17.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝توضیح ریاضی کلاس چهارم
🔴توضیح هر سوال بدون پاسخ❌
📒فصل پنجم (عدد مخلوط و عدد اعشاری )
📌صفحه 103
📃 عدد مخلوط
👨🏫 مدرس : میلاد دریانورد
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
1605856295568.zip
3.76M
📦 مجموعه آزمونهای استاندارد نوبت اول
پایهی ششم ابتدایی
✅ به همراه پاسخنامه
📑 آزمون نوبت اول قرآن
📑 آزمون نوبت اول هدیه
📑 آزمون نوبت اول علوم
📑 آزمون نوبت اول فارسی
📑 آزمون نوبت اول ریاضی
📑 آزمون نوبت اول اجتماعی
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
4_446739932371747042.pdf
50.54M
#گام به گام کلیه سوالات
پایه ششم
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
منابع دروس عمومی.pdf
614.6K
📚فایل منابع دروس عمومی آزمونهای استخدامی
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
17.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تلفیق انشا با هنر
داستان حضرت موسی (ع) در قالب 3 بند از درس لطف حق
#فارسی
#پایه_چهارم
آموزگار: خانم قرباندوست
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
#موضوع: علوم درس بدن ۱
# تلفیق درس علوم و هنر
مقطع ۴ ابتدایی
#مدرسه: شهید مطهری
# آموزگار: خانم قرباندوست
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
✅ سفره سلامت*
⬅️ با هدف ترغیب دانش آموزان به استفاده از غذای سالم و بهداشتی و ترویج فرهنگ تغذیه سالم
⬅️ با حضور دانش آموزان کلاس دوم اجرا و بر پا شد
✅ شهرستان سوسنگرد مدرسه ابتدایی شهدای جلیزی*
آموزگار جعفر بُنده
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
9.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ایجاد انگیزه نشانه ژ
آموزگار سارا قلی زاده
دبستان عصر دانش
پایه اول
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
eitaa.com/Rahimi98
جذب ۲۵ هزار معلم
▪️معاون برنامهریزی و توسعه منابع:
🔸نیاز ما برای سال آینده بیش از خروجی دانشگاه فرهنگیان است و حدود ۸۰ هزار نفر معلم بازنشسته و مشمول بازنشستگی داریم که احتمالا حدود ۶۵ هزار نفر از آنها بازنشسته خواهند شد، برای جایگزینی این نیروها علاوه بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، از ظرفیت آزمون استخدامی نیز استفاده خواهیم کرد.
🔸برای دوره ابتدایی تلاش ما این است تا پایان اسفند آزمون را برگزار کنیم و حدود ۲۵ هزار نفر نیروی مورد نیاز از طریق آزمون ماده ۲۸ با اصلاح شریط احراز آموزگاری و اصلاح مواد آزمونی و ساز و کار ارزیابی، مصاحبه و گزینش شرایطی را فراهم کنیم تا داوطلبان متعهد و متخصص وارد آموزش و پرورش بشوند.
🔸پیشبینی شده آزمون ۲۶ اسفند ماه برگزار شود و فرآیند مصاحبه و گزینش در سال بعد خواهد بود و اگر به هر دلیل آزمون برگزار نشود، در سال بعد در اولین فرصت برگزار خواهیم کرد.
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
جزئیاتی از مسمومیت دانشآموزان بروجردی
فرماندار بروجرد:
🔹تعدادی از دانشآموزان دختر دبیرستان احمدیه امروز با علائمی از مسمومیت مواجه شدند که ۱۵ نفر از دانشآموزان از طریق اورژانس به بیمارستان اعزام و ۲ نفر دیگر از طریق خودروی شخصی منتقل شدند.
🔹این دبیرستان در جوار یک سالن ورزشی که متعلق به اداره آموزشوپرورش بوده واقع شده و لوله بخاری سالن ورزشی در مجاورت بیمارستان احمدیه روبهروی کلاس دانشآموزان تعبیه شده است.
🔹مونوکسید کربن بخاری این سالن ورزشی از طریق پنجره کلاس وارد شده و تعدادی از دانشآموزان را مسموم کرده است.
✅ @akhbarforimoakeman401
🗂 اطلاعیه پایان سال امور اداری جهت جلوگیری از تضییع حقوق همکاران:
#بسیار_مهم
با سلام و احترام؛
نظـر به اینكه به ماه های پایانی سال نزدیك می شویم جهت جلوگیری از ایجاد دیون و تضییع حق و حقوق همكاران توجه مدیران محترم مدارس را به موارد ذیل را پیگیری نمایند.
۱. #رتبه_شغلی: همكارانی كه احكام ارتقاء رتبـه شان صادر نگردیده است.
✓ شرایط احراز رتبه شغلی (۱، ۲، ۳، ۴، ۵): سنوات تجربی، ارزشیابی و ضمن خدمت
۲. #طبقه_شغلی: همكارانی كه احكام ارتقاء طبقه شان صادر نگردیده است.
✓ شرایط احراز طبقه: سنوات تجربی
✓ توقف در طبقه شغلی از سال ۹۰ نداریم
۳. #رتبه_بندی_و_ترمیم: همكارانی كه احكام مزایای رتبه بندی آموزشیار معلم و ترمیم حقوق برای آنان صادر نشده است.
۴. #حق_عائله_مندی: همكارانی كه در وضعیت تاهل ایشان تغییر ایجاد شده است به منظور قطع یا برقراری كمك هزینه عائله مندی.
✓ كمك هزینه عائله مندی کارکنان مرد از تاریخ (فوت همسر، طلاق) قطع می گردد.
✓ كمك هزینه عائله مندی برای کارکنان زن متاهل از تاریخ تغییر وضعیت تاهل(فوت همسر، طلاق) برقرار می گردد.
✓ به دانشجومعلمان در دوران تحصیل حق عائله مندی تعلق نمی گیرد.
۵. #حق_اولاد: همكارانی كه مشمول قطع ، برقراری، كاهش یا افزایش كمك هزینه اولاد می باشند.
✓ حق اولاد دختر تا زمان ازدواج و پسر تا ۲۰ سالگی در صورت دانشجو بودن تا ۲۵ سالگی تعلق می گیرد.
۶. #برقراری_و_قطع_مدیریت: همكارانی كه مشمول برقراری یا قطع فوق العاده مدیریت می باشند و تاكنون حكم مربوطه صادر نشده است.
۷. #قطع_کسوربازنشستگی: همكارانی كه سابقه خدمت آنان در بهمن و اسفند ماه به ۳۰ سال می رسد جهت بررسی و قطع كسورات بازنشستگی (مکاتبه با واحد امور مالی) پیگیری نمایند.
✓ شرط قطع کسور، نداشتن بدهی بابت سنوات خدمت به صندوق بازنشستگی است.
۸. #اعمال_مدرک_تحصیلی: چنانچه حكم اعمال مدرك تحصیلی مرتبط فردی صادر نشده با همراه داشتن اصل و تصویر مدرك تحصیلی به كارشناسی امور اداری مراجعه نمایند.
✓ محدودیت اعمال مدرک از نظر تعداد برداشته شده است.
۹. #کمک_هزینه_ازدواج_وفوت: همکارانی که مدارک ازدواج و یا فوت ارائه نداده اند، مدارک خود را به امور اداری تحویل دهند.
✓ در صورت ازدواج همكار یا هر فرزند وی برای یك بار كمك هزینه ازدواج قابل پرداخت می باشد.(پرداخت كمك هزینه ازدواج فرزند صرفا به سرپرست خانواده قابل پرداخت است).
✓ در صورت فوت هر بیمه شده همكار یا افراد تحت تكفل كمك هزینه فوت قابل پرداخت است.
تذكر:كمك هزینه ازدواج و فوت پس از تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.
۱۰. #پرونده_بازنشستگی: همکارانی در آستانه بازنشستگی هستند و داراي سنوات غيررسمي از قبيل (حق التدريس تمام وقت، خدمت سربازي، نهضت سواد آموزي، تربيت معلم، دوران پيماني و قراردادي و...) احتساب نشده و يا سنوات غيررسمي تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي داشته و هنوز اقدامي بابت انتقال كسور و مابه التفاوت كسور تغییر صندوق و يا نقل و انتقال بيمه انجام نداده اند، پیگیری نمایند.
💾مهمترین اطلاعیه ها و بخشنامه ها را اینجا دنبال کنید👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
بازی هایی برای تقویت مهارت خواندن در دانش آموزان ابتدایی
: در راستای تقویت مهارت خواندن و رفع اختلالات یادگیری دانش آموزان بازی های آموزشی برای پایه های اول، دوم و سوم دبستان پیشنهاد می شود . (ذوفن ، 1380 )
1 : آموزش حروف الفبا از راه لمس کردن
معمولا در آموزش ، بیشتر از حواس شنوایی و بینایی استفاده می کنند که این نوع آموزش را آموزش سمعی و بصری نامیده اند. برای این که آموزش عمیق تر باشد. باید از حواس دیگر هم استفاده کرد، یکی از این حواس ، حس لامسه است
در آموزش الفبا با حس لامسه ، لازم است حروف الفبا را در اشکال مختلف از جسم جامدی مثل چوب یا نایلون بسازیم سپس چشم بچه ها را ببندیم و یکی از حروف مثل «ص» را به دست کودک بدهیم و از او بخواهیم پس از لمس ، نام آن حرف را همراه با نوع آن ، آخر یا غیر آخر و غیره بگوید
در بازی از طریق لمس می توان حروف را وارونه به دست کودک داد یا پس از دادن حروف ، تعدادی نقطه در اختیارش بگذاریم تا با استفاده از نقطه «سین» را «شین» و یا «ب» را «پ» کند؛ البته آموزش از طریق لمس برای نابینایان نقش اساسی دارد. ولی برای کودکان سالم ، نقش تفریح و تنوع در آموزش و تمرین می تواند داشته باشد . (ادیب ،1392 )
2 :بازی روش جدا کردن کلمات
شناخت اجزای یک کلمه ، یکی از اهدافی است که معلمان درصدد آموزش آن به دانش آموزان هستند. برای این که آموزشی مفید و لذت بخش داشته باشید، از دانش آموزان بخواهید در منزل ، کلمات جدید را روی کارت های کوچکی بنویسند، سپس هر یک از حروف آن را با قیچی جدا کنند . به آنان کمک کنید اجزای جدا شده کلمات را بخوبی بررسی کنند و با کنار هم قرار دادن آن ، مجددا کلمه را بسازند. پس از آن که دانش آموزان اجزای کلمه را خوب یاد گرفتند با مخلوط کردن حروف و صداهای به دست آمده یا حذف بعضی از آنها، کلمه جدیدی بسازند و آن را باصدای بلند بخوانند. از این روش ، می توانید برای ساختن جمله هم استفاده کنید ، به این ترتیب که با جدا کردن حروف چند کلمه ، جمله جدیدی تشکیل می دهید. با این روش هم قدرت خلاقیت دانش آموزان افزایش می یابد و هم با کلمات و جملات با معنا و گاه بی معنایی که ساخته می شود، لحظات شاد و نشاط انگیزی فراهم خواهد آمد. ( حاجی محمدی،1390 )
3 :بازی جعبه شن
این بازی روش مناسبی برای تقویت مهارت دیداری دانش آموزان و رفع مشکلات املایی آنهاست . اگر حیاط مدرسه شما، بزرگ است ، می توانید مقداری شن و ماسه در گوشه ای از حیاط مدرسه بریزید، ابتدا یک کلمه روی تخته بنویسید وسپس دانش آموزان را به بیرون از کلاس ببرید از دانش آموزان بخواهید با راه رفتن روی شن ها، آن کلمه را بنویسند
دانش آموزان می توانند اثر پای خویش را روی شن ها ببینند و ضمن مقایسه کلمه نوشته شده با کلمه روی تخته ، صحت نوشته خود را بررسی کنند. پس از اتمام فعالیت ، باید اثر پای خود را از بین ببرند تا زمینه برای فعالیت نفر بعدی آماده شود . ( حاجی محمدی،1390 )
4- بازی جمع آوری حروف اول
لوازم مورد نیاز برای این کار، فقط یک کیسه است که داخل آن ۳۲حروف الفبا وجود دارد. هر دانش آموز یک کارت از داخل کیسه بیرون می آورد و سعی می کند چیزی را در کلاس یا محیط پیدا کند که اسمش با آن حرف شروع می شود. اگر دانش آموز توانست چنین شیئی را نام ببرد، حرف درآورده شده را نگه می دارد در غیر این صورت ، آن را به داخل کیسه برمی گرداند. هنگامی که کیسه خالی شد، دانش آموزی که تعداد حروف بیشتری را جمع آوری کرده ، برنده است . (ذوفن ، 1380
5 – بازی سوپر مارکت
برای این بازی نیاز به ۳سبد خرید است . روی هر سبد، یک حرف بنویسید، حالا مجموعه ای از خواربار و اقلامی که با آن ۳حرف شروع می شوند، در کنار شما قرار گرفته است ، حال وانمود کنید که با دانش آموزتان تان به خرید می روید و از او بخواهید تا اقلام را بردارد و طبق حرف اول شان داخل سبد مناسب بگذارد. ( ارژنگ ،1389 )
6 – بازی ساختن حروف با سیم
کودکان از خم کردن سیم های رنگی ، نرم و پوشش دار و ساختن اشکال مختلف لذت می برند. در این بازی ، از سیم برای تقویت مهارت حرف نویسی دانش آموزان استفاده می شود. به دانش آموزان چند سیم نرم بدهید وآنها را تشویق کنید تا با نگاه به حروف الفبا روی کارت یا هر نوشته ای که برای آنها تهیه کرده اید با سیم ها شکل حروف را بسازند. هنگامی که بازی تمام شد، می توانید ازآنها بخواهید تمام سیم ها را صاف کنند و برای استفاده های بعدی کنار بگذارد. (ادیب ،1392 )
7- بازی گوش کن و بگو :
کلمه ای را بیان می کنیم مثلا اسم دختر (زیبا ) ، دانش آموز با صدای آخر کلمه ای که می شنود کلمه جدید می سازد . نفر اوّل :آرزو ، نفر دوّم : ونوس ، نفر سوّم سحر و… ( آکا ، 1392 )
8- بازی فکر کن و بنویس :
دانش آموزان را گروه بندی می کنیم و برای هر گروه تکلیفی به این قرار تعیین می کنیم،گروه اوّل : اسم پنج یاچندمیوه را بنویسد که با صدای « ه » یا هر صدای
ادامه👇👇