#عصرجدیدیاددهییادگیری
#آیامیدانید؟ شماره۳
📢 طراحی آموزشی به چه شکلی باید باشد
🎯 طراحی آموزشی گسترده تر از طرح درس و یک فرایند بلند مدت می باشد که طرح درس خروجی و برون داد آن است . در این جشنواره از همکارانی که توسط مدرس مربوطه آموزش های لازم برای طراحی آموزشی را دریافت کرده اند انتظار می رود نسبت به تهیه ی طراحی آموزشی اقدام نمیاند و یک جلسه آموزشی مورد نظر خود از آن طراحی آموزشی را اجرا نمیاند . سایر همکاران و همچنین افرادی که مهارت لازم را به حد کفایت کسب نکرده اند می توانند از قالب های طرح درس متداول که در آن به عناصر اصلی توجه شده اسد استفاده می نمایند .
شاخص های طرح درس و تدریس در بسته تکمیلی داوری ارائه شده است
الزامی به ارائه طرح درس در قالب یک الگوی خاص مانند 5e و.. نمی باشد .
🌐سامانه
http://asrejadid.apasoft.ir
🌐کانال شاد
@asreyadgiri1402
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
۹ خرداد ۱۴۰۲
#عصرجدیدیاددهییادگیری
#آیامیدانید؟ شماره۴
📢 شرکت در چند عنوان درس مجاز می باشد؟
🎯 هرفردی می تواند صرفا در یک عنوان درس در جشنواره شرکت نماید:
📚 پایه اول فارسی
📚 پایه دوم فارسی
📚 پایه سوم فارسی یا هدیه های آسمان یا قرآن
📚 پایه چهارم علوم یا ریاضی
📚 پایه پنجم ریاضی
📚 پایه ششم ریاضی
📚 چند پایه علوم
📚 شایستگی دیجیتال یکی از دروس همت
🌐سامانه
http://asrejadid.apasoft.ir
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
۹ خرداد ۱۴۰۲
#عصرجدیدیاددهییادگیری
#آیامیدانید؟ شماره۵
📢 هر فرد در چه نقش هایی می تواند در جشنواره شرکت نماید؟
🎯 افراد علاقه مند می توانند در هر سه بخش زیر در جشنواره شرکت نمایند :
۱- طراحی آموزشی و ارائه تدریس
۲- گفتمان آموزشی
۳- داور
بدیهی است در صورتی که تدریس فرد جهت ارائه حضوری انتخاب شود، امکان ارزیابی اثر خود و یا حضور همزمان درجلسه گفتمان ارائه تدریس خود را نخواهد داشت و در صورت صلاحدید منطقه و استان فرد می تواند به عنوان داور یا شرکت کننده در گفتمان سایر همکاران فعالیت و مشارکت نمایند .
🌐سامانه
http://asrejadid.apasoft.ir
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
۹ خرداد ۱۴۰۲
#عصرجدیدیاددهییادگیری
#آیامیدانید؟ شماره۶
📢 آیا ارسال طرح درس و فیلم تدریس هردو ضروری می باشد ؟
🎯 تا زمانی که فایل طرح درس و همچنین فیلم تدریس در قالب های تعیین شده زیر بارگذاری نشود و مشخصات به طور کامل تکمیل نگردد امکان ثبت نام وجود ندارد :
۱-فایل word طراحی آموزشی یا طرح درس
۲-فایل pdf طراحی آموزشی یا طرح درس
۳-فایل فیلم تدریس در قالب mp4 بازمان حداکثر ۲۰ دقیقه و حجم حداکثر ۲۰۰mb
🌐سامانه
http://asrejadid.apasoft.ir
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
۹ خرداد ۱۴۰۲
#عصرجدیدیاددهییادگیری
#آیامیدانید؟ شماره۷
📢 امکان شرکت در جشنواره به صورت گروهی نیز وجود دارد؟
🎯 شرکت در جشنواره صرفا به صورت انفرادی قابل پذیرش می باشد . در خصوص طراحی آموزشی افرادی که تمایل دارند چندین جلسه تدریس که بهم پیوسته بوده را در قالب یک طراحی آموزشی تدوین نمایند می توانند در حلقه های علمی مربوطه به صورت گروهی طراحی آموزشی راتهیه نمایند . لیکن هرجلسه از آن طراحی آموزشی باید فقط به یک نفر اختصاص یابد .
🌐سامانه
http://asrejadid.apasoft.ir
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
۹ خرداد ۱۴۰۲
#عصرجدیدیاددهییادگیری
#آیامیدانید؟ شماره۸
📢 حضور دانش آموزان در فیلم تدریس اجباری است؟
🎯 طبیعتا تدریس با حضور دانش آموزان معنادار می شود و تعاملات معلم و دانش آموزان دارای امتیاز است اما با توجه به تعطیلی مدارس در صورتی که در زمان باز بودن مدارس فیلم تدریس آماده نشده و یا در مدرسه ای با رضایتنامه کتبی اولیا و رعایت سایر ضوابط و قوانین امکان حضور دانش آموزان وجود ندارد همکار می تواند تدریس را در کلاس یا منزل یا ... بدون حضور دانش آموزان اجرا نماید یا از افراد دیگر به عنوان مخاطب استفاده نماید و به صورت پیش فرض تعاملاتی را بادانش آموزان داشته باشد حضور معلم در فیلم تدریس ضروری است و فیلم چند رسانه ای مدنظر نمی باشد .
🌐سامانه
http://asrejadid.apasoft.ir
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
۹ خرداد ۱۴۰۲
#عصرجدیدیاددهییادگیری
#آیامیدانید؟ شماره۹
📢 آیا جلسات گفتمان و داوری حضوری است؟
🎯 جلسات گفتمان آموزشی حضوری است و لازم است بر اساس اسامی و تعداد شرکت کنندگان و همچنین به تفکیک هر عنوان درس مراحل زیر در داوری ها مدنظر قرار گیرد :
۱- انتخاب داوران و برگزاری جلسات هماهنگی و تبیین شاخص های داوری
۲- بررسی آثار و مستندات ثبت نام شدگان در سامانه قبل از برگزاری جلسات گفتمان
۳- اعلام جدول زمان بندی برگزاری جلسات حضوری گفتمان آموزشی
۴- حضور ارائه کنندگان تدریس ،شرکت کنندگان در گفتمان آموزشی و داوران درجلسات
۵- تعیین نحوه ثبت نظرات و امتیاز دهی و بهره مندی از ظرفیت نظرسنجی شبکه شاد و...
۶- جمع آوری، مستندسازی و تدوین تجربیات زیسته و تدریس ها و بازخوردهای ارائه شده.
🌐سامانه
http://asrejadid.apasoft.ir
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
۹ خرداد ۱۴۰۲
✅ دیدار افراسیابی مدیر آموزش و پرورش سلماس با همراهی دکتر رضازاده نماینده محترم مردم شریف سلماس در مجلس شورای اسلامی و خاصه خان معاون پشتیبانی مدیریت
⬅️ با دکتر خان محمدی معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور
⬅️ در محل ساختمان اصلی وزارت آموزش و پرورش
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
۹ خرداد ۱۴۰۲
✅ شش راهکارفراموش نکردن درسها در تابستان:
🌑۱. برنامهریزی روش درس خواندن در تابستان
برنامه درس خواندن در تابستان برای دانشآموزان ضروری است.برای جلوگیری از دور شدن بچهها از درسهای مدرسه، میتوانیم هرروز زمانی را برای درس خواندن فرزندمان درتابستان تعیین کنیم. روزانه یک ربع تانیم ساعت درس خواندن در تابستان کافی است.
درتابستان دانشآموزان اوقات فراغت بیشتری برای مطالعه آزاد دارند که مهارت خواندنشان را تقویت میکند. یکی از فعالیتهای تابستانی ما میتواند این باشد که فرزندمان را در یکی ازکتابخانههای عمومی نزدیک خانه ثبتنام کنیم تا با دسترسی به کتابهای گوناگون مهارت خواندن رافراموش نکند و همچنین مطالب زیادی هم بیاموزد.
یادداشت کردن برنامه روزانه درتقویم، روشی خوبی برای این است که متوجه شویم فرزندمان چقدر در طول تابستان مطالعه کرده است. این روش همچنین کمک میکند ازسایر فعالیتهای تابستانی فرزندانمان غافل نشویم.
🌑2. تقویت درس ریاضی
حل مسائل ریاضی به عنوان یک جور درس خواندن در تابستان به احتمال زیاد برای خیلی ازبچهها نه تنها سرگرمکننده نیست بلکه باعث میشود حوصله آنها سر برود و به هر روشی از این کار فرار کنند. اما چارهای نیست و واقعا مرور تمرینهای ریاضی ضروری است.حل سه یا چهار مسئله ریاضی در تابستان باعث میشود بچهها درسهای ریاضی را به کلی فراموش نکنند.
روشی که میتواند درس خواندن درتابستان را قابل تحمل کند این است که درس ریاضی را بهصورت سرگرمی و مثل یک چالش روزانهبرای بچهها در بیاوریم. مثلا میتوانیم قرار بگذاریم که روزی ۳ تا مسئله حل کند و امتیازات خود را بالا ببرد.کتاب های کار ریاضی زیادی در کتابفروشیها هست که میتوانیم برای فرزندانمان تهیه کنیم. با حل چند مسئله ریاضی در روز،دانشآموزان درسهای سال گذشتهشان را مرور میکنند و برای سال تحصیلی جدید نیز آماده میشوند.
🌑3. تقویت مهارت خواندن
برای تقویت مهارت خواندن و درک مطلب فرزندمان میتوانیم به آنها پیشنهاد بدهیم که روزانه چند دقیقه کتاب داستان و یا رمان بخوانند. کودکان در همه سنین و با هر استعدادی، ازمطالعه داستانهای جذاب لذت میبرند. میتوانیم از فرزندمان درباره این کتابها سوالاتی بپرسیم و از او بخواهیم به سوالات آن پاسخ دهند. این تمرین قدرت استدلال و درک مطلب کودکان را بالا میبرد.
🌑4. مرور و تقویت دستور زبان فارسی
برنامه درس خواندن در تابستان میتواند شامل مرور دستور زبان سال گذشته و نیز مطالعه کتاب فارسی سال آینده باشد. در طول تابستان، دانشآموزان هفتهای یک بار میتوانند کتابهای بخوانیم و بنویسم و کتابهای فارسی را مرور کنند. همینقدر کافی است که سال تحصیلی بعد را با آمادگی لازم شروع کنند.
با تهیه کتابکار مناسب پایه تحصیلیشان میتوانیم از آنها بخواهیم که تمرینها را حل کنند و پاسخشان را با قسمت پاسخ تشریحی کتاب مقایسه کنند. حتی اگر اشتباه کنند (کسی هست که اشتباه نکند؟) با درست کردن اشتباهاتشان، دستور زبان را یاد میگیرند.
🌑5. انشانویسی؛ روش لذتبخش درس خواندن در تابستان
نوشتن خلاقانه روشی خیلی خوب برای تقویت مهارت انشانویسی و پرورش قوه تخیل کودکان است. پس انشانویسی نیز میتواند در برنامه درس خواندن در تابستان قرار بگیرد. میتوانیم از فرزندانمان بخواهیم هر هفته یک پاراگراف در مورد موضوع مورد علاقه خودشان و یا در مورد هفتهای که گذراندهاند، بنویسند. یا ما خودمان میتوانیم برای آنها موضوعهایی مانند خانواده، تعطیلات، مسافرت و… انتخاب کنیم و بخواهیم چند جمله دربارهاش بنویسند.
دانشآموزان میتوانند از فرهنگ لغت استفاده کنند و بهجای واژههای متداول، از واژههای مترادف جذابتری استفاده کنند. به این ترتیب، نه تنها انشایشان جذابتر میشود، بلکه چند واژه جدید نیز یاد میگیرند. گاهی هم با انتشار نوشتههای بچهها در صفحات شبکههای اجتماعی خودمان به نوشتن مطلب تشویقشان کنیم.
🌑6. بر دروسی که فرزندمان در آنها ضعیفتر است، تمرکز کنیم
درس خواندن در تابستان زمانی میتواند مفید باشد که روی دروسی تمرکز کنیم که کودکمان سال تحصیلی قبل در آنها ضعف داشته است. تابستان فرصتی طلایی برای کار کردن بر نقاط ضعف فرزندانمان است. میتوانیم هر روز یا یک روز در میان، پانزده تا سی دقیقه با فرزندمان درس بخوانیم و سعی کنیم مشکلاتش را برطرف کنیم. بهتر است از منابع موجود استفاده کنیم. ما والدین به تنهایی نمیتوانیم کمک بزرگی به آموزش فرزندانمان بکنیم، بلکه باید از منابع آنلاین، کتابهای کار، بازیهای کامپیوتری و دیگر ابزار موجود آموزشی استفاده کنیم.
دانشآموزان به انجام بازی های آموزشی با دوستانشان علاقه دارند. چون باعث میشود زمان زودتر گذشته و بیشتر خوش بگذرد. پس سعی کنیم از بازیهای آموزشی برای آموختن مفاهیمی که بچهها در آنها مهارت زیادی ندارند کمک بگیریم.
۹ خرداد ۱۴۰۲
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
❌ آیا شنبه ۱۳ خرداد تعطیل میشود ؟ یک منبع مطلع گفت: هیات دولت روز چهارشنبه جلسه هفتگی دارد و در صو
💥خبر تعطیلی شنبه ۱۳ خرداد جعلی است
🔹ساعتی قبل، خبری مبنی بر احتمال تصویب تعطیلی شنبه ۱۳ خرداد در جلسه هیئت دولت منتشر شد.
🔹چنین خبری از اساس جعلی است و هیئت دولت تصمیمی برای بررسی تعطیلی شنبه در دستور کار ندارد.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
۹ خرداد ۱۴۰۲
🗂 سنوات ارفاقی آموزش و پرورش استثنایی
▫️افرادی که در مدارس استثنایی اشتغال دارند به ازای هر 5 سال خدمت، مشمول 1 سال سنوات ارفاقی شده و سابقه این گروه 6 محاسبه می شود. این سابقه در پایان هر سال (اواخر اسفند) به نسبت کار کرد و به ازای یکسال اشتغال تمام وقت در مدارس استثنایی معادل ۷۲ روز به سابقه دولتی، تجربی و بازنشستگی اضافه می شود و در ارتقاء شغلی، تقلیل ساعت کاری، پاداش پایان خدمت، بازنشستگی و ... مؤثر است.
نکته: به موجب تبصره ۵ ماده واحده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی مصوب سال ۱۳۶۹/۰۹/۲۱: «پنج سال خدمت دولتی رضایتبخش در سازمان از هر نظر از جمله بازنشستگی شش سال محسوب میگردد».
▫️تاریخ اجرا این قانون از 1388/01/01 می باشد.
▫️پرداخت کسورات بازنشستگی سنوات ارفاقی به عهده دستگاه دولتی می باشد که در زمان بازنشستگی کسور سهم مستخدم و کارفرما توسط دستگاه اجرائی دولتی پرداخت میشود.
▫️افرادی که بصورت غیر رسمی (حق التدریس، قراردادی کارمعین...) با هر پستی آموزشی یا خدماتی در مدارس استثنایی اشتغال داشته اند، پس از استخدام سنوات ارفاقی ایام غیر رسمی آنها محاسبه میشود.
☑️ ۱ سال خدمت در مدارس استثنایی: ۷۲ روز ارفاقی
☑️ ۵ سال خدمت در مدارس استثنایی: ۱ سال ارفاقی
☑️ ۲۵ سال خدمت در مدارس استثنایی: ۵ سال ارفاقی
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
۹ خرداد ۱۴۰۲