فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_ششم_علوم
🎥فیلم آموزشی : اجزای میکروسکوپ📒📚
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
#پایه_ششم_ریاضی
فصل پنجم - اندازه گیری
خط و زاویه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پویش بوسه بردستان پرمهر و زحمتکش پدر و پدربزرگان
⬅️ پدرجانم بوسه بر دستان زحمتکش تو تنها کاری است که از دستم بر می آید.قدردان زحماتت هستم سایه ات بر سرمان مستدام و
روح پدران آسمانی شاد
🔷🔶🔷🔶👆🔶🔷🔶🔷🔶
🏢دبستان: جهاد حمزه کندی
🔶کلاس: سوم
🔷آموزگار :رقیه احمدپور حبشی
🔶مدیر:خانم اعظم رزمگیری
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅ 20 تمرین ساده برای تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر:
1- با دست مخالف مسواک، شانه، بزنید و بنویسید.
2- ساعت را در دست راست ببندید.
3- کلمات را وارونه بگویید.
4- از مسیر جدیدی به سر کار بروید.
5- پاتوقتان را عوض کنید.
6- درباره باورهایتان با تردید فکر کنید.
7- جملات یک صفحه از کتاب را از آخر به اول بخوانید.
8- کار جدیدی انجام دهید.
9- موبایلتان را همراه خود نبرید.
10- یک یا چند بیت شعر حفظ کنید.
11- در جایی امن عقب عقب یا چشم بسته راه بروید.
12- با افرادی که مدتهاست ندیده اید تماس بگیرید.
13- لباسهایی با رنگبندی جدید بپوشید.
14- جدول حل کنید.
15- بدون ماشین حساب محاسبه کنید.
16- حدس های شمارشی متنوع و قابل راستی آزمایی بزنید.
17- قبل از پایان فیلم ویدیویی آن را متوقف کنید و درباره پایانش تخیل سازی کنید.
18- نقاشی یا رنگ آمیزی کنید.
19- چیز تازه ای مثل آشپزی یاد بگیرید.
20- آلبوم عکسهای قدیمی را ورق بزنید و درباره عکسهایش با کسی صحبت کنید.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#_پایه _اول_فارسی
فیلم آموزشی: توضیحاتی درباره چگونگی تشخیص صدای( اِ ) و( هـ ) در کلمات
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
✅ راهکارهای تقویت روان خوانی فارسی
1 ـ روخوانی متون درسی با لحن دلپذیر و خوشایند ( آهنگین ) برای دانش آموزان و ترغیب کودکان در رعایت این حالت در هنگام خواندن متون
2 ـ فرصت هایی فراهم شود تا شاگردان به صورت گروهی کتاب بخوانند ، اعضای گروه می توانند کتاب خود را برای دیگران بلند بخوانند و یا خواب و رؤیاهای خود را تعریف کنند.
3- اختصاص زمان هایی در کلاس جهت گفت و گوی شفاهی با بیان خاطرات ، تعریف داستان ها و برنامه های تلویزیونی و کارتونی
4 ـ توصیه و تأکید بر خواندن تابلوها در هنگام رفت و آمد در خیابان ها و کوچه ها
5- ساختن متن های ساده ی خارج از کتاب به تناسب حروف و صداهای جدیدی که می آموزند و ارائه به شاگردان جهت استفاده به عنوان متن املا یا متن روانخوانی
6 ـ کتابچه های روانخوانی با استفاده از کلمات ساده و قابل فهم به مرور تهیه و در اختیار شاگردان قرار گیرد .
7 ـ تدارک فعالیت های لذت بخش حاشیه ای و فوق برنامه برای خواندن مثل هدایت شاگردان به رفتن به کتابخانه و استفاده از منابع خواندنی ساده و لذت بخش ( مانند کتاب های معرفی شده در پایان کتاب بخوانیم دانش آموزان )
8 ـ تقویت جنبه های مثبت خواندن و عدم تأکید بر نقاط ضعف آنان : برای اصلاح اشکالات خواندن در کودک باید به
تقویت جنبه های مثبت وی پرداخت . تأکید روی خطاها باعث احساس حقارت و از دست دادن اعتماد به نفس در کودک می گردد .
9 ـ اجازه ی فرضیه آزمایی به کودک : کودک باید یاد بگیرد که به تصویرها هم توجه کند . و از روی اطلاعات تصویری آنچه را می تواند بخواند . و درباره ی کلمه هایی که نمی داند حدس بزند . این امر به روانخوانی وی نیز کمک خواهد کرد .
10 ـ تجهیز کتابخانه ی کلاس به کتاب های ساده و مورد علاقه ی کودکان
11 ـ استفاده از مجلات رشد در جهت تقویت روخوانی شاگردان
12 ـ فعالیت خواندن در خانه نیز ادامه یابد و جلساتی نیز در این خصوص با والدین برگزار گردد تا رسالت کتابخوانی را برای کودکان خود نیز به عهده بگیرند تا اشتیاق کودکان در امر خواندن نیز افزایش یابد . ( اولیاء اهل مطالعه کودکان کتابخوان تربیت خواهند نمود )
13 ـ با استفاده از بازی صامت و مصوت ها و ترکیب آنان ، طریقه ی ساختن کلمات ساده ی خارج از کتاب را تمرین نمایند .
14 ـ حروف و صداهای جدیدی را که می آموزند در مجلات و روزنامه ها بیابند و دور آن را خط بکشند .
15 ـ استفاده از فیلم هایی که زیر نویس ساده ی فارسی دارند جهت بالا بردن سرعت عمل و سرعت انتقال در کودکان
16 ـ استفاده از دفتر روانخوانی برای دانش آموزان که هر بار متنی توسط معلم یا خود دانش آموز ارائه شود و برای دیگر دانش آموزان خوانده شود .
17 ـ تمرین صامت خوانی در کلاس در اواخر دوره ی آموزش در پایه ی اوّل
18 ـ استفاده از پازل های مربوط به حروف الفبا و ساختن کلمات و جملات و خواندن با صدای بلند
19 ـ خواندن شعر یا مطالب ساده توسط دانش آموزان کلاس اوّلی در مراسم صبحگاه
20 ـ قصه گویی و قصه خوانی در کلاس
21 ـ ایجاد فرصت برای دانش آموزان جهت خواندن کلمه ها ، عبارات ، جملات و دروس جدید قبل از تدریس معلم برای ایجاد انگیزه ی بیشتر به خواندن
22 ـ تصویر خوانی یا جمله سازی برای تصاویر
23 ـ تأکید بر جمله سازی و کاربرد کلمه در جمله . زمانی که نوشتن کلمه ای را نیاموخته اند آن را به صورت شفاهی در قالب جمله بیان نمایند .
24 ـ از دانش آموزان خواسته شود در رابطه با درسی که امروز در کلاس داده شده است نقاشی بکشند و در رابطه ی با آن نقاشی چند جمله ای بنویسند و برای بچه ها بخوانند
25 ـ تمرین تندخوانی از طریق زمان سنجی خواندن متن و سعی در کسب رکوردهای جدید توسط شاگردان
26 ـ از شاگردان خواسته شود اخبار یا قصه ای را از رادیو یا تلویزیون بشنوند و خلاصه ی آن را در کلاس برای دوستانشان تعریف کنند .
27 ـ و هزاران شیوه ی دیگر که در کلاس درس متناسب با امکانات و شرایط مدرسه و وضعیت محیطی توسط معلم بکار گرفته می شود .
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
باسمه تعالی
کلیه ی مدیرآموزگاران محترم ابتدایی
با سلام و احترام
ضمن آرزوی سلامتی و تبریک ولادت امیر المومنین حضرت علی(ع) ، خدمت همکاران گرانقدر و محترم، به اطلاع می رساند همکارانی که بسته های لوازم التحریر مخصوص نوآموزان پیش دبستانی مدرسه ی خود راتحویل نگرفته اند ، جهت دریافت بسته ها ی لوازم التحریر براساس آمار ارسالی نوآموزان پیش دبستانی ، از مورخه ی 1400/11/28 به معاونت محترم آموزش ابتدایی مراجعه نمایند.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🎭 اینفوگرافی طبقه بندی هدف های یادگیری بر اساس نظر استیگنز
🖍جهت استفاده در طراحی آزمون های عملکردی
✍تهیه کننده: لیلا فطانت
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🎭 اینفوگرافی مراحل ساخت آزمونهای عملکردی
🖍جهت استفاده معلمان
✍تهیه کننده: لیلا فطانت
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
سوال-و-جواب-درس-9-علوم-تجربی-دوم-ابتدایی_Biamoz.com.pdf
358.3K
نمونه سوال درس ۹
#علوم تجربی
#دوم دبستان
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
آزمون-مدادکاغذی-فصل-5-ریاضی-(سری-2)-سوم-ابتدایی_Biamoz.com.pdf
1.4M
آزمون مدادکاغذی فصل ۵
#ریاضی
#سوم ابتدایی
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
کاربرگ-فصل-4-تقارن-و-مختصات-ریاضی-با-پاسخ-(سری8)-ششم-دبستان_Biamoz.com.pdf
920.1K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📗📕📙📘📗📕📘
کاربرگ فصل ۴ تقارن و مختصات
#ریاضی با پاسخ
#ششم دبستان
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
27423_Gama.ir_Q_mtj88Z.pdf
819K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📗📕📙📘📗📕📙
نمونه سوال #ریاضی
تم۱۵
پایه اول
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
آزمون-درس-10-11-12-فارسی-(سری1)-چهارم-دبستان_Biamoz.com.pdf
250K
آزمون درس ۱۰-۱۱-۱۲
#فارسی
#چهارم دبستان
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
آزمون-عملکردی-تلفیقی-درس-9-علوم-تجربی-و-هنر-دوم-ابتدایی_Biamoz.com.pdf
223.3K
جزوه درس ۹ نیرو همه جا (۱)
#علوم
#سوم دبستان
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
آزمون-عملکردی-درس-9-کارها-آسان-می-شود-(2)-علوم-تجربی-(سری2)-پنجم-دبستان_Biamoz.com.pdf
192.7K
نمونه سوال درس ۹
#علوم تجربی
#پنجم دبستان
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
41.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پایه_ دوم_ابتدایی 📕📖
🎥تدریس درس علوم- فصل دهم- ایجاد انگیزه- درون آشیانه ها- قسمت دوم📚📖✏️
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
37.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پایه_ دوم_ابتدایی 📕📖
🎥تدریس درس علوم- فصل دهم- توضیح کتاب درون آشیانه ها📚📖✏️
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
#کاربرگ فارسی-پایه-سوم
📖 انشا نویسی تصویری
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
51.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پایه_ دوم_ابتدایی 📕📖
🎥تدریس درس علوم- فصل دهم- ایجاد انگیزه- درون آشیانه ها- قسمت اول 📚📖✏️
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
33.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پایه_ دوم_ابتدایی 📕📖
🎥تدریس درس هدیه های آسمان- درس چهاردهم- داستان هدیه ی کوچک📚📖✏️
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
eitaa.com/@mokhtar98
کانال مختاررحیمی(راهبرآموزشی)