اعلام مبلغ فطریه امسال از سوی رهبر انقلاب
🔹مکلف باید برای خودش و کسانی که نانخور او هستند، هر نفری یک صاع (تقریباً ۳ کیلو) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد کافی است.
🔹مبلغ زکات فطره امسال به قیمت گندم برای هر نفر «۶۰ هزار تومان» اعلام شده است.
═✧❁🌸❁✧═
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
تقاضای افزایش فوقالعاده ویژه فرهنگیان
🔹چندین دستگاه در ماه های اخیر با طی روال قانونی فوق العاده ویژه خود را تا ۵۰٪ افزایش دادند و هیات دولت هم مجوز افزایش را برای ۲۷ دستگاه، تا ۵۰٪ تصویب کرد که فقط آموزش و پرورش جا مانده است.
🔹توضیح اینکه طبق بند (۱۰) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری: "فوق العاده ویژه در موارد خاص با توجه به عواملی از قبیل بازارکار داخلی و بین المللی، ریسک پذیری، تأثیر اقتصادی فعالیت ها در درآمد ملی، انجام فعالیت و وظایف تخصصی و ستادی و تحقیقاتی و حساسیت کار با پیشنهاد سازمان و تصویب هیأت وزیران امتیاز ویژه ای برای حداکثر (25) از مشاغل، در برخی از دستگاه های اجرایی تا (50) سقف امتیاز حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر مذکور در این فصل در نظر گرفته خواهد شد."
🔹در این مدت چندین دستگاه فوق العاده ویژه را برای مشاغل عمومی ۳۵٪ و برای مشاغل تخصصی ۵۰٪ تصویب و اجرا کرده اند.
🔹شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به استناد مواد ۷۰ و ۱۱۶ قانون مدیریت خدمات کشوری مشاغل تخصصی را تعیین کرده که شغل معلمی در مشاغل تخصصی تعریف شده و لذا فوق العاده ویژه معلمان ۵۰٪ است.
✍️تقاضای جامعه فرهنگی، اجرای فوقالعاده ویژه برای این قشر خدوم جامعه است.
═✧❁🌸❁✧═
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
تعداد موارد قابل بارگذاری برای رتبه بندی
═✧❁🌸❁✧═
https://eitaa.com/joinchat/376111423C34e4dfb3eb
آئین نامه مرخصی های استعلاجی
با سلام و احترام
پیرو بخشنامه شماره 2700/94317/710 مورخ 1395/07/26 و 2700/87371/710 مورخ 1395/04/09 موضوع قوانین مرخصی استعلاجی، مواد قانونی نحوه استفاده از مرخصی استعلاجی كاركنان جهت اطلاع ارسال می گردد.
ماده 17: هرگاه مستخدام شاغل بیمار شود و آن بیماری مانع از خدمت او باشد باید مراتب را در كوتاه ترین مدت ممكن به اداره متبوع اطلاع دهد.
ماده 18: اداره مربوطه مكلف است گواهی پزشك معالج مستخدم را برای اظهار نظر نزد پزشك معتمد یا شورای پزشكی وزارتخانه یا موسسه دولتی متبوع ارسال دارند و در صورتی كه مفاد گواهی مورد تائید قرار گیرد، حكم مرخصی استعلاجی را صادر نماید.
تبصره: اگر مستخدم به نظر دستگاه ذیربط معترض باشد موضوع به كمیسیون پزشكی ارجاع می شود و نظر این كمیسیون قطعی خواهد بود.
ماده 21: گواهی پزشك معالج تا سه روز مورد تایید اداره می باشد، در صورتیكه مدت بیماری از سه روز تجاوز نماید، بیمار با در دست داشتن گواهی پزشك معالج و معرفی نامه از محل خدمت یا اداره مربوطه به پزشك معتمد شهرستان كه قبلا مشخص و اعلام گردیده، مراجعه نماید. پزشك معتمد حق دارد گواهی های معذوریت تا سه هفته را رسیدگی و اظهارنظر نماید و گواهی بیش از 21 روز را برای طرح در شورای پزشكی ارسال نماید.
تبصره1: چنانچه كارمند بیمار برابر نظریه پزشك معالج مطلقا قادر به حركت نباشد متقاضی موظف است در اسرع وقت و در خلال مدت مراتب بیماری را به واحد مربوطه اطلاع دهد تا از آن طریق به وسیله اداره مربوطه توسط پزشك معتمد پس از بررسی مدارك ارائه شده و تائید نظریه پزشك معالج دال بر عدم توانایی حركت عیادت و اظهارنظر شود.
تبصره 2: چنانچه گواهی پزشك معالج مورد تائید پزشك معتمد قرار نگیرد و بیمار معترض باشد، پزشك معتمد به منظور اخذ تصمیم نهایی متقاضی را با كلیه مدارك بیماری به شورای پزشكی معرفی و رای شورا در این مورد قاطع خواهد بود.
ماده 22: تشخیص ابتلاء به بیماری صعب العلاج كاركنان بیمار و تعیین مدت معذوریت آنها به عهده شورای پزشكی دانشگاه علوم پزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی می باشد و حداكثر مرخصی معذوریت مذكور در هر نوبت شش ماه و قابل تمدید خواهد بود.
ماده 26: كارمندان دستگاه های اجرائی طبق گواهی و تائید كمیسیون پزشكی، حداكثر از چهار ماه مرخصی استعلاجی در سال استفاده خواهند نمود و مازاد بر آن و بیماری های صعب العلاج به تشخیص و تائید شورای پزشكی دانشگاه های علوم پزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از محدودیت زمانی مذكور مستثنی می باشد.
ماده 27: مرخصی زایمان برای هر بار وضع حمل (یك قلو نه ماه) و بر اساس قانون جوانی جمعیت برای فرزندان دوقلو یك سال و برای وضع حمل سه قلو و بیشتر یكسال با استفاده از حقوق و فوق العاده های مربوطه خواهد بود.
بند 4 ماده 32 فصل سوم آئین نامه مرخصی ها: مستخدم پس از استفاده از چهار ماه مرخصی استعلاجی سالانه به سبب ادامه همان بیماری یا ابتلای به بیماری دیگر قادر به خدمت نباشد و بیماری او صعب العلاج تشخیص داده نشود، می بایست از مرخصی بدون حقوق استفاده نماید.
ضمنا در اجرای نامه شماره 400/8496د مورخ 1395/03/18 مدیر كل محترم دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی آراء صادره از كمیسیون های پزشكی صرف نظر از محل تشكیل در موارد مرخصی استعلاجی قاطع می باشد. به عبارت دیگر در مورد مرخصی استعلاجی كمیسیون بدوی و تجدید نظر مفهومی ندارد.
رعایت كلیه موارد و تبصره های فوق الزامی می باشد. مدیران محترم ترتیبی اتخاذ نمایند بخشنامه به نحو مقتضی به اطلاع كلیه همكاران شاغل در واحد های آموزشی رسانده شود.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#کاربرگ_تمرینی
#کلاس_اولی_با_ما_باش
#فوروارد_یادت_نره
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔷🔶 اگر میخواهید دانشآموزان جهت خواندن آمادگی پیدا کنند یا پیشرفت نمایند، ۱۸ روش عملی زیر را پیشنهاد میکنیم.👇
۱👈کلمه ها و سپس جمله هایی به وی گفته شود تا او بلا فاصله و عینا تکرار کند . (تقویت حافظه شنيداری )
۲👈صداهای مختلفی از قبیل صدای حیوانات ــ باد و غیره را ضبط نمائید و از وی بخوا هید تا مثل آنها تقلید کند .
۳👈جمله های ناقص را بگویید تا وی ادامه آن را بطور مناسب کامل کند .
۴👈تعداد کلمه ها را به او بگوئید تا صدای مورد نظر را اگر در همان کلمه ها شنید دست بلند کند .
۵👈تعدادی دستورالعمل را به او بگوئید تا آنها را اجرا نماید . مثال، در را باز کن ، بخواب و ...
۶👈چند کلمه را بگوئید و از وی بخواهید تا آنها را برعکس کند و برای شما بازگو کند.
۷👈تمریناتی کتبی به او بدهید تا بخواند و آنها را انجام دهد .
۸👈تعدادی تصویر در اختیار وی قرار دهید سپس بخواهید تا شکل یا شکل های مورد نظر شما را از بین آنها پیدا کند
۹👈تعدادی تصاویر ناقص را در اختیار وی قرار دهید و بخواهید تا آنهارا از روی نمونهی کامل شده ، کامل کند .
۱۰👈تعدادی شکل یا تصویر را که رویدادی را نشان بدهد بطور نامنظم در اختیارش قرار دهید و بخواهید آنهارا بر اساس نظم منطقی ، شماره گذاری کند . (اگر بصورت پازل باشد مرتب کند .)
۱۱👈تعدادی ماز را در اختیار او قرار دهید تا راه مناسب را نشان دهد . ( هر تمرین برای یک روز )
۱۲👈از بین حروف یا کلمه های داده شده پیدا کند.مثلا حروف یا کلمه های سمت راست را پیدا کن و به من بگو.
۱۳👈تعدادی کلمهی ساده را روی کارت بنویسید و آنها را روی زمین بچینید ، سپس بخواهید تا فلان کلمه را پیدا کند .
۱۴👈تعدادی شماره را روی کاغذ یا وایتبرد بطور پراکنده بنویسید و هر بار از کودک بخواهید تا شماره مورد نظر شمارا پیدا کند .
۱۵👈چنانچه احساس می کنید کودک در هنگام خواندن سرش گیج میرود یا سوزش چشم دارد همچنین چشمش را نزدیک به کتاب می گیرد ، لازم است او را به چشم پزشک هدایت کنید .
۱۶👈چنانچه یک چشم وی تنبل است ،چشم سالم و برتر او را تا مدتی ببندید تا از چشم تنبل استفاده کند تا به این وسیله از حالت تنبلی خارج شود .
۱۷👈مدادی را جلوی چشمان وی قرار دهید (در فاصله 50 سانتی ) و بخواهید بدون حرکت دادن سر ، مسیر حرکت آنرا با چشم تعقیب نما ید.
۱۸👈چند مثلث و دایره بکشید و از او بخواهید مانند نمونه وبا توجه به حرکت فلش ها یک بار از سمت راست به چپ و بار دیگر از چپ به راست روی هوا با انگشت آن شکل را رسم نمایید.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
🔷🔶 توانایی کودک در ردیابی یک خط یا مسیر مستقیما با تکالیف درسی او در ارتباط است و نقص در ردیابی دیداری، منجر به بروز مشکلات خواندن و ریاضی و نوشتن خواهد شد🎈
♦️به محض اینکه کودک خواندن را می آموزد، باید بتواند چشم های خود را به طریقی جهشی از راست به چپ حرکت دهد.
♦️اگر کودک در هنگام خواندن کلمات، سر خود را حرکت دهد موجب رشد یک خرده مهارت ناسوده می گردد که خود نوعی بد_آموزی است.
💥تمرینات پیشنهادی بهبود و تقویت ردیابی دیداری:👇👇
☘راه رفتن روی خطوط حاشیه فرش
☘راه رفتن روی خطوط عابرپیاده
☘راه رفتن روی جدول
☘راه رفتن روی پتویی که لوله شده است.
☘ردیابی خطوط روی دیوار با انگشت( از راست به چپ)
☘ردیابی خطوط روی دیوار با چشم( از راست به چپ)
☘رد یابی نور چراغ قوه (اتاق تاریک).
☘حرکت دادن نور چراغ قوه روی خطوط حاشیه فرش یا دیوار
☘ردیابی یک شکل هندسی مثل فرش یا میز.
☘ردیابی حاشیه دفتر با چشم
☘ردیابی اشکال مختلف هندسی کشیده شده
☘ردیابی حروف و اعداد روی صفحه
☘دنبال کردن خطوط در هم و رسیدن به مقصد( خرگوش به هویج)
☘پیداکردن یک شکل هندسی خاص در بین اشکال هندسی
☘پیداکردن یک حرف خاص و خط کشیدن دور آنها در بین حروف مانند👇
ج ب ح ث ع ت ب
ب ت پ ب ث ب
ت د پ ب ث پ
ب ت ب پ ث ب
☘پیداکردن یک حرف و خط کشیدن دور آن در روزنامه
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
چرا دانش آموزم نقطه ها یا دندانه ها یا سرکش را کم یا زیاد می نویسد؟
این مشکلات مربوط به کمبود دقت دانش آموز است برای پرورش دقت، تمرینهایی از این قبیل انجام شود :
1_ نشان دادن دو تصویر ظاهراً مشابه که اختلاف هایی جزئی در آن دو تصویر وجود دارد و دانش آموز باید آنها را پیدا کند.
2_ تعدادی کلمه را در اختیارش میگذاریم، در هر کلمه «حروف یا نقطه یا دندانه » جا افتاده و دانش آموز باید نقص کلمه را بیابد.
3- در بین کلمات یا تصاویر مانند هم کلمه ای یا تصویری که با بقیه فرق دارد را پیدا کند.
4- در بین چند کلمه یا تصویر دو کلمه یا تصویر مشابه را پیدا کند.
قطع به یقین برای تشخیص و درمان باید از روان شناس کودک بهره بگیرید تا از طریق تکنیکهای بازی درمانی و راهبردهای مغز فعال این مساله را برطرف کند.
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#کاربرگ_تمرینی
#کلاس_دومی_با_ما_باش
#فوروارد_یادت_نره
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98