💢آزمون امسال چه تفاوتی با سالهای گذشته دارد؟
🔹️وزیر علوم: تفاوت کنکور امسال با سالهای گذشته نزدیکی زمان برگزاری ۲ نوبت است، ما مکلفیم در سال ۲ نوبت کنکور برگزار کنیم که با توجه به شرایط ماه رمضان فاصله هر دو زیاد نیست و کنکور بعدی تیرماه است.
🔹️نتیجۀ ۲ سال کنکور که ۴ نوبت است برای داوطلبان لحاظ میشود و داوطلبان میتوانند از نمرۀ بهتر خود استفاده کنند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔴پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش مییابد
👤حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس:
🔺 بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.
🔺 همچنین بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیازهای دانشگاههای جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاههای علوم اختصاص یابد.
🔺معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.
🔺 گزارش کمیسیون تلفیق فردا در سیستم مجلس بارگذاری میشود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند./ ایرنا
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔴آغاز بارگذاری مدارک مورد نیاز پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزگاری؛ از امروز!
🔺 بدینوسیله به اطلاع می رسانیم؛ پذیرفته شدگان مرحله آزمون کتبی، لازم است جهت انجام مراحل جذب و استخدام از امروز پنج شنبه به تاريخ 1403/2/6 حداکثر به مدت چهار (4) روز با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به اعلام آمادگی جهت حضور در فرایند مذکور و تکمیل اطلاعات نمونبرگهای مورد درخواست، با رعایت مفاد دفترچه آزمون و این اطلاعیه اقدام نمایند.
🔺 بدیهی است عدم مراجعه و یا عدم تکمیل نمونبرگها در زمان مقرر به منزله انصراف تلقی خواهد شد.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢روایت معلمی نمونه از سختیهای آموزش در مناطق محروم گلستان
فاطمه عبادی هستم ، آموزگار پایه اول ابتدایی دبستان شاهد دخترانه گرگان، دارای ۱۷ سال سابقه کار در بخشهای مختلف مدیریتی، معاون، اداری، آموزشیاری و معلمی با مدرک کارشناسی آموزش ابتدایی و کارشناس ارشد مدیریت آموزشی در خدمت آموزش و پرورش بوده و برای نخستین بار در جریان انتخابات معلمان نمونه شرکت کرده و به عنوان معلم نمونه استانی معرفی شدم.
✅ چه معیارهایی برای انتخاب معلم نمونه در نظر گرفته میشود؟
✍تولید محتوا آموزشی، استفاده از نرمافزارهای آموزشی مختلف، روش تدریس خلاقانه، ارزشیابیهای مناسب با توجه به تفاوت فردی دانشآموزان، تکالیف مهارت محور، ارتقاء سطح علمی معلمان، فعالیتهای خودجوش و ایثارگرانه و بسیاری از معیارهای دیگر.
بنده همیشه تلاش کردم تا در روش تدریس خود براساس ارتقاء سطح علمی تغییرات مثبت ایجاد کنم و معتقدم که هر روزم باید با روز قبل متفاوت باشد و از روشهای جذاب، علمی و ویژه نسبت به سالهای گذشته استفاده کرده و در کنار این روشها از تجارب همکاران زبده نیز استفاده میکنم.
این معیارها در مرکز کشور تعیین شده و برای کل کشور در سطح استان، شهرها و روستاها یکنواخت بوده و از این نظر عادلانه نیست.
ببینید در این معیار یک معلم که در مناطق محروم و دورافتاده با کمترین امکانات و نهایت کمبودها تدریس میکند با معلمی که در مرکز استان و یا شهرستان در حال تدریس است یکی بوده و این امر سبب میشود تا حق معلمانی که در مناطق محروم تدریس میکنند، ضایع شود.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
💢نظرات یکی از معلمین نمونه استان گلستان در زمینه ارتقا آموزش وتدریس
✍ برای توجه به پرورش و تربیت فرزندان باید جذابیتهای تدریس را ارتقاء دهیم و این امر باید توسط مسؤولان مرتبط، مدیریت مدرسه و معلم انجام شود.
مؤلفان کتاب در زمان تالیف باید بر روی تک تک صفحات کتاب دقت و بررسیهای لازم را داشته باشند و این کتب به ویژه کتابهای درسی دوره ابتدایی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
در دوره ابتدایی باید روش تدریس عینی باشد تا آموزش در وجود دانش آموز نهادینه شود.
دانشآموزان دوره ابتدایی قوه استدلال و انتزاعی نداشته و باید تمام آموزشها به طور عینی و ملموس باشد که بهترین روش در این دوران که جذاب هم است روش بازی و یادگیری خواهد بود.
به نظر بنده در تمام مدارس ابتدایی باید اتاق بازی و یادگیری تعبیه شود و ابزار و امکانات مورد نیاز در این راستا فراهم شود تا آموزش یا به طور تلفیقی و یا بازی به دانشآموزان ارائه شود.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅چه راهکارهایی برای بهتر شدن کیفیت آموزشی و پرورشی پیشنهاد میکنید؟
▪️عبادی: دانشآموز، معلم، محیط، مدرسه و اولیا دانشآموزان از عوامل مهم در آموزش و پرورش هستند، معلم! محور آموزش بوده. و اگر آموزشهای تخصصی و اصولی ببیند میتواند نقش بسزایی در کیفیت آموزش و پرورش داشته باشد.
✅به نظرم برای بهتر شدن کیفیت آموزش و پرورش باید از معلم شروع کنیم و بسیاری از مهارتها و آموزشها را ببیند میتواند به تنهایی در ارتقاء کیفیت آموزشی نقشآفرینی کند.
✅معلمان با داشتن مهارت و آموزش مناسب، با خلاقیت و کمترین امکانات میتوانند بهترین آموزشها را به دانشآموزان ارائه دهند.
معلمان با خلاقیت در تدریس میتوانند دانشآموزان را جذب آموزش کنند.
✅✅دانش آموزان علاوه برآموزش باید همه مهارت های زندگی اجتماعی را فرا گرفته تا در آینده بتوانند به نحواحسن از آن استفاده کنند، مهارتهایی چون تصمیمگیری درست، خوب صحبت کردن، برخورد مناسب اجتماعی و غیره که نیازمند هر انسان در زندگی است.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
321A.pdf
1.49M
✅ سوالات دفترچه1 کنکور
اردیبهشت ۱۴۰۳
#کنکور انسانی
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
322A (1).pdf
1.52M
✅ سوالات دفترچه2 کنکور
اردیبهشت ۱۴۰۳
#کنکور انسانی
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
کنکور ریاضی 1403_250424132830.pdf
4.74M
✅ سوالات کنکور ریاضی ۱۴۰۳
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✨️🛑 معلم حرفه ای کیست؟
✅معلم حرفه ای ، کسی است که دانش و تجربه ی کافی دارد و روش تدریس نیز می داند؛ یعنی اینکه می داند چه روش ها و فنونی را در کجا و چگونه به کار گیرد تاکلاس کارآمد و اثر بخشی داشته باشد .
🔶معلمانی که هر سه ویژگی دانش ، تجربه و روش را توأمان دارا باشند ، معلم حرفه ای قلمداد می شوند وگرنه هر یک از ویژگی های مذکور به تنهایی نمی تواند فردی را به معلمی حرفه ای تبدیل کند . در واقع ،آنچه که معلم حرفه ای را از سایر معلمان متمایز می کند ، استفاده ی مناسب و به جا از روش های مطلوب تدریس است . هرچند نبود هر یک از دو عامل دانش و تجربه ی کافی مشکلاتی برای معلم به وجود می آورد ، نداشتن روش مناسب ، سبب از بین رفتن دو متغییر دیگر می شود .
📎 برای تبیین مطلب ، مثالی ذکر می کنم . معلمی را تصور کنید که دانش و تجربه ی کافی در رشته ی مورد تدریس خود دارد و می داند دانش آموزان پس از پایان تدریس باید چه چیزهایی دست یابند ، چه مهارت هایی را کسب کنند و به چه نگرش هایی برسند ، به طور کلی ، اگر اهداف درس را به خوبی بشناسند ، اما روش های رسیدن به آن را نداند ، آیا امکان حصول به آن اهداف مسیر است ؟
آیا او می تواند دانش آموزان را راضی از کلاس بیرون بفرستد ؟ در این جاست که تفاوت یک فرد حرفه ای یا غیر حرفه ای کاملاً آشکار می شود . معلم حرفه ای می داند که چگونه و با چه روش هایی تدریس خود را آغاز کرده ، ادامه دهد و آن را به اتمام رساند ، و مطالب را کی و چگونه عرضه کند ، تا دانش آموزان را به حداکثر فعالیت وا دارد و آن ها را قدم به قدم به اهداف تدریس نزدیک کند .
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
✅ مهارت مدیریت هیجان در کلاس درس:
هیجانها بخشی از هویت دانشآموزان هستند و بر رشد شخصیت، سلامت روانشناختی و سلامت جسمانی آنان تأثیر میگذارند.
بُرشی از سفر هیجانی دانشآموزان در فرایند یاددهی و یادگیری:
- دانشآموزان با مطالعه برانگیخته میشوند.
- داتشآموزان با کسب موفقیت بسیار امیدوار میشوند و نسبت به دستاوردهایشان احساس غرور میکنند.
- دانشآموزان از کشف راهحل مسئلهای شگفتزده میشوند.
- دانشآموزان به هنگام شکست در امتحانات اضطراب و نگرانی را تجربه میکنند.
- دانشآموزان از کسب نمرهی پایین شرمنده میشوند.
- دانشآموزان در خلال درس بیحوصله میشوند.
- دانشآموزان هیجانهای اجتماعی مانند تحسین، همدلی و عصبانیت، بیاحترامی با حسادت را نسبت به همکلاسیها تجربه میکنند.
تمامی این هیجانها بر یادگیری و پیشرفت دانشآموز تآثیر میگذارند و ما نمیتوانیم آنها را به دو دستهی کلی خوب و بد تقسیم کنیم.
🛑هیجان شادی
هیجان شادی باعث میشود علاقهی بیشتری داشته باشیم به بودن در کنار هم.
به این منظور دانشآموز و تواناییهاییهایش را فقط با خود او مقایسه کنید و همه روزه طعمی از پیشرفت یا موفقیتهای خُرد و بزرگ را برای او نمایان سازید...
تکلیف و فعالیتی که به دانشآموز حق انتخاب میدهد یکی از عواملی است که میتواند تجربهی موفقیت و هیجان شادی را برای او رقم بزند.
🛑هیجان خوشبینی و امید
هیجان خوشبینی و امید، نشان دهندهی این است که دانشآموز آمادهی رخ دادن اتفاقات خوب است.
گفتار معلمان میتواند این هیجان را تقویت کند:
- بچهها مهم این است که تلاش کنیم؛
- شما قبلاً هم توانستهاید این کار را انجام دهید؛
- از این که تمام تلاش خود را به کار میبرید خیلی خوشحالم.
طراحی درست آموزشی که گامهای اجرایی درست دارد و با تشویق و تأیید همراه است، هیجان خوشبینی و امید را در دانشآموزان تقویت و مدیریت میکند.
🛑هیجان علاقه
هیجان علاقه میتواند نشان دهد که دانشآموز مبحث آموزشی را چگونه پردازش و درک میکند.
شاید اصلیترین کار معلم را بتوان ایجاد علاقه به یادگیری محتوای درسی و دیگر اجزای آن دانست.
🛑 هیجان ترس
هیجان ترس مانعی در مسیر یادگیری و یادآوری است.
هر چند این هیجان میتواند در نقش هشدار ظاهر شود ولی فرد را به موضع دفاعی فرو میبرد.
تهدید، تحقیر و تخریب شخصیت میتواند هیجان ترس را تقویت کند و مسیر یادگیری را با اختلال مواجه سازد.
🛑 هیجان خشم
گاهی طراحی آموزشی و عملکرد معلم دانشآموزان را به خشم میآورد. برای نمونه:
- تغییر برنامهها بدون اطلاع قبلی؛
- نداشتن برنامه و زمانبندی درست؛
- پایبند نبودن به قول داده شده؛
- مقایسه کردن دانشآموزان با هم؛
- ایجاد رقابت ناسالم در کلاس؛
- نشنیدن و بیتوجهی به حرف دانشآموزان؛
- بیتوجهی به دانشآموزان؛
- انتقاد بیدلیل از دانشآموزان.
🛑 هیجان غم
مقایسهی دانشآموزان با یکدیگر باعث ایجاد هیجان غم میشود. دانشآموزان به ویژه دانشآموزان ابتدایی باید بیاموزند در مسیر تحصیلی چیزی به نام شکست و بنبست وجود ندارد و مسیر، همیشه باز است و او میتواند به تناسب تواناییاش سهم خود را بردارد.
⛳️منبع: آموزش ابتدایی، فروردین ماه، دورهی بیست و پنجم، شمارهی ۷، ۱۴۰۲(برگرفته از نوشتهی لیلا سلیقهدار)
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور
رئیس سازمان سنجش:
🔹همکاران ما از ۵ فروردین تا فردا ساعت ۱۴ در قرنطینۀ کامل هستند. در این مدت حتی اجازۀ تماس تلفنی با خانوادۀ خود را ندارند.
🔹همسر یکی از آنها دچار حادثهای شد و تا آخر قرنطینه بیخبر بود، زمانی که به خانه رفت مراسم چهلم را برگزار کردند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98