eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.6هزار دنبال‌کننده
20.3هزار عکس
9.8هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
👤معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی : ▫️ سال گذشته حدود ۲۰۰ مهد کودک غیر مجاز در استان شناسایی و تعطیل شدند این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
1_5353812632.mp3
1.51M
✅ برگرفته از کتاب مهارت معلمی آقای قرائتی این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
38.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روش تدریس کارآمد با صدای آقای حسین پاک نژاد این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅سهم خدا در تربیت... در تربیت اولاد، آنچه را که در حد قدرتتان است، انجام بدهید و برای آن قسمتی که خارج از قدرتتان است، اصلاً نگران نباشید و کار را به خداوند بسپارید. گاهی مثلاً شما با برادرتان سر تخت را می‌گیرید و در تابستان آن را در حیاط می‌گذارید. اگر او آدم سالم و قوی و فعالی باشد، شما نگران آن سرِ تخت که او گرفته، نیستید؛ چون می‌دانید که او چاپک است و قشنگ می‌تواند ببرد؛ بلکه نگران این طرفی هستید که خودتان گرفته‌اید که مبادا پایتان بلغزد و به زمین بخورید. آن سرِ تربیت را خدا گرفته و هر قسمتی که شما نمی‌توانید و از عهده‌تان خارج است، سهم خداست. 🌿 شورِ آن قسمتی را نزنید که خدا گرفته؛ بلکه شورِ آن قسمتی را بزنید که خودتان گرفته‌اید. نگران ناتوانی‌های خودتان نباشید؛ بلکه نگران توانایی‌های خودتان باشید. آن چیزی که می‌توانید و برایتان ممکن است را اگر نکنید، برایتان خطرناک است؛ اما آن چیزی که نمی‌توانید، جزء وظایف شما نیست. اینکه خدای تعالی جزء وظایف شما نگذاشته یعنی چی؟ 👈 یعنی آن را جزء وظایف خودش گرفته و خودش عمل می‌کند: ((لا يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَها)) آیت الله حائری شیرازی(ره) این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅تقویت مثبت ایجاد کنید تقویت مثبت به معلم‌ها کمک می‌کند تا با تقویت رفتار خوب، تسهیل‌گر یادگیری باشند. این را می توان از طریق تحسین شفاهی، پاداش‌های ملموس یا هر دو انجام داد. معلم‌ها باید از انواع تکنیک‌های تقویتی استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که همه‌ی دانش‌آموزان برای یادگیری انگیزه دارند. ✅مزایای تسهیل یادگیری در کلاس درس چیست؟ دانش‌آموزان برای یادگیری به معلم‌های کارآمد نیاز دارند. معلم می‌تواند با ایجاد محیط کلاسی که در آن همه‌ی دانش‌آموزان احساس خوبی دارند و زمینه‌ی کسب موفقیت فراهم است، یادگیری را تسهیل کند. برای اینکه این اتفاق بیفتد، معلم باید ابتدا دانش‌آموزان خود را درک کند. این شامل شناخت علایق، نقاط قوت و ضعف آن‌ها است. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
⭕️خودشیفتگی و عزت نفس چه تفاوتی دارند؟ -افراد خودشیفته، تلاش زیادی می‌کنند تا جلب توجه کنند. برای همین هم اغلب موجب رنجش دیگران می‌شوند. اما افراد با عزت نفس موجب رنجش دیگران نمی‌شوند. -افراد خودشیفته، خود بزرگ بین هستند، خود را برتر از دیگران می دانند و به صورت اغراق شده ای از بالا به پایین نگاه می کنند. در حالی که افراد با عزت نفس بالا، می‌دانند که برتری بر دیگران، ملاک‌های خاص خودش را دارد. اما در عمل، همه انسان‌ها ارزشمند هستند. -خودشیفته‌ها معمولا در برقراری روابط سالم معمولی، کمی با مشکل مواجه می شوند. اما افراد با عزت نفس بالا، به دلیل اینکه برای خود و دیگران ارزش قائل هستند، ارتباطات مناسب و سالمی دارند. -افراد خودشیفته نیاز زیادی به تحسین شدن از طرف دیگران و تعریف و تمجید دارند. در حالی که افراد با عزت نفس بالا، چون خود را ارزشمند می‌دانند، نیازی به تعریف و تمجید ندارند! -افراد خودشیفته معمولا نیازها و احساسات طرف مقابل را نادیده می انگارند و قادر به تشخیص آن نیستند. اما عزت نفس بالایی‌ها! به احساسات طرف مقابل هم اهمیت می‌دهند. 💟 روانشناسی این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅ هفت تمرين براي افزايش اعتماد به نفس: 1ـ هميشه در رديف هاي جلو بنشينيد. 2ـ نگاه كردن به چشمان ديگران را تمرين كنيد. ▪️عدم نگاه به ديگران 2معنا دارد: الف: احساس گناه در برابر او ب:احساس ضعف وناتواني در برابر او 3ـ سرعت راه رفتنتان را 25%تندتر كنيد.حركات بدن نتيجه واكنش ذهن است. آدمهاي با اعتماد به نفس راه رفتنشان كمي شبيه به دويدن است,انگار به جاي مهمي مي روند و يا كار مهمي دارند. اين تكنيك را بكار ببريدتا نگرش محيط خارجي نسبت به شما تغيير كند. 4 ـ بلند و جدي حرف بزنيد. 5ـ هنگام دست دادن جدي باشيد. 6ـ در جمع نظر بدهيد. 7ـ خندان باشيد.لبخند شما بهترين دارو براي كمبود اعتماد به نفس است. ✅ توصيه هاي ديگر : 1ـ سعي كنيد هميشه بهترين لباسها را بپوشيد. 2ـ در هر مكالمه تلفني خود را معرفي كنيد. 3ـ در برابر هر كاري كه برايتان انجام مي دهند لفظ متشكرم را بكار ببريد. 4ـ مقتدرانه, افراشته و با گامهاي بلند و تند راه برويد. 5ـ هيچگاه خود را با ديگران مقايسه نكنيد. 6ـ هميشه با زبان مثبت با ديگران هم صحبت شويد، 🌹اعتماد_به_نفس این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
💢نکته ای در نوشتن طرح درس . موضوع یا عنوان درس عنوان درس باید به طور دقیق نوشته شود؛ برای مثال، اگر عنوان درس را «اهم متر» باشد، عنوان گویایی نیست؛ بلکه بهتر است آن را به صورت «چگونه می‌توان از اهم متر استفاده کرد» یا «طریقه استفاده از اهم متر» بنویسیم. در واقع، مدرس هر اندازه به تجزیه و تحلیل موضوعات مسلط باشد، بهتر می‌تواند برای آن عنوان مناسب انتخاب کند. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
1_7543111237.pdf
1.47M
👆👆👆👆 1⃣8⃣سوال ضمن خدمت پدافند زیستی این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅- از روشهای مشابه و یكسان برای تمامی افراد استفاده نكنید. معلمین بزرگ اعتقاد دارند كه هر دانش‌آموز می‌تواند یاد بگیرد، اما شیوه‌های یادگیری متفاوت هستند. برخی از آنها بصری، برخی سمعی و برخی خلاصه و چكیده را دوست دارند و برخی با خواندن، خوب یاد می‌گیرند. بنابراین معلم باید شیوه چند بعدی را برگزیند. اتخاذ یك روش ثابت برای تدریس به هیچ وجه موفقیت‌آمیز نیست، زیرا ممكن است یك روش كه برای تعدادی از دانش‌آموزان مفید واقع می‌شود به نیازهای دیگران پاسخ ندهد. -✅ تعادل در  آموزش را رعایت كنید. آموزش‌ها لازم است به  بهترین و مؤثرترین شیوه ارائه شود تا دانش‌آموزان بیشترین بهره را از آن بگیرند. توجه داشته باشید شما تنها كسی نیستید كه قرار است دانش‌آموزان از شما مطالب را یاد بگیرند. آنها می‌توانند هم از خودشان و هم از هم‌شاگردی‌های خود مطالب را بیاموزند.‌ بنابراین یادگیری مانند رئوس یك مثلث است كه تنها یكی از آنها شما هستید. اعتقاد به این است كه ویژه تكالیفی كه به آنها ارائه می‌شود باید در حدی باشد كه علاوه بر آن كه دانش‌آموز به هدف نهایی خود یعنی فراگیری بهتر و موفقیت بیشتر دست یابد، امكان رشد ابعاد دیگر شخصیت او را نیز فراهم كند. به این معنی كه اگر ذهن دانش‌آموزان تنها به سوی آموزش، بدون پرورش و تفریح متمركز شود، او به فردی فرسوده، خسته، عصبی، گوشه‌گیر و یك بعدی تبدیل شده و آن‌طور كه باید، شكوفا نخواهد شد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅کاربردی‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅ ۷ قانون طلایی برای یادگیری بسیاری در زمینه کاری من با متخصصانی کار می کنند که با دانش یادگیری آشنایی ندارند. با این حال همین افراد معمولا مسئول گردآوری محتوای دوره های آموزشی هستند و یا ممکن است در مورد طراحی دوره ها تصمیم گیرنده باشند. همانگونه که فهم ما نسبت به موضوع یادگیری کامل می شود، بدیهیاتی برایمان به وجود می آید که یک متخصص بعید است هیچ گاه به آن ها توجه کند. بنا به درخواستی که داشتم، اینجا لیستی شامل اصول اولیه آموزش و یادگیری گردآوری کرده ام که می تواند به متخصصین فن در طراحی شیوه تدریس کمک کند. فکر می کنم این ها هفت قانون طلایی هستند که همکاران من کم و بیش تا این لحظه روی آن توافق دارند. ▪️قانون 1: افراد با انجام دادن یاد می گیرند فرصت هایی فراهم کنید تا افراد دانش و مهارت های خود را در شرایط تا حد امکان واقعی، به کار گیرند. فعالیت هایی که نیاز به واکنش های تأمل برانگیز، تصیم گیری و حل مسئله دارند، منجر به یادگیری فعالانه می شوند و هم چنین تفکر سطح بالاتر را ترویج می کنند. ▪️قانون 2: یادگیری عملی اجتماعی است برای شرکت کنندگان، راه هایی ایجاد کنید تا از یکدیگر بیاموزند، تعامل داشته باشند، بحث کنند و اطلاعات رد و بدل کنند. آن ها را تشویق کنید تا از شبکه های اجتماعی مرتبط با موضوع استفاده کنند و از گروه متنوعی از شرکت کنندگان دانش کسب کنند. آن ها را به توسعه یک فضای آموزشی شخصی ترغیب کنید که شرکت کنندگان را در ارتباط با یکدیگر و به روز نگه می دارد. تعاملات اجتماعی مرتبط به فرآیند یادگیری عمق می بخشد. ▪️قانون 3: افراد داستان ها را به خاطر می سپارند برای تقویت یادگیری، داستان هایی مرتبط با موضوع بازگو کنید، موردی را به طور خاص بررسی کنید و مثال هایی ارائه دهید. در مورد اشتباهات و موفقیت های خودتان صحبت کنید. اجازه دهید شرکت کنندگان به داستان ها و موارد مطرح شده واکنش نشان دهند. آن ها را آزاد بگذارید تا برای یکدیگر از ماجراهایی که می دانند، حرف بزنند. ▪️قانون 4: کوچکترین بخش های یادگیری بیشترین تاثیر را دارند مغز ما ظرفیت محدودی برای دریافت و پردازش اطلاعات دارد. شکستن محتوای آموزشی به بخش های کوچک که به عنوان میکروآموزش شناخته می شوند، منجر به درک و حفظ بهتر دانش و مهارت ها می شود. برای مثال، سعی کنید فیلم ها، سخنرانی ها و دوره های آموزشی مختصر و مفید باشد. ▪️قانون 5: یادگیری در میان جامعه ای قوی و دلسوز تقویت می شود در یادگیری مؤلفه ای احساسی و بسیار حائز اهمیت وجود دارد که معمولا نادیده گرفته می شود. برای خلق اجتماعی امن و منسجم زمان بگذارید، جایی که افراد در آن برای به اشتراک گذاشتن، تعامل و کار با یکدیگر احساس راحتی می کنند. گروه را چنان مدیریت کنید که با تمام اعضا در نهایت احترام و تساوی رفتار شود. ▪️قانون 6: شاگردان به بازخورد هوشمندانه نیاز دارند . شاگردان به بازخوردی نیاز دارند تا به آن ها اطمینان دهد که در مسیر درستی قرار دارند، کج فهمی ها را تصحیح کند و به دیدگاه های منحصر به فردشان اعتبار بخشد. در کلاس درس مجازی، به تکالیف فردی و گروهی پاسخ دهید، در اتاق های مجازی بحث و گفت وگو فعال باشید و با این حال از دادن جواب سوالات به آن ها خودداری کنید. وقتی در حال طراحی دوره های آموزش مجازی هستید، سازو کاری برای دریافت بازخوردها داشته باشید که اطلاعات را به شیوه ای جدید اصلاح کند. ▪️قانون 7: یادگیری به بیش از یک فعالیت بستگی دارد افراد صرفا با یک جلسه سخنرانی یا خواندن یک مطلب، مهارت جدیدی کسب نمی کنند. یادگیری فرآیندی مداوم است. اگر به آنچه پیشتر درس داده شده برگردید، با فرصت های بسیاری برای تمرین مهارت های جدید روبرو خواهید شد. فکر کنید که چگونه می توانید رویکردی ترکیبی برای آموزش داشته باشید که شامل ابزارهای مختلف و رویدادهای آموزشی پی در پی باشد. این کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98