eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.6هزار دنبال‌کننده
20.2هزار عکس
9.8هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
4_196319768234426432.ppsx
272.3K
📝 پاورپوینت 🔻 کسر بزرگتر از واحد پایه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
2247245279339.pdf
288K
💛 📜 💎 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
کلمات هم خانواده به کلماتی میگویند که از یک ریشه گرفته شده باشند و حرف های اصلی آن کلمه در کلمه های هم خانواده اش پشت سر هم بیای .و از نظر معنایی نیز کلمات بهم نزدیک باشند. سه حرف اصلی “ح ب ب” : حبّ ٬ حبیب ٬ محبوب ٬ حبیبه سه حرف اصلی “ا م ر” : امیر٬ مامور٬ امور ٬ اَمر ٬ اوامر ٬ اُمرا سه حرف اصلی “ج ل ل” : جلیل ٬ مجلل ٬ تجلیل ٬ جلال ٬ جَلاله سه حرف اصلی “و ح د” : وحید ٬ واحد ٬ موحد ٬ توحید ٬ وحدانیت سه حرف اصلی “ح ق ق” : تحقیق ٬ محقق ٬ حقیقت ٬ حقّ ٬ حقوق سه حرف اصلی “ش ر ع” : شرع ٬ مشروع ٬ شریعت ٬ شارع ٬ تَشَرُع سه حرف اصلی “د ر س” : درس ٬ مدرسه ٬ تدریس ٬ مدرّس ٬ دروس سه حرف اصلی “س ج د” : سجده ٬ مسجد ٬ سجود ٬ ساجد ٬ مساجد سه حرف اصلی “ش ر ک” : شرکت ٬ شراکت ٬ شریک ٬ مشرک ٬ شِرک سه حرف اصلی “س ک ن” : مسکن ٬ تسکین ٬ سکنی ٬ سکونت ٬ ساکن عاشق، معشوق، عشق، عشاق و… (ريشه ي فعلي: ع  ش  ق)   كتاب، مكتوب، كتيبه، كاتب، مكتب و… (ريشه ي فعلي: ك  ت ب) تابيدن، تابناك، تابش، تابان، مهتاب، تابيده، رفتن، رفتار، رفتني، آم د و رفت، روش، رفت، رونده، برو، روان گويا، گوينده، گفتن، گفت د ل انگيز، دلگير، دل نواز، د ل درد كتا ب فروش، كتا بدار، كتا بخانه رابط – مربوط – ارتباط – ربط عجله – عجول – عاجل و تعجیل تدریس – دروس – مدرس – درس عامل – معمول – عمال – عمل تعلیم – عالم – معلم – معلوم نظر – ناظر- منظور- منتظر- انتظار- منظره- نظارت غفلت ، غافلان ، مغفول ، اغفال ضایت ،‌مرتضی ، رضا ، مرضیه ، راضیه مطمئن : اطمینان ،‌ مطمئنه ،طمئنینه قصه : قصص ،‌ قصه ها تعلیم ،‌عالم ‌،معلم ،تعلم، علم، علوم تحقیر : حقارت ، محقّر ، حقیر تحیّر : حیرت ، متحیّر ،‌حیرت انگیز دوستان ، دوست ، دوستی، دوست دار هوش : هوشیار،باهوش،هوشمند،بی هوش تابش : تابنده – تابان –تابندگي تصوير : تصاوير –مصور – تصور – صورت جمع : جامعه – اجتماع – مجموع – جمعيت – جامع حاصل : تحصيل –محصول – محصل حصول حفظ : حافظ – محفوظ – محافظ – محفظه حس : حساس – محسوس – احساس حركت : حركات : محرك – تحريك – تحرك – متحرك خبر : اخبار – مخبر – مخابره- مخابرات زحمت : مزاحم – مزاحمت – زحمات سفر : مسافر – مسافرت شغل : شاغل – مشغول – اشتغال – مشاغل علم : عالم – معلوم – تعليم – تعلم – معلم/علوم فكر : افكار – متفكر – فكور – تفكر قصد : قاصد – مقصود – مقصد كتاب : مكتوب – كاتب – مكتب كشف : كاشف – اكتشاف – مكتشف اشتياق : شوق – مشتاق – مشوق – تشويق ميلاد : مولود – ولد – ولادت ميراث : ارث – وارث – وراثت – ورثه نظم : ناظم – منظم – تنظيم جز : اجزا – مجزا حق : حقيقت – حقايق – حقوق –حقانيت –تحقيق محل و محله احترام  و محترم فعال  و  فعالیت طفل  و اطفال ولی  و  اولیا فکر  و افکار مدرسه و مدارس حال و احوال معروف و معرف صلح  و مصالحه محیط  و احاطه اختراع  و مخترع حفظ ، حافظ محافظ و محافظت نظم ، ناظم منظم و تنظیم عجیب و عجایب خارج ، خروج و مخرج عدل ، عادل و عدالت مسئله و مسائل لحظه و لحظات ضعیف ، ضعف و ضعفا شجاع و شجاعت مرمت و ترمیم صدمه و صدمات معالجه و علاج هاجر ، مهاجر و هجرت منتظر و انتظار غروب ، غرب و مغرب 🍬🍬 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_5956115330169307360.pdf
224.4K
💢ازمون الگویابی 🕹️ ابتدایی🎯 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅ دانش آموزانی که دندانه، سرکج، تشدید، نقطه را کم یا زیاد می گذارند، مشکل دقت دیداری دارند. ⬅️ نمونه تمرینات زیر مفید است.از روی درس 😱کلمه هایی که یک نقطه دارد را پیدا کند و رونویسی نماید. 😱کلمه هایی که نقطه ندارد را پیدا کند و رونویسی نماید. 😱کلمه هایی که سه نقطه دارد را پیدا کند و رونویسی نماید. 😱کلمه هایی که فقط روی آن نقطه دارد را پیدا کند و رونویسی نماید. 😱کلمه هایی که زیر آن نقطه دارد را پیدا کند و رونویسی نماید. 😱کلمه هایی که هم بالا و هم پایین نقطه دارد را پیدا کند و رونویسی نماید. 😱کلمه هایی که یک دندانه دارد را پیدا کند و رونویسی نماید. 😱کلمه هایی که سه دندانه دارد را پیدا کند و رونویسی نماید. 😱کلمه هایی که تشدید دارد را پیدا کند و رونویسی نماید. 😱کلمه هایی که نقطه ندارد را پیدا کند و رونویسی نماید. کلمه هایی که شش نقطه دارد را پیدا کند و رونویسی نماید. 😱کلمه هایی که ش دارد را پیدا کند و رونویسی نماید. 😱کلمه هایی که ت دارد را پیدا کند و رونویسی نماید. 😲کلمه هایی که ک دارد را پیدا کند و رونویسی نماید. 🙄کلمه هایی که گ دارد را پیدا کند و رونویسی نماید. و... حدود یک هفته، روزی چند تمرین کار شود دقت و توجه او تقویت خواهدشد. 🥝🥝 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
مجموعه_سوالات_تستی_جامع_کتاب_هدی.pdf
628.8K
⭕️مجموعه سوالات تستی طبقه بندی شده ⚽🍏 ✅پایه دبستان 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
2104102890857.pdf
8.04M
🔢 🈂️ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🍟کاربرگ های 🍋پایه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
📣📣📣اطلاعیه 📣📣📣 📺((مدرسه تلویزیونی ایران)) 📺          🗓جدول شماره ۱۴۱   🔊❄روز یک شنبه ۵بهمن ❄🔊 🌸🌸❄️❄️🌸🌸❄️❄️🌸🌸 پایه ابتدایی 🕖ساعت۱۰:۳۰ تا ١١:۰٠ بازی و ریاضی پایه اول 🕖ساعت ١١:۰٠ تا۱۱:۳۰ فارسی و نگارش پایه دوم  🕖ساعت ۱۱:۳۰تا ۱۲:۰۰ فارسی و نگارش پایه سوم 🕖ساعت۱۲:۰۰تا۱۲:۳ علوم تجربی و تفکر پایه چهارم 🕖ساعت ۱۲:۳۰تا۱۳:۰۰ مطالعات و مهارت های اجتماعی پایه پنجم   🕖ساعت۱۳:۰۰تا۱۳:۳۰ مطالعات و مهارت های اجتماعی پایه ششم 🕖ساعت ۱۳:۳۰تا۱۳:۵۰ آموزش نوآموزان پیش دبستانی  🌸🌸❄️❄️🌸🌸❄️❄️🌸🌸 🌷❄یکشنبه  ۵بهمن❄🌷 شبکه قران ومعارف  سیما   🌸ساعت۱۱ آموزش قرآن سوم دبستان 🌸ساعت۱۱:۳۰ هدیه های آسمانی دوم دبستان 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌸برخی از مواردمهم نگارشی درپایه اوّل که دانش آموزان در نوشتن املای آنها دچار اشکال میشوند🌸 ۱🍀-🌺نوشتن ( -ِ )ربط یا نشانه ی اضافی( ترکیبی یا وصفی) به صورت(ﻪ - ه): اکثر دانش آموزان نه تنها در کلاس اوّل بلکه پایه های بالاتر نیز (-ِ )نشانه ی اضافه را به صورت(ﻪ - ه)می گذارند. (-ِ)اضافه نشانه ای است که در زیر حرف آخر اسم جهت ربط یااضافه نمودن اسم به اسم یا صفت بعدی گذاشته می شود وجزءاصلی کلمه نیست(ترکیب مضاف ومضاف الیه- موصوف وصفت) .در صورتی که مصوت « ﻪ - ه » در پایان کلمات جزء اصلی کلمه است وبا حذف آن کلمه آسیب می بیندو شکل ومعنای خود راازدست می دهد.برای دانش آموزان توضیح دهید( ﻪ آخر چسبان و ه آخر تنها) صدای آخر کلمه است که اگر آن رابرداریم کلمه غلط می شود. ببینید: دانه ← داﻨ نَرده ← نَرد سِتاره ← ستار · بنابرااین توصیه می شود،در هنگام گفتن املا کلماتی که با(-ِ)ربط می آیند ؛ حتماًبا هم گفته شوند .چون اگرشما کلمه ی اوّل راگفتید وتأخیر کردید ،دانش آموزدر پایان کلمه به محض شنیدن (-ِ)آن رامی خواهدبه شکل ﻪ - ه بنویسد. مدادِ سَبز دوست ِبابا سَبدِتوت ۲–🌺 🍀نوشتن کلمه هایی مثل ( زیاد، میان، بسیار ، بیابان و...): وقتی در کلمه ابتدامصوت (ﻴ)وسپس صامت(ﻴ) آمده باشد. فقط یکی از نشانه ها نوشته می شود. در کلاس درس اغلب مشاهده می کنیم دانش آموزان هر دو شکل را می نویسند. امّا چنانچه در کلمه ابتدا صامت(ﻴ) وبعدمصوت(ﻴ) بیاید ؛هر دو شکل نوشته می شود.مثل:می آییم، تغییر،پاییز · برای نوشتن وتدریس اینگونه کلمه ها صداهای کلمه رایکی یکی می نویسیم وضمن اینکه دانش آموزان می خوانندتوضیحات بالا را با زبان ساده برای دانش آموزان بیان می کنیم. ویادمان با شد درکلمه ی مثلاً(زیاد) خودمان یک(ﻴ) بگذاریم. به دانش آموزان توصیه می کنیم این کلمه ها را بخش وصداکشی نکنند. مثال : ز ← زﻴ ← زیا ← زیاد ﻣ ← ﻣﻴ ← ﻣیا ← ﻣیان ﺴﻴ ← ﺴﻴا ← ﺴﻴاه می آییم می شوییم پاییز پایین تغییر ۳-🌺 تشخیص مصوت « ﻪ - ه » وصامت« ﻪ - ه »در کلمه ها: · ✅🌸 در صورتی که قبل از« ﻪ - ه » صامت باشد، این نشانه ها مصوت «اِ- -ِ ﻪ - ه » هستند. · ✅🌸 در صورتی که قبل از« ﻪ - ه » مصوت( ا،و،ی ،-ُ) باشد، این نشانه هاصامت «ﻫ-ﻬ- ﻪ - ه » هستند. ✅مصوت اِ -ِ « ﻪ - ه ✅ نرده شیشه دسته آمده میوه مدرسه ✅صامت ﻫ ﻬ « ﻪ - ه »✅ ماه روباه کوه تنبیه توجّه گیاه 🎈🐥 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)