eitaa logo
مختاررحیمی (راهبرآموزشی)
3.6هزار دنبال‌کننده
20.3هزار عکس
9.8هزار ویدیو
13.4هزار فایل
فعالیت کانال: 🔹مسائل آموزشی و پرورشی و اداری و بخشنامه ها 🔹فیلم تدریس، درسنامه ها 🔹️ ارزشیابی 🔹️انواع روش‌های تدریس 🔹️چک لیست ها، جشنواره ها 🔹️اخبار استخدام و آموزش وپرورش 🔹️ روانشناسی و مشاوره 🔹️آیدی تبلیغات وارتباط بامدیرکانال @MRAHIMI72
مشاهده در ایتا
دانلود
💥💥💥 پایه ششم 📚 یادآوری نکات فارسی ✅ قواعد دستوری 📌 جمله از نظر محتوا و پیام چهار نوع است: ✨ا_جمله ی خبری:جمله ای است که خبری را می رساند. مثال: احمد به مدرسه رفت. ✨۲- جمله ی پرسشی: جمله ای است که سؤالی را می پرسد. مثال: احمد کجا رفت؟ ✨۳- جمله ی امری: جمله ای است که انجام عملی را می خواهد. مثال:کتابتان را باز کنید. ✨۴-جمله عاطفی:جمله ای است که یکی از عواطف واحساسات انسانی مثل تعجّب، تأسف، ✅ اجزای جمله: 📌هرجمله ازدوقسمت نهادوگزاره تشکیل می شود. ✨نهاد: قسمتی از جمله است که درباره ی آن خبری داده می شود. ✨گزاره: گزارش یا خبری است که درباره ی نهاد داده می شود. ⬅️ نکته ی مهم: نهاد یا گزاره ممکن است شامل یک کلمه یا چندین کلمه باشد. 📌نحوه تشخیص نهاد و گزاره در جمله: برای تشخیص نهاد در جمله می توان از جمله سؤالی چه کسی؟ یا چه چیزی؟ استفاده کرد پس از تشخیص نهاد بقیّه ی جمله گزاره محسوب می شود. 📌 مفعول چیست ؟ مفعول به کسی یا به چیزی گفته می شود که کار بر روی آن واقع می -شود به عبارت دیکر مفعول پذیرنده ی کار باشد. ✨مثال 1 : دانش آموز درس می خواند. دانش آموز : نهاد ( فاعل ) درس : ( مفعول 💥💥💥پایه ششم 📚دستورزبان فارسی 🔴جمله 📌مجموعه ای ازکلمات است که پیامی راازگوینده به شنونده یا ازنویسنده به خواننده می رساند. مثال : شهریار به مدرسه می رود. هرجمله از دو بخش اصلی تشکیل شده است .1- نهاد 2- گزاره 📌نهاد: قسمتی ازجمله است که درباره ی آن خبری می دهیم. 📌راه تشخیص نهاد: به این منظور " چه کسی؟ یا چه چیزی؟"را به فعل جمله اضافه می کنیم پاسخ نهاد جمله است . مثال: مریم به باغ رفت . چه کسی رفت ؟ مریم چه چیزی رفت ؟ 📌نهاد گاهی یک کلمه وگاهی بیشترازیک کلمه است . مثال : بچه های مدرسه ی دخترانه خندیدند . ✨نکته : بعد از مشخص شدن نهاد بقیه جمله گزاره است. 🔴تعریف گزاره : خبری است که درباره ی نهاد داده می شود. مثال : مریم به کتابخانه رفت. 📌نکته : فعل همیشه درقسمت گزاره است. 📌نکته :اگرگزاره فقط یک کلمه باشد آن کلمه حتما فعل است . گزاره گاهی بیش از یک کلمه است . مثال : زهرا کتابش را به دوستش داد 🔴انواع نهاد : نهاد می تواند فاعل یا غیر فاعل باشد . نهاد (فاعل) نهاد زمانی فاعل است که فعل آن برانجام کاری دلالت کند . مثال : شهریارکتاب میخواند. شهریار به مدرسه رفت نهادغیر فاعل: نهاد زمانی فاعل نیست که فعل آن حالتی را نشان دهد .مانند : همایون گرسنه است. 📌نکته: درجمله هایی که فعل تام دارند نهاد فاعلی است........... ..............درجمله هایی....... که فعل اسنادی است نهادغیرفاعلی می باشد . 🔴ترتیب اجزای جمله : اجزای جمله باید به ترتیب خاصی در کنار هم قرار بگیرند . نهاد + فعل---------- حسین آمد . نهاد + مفعول + فعل —----------- زهرا کتاب را خواند . نهاد +مسند + فعل —--------------هوا سرد شد کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
4_152931570523570273.pptx
108.3K
✅ روش های شیوه ی تلفیق ✅ معرفی روش تدریس کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
4_397046765620036106.pptx
92.3K
✅ روش تدریس_مناظره ✅ معرفی روش تدریس کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
قافیه وردیف و قالبهای شعری.pdf
823.8K
✅ جزوه قافیه_ردیف وقالب_های شعر ⬅️ پایه ششم کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
تکالیف خلاق و پیشنهادی دروس پنجم.pdf
5.98M
✅ کتابچه تکالیف خلاق ⬅️ پایه پنجم کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
4_5954221722038175745.pdf
14.81M
✅ کتاب حل شده علوم ⬅️ پایه پنجم ابتدایی کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
سلماس_.pdf
404.1K
✅ مدیران محترم مدارس ابتدایی شهری (دولتی‏/غیردولتی) روستایی(مستقل و چندپایه) با سلام و دعای خیر رونوشت جهت اطلاع و اقدام لازم (در خصوص گواهی حضور همکاران ابتدایی شرکت کننده در کارگاه روش های نوین تدریس و تکالیف مهارت محور مستقر در شهرستان نقده سالتحصیلی1401‏/1400) به مدارس ابتدایی شهری و روستایی ارسال می گردد. فلذا مقتضی است اطلاع رسانی شایسته ی موضوع به معلمان فعال در کارگاه مطابق فایل پیوستی به عمل آید. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
سلماس_.pdf
310.5K
✅ مدیران محترم مدارس ابتدایی شهری (دولتی‏/غیردولتی) روستایی(مستقل و چندپایه) با سلام و دعای خیر رونوشت جهت اطلاع و اقدام لازم (در خصوص گواهی حضور همکاران ابتدایی شرکت کننده در کارگاه روش های نوین تدریس و تکالیف مهارت محور مستقر در شهرستان نقده سالتحصیلی1401‏/1400) به مدارس ابتدایی شهری و روستایی ارسال می گردد. فلذا مقتضی است اطلاع رسانی شایسته ی موضوع به معلمان فعال در کارگاه مطابق فایل پیوستی به عمل آید. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
📖تکالیف ریاضی الگو ،شمارش ،ماشین ورودی وخروجی ،ساعت 🔶 پایه سوم کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
🌍تکالیف ریاضی الگو ،شمارش ،ماشین ورودی وخروجی ،ساعت 🔶 پایه سوم کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ ظرافت های معلم در ارتباط با تابلو 🔺معلم علاوه بر استفاده از وسایل کمک آموزشی، حتما از تابلو استفاده کند. 🔺معلم هرگاه مطلبی را روی تابلو می نویسد با صدای بلند بخواند. 🔺مطالب را درست بنویسد. 🔺چکیده مطالب را روی تابلو بنویسد. 🔺مطالب اصلی را در سمت راست تابلو و مطالب فرعی را در حاشیه بنویسد. 🔺هنگام نوشتن روی تابلو، پشت به فراگیران نکند و زاویه دار بایستد. 🔺مطالب را به صورت طبقه بندی و نموداری بنویسد. 🔺از گچ و ماژیک های رنگی استفاده کند. 🔺مطالب را به ترتیب از بالا به پایین پاک کند. 🔺مطالب را با دست پاک نکند. کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98
✅ راهکار های جذاب کردن درس ریاضی ⬅️ معلم ، برنامه و روش های تدریس : در روش های غلط و مطرود ، معلم خود آموزش دهنده ، طراح و حل کننده ی مسئله است . ریاضیات را در قالب تعاریف محض و در حد حیطه دانشی تدریس نکنیم . از روش زبانی و تقریر که معلم فقط متکلم وحده است استفاده نکنیم و روش استدلالی خیلی بهتر است . برای تدریس ریاضیات روش مکاشفه ای بهترین روش است و استفاده از ابزار و وسایل در به کارگیری از این روش . به کارگیری آموزش های مجسم و نیمه مجسم در روش های ارائه درس . تکرار ، تمرین و دقت و مرور محتوا و مطالب تدریس شده به پررنگ تر شدن یادگیری ریاضی کمک می کند . اختصاص وقت بیشتر ، به یادگیری کمک می کند . ارائه فعالیت های مکمل و خارج از کلاس به دانش آموزان . توجه بیش از حد آموزگار به این درس نسبت به سایر دروس مانند جایگزینی و اختصاص ساعات هنر ، ورزش و ... به این درس ، در دانش آموزان ایجاد تنش و اضطراب می کند . ارائه مفاهیم ریاضی و تدریس توأم با بازی و سرگرمی به یادگیری ریاضی کمک می کند . آموزش چهره به چهره مانند تدریس خصوصی در یادگیری هرچه بهتر ریاضی کمک می کند . در تدریس ریاضی از مراحل مجسم – نیمه مجسم و ذهنی و مجرد استفاده شود . معلم تدریس ریاضی را با لطیفه و قصه توأم نماید . هیچگاه در درس ریاضیات دانش آموزان را تنبیه و تحقیر نکنید . روش ها را از حالت مجرد و ذهنی به سمت عینی و مجسم سوق دهیم . آموزگار باید دانش آموزان را با مسائل ریاضی درگیر کند . تلاش در ایجاد تغییر نگرش مثبت نسبت به درس ریاضی به یادگیری آن کمک می کند . کانال مختاررحیمی راهبرآموزشی 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 eitaa.com/Rahimi98