روند هدایت تحصیلی کلاس نهمیها اعلام شد/ صدور نمونبرگهای ۶ و ۷ در هفته اول تیرماه
مدیریت هدایت تحصیلی برعهده معاونت پرورشی است و پایه هدایت تحصیلی، مشاوره و سنجشهای روانی اجتماعی است.
وی افزود: یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز مشمول هدایت تحصیلی هستند و تقریبا همه آنها مراحل اولیه را طی کرده و به سوالات مربوط به آزمون رغبت و توانایی پاسخ دادهاند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون در مرحله ثبت نظرات اولیاء و معلمان قرار داریم گفت: بهزودی بارگذاری ظرفیت رشتهها توسط مدیران مدارس انجام میشود و پس از آن فرمهای ۶ و ۷ که باید از سوی معاونت پرورشی صادر شود، صادر و در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت.
باقرزاده درباره زمان صدور نمونبرگهای هدایت تحصیلی گفت: خردادماه نظرات را جمعآوری و در هفته اول تیرماه، نمونبرگهای ۶ و ۷ هدایت تحصیلی ر ا در اختیار اولیاء و دانشآموزان قرار میدهیم که بتوانند به مراکز آموزشگاهی مراجعه کرده و بر اساس مشاورههایی که دریافت میکنند در پایه دهم ثبتنام کنند.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
در روز های آتی حق التدریس شاغلین فروردین و اردیبهشت هم به وزارت ارسال خواهد گردید
ارسال حق التدریس به منزله پرداخت آن در روز های آینده نخواهد بود و فعلا حق التدریس بهمن لغایت اردیبهشت جمع بندی شده اما خبر موثقی از پرداخت آن نیست.
به محض کسب اخبار موثق از پرداخت در کانال امورمالی اطلاع رسانی خواهد شد
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
#اطلاعیه_اردوها
بنام خدا و با سلام و احترام خدمت مدیران و همکاران ارجمند
ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری اردو، بازدید، جشنواره ها و... به استحضار می رساند براساس ماده ۳تبصره ۵ بند الزامات اجرایی دستورالعمل برگزاری اردو های دانش آموزی، برگزاری هر گونه اردو و بازدید درون شهری و یا برون شهری با هر عنوانی در زمان امتحانات و یک هفته قبل از امتحانات ممنوع می باشد و بعد از امتحانات و با رعایت مقررات اردویی طبق دستورالعمل ارسال شده بلامانع است.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
راننده اسنپ شغل دوم فرهنگیان
کارشناس آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه بندی فضای بدی را ایجاد کرده است، گفت:معلمی دیگر هزینه زندگی را تامین نمیکند و عموما مردان معلم بعد از ساعت کاری در اسنپ کار میکنند.
نیکنژاد توضیح داد: طرح اولیه رتبه بندی این بود که هر معلم در هر رتبه حداقل ۸۰ درصد از رتبه معادلش در دانشگاه را دریافت کند اما در نهایت به این شکل شد که معلمانی که رتبه بندی میشوند، ۸۵ درصد از پایینترین رتبه دانشگاه را دریافت کنند. این یعنی عملا با رتبه بندی آبی برای معلمان گرم نشد
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
میخواهیم نام معلم را در عمل در آسمانها به پرواز در بیاوریم
مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه یک سوپر اپلیکیشن را با تجمیع سامانههای برخط خدمت رسان برای معلمان ایجاد کردیم؛ گفت: یک شرکت خطوط هواپیمایی را ایجاد کردیم و میخواهیم نام معلم را در عمل در آسمانها به پرواز در بیاوریم که ضمن خدمت رسانی به معلمان، ارزش چندصد میلیاردی برای معلمان ایجاد کنیم.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
بخشنامه اعتراضات به رتبه بندی
.
اطلاع رسانی عمومی به مشمولان معترض رتبه بندی از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۲/۲۵
ثبت درخواست از تاریخ۱۴۰۲/۲/۲۶ لغایت ۱۴۰۲/۲/۲۹
رسیدگی به درخواست ها و اعلام نظر توسط کارگروه و بعد از تاریخ ۱۴۰۲/۲/۳۰
موارد قابل رسیدگی به مراجعات خاص همکاران در امر رتبه بندی:
1⃣عدم دسترسی به شبکه ی اینترنت در مناطق عشایری و مرزی با تایید رییس هیات ممیزه منطقه
2⃣ فوت بستگان درجه یک همکار در بازه زمانی ثبت اعتراض با ارائه گواهی فوت معتبر
3⃣بیماری حاد فرد و یا بستگان درجه یک وی با ارائه گواهی بستری و پذیرش بیمارستان با واحد درمانی
4⃣ مسافرت های از پیش تعیین شده به خارج از کشور با ارائه گذرنامه دارای مهر خروج و ورود از مرزهای قانونی
5⃣ بروز اشتباهات موثر در تشخیص فرآیندها به اتکای دلایل موجه و اسناد مثبته قابل قبول در چارچوب قانون وآئین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان با تأیید رئیس هیات ممیزه منطقه
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
حیطه های سه گانه ی یادگیری:
🌱🌱🌱🌱
الف )حیطه شناختی( داشتن مهارت های ذهنی ) :
شامل آن دسته از اهداف آموزشی است که مستلزم حفظ کردن ، یاد آوری ، بازشناسی آموخته ها می باشد .آموزش های حیطه شناختی می تواند به پیدایش توانایی ها و مهارتهای ذهنی منتهی شود
این حیطه شامل 6 مرحله می باشد :
1- دانش (آگاهی ، معلومات ، حفظیات ) : رفتارهای که با به خاطر سپردن و یادآوری مطالب آموزشی همراه هستند مثل : داشتن انواع اطلاعات تئوریک
- فهمیدن : باعث معنی دارشدن و رضایت بخش شدن یادگیری می شود در این مرحله فراگیر از دانش خود ، استفاده کاری یا عملی می برد .
افعالی که در این مرحله میتواند بکار برود شامل : مثال زدن – حل کردن – توجه کردن – توضیح دادن – تشریح کردن
3- کاربرد : در سطحی پیچیده تر است . فراگیردر شرایط خاصی مطالب قبلی را که دانسته و فهمیده به کار می گیرد و بدون کمک دیگران آن را عملی می سازد مثلا می داند در شرایط اپیدمی یک بیماری چه باید بکند ؟
نمونه افعالی که در این مرحله میتواند به کار برد شامل : محاسبه کردن – نمایش دادن – پیش بینی کردن – تولید کردن
4- تجزیه و تحلیل : مطالب آموزشی را به اجزائ آن تقسیم نموده و به تحلیل روابط بین اجزا می پردازد
به طور مثال فراگیر بر مبنای آموخته های خود می تواند ، آسیب پذیرترین گروه جامعه را تعیین کند
افعال استفاده شده در این مرحله عبارت است از : اثبات کردن – با نمودار نشان دادن
5- ترکیب : ( خلاقیت ) : توانایی اتصال اجزا و ایجاد یک ساخت جدید
مثلا : توانایی صحبت کردن در مورد مطلب آموخته شده در قبل برای یک گروه - نوشتن مقاله پژوهشی افعالی که استفاده می شود عبارت است از : سخنرانی کردن – داستانسرایی کردن
6- قضاوت یا ارزشیابی : بالاترین حد یادگیری در حیطه شناختی –
به معنی توان قضاوت در مورد پدیده ها –شخص به اتکا مراحل قبل یادگیری خود به نقد وبررسی یک پدیده می نشیند اظهار نظر می کند و نظرات دیگران را رد یا تایید می کند .
ب) حیطه عاطفی : ( ارتباطی – نگرشی ) :
نگرش عبارت است ار رفتاری که بیان کننده احساس یا اعتقاد باشد .احساس و اعتقاد دونفر که دانش یکسانی دارند ، نسبت آگاهی هایشان می تواند یکسان نباشد
حیطه عاطفی از علاقه و احساس که در اثر آموختن ایجاد می شود حکایت می کنند رابطه دانش ، عاطفه مثل رابط علم و ایمان است
حیطه عاطفی 5 سطح دارد :
1- توجه : ( علاقمندی – آمادگی برای یادگیری ) – در این مرحله فراگیر توجه می کند – سوال می پرسد
2- واکنش ( پاسخ دادن ) : علاوه بر توجه ، در بحث شرکت میکند – فعالانه پاسخ میدهد – داوطلب انجام کاری می شود
3- ارزش گذاری : فراگیر برای یادگیری و پیشرفت ارزش قائل میشود فراتر از جزوه را مطالعه میکند ، پیشنهاد جدید در زمینه تدریس می دهد
4- تدوین : ( سازمانبندی ) : ارزش های مختلف را که به آن اعتقاد دارد در هم ادغام میکند و بین آنها رده بندی میکند برای ارزشهای مختلف آموخته شده سلسله مراتب قائل می شود .
5- درونی شدن ارزشها :عالی ترین سطح یادگیری است ارزشها برای مدت طولانی در وی تثبیت می شود و این ارزشها موجب هدایت رفتار می شود
در عالی ترین سطح, فرد احساس می کند متعهد است راهی را که خود انتخاب کرده به دیگران منتقل کند.
پ)حیطه روانی – حرکتی ( مهارتهای عملی ) :
اهداف یادگیری عبارت است از ایجاد و تکمیل یک مهارت عملی خاص ( مهارت در فکرو در حرکت )
فراگیر باید کار خاصی رابا سرعت خاصی در زمان خاصی با ویژگیهای مشخص انجام دهد .
این حیطه دارای 5 سطح است :
1- آمادگی و تقلید : مشاهده عمل و تقلید آن
2- اجرای مستقل : انجام عمل بدون کمک گرفتن از دیگران
3- سرعت و دقت عمل : انجام صحیح عمل با دقت و ظرافت کار و سرعت مناسب
4- هماهنگی حرکات : آمیختن بیش از یک مهارت و انجام هماهنگ حرکات
5- عادی شدن فعالیت : انجام عمل به صورت خودکار
مثال یاد گیری رانندگی توسط فرا گیر می تواند گویا باشد . فرد در ابتدا به نحوه رانندگی نگاه کرده ، تقلید می کند ، سپس بدون دخالت دیگران ماشین را به راه می اندازد ، سپس مهارت پیدا کرده و این کار را سریع انجام می دهد ، د رمرحله بعد می تواند همزمان با رانندگی کار دیگری نظری صحبت کردن را انجام دهد و د رمرحله نهائی تمام کار هائی که برای رانندگی لازم است به طور خود کار و غیر ارادی انجام می دهد .
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی کرمان با همکاری دانشگاه فرهنگیان و حوزه علمیه
برای ارتقاء و توانمندسازی نیروهای شاغل در مدارس غیر دولتی استان در تابستان سال جاری با هماهنگی حوزه علمیه، دانشگاه فرهنگیان و شورای موسسان مدارس غیر دولتی کلاسهای ضمن خدمت برگزار میشود که هزینه این کلاسها ۴۰ درصد بر عهده خود معلمان و ۶۰ درصد بر عهد موسس است.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
جذب 60 هزار نیروی پرورشی/جبران کمبود نیروی انسانی از طریق مدیران
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:
به غیر از 11 هزار نفری که مجوز جذب آنها اخذ شده است، طی مکاتبهای توسط سرپرست وزارت آموزش و پرورش از رئیسجمهوری درخواست کردهایم که طی 3 سال آینده مجوز جذب 60 هزار نیروی پرورشی و تربیتی از طریق دانشگاه فرهنگیان و نیز از مسیر آزمون استخدامی ماده 28 صادر شود.
باقرزاده افزود: قدم بعدی برای جبران کمبود نیروی انسانی، تقویت معاونان و مربیان تربیتی موجود و قدم سوم، استفاده از ظرفیت مدیران مدارس است؛ بر همین اساس امسال از طریق بازبینی در شرایط انتصاب و ارزیابی مدیران، تلاش میکنیم که مدیر، یکی از ارکان پرورشی مدرسه باشد.
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
48051070212113.pdf
604.7K
کاربرگ فارسی اردیبهشت ماه
پایه اول دبستان
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98
48051064125158.pdf
977.8K
کاربرگ ریاضی اردیبهشت ماه
پایه اول دبستان
این کانال را به دیگران معرفی کنید👇
مختاررحیمی(راهبرآموزشی)
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/Rahimi98