eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.7هزار دنبال‌کننده
20.4هزار عکس
9.8هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
تست و پاسخنامه اندیشه اسلامی.pdf
1.19M
✅ تست با پاسخنامه اندیشه اسلامی ⭕️ مخصوص آموزگاری و دبیری کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
‍ ✅ تمرينات هفت گانه براي افزايش  تمركز كودكان  كم دقت و  کم توجه: ✔️توجه و تمركز، پايه و اساس انجام موفقيت آميز امور روزمره، مطالعه هدفمند و بهينه و همچنين انجام صحيح تكاليف درسي است.     🔻برخي تمرينات و بازي هايي وجود دارند كه والدین مي توانند با كودك انجام دهند تا توانايي تمركز و توجه را در آنان افزايش دهند.      1⃣تجسم     🌸 از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد. سپس تصوير يكي از اشكال هندسي مانند مثلث را در ذهن تجسم كند و بعد از آن با چشمان بسته آن تصوير را روي كاغذ ترسيم كند. از او بخواهيد اين كار را دوباره تكرار كند و تصوير متجسم ذهنش را نقاشي كند، انجام اين كار بدون توجه و تمركز امكان پذير نخواهد بود و اين كار هر چه كندتر صورت گيرد به علت افزايش مدت زمان توجه و تمركز، نتايج بهتري به همراه دارد. در مراحل پيشرفته تر مي توان اشكال متفاوت و پيچيده تري مانند مربع، لوزي، ستاره و ... انتخاب كرد.         2⃣ حدس شکل ها     🌸 از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد، آنگاه اشكال هندسي را به او بدهيد و از او بخواهيد كه نوع آنها را حدس بزند. در مراحل پيشرفته تر اشكال حيوانات مختلف را به او پيشنهاد دهيد.        3⃣ تمرکز بر دما     🌸 دستان كودك را در دست بگيريد و هنگامي كه چشمانش بسته است، دو شيء كمي گرم و كمي سرد را در دستانش بگذاريد و از او بخواهيد دمايي را كه احساس مي كند شرح دهد.            4⃣ تمرکز بر صدای محیط     🌸 هنگامي كه با كودك به مكان هاي شلوغ مانند پارك، رستوران، ساحل، جنگل و... مي رويد، از او بخواهيد به صداي طبيعت گوش فرا دهد، صداهايي مانند صحبت افراد حاضر در محيط، صداي آب، صداي امواج دريا، صداي برخورد و تماس اشيا، صداي پرندگان و.... اكنون از او بخواهيد هر صدايي را كه مي شنود توضيح دهد. وسايل صوتي - تصويري، انواع سي دي ها و نوارهاي مختلفي وجود دارند كه صداهاي مختلفي از طبيعت هستند و كودك مي تواند اين تمرين تمركز را در خانه انجام دهد.         5⃣ بازی با انگشتان    🌸 از كودك بخواهيد انگشتان دستش را باز نگه دارد و با تمركز روي يكي از آنها، آن را خم كند. وقتي تمام انگشتانش را بست، دوباره از او بخواهيد دستش را باز كند و اين بار با تمركز بيشتر يكي از انگشتانش را خم كرده و دوباره باز كند، سپس همين كار را براي انگشت بعد انجام دهد بدون اينكه انگشتان ديگر را خم كند.        6⃣ تکنیک تنفس     🌸از كودك بخواهيد به آرامي تنفس كند و تا 10 بشمارد. عمل شمارش بايد در هر دم و بازدم تكرار شود.           7⃣ نگاه کردن     🌸 شيء را در فاصله چند متري كودك قرار داده و از او بخواهيد كه به آن شيء بدون پلك زدن نگاه كند. هر چه مدت زمان مشاهده بدون پلك زدن طولاني تر شود تمركز وي را به همان نسبت افزايش خواهد داد.     اين نكته را به كودك يادآور شويد پلك نزدن هميشه خوب نيست و مختص انجام اين تمرين است زيرا پلك نزدن مداوم سبب خشكي، سوزش و خارش چشم خواهد شد. در پايان هر تمرين به نتايج و پيشرفت هاي حاصله كودك نيز توجه داشته باشید. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📋 تکالیف ترمیمی، اصلاحی طراحی تکلیف ترمیمی و اصلاحی طراحی فرصت یادگیری جدید برای دانش آموزانی است که نیاز ویژه آموزشی دارند و این نیاز ویژه با مطالعه عملکرد دانش آموز و تحلیل و تفسیر خطاها و موفقیت‌هایش شناخته می‌شود. تکلیف اصلاح یا ترمیمی بعد از انجام انواع آزمون و تکالیف جهت رفع اشکال و با توجه به تفاوت های فردی ارائه می شوند. ✅ مراحل طراحی تکالیف ترمیمی: ۱_ هدف مشخص شود: این هدف باید با تحلیل و تفسیر اطلاعات به دست آمده از عملکرد دانش آموز یا گروهی از دانش آموزان تعریف شود یعنی باید در راستای اصلاح ضعف یا بهبود و ارتقای توانایی خاصی باشد. ۲_ دو فعالیت مناسبی برای دانش آموز تعریف شود؛ این فعالیت باید با هدف ضعف و توانایی دانش آموز یا گروهی از دانش آموزان متناسب باشد. ۳_ دانش آموزان و افراد ذینفع همکار و اولیا توجیه شوند. ۴_ روند اصلاح و بهبود عملکرد دانش آموز بررسی شود. ⁉️ سوال: آیا تکالیف ترمیمی باید به برگه ی آزمون الصاق شود؟ این کار الزامی نیست چون ممکن است تکالیف ترمیمی به صورت شفاهی باشد اما در صورتی که به یادگیری کمک کند می تواند به برگه الصاق شود. 📚منبع: کتاب ارزشیابی کیفی توصیفی(گامی در راستای عدالت آموزشی) _ صفحه ۴۷ 🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🟣کانال را به دیگران معرفی کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
راهکارهای تقویت روان خوانی فارسی ⏹ روخوانی متون درسی با لحن دلپذیر و خوشایند ( آهنگین ) برای دانش آموزان و ترغیب کودکان در رعایت این حالت در هنگام خواندن متون ⏹ فرصت هایی فراهم شود تا شاگردان به صورت گروهی کتاب بخوانند ، اعضای گروه می توانند کتاب خود را برای دیگران بلند بخوانند و یا خواب و رؤیاهای خود را تعریف کنند. ⏸ اختصاص زمان هایی در کلاس جهت گفت و گوی شفاهی با بیان خاطرات ، تعریف داستان ها و برنامه های تلویزیونی و کارتونی ⏹ توصیه و تأکید بر خواندن تابلوها در هنگام رفت و آمد در خیابان ها و کوچه ها ⬇️ساختن متن های ساده ی خارج از کتاب به تناسب حروف و صداهای جدیدی که می آموزند و ارائه به شاگردان جهت استفاده به عنوان متن املا یا متن روانخوانی ⏸ کتابچه های روانخوانی با استفاده از کلمات ساده و قابل فهم به مرور تهیه و در اختیار شاگردان قرار گیرد . ⏹تدارک فعالیت های لذت بخش حاشیه ای و فوق برنامه برای خواندن مثل هدایت شاگردان به رفتن به کتابخانه و استفاده از منابع خواندنی ساده و لذت بخش ( مانند کتاب های معرفی شده در پایان کتاب بخوانیم دانش آموزان ) ⬇️ تقویت جنبه های مثبت خواندن و عدم تأکید بر نقاط ضعف آنان : برای اصلاح اشکالات خواندن در کودک باید به تقویت جنبه های مثبت وی پرداخت . تأکید روی خطاها باعث احساس حقارت و از دست دادن اعتماد به نفس در کودک می گردد . ⬇️ اجازه ی فرضیه آزمایی به کودک : کودک باید یاد بگیرد که به تصویرها هم توجه کند . و از روی اطلاعات تصویری آنچه را می تواند بخواند . و درباره ی کلمه هایی که نمی داند حدس بزند . این امر به روانخوانی وی نیز کمک خواهد کرد . ⏸ تجهیز کتابخانه ی کلاس به کتاب های ساده و مورد علاقه ی کودکان ⏹ استفاده از مجلات رشد در جهت تقویت روخوانی شاگردان ⬇️فعالیت خواندن در خانه نیز ادامه یابد و جلساتی نیز در این خصوص با والدین برگزار گردد تا رسالت کتابخوانی را برای کودکان خود نیز به عهده بگیرند تا اشتیاق کودکان در امر خواندن نیز افزایش یابد . ( اولیاء اهل مطالعه کودکان کتابخوان تربیت خواهند نمود ) ⏸با استفاده از بازی صامت و مصوت ها و ترکیب آنان ، طریقه ی ساختن کلمات ساده ی خارج از کتاب را تمرین نمایند . ⬇️ حروف و صداهای جدیدی را که می آموزند در مجلات و روزنامه ها بیابند و دور آن را خط بکشند . ⏸ استفاده از فیلم هایی که زیر نویس ساده ی فارسی دارند جهت بالا بردن سرعت عمل و سرعت انتقال در کودکان ⏹ استفاده از دفتر روانخوانی برای دانش آموزان که هر بار متنی توسط معلم یا خود دانش آموز ارائه شود و برای دیگر دانش آموزان خوانده شود . ⬇️ تمرین صامت خوانی در کلاس در اواخر دوره ی آموزش در پایه ی اوّل ⬇️استفاده از پازل های مربوط به حروف الفبا و ساختن کلمات و جملات و خواندن با صدای بلند ⏹ خواندن شعر یا مطالب ساده توسط دانش آموزان کلاس اوّلی در مراسم صبحگاه ⏹ قصه گویی و قصه خوانی در کلاس ⏹ایجاد فرصت برای دانش آموزان جهت خواندن کلمه ها ، عبارات ، جملات و دروس جدید قبل از تدریس معلم برای ایجاد انگیزه ی بیشتر به خواندن ⬇️ تصویر خوانی یا جمله سازی برای تصاویر ⬇️ تأکید بر جمله سازی و کاربرد کلمه در جمله . زمانی که نوشتن کلمه ای را نیاموخته اند آن را به صورت شفاهی در قالب جمله بیان نمایند . ⏸از دانش آموزان خواسته شود در رابطه با درسی که امروز در کلاس داده شده است نقاشی بکشند و در رابطه ی با آن نقاشی چند جمله ای بنویسند و برای بچه ها بخوانند ⬇️تمرین تندخوانی از طریق زمان سنجی خواندن متن و سعی در کسب رکوردهای جدید توسط شاگردان ⏸ از شاگردان خواسته شود اخبار یا قصه ای را از رادیو یا تلویزیون بشنوند و خلاصه ی آن را در کلاس برای دوستانشان تعریف کنند . ⏹ و هزاران شیوه ی دیگر که در کلاس درس متناسب با امکانات و شرایط مدرسه و وضعیت محیطی توسط معلم بکار گرفته می شود . 🟣کانال را به دیگران معرفی کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
چگونه خوب گوش کردن را در کودکان تقویت کنیم؟ 🎈هنگام صحبت کردن، تن و ریتم صدای تان را تغییر دهید و یکنواخت صحبت نکنید. 🎈خواسته ها و پیام های خویش را ساده و کوتاه بیان کنید. 🎈در یک زمان، فقط یک یا دو درخواست از کودک تان داشته باشید. 🎈سعی کنید خواسته هایتان را به صورت رسا و همراه با احترام و محبت بیان کنید. 🎈کودکان را عادت دهیم که از رادیو، یا ابزارهای صوتی بیشتر از تلویزیون استفاده کنند. 🔻خواندن یک کتاب داستان کوتاه، ودرخواست خلاصه گویی یا بازگویی داستان، تاثیر زیادی در تقویت مهارت گوش دادن کودکان دارد 🟣کانال را به دیگران معرفی کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
☑️زنگنه: در حقوق و دستمزد حداقل حقوق را از 20 به 25 درصد افزایش دادیم 🔵 نائب رئیس کمسیون تلفیق لایحه بودجه در نشست لایحه بودجه ۱۴۰۴ و پی‌ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه: 🔸دولت در هزینه های جاری حدود 300 هزار میلیاردتومان بیش برآوردی داشت. 🔸تنها کاری که ما در کمیسیون تلفیق می‌توانیم انجام دهیم کم کردن بیش‌برآوردی لایحه بودجه است . 🔸در کمیسیون تلفیق مقداری از درآمدهای دولتکم شد و مقداری هم به هزینه ها مثل حداقل دستمز اضافه شد. 🔸در بحث مالیات ها تمام حوزه تولید را 5 درصد کاهش دادیم. کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🔹ثبت انجمن اولیا ▫️مسیر ثبت اطلاعات انجمن اولیای مدرسه در سامانه مای مدیو: ۱-مای مدیو شخصی مدیر ۲-ورودفرهنگیان/والدین/عموم ورود از درگاه دولت ۳-خدمات پرکاربرد ۳-انتخابات انجمن ۴-میزکارانتخابات مدرسه ۵-تکمیل نمون برگ کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅تخصیص امتیاز برای معلمان غیررسمی در آزمون استخدامی 🔻معاون حقوقی و مجلس آموزش و پرورش، از لحاظ شدن ضریب ویژه سنواتی برای پذیرش معلمان غیررسمی در آزمون استخدامی خبر داد. 🔻 قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و مجلس آموزش و پرورش گفت:آزمون استخدامی آموزش و پرورش دی برگزار می‌شود. 🔻احمدی لاشکی افزود: برای محاسبه ضریب ویژه سنواتی برای پذیرش معلمان غیررسمی در آزمون استخدامی به ازای هر سال خدمت تمام وقت (۲۴ ساعت در هر هفته) معلمان غیر رسمی ضریب ۱/۱ و به ازای هر سال یک دهم به مدت پنج سال اضافه خواهد شد. 🔻به گفته احمدی لاشکی، همچنین معلمان غیررسمی با سابقه پنج سال به بالا در آموزش و پرورش نیز، ضریب یک و نیم به نمرات دریافتی در آزمون استخدامی آنها افزوده خواهد شد تا احتمال قبولی این معلمان افزایش یابد. کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✔️ حق عائله مندی و اولاد بر اساس لایحه‌ بودجه 1404 ✅ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ یزان حق عایله‌مندی و اولاد کارکنان دولت و بازنشستگان به شرح زیر است 🔘 حق عائله مندی: 3625 امتیاز/ 2100000 هزار تومان 🔘حق اولاد (به ازای هر فرزند): 2967 امتیاز/  1700000هزار تومان 🔘《ضریب ریالی سالجاری 4،829 / ضریب ریالی 1404 با 20 درصد افزایش 5،794 》 کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅️چالش ۴۸ هزار بازنشسته فرهنگی ۱۴۰۰ در بهره‌مندی از رتبه‌بندی 👤 ابراهیم‌پور نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس: ▫️تأثیر رتبه‌بندی در حقوق فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰ که تعدادشان حدود ۴۸ هزار نفر است، بسیار محدود بوده است و عملاً فقط نام آن را یدک می‌کشند. ▫️مطالبه اصلی این فرهنگیان، متناسب‌سازی حقوق با فرهنگیان شاغل است، تحقق این خواسته نیازمند تأمین ۹.۷ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی است.حل این مسئله به همکاری میان مجلس و دولت و تأمین منابع مالی کافی نیاز دارد. کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
استحقاقی کادر اجرایی مدارس که از آن به عنوان مرخصی تابستانی نام برده می شود. ⏫صرفا 30 روز است ⏫منحصرا در ماه تیر یا مرداد قابل استفاده است. ⏫ قابل ذخیره نیست و در صورت عدم استفاده، حقی برای همکاران ایجاد نخواهد شد. ⏫ماه های خرداد و شهریور، حضور کامل مدیران و معاونان و کادر خدمات در مدرسه لازم است. ⤴️ فرایند اداری مرخصی : ✅درخواست کتبی ✅تعیین جانشین، ✅تایید معاونت مربوطه در اداره ✅ارسال به امور اداری جهت صدور حکم کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
✅ کلیه مدارس شهر و روستایی، دولتی و غیر دولتی با سلام و احترام ▪️همکارانی دولتی و غیر دولتی که در سامانه ضمن خدمت پروفایلی ندارندویا اطلاعات پرسنلی آنها(به غیر از سابقه) دارای اشکال می باشد، شخصا به صورت حضوری به کارشناسی نیروی انسانی جهت فعال سازی مراجعه فرمایند. ▪️همکاران غیردولتی ابتدا در پیوست و قسمت مشخص شده ثبت نام به عمل آورند. کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98
🛑 توجه 🛑توجه با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیران محترم خواهشمند است هر چه سریعتر نسبت به تایید ابلاغ همکارانی که تازه کد پرسنلی آنها ثبت شده است اقدام نمایید. مدیران محترم توجه داشته باشند که در صورت عدم تایید ابلاغ همکاران حقوق سه ماه مهر و ابان و آذر آنها دیون خواهد شد. کانال را به دیگران معرفی کنید👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 https://eitaa.com/Rahimi98