eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.6هزار دنبال‌کننده
20.3هزار عکس
9.8هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
✅_دلایل_کندنویسی_کودکان_راهبرد_آن ⬅️ پایه سوم دبستان 👈یک دلیلش ضعف عضلات انگشت است 👈یک دلیلش بد گرفتن مداد است. 👈یک دلیلش کوتاه بودن مداد است. 👈یک دلیلش بد نشستن و ارتفاع صندلی است. 👈یک دلیلش بد گذاشتن کاغذ روی میز است. 👈یک دلیلش چپ دستی است. 👈یک دلیلش گذاشتن سر روی میز و نزدیک دفتر و کتاب موقع نوشتن است. 👈یک دلیلش برتری چپ چشمی وبرتری راستی است. 👈یک دلیلش نارسایی بینایی و ضعف بینایی چشم است. 👈یک دلیلش سرعت عمل پایین در انجام کارهای ظریف وشخصی خودش است.مثل لباس پوشیدن و دکمه بستن و... 👈یک دلیلش زیاد بودن مطالب درسی است. 👈یک دلیلش نداشتن فرصت برای یادگیری وتمرین و رقابت با دوستان است. 👈یک دلیلش انجام دادن تکالیف توسط والدین است. 👈یک دلیلش توقع زیادی کودک و والدین است. 👈یک دلیلش فقدان انگیزه به یادگیری است. 👈یک دلیلش سرکوفت زدن به دست خط و عدم دادن پاداش به میزان تلاش کودک است. 👈یک دلیلش شروع زودتر از موعد مقرر آموزش نوشتن است مثل پیش دبستانی یا خط نستعلیق و شکسته نستعلیق قبل از 9سالگی. 👈یک دلیلش آموزش غلط یا عدم کنترل ونظارت صحیح قلم و مداد به دست گرفتن در کلاس توسط معلم در منزل توسط والدین است. در ادامه راهکار هایی برای کندنویسی کودکان را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت . خطوط دفتر کودک را یکی در میان با رنگ های مختلف پررنگ کنید , مثلاً یک خط زمینه سبز باشد و خط بعدی آن قرمز باشد. خمیر بازی و چنگ زدن به خمیر و ورز دادن آن با دو انگشت سبابه و اشاره. نوشتن از روی الگوی کلمات (نقطه چین) . می توانید برای این کار زمان بگیرید و سعی کنید زمان هر مرتبه کمتر شود . جستجوی اشیاء ریز مثل تیله، نخود, و … در داخل کیسه پراز ماسه و نمک یا چوب اره شده با انگشتان دستی که کودک مداد را با آن به دست می‌گیرد. غلت دادن گوی در داخل نمک و ماسه با انگشتی که کودک مداد را با آن به دست می‌گیرد. انداختن کش اسکناس به دور انگشتان دستی که کودک با آن می‌نویسد و سپس باز کردن انگشتان تا کش به شکل النگو در مچ بیفتد. انجام ورزش های انگشتان مثل حرکت انگشتان و باز و بسته کردن آن ها . بهتر است کودک به خط نسخ بنویسد نه شکسته نستعلیق (نه زیبا نویسی) و پس از یادگیری درست نویسی به زیبا نویسی پرداخته شود . کودک با دستی که قلم را در آن می گیرد از روی زمین چوب کبریت های پخش شده را یکی یکی جمع کند. چنگ زدن و فشردن توپ پلاستیکی یا تویپ چرخ ماشین و دوچرخه با انگشتان دستی که کودک قلم را با آن به دست می‌گیرد. بلند کردن وزنه های سبک به وسیله ی کش با دستی که مداد را با آن می گیرد . ریش ریش کردن نخ کاموا با انگشتان دستی که قلم را با آن به دست می‌گیرد. باز و بسته کردن درب بطری، پیچ و مهره و قفل در با کلید در سایزها و اندازه‌ های مختلف در زمان مشخص با انگشتان دستی که با آن می‌نویسد . شمارش اسکناس با دو انگشتی که مداد را با آن ها به دست می گیرد . ورق زدن کتاب نیز با دوانگشت مفید است. جمع کردن سوزن ته گرد از روی آیینه با دوانگشت اشاره و سبابه که قلم را با آن ها بدست می‌گیرد. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
چک-لیست-فردی-تمام-دروس-سوم.pdf
872.1K
✅ چک لیستهای همه دروس-پایه-سوم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
292523-7291.pdf
105.5K
✅ کلیه مدارس دولتی شهر و حومه سلام علیکم احتراماً شماره شبای مربوط به حساب بانکی آموزشگاه مربوطه را به همراه اصل یا اسکن رسید این شماره در اسرع وقت از طریق پیام اتوماسیون یا بصورت دستی به کارشناسی بودجه این مدیریت تحویل فرمایید. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
منتخبین+آثار+همایش+معلم+میدان(1).pdf
210.6K
✅ مدیران محترم مدارس ابتدایی شهری(دولتی و غیردولتی) روستایی(مستقل و چندپایه) با سلام و دعای خیر رونوشت جهت اطلاع و اقدام لازم (در خصوص نتایج داوری همایش معلم میدان مستقر در آموزش وپرورش نازلو) به مدارس ابتدایی شهری و روستایی ارسال می گردد. فلذا مقتضی است ضمن اطلاع رسانی شایسته به کلیه ی معلمان دوره اول و دوم ابتدایی؛ در صورت داشتن اعتراض به نتایج همایش، موضوع تا آخر وقت اداری 29‏/10‏/1400از طریق نامه اتوماسیون توسط مدیریت آموزشگاه اعلام گردد. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅ دانستنی_های_ریاضی پایه چهارم 1. انواع : تند(حاده)- راست(قائمه)- باز(منفرجه)- نیم صفحه . 2. اندازه ی زاویه ی تند از 5/0 درجه شروع می شود تا 90 درجه . 3. اندازه ی زاویه ی راست 90 درجه است . 4. اندازه ی زاویه ی باز از 90 درجه شروع می شود تا 180 درجه . 5. اندازه ی زاویه ی نیم صفحه 180 درجه است . 6. اندازه ی زاویه ی راست نصف زاویه نیم صفحه است . 7. اندازه ی زاویه ی نیم صفحه 2 برابر زاویه ی راست است . 8. واحد اندازه گیری زاویه درجه نام دارد،كه علامت آن o است 90ْ (می خوانیم 90 درجه). 9. زاویه های تند و راست و باز از زاویه ی نیم صفحه كوچك تر هستند . 10.زاویه های راست و باز و نیم صفحه از زاویه ی تند بزرگ تر هستند . 11.زاویه به سه طریق خوانده می شود . 12.زاویه را می توانیم از رأس بخوانیم . 13.زاویه را می توانیم از هر ضلع بخوانیم . 14.زاویه راست را باگونیا معلوم می كنیم . 15.نیم ساز نیم خطی است كه از رأس زاویه بگذرد و زاویه را به دو قسمت مساوی تقسیم كند . 16.نیم ساز یک زاویه ی 20 درجه برابر 10 درجه است . 17.نیم ساز یک زاویه ی راست، 45 درجه است . 18.نیم ساز یک زاویه ی نیم صفحه، زاویه ی راست است . 19.نیم خط از طرف نقطه خوانده می شود . 20.پاره خط را می توانیم از دو طرف بخوانیم . 21.دو خطی كه همدیگر را قطع كنند محل قطع را نقطه ی تقاطع می گوییم . 22.دو خطی كه همدیگر را قطع كنند دو خط متقاطع می گوییم . 23. هر گاه دو خط را هرقدر ادامه دهیم، همدیگر را قطع نكنند دو خط موازی( متوازی) می گویند . 24.هر گاه دو خط همدیگر را قطع كنند،4 نیم خط به وجود می آید . 25.هر گاه دو پاره خط همدیگر را قطع كنند 6 پاره خط به وجود می آید . 26.اگردو خط راست همدیگر را قطع كنند به طوری كه زاویه ی بین آن ها 90 درجه باشد دو خط را عمود می گوییم . 27.اگر یك خط راست از وسط یك خط راست بگذرد و بر آن عمود باشد عمود منصف می گوییم . 28.عمود منصف یعنی هم عمود است و هم نصف كرده است . 29.عمود یعنی قطع كرده و زاویه ی راست تشكیل شده است . 30.عمود و عمود منصف را نیز به وسیله ی گونیا رسم می كنیم . 31.برای عمود و عمود منصف یك ضلع عمود گونیا را با خط راست موازی می كنیم و از ضلع دیگر خط می كشیم . 32.گونیا دو ضلع عمود بر هم دارد، كه با هم زاویه ی راست تشكیل می دهند . 33.عددی كه رقم آخر آن دهگان هزار باشد 5 رقمی است . 34.عددی كه رقم آخر آن یكان میلیون باشد 7 رقمی است . 35.ارزش مكانی یعنی جایی كه رقم قرار دارد . 36.ارزش رقمی یعنی بزرگترین یا كوچكترین رقم عدد . 37.بالاترین (بیشترین) ارزش مكانی را اولین رقم از سمت چپ دارد. 38.پایین ترین (كمترین) ارزش مكانی را اولین رقم از سمت راست دارد . 39.كمترین ارزش رقمی را كوچكترین رقم دارد و بیشترین ارزش رقمی را بزرگترین رقم دارد. 40.برای خواندن یك عدد، عدد را 3 رقم ، 3 رقم از سمت راست جدا می كنیم. (3 رقم اول یكی ها- 3 رقم دوم هزارها- 3 رقم سوم میلیونها 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_463517732487299631.pdf
323.3K
✅ چک لیست علوم پنجم👆 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🍃 📹 فیلم آموزشی: صفحه ۵۰ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_6017166340366796114.pdf
320.5K
✅ آزمون علوم درس هشتم درس 8 کارها آسان می شود 1 ⬅️ پایه پنجم ابتدایی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
4_463517732487299630.pdf
253.7K
✅ چک لیست ریاضی پنجم👆 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
9.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🍃 📹 فیلم آموزشی: قرآن درس ۴ صفحه ی ۴۶ لوحه ی ۱۱ و ۱۲ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم آموزشی: صفحه ۹۱کتاب ریاضی مهارت استفاده از ابزار (خط کش) دروصل کردن نقاط 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸🍃 📹 فیلم آموزشی: صفحه ۵۱ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 eitaa.com/@mokhtar98 کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)