق، اصول هشتراک، شهید نظری خاندام، پیوند دیرعلی، جامع اسبشه، هدف دریک، طلوع سیوه‌در، تمر آباد ، تربیت لک آباد، شهید حاج علیلو یوشانلو، شهید عبدله زاده مغول، کشاورز چهریق، 🛑شهید کریم پور بخشکندی، شهید محمدزاده خان‌تختی، ایمان سیدآباد شهید نجفیان، حقیقت زنگو، دولتی خورخورا، رضوان شیره‌نی، شکور قزل‌کند، شهید امراهی ، شهید خلیفه زاده، شهید درگاهی زرین‌دره، شهید رحمتی، شهید عظیمی آغ‌اسمعیل، شهید فتحعلی زاده‌ ۱ ، شهید کلش‌مامدی، شهید میرزایی تمر، شهید میهن‌دوست سنجی، فتح المبین باغچه‌جیک، فقیه دشوان مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
جدول حق شغل مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
کلیه مدیران و مدیرآموزگاران مدارس ابتدایی سلماس با سلام و دعای خیر : احتراما ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و مدیرآموزگاران محترمی که فرم برآورد مدارس خود را تکمیل و تحویل مقطع داده اند و اظهار تاسف برای همکارانی که در موعد مقرر فرم مذکور را ارسال ننموده اند؛ مقتضی است همکاران محترم نهایتا تا آخر وقت اداری روز پنجشنبه مورخه 1402/01/31 نسبت به تکمیل و ارسال فرم اقدام و بصورت دستی تحویل کارشناسی آموزش ابتدایی نمایند. ⬅️ اسامی مدارسی که تا مورخه 1402/01/28 فرم را تحویل نداده اند به شرح ذیل می باشد: آفتاب، سارا، ستایش، مرکز اختلالات، هدف، قاصدک، مکتب‌الصادق، شهید کلانتری، شهید سلمان اخیان، استاد برازی، درماندریک، معلم جاندار، شهید دهقان درشک، شهدای دلزی، شهید مختار نژاد آخته خانه، آفاق دوستان، 🛑شهید محمدی عیان، مشاور آغبلاغ، 🛑شهید پورجعفر سوره، فجر شیروانی، اسلام ستونرش، نبی حاج جفان، ۱۵ خرداد مافی‌کندی، امین گزیک، شریعت جنگه‌سر، رهبر سوسن آباد، رستگار برقزن، 🛑 اخلاق یونجه‌لیق، اصول هشتراک، شهید نظری خاندام، پیوند دیرعلی، جامع اسبشه، هدف دریک، طلوع سیوه‌در، تمر آباد ، تربیت لک آباد، شهید حاج علیلو یوشانلو، شهید عبدله زاده مغول، کشاورز چهریق، 🛑شهید کریم پور بخشکندی، شهید محمدزاده خان‌تختی، ایمان سیدآباد شهید نجفیان، حقیقت زنگو، دولتی خورخورا، رضوان شیره‌نی، شکور قزل‌کند، شهید امراهی ، شهید خلیفه زاده، شهید درگاهی زرین‌دره، شهید رحمتی، شهید عظیمی آغ‌اسمعیل، شهید فتحعلی زاده‌ ۱ ، شهید کلش‌مامدی، شهید میرزایی تمر، شهید میهن‌دوست سنجی، فتح المبین باغچه‌جیک، فقیه دشوان مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
1_2969259023.pdf
12.21M
# پایه اول ابتدایی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
1_4223034942.pdf
330.5K
# پایه اول ابتدایی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
❇️فصل ششم ریاضی 💠 مفهوم تقریب 🔶 ارسالی از : خانم ماه پی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔻۲۷ که هرگز نباید فراموش کنیم • هرگز در موقعیتی که خود در آن نبوده‌اید کسی را قضاوت نکنید • هرگز تحت کنترل و تاثیر ۳ چیز قرار نگیر: گذشته، پول و مردم • هرگز ۳ چیز را فدای هیچ چیز نکن: احساس، صداقت و خانواده • هرگز برای خالی کردن خودت دیگری را لبریز نکن • هرگز هیچ حادثه اداری را در آن اداره برای کسی تحلیل نکن • هرگز در یک زمان دنبال دو خرگوش نرو • هرگز برای سنجش عمق یک رودخانه با هر دو پا وارد نشو • هرگز فرصت کم را با سرعت زیاد جبران نکن • هرگز با مشت گره کرده نمی‌توان به کسی دست داد • هرگز با انگشت کثیف به عیوب دیگران اشاره نکن • هرگز در حضور نفر سوم کسی را نصیحت نکن • هرگز بدون اطلاع قبلی به خانه یا محل کار کسی نرو • هرگز برای کودکان اسباب بازی جنگی هدیه نبر • هرگز دریای آرام از کسی ناخدای قهار نمی‌سازد • هرگز نگذار آگاهی از عیب هایت تو را بترساند ‹حدیثی از امام علی «ع»› • هرگز نگرانی امروز مشکل فردا را حل نمی‌کند؛ فقط شادی امروزت را از بین می‌برد • هرگز تا پایان انجام کاری از موفقیت در مورد آن با هیچکس صحبت نکن • هرگز در مورد همسر کسی - چه مثبت و چه منفی - اظهار نظر نکن • هرگز با انسان وقیح و بی حیا بحث و جدل نکن؛ چون او چیزی برای از دست دادن ندارد و فقط تو را ضایع می‌کند • هرگز ۳ نفر را در زندگی فراموش نکن: - کسی که در سختی‌ها رهایت کرد - کسی که در سختی‌ها یاری‌ات کرد - کسی که در سختی‌ها گرفتارترت کرد • هرگز از کسی که همواره با تو موافق است چیزی یاد نمی‌گیری • هرگز به دختری که ۲ بار قاطعانه به تو جواب رد داده، امید ازدواج موفق نداشته باش • هرگز به پسری که می‌گوید با من باش تا ببینیم چه می‌شود، امید ازدواج موفق نداشته باش • هرگز به پسری که می‌گوید مادرم با تو مخالف است، امید ازدواج موفق نداشته باش • هرگز از کسی بت نساز؛ زیرا کوچیک‌ترین خطای او بزرگ‌ترین آسیب را به روح ما وارد خواهدکرد • هرگز با جعبه ابزار دین خودت نمی‌توانی انسان دیگری را با دین دیگری متقاعد کنی، مگر با جعبه ابزار دین خودش • هرگز از جلو به یک گاو، از عقب به یک خر و از هیچ طرفی به یک احمق نزدیک نشو مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
مدیران محترم کلیه مدارس ابتدایی شهروحومه با سلام و احترام ضمن آرزوی سلامتی و توفیقات روزافزون الهی ، به استحضار می رساند ، کارگاه آموزشی توان افزایی با رویکرد ارتقاء مهارت های شغلی وحرفه ای برای ورودی های جدید استخدام 1401 ( مختص خواهران ) روز پنجشنبه مورخه 31‏‏/1‏‏/1402 راس ساعت 10 صبح در محل هنرستان فنی و حرفه ای آمنه (علامه جعفری سابق) واقع در خیابان رازی مابین سینا و امیرکبیر برگزار خواهد شد. مقتضی است مدیران محترم نسبت به اطلاع رسانی وحضوردرکارگاه اقدامات لازم را مبذول نمایند. لازم به ذکر است برای همکاران شرکت کننده گواهی حضور درکارگاه صادرخواهد شد مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💢💢💢 اطلاعیه ی مهم وفوری باسلام وآرزوی قبولی طاعات وعبادات موضوع: اهم فعالیت های واحد ابتدایی ازنیمه ی دوم فروردین تا پایان اردیبهشت ماه سال تحصیلی1402-1401 1- برگزاری جلسات توجیهی مدیران با کادر آموزشی درخصوص استفاده از زمان باقی مانده به عنوان فرصت طلایی 2- تشکیل جلسات مدیران و آموزگاران با اولیاء دانش آموزان، با اولویت تشریح نحوه ی ارزشیابی توصیفی (پیشرفت تحصیلی – تربیتی) 3- تشکیل شورای معلمان با موضوع ارزشیابی ( پیشرفت تحصیلی تربیتی) نوبت دوم و برنامه ریزی جهت تشکیل کلاس های فوق برنامه برای دانش آموزان لازم التوجه 4- نظارت دقیق بر کلاس ها درجهت اتمام کتاب های درسی به ویژه نشانه های فارسی درپایه ی اول و سوادآموزی و مهارت آموزی درپایه های بالاتر 5- تاکید برتلاش و کوشش مستمر درجهت تقویت مهارت های زبانی و آداب و مهارت های زندگی 6- نظارت بر روند مرور مجدد محتوای کتاب ها وتاکید برمفاهیم پایه، با هدف تسلط بر محتوای کتاب ها و آمادگی ورود به پایه ی بالاتر 7- نظارت مستمر بر روند برقرار بودن فرایند آموزش تا پایان اردیبهشت ماه 1402 8- تقدیر وتشکر از مدیران و همکاران تلاشگرجهت ایجاد انگیزه 9- نظارت بر تکمیل پوشه کار دانش آموزان 10-برای ثبت ارزشیابی درکارنامه به تمام ابزارهای ارزشیابی (مشاهده، انواع آزمون، پوشه کار، چک لیست، دفترشاخص ) و...توجه شود. شیوه ی ارزشیابی: براساس آیین نامه ی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ی ابتدایی مصوبه ی مجلس 20793/5/88 ماده 2: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی در دوره ی ابتدایی به صورت تکوینی در طول سال تحصیلی بر اساس اهداف برنامه ی درسی هرپایه انجام می پذیرد که دراین ارزشیابی، معلم ومربی با استفاده از ابزارهای مختلف ازجمله آزمون های عملکردی، کارپوشه ی مشاهدات، درس پژوهی و پروژه در زمینه ی فعالیت های داخل وخارج از کلاس و مدرسه و مراکز مکمل مدرسه از دانش آموزان اعم از فردی و گروهی، جمع آوری می کند تا بازخورد به موقع و مناسب به ایشان ارائه نماید. درخصوص پایه ی ششم براساس مصوبه ی جلسه ی 859 شورای عالی آپ اجرای آزمون به صورت هماهنگ منطقه ای ( برای دو شیفت دو نمونه سوال ) درجایی که دو مقطع در یک مدرسه هستند، زمان برگزاری آزمون برای متوسطه 10 تا 8 و برای ابتدایی 12 تا 10 می باشد. مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💠 اطلاعیه شماره ۲ 💠 علوم پایه سوم قابل توجه معلمان پایه سوم دانش آموزان در پایان سال تحصیلی در درس های اول و دوم علوم به این اهداف رسیده باشند. ✅پرسش های مورد نظر خود را تنظیم و منابع و ابزارهای جمع آوری اطلاعات را برای پاسخگویی به آن شناسایی می نماید. ✅ با توجه به مسئله یا موضوع مورد مطالعه چند منبع مختلف را شناسایی نموده و ابزار متناسب با منابع مورد نظر را تهیه می‌کند. ✅ گزارشی که بیانگر پاسخ های مستندی به پرسش های مورد نظر است را تنظیم نماید و در گزارش تنظیم شده هماهنگی ابزار و منابع را رعایت می کند. ✅ اطلاعات جمع آوری شده را به صورت منسجم و در راستای پرسش های اولیه گزارش می کند. ✅ساختار مورد انتظار در تنظیم گزارش ها را رعایت می نمایند. ✅ غذاهایی که در وعده های غذایی روزانه مصرف می شود را در قالب گروه های چهارگانه طبقه بندی می کند. ✅ با توجه به محل زندگی خود در مورد مواد غذایی که بیشتر از آنها تغذیه می کند، اطلاعات جمع آوری می کند . ✅فهرستی از منابع مواد غذایی را که برای بدن مضر هستند تهیه می کند. مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💠 اطلاعیه شماره ۲💠 هدیه های آسمان پایه سوم قابل توجه معلمان پایه سوم: دانش آموزان در پایان سال تحصیلی در درس های اول و دوم درس هدیه های آسمان باید به این اهداف رسیده باشند: ✅ آشنایی با بخشندگی خداوند از طریق توجه به نعمت های او ✅ تقویت احساس نیازِ همراه با علاقه به خداوند ✅ شکرگزاری نسبت به نعمت های بی شمار خداوند، به شیوه ای مناسب ✅ بررسی و بیان نعمت های فراوان خدا توسط دانش آموزان ✅ بیان نعمت هایی که خداوند در وجودش به ودیعه نهاده( توجه به حیطه خودشناسی) ✅ آشنایی با دعا به عنوان راه گفت وگو با خداوند و بیان خواسته های ما با او ✅ تمایل به دعا کردن و گفت وگو با خداوند ✅ آشنایی با نیازمندی انسان به نعمت های الهی ✅ بیان خواسته ها و آرزوهای خود با خداوند در قالب یک دعای ساده ✅ شکرگزاری نسبت به نعمت های بی شمار خداوند، به شیوه ای مناسب. ✅ آشنایی با پیام های قرآنی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💠اطلاعیه شماره ۲💠 قابل توجه آموزگاران پایه سوم مطالعات اجتماعی پایه سوم دانش آموزان در پایان سال تحصیلی در فصل اول مطالعات اجتماعی(درس ۱ و ۲ و ۳) به این اهداف و توانایی ها رسیده باشند. ✅ کاربردهای شناسنامه و تفاوت ها و شباهت های خود با همکلاسی هایش را بیان می کند. ✅ فرم مربوط به مشخصات شناسنامه و ویژگی های فردی خود را تکمیل می کند. ✅ خود و دوستانش را در جمع به صورت مطلوب معرفی می کند. ✅ در مورد تغییرات خود و خانواده اطلاعات متنوعی جمع آوری می کند. ✅رویداد ها را روی خط زمان مرتب ترسیم و تکمیل می کند. ✅ آینده ی خود را مجسم کرده،آن را به صورت نقاشی یا نوشتاری و ... بیان می کند. مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💠اطلاعیه شماره(۱)💠 قابل توجه آموزگاران پایه سوم ریاضی پایه سوم ، فصل اول دانش آموزان در پایان سال تحصیلی در درس ریاضی( فصل اول) به این اهداف و توانایی ها رسیده باشند: رابطه ی بین شکل ها و عدد ها را کشف کرده و الگو را ادامه می‌دهد. الگوهای عددی و هندسی را به یکدیگر تبدیل می کند. انواع الگو را در مسائل روزمره کشف می کند. یک عدد یا مقدار ثابت را به تعدادی عدد اضافه یا کم می کند. مکعب و مکعب مستطیل را در محیط پیرامون خود تشخیص داده و ویژگی آنها را می داند . با الگوی شمارش در ساعت آشنا می شود. کاربرد خواندن ساعت با مفهوم قبل از ظهر و بعد از ظهر را در زندگی روزمره می داند. نمونه هایی از اشیای پیرامون خود را که خاصیت تقارن دارند، نام می برد. نصف دیگر شکل ناقص بر روی صفحه شطرنجی را نسبت به خط تقارن رسم می کند و تمیز رنگ می زند. مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💠اطلاعیه شماره(۱)💠 قابل توجه آموزگاران پایه سوم فارسی پایه سوم ، فصل اول ( درس اول و دوم) دانش آموز باید در پایان سال تحصیلی در درس فارسی به این اهداف و توانایی ها رسیده باشد: با محله به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای اجتماعی و وظایف خود در خصوص محل زندگی آشنا می شوند. با تک واژه های جمع (ها ان و ات )آشنا شده و می تواند کلماتی با معنای مناسب بنویسد و در جمله به کار ببرد. رفتارهای غیرکلامی و افزایش دقت بصری دانش آموزان تقویت شود. _دانش آموزان با استخر به عنوان یک نهاد ورزشی -اجتماعی آشنا می‌شوند و به فواید ورزش شنا پی می برند. توانایی ایجاد تطابق بین شخص و شمار را کسب کند. در روخوانی و روانخوانی متن درس های کتاب فارسی مهارت دارد متن را اعم از شعر یا نثر درست و روان با لحن و آهنگ مناسب می خوانند و توانایی حفظ شعر را دارند. کاربرد ضرب المثل در گفته ها و نوشته ها را می داند و به درستی به کار می برد. املای صحیح واژه های کتاب را تشخیص می دهند، درست و زیبا می نویسد فعالیت های املایی را به درستی انجام می دهد. مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
ده گانه زندگی:( ادامه) ✅ : هر انسانی که در زندگی خود با هیجانات گوناگونی از جمله غم، خشم، ترس، خوشحالی، لذت و موارد دیگر مواجه است که همه این هیجانات بر زندگی او تاثیر می‌گذارد. شناخت و مهار این هیجانات، همان مدیریت هیجان است. برای کسب این مهارت فرد به طور کامل باید بتواند احساسات و هیجانات دیگران را نیز درک و به نوعی این هیجانات را مهار کند. ✅ : زندگی سرشار از مسائل ساده و پیچیده است. با کسب این مهارت بهتر می‌توانیم مشکلات و مسائلی را که هر روز در زندگی برایمان رخ می‌دهند، از سر راه زندگی‌مان برداریم. ✅ : برای برداشتن هر قدمی در زندگی باید تصمیم‌گیری کنیم، مسیر زندگی انسان را تصمیم‌گیری‌های او مشخص می‌کند. با آموختن این مهارت اهداف خود را واقع بینانه تعیین و از میان راه‌حل‌های موجود بهترین را انتخاب می‌کنیم و مسئولیت عواقب آن را نیز به عهده می‌گیریم. ✅ : تفکر یکی از مهمترین مهارت‌های زندگی است. مهارت تفکر خلاق، همان قدرت کشف، نوآوری و خلق ایده‌ای جدید است تا در موارد گوناگون بتوانیم راهی جدید و موثر بیابیم. با آموختن تفکر خلاق، هنگام مواجهه با مشکلات و دشواری‌ها احساسات منفی را به احساسات مثبت تبدیل می‌کنیم. هنگامی که تفکر خلاق را می‌آموزیم دیگر مشکلات زندگی مزاحم ما نیستند، بلکه هر کدام فرصتی هستند تا راه‌حل‌های جدید بیابیم و مشکلات را به گونه‌ای حل کنیم که کسی تاکنون این کار را نکرده باشد. ✅ : این مهارت موجب می‌شود هر چیزی را به سادگی قبول یا رد نکنیم و پیش از آن، موضوع مورد نظر را به خوبی مورد بررسی قرار دهیم و پس از آن، در مورد رد یا پذیرش آن تصمیم گیری کنیم. با آموختن تفکر نقادانه فریب دیگران را نمی‌خوریم و به عاقبت امور به خوبی فکر می‌کنیم و دقیق و درست تصمیم می‌گیریم و ارتباطات درستی برقرار می کنیم مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
مهارت‌های ده گانه زندگی برای داشتن زندگی فردی و اجتماعی موفق: 1️⃣ مهارت خودآگاهی 2️⃣ مهارت همدلی 3️⃣ مهارت روابط بین فردی 4️⃣ مهارت ارتباط موثر 5️⃣ مهارت مقابله با استرس 6️⃣ مهارت مدیریت هیجان 7️⃣ مهارت حل مسئله 8️⃣ مهارتت تصمیم گیری 9️⃣ مهارت تفکر خلاق 🔟 مهارت تفکر نقادانه ✅ : توانایی شناخت نقاط ضعف و قوت و یافتن تصویری واقع‌بینانه از خود. شناخت نیازها و تمایلات فردی برای آشنایی با حقوق و مسئولیت های فردی و اجتماعی ✅ : درک کردن دیگران و مشکلاتشان در هر شرایطی. این مهارت به دوست داشتن و دوست داشته شدن و در نتیجه روابط اجتماعی بهترِ افراد با یکدیگر می‌انجامد. ✅ : مشارکت و همکاری با دیگران، همراه با اعتماد واقع بینانه، که در کنار تقویت دوستی‌ها، دوستی‌های ناسالم را خاتمه می‌دهد تا کسی از چنین روابطی آسیب نبیند. ✅ : درک بهتر نیازها و احساسات دیگران، به شیوه‌ای که فرد بتواند نیازها و احساسات خودش را نیز در میان بگذارد. تا ارتباطی رضایت بخش شکل گیرد. ✅ : با آموختن این مهارت افراد هیجان‌های مثبت و منفی را در خود و دیگران می‌شناسند و سعی می‌کنند واکنشی نشان دهند که این عوامل مشکلی برای آنها ایجاد نکنند. ادامه دارد👇🏻 مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💢روش تدریس اکتشافی💢 در روش تدریس اکتشافی، هدف این است که دانش آموز به صورت مستقل تنها با دریافت راهنمایی‌هایی از سوی آموزگار خود یا حتی بدون هیچ راهنمایی مطلب مدنظر را طی مراحلی کشف کند. این‌که آیا لازم است به دانش‌آموز راهنمایی‌هایی داده شود و این راهنمایی‌ها تا چه میزان باشد، به سطح توانایی دانش‌آموز، ماده‌ی درسی،  دشواری درس و مواردی از این قبیل وابسته است که تشخیص آن تماما به آموزگار واگذار می‌گردد. بر این اساس چهار مدل کلی برای روش تدریس اکتشافی در دبستان معرفی می‌شود 🔻🔻🔻🔻🔻 🔸بیان اصول و راه حل‌های مسئله در این روش پایین‌ترین میزان خلاقیت و تدریس فعال وجود دارد که معمولا برای دانش‌آموزان ضعیف توصیه می‌شود. تنها نکته‌ی قابل کشف برای دانش‌آموز، پاسخ نهایی مسئله است. 🔸بیان اصول در این روش، دشواری و پیچیدگی یک سطح ارتقا می‌یابد. آموزگار تنها اصولی را بیان می‌کند و کشف راه حل و پاسخ نهایی به عهده‌ی دانش‌آموزان است. 🔸بیان راه حل این نیز روشی تقریبا نزدیک به روش بیان اصول در تدریس اکتشافی است با این تفاوت که به جای بیان اصول، تنها به گفتن راه حل اکتفا می‌شود. شاید دانش‌آموز بتواند در خلال کاربرد راه حل، خود اصول را نیز کشف کند. 🔸یادگیری راهنمایی نشده در این روش تدریس اکتشافی، دشواری به حداکثر خود می‌رسد زیرا آموزگار بنا به صلاحدید خود و درکی که از توانایی دانش‌آموزان دارد، هیچگونه راهنمایی ارائه نمی‌دهد و مسیر کشف را تمام و کمال به خود آنان می‌سپارد. ✅روش تدریس اکتشافی به دلیل اتکا به دانش‌آموزان، نیازمند وقت، صبوری و حوصله‌ی بیشتری از سوی آموزگاران است اما به دلیل تأثیر ماندگاری که در یادگیری دارد، در پاره‌ای از مطالب درسی توصیه می‌شود. مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅در روش آموزش یادگیرنده محور، همان طور که از اسم آن مشخص است، یادگیرنده در محور آموزش و فرآیند یادگیری قرار دارد و نقش فعالی در درک و فهم موضوعات و ساختن دانش دارد. قرار دادن دانش آموزان در مرکز فرآیند آموزش  یادگیری یک نتیجه گیری منطقی از این اصل است که یادگیرندگان خودشان به درک و فهم امور می رسند. می توان گفت که هدایت یادگیرندگان توسط معلم نیز یک کار منطقی است. از آن جا که در ساختن دانش، درک هر دانش آموز منحصر به خودش است، تعامل لازم است تا دانش آموزان به یک درک مشترک برسند و هدایت یادگیرندگان مستلزم تعامل سطح بالاست. عقل و درک را نمی توان آموزش داد، بلکه درک عمیق حاصل فرآیند شکفته شدن است که به یادگیرندگان فعال و راهنمایی معلمان ماهر نیازمند است. 🔸🔸🔸🔸 💢آموزش به کمک بحث گروهی 💢 آموزش برای یادگیری اکتشافی و روش اکتشافی هدایت شده از روش های آموزشی غیر مستقیم یا یادگیرنده محور هستند. 💢آموزش به کمک بحث گروهی💢 این روش به فراهم آوردن موقعیتی اشاره دارد که در آن دانش آموزان با همدیگر، یا دانش آموزان با معلم به گفتگو می پردازند. تا اطلاعات، اندیشه ها و عقاید را با هم مبادله کنند یا به کمک هم به حل مساله بپردازند. بنابراین بحث گروهی، روشی برای تحریک اندیشیدن، به چالش کشیدن نگرش ها و باورها و پرورش مهارت های میان فردی است. در بحث گروهی مهارت های میان فردی شامل یادگیری موارد زیر می شوند: 1⃣ گوش دادن به صحبت های دیگران 2⃣تحمل کردن دیدگاه ها و عقاید مخالف دیدگاه ها و عقاید خود 3⃣درک و رعایت کردن حق آزادی افراد دیگر 4⃣وارسی انتقادی درک و فهم، نگرش ها و ارزشیابی خود و دیگران بحث گروهی را در واقع می توان نوعی گفتگوی آموزشی دانست. آموزش به این دلیل که هدف گفتگوها، ارتقاء یادگیری است و گفتگو به این دلیل که سخنرانی نیست. بحث گروهی به عنوان یک روش آموزشی به دو صورت می تواند انجام پذیرد. یک صورت آن بحث تمامی کلاس و صورت دیگر آن بحث گروه های کوچک است. مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
معلم آمریکایی شوارتز در مدرسه ای در دنور، کلرادو، متوجه شکاف بزرگی بین خود و دانش آموزانش شد. بدتر آن که این شکاف به تدریج در حال افزایش است، که این مسئله باعث شد وی را به راه حلی موثر نزدیک کند. بنابراین یک پروژه کوچک با عنوان: "کاش معلمم بداند" آماده کرد این پروژه بر اساس ارائه مقاله ای با عنوان یک سوال به دانش آموزان است چه چیزی می خواهید در مورد شما بدانم؟ معلم از پاسخ هایی که دریافت کرد شوکه شد یکی از بچه ها می گوید کاش معلمم می دانست که من هیچ دوستی برای بازی ندارم و دیگری می گوید کاش معلمم می دانست که چقدر دلم برای پدرم تنگ شده است من هر روز به اتاقش می روم و او را پیدا نمی کنم و نمی یابم، او را برای همیشه به مکزیک بردند و من بدون پدر خواهم ماند و سومی نوشت کاش معلمم می دانست که تا زمانی که تکالیفم را انجام ندادم در خانه مداد نداشتم چهارمی نوشت کاش معلمم می دانست که خواهرم نابینا است و تمام روز به او کمک می کنم یکی از دانش آموزان در پاسخ به سوال معلم گفت کاش معلمم می دانست که مامان و بابام تمام روز با هم دعوا کرده اند. من از رفتن به خانه متنفرم و همچنین از رفتن به مدرسه متنفرم، زیرا برای درس هایی که مطالعه نکرده ام و تکالیفی که انجام نداده ام جوابی برای معلمم ندارم پاسخ های خودجوش و صادقانه دانش آموزان برای معلم برای کشف جنبه های پنهان و پنهان زندگی دانش آموزان کلیدی بود. به او کمک کرد تا به آنها کمک کند و به تدریج به کلاس های خود بازگردد. او تصمیم گرفته که هر مشکل را جداگانه حل کند. او به منازل شاگردانش سر می زد و شروع به درمان آنچه قابل درمان است و مهمتر از همه این که ذهنیت و پیشینه ی دانش آموزان خود را به خوبی درک می کرد و با توجه به این موضوع با آنها رفتار می کرد و وظایف آنها را بر این اساس تقسیم می کرد. شرایط و چالش‌های آن‌ها به گونه‌ای است که مدرسه را به یک عامل حمایتی تبدیل کند و باری بر دوش آنها نباشد. پروژه این معلم دلسوز و دانا به بسیاری از مدارس منتقل شد و به صورت سیستماتیک و نهادی اجرا شد که بر عملکرد دانش‌آموزان و مدارس در کنار هم منعکس شد. بلکه به جوامع اطراف گسترش یافت. زیرا همه این دانش آموزان بخشی از جامعه بزرگتر آنها هستند. این تنها مدارس ما نیستند که باید این ایده زیبا را اتخاذ کنند که شکاف بین ما و دیگران را پر کند، بلکه در کل جامعه باید گسترش یابد. مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🌷اختلالات املانویسی🌷 🔴 چکار کنیم تا بچه ها ، کلماتی که حروف همصدا مانند : ص ث س ، ذ ز ظ ض ، ت ط ، اَ ع ، غ ق ، ح ه ، دارند را بهتر به خاطر بسپارند و گیج نشوند که با کدام حرف ، یا کدام صدا و... بنویسند؟؟ 🌷 راه حل: ✅ این کلمات هر سال ، فقط باید در حد کتاب درسی با بچه ها کار شوند. مثلا اگر ده کلمه با صاد (ص) در کتابشان هست ,فقط همان ها را تأکید داشته باشیم و چند مثال اندک و مشابه. و با کتاب های کمک درسی و لغات خارج از کتاب آنها را گیج نکنیم. ✅ برای تثبیت این لغات ، بچه ها ، نباید تنها به رونویسی اکتفا کنند بلکه باید به شیوه های مختلف این کلمات ، برایشان تکرار شود. 🔹مثلاً در جمله به کار ببرند. 🔹یا هر کلمه ای که متوجه نمی شوند را نقاشی کنند. 🔹یا آن را با خمیر بازی یا حبوبات و ... درست کنند. 🔹 یا از کلمه ها پوستر درست کنند و..... 🔵 نتیجه: تمام این کارها ، باعث تقویت دید بصری( حافظه ی دیداری ) او خواهد شد و یادسپاری او ( نگه داری در حافظه ) را تقویت می کند. مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
در بازی هایی که برد و باخت برای آن ها تعریف شده است باید سه بار آن را با کودک انجام داد: - بار اول به او اجازه دهید شما را ببرد. این کار به اعتماد به نفس کودک کمک می کند. - بار دوم کودک را ببرید، تا مفهوم شکست را دریابد. - بار سوم کاری کنید که با تلاش بیشتر از دو دوره ی گذشته برنده شود تا یاد بگیرد برای موفقیت باید خیلی تلاش کرد. مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✨🌸🍃🌼🌸🍃🌼🌸🍃🌼 🌸🍃🌼🌸🍃🌼 🍃🌼 🌸 ✨ معرکه گیر ✨ معرکه‌گیری به عنوان یکی از روش‌ها و ابزارهای رسانه‌ای برای سرگرمی و اطلاع‌رسانی تا زمان‌های نه چندان دور بسیار کاربرد داشته است. افرادی در نقش درویش، پهلوان یا شعبده‌باز در معابر عمومی سفره‌ای پهن می‌کردند و مردم در نقش تماشاچی با هدف سرگرم شدن یا از روی کنجکاوی با فاصله‌ای از سفره، دایره‌وار می‌ایستادند و گفته‌ها و حرکات را می‌شنیدند و می‌دیدند. وقتی تعداد تماشاچیان زیاد می‌شد، معرکه‌گیر صف‌های جلویی از تماشاچیان را مجبور می‌کرد که بنشینند تا بقیه تماشاچیان که عقب‌تر ایستاده‌اند، بتوانند بساط معرکه‌گیری را ببینند. گاهی اتفاق می افتاد یکی از تماشاچیان که در صف جلو نشسته بود با اطرافیان اختلاف پیدا می‌کرد و یا رفتاری از او سرمی زد که موجب حواس‌پرتی معرکه‌گیر و اختلال نظم می‌شد. در این موقع یکی از تماشاچیان به منظور دفع شر، کلاه (که در زمان‌های قدیم استفاده از آن نزد مردم بسیار رایج بود) آن شخص مخل و مزاحم را که در صف اول نشسته بود بر می‌داشت و به خارج از دایره، یعنی پس معرکه پرتاب می‌کرد. شخص مزاحم که کلاهش پس معرکه افتاده بود برای بدست آوردن کلاهش اضطراً ازمعرکه خارج می شد و سایرین جایش را می گرفتند و دیگر نمی توانست به صف اول بازگردد. «کلاهش پس معرکه است» از این رهگذر و بساط معرکه‌گیری به صورت ضرب المثل درآمد. این ضرب‌المثل ناظر بر شخصی است که در اموری که دیگران نیز شرکت دارند تنها او با وجود تلاش و فعالیت خستگی‌ناپذیر به مقصود نرسد و از تلاشها و زحمات خویش بهره نگیرد یا در زمانی که گفته می‌شود «فلانی کلاهش پس معرکه است» یعنی وضعش طوری است که احتمال موفقیت نمی‌رود. مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
⛔️✔️ *چند نکته درباره مباحث ریاضی* 1 – پاره خط فقط یک نقطه ی وسط دارد . 2 – برای کشیدن یک خط راست کافی است 2 نقطه از آن را داشته باشیم . 3 – نیم خط قسمتی از خط راست است که ابتدای آن مشخص و لی انتهای آن مشخص نباشد . فقط از یک طرف ادامه پیدا کند . 3 – نیم خط قسمتی از خط راست است که ابتدای آن مشخص و لی انتهای آن مشخص نباشد . فقط از یک طرف ادامه پیدا کند . 4 – پاره خط قسمتی از خط راست است که ابتدا و انتهای آن مشخص باشد و ما نتوانیم آن را ادامه دهیم . 5 – هر زاویه از دو نیم خط تشکیل شده است . 6 – به نقطه ی مشترک دو نیم خط در زاویه راس زاویه می گویند . 7 – برای خواندن و نوشتن زاویه حرف راس زاویه را در وسط می نویسند . 8 – زاویه به زاویه ی راست یا قائمه ، تند و باز تقسیم می شود . 9 – برای اندازه گیری زاویه ی راست یا قائمه از وسیله ای به نام گونیا استفاده می شود . 10 – زاویه ی تند از زاویه ی راست کوچکتر است . 11 – زاویه ی باز از زاویه ی راست بزرگتر است . 12 – نیم ساز نیم خطی است که از راس زاویه می گذرد و زاویه را به دو قسمت مساوی تقسیم می کند . 13 – دو خط که زاویه ی بین آن ها راست باشد ، دو خط عمود برهم نامیده می شود . 14 – هر مثلثی که یکی از زاویه های آن قائمه باشد مثلث قائم الزاویه نامیده می شود . 15 – به بزرگترین ضلع مثلث قائم الزاویه وتر گویند . 16 – هر چهار ضلعی که فقط دو ضلع موازی داشته باشد ذوزنقه نامیده می شود . 17 – فاصله ی دو خط موازی برابر است با فاصله ی یک نقطه از یک خط تا خط دیگر . 18 – عبارت هایی که درستی تقسیم را نشان می دهد عبارت های تقسیم نامیده می شوند . ( امتحان تقسیم ) 19 – در تقسیم همیشه باقی مانده کوچکتر از مقسوم علیه است . این عبارت دوم تقسیم است . 20 – عبارت اول تقسیم ( خارج قسمت ضربدر مقسوم علیه به اضافه ی باقی مانده ) مساوی است با مقسوم .🇮🇷🌹🌹🇮🇷 21 – واحد اندازه گیری مایعات لیتر است مثل بنزین – نفت . 22 – به مستطیلی که ضلع های آن هم اندازه باشند مربع می گوییم . 23 – به هر لوزی که زاویه های آن قائمه باشند مربع می گوییم . 24 – اندازه ی دور هر شکل محیط آن شکل نامیده می شود . 25 – محیط مربع مساوی است با : اندازه ی یک ضلع ضربدر 4 26 – محیط لوزی برابر است با اندازه ی یک ضلع ضربدر 4 27 – محیط مثلث متساوی الاضلاع برابر است با : اندازه ی یک ضلع ضربدر 3 28 – برای اندازه گیری محیط مستطیل یا متوازی الاضلاع : اندازه ی دو ضلع متوالی را جمع می کنیم و بعد حاصل را دو برابر می کنیم . 28 – اعدادی بر 2 بخش پذیرند که رقم یکان آن ها زوج باشد یعنی 0 – 2 – 4 – 6 – یا 8 باشد . 29 – اعدادی بر 5 بخش پذیرند که رقم یکان آن ها 0 یا 5 باشد . 30 – اعدادی هم بر 2 هم بر5 بخش پذیرند که رقم یکان آن ها 0 باشد . 31 – اعدادی هم بر 2 هم بر5 و هم بر 10بخش پذیرند که رقم یکان آن ها 0 باشد . 32 – برای نوشتن کسرهای مساوی صورت و مخرج را در یک عدد واحد مثل 2 ضرب می کنیم. 33 – در ساده کردن کسرها باید صورت و مخرج را به یک عدد مساوی تقسیم کنیم . 34 – از دو کسر که دارای مخرج های مساوی است آن کسری بزرگتر است که صورتش بیشتر باشد . 35 – از دوکسر که دارای صورت های مساوی هستند آن کسری بزرگتر است که مخرش کمتر باشد . 36 – کسرهایی که صورت و مخرج مساوی دارند مساوی هستند با 1 . 37 – مساحت هر مستطیل برابر است با حاصل ضرب طول در عرض 38 – مساحت مربع برابر است با حاصل ضرب اندازه ی یک ضلع در خودش . 39 – مساحت هر متوازی الاضلاع برابر است با حاصل ضرب قاعده در ارتفاع آن . 40 – مساحت هر مثلث برابر است با قاعده ضربدر ارتفاع تقسیم بر 2. مختاررحیمی(راهبرآموزشی) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98