✅ در رویکرد تلفیقی، ترکیبی از موضوعات درسی وجود دارد، نه یک ماده خاص درسی برای یک پایه در یک جلسه آموزشی. مبنای تصمیمگیری درخصوص شیوه تدریس تلفیقی در دوره ابتدایی متفاوت است و به دو طریق انجام میشود:
نوع اول
الف) تلفیق چند موضوع از چند درس در یک پایه؛
ب) تلفیق چند موضوع از چند درس در چند پایه.
نوع دوم
الف) تلفیق مهارتمحور؛
ب) تلفیق محتوامحور.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
✅ نوع اول
الف) تلفیق چند موضوع از چند درس در یک پایه
منظور از این روش آن است که تا حد امکان بین چند ماده درسی پیوند زده شود تا آن موضوع یا مفهومِ مشترک آموزش داده شود. یعنی در صورت وجود وجه اشتراک، موضوعات موجود در مواد گوناگون درسی در یک جلسه آموزشی با هم ترکیب شوند (میکائیلو و واحدی، 1395)؛ مانند قرآن، ریاضی، علوم تجربی و اجتماعی در یک پروژه و از بینبردن مرز بین مواد درسی.
ب) تلفیق چند موضوع از چند درس در چندپایه
از آنجا که دانشآموزان چندپایه در یک کلاس و به شکل آمیخته و ترکیبی در کنار یکدیگر درس میخوانند و با معلمی واحد روبهرو هستند، برنامه درسی تلفیقی همخوانی بسیار خوبی با این نوع کلاسها دارد، زیرا اتفاقاً شرایط و موقعیت لازم و مطلوب را برای ایجاد زمینههای یادگیری عمیق و مادامالعمر دانشآموزان فراهم میکند. کلاس چندپایه با برنامه و رویکرد تلفیقی نزدیکی خوبی دارد، چون شیوه تلفیقی به تدریس و یادگیری یادگیرندگان، کلنگرانه میاندیشد (متینفر و کیان، 1397).
تلفیق محتوا در درسهای چندپایه میتواند در زمان آموزش یک مفهوم، بین دانشآموزان پایههای گوناگون کاملاً ارتباط برقرار کند. این نوع از تلفیق، علاوه بر اینکه سطح آموزش را بالا میبرد، کمبود وقت آموزشی در کلاس چندپایه را نیز جبران میکند و تجربههای متفاوتی به دانشآموزان میدهد.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
✅ نوع دوم
تلفیق مهارتمحور
طرح تکالیف مهارتمحور با هدف پرهیز از حافظهمحوری، افزایش نشاط و شوق یادگیری، توسعه یادگیری مادامالعمر و کاهش استرس مخرب ناشی از تکالیف سنتی، کاهش وزن کیف دانشآموزان و تقویت مهارتهای زندگی در دانشآموزان است. در این طرح حذف مشقشب وجود ندارد، بلکه تکالیف مهارتی جایگزین تکالیف سنتی میشوند. با اجرای این طرح، در واقع بخشی از فعالیتهای یادگیری بهصورت تمرینی در جهت آموزش و یادگیری مهارتهای اساسی مانند خواندن، نوشتن، حسابکردن، مشاهدهکردن، سخنگفتن و گوشدادن در کلاس درس، در تعامل و مشارکت معلم و دانشآموزان، انجام میشود.
معلم در زمان رسمی کلاس پس از آموزش و شناسایی دشواریهای یادگیری دانشآموزان، تکالیفی را برای تثبیت و تعمیق یادگیری تعیین میکند و مهارتهای موردنیاز محیط واقعی زندگی در خارج از کلاس درس در قالب تکالیف مهارتمحور ارائه میشود که معلم با خلاقیت خویش فعالیتهای عملی متعدد و متنوعی را با توجه به ویژگی و شرایط و اقتضائات دانشآموزان طراحی میکند.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
✅ تلفیق محتوامحور
در تلفیق محتوامحور قصد بر این است که بین چند ماده درسی (بهطور مثال زبانآموزی، علومتجربی، ریاضی و هنر) یا همان حوزه محتوایی پیوند شکل گیرد. تلفیق محتوامحور به شکستن مرز محتوایی بین درسها تأکید دارد. در این روش، ارتباط برقرارکردن بین محتوای مواد درسی، اصل بسیار مهمی است.
در ایـن رویـکرد، تمـامی آمـوزشها بر پایـه پیشدانستههای دانشآموزان استوار است و معلم برای مفاهیم جدید باید پلی ارتباطی میان دانستههای قبلی و مطالب جدید برقرار کند. تلفیق محتوامحور به شکلهای گوناگون صورت میگیرد. به نظر میرسد یک شکل از آنها، یعنی تلفیق «بینرشتهای» در چندپایه بهخوبی صورت میگیرد و قابلاستفاده است.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
جامعی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان:
دوره آموزش ابتدایی یک دوره شخصیت پروری است و در این دوره پایه اول ابتدایی دارای اهمیت بسزایی است.
کیفیت بخشی به دوره آموزش ابتدایی یک ضرورت است و این مهم با شاداب سازی و بهبود وضعیت فضای آموزشی محقق خواهد شد.
تابستان بهترین فرصت برای تحلیل عملکرد آموزشی و برنامهریزی برای بهبود وضع موجود است.
کارگروه فضا آموزشی و سازماندهی نیروی انسانی در حوزه آموزش ابتدایی استان فعال می باشد تا پروژه مهر امسال بی نقص عملیاتی شود.
بازدید اثر بخش و هدفمند از فرآیند ثبتنام و اجرای پروژه مهر در مدارس باید در دستور کار قرار گیرد.
در نوبت دوم سالتحصیلی گذشته و بمنظور جبران افت تحصیلی ناشی از شیوع بیماری کرونا، ۱۰۹ کانون جبران و تثبیت یادگیری(مرحله اول) با حضور ۴۶هزار دانش آموز در مدارس دوره ابتدایی استان فعال بود.
در مرحله دوم، طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران اُفت تحصیلی دانشآموزان نیز از ابتدای تابستان امسال در مناطق 24 گانه استان آغاز شده است که تا کنون بیش از ۴۳ هزار دانش آموز را پوشش داده است.
تقویت راهبران آموزشی در ارتقاء کیفیت آموزشی دوره ابتدایی نقش کلیدی دارد.
طرح مطالع دقیق و یادگیری عمیق نیز تابستان امسال از طریق شبکه آموزشی شاد اجرا خواهد شد.
هدف طرح «مطالعه دقیق، یادگیری عمیق» تقویت و ارتقای مهارت های خواندن و گوش دادن دانش آموزان در طول تابستان، علاقه مند سازی دانش آموزان به کتاب و نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی می باشد.
پیشگیری از ترک تحصیل و جذب بازماندگان از تحصیل اولویت های اساسی آموزش و پرورش استان است.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
✅ مدیران و مدیر آموزگاران محترم مدارس:
ادیب وریک – ارشاد گریکان – اصول هشتراک – اندیشه ماته خرپه- تربیت لک آباد – جامع اسبشه- حقیقت زنگو- دولتی خورخورا – رضوان شیره نی – رهبر سوسن آباد- شکور قزل کند –شهید امراهی قره قشلاق-شهید ایازی شیره کی- شهید جنگلی آبگرم – شهید رحمتی چوپانلو – شهید سلمان اخیان – شهید شریفی کاپیک– شهید عزتی شورگل –شهید محمدی عیان – شهید منصوری صدقیان – شهید نجفیان آغزیارت –عرفان کلوران- فاضل قصریک- فتح چهارستون –فجر 1و2 شیروانی –معرفت قذرآباد – معلم جاندار- نبی حاجی جفان – وحدت گوبه – وصال کله رش – هجرت اصلانیک –شهید احمد محمدی – استثنایی عترت– شهید زمانلو –مشکینی
با سلام و دعای خیر:
احتراما به اطلاع می رساند جهت جمع بندی و ارسال آمار به اداره کل ، مقتضی است فرم نتایج امتحانات نوبت دوم را تاآخر وقت اداری روز سه شنبه مورخه ی 14/04/1401 به کارشناس آموزش ابتدایی تحویل نمایید.در صورت عدم ارسال به موقع و بروز مشکل شخص مدیر محترم پاسخگو خواهد بود.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫
✅ مدیران محترم بلوک پایگاه سنجش الماسی ،
با توجه به اینکه تا کنون دستگاه پوز از طریق اداره کل استثنائی به این پایگاه اختصاص نیافته ، طبق دستور معاونت اداره کل استثنایی تا اطلاع ثانوی به اولیا گرانقدر ابلاغ بفرمایید تا پول نقد همراه داشته باشند
🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
بسمه تعالی
با سلام و احترام
بدینوسیله به اطلاع کلیه همکاران متقاضی شرکت در آزمون انتصاب مدیران میرساند
آزمون مذکور در مورخه ۱۴۰۱۰۴۱۵ در محل هنرستان حرفه ای امام خمینی (ره) و راس ساعت ۱۰ برگزار خواهد شد
🛑 نکات قابل توجه :
حضور نیم ساعت قبل آزمون الزامی است
آزمون به صورت مجازی و با تلفن همراه همکار خواهد بود
دو سوال تشریحی خواهد داشت
عدم حضور به منزله انصراف از انتصاب مدیریت می باشد.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
نکات مهم بیمه تکمیلی دانا
▫️ با توجه به تغییر بیمه تکمیلی درمان همکاران فرهنگی شاغل از آتیه سازان به دانا، نکات زیر جهت تسریع در ثبت نام مورد توجه فرهنگیان محترم قرار گیرد.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
شرایط ،ضوابط و مقررات عضویت بیمه تکمیلی فرهنگیان
۱. همکاران مرد : شرط همه یا هیچ( به تنهایی نمی توانند بیمه شوند و در صورت تمایل به بیمه تکمیلی باید خود و تمام عائله و اولاد خود را بیمه نمایند)
✅* استثنا برای زوجین فرهنگی:
همسران فرهنگی کارمندان مرد می توانند به عنوان بیمه شده اصلی به تنهایی یا تحت پوشش مرد فرهنگی خود بیمه شوند .
زنان فرهنگی که همسرشان فرهنگی نیست می توانند به صورت انتخابی همسر و تمام فرزندان و والدین خود را بیمه نمایند
۲ . همکاران مردی که همسر آنها بیمه شده ی دستگاه دیگری می باشد و در آن دستگاه بیمه تکمیلی دارد و تمایل به برقراری مجدد بیمه جدید ندارد الزامی در بیمه شدن ندارند.
( ارائه حکم کارگزینی زن به واحد رفاه اداره محل خدمت مرد جهت رفع مغایرت)
۳ . همسر کارمند مرد در دستگاه دیگری بیمه شده و بیمه تکمیلی ندارد می تواند تحت پوشش همسر بیمه شود.
همکاران زن که همسرشان فرهنگی نیست: شرایط بیمه اختیاری و به صورت زیر است
۱. به تنهایی ۲. خود و همسر ۳. خود و همسر و تمام فرزندان ۴. خود و تمام فرزندان ۵.خود و همسر و تمام فرزندان و والدین ۶ .خود و والدین ۷. خود و تمام فرزندان و والدین
* در صورت بیمه نمودن فرزندان، باید تمام فرزندان را تحت پوشش بیمه تکمیلی خود قرار دهد
۴. والدین : برای همکاران مرد و زن بیمه نمودن والدین اختیاری است.
* ✅* والدین می توانند هم در صورتی که از طریق بیمه پایه زیر شاخه بیمه شده اصلی باشند و هم در صورتی که بیمه پایه ایشان با بیمه شده اصلی متفاوت باشد، تحت پوشش بیمه تکمیلی زن یا مرد فرهنگی قرار بگیرند
۵. همسر کارمندان مرد فرهنگی در صورتی که بخواهند والدین خود را بیمه نمایند نمی توانند تبعی همسر باشند و باید به عنوان بیمه شده اصلی ثبت نام و والدین را تحت پوشش خود قرار دهند
۶ .همکار مرد و زن فرهنگی نمیتوانند سایر بستگان( مادر زن، پدر زن ،مادر شوهر ،پدر شوهر، خواهر، برادر، مادربزرگ و پدربزرگ را بیمه نمایند
۷. شرط سنی برای بیمه نمودن والدین وجود ندارد.
۸. فرزندان پسر در صورت عدم اشتغال و عدم ازدواج می توانند بیمه پدر یا مادر باشند.
✅*بدون شرط سنی
۹ . فرزندان دختر در صورت عدم اشتغال و عدم ازدواج می توانند بیمه شده پدر یا مادر باشند و در صورت مطلقه بودن تا هنگام ازدواج مجدد می توانند بیمه تکمیلی پدر یا مادر باشند
✅* بدون شرط سنی
۱۰.فرزندان محترم شهدا ، جانبازان و ایثارگران باید حق بیمه خود و فرزندان خود را پرداخت نمایند .
۱۱. در صورتی که همکار مرد فرهنگی مطلقه باشد می تواند فقط فرزندان خود را بیمه نماید
۱۲. در خصوص مرخصی های بدون حقوق
✅* فردی مرخصی هست و خواهان بیمه تکمیلی است ، وی باید کل مبلغ حق بیمه را با سهم دستگاه یکجا پرداخت نماید تا مشمول بیمه تکمیلی گردد .
✅*فردی در حال حاضر حقوق بگیر هست و چند ماه دیگر به مرخصی بدون حقوق میرود ، تا زمانیکه هست میتواند از بیمه استفاده کند و هنگام شروع مرخصی باید مبلغ حق بیمه را با سهم دستگاه یکجا پرداخت نماید که بتواند تا اخر قرارداد بیمه بماند.
❇️* فردی مرخصی هست می تواند صبر نماید تا پایان مرخصی و هنگام شروع به کار از تاریخ شروع به کار درخواست داده و از همان تاریخ بیمه شود .
۱۳. کارمندان مردی که وسط قرارداد بازنشسته می شوند مطابق با قانون باید در صورت تمایل به بیمه تکمیلی شدن ، تحت پوشش بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی که در حال حاضر اتیه سازان حافظ هست قرار گیرند .
۱۴ . کارکنان زن که همسر ایشان فرهنگی نیست مختار به بیمه نمودن فرزند پسر خود که در خدمت مقدس سربازی است هستند.
۱۵. برای بیمه نمودن فرزندان فقط فرزندانی می توانند تبعی بیمه شده اصلی باشند که اسامی ان ها در شناسنامه بیمه شده اصلی باشد.
۱۶. تمامی تبعی ها باید بیمه پایه داشته باشند( تامین اجتماعی ، خدمات درمانی ، روستایی) تا بتوانند بیمه تکمیلی شوند.
۱۷. فرزندان پسری که در خدمت سربازی هستند چون از عائله پدر خارج می شوند و در نیروهای مسلح بیمه تکمیلی هم دارند نیازی به بیمه نمودن ان ها توسط پدر نیست ( در صورت بیمه نمودن با مغایرت تعداد عائله روبرو می شوید)
۱۸. در خصوص زوجین فرهنگی ، زن فرهنگی که مرد فرهنگی او شاغل است نمی تواند همسر فرهنگی خود و فرزندان را بیمه کند.
۱۹. زن فرهنگی که همسر فرهنگی وی بازنشسته شده می تواند همسر بازنشسته خود و فرزندان خود را به اختیار بیمه کند.
⭕مبلغ حق بیمه برای تحت پوشش قرار دادن والدین (تمام همکاران آقا و خانم) و همسران تمام کارکنان خانم ۲/۷۵۰/۰۰۰ میباشد.
⭕مهلت ثبت نام بیمه تکمیلی تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ بوده و با توجه به دستورالعمل فعلی، امکان تمدید وجود نخواهد داشت.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
⭕ همه همکاران محترم با دقت لازم اقدام به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات نمایند و تمام فیلد های خالی از جمله آدرس منزل را تکمیل نموده ، همچنین به هنگام ثبت شماره شناسنامه ، دقت نمایند با کد ملی یکسان نباشد. ( در صورت متفاوت بودن شماره شناسنامه و کد ملی )
⭕⭕درصورت مغایرت در اطلاعات وارده، به هنگام تایید در منطقه درخواست همکار مردود و مجددا جهت اصلاح برگشت داده میشود، مراتب برگشت از طریق پیامک اطلاع رسانی شده و می بایست همکاران محترم مجددا اطلاعات وارده را ویرایش نمایند.
🟠🟠 در ضمن همکاران محترمی که به اشتباه منطقه خدمتی خود را اشتباه وارد نمودند،به دلیل مغایرت با فایل حقوق منطقه ثبت نام آنها لغو می گردد ،تاکید می گردد مجددا وارد سامانه شده و از قسمت ویرایش اطلاعات منطقه خود را صحیح انتخاب و مجددا ارسال و کد تایید دریافت نمایند .
🔴🔴🔴 عدم ثبت اطلاعات در سامانه مذکور به منزله ی انصراف از عضویت بیمه تکمیلی بوده و پس از خاتمه زمان ثبت نام مسوولیت به عهده همکاران خواهد بود.
⭕جهت عضویت و ثبت اطلاعات بیمه تکمیلی به آدرس
https://apps1.dana-insurance.ir
مراجعه و ابتدا اطلاعات خود، سپس اطلاعات افراد تحت تکفل را تکمیل و در پایان با انتخاب گزینه تایید و وارد نمودن کد ۶ رقمی پیامک شده، اقدام به تایید نهایی درخواست نمایند.
اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
✅ کلیه مدارس شهری و روستایی
با سلام ودعای خیر
احتراماً با توجه به اخطار اداره گاز مبنی بر قطع گاز مدارسی که قبوض گاز خود را پرداخت نکرده اند. شایسته است مدیران محترم نسبت به پرداخت قبوض گاز مدارس خود طی هفته جاری اقدام عاجل نمایند. شایان ذکر است درصورت عدم پرداخت مدیریت اداره هیچ اقدامی نسبت به وصل مجدد انشعاب گاز انجام نخواهد داد.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
✅ کلیه مدیران و مدیرآموزگاران محترم مدارس ابتدایی ومدیران مهد کودک ها
با سلام و دعای خیر :
احتراما ، بدینوسیله به اطلاع کلیه مدیران و مدیرآموزگاران محترم می رساند ثبت نام نوآموزان دوره پیش دبستانی ، هم زمان با ثبت نام دانش آموزان پایه ی اول ابتدایی شروع شده است . لذا مدیران مدارس نسبت به ثبت نام پیش دبستانی اقدام و توجه ویژه داشته و با اولیاء محترم همکاری نمایند .
لازم به ذکر است که نوآموزان متولد مهر ماه 1395، می توانند در مراکز پیش دبستانی و مهد های کودک در کلاس های آمادگی 2 ،ثبت نام و مشغول به تحصیل شوند. همچنین به اولیاء ذینفع نیز اطلاع رسانی لازم و بموقع صورت گیرد.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
CRRedist2005_X64.msi
27.96M
باسلام
در ویندوز 64 بیتی اگر مشکل چاپ دارید بایستی این نسخه کریستال ریپورت رو نصب نمایید.
من در ویندوز 10 و 7 الان نصب دارم بدون مشکل استفاده میکنم.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
اطلاع رسانی فوری و مهم به استان ها و مناطق و شهرستان ها 📚
✍ثبت نام میان پایه
✍ثبت نام میان پایه از مدرسه ای به مدرسه ای دیگر
✍ابطال دانش آموز میان پایه
✍فقط از طریق سیدا مدرسه قابل انجام خواهد شد که این قابلیت فردا چهارشنبه ۱۵ تیرماه اجرایی خواهد شد.
نکته 🔰💯
هیچ ثبت نام میان پایه و ثبت نام دانش آموز میان پایه از مدرسه به مدرسه دیگر در پادا انجام نخواهد شد.
با تشکر ـ مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش
🟧 جهت دریافت آخرین و کاملترین اخبار به کانال مرکز فناوری وزارت بپیوندید.
@Fanavari_Setad
@Fanavari_Sida
آیدی های بالا را در شاد جستجو کنید.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
باسلام
⬅️ با هماهنگی معاون پژوهش برنامهریزی و توسعه منابع جناب آقای غیبی و ذیحساب استان آقای معیری فر ۳۵ درصد مانده حق التدریس بهمن و ۵۰ درصد حق التدریس اسفند تا ۶ صبح فردا به حساب معلمان عزیز واریز خواهد شد .
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
از سوی وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت؛
تشریح آخرین جزییات رتبهبندی معلمان پس از ابلاغ آییننامه اجرایی
وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با برنامه صفحه اول شبکه خبر به تشریح آخرین جزئیات رتبهبندی معلمان پس از ابلاغ آییننامه اجرایی آن پرداخت.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری با اشاره به ابلاغ آییننامه رتبهبندی معلمان از سوی دولت به وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: شیوهنامه رتبهبندی فرهنگیان از قبل تهیه شده است که این شیوهنامه پس از هماهنگی با سازمان برنامهوبودجه و امور اداری و استخدامی بهزودی ابلاغ خواهد شد.
رتبهبندی معلمان شروع چرخش نظام تعلیم و تربیت تک ساحتی به نظام چند ساحتی خواهد بود
وی گفت: یکی از راهکارهای ارتقاء نظام تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است، افزایش صلاحیتهای حرفهای و عمومی معلمان از طریق رتبهبندی معلمان است و در حال حاضر یکی از اهداف این سند محقق شده است. رتبهبندی معلمان در قانون برنامه ششم توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشورآمده و بر اجرای آن تأکید شده است که در سالهای گذشته قدمهایی برای رتبهبندی معلمان برداشته شد، اما درواقع افزایش حقوق و مزایا بود و به آن معنایی که در ماده ۱قانون رتبهبندی فرهنگیان نوشته شده است، نبوده است.
دولت سیزدهم از ابتدا درصدد اجرای رتبهبندی معلمان بود
نوری گفت: با شروع دولت سیزدهم، رئیسجمهور در جمع فرهنگیان با صراحت بیان کردند که قانون رتبهبندی معلمان را تصریح و اجرایی خواهیم کرد، لذا دولت در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، ۲۵هزار میلیارد تومان برای رتبهبندی معلمان اعتبار در نظر گرفت که در مجلس این مبلغ به ۳۸هزار میلیارد تومان افزایش یافت. در سالهای گذشته ۲۰هزار میلیارد تومان برای اجرای سهساله رتبهبندی در نظر گرفته شده بود، درحالیکه در دولت سیزدهم برای ۱۸ماه ۳۸هزار میلیارد تومان برای رتبهبندی معلمان در نظر گرفته شده است.
چه تعدادکارکنان آموزش و پرورش شامل رتبهبندی میشوند؟
عضو کابینه دولت ایران قوی اظهار کرد: ۸۰۰هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش شامل قانون رتبهبندی معلمان میشوند و در حال حاضر اختلاف ماهوی بین آییننامه پیشنهادی و آییننامه ابلاغی وجود ندارد.
وی در مورد معلمانی که مشمول رتبه بندی نمیشوند، اظهار کرد: معلمانی که در مرخصی هستند یا در دستگاه دیگری بهجز آموزش و پرورش در مأموریت و در حال خدمت هستند و نیروهای مازاد مشمول رتبهبندی نخواهند شد. البته به دلیل کمبود معلم درآموزش و پرورش، هیچ نیروی مازادی نخواهیم داشت که شامل رتبهبندی نشود.
کادر اداری در صورت تغییر پست به آموزشی، مشمول رتبهبندی خواهد شد
عضو کابینه دولت مردمی در مورد نیروهای اداری که مشمول رتبهبندی نمیشوند، اظهار کرد: تعدادی از معلمان به دلیل کمبود نیروی اداری، به ادارات آمدند که این معلمان شامل رتبهبندی میشوند، اما کارمندانی که از ابتدا به صورت کادر اداری جذبشدهاند و عنوان شغلی آنها پست اداری است، شامل رتبهبندی نمیشوند و این افراد درصورتیکه به مدرسه بازگردند و آموزشی شوند، رتبهبندی به آنها تعلق خواهد گرفت.
نوری گفت: اگر معلمان در دو دوره ارزیابی نتوانند رتبهای کسب نمایند نمیتوانند بهعنوان معلم مشغول به کار شوند و باید به ادارات بازگردند، لذا معلمان باید همواره برای توسعه صلاحیتهای حرفهای معلمی خود تلاش کنند و شایستگیهای عمومی خود را ارتقا ببخشند.
نگرانیهای معلمان در مورد آییننامه رتبهبندی، در شیوهنامه لحاظ شده
وزیر آموزش و پرورش در مورد برخی انتقاداتی که درباره آییننامه اجرایی رتبهبندی شده است، اظهار کرد: این انتقادات در شیوهنامه لحاظ خواهد شد، زیرا در آییننامه کلیاتی بیان شده است، شیوهنامه به سمت مدرکگرایی و مقاله گرایی نرفته است، بلکه به دنبال صلاحیتهای حرفهای معلمان بوده است و رتبهبندی شروع چرخش نظام تعلیم و تربیت تک ساحتی به نظام چند ساحتی خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: چنانچه معلمی نتواند کف امتیازات جدول رتبهبندی را بیاورد و احراز رتبه نشود، به مدت ۱سال رتبه ۱به وی تعلق خواهد گرفت تا در این مدت بتواند رتبه خود را کسب نماید.
شرط تبدیل وضعیت نیروهای جدیدالاستخدام کسب رتبه مربی است
وزیر آموزشوپرورش درباره تبدیل وضعیت معلمان جدیدالاستخدام نیز گفت: معلمان جدیدالاستخدام تبدیل وضعیتشان مشروط به کسب رتبه «مربی» است و اگر بعد از دو دوره ارزیابی، رتبه مربی را کسب کنند، تبدیل وضعیت میشوند. البته این معلمان در جریان رتبهبندی قرار میگیرند.
وی بابیان اینکه امکان دریافت و ثبت اعتراضات به آرا هیاتهای ممیزه وجود دارد، گفت: اگر تخلفی از سوی ارزیابیشوندگان و ارزیابیکنندگان رخداده باشد، در آییننامه به محرومیتهای آنها اشاره شده است تا همه بهطور دقیق به تکالیف خود عمل کنند.
اعضای هیئتهای ممیزه طوری مشخصشدهاند تا از اعمال سلیقه جلوگیری شود
وی در مورد نحوه فرایند انتخاب اعضای هیئتهای ممیزه گفت: در قانون رتبهبندی معلمان فرایندی برای اعتراض به رتبهها مشخصشده و قوانینی برای تخلف در احراز رتبهها هم
دیده شده است. در قانون، هیئتهای ممیزه پیشبینی شده است که شامل کارکنان اداری، صاحبنظران و اعضای دانشگاه هستند و وجود این افراد باعث میشود تا از اعمال سلیقه جلوگیری شود. هیئتهای ممیزه از گروههای مختلفی تشکیل شده است و باعث میشود تا کمترین اعتراض را نسبت به هیئتهای ممیزه داشته باشیم و از اعمال سلیقه جلوگیری خواهد شد.
بررسی امتیازات استاد معلم در هیئت ممیزه مرکزی
وی ادامه داد: هیئتهای ممیزه لایهبندی شده است و بهعنوانمثال امتیاز رتبهای چون استاد معلم در هیئت ممیزه مرکزی بررسی میشود و رتبه دانشیار معلم باید در هیئت ممیزه مرکزی تأیید شود. آییننامه طوری دیده شده که کمترین اعتراض را داشته باشیم.
عضو کابینه دولت مردمی در مورد نحوه پرداخت رتبهبندی معلمان اظهار کرد: رتبهبندی معلمان از تاریخ سیویکم شهریور۱۴۰۰در احکام کارگزینی معلمان اعمال خواهد شد و ۳۸هزار میلیارد تومان برای آن بودجه اختصاص داده شده است و در زمان اجرا بخشی از مبالغ آن بهصورت اسناد دیون خواهد شد و پرداختهای آن از سوی دولت و با توجه به مقتضیات دولت صورت خواهد گرفت.
آثار رتبهبندی معلمان بر نظام تعلیم و تربیت باید هر دو سال یکبار ارزیابی شود
عضو کابینه دولت ایران قوی در مورد آثار اجرای رتبهبندی اظهار کرد: نظام رتبهبندی چرخشهای خوبی را ایجاد خواهد کرد که یکی از آن چرخهها، فعال کردن دانشگاه فرهنگیان برای برگزاری دورههای ضمن خدمت و افزایش صلاحیتهای معلمی و شرکت در هیئتهای ممیزه خواهد. بر اساس رتبهبندی، معلمان بهصورت مداوم ارزیابی خواهند شد، لذا دورههایی برای معلمان باید گذاشته شود تا صلاحیتهای معلمی آنان افزایش یابد و در کلاسهای درس با آمادگی کامل حضور پیدا نمایند، لذا معلمان را دائماً بهصورت یادگرفتن و یاددادن خواهیم دید.
وزیر آموزش و پرورش در مورد چرخه اثرگذاری رتبهبندی گفت: دو سال پس از اجرای قانون رتبهبندی باید گزارشی از اجرای رتبهبندی فرهنگیان و نظام تعلیم و تربیت ارائه نماییم و تغییراتی که در نظام تعلیم تربیت پس از اجرای رتبهبندی صورت گرفته است را بررسی کنیم و براساس این گزارش، تغییراتی که این آییننامه برای افزایش کیفیت نیاز دارد، به هیئت دولت ارائه شود.
وقت گذاشته شده روی آییننامه اجرایی رتبهبندی کمنظیر است
نوری بابیان این که این انتظار وجود داشت که رتبهبندی سریعتر اجرا شود گفت: رتبه بندی باید هم سریع و هم دقیق اجرا شود. ما به نظرات احترام میگذاریم، اما موارد اینچنینی زمانبر هستند. بهعنوان مثال قانون نظام پرداخت هماهنگ سال ۸۶تصویب شد، اما سال ۸۸اجرا شد، دولت رتبهبندی را بعد از شش ماه اجرایی کرد و بودجه آنهم تأمین شد؛ لذا باید بتوانیم به اهداف مدنظر برسیم. آییننامه اجرایی رتبهبندی 26 بار ویرایش ۲۶شد و مورد بحث و بررسی دقیق قرار گرفت و روی آییننامههای قوانین دیگر به این اندازه ندیدهام که کار شده باشد.
ثبتنام دانش آموزان در محدوده منزل از درخواستهای والدین و اهداف آموزش و پرورش است
نوری در مورد ثبتنام دانش آموزان اظهار کرد: ارائه مدارک هویتی از سوی والدین به مدارس تنها برای پایه اول ابتدایی مورد نیاز است و در سایر پایهها نیازی به ارائه مدرک نیست.
وی بابیان اینکه در این سالها، اقبال مردم بهسوی مدارس دولتی زیاد شده است، گفت: در برخی مناطق شهر تهران مدرسه کم داریم، لذا باید برخی از املاک آموزش و پرورش برای تبدیل به مدرسه دولتی بازگردانده شود. ثبتنام دانش آموزان باید در محدوده محل سکونت آنان صورت بگیرد که این مورد از درخواستهای خانوادهها و اهداف آموزش و پرورش هم می باشد.
اختصاص 9 هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژههای مدرسهسازی در سفرهای رئیسجمهور به استانها
عضو کابینه دولت سیزدهم بابیان اقدامات آموزش و پرورش در حوزه مدرسهسازی اظهار کرد: دولت در سفرهای استانی کمکهای بسیار خوبی برای ساخت مدرسه اختصاص داده است و تاکنون ۹هزار میلیارد تومان بهصورت مستقیم برای تکمیل مدارس نیمهتمام و سایر اماکن آموزش و پرورش اختصاص داده شده است که حدود سه برابر بودجه سال جاری ساخت مدارس در کشور است. همچنین خیرین مدرسهساز در سال ۱۴۰۱قول دادند که دو برابر سال گذشته برای ساخت مدارس اختصاص دهند.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98
36418430822765.pdf
3.08M
💠 تمرین روان خوانی ورودی دوم
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🛑 @mokhtar98